yhdistetty kahdesta eri uutisesta. 8+M kokonaismyynnistä & että Series S myy 4:1 suheessa Series X konsoliin.Mistä tuon 2m repäisit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
yhdistetty kahdesta eri uutisesta. 8+M kokonaismyynnistä & että Series S myy 4:1 suheessa Series X konsoliin.Mistä tuon 2m repäisit?
Arvio/heitto. Nyt siis arviot pyörivät reilussa 8M myydyssä S/X konsolissa. Jos suhde on esim 1,5:1 niin myynnithän menisivät oikein laskettuna niin että S = 1,5 * X joten ratkaisemalla kaavasta 1,5X + 1X = 8M saadaa X*(1,5 + 1) = 8M josta taas X = 8M / (1,5 + 1) = 3,2M myytyä SeriesX konsolia. Mikä on oikea suhdeluku? Japanissa huhuillaan sen olevan 4:1. Onko täällä oikeampi 2:1? 2,6M myytyä SeriesX konsolia? Ei tiedetä. Siis arvioidaan.Mistä tuon 2m repäisit?
Arvio/heitto. Nyt siis arviot pyörivät reilussa 8M myydyssä S/X konsolissa. Jos suhde on esim 1,5:1 niin myynnithän menisivät oikein laskettuna niin että S = 1,5 * X joten ratkaisemalla kaavasta 1,5X + 1X = 8M saadaa X*(1,5 + 1) = 8M josta taas X = 8M / (1,5 + 1) = 3,2M myytyä SeriesX konsolia. Mikä on oikea suhdeluku? Japanissa huhuillaan sen olevan 4:1. Onko täällä oikeampi 2:1? 2,6M myytyä SeriesX konsolia? Ei tiedetä. Siis arvioidaan.
Mistä tälläistä olet lukenut?Päinvastoin, juuri luin että X:ää myyty Japanissa enemmän kuin S.
Mistä tälläistä olet lukenut?
Famitsu esittää että luvut on ennemmin noin 11:2 series S:n eduksi: 【ソフト&ハード週間販売数】『メトロイド ドレッド』が8.6万本で首位。新型Switch(有機ELモデル)は13.8万台のセールスを記録【10/4~10/10】 | ゲーム・エンタメ最新情報のファミ通.com
PS5 ottaa selvän päänahan kilpakumppanistaan niin RT kuin 120Hz moodissakin. DF pojat ovat sitä mieltä, että RT moodi ei tunnu hyvältä pelattavalta missään tilanteessa Series X:llä kun samaan aikaan PS5 tykittää 60fps. Myös PS5:n Dualsensen hyödyntäminen saa suitsutusta.
Itsellä on sen verran paljon kamaa tuolla PS-ekosysteemissä että ei oikein viitsisi pleikasta luopua. Voisi sitten taas kaduttaa jossain vaiheessa.Just tuli oma PS5 myytyä kaverille, jaksan odottaa että pelit tulee pc:lle. Lahoavien ohjainten kanssa pelleily alkoi myös kyllästyttää. Varmaan Series X menee myyntiin myös jossain vaiheessa. Kyllä PC + Switch kombo riittää itselle.
Ei sony faneille, vaan niille sony fanaatikoille.Voihan tätä asiaa pyöritellä miten päin vaan, mutta Sony pyllistää plösöfaneille kokoajan enemmän. Faneja ei kannattaisi ikinä suututtaa.
Mitkä normipelaajat? Nekö jotka jättävät nyt pleikkarin kauppaan ja pelaavat pc:llä? Jollekin peruspertille joka tahkoaa plösöllä NHL:ää asia on täysin samantekevä, mutta ne fanit tuo suurimmat rahat Sonyn kassaan. Yksi fani vastaa kymmentä perusperttiä tai jotain. Joskus liika ahneus voi iskeä näpeille. Sonyllekin.Ei sony faneille, vaan niille sony fanaatikoille.
Sonyllä on ehkä huomattu että se omassa poterossa hengailu ei välttämättä kannata, jää iso kasa pelejä myymättä ja tuotot tehdään pelien myynillä, ei rauta myynillä. Tai noin ainakin internetissä kovasti on laskeskeltu.
Fanaatisimmat tuosta kärsii, normi pelaajat vaan kiittää.
Millä tavalla se pyllistää? Antamalla pelejä myös muiden ostettavaksi jolloin kehityskuluihin osallistuu suurempi määrä ihmisiä?Voihan tätä asiaa pyöritellä miten päin vaan, mutta Sony pyllistää plösöfaneille kokoajan enemmän. Faneja ei kannattaisi ikinä suututtaa.
Suurin osa pelaajista on niitä normipelaajia. Niille tärkeetä on se peli, ei se alusta. Mä tiedän jokusen kaverin ketä esim God of War vähän kiinnostaa, mutta nää kaverit ei osta pleikkaria yhen tai kahen pelin takia. Nyt kun se tuleekin pclle ens vuonna, niin nää kaverit sen pelin ostaa. Sony saa siitä rahaa. Ilman pc porttausta, niin nää ei sitä peliä ostais. Sony ei sais rahaa. Simppeliä, eikö ookin?Mitkä normipelaajat? Nekö jotka jättävät nyt pleikkarin kauppaan ja pelaavat pc:llä? Jollekin peruspertille joka tahkoaa plösöllä NHL:ää asia on täysin samantekevä, mutta ne fanit tuo suurimmat rahat Sonyn kassaan. Yksi fani vastaa kymmentä perusperttiä tai jotain. Joskus liika ahneus voi iskeä näpeille. Sonyllekin.
Jos Sony sitten aikoo jatkossa olla pelkkä pelistudio? Mitä merkitystä tuolla itse laitteella sitten on kerta se ei mitään tuotakaan ja raudan kehitykseen palaa rahaa. Sony voisi jatkossa julkaista pelit myös Xboxille sekä Switchille ja lopettaa oman konsolin kehityksen kokonaan. Fanit eivät ole ilahtuneet näistä uutisista että yksinoikeuspelejä on kokoajan vähemmän ja mä ajattelen että faneja ei kannata suututtaa, sillä voi olla pitemmällä aikavälillä ikäviä seurauksia.Millä tavalla se pyllistää? Antamalla pelejä myös muiden ostettavaksi jolloin kehityskuluihin osallistuu suurempi määrä ihmisiä?
Niin, alat hoksaamaan jutun juonen. Jos olisit julkaisija niin miksi haluaisit kantaa vastuuta raudasta joka ei tuota voittoa? Miksi kehittää rautaa joka ei tuota penniäkään vaan on vain kuuden vuoden välein miljardin R&D kulu ja PC on silti edellä?Jos Sony sitten aikoo jatkossa olla pelkkä pelistudio? Mitä merkitystä tuolla itse laitteella sitten on kerta se ei mitään tuotakaan ja raudan kehitykseen palaa rahaa.
Niin, alat hoksaamaan jutun juonen. Jos olisit julkaisija niin miksi haluaisit kantaa vastuuta raudasta joka ei tuota voittoa? Miksi kehittää rautaa joka ei tuota penniäkään vaan on vain kuuden vuoden välein miljardin R&D kulu ja PC on silti edellä?
Kuulostaisi loogiselta. Lopulta on vain PS brändi ja pelit striimataan kaikkiin laitteisiin leivänpaahtimista tietokoneisiin. En vain vieläkään tiedä miten nuo lagi-ongelmat aiotaan ratkoa.Jos pelit jatkossa siirtyy entistä enemmän cloud-gaming alustoille niin raudan merkitys luonnollisesti vähenee, miten tekniikka kehittyy ja päästäänkö tilanteeseen jossa cloud-console tyyppiset ratkaisut on oikeasti vaihtoehtoja on auki mutta ehkä tässä jo pikkasen aletaan hedgaamaan siihen suuntaan Sonyn toimesta. MS ei paljoa edes peittele tätä kehityssuuntaa omassa toiminnassaan.
Mene ja tiedä.
Kuulostaisi loogiselta. Lopulta on vain PS brändi ja pelit striimataan kaikkiin laitteisiin leivänpaahtimista tietokoneisiin. En vain vieläkään tiedä miten nuo lagi-ongelmat aiotaan ratkoa.
Tuohon on helppo ratkaisu. Valoa nopeampaa ei voi tietoa siirtää eli siirretään laitesalit lähelle pelaajien kotia? Jopa niin lähelle että voitaisiin saada mikro-laitesalit pelaajille itselleen. Ikäänkuin olisi sellainen laite joka kannettaisiin kotiin jos haluaa pelata ja siitä striimaantuisi kuva vain telkkariin. Volyymillä nuita samankaltaisia special-pelaamisbokseja saisi myytyä kuluttajille jopa 399/499e hintaan.Kuulostaisi loogiselta. Lopulta on vain PS brändi ja pelit striimataan kaikkiin laitteisiin leivänpaahtimista tietokoneisiin. En vain vieläkään tiedä miten nuo lagi-ongelmat aiotaan ratkoa.
Lopettavatko ostamasta peliä vai ?Faneja ei kannattaisi ikinä suututtaa.
Tuohon on helppo ratkaisu. Valoa nopeampaa ei voi tietoa siirtää eli siirretään laitesalit lähelle pelaajien kotia? Jopa niin lähelle että voitaisiin saada mikro-laitesalit pelaajille itselleen. Ikäänkuin olisi sellainen laite joka kannettaisiin kotiin jos haluaa pelata ja siitä striimaantuisi kuva vain telkkariin. Volyymillä nuita samankaltaisia special-pelaamisbokseja saisi myytyä kuluttajille jopa 399/499e hintaan.
Sain vain semmosen kuvan että hieman sarkastisesti yritettin sanoa että saa näitä konsolia kaupastaEn ole ihan varma onko sarkasmitutkani rikki mutta vaikka tämä olisi sarkasmia niin ajatuksena joku standaripohjainen tyhmä laite jonka ainoa funktio olisi tuoda tietyt toiminnot television ja ohjaimen väliin voi olla se seuraava steppi, kaikki data olisi pilvessä ja laitteessa vain joku pienempi muisti joka puskuroi dataa tms. Hintaahan ei tällaiselle tulisi lähellekkään yhtä paljon kuin nykyisille konsoleille.
Toki Microsoftille ideana on hyödyntää olemassa olevaa Azure-infraa ja ehkä Sonylle idea voisi olla toimia vain pelijulkaisijana.
Sain vain semmosen kuvan että hieman sarkastisesti yritettin sanoa että saa näitä konsolia kaupasta
Sitten vasta kun eri maissa saa valokaapelilla netin halvalla on aika miettiä että tarvitaanko enää konsoliaJoo näin vähän epäilin että yritettiin sanoa mutta en ollut ihan varma kun hinnat ei stemmannut =)
Mutta jos oikeasti miettii että mikä esim. PS5:lla ja XSX:llä on eroa niin aika mikroskoopilla saa niitä etsiä, ehkä joskus tulee se kysymys että minkä takia MS ja Sony haluaisivat pitää huonokatteisen ja pääomaa sitovan rautavalmistuksen itsellään jos olisikin joku yleinen "cloud gaming architecture" jossa sitten olisi hyvin yksinkertainen "tyhmä" päätelaite siellä käyttäjän päässä hoitamassa ihan perustason toimintaa. MS ja Sony tekisivät rahansa contentista, datacentereistä, 3rd party kauppapaikan ylläpitämisestä jne.
Tuo kysymys siitä lagin hoitamisesta menee vähän oman osaamisen ulkopuolelle, tulee vain mieleen jonkun sortin kuormanjako pilven ja paikallisen laitteen välillä eli riittääkö jos suurin osa laskennasta tapahtuu pilvessä ja paikallinen tyhmä boksi vaikka televisioon integroituna hoitamassa loput.
Voivat hylätä brändinLopettavatko ostamasta peliä vai ?
Miksei vaan joku appi itse telkkariin?ajatuksena joku standaripohjainen tyhmä laite jonka ainoa funktio olisi tuoda tietyt toiminnot television ja ohjaimen väliin voi olla se seuraava steppi
Voisin nähdä että konsolipelaajat paljon mielummin maksaa 500€ siitä että saavat 60fps kokemuksen 1440p resolla PS5 omissa peleissä ja sitten kellä on varaa niin ostavat sille teho PC:lle pelinsä 8k/120 varten.Voivat hylätä brändin
Miksei vaan joku appi itse telkkariin?
Aikamoista spekulointia taas perustuen ei yhtään mihinkään.Toisaalta etenkin konsoleilla neljä viidestä ilmeisesti pelaa S konsolilla, joten mitään kovin isoja rahallisia investointeja ei X konsolin versiota varten kannata tehdä. Windows pelaajat on taas hyvin sekalainen joukko, jossa suurimmalla osalla on ennemmin S tason rautaa, kuin X tason rautaa (steam surveyn perusteella).
Oma arvaus on samankaltainen, normifanit paljoa hetkautuu, ja huutelijat ovat ehkä semmoinen äänekäs vähemmistöryhmä.Ei sony faneille, vaan niille sony fanaatikoille.
...
Fanaatisimmat tuosta kärsii, normi pelaajat vaan kiittää.
On ne silti yksinoikeuspelejä sille PS:lle, vaikka ne joskus kaukana tulevaisuudessa tulee ehkä jollekkin muulle alustalle (PC). Tässä ketjussa aikasemmin avasin tätä. Täysin "ei ikinä tule millekkään muulle alustalle" pelit alkavat ihan luontaisesti jäämään vähemmistöön ja se on ihan hyvä asia, koska niillä muille alustoille myöhäsemmillä julkasuilla saa rahoitettua sitten uusien yksinoikeuspelien tekoa. Tietylle alustalle ne toki tulevat yksinoikeudella ja voivat olla vuosia vain sillä yhdellä alustalla, mutta ihan kulttuuritekona pelien jakaminen muillekkin alustoille on jees juttu. Esimerkikiksi:...Fanit eivät ole ilahtuneet näistä uutisista että yksinoikeuspelejä on kokoajan vähemmän ja mä ajattelen että faneja ei kannata suututtaa...
Mietitääs vaikka että tämä kolmikko tulee myöhemmin myös PS5:lle. Onko paljon huutelijoita? No on varmasti xbox fanaatikot, normifanit saattaa vain kohauttaa olkapäitä että jees, muutkin pääsevät tutustumaan heidän rakastamiin pelisarjoihin. Jos ko. pelit kuitekin tulisivat uusien osien osalta vielä näinä aika-yksinoikeuksina xboxille, voi olla että näiden pelien julkaisu muillekkin alustoille voi toimia jopa houkuttimena saada lisää pelaajia myös xboxileiriin. Ei se nyt ihan tavatonta ole, että samasta taloudesta löytyy sekä xbox että pleikkari. (joskin konsoli+pelipc on paljon yleisempää)....Flight Simulatorista, Forza Horizon 5:stä ja Halo Infinitestä tuli/tulee ulos jotenkin karsitut tuhnuversiot, koska devien ei kannata panostaa ylimääräiseen karkkiin?...
Tuota on tapahtunut. Etenkin silloin kun rauta on ollut hyvin uniikkia, ja multiplattarit eivät voi ottaa missään nimessä samassa mittakaavassa raudasta irti, mitä demoskenetyylisillä optimoinneilla olevat oman talon pelit. En silti usko enää ihan samassa mittakaavassa tuommoista tapahtuvan, kun pc, xbox ja ps ovat käytännössä samasta puusta vuolletut, jolloin optimoinnit yhteen on samalla optimoinnit kaikkiin. Nykyisen raudan maksimit on aika hyvin saavutettavissa paljon laajemmalla kehitysrintamalla. Voi toin olla että olen väärässä, mielenkiinnolla seuraan tilannetta....kun etenkin sonyn yksinoikeuksissa on ollut uskomattoman hyvännäköiset graffat suhteessa laitteen tehoihin.
Kyllä ne kehitetään nimenomaan matalimman yhteisen nimittäjän ehdoilla. Et voi tehdä mitään levy- tai prossuintensiivistä juttua osaksi pelimekaniikkaa tuon takia. Karkkia ja kiillotetta lisätään sit vaan perustason tuotteen päälle, jotta uuden ja kalliin konsolin omistajalle ei tulisi paha mieli.Neljäs juttu on se, että et ilmeisesti ymmärrä hirveästi pelin kehittämisestä ylipäätään, jos ajattelet asian niin että peliä lähdetään ensisijaisesti kehittämään matalimman yhteisen nimittäjän ehdoilla alusta asti.
Ei sony faneille, vaan niille sony fanaatikoille.
Sonyllä on ehkä huomattu että se omassa poterossa hengailu ei välttämättä kannata, jää iso kasa pelejä myymättä ja tuotot tehdään pelien myynillä, ei rauta myynillä. Tai noin ainakin internetissä kovasti on laskeskeltu.
Eli esimerkiksi Witcher 3:n ja Doom Eternalin kehitystä jarrutti eniten pelin Switch-versio? Paskapuhetta mutta uskon (en usko).Kyllä ne kehitetään nimenomaan matalimman yhteisen nimittäjän ehdoilla. Et voi tehdä mitään levy- tai prossuintensiivistä juttua osaksi pelimekaniikkaa tuon takia. Karkkia ja kiillotetta lisätään sit vaan perustason tuotteen päälle, jotta uuden ja kalliin konsolin omistajalle ei tulisi paha mieli.
FH5 on ensisijaisesti xbox one peli
Halo infinite on ensisijaisesti xbox one peli
Muut versiot pelistä on vain graffojen osalta hieman kiillotettu ja se siitä. Devejä varmasti vituttaa.
Juu, huomannu että nää "expertit" lähinnä huutaa siitä mikä on heidän mielestä järkevää ja parasta, ei nähä sitä isompaa kuvaa sitten millään. Ikävää vaan että ovat se äänekäin porukka, sinne huutoon hukkuu sitten kaikki järkeväkin keskustelu. Kuten aikasemmin jo laitoin, niin noi pari kaveria ketä se God of War kiinostaa, niin he jättää pelin ostamatta, jos se vaatii konsolin oston. Sama pätee itteenikin, ennemmin pistän sen konsolin hinnalla koneeseen jotain uutta palikkaa(Nykyinen kone ei tosin kyllä tarvii yhtään mitään ).Tätä kun pari-kolme vuotta sitten koitin täällä juuri tuoda esiin, niin nämä foorumin PS expertit oli kovasti sitä mieltä, että on paljon kannattavampaa vaan pitää isot Sony pelit täysinä excluina ja houkutella se pieni osa ostamaan plösö PC:n rinnalle.
Silloin jo itselle oli ihan selvä homma, että paljon enemmän tulisi Sonylle massia, kun toisi ne Sony pelit PC -pelaajien saataville, koska paljon isompi osa jättää sen plösön kuitenkin ostamatta niiden parin pelin takia.
Ennen excluille oli selkeä rautaan perustuva peruste, mutta nyt sitä ei enää juuri ole. Tämä oli selkeää, kun uusien konsolien rauta speksit julkaistiin, ja itse arvelin heti silloin, että on hyvin todennäköistä, että PC:lle alkaa tulla Sonynkin pelejä, etenkin kun jo PS4 rauta oli aika lähellä ihan perus PC rautaa. Toki Sonylle on se oma low level API edelleen käytössä, mutta siitä huolimatta PC-käännöksen teko on aika simppeliä verrattuna takavuosien tilanteeseen.
Nämä brändiin "identiteettinsä" rakentaneet fanaatikot on kuitenkin pieni osa PS pelaajista, vaikkakin varmasti ne kovaäänisimmät.
Eikä se PS:n rauta turhaa tule olemaan, kun varmasti jotain 1v Timed excluja nuo pelit tulevat olemaan kuitenkin ja muutenkin on todella paljon ihmisiä, jotka ei halua PC:n kanssa näppäillä.
Twitterissä myös tommosta tietoaJuu, huomannu että nää "expertit" lähinnä huutaa siitä mikä on heidän mielestä järkevää ja parasta, ei nähä sitä isompaa kuvaa sitten millään. Ikävää vaan että ovat se äänekäin porukka, sinne huutoon hukkuu sitten kaikki järkeväkin keskustelu. Kuten aikasemmin jo laitoin, niin noi pari kaveria ketä se God of War kiinostaa, niin he jättää pelin ostamatta, jos se vaatii konsolin oston. Sama pätee itteenikin, ennemmin pistän sen konsolin hinnalla koneeseen jotain uutta palikkaa(Nykyinen kone ei tosin kyllä tarvii yhtään mitään ).
Sonylläkin varmaan noteerattiin Days Gonen ja Horizon Zero Dawnin myynnit pc:llä. Days Gonelle en löytäny lukuja myyneistä, mutta HZD löyty 716k lukema. Tuo on jo aika läjä rahaa, etenkin kun ajattelee että noita ei olis myyty ilman sitä pc versiota ja montaa konsolia tuskin olisivat saaneet myytyä näille ketkä tuon pclle osti. Tietenkin pitää muistaa että tossa lukemassa on varmasti niitäkin ketkä sen jo konsolilla on pelannut, mutta halusivat testata miten se rullaa kovimalla raudalla.
As of March 2021 the PC release of Horizon Zero Dawn has earned a 250% Return on Investment for Sony
Horizon Zero Dawn PC Sold 716K Units in Its First Month, Almost as Much as The Witcher 3.
Witcher 3: switch versio on aika uskomattomasti karsittu, ja tuli paljon myöhemmin ulos. Lisäksi switchin prossuytimet on jotakuinkin yhtä nopeita kuin vaikkapa xbox onessa, muutenhan porttaus ei olisi onnistunut.Eli esimerkiksi Witcher 3:n ja Doom Eternalin kehitystä jarrutti eniten pelin Switch-versio? Paskapuhetta mutta uskon (en usko).
Horizon Forbidden West on ensisijaisesti PS4-peli. Gran Turismo 7 on ensisijaisesti PS4-peli. God of War Ragnarök on ensisijaisesti PS4-peli. Devejä varmasti vituttaa.
Jos nyt miettii mitä nyky-genin rauta mahdollistaa silmäkarkin lisäksi niin aika vähissä taitaa olla? Jossain peleissä siirtymät ovat saumattomia mutta loppujen lopuksi mitään mullistavaa ei uusi rauta tarjoa itse pelin sisältöön.
Mitäpä muut on mieltä, onko se ruudunpäivitysnopeus eli FPS ainakin alle 60fps vs smooth 60fps tärkeämpää kuin pieni tai medium-tason silmäkarkki? Last-gen vs next-gen pätseissä ero taitaa olla se 30 vs 60 tai 60 vs 120 fps? 60 vs 120 ero ei minusta ole järisyttävä, poislukien nopeatempoiset pelit kuten räiskintä ja ajopelit.
Minulle sulava ruutu on paljon tärkeämpää kuin silmäkarkit mutta tässä on taas se pointti mitä yritin sanoa, kyllähän vanhoilla konsoleillakin saisi smoothin FPS:n jos karkkia säätäisi tarpeeksi pieneksi.
Mutta pointtihan oli juurikin se ettei lisäteho ole mahdollistanut (ainakaan vielä) mitään uutta peleihin kuin karkit/fps:n, samat mekaniikat, samat toimivuudet yms. Miettikää vaikka TES sarjaa, eihän Morrowindin ja Skyrimin välillä ole mitään muuta eroa kuin silmäkarkki, kaikki Skyrimin mekaniikat ja toiminnallisuudet toimisivat hienosti myös vanhemmilla konsoleilla.
Tällä en yritä vähätellä grafiikan tärkeyttä immersion luomisessa mutta rajahyöty vaikkapa XO/PS4 vs. XS/PS5 on aika pieni.
Itselläni jo FPS droppaa alle 120, niin silloin karsiutuu detaili, näytti peli miltä näytti. Pääsääntöisesti yritän saada, että näyttöni natiivi (240fps) pyörii kokoajan, ja tämän saavuttamiseksi olen valmis puottamaan detaileja aika kovastikkin, riippuu toki pelistä. Nykyisellä näyttikselläni (1080ti) uudemmat pelit ovat todella haastavia tuon 240:n suhteen, mutta yli 120 saan pääsääntöisesti. Uusi näyttis on se seuraava hankinta, kunhan noiden 3080/3080ti/6800xt/6900xt hinnat vähän nyt tulis alaspäin. Mielellään jopa kolminumeroisiksi....Mitäpä muut on mieltä, onko se ruudunpäivitysnopeus eli FPS ainakin alle 60fps vs smooth 60fps tärkeämpää kuin pieni tai medium-tason silmäkarkki?...
Itsekkin olen ”FPS-metsästäjä” niin täytyy kanssa metsästäjää huomauttaa sellaisella että monessa tapauksessa näyttis ei vain anna niitä frameja. Tuntuu olevan monessa enginessä rankkoja pullonkauloja kun aletaan olemaan 200fps:n maisemissa. Ei vaikka kaikki detailit disabloi niin 3080RTX ei 240fps saa lukotettua. Pitäisi jotenkin saada prossuun helvetisti yhden säikeen tehoa että skaalautuisi paremmin.Nykyisellä näyttikselläni (1080ti) uudemmat pelit ovat todella haastavia tuon 240:n suhteen, mutta yli 120 saan pääsääntöisesti. Uusi näyttis on se seuraava hankinta, kunhan noiden 3080/3080ti/6800xt/6900xt hinnat vähän nyt tulis alaspäin. Mielellään jopa kolminumeroisiksi.
Eli.. freimejä sekunnissa menee itselläni kyllä silmänkarkkien edelle ja helposti.
Paitsi että prossun ei tarvitse odotella että GPU saa hommansa tehtyä alkaakseen laskea uutta framea, ellei pelimoottoria ole koodattu jostain syystä siten että jotain post prosessointia kuvalle tehdään prossulla. Sekä GPU time, että CPU time voidaan pitää n. 1/fps jos engine on koodattu fiksusti.Itsekkin olen ”FPS-metsästäjä” niin täytyy kanssa metsästäjää huomauttaa sellaisella että monessa tapauksessa näyttis ei vain anna niitä frameja. Tuntuu olevan monessa enginessä rankkoja pullonkauloja kun aletaan olemaan 200fps:n maisemissa. Ei vaikka kaikki detailit disabloi niin 3080RTX ei 240fps saa lukotettua. Pitäisi jotenkin saada prossuun helvetisti yhden säikeen tehoa että skaalautuisi paremmin.
On paljon engine kehittäjillä tehtävää että saadaan CPU update looppi tuonne alle millisekunnin niin GPU saa rauhassa työskennellä lopun 3ms että päästäisiin edes siihen 240fps. Jos aletaan miettimään 480Hz näyttöjä niin 1ms CPU:lle tarkoittaa että 50% framen ajasta GPU odottaa ja 1ms jää renderöinnille.
On niitä fiksujakin engineitä, mutta harmillisen paljon löytyy pelejä jotka törmäävät johonkin näkymättömään seinään about 200fps nurkilla. Syy miksi sittemmin möin 240Hz monitorin pois ja pelailen vain 120fps OLEDilla.Paitsi että prossun ei tarvitse odotella että GPU saa hommansa tehtyä alkaakseen laskea uutta framea, ellei pelimoottoria ole koodattu jostain syystä siten että jotain post prosessointia kuvalle tehdään prossulla. Sekä GPU time, että CPU time voidaan pitää n. 1/fps jos engine on koodattu fiksusti.
Tuo johtuu ihan siitä että se prossupuoli on kyseisissä peleissä niin raskas, että siinä menee se 4ms joka tapauksessa nykyprossuilla.On niitä fiksujakin engineitä, mutta harmillisen paljon löytyy pelejä jotka törmäävät johonkin näkymättömään seinään about 200fps nurkilla. Syy miksi sittemmin möin 240Hz monitorin pois ja pelailen vain 120fps OLEDilla.
Tätä nimenomaan oon havainnu, ja siitä johtuen oonkii välillä pistäny tuota freesynkkiä päälle ja pitäny vaan huolen ettei alle 120 dippaile. Jotkui pelit kyllä juoksee kivasti sitä kovemmin mitä detailia tippuu kuitekin, näihin tuo näyttispäivitys olis omiaan, mutta taannoinen prossapäivitykseni 7700k:sta (vesijäähy, kellot lähelle 5GHz) tähän "autoboostaavaan" (eli kellottuu vain sen mikä vakiona, lähinnä vain vesijäähylle pistetty) 5800x:ään oli paljon, paljon suurempi upgrade, mitä uskalsin arvata, ja 1080TI lähti oikein lentämään....Tuntuu olevan monessa enginessä rankkoja pullonkauloja kun aletaan olemaan 200fps:n maisemissa. Ei vaikka kaikki detailit disabloi niin 3080RTX ei 240fps saa lukotettua. Pitäisi jotenkin saada prossuun helvetisti yhden säikeen tehoa että skaalautuisi paremmin....