PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Jaa a, kait se on ihan tapauskohtainen asia. Jos Sony näkisi että GTA:n pitäminen vain omalla alustalla olisi se suurin profit niin joo.
Microsoftihan osti Minecraftin isolla summalla ja eikä tehnyt siitä yksinoikeutta vaan päinvastoin.
Moni oli kyllä myös innoissaan siitä että Metal Gear solid ja Silent Hill olisi tullut yksinoikeus peleiksi Sonylle
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Jos MS julkaisee ZeniMax multiplatter pelit vain omaan ekosysteemiin, niin onko se moraalisesti väärin, koska muiden laitteiden käyttäjät ovat päässeet pelaamaan aikaisempia osia? Jos, niin miksi? Vai onko se fiksu tapa ohjata kilpailevan tuotteen käyttäjiä oman palvelun pariin, koska he tuntevat nämä pelit jo ennestään? Sehän exclujen tarkoitus on ihan jokaisessa leirissä, ohjata käyttäjiä omaan palveluun.
Minähän olen lähtökohtaisesti excluja vastaan. Haluaisin pelata seuraan God of War pelinkin PC:llä ultra detail 4k120Hz. MUTTA, ymmärrä myös sen että tiettyjä pelisarjoja ei olisi ilman exclusiivisuutta. Alustan haltija on lähtökohtaisesti lyönyt rahaa pöytään että nyt brainstormataan ja kehitetään jotain mitä ei kellään ole käyttäen alustan raudan kykyjä 100% hyväksi ja siitä ideoinnista on tullut monia kovia pelisarjoja, jotka ymmärrettävästi halutaan pitää omalla alustalla koska siihen meni helvetisti rahaa ja tällä investoinnilla halutaan näkyvyyttä omalle alustalle. Ovat ne tavallaan koko alustan maskotteja: Nintendo - Link&Zelda, Sony - Kratos&NathanDrake, Microsoft - Halon vihreä robottimies ja Gearssin kaljupää-miehet.

Olisihan se ihan kusta ja paskaa jos esimerkiksi (hatusta heittämällä) Sony ilmoittaisi että tästä eteenpäin GTA6 ei pelaa kukaan muu kuin PS pelaajat. Tai vaikka Nintento ilmoittaisi CD PROJECT RED ostosta ja tuumaisi että Cyberpunk julkaisu tapahtuu ensin Switchille ja muiden platformien julkaisu tehdään case by case basis eli ei koskaan. Sanoisin että tämmöiset liikut ovat täysin anti-gamer / anti-consumer ja vie firmat imagoa erittäin rankasti alas. Rahalla siis maksetaan siitä että jos olet tietyn pelialustan asiakas niin heille laitetaan estot nauttia odotetuista multiplattari... ähäkutti exclu, etpä muuten pelaakkaan.

Sanotaan vielä se että, kun Microsoftikin on tehnyt paljon investointeja studioihin niin totta helvetissä odotan että sieltä tulee exclutarjontaa vaikka en excluista tykkää. Tuohan olisi täysin idioottimainen teko olla julkaisematta jotain uusia hienoja excluja mitä ei kukaan ole keksinyt tehdä aikaisemmin. Näitä vartenhan niitä konsoleita ostetaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Eiköhän ms yritä saada pleikkarille gamepassin kun sillä on kohta nimittäin suosittuja yksioikeuksia paljon. Sony saa anti-consumer leiman jos ei hyväksy diiliä.

Ms voikin sitten joskus lopettaa sen tappiollisen rauhan myynnin ja keskittyä pelkästään gamepassiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Eiköhän ms yritä saada pleikkarille gamepassin kun sillä on kohta nimittäin suosittuja yksioikeuksia paljon. Sony saa anti-consumer leiman jos ei hyväksy diiliä.
Siinäpä olisikin melkoinen ponnistus Microsoftilta laittaa windowsin UWP pelit toimimaan freeBSD linux forkin päällä. Varmaan ennemmin sitä ennen vaihtavat windowsin kernelin linux kerneliin joka mahdollistaa tuon helpommin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Kuvitellaan nyt että tarjoaa gamepassia sonylle ja se torppaa ne suunnitelmat niin eikös sony silloin ole "anti-consumer"? Todellakin uskon että eivät jätä väliin jos saavat gamepassin jotenkin sonyn laitteisiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Kuvitellaan nyt että tarjoaa gamepassia sonylle ja se torppaa ne suunnitelmat niin eikös sony silloin ole "anti-consumer"? Todellakin uskon että eivät jätä väliin jos saavat gamepassin jotenkin sonyn laitteisiin.
70% Sonylle kaikista tilauksista, joissa käytetään pleikkaria, niin tuskin torppaisi. Onko Microsoft siinä tapauksessa anti-consumer, jos ei suostu diiliin?

Huvittavia nämä "mitä jos" skenaariot.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
70% Sonylle kaikista tilauksista, joissa käytetään pleikkaria, niin tuskin torppaisi. Onko Microsoft siinä tapauksessa anti-consumer, jos ei suostu diiliin?

Huvittavia nämä "mitä jos" skenaariot.
Oma pointti oli että: Ajattelin vaan miten mikkiksen kannattas toimia että ei saa "pahaa" mainetta vaikka pitäisi uusien studioiden pelit omalla alustalla.

Viitasin lähinnä tähän viestiin kun oli puhetta anti-gamer / anti-consumer hommasta:
Minähän olen lähtökohtaisesti excluja vastaan. Haluaisin pelata seuraan God of War pelinkin PC:llä ultra detail 4k120Hz. MUTTA, ymmärrä myös sen että tiettyjä pelisarjoja ei olisi ilman exclusiivisuutta. Alustan haltija on lähtökohtaisesti lyönyt rahaa pöytään että nyt brainstormataan ja kehitetään jotain mitä ei kellään ole käyttäen alustan raudan kykyjä 100% hyväksi ja siitä ideoinnista on tullut monia kovia pelisarjoja, jotka ymmärrettävästi halutaan pitää omalla alustalla koska siihen meni helvetisti rahaa ja tällä investoinnilla halutaan näkyvyyttä omalle alustalle. Ovat ne tavallaan koko alustan maskotteja: Nintendo - Link&Zelda, Sony - Kratos&NathanDrake, Microsoft - Halon vihreä robottimies ja Gearssin kaljupää-miehet.

Olisihan se ihan kusta ja paskaa jos esimerkiksi (hatusta heittämällä) Sony ilmoittaisi että tästä eteenpäin GTA6 ei pelaa kukaan muu kuin PS pelaajat. Tai vaikka Nintento ilmoittaisi CD PROJECT RED ostosta ja tuumaisi että Cyberpunk julkaisu tapahtuu ensin Switchille ja muiden platformien julkaisu tehdään case by case basis eli ei koskaan. Sanoisin että tämmöiset liikut ovat täysin anti-gamer / anti-consumer ja vie firmat imagoa erittäin rankasti alas. Rahalla siis maksetaan siitä että jos olet tietyn pelialustan asiakas niin heille laitetaan estot nauttia odotetuista multiplattari... ähäkutti exclu, etpä muuten pelaakkaan.

Sanotaan vielä se että, kun Microsoftikin on tehnyt paljon investointeja studioihin niin totta helvetissä odotan että sieltä tulee exclutarjontaa vaikka en excluista tykkää. Tuohan olisi täysin idioottimainen teko olla julkaisematta jotain uusia hienoja excluja mitä ei kukaan ole keksinyt tehdä aikaisemmin. Näitä vartenhan niitä konsoleita ostetaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Näemmä kaikille ei mene pointti perille... tosin taitaa olla myös tahallista.

Pitäisikö threadi koittaa palauttaa vanhaan kunnon murobbs paskanheittelyyn ja keskustellaan seuraavaksi vaikka miten Microsoftin pitäisi käsikirjoittaa paremmin tuo Phil Spencerin "I äm ei geimer" habitus? Yhdessä haastattelussa raakkuu markkinointiosaston tulostamasta paperista miten exclusivet ovat huono asia ja kohta ostetaan iso multiplattari pulju ja estetään pelaaminen kymmeniltä ellei sadoilta miljoonilta pelaajilta. Liekkö useampi käsikirjoittaja kirjoittaa toisistaan tietämättä mitä tuon ukon pitäisi sanoa missäkin haastattelussa.

Menisikö tämä aihe paremmin tämän threadin porinoihin?

silmänisku
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Minähän olen lähtökohtaisesti excluja vastaan. Haluaisin pelata seuraan God of War pelinkin PC:llä ultra detail 4k120Hz. MUTTA, ymmärrä myös sen että tiettyjä pelisarjoja ei olisi ilman exclusiivisuutta. Alustan haltija on lähtökohtaisesti lyönyt rahaa pöytään että nyt brainstormataan ja kehitetään jotain mitä ei kellään ole käyttäen alustan raudan kykyjä 100% hyväksi ja siitä ideoinnista on tullut monia kovia pelisarjoja, jotka ymmärrettävästi halutaan pitää omalla alustalla koska siihen meni helvetisti rahaa ja tällä investoinnilla halutaan näkyvyyttä omalle alustalle. Ovat ne tavallaan koko alustan maskotteja: Nintendo - Link&Zelda, Sony - Kratos&NathanDrake, Microsoft - Halon vihreä robottimies ja Gearssin kaljupää-miehet.

Olisihan se ihan kusta ja paskaa jos esimerkiksi (hatusta heittämällä) Sony ilmoittaisi että tästä eteenpäin GTA6 ei pelaa kukaan muu kuin PS pelaajat. Tai vaikka Nintento ilmoittaisi CD PROJECT RED ostosta ja tuumaisi että Cyberpunk julkaisu tapahtuu ensin Switchille ja muiden platformien julkaisu tehdään case by case basis eli ei koskaan. Sanoisin että tämmöiset liikut ovat täysin anti-gamer / anti-consumer ja vie firmat imagoa erittäin rankasti alas. Rahalla siis maksetaan siitä että jos olet tietyn pelialustan asiakas niin heille laitetaan estot nauttia odotetuista multiplattari... ähäkutti exclu, etpä muuten pelaakkaan.
Ymmärrän pointtisi. Minä ehdin myydä oman pleikkarin ennen Ghost of Tsushiman julkaisua, ja kyllähän se harmittaa, kun vaikuttaa sellaiselta peliltä mitä haluaisin pelata. Vaan ei onnistu, ellen osta vaikka käytettyä pleikkaa. Vastaavasti jos nyt Nintendo ilmottaisi, että Cyberpunk julkaistaan vain Switchille, niin sekin harmittaisi, koska haluan tuotakin pelata enkä Switchiä omista. Jos oikein tulkitsin, niin sinun näkemyksen mukaan tulee isompi harmitus jos peliä on jo ehtinyt odottaa omalle laitteelle, ja siksi esim. multiplatterin julkaisu suljetulle platformille olisi enemmän anti-consumer, kuin ns. normi exclu?


Pitäisikö threadi koittaa palauttaa vanhaan kunnon murobbs paskanheittelyyn ja keskustellaan seuraavaksi vaikka miten Microsoftin pitäisi käsikirjoittaa paremmin tuo Phil Spencerin "I äm ei geimer" habitus? Yhdessä haastattelussa raakkuu markkinointiosaston tulostamasta paperista miten exclusivet ovat huono asia ja kohta ostetaan iso multiplattari pulju ja estetään pelaaminen kymmeniltä ellei sadoilta miljoonilta pelaajilta. Liekkö useampi käsikirjoittaja kirjoittaa toisistaan tietämättä mitä tuon ukon pitäisi sanoa missäkin haastattelussa.
Tämä ei ollut minulle suunnattu, mutta vastaan tuohon Spencer kohtaan silti (murobbsn paskan heittelylle iso ei, siellä vastaava ketju on jo lukukelvoton). Spencerin ja muiden sanomisia tulkitessa kannattaa muistaa, että jokaisen pörssiyhtiön toimarin päämäärä on tuottaa omistajille voittoa. Spencer kiillottaa nyt MS:n kilpeä, koska viime julkaisussa MS oli anti-consumer paha poika, ja nyt Ryan on antanut muutaman syötön lapaan, kun MS hakee sitä hyviksen roolia. PR-peliä tämä on. ZeniMax kaupan jälkeen MS ei ole ensimmäistä kertaa historiassa altavastaajana excluissa, vaan niillä on käsi täynnä ässiä. Varmasti Sonyn kanssa neuvottelevat, että missä hengessä yhteistyötä voivat tehdä, vai kilpailevatko verisesti. Spencerin kommentti, että he eivät taloudellisesti tarvitse Sonyä vaan xbox, pc, game pass ja xcloud riittää taloudellisesti, on vain viesti jolla Spencer vahvistaa neuvotteluasemiaan. Samalla viestittää, että ei tykkää excluista ja yhteistyöhenkeä olisi --> haetaan PR voittoa. Jos yhteistyön avaimia ei Sonyn kanssa löydy, niin eiköhän sieltä tule viestiä, että yritimme kovasti, mutta yhteistä näkemystä exclujen purkamisesta ei löytynyt, joten nyt nämä pelit tulee sitten vain meidän ekosysteemiin. Tms.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Kohtuu järjetöntä ois julkaista pelejä Playstationille tollasen investoinnin jälkeen. Enkä nyt tiedä estääkö se ketään pelaamasta niitä, jos tuo xCloud lähtee rullaamaan ja kaikillahan on se peli-PC eikös vaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Kohtuu järjetöntä ois julkaista pelejä Playstationille tollasen investoinnin jälkeen. Enkä nyt tiedä estääkö se ketään pelaamasta niitä, jos tuo xCloud lähtee rullaamaan ja kaikillahan on se peli-PC eikös vaan.
Tuossa on vain muutama mutta.

- Ovatko poistaneet xcloudista lagin? Jos ei niin ei nuita pelejä voi vakavissaan pelata siellä. Kuten ei Stadiassakaan tai Geforce Nowssakaan.
- Elder Scrollsinhan voisi vaikka vuokrata gamepassilla mutta tämäkään ei ole realistinen tämmöiselle pelaajalle joka todennäköisesti pelaa tuota peliä kunnes seuraava elder scrolls julkaistaan.
- Vaihtoehtona on ostaminen täysin käyttökelvottomasta Windows Storesta. Suurella todennäköisyydellä jos saat pelin sieltä päälle niin et voi modata, striimata tai yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin pelata sitä kuten se on julkaisijan mielestä tarkoitettu.

Joku voi korjata Windows storen toimintaa ja modaus käytäntöjä jos ovat muuttuneet viimeisen puolen vuoden aikana.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Tuossa on vain muutama mutta.

- Ovatko poistaneet xcloudista lagin? Jos ei niin ei nuita pelejä voi vakavissaan pelata siellä. Kuten ei Stadiassakaan tai Geforce Nowssakaan.
- Elder Scrollsinhan voisi vaikka vuokrata gamepassilla mutta tämäkään ei ole realistinen tämmöiselle pelaajalle joka todennäköisesti pelaa tuota peliä kunnes seuraava elder scrolls julkaistaan.
- Vaihtoehtona on ostaminen täysin käyttökelvottomasta Windows Storesta. Suurella todennäköisyydellä jos saat pelin sieltä päälle niin et voi modata, striimata tai yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin pelata sitä kuten se on julkaisijan mielestä tarkoitettu.

Joku voi korjata Windows storen toimintaa ja modaus käytäntöjä jos ovat muuttuneet viimeisen puolen vuoden aikana.
Ehkä täsä kohtaa kannattaa ostaa se seires s tai x, eikös niitä syitä oo huudettu konsolin ostoon iät ja ajat. Mikäli windows storesta ei kiinosta peliä ostaa.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Tuossa on vain muutama mutta.

- Ovatko poistaneet xcloudista lagin? Jos ei niin ei nuita pelejä voi vakavissaan pelata siellä. Kuten ei Stadiassakaan tai Geforce Nowssakaan.
- Elder Scrollsinhan voisi vaikka vuokrata gamepassilla mutta tämäkään ei ole realistinen tämmöiselle pelaajalle joka todennäköisesti pelaa tuota peliä kunnes seuraava elder scrolls julkaistaan.
- Vaihtoehtona on ostaminen täysin käyttökelvottomasta Windows Storesta. Suurella todennäköisyydellä jos saat pelin sieltä päälle niin et voi modata, striimata tai yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin pelata sitä kuten se on julkaisijan mielestä tarkoitettu.

Joku voi korjata Windows storen toimintaa ja modaus käytäntöjä jos ovat muuttuneet viimeisen puolen vuoden aikana.
Eiköhän nuo Microsoftin pelit tule jatkossakin myös Steamiin. Pilvipelaamiseen en ole perehtynyt tarkemmin, toivottavasti saavat lagia minimoitua jatkossa. Pelata niitä voi anyway usealla laitteella älyluureista lähtien. Tarjolla on myös halvin next-gen konsoli ja game passilla melkoinen kattaus pelejä edullisesti. Tietty jos pelkkää TESsiä haluaa pelata niin ostaa se kannattaa.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
On eriasia jos peliä ei kiinnosta ostaa kuin aiemmin mainitut ongelmat windows storen peleissä.
Eiköhän se sitten myöhemmin sinne steamiin valu, tietysti muhkealla viiveellä. Ja kuten ylhäällä sanoin että joss pelin ostaminen windows storesta on vastenmielistä ni aina sen voi hommata konsolin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 952
Eiköhän se sitten myöhemmin sinne steamiin valu, tietysti muhkealla viiveellä. Ja kuten ylhäällä sanoin että joss pelin ostaminen windows storesta on vastenmielistä ni aina sen voi hommata konsolin.
Voi toki ostaa konsolin mutta jos kaikilla muilla launchereilla ei ole ongelmia pc puolella niin onhan tuollaiset windows storen version puutteet ja rajoitteet ovat kovin omituisia. Ehkä tosiaan sitten Steamistä kunnollinen versio.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Eiköhän se sitten myöhemmin sinne steamiin valu, tietysti muhkealla viiveellä. Ja kuten ylhäällä sanoin että joss pelin ostaminen windows storesta on vastenmielistä ni aina sen voi hommata konsolin.
Eikös Halo Infinitekin ole tulossa Steamiin samaan aikaan ku Xboxille? Sellainen käsitys ois että näin jatkossa olisi tarkoitus. Hyvä systeemi ois antaa PC-väen ostaa Steamista tai tilata Game Pass.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Eikös Halo Infinitekin ole tulossa Steamiin samaan aikaan ku Xboxille? Sellainen käsitys ois että näin jatkossa olisi tarkoitus. Hyvä systeemi ois antaa PC-väen ostaa Steamista tai tilata Game Pass.
Yleensä nuo pelit ovat tulleet steamiin viivellä mutta halo näyttäisi tekevän poikkeuksen. Hyvä homma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Ovat vasta alkaneet tuoda pelejä Steamiin niin siitä johtunee viiveet. Grounded early access, Ori and the Will of the Wisps ja Bleeding Edge tuli myös samaan aikaan boxille ja Steamiin. Hieno homma tämä on pelaajien kannalta.
Gears 5 tuli myös Steamiin samaan aikaan
 
Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
78
PUBG toimii Xbox Series X:lla locked 60 fps, kun taas Playstation 5:lla unlocked 60 fps. Xbox Series S:lla peli pyörii 30 fps, koska se hyödyntää Xbox One S:n -rakennetta, mutta tekijät lupaavat ruudunpäivitykseen parannusta.

Eli parhaimman konsolikokemuksen PUBG:ista saa Xbox Series X:lla, kun taas huonoimman Xbox Series S:lla.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
PUBG toimii Xbox Series X:lla locked 60 fps, kun taas Playstation 5:lla unlocked 60 fps. Xbox Series S:lla peli pyörii 30 fps, koska se hyödyntää Xbox One S:n -rakennetta, mutta tekijät lupaavat ruudunpäivitykseen parannusta.

Eli parhaimman konsolikokemuksen PUBG:ista saa Xbox Series X:lla, kun taas huonoimman Xbox Series S:lla.

Missä 120Hz moodi? PUBG kuitenkin pyörii jollain gtx1650:llä locked 60fps fullHD niin olisi odottanut että vähintään FullHD 120Hz moodi olisi ollut saatavilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
windows storen version puutteet ja rajoitteet ovat kovin omituisia. Ehkä tosiaan sitten Steamistä kunnollinen versio.
Yep tosi Elder Scrolls modaajalle Windows Store versio on suuri EI EI...
Modit toimisi vain Betsheda.net kautta, jolloin suuri osa olisi hyvin rajoittettuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Windows Storen tietyissä peleissä on modituki, mutta varsinaista yhtenäistä käyttöliittymää niiden hallitsemiseen ei vielä ole, modikansioon viittaavaa nappia lukuun ottamatta. Kolmannen osapuolen mod managerit toimivat paremman puutteessa.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Mutta onko tuo kaikille vai "Vain Valituille Peleille"... Ainakaan Metro Exoduksen kansiota ei päässyt selaamaan, eli ei benchmarkkia voinut ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 421
Mutta onko tuo kaikille vai "Vain Valituille Peleille"... Ainakaan Metro Exoduksen kansiota ei päässyt selaamaan, eli ei benchmarkkia voinut ajaa.
Tällä hetkellä lienee vain valituille peleille kuten Flight Simulator 2020, mutta tulevaisuuteen on hankala nähdä, että mille kaikille uusille peleille tuki tulee tai alkaako tukea tulemaan myös aiemmin julkaistuille peleille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Tällä hetkellä lienee vain valituille peleille kuten Flight Simulator 2020, mutta tulevaisuuteen on hankala nähdä, että mille kaikille uusille peleille tuki tulee tai alkaako tukea tulemaan myös aiemmin julkaistuille peleille.
Tuossa lisäksi puhutaan ns' Modi kansiosta. Jos oletetaan että vain siihen pääsee käsiksi, jää Skse ja F4se tekemättä. Yleensä Fallout ja Elder Scroll modit on Data kansiossa, mutta Script extenderit onkin tasoa ylempänä :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 871
Olisi kiva tietää mitä RDNA 2 ominaisuuksia PS5 tukee, nimittäin muutama noista on todellisia game changereitä. Jos AMD:n uudet näytönohjaimet myyvät hyvin, niin devaajat alkavat kyllä optimoimaan pelejään tukemaan RDNA2:n ominaisuuksi. Puhutaan jopa kymmenien prosenttien erosta frameissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
163
Se olis sellanen 1.5 viikkoa niin pääsee pelailee tulevan genin kuninkaalla eli Series X:llä...tarkoitus oli aluksi tilata Series S mutta tulinkin toisiin aatoksiin ja onnistuin saamaan tilauksen Series X:lle julkaisuun :)
Odottavan aika on pitkä....onneksi on gamepassi niin pääsee heti pelaamaan laajaa pelivalikoimaa.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Se olis sellanen 1.5 viikkoa niin pääsee pelailee tulevan genin kuninkaalla eli Series X:llä...tarkoitus oli aluksi tilata Series S mutta tulinkin toisiin aatoksiin ja onnistuin saamaan tilauksen Series X:lle julkaisuun :)
Odottavan aika on pitkä....onneksi on gamepassi niin pääsee heti pelaamaan laajaa pelivalikoimaa.
Ihan järkipäätös jos vähänkin enemmän pelailet...kummiskiin toi väliraha aika pienehkö ja saat aivan toisen luokan rautaa käsiin
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Olisi kiva tietää mitä RDNA 2 ominaisuuksia PS5 tukee, nimittäin muutama noista on todellisia game changereitä. Jos AMD:n uudet näytönohjaimet myyvät hyvin, niin devaajat alkavat kyllä optimoimaan pelejään tukemaan RDNA2:n ominaisuuksi. Puhutaan jopa kymmenien prosenttien erosta frameissa.
Pleikkarilla ei ole dx:ää joten joutunevat odottelemaan Vulkanin rt-tukea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Ei Sony ala maksamaan Microsoftille directx:n käytöstä mitään. Sen takia voivat mainostaa ettei tue kaikkia ominaisuuksia, koska dx rt ja dx direct storage jää väliin.
Sony ei käytä Vulkania vaan sillä on omat rajapinnat. Toinen low-level-hommiin ja toinen enemmän high-level. RT-toteutus käyttää siten heidän kehittämäänsä rajapintaa ja sama muidenkin ominaisuuksien kohdalla.

PS5-pelikuvaa on näytetty RT:n kanssa jo aika paljon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Sony ei käytä Vulkania vaan sillä on omat rajapinnat. Toinen low-level-hommiin ja toinen enemmän high-level. RT-toteutus käyttää siten heidän kehittämäänsä rajapintaa ja sama muidenkin ominaisuuksien kohdalla.

PS5-pelikuvaa on näytetty RT:n kanssa jo aika paljon.
Mites third party pelit
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Mites third party pelit
PS5 käyttää käsittääkseni samoja rajapintoja mitä PS4, vain uusia ominaisuuksia lisätty. DigitalFoundryn poijille on kerrottu, että kehittäjät ovat olleet oikein tyytyväisiä PS5-pelien kehittämiseen, niin eipä tuossa taida olla ongelmia. Hommat rullaa niin kuin ennenkin, ellei jopa paremmin. DigitalFoundryn mukaan vaikeuksia on kohdattu enemmän Xbox-pelien kehityksessä, mikä on vähän yllättävää kuulla :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 133
Tossa linkissä on vain PS4 vuodelta 2013 ja mites multiplättärit jos muut alustoilla on yhtenäinen tuki ja sitten PS5 jolle pitää tehdä ne omat vielä
Jos peli tehdään PC:lle, PS:lle, Xboxille ja Nintendon alustalle niin engine pitää kirjoittaa ensin PC:lle DX9 (vanhahkot koneet), DX11 (semi uudet), DX12 (uusimmat kortit) ja Vulkan (koska miksei). Sitten Xboxille jossa hyödynnetään esim DX11, mutta otetaan käyttöön Xbox ekstensiot parhaaseen lopputulokseen pääsemiseksi ja sitten portataan peli vielä PS:lle käyttäen PSSL. Nintendolle tehdään sitten kokonaan oma peli jollakin OpenGL ES 2.0:lla joka ei ole mitenkään yhteensopiva edellämainittujen kanssa.

Tämän vuoksi moni peli käyttääkin esim UnrealEngineä jossa render backend on jo valmiiksi kirjoitettu jokaiselle alustalle ja pelin tekeminen on enemmän clicka-här meininkiä ja play-napin painamista ja deployaamista valituille alustoille.

PS5 käyttää käsittääkseni samoja rajapintoja mitä PS4, vain uusia ominaisuuksia lisätty. DigitalFoundryn poijille on kerrottu, että kehittäjät ovat olleet oikein tyytyväisiä PS5-pelien kehittämiseen, niin eipä tuossa taida olla ongelmia. Hommat rullaa niin kuin ennenkin, ellei jopa paremmin. DigitalFoundryn mukaan vaikeuksia on kohdattu enemmän Xbox-pelien kehityksessä, mikä on vähän yllättävää kuulla :hmm:
Tämä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Jos peli tehdään PC:lle, PS:lle, Xboxille ja Nintendon alustalle niin engine pitää kirjoittaa ensin PC:lle DX9 (vanhahkot koneet), DX11 (semi uudet), DX12 (uusimmat kortit) ja Vulkan (koska miksei). Sitten Xboxille jossa hyödynnetään esim DX11, mutta otetaan käyttöön Xbox ekstensiot parhaaseen lopputulokseen pääsemiseksi ja sitten portataan peli vielä PS:lle käyttäen PSSL. Nintendolle tehdään sitten kokonaan oma peli jollakin OpenGL ES 2.0:lla joka ei ole mitenkään yhteensopiva edellämainittujen kanssa.

Tämän vuoksi moni peli käyttääkin esim UnrealEngineä jossa render backend on jo valmiiksi kirjoitettu jokaiselle alustalle ja pelin tekeminen on enemmän clicka-här meininkiä ja play-napin painamista ja deployaamista valituille alustoille.


Tämä.
Niin mutta onko uudessa XBOXissa oikeasti enemmän näitä ominaisuuksia mitä PS5 ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 845
Viestejä
4 206 108
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom