PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 501
Ainakin Euroopassa henkitoreissaan, PS5 veti reilun voiton tässä generaatiossa. Onko uudesta sukupolvesta tullut mitään uutta tietoa? 2028 kait olisi palaamassa kisaan mukaan uuden konsolin voimin.
Mitä ne pleikan omistajat voitti?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 895
Eiköhän tuohon löydy joku vastaväite jolla saadaan dissattua tuotakin. "Varmaan pelattu ja pyydetty refund!"
Gamepass kills the game sales! Eiku

Tuossa kannattaisi Sonyn insinöörien miettiä, ehkä kannattaisi julkaista sittenkin ne pelit day1@PC. Kun kerran noin paska Xbox peli myy yli kolme miljoonaa, niin Spidermänien pitäisi myydä helposti 30 miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponnettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
Pelistä ihan riippuu. Viimeaikaisista peleistä Alan Wake 2 peliä olen pelannut hiiri+näppis mutta Mafia 1 Remakea pelannut DualSensellä. Ohjaimen saa esim. DSX softalla toimimaan pelissä kuin pelissä eli ohjaustapa riippuu miten milloinkin huvittaa ja pelaako sohvalla vai työpisteellä. Tuokin pc vahvuuksia.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
Ite pelaan lähes kaiken hiirellä ja näppiksellä. Jopa kaikki 3rd person action pelit. Olen niin onneton padin kanssa, että ei siitä tule mitään, jos vähänkään nopeampaa ja tarkempaa tähtäämistä tarvii, tai sitten mitään muuta monimutkaisempaa nappien painelua. Itellä on niin selkäytimeen mennyt tietyt jutut, että ei vaan padilla tule mitään. Olen esimerkiksi aina tottunut bindaamaan kaikki liikkumiseen liittyvät napit vasemmalle kädelle, kuten dashit ja rollit yms, niin se jo iso juttu, kun ei päin kanssa onnistu mitenkään tuo. Sitten vielä peleissä ihan vammasta, kun padi asetukset on tyyliin 2 presettiä ja se on siinä...

Harjoittelemalla toki saisi parannettua tilannetta, mutta en mä jaksa aikaa tuhlata siihen, kun ei ole mikään pakko.

Se on myönnettävä, että padilla on paljon kivempi fiilistellä peleissä. Padilla on kiva käppäillä ja ihailla mestoja kun voi hitaasti ja tasaisesti käännellä kameraa ja portaattomasti säädellä kävlyopeutta. Ajaminen open world peleissä on myös paljon mukavampaa padilla. Tästä syystä olenkin nykyään sekakäyttäjä. Ajelut vedän padilla ja välillä kun vaan käppäilen ja siirryn paikasta toiseen tms, niin silloin otan myös usein padin käyttöön. Mutta sitten kun rähinä alkaa niin padi lentää sivuun ja headshotit alkaa napsua kbm:n kautta.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 677
Ainoa missä olen PC:llä kaivannut ohjainta on Alan Wake 1, se alkuperäinen, jossa platformingosuudet esim. tukkia pitkin kävely onnistuu ohjaimella huomattavasti kätevämmin kuin WASD näppäimillä jotka rajoittuu vain noihin ilmansuuntiin. Padillä voi liikkua vapaammassa kulmassa katseeseen nähden.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 076
Tuli tuossa jokin aika sitten ladattua Epic Games storesta Marvel's Guardians of the Galaxy, kun sattui silmään siitä kehuja. Tässä tänään otin tuota pitkästä aikaa PC:llä pelisession ja täytyy sanoa, että kun pitkään on pelannut konsolilla, niin tuli tosiaan ikävä ohjainta. Hiirellä ja näppäimistöllä kun pelasi, niin etenkin ampuminen tuntui todella ponnettomalta, kun ohjainlaitteessa ei ole minkäänlaista feedbackia. Pamautin sitten PS4:n Dualshock ohjaimen kiinni koneeseen, mitä peli onneksi tuki ihan suoraan ja heti parani tuntuma kummasti, kun sai värinät mukaan ja liipaisimen käyttö teki ampumisesta muutoinkin enemmän ampumiselta tuntuvaa kuin mitä hiiren kliksuttelu on. Mitenköhän porukka muuten yleisesti ottaen pelaa nykyisin PC:llä, onko ohjain lähes kaikilla vakiovaruste vai meneekö monikin vielä täysin hiiri-näppis-combolla? Tietysti joissain peleissä (CS ym. nopeatempoiset fps:t ainakin) hiiri ja näppis on must, eikä ohjaintukea usein edes löydy, mutta entäs muut pelit?
Kyllä nykyään kaikki menee padilla joihin tuki löytyy. Lisää immersiota vs toimistotyökalujen käyttäminen.
Esim. BG3 testailin ensin molempia ja padilla oli selvästi kivempi juoksennella kuin klikkailla maata ja liikutella kameraa. Ainut missä hiiri on parempi on inventory management mutta en ole siihenkään enää käyttänyt vaikka BG3:ssä ohjaimen vaihto sujuu kätevästi lennosta. Erityisesti sohvalla pelatessa kiva padin kanssa röhnöttää.

Ja koska konsolisotaketju niin PS5 Rules!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
PC:llähän pelataan sillä ohjaimella mikä tuntuu parhaimmalle kyseiseen peliin. Tai vaikka välillä vaihdellen niin että ampuu hiirellä ja näppiksellä kymmentä vihua sekunnissa päähän Days Gonessa ja sitten jatkaa padilla kivasti kävellen ja katsellen maisemia.

Tai vaikka pelailee vähän PC:llä näppis/hiiri istuen ja ajattelee että äh ei jaksa nyt tässä istua ja menen olohuoneeseen. Käynnistän AppleTV:n ja siitä Steam Link sovelluksen ja jatkan DualSensellä saman pelin pelaamista striiminä 4k60fps ilman mitään säätöjä koska Steam automaattisesti mainostaa striimi kapabiliteettejä lähiverkkoon kaikille laitteille kunhan Steam on päällä PC:llä. (E: Kun joku kysyy että miksi vain 60fps niin se on valitettava (Glorious) Applen ekosysteemin rajoite. tvOS ei tue vielä 120Hz outputtia telkkariin).

PC pelaajana pelaan siis aina niin kuin parhaalta tuntuu, missä haluan ja miten haluan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Erityisesti sohvalla pelatessa kiva padin kanssa röhnöttää.

Ja koska konsolisotaketju niin PS5 Rules!
Itse kyllä suosin myös ergonomian takia padia ihan toimistoympäristössäkin silloin, kun PC:llä satun pelaamaan. Töiden takia tulee oltua koneella jo ihan liikaa, niin hiirikäden ranne, olkapää ja niska ovat kovilla. Padi voi lepäillä kivasti sylissä ja hartiaosasto pysyy ilman jännityksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 543
PC:llähän pelataan sillä ohjaimella mikä tuntuu parhaimmalle kyseiseen peliin. Tai vaikka välillä vaihdellen niin että ampuu hiirellä ja näppiksellä kymmentä vihua sekunnissa päähän Days Gonessa ja sitten jatkaa padilla kivasti kävellen ja katsellen maisemia.

Tai vaikka pelailee vähän PC:llä näppis/hiiri istuen ja ajattelee että äh ei jaksa nyt tässä istua ja menen olohuoneeseen. Käynnistän AppleTV:n ja siitä Steam Link sovelluksen ja jatkan DualSensellä saman pelin pelaamista striiminä 4k60fps ilman mitään säätöjä koska Steam automaattisesti mainostaa striimi kapabiliteettejä lähiverkkoon kaikille laitteille kunhan Steam on päällä PC:llä. (E: Kun joku kysyy että miksi vain 60fps niin se on valitettava (Glorious) Applen ekosysteemin rajoite. tvOS ei tue vielä 120Hz outputtia telkkariin).

PC pelaajana pelaan siis aina niin kuin parhaalta tuntuu, missä haluan ja miten haluan.
PC pelaajana siitä myös maksaa enemmän, joten tottakai pitää myös saada enemmän. Tuo pelkkä AppleTV striimailuun taitaa maksaa noin 150€? Sitten tietysti lisäksi pitää olla ne kaksi setuppia, jos haluaa pelata kahdella eri tavalla, vaikka sitä itse pelivälinettä (PC) olisikin se yksi kappale. Puhumattakaan siitä paljon sitä rahaa pitää laittaa koneeseen, jos oikeasti haluaa pelata 4k60fps. Ei kai kukaan tuota PC:n monipuolisuutta ja potentiaalista suorituskykyä kiistä mutta se on eri asia, kuinka moni hyödyntää tai tarvitsee noita mahdollisuuksia niin paljon että kannattaa investoida lisärahaa niihin. Kuinka paljon laitoit rahaa tuohon sigusi koneeseen ja muuhun PC-välineistöön siinä kohtaa, kun siirryit PS5-pelaajasta PC-pelaajaksi?

Uteliaisuudesta, vaihdatko oikeasti pelin sisällä pelaamisen aikana hiiren&näppiksen ja padin välillä? Lähinnä hyödynnätkö tätä todellisuudessa vai onko tuo vain teoreettinen mahdollisuus. Itse en muista koskaan tehneeni noin vaan on lähinnä ärsyttänyt, jos peli on jostain syystä pakottanut käyttämään noita sekaisin silloin kun haluaisin pelata padilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
766
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Tuo tieto, että se striimaaminen sinne olkkariin ei onnistuisikaan "kuin" 60fps hämmentää minua kovin. Sillä ei siis päästä tuossa käyttötarkoituksessa konsolia suurempaan fps:ään, vaikka olisi lyöty rahaa miten paljon kiinni.
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.
Niin, se on siis Applen tulitikkulaatikon rajoite. Pitää odottaa että siirtyvät HDMI2.1 aikaan. Jos haluaa 4k120 striimausta niin pitää hommata semmoinen android tikku esim joka tukee HDMI2.1.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Uteliaisuudesta, vaihdatko oikeasti pelin sisällä pelaamisen aikana hiiren&näppiksen ja padin välillä? Lähinnä hyödynnätkö tätä todellisuudessa vai onko tuo vain teoreettinen mahdollisuus. Itse en muista koskaan tehneeni noin vaan on lähinnä ärsyttänyt, jos peli on jostain syystä pakottanut käyttämään noita sekaisin silloin kun haluaisin pelata padilla.
Mä vaihdan ainakin Battlefieldissä, en vaan osaa näppiksellä ja hiirellä niin hyvin lentää esim. helikopteria ja lentokonetta. Kyllä niillä nyt ilmassa pysyy mutta aika holtitonta se on.

Muutenkin tuollaisiin peleihin joissa ajetaan tai lennetään jotakin käytän PC:llä aika 100% pädiä, sellaisten 3rd person seikkailupelien ym. lisäksi missä ei tarvi hiiren tarkkuutta tähtäämiseen tms. ja jotka toimii padilla hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.
No olipa missä hyvänsä palikassa se rajoite, niin lopputulemahan kuitenkin on se, minkä sanoit, että käytännössä PC pitää saada sinne olkkariin tai vedellä mahdollisesti hyvinkin pitkällä piuhalla tai muutoin siitä tehomyllystä ei ole juuri tuossa käyttötarkoituksessa iloa. Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
Mikä siinä striimauksessa sitten on ongelma sinulla? Painat vain striimin päälle ja nautit 4k120fps pelaamisesta. Lopetat kokonaan nuo höpötykset että pelaisit pelejä 900p stutterfestillä 50fps - 60fps.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Juu en ole mihinkään streamitouhuihin lähtemässä, olipa sitten 60fps tai 120fps. PC olkoon edelleen toimistossa 1440p monitorin kanssa ja PS5 ja muut siellä olohuoneessa sen 4K 120fps ruudun seurana. Mutta tämä me on taidettukin täällä osaltani jo pariin kertaan käsitellä, niin jätetään jankkaaminen tähän, kun ketju lähti jo vähän asiallisempaan suuntaan. :)
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 677
No olipa missä hyvänsä palikassa se rajoite, niin lopputulemahan kuitenkin on se, minkä sanoit, että käytännössä PC pitää saada sinne olkkariin tai vedellä mahdollisesti hyvinkin pitkällä piuhalla tai muutoin siitä tehomyllystä ei ole juuri tuossa käyttötarkoituksessa iloa. Aiemmista puheista käsitin, että streamauksen kanssa ei olisi muuta ongelmaa kuin mahdollinen softaan liittyvä säätäminen ja tietysti langattomaan verkkoon liittyvät tekijät. Voi toki olla, että tämä on jossain jo mainittu, mutta on mennyt ohi.
MIstä sinä tuollaiseen lopputulemaan pääsit? Lopputulema on se, että jos haluat streamata 4k 120fps niin streamaat sellaisella laitteella joka sitä tukee. Ei ole pakko Applen laatikkoa käyttää siihen.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Ihan mielenkiinnosta kyselen noista streamaushommista (Apple TV, Chromecast(?) yms) Onko millaiset viiveet pelatessa? Onko saatu nykypäivänä jo tekniikka sille mallille, että käytännössä et huomaa edes nopeatempoisimmissa peleissä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Ihan mielenkiinnosta kyselen noista streamaushommista (Apple TV, Chromecast(?) yms) Onko millaiset viiveet pelatessa? Onko saatu nykypäivänä jo tekniikka sille mallille, että käytännössä et huomaa edes nopeatempoisimmissa peleissä?
Niin tämä lokaali striimaus PC:ltä jollekkin toiselle laitteelle kotona? Varmaan sen voisi mitata jollakin välähdystestillä tarkasti mutta käytännössä joitain yksittäisiä millisekunteja on latenssi. Itse tietenkin kun asia kiinnostaa niin olen tehnyt testejä niin että striimannut peliä lokaaliin verkkoon läppärille ja verrannut viivettä hiirtä liikuttamalla striimin yli enkä pysty havaitsemaan mitään eroa siihen näyttöön josta striimi kaapataan. Olen ajatellut asian niin että jos dark soulssin parry onnistuu natiivisti PC:llä samanlailla mitä striimin yli olohuoneessa niin viivettä ei ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
MIstä sinä tuollaiseen lopputulemaan pääsit? Lopputulema on se, että jos haluat streamata 4k 120fps niin streamaat sellaisella laitteella joka sitä tukee. Ei ole pakko Applen laatikkoa käyttää siihen.
Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:

Se on striimauspuolen rajoite, kuten viestissä kerrottu, ei itse PC:n. Jos sen yli 60fps haluaa (ja telkkari sitä tukee+kone pyörittää tuolla resolla pelejä) niin se PC pitää tavalla tai toisella saada suoraan telkkariin kiinni.
Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:



Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
Ehkä se minun alkuperäinen viesti oli kirjoitettu epäselvästi. Rajoite oli siis kun minulla ei ole olohuoneessa AppleTV - LG-B8 OLED combossa HDMI2.1 rööriä. On pakko pelata 4k resolla 60fps.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
766
Tuolta toisen, oletettavasti asiasta perillä olevan, käyttäjän kommentista:



Mutta hyvä, jos on tarjolla myös tuhdimpia laitteita tuohon tarkoitukseen.
Joo, en ollut itse tietoinen että HDMI 2.1 tukevia streamauslaitteita löytyy markkinoilta, mutta hyvä jos näin on
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Joo, en ollut itse tietoinen että HDMI 2.1 tukevia streamauslaitteita löytyy markkinoilta, mutta hyvä jos näin on
Android bokseja löytyy, mutta itse en ole niihin oikein tykännyt haksahtua kun Applen pikselit on kirkkaampia. Odotan kiltisti 120Hz supporttia. Steve jobs sano että ihan kohta tulee kunhan ensin keksivät sen ekana. Fluid-TV feature.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Android bokseja löytyy, mutta itse en ole niihin oikein tykännyt haksahtua kun Applen pikselit on kirkkaampia. Odotan kiltisti 120Hz supporttia. Steve jobs sano että ihan kohta tulee kunhan ensin keksivät sen ekana. Fluid-TV feature.
Andriodia en kyllä ainakaan minä halua, kun korkeintaan puhelimeen, enkä mielellään siihenkään.

EDIT: Pikaisella googlauksella ei kyllä ainakaan itselleni sattunut silmään 4K 120Hz edes Androidina. Onko siis tiedossa joku tietty laite, mikä tuohon kykenisi ja mikä olisi ihan ostettavissa?
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Niin tämä lokaali striimaus PC:ltä jollekkin toiselle laitteelle kotona? Varmaan sen voisi mitata jollakin välähdystestillä tarkasti mutta käytännössä joitain yksittäisiä millisekunteja on latenssi. Itse tietenkin kun asia kiinnostaa niin olen tehnyt testejä niin että striimannut peliä lokaaliin verkkoon läppärille ja verrannut viivettä hiirtä liikuttamalla striimin yli enkä pysty havaitsemaan mitään eroa siihen näyttöön josta striimi kaapataan. Olen ajatellut asian niin että jos dark soulssin parry onnistuu natiivisti PC:llä samanlailla mitä striimin yli olohuoneessa niin viivettä ei ole.
Juurikin se. Hyvä homma että viiveitä ei ole (olettaen toki että kotiverkko kunnossa). Sitten varmasti toimii mainiosti. Ei tosiaan omaa kokemusta ole yhtään kyseisestä asiasta pelikäytössä.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 677
PC pelaajana pelaan siis aina niin kuin parhaalta tuntuu, missä haluan ja miten haluan.
Vaihtelu on muutekin hyvästä. Ennemmin tai myöhemmin runsaasti pelaavalle tulee hiirikäteen ongelmia ja pädillä ongelmaksi tulee ns. "pelaajan peukalot" koska peukalot on tarkoitettu tarttumiseen eikä tuollaiseen jatkuvaan hienomekaaniseen 3d-liikkeeseen. Voi sitten vaihdella noiden välillä tarvittaessa.
 
Liittynyt
05.07.2023
Viestejä
80
Juurikin se. Hyvä homma että viiveitä ei ole (olettaen toki että kotiverkko kunnossa). Sitten varmasti toimii mainiosti. Ei tosiaan omaa kokemusta ole yhtään kyseisestä asiasta pelikäytössä.
No on sitä viivettä enemmän kuin muutama millisekunti lokaalisti striimattunakin. Steam link pystyy näyttämään luvut livenä, kohtalaisella kuvanlaadulla voi odottaa ~20ms tai enemmän lisäviivettä, mutta en sanoisi että se olisi mitenkään iso ongelma. Kuvanlaatu myös kärsii, enkä itse parisen vuotta sitten saanut sitä tarpeeksi hyväksi ja totesin että parempi vain vetää pitkät kaapelit telkkariin. Jos muistan oikein 100Mbps oli Steam linkille maksimi kaista, ja kun puhutaan kymmeniä tai satoja kertoja pienemmästä kaistasta kuin natiivi niin kyllähän tarkkasilmäinen eroja huomaa. Mut kai se monelle kuitenkin ihan hyvä ratkaisu, eikä se kuvanlaatu mitenkään heikko ollut, mutta selvästi natiivia huonompi kuitenkin. Kuvanlaatu on kuitenkin näissä väittelyissä aina isossa osassa niin on mainitsemisen arvoinen asia.

VRR ei myöskään streamauksessa toimi, joten vsync lisälagi tulee myös ongelmaksi jos haluaa tasaisia frameaikoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
No on sitä viivettä enemmän kuin muutama millisekunti lokaalisti striimattunakin. Steam link pystyy näyttämään luvut livenä, kohtalaisella kuvanlaadulla voi odottaa ~20ms tai enemmän lisäviivettä, mutta en sanoisi että se olisi mitenkään iso ongelma.
Joo kuulostaa oikealle. Steam link sanoo debug overlayssä että input latency 1-2 ms ja display latency 21ms kun on 4k60 striimi päällä h265 max bandwidth ja ”Beautiful” frame delivery. Encode ja decode viivästyttää kuvaa siis reilu framen.

Iphonelle 1080p 120fps striimiä Gamestream/moonlight combolla ehkä pienemmät latenssit jos nuita pystyy vertaileen.

IMG_1691.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
No olipa missä hyvänsä palikassa se rajoite, niin lopputulemahan kuitenkin on se, minkä sanoit, että käytännössä PC pitää saada sinne olkkariin tai vedellä mahdollisesti hyvinkin pitkällä piuhalla tai muutoin siitä tehomyllystä ei ole juuri tuossa käyttötarkoituksessa iloa.
Joo pidemmän piuhan se vaatii tämä sohvapelaaminen PC:llä, jos PC toimii samalla pienen näytön kaverina FPS-pelaamiseen. Mun mielestä tämä on paras kombo, TV yksinpeleihin ja 27" näyttö moninpeleihin. 7m HDMI-kaapeli ei tässä taloudessa häiritse liikkumista.

Hiiri ja näppis hoituu sohvalla kun hiirelle on hommattu tuollainen kannettavan tietokoneen alusta, jolloin käsi lepää alustalla ja näppis sylissä en koe hirveästi ongelmaa.

Varmaan ultimaattisin kombo on konsoli + PC kuten joillain on, mutta itse en konsolia ole toistaiseksi harkinnut. PC tekee käytännössä kaiken ja vielä enemmän, lähinnä ne yksinoikeuspelit pitää pelata vähän myöhemmin PC:llä. Mutta ymmärrän täysin jos joku pelaa pelkällä konsolillakin, on niissäkin omat puolensa. Hyvä vaan että erilaisia laitteita löytyy moneen tarpeeseen :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Ihan mielenkiinnosta kyselen noista streamaushommista (Apple TV, Chromecast(?) yms) Onko millaiset viiveet pelatessa? Onko saatu nykypäivänä jo tekniikka sille mallille, että käytännössä et huomaa edes nopeatempoisimmissa peleissä?
Nykyisin etenkin WiFi6 mahdollistaa tosi alhaisen viiveen, edes PS5 Portal ei aiheuta kuin n. 50ms viiveen jonka kanssa pelaa hyvin jopa Gran Turismoa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Visions of Mana ja Indiana Jones herättää kyllä kiinnostusta ja vaikuttavat erittäin lupaavilta. Muut nimikkeet ei niinkään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Siinäpä eilisen tapahtuman antia. Hyvältä näyttää :cool:
Hyvää settiä. Hellblade, Avowed ja Indy tulee varmasti näpyteltyä läpi. Saa samalla sen suojelurahan kuitattua, kun ei tarvii erikseen näitä ostaa. Kyllä saa Pleikkariuskovaiset olla taas vihreänä kateellisuudesta. Vähän sellasta "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista"-meininkiä on ilmassa isossa maailmassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Indy näytti kivalle, mutta ihmetyttää että onko hahmot jotain placeholdereita vai miksi nuita jäykkiä pahvikasvoja vielä näkyy AAA tuotannossa vuonna 2024? Varmasti tulee otettua egellä GP taas loppuvuonna ja pelaan myös läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Indy näytti kivalle, mutta ihmetyttää että onko hahmot jotain placeholdereita vai miksi nuita jäykkiä pahvikasvoja vielä näkyy AAA tuotannossa vuonna 2024? Varmasti tulee otettua egellä GP taas loppuvuonna ja pelaan myös läpi.
Indy voi olla pelikelpoinen mutta pessimisti ei pety. Euron tilauksella sitten testiin pc:llä. Muutenhan nuo esitellyt olivat sellaisia jotka lähinnä xbox uskovaisiin uppoaa.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
766
Indy näytti mielenkiintoiselta, kuten myös Hellblade 2. Avowed puolestaan ei vakuuttanut paljon ollenkaan. Combatista näyttää puuttuvan kokonaan ”iskuvaikutukset”/fysiikka. Varmaankin yksityiskohtainen asia, mutta kun on tottunut että combatissa esiinty se tyypillinen, jonkun tason ”reaktio” nii se kun tuntuu puuttuvan kokonaan niin on heti huomattavissa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 501
Hyvää settiä. Hellblade, Avowed ja Indy tulee varmasti näpyteltyä läpi. Saa samalla sen suojelurahan kuitattua, kun ei tarvii erikseen näitä ostaa. Kyllä saa Pleikkariuskovaiset olla taas vihreänä kateellisuudesta. Vähän sellasta "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista"-meininkiä on ilmassa isossa maailmassa.
Vielä uupuu se "parhaimmalla mahdollisella laadulla" :rofl:
Nättiä peliä on kyllä tulossa, ehkä se konkurssi ei vielä koitakkaan..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 895
Indy yllätti, odotin 3rd person seikkailupeliä, joka ei itseäni kiinnosta, ja pelkäsin 1st person räiskintää. Mutta näyttää tulevan 1st person lineaarinen seikkailu, jossa räiskintä on minimissään, ja Indy turvautuu enemmän nyrkkeihin ja ja tietysti piiskaan. En ymmärrä erään joukon "paska, kun ei 3rd person" määkintää. Onko Cyberpunk2077 tai Bioshock paska peli, kun on 1st person? Ittellä meni helpolla vuoden odotetuimmaksi peliksi.

Hellblade 2 näytti graaffisesti kauneimmalta peliltä mitä on julkaistu. Itseä taas ei peli genre kiinnosta. Olisin myös halunnut nähdä muutaman minuutin katkeamatonta pelaamista.

Avowed näytti OK AA-peliltä. Melee taistelu näytti heikolta, mutta taikominen taas näytti hauskalta. Outer Worlds on yksi harvoja pelejä mitä olen jaksanut pelata läpi, joten jos roolipelaamisen laatu on samaa luokkaa, niin tulee pelattua. Outer Worlds 2 on se mitä odotan Obsidianilta kuin nousevaa kuuta.

Ara: History Untold, ei sinällään yllättänyt. Tiimi kun on alansa huippuluokkaa ja takana sellaiset pelit kuin Civ 5 ja Ashes of Singularity. Luvassa seuraavan vuoden eniten peliaikaa vievä peli, joka tulee viemään yöunenin minimiin.

Square Enixin peli näytti Switch peliltä. Ei kiinnosta, mutta ei ole multa pois jos joku noista tykkää. Symbolinen merkitys suurempi, yhteistyö Square Enixin ja Microsoftin kanssa syvenee ja luvassa lienee kesän päätapahtumassa PS faneja vituttavia ilmoituksia.

Kokonaisuudessaan Devloper Direct oli hyvä, jopa parempi kuin viimevuonna.

Avowedissa lienee kaikkien aikojen hienoin kansitaide, siitä 5/5:

420252012_4089472661279004_4901789020379337258_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
405
Ai nyt boksi on jo kuollutkin. Melkoista. Jutut senkun menevät villimäksi kun viikko etenee. Mitähän viikonloppua ollenkaan tulee tätä menoa :nb:
Meille vaihtui pleikkari juuri muutama kk sitten xboxiin. Omasta mielestä parempi pelikoneena, eikä väihiten loistavasti toimivan Flight Simulatorin takia.

Mutta tuon sanottuani, pleikkarin myyntiluvut ovat jotain ihan käsittämätöntä ja nyt tilanne alkaa olemaan tämä jo myös USA:ssa. Eihän xbox sinällään kuollut ole kun miljoonia kuitenkin edelleen myy, eli kaukana ollaan joistan Sega Saturnin kohtalosta mutta myyntiluvut kertovat sen että Sony tekee vain vakuuttavampaa jälkeä konsolimarkkinoilla ihan vain siksi kerta kaikki tuntuu haluavan pleikkarin. Se sopii niin "massoille" kuin niche porukallekin joka haluaa erikoisempaa pelattavaa, eikä tuohon edes tarvitse mainita PSVR juttuja.

En oikein näe tällä hetkellä kuinka MS voisi tilanteen korjata että pääsisi edes tasoihin konsoleiden myynnissä. Epäsuhta myynneissä on sen verran huomattava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
En oikein näe tällä hetkellä kuinka MS voisi tilanteen korjata että pääsisi edes tasoihin konsoleiden myynnissä. Epäsuhta myynneissä on sen verran huomattava.
Eipä kai siinä oikein muuta tietä ole kuin, että pitäisi pystyä tuottamaan laitteelle sellaisia pelejä, joita ei toisessa leirissä ole ja joita vieläpä halutaan ostaakin. Siis samaan tapaan kuin aikoinaan oli Halo ja Gears of War jne. Sinällään yksinkertainen resepti, mutta käytännössä ei niinkään helppoa.
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Eipä kai siinä oikein muuta tietä ole kuin, että pitäisi pystyä tuottamaan laitteelle sellaisia pelejä, joita ei toisessa leirissä ole ja joita vieläpä halutaan ostaakin. Siis samaan tapaan kuin aikoinaan oli Halo ja Gears of War jne. Sinällään yksinkertainen resepti, mutta käytännössä ei niinkään helppoa.
Ja kannattaisi myös markkinoida laitetta. Pleikkareita löytyy joka paikasta testattavaksi, Xboxista ei löydy edes hintoja selvästi. Kumpikohan sitten tarttuu äidin käteen kun Jonipetteri haluaa uuden konsolin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 472
Ja kannattaisi myös markkinoida laitetta. Pleikkareita löytyy joka paikasta testattavaksi, Xboxista ei löydy edes hintoja selvästi. Kumpikohan sitten tarttuu äidin käteen kun Jonipetteri haluaa uuden konsolin.
Tuo on jännä juttu, että XBoksilla ei tosiaan taida enää juuri hirveästi demokoneita marketeissa olla. Vielä joskus silloin XBox 360 aikaan niitä nökötti Prismoissa, Anttiloissa jne... En tosin tiedä, että onko tilanne sama kaikkialla vai onko se näin vain täällä periferiassa. Suomihan nyt ei varmastikaan pienen kokonsa puolesta ole mikään prioriteetti.

Siitä en kyllä ole varma, että jos konsolin osto jää yksin Jonipetterin äidin harteille, niin onko valinta ylipäätään XBox tai Playstation. Ihan mahdollista, että mukaan lähtee Switch, mikä voi olla, mallista riippuen, jopa puolet halvempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Eipä kai siinä oikein muuta tietä ole kuin, että pitäisi pystyä tuottamaan laitteelle sellaisia pelejä, joita ei toisessa leirissä ole ja joita vieläpä halutaan ostaakin. Siis samaan tapaan kuin aikoinaan oli Halo ja Gears of War jne. Sinällään yksinkertainen resepti, mutta käytännössä ei niinkään helppoa.
Yksinkertainen toimiva resepti. Toiset osaa tuottaa myyviä laatupelejä (Sony ja Nintendo) ja toiset taas ei. On se vaan jännä juttu kun japanilaiset on tässä niin eteviä ettei maailman rikkaimmalla softafirmalla ole sanan sijaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 117
Viestejä
4 297 376
Jäsenet
71 792
Uusin jäsen
nahkuri

Hinta.fi

Ylös Bottom