PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 122
Eikö siinä viestissä ollut ne lähteet mukana? :think: Mulla ainakin näkyy neljä linkkiä lähteinä edelleen. :kahvi: Haluatko että laitan ne sulle uudestaan?
Se vastaukseni oli niihin kahteen lauseeseen jotka siinä viestissä oli. Viestin asiasisältö on se mitä siihen on kirjoitettu, linkit sitten mahdollisesti tukevat sitä. Nyt tämän viestin sisältö oli lyhyesti "KVG", ja linkit tukevat ilmeisesti sitä sanomaa kun muuta siinä ei lukenut.

Sinänsä ilahduttavaa että jenkit maksaa mielellän Forbidden Westistä sen $40 ja myynti käy, kun täällä sai useamman viikon PS5 versiotakin alle kahdella kympillä.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
467


Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:
Löytyy myös PS+:sta ja Playstation tukee viimeisimmän päivityksen myötä myös gyro-tähtäystä. Ehkäpä tuo parantaa pelin pelattavuutta, kun tähtääminen on tuossa ollut aika kankeaa.

 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
91


Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:
Jos latausajat pitää kutinsa niin pleikkarilla peli on nopeammin ohi. :whistling: Ja löytyy myös Extrasta joten ei kun pelaamaan. :tup:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Jos latausajat pitää kutinsa niin pleikkarilla peli on nopeammin ohi. :whistling: Ja löytyy myös Extrasta joten ei kun pelaamaan. :tup:
Kyllä, PS5 lataa 11s ja XSX 13s. Ei ihme että PS5:n supernopeaa SSD:tä hehkutettiin niin paljon kun erot on tätä luokkaa. :kahvi:

Edit: kirjoitusvirhe korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
467
Kyllä, PS5 lataa 13s ja XSX 11s. Ei ihme että PS5:n supernopeaa SSD:tä hehkutettiin niin paljon kun erot on tätä luokkaa. :kahvi:
SSD:n suorituskyky, kiitos PS5:n erillisen ”Kraken” purkuyksikön:

Järjestelmäpiirin I/O-ohjain on varustettu Kraken-purkuyksiköllä, välimuistikoherenttiudesta vastaavat yksiköt, erillinen DMA-ohjain, SRAM-muistia sekä kaksi apuprosessoria. Apuprosessoreiden harteilla on muisti- ja SSD-liikenteen hallinta.

PlayStation 5:ssa on keskitytty etenkin SSD:n suorituskykyyn. Se hyödyntää yhtiön omaa Flash-ohjainpiiriä, joka muun muassa tukee uudehko Kraken-pakkausteknologiaa, mikä tarjoaa 10 % tehokkaamman pakkauksen PS4:n käyttämään ZLibiin verrattuna. 12-kanavaisen ohjaimen jatkeena olevat muistipiirit tarjoavat yhteensä 5,5 Gt/s kaistaa yhteensä 825 gigatavun kapasiteettiin. Pakkausteknologioiden avulla kaistaa on kuitenkin efektiivisesti käytettävissä 8 – 9 gigatavua sekunnissa. SSD on yhteydessä järjestelmäpiiriin PCI Express 4.0 -väylän kautta.



Krakenilla mm. RE Village on melkein 10 GB pienempi pleikalla:

ja Control Ultimate Edition 25 GB pleikalla, 42 GB boxilla:

Pleikan SSD:n suorituskyvyn ”todellista” hyötyä on vähän hankala vertailla eri konsoleiden välillä, koska suurin hyöty saadaan noissa sen omissa ”next-gen” peleissä, joissa pullonkaulaksi ei tule ”cross-gen” tai ”multi-platform”. Tästä hyvänä esimerkkinä: R&C Rift Apart.

The current bottleneck, however, appears to be the almost always cross-gen nature of the products in the pipeline and the concept of multi-platform itself. So we will see only the exclusive titles for a single platform fully enjoy these new technologies

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
"I found that the in-game experience was essentially identical to playing the game on both the internal SSD and the much faster SN850."
Can the slowest PS5 NVMe upgrade run Ratchet and Clank: Rift Apart?

Aika hyvä esimerkki kyllä tuo Ratchet & Clank. Esimerkki siitä että eroa Pleikkarin omaan "superhypernopeaan" levyyn ja hitaaseen levyyn ei oikeastaan ole. Cernyn kehitystyöt mennyt vähän harakoille.
Vai mitä hyötyä tästä huippunopeasta levystä olikaan?
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574


Deathloop toimii teknisesti parhaiten Series X:llä, joten ei suurempia yllätyksiä sen suhteen. Peli löytyy nyt myös Game Passista, joten ei muuta kuin pelaamaan. :tup:
On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 939
"I found that the in-game experience was essentially identical to playing the game on both the internal SSD and the much faster SN850."
Can the slowest PS5 NVMe upgrade run Ratchet and Clank: Rift Apart?

Aika hyvä esimerkki kyllä tuo Ratchet & Clank. Esimerkki siitä että eroa Pleikkarin omaan "superhypernopeaan" levyyn ja hitaaseen levyyn ei oikeastaan ole. Cernyn kehitystyöt mennyt vähän harakoille.
Vai mitä hyötyä tästä huippunopeasta levystä olikaan?
Ihan linkistäsi todettuna:

" My take on the results is that we should not be expecting to see the SSD pushed to its limits in first-gen PlayStation 5 titles. The SN750 SE may well be the slowest PCIe Gen 4.0 drive we could find, but it's still capable of loading at 3200MB/s and that's still a lot of bandwidth, augmented still further by the onboard hardware decompression tech. However, as we properly transition into next-gen development exclusively, we should expect to see the requirements of games increase and at that point, opting to a cheaper drive that doesn't meet Sony's specs may prove problematic. "


Tietty tämä ei taas sopinut haluttuun narratiiviin, niin jäi vahingossa lainaamatta? :think:
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
Täähän oli vuoden verran $ony-peli. Varmaan $onylla ollut näppinsä pelissä ja suunniteltu gimmick-ohjain dualsense edellä.
Onneksi Microsoft pelasti studion ja firman tuleva Redfall vaikuttaakin jo oikein hyvältä.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
925
On muuten aivan kamalat kontrollit ja asetukset tässä pelissä ainakin konsolilla. Eikö Arkanen ja Microsoftin pitänyt taitaa smoothit first person kontrollit kun niistä 90 prosenttia heidän peleistään koostuu? Tuli tätä testattua PS Plussan kautta eilen ja huh huh kuinka surkea pelattavuus. Poistoonhan tämä peli meni.
Aivan..
-Mikä parasta, Deathloop on viimeisen päälle hiottua jälkeä. Pelituntuma ja ohjauksen hallinta on aivan huippuluokkaa, mikä tekee headshottien napsimisesta tai salamurhien suorittamisesta äärimmäisen tyydyttävää. Parinkymmenen pelitunnin aikana en törmännyt kuin yhteen bugiin, mikä on paljon sanottu pelistä kuin pelistä.-
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 939
Aivan..
-Mikä parasta, Deathloop on viimeisen päälle hiottua jälkeä. Pelituntuma ja ohjauksen hallinta on aivan huippuluokkaa, mikä tekee headshottien napsimisesta tai salamurhien suorittamisesta äärimmäisen tyydyttävää. Parinkymmenen pelitunnin aikana en törmännyt kuin yhteen bugiin, mikä on paljon sanottu pelistä kuin pelistä.-
Muropaketti, tarvitseeko muuta sanoa? :D


Käyhän kertomassa näillekin kuinka kontrollit ovat ihan fine ja ovat kaikki muut väärässä. :think:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Täähän oli vuoden verran $ony-peli. Varmaan $onylla ollut näppinsä pelissä ja suunniteltu gimmick-ohjain dualsense edellä.
Onneksi Microsoft pelasti studion ja firman tuleva Redfall vaikuttaakin jo oikein hyvältä.
Juu paitsi, että Sonyn peleissä on kaikissa loistava ohjaus, kamera ja alan parhaiten toteutettu motion blur. Pelejä pelaavat pelaajat tietää.

Kyllä minä sanoisin, että Arkane vain kusi tämän pelin. Ja samalta geneeriseltä shooteriltahan tuo redfalli näyttää. Toivottavasti saavat siihen hieman petrattua kontrollejaan tai voidaan ennustaa lyhyttä elinkaarta pelille.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
Ihan linkistäsi todettuna:

" My take on the results is that we should not be expecting to see the SSD pushed to its limits in first-gen PlayStation 5 titles. The SN750 SE may well be the slowest PCIe Gen 4.0 drive we could find, but it's still capable of loading at 3200MB/s and that's still a lot of bandwidth, augmented still further by the onboard hardware decompression tech. However, as we properly transition into next-gen development exclusively, we should expect to see the requirements of games increase and at that point, opting to a cheaper drive that doesn't meet Sony's specs may prove problematic. "

Tietty tämä ei taas sopinut haluttuun narratiiviin, niin jäi vahingossa lainaamatta? :think:
Se narratiivi oli tässä se Ratchet & Clank, ei tulevissa peleissä. Mutta hyvä jos luit koko artikkelin. Millos muuten on tulossa joku peli, joka hyödyntää tätä uskomattoman upeaa ja nopeaa SSD:tä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 939
Se narratiivi oli tässä se Ratchet & Clank, ei tulevissa peleissä. Mutta hyvä jos luit koko artikkelin. Millos muuten on tulossa joku peli, joka hyödyntää tätä uskomattoman upeaa ja nopeaa SSD:tä?
Älä nyt viitsi, kyllähän tuo ketjuun tuomasi narratiivi on jo kaikkien tiedossa. Tapana on tosiaan lukea artikkelit kokonaan, jottei vaan tulisi siteraattua epäolennaisia kohtia. :)

Enpä ole ehtinyt tuleviin peleihin perehtyä, kun nykyisissäkin riittää pelattavaa.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Se narratiivi oli tässä se Ratchet & Clank, ei tulevissa peleissä. Mutta hyvä jos luit koko artikkelin. Millos muuten on tulossa joku peli, joka hyödyntää tätä uskomattoman upeaa ja nopeaa SSD:tä?
Varmaan ne sata PS5-peliä joissa latausikkunat ovat alle 10 sekuntia verrattuna PS4-peleihin? Joissakin tapauksissa puhutaan alle kolmesta sekunnista. Ja Xboxiltahan puuttuu vallan ne pleikkarin open world pelit kuten Hämikset ja Tsushima jossa kirjaimellisesti teletään toiselle puolelle mappia ja peli on alle 5 sekunnissa ladannut kaiken. Joten voidaan siis sanoa pleikkarin SSD:n voivan oikein hyvin.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
Varmaan ne sata PS5-peliä joissa latausikkunat ovat alle 10 sekuntia verrattuna PS4-peleihin? Joissakin tapauksissa puhutaan alle kolmesta sekunnista. Ja Xboxiltahan puuttuu vallan ne pleikkarin open world pelit kuten Hämikset ja Tsushima jossa kirjaimellisesti teletään toiselle puolelle mappia ja peli on alle 5 sekunnissa ladannut kaiken. Joten voidaan siis sanoa pleikkarin SSD:n voivan oikein hyvin.
Ok eli PS5:n hienoilla arkkitehtuureilla saadaan sekunnin pari lyhyemmät latausruudut. Vautsivau vau vau... Seuraavaksi voidaan miettiä kuinka suuri merkitys sillä sekunnilla tai kahdella on. Ihan yhtälailla vaikkapa Forza Horizon 5:ssä voi teletä ympäri mappia ja lataukset on joitain sekunteja.
 

finWeazel

FIREd
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
5 303
Kuvittelisin, että tota ps5:en ssd:ta tullaaan kiusaamaan ihan urakalla spiderman2:ssa. Toisen generaation ps5 peli ja ei tarvi enää ps4 yhteensopivuutta kuljettaa mukana.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
144
Ok eli PS5:n hienoilla arkkitehtuureilla saadaan sekunnin pari lyhyemmät latausruudut. Vautsivau vau vau... Seuraavaksi voidaan miettiä kuinka suuri merkitys sillä sekunnilla tai kahdella on. Ihan yhtälailla vaikkapa Forza Horizon 5:ssä voi teletä ympäri mappia ja lataukset on joitain sekunteja.
Niin, mitäpä sitä turhaan keksimään mitään uutta. Pyörä on jo keksitty niin miksi sitä kehittää sitä paremmaksi? En mä ois koskenu näihin konsoleihin ollenkaan jos latausruutuja ei ois saatu lyhemmiksi. Yksi syy miksi ostin edes tän sukupolven konsolin oli latausaikojen paranemiset. PS4 en jaksanut pelata mitään koska vuoden latausajat. Eli kyllä, mä oon tyytyväinen et latausajat nopeutuu.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Niin, mitäpä sitä turhaan keksimään mitään uutta. Pyörä on jo keksitty niin miksi sitä kehittää sitä paremmaksi? En mä ois koskenu näihin konsoleihin ollenkaan jos latausruutuja ei ois saatu lyhemmiksi. Yksi syy miksi ostin edes tän sukupolven konsolin oli latausaikojen paranemiset. PS4 en jaksanut pelata mitään koska vuoden latausajat. Eli kyllä, mä oon tyytyväinen et latausajat nopeutuu.
Nintendon konsoleillahan latausajat on olleet lähes aina olemattomat. Xboxin Quick Resume on myös erinomainen innovaatio, tosin se ei vielä toimi 100% kaikissa peleissä. :kahvi:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Ok eli PS5:n hienoilla arkkitehtuureilla saadaan sekunnin pari lyhyemmät latausruudut. Vautsivau vau vau... Seuraavaksi voidaan miettiä kuinka suuri merkitys sillä sekunnilla tai kahdella on. Ihan yhtälailla vaikkapa Forza Horizon 5:ssä voi teletä ympäri mappia ja lataukset on joitain sekunteja.
Ja paremmat performanssit peleihin. Eihän sitä muuten 9 teraflopsin konsolin pitäisi matchata performanssissa 12 teraflopsin konsolin kanssa niin monen pelin kohdalla, joskus jopa pyörien paremmin. Taitaa olla Xboxille myös vaikeampi kehittää pelejä kun first party tuotanto tuntuu sakkaavan pahasti. Kuka muistaa vielä FUDit siitä kuinka uuden pleikkarin kellotaajuuksien vuoksi deveillä tulee olemaan vaikeuksia kehittää pelejä PS5:lle? No eipä ollut vaan se olikin Xboxi jonka laitteesta pitkään oli kehitystyökalut hukassa. :rofl2:
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
Ja paremmat performanssit peleihin. Eihän sitä muuten 9 teraflopsin konsolin pitäisi matchata performanssissa 12 teraflopsin konsolin kanssa niin monen pelin kohdalla, joskus jopa pyörien paremmin. Taitaa olla Xboxille myös vaikeampi kehittää pelejä kun first party tuotanto tuntuu sakkaavan pahasti. Kuka muistaa vielä FUDit siitä kuinka uuden pleikkarin kellotaajuuksien vuoksi deveillä tulee olemaan vaikeuksia kehittää pelejä PS5:lle? No eipä ollut vaan se olikin Xboxi jonka laitteesta pitkään oli kehitystyökalut hukassa. :rofl2:
Selvennätkö vähän mitä tarkoitat tuolla paremmilla performansseilla? Pleikkarilla sekunnin pari nopeammat latausruudut, mutta resot vastavuoroisesti alemmat. Onhan sieltä firstpartya tulossa ihan tänä vuonnakin, ensi vuonna sitten lisää. Sonylla näyttää tulevan kuivakausi God of Warin jälkeen, sakkaa pahasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 952
Mitä ihmettä luin internetistä. 12TFLOP vs 9TFLOP Deathloopissa.

"Both are identical in visual makeup. SX can reach 5fps higher fps in some points".

- First party
- viimeisimmillä työkaluilla
- yli vuoden hiottu peliä että viimeisetkin rippeet visuaalisuudesta irti.

Peli näyttää samalle... Päälle Halo: Infiniten floppaus ja päällystön irtisanominen... 500M$ alaskirjaus mitä sijoitettiin peliin. Tämäkö se oli se "worlds most powerful eats monsters for breakfast"?

Ensikuussa PC:llä 90TFLOP... AIB kellotuksilla 100TFLOP: 1999e. Tuo koneeseen ja pelaa tuhannen pelin steam/epic/gog kirjastoa ja halpoja pelejä.

Vaihtoehtona SeriesX (550e) + PS5(600) + kolme vuotta gamepass ultimatea (468e) + kolme vuotta PS+Extra(300e) = 1918e. Pelaat toki sitten vain niitä pelejä mitä Sony ja MS valkkaavat palveluihin eli mainstream hypi pompi ammu pyssyllä 1080p60-120fps.

Voi voi sanon minä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Ja paremmat performanssit peleihin. Eihän sitä muuten 9 teraflopsin konsolin pitäisi matchata performanssissa 12 teraflopsin konsolin kanssa niin monen pelin kohdalla, joskus jopa pyörien paremmin.
Levyn nopeudella ei ole kyllä pahemmin tekemistä pelin pyörimisen kanssa, muutakuin sen parin sekunnin ajan kun tekstuurit latautuu....
 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
91
Mitä ihmettä luin internetistä. 12TFLOP vs 9TFLOP Deathloopissa.

"Both are identical in visual makeup. SX can reach 5fps higher fps in some points".

- First party
- viimeisimmillä työkaluilla
- yli vuoden hiottu peliä että viimeisetkin rippeet visuaalisuudesta irti.

Peli näyttää samalle... Päälle Halo: Infiniten floppaus ja päällystön irtisanominen... 500M$ alaskirjaus mitä sijoitettiin peliin. Tämäkö se oli se "worlds most powerful eats monsters for breakfast"?

Ensikuussa PC:llä 90TFLOP... AIB kellotuksilla 100TFLOP: 1999e. Tuo koneeseen ja pelaa tuhannen pelin steam/epic/gog kirjastoa ja halpoja pelejä.

Vaihtoehtona SeriesX (550e) + PS5(600) + kolme vuotta gamepass ultimatea (468e) + kolme vuotta PS+Extra(300e) = 1918e. Pelaat toki sitten vain niitä pelejä mitä Sony ja MS valkkaavat palveluihin eli mainstream hypi pompi ammu pyssyllä 1080p60-120fps.

Voi voi sanon minä...
Peli ilta.
Laahusta pelipöydän ääreen. Avaa PC, päivitä wintoosa. Käynnistä kone uudelleen. Avaa steam/epic/gog, päivitä. Käynnistä uudelleen samalla etsien ne unohtuneet tunnukset ja salasanat. Etsi peli ja imuta koneelle. Avaa peli ja totea, että vaatii kuitenkin vielä niitä ohjainpäivityksiä. Avaa selain, päivitä. Käynnistä selain uudelleen. Mene ohjaisivulle, etsi omasi, päivitä. Käynnistä kone uudelleen. Avaa peli ja totea, errorien saattelemana ettei se kuitenkaan halua vielä käynnistyä ja iltakin on jo muuttumassa yöksi. Sammuta kone ja laahusta olohuoneen sohvalle pelaamaan sitä jo ennakkoon kännykällä herätettyä PS5:ttä ja pelaa peliä. :kahvi:
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
467
Peli ilta.
Laahusta pelipöydän ääreen. Avaa PC, päivitä wintoosa. Käynnistä kone uudelleen. Avaa steam/epic/gog, päivitä. Käynnistä uudelleen samalla etsien ne unohtuneet tunnukset ja salasanat. Etsi peli ja imuta koneelle. Avaa peli ja totea, että vaatii kuitenkin vielä niitä ohjainpäivityksiä. Avaa selain, päivitä. Käynnistä selain uudelleen. Mene ohjaisivulle, etsi omasi, päivitä. Käynnistä kone uudelleen. Avaa peli ja totea, errorien saattelemana ettei se kuitenkaan halua vielä käynnistyä ja iltakin on jo muuttumassa yöksi. Sammuta kone ja laahusta olohuoneen sohvalle pelaamaan sitä jo ennakkoon kännykällä herätettyä PS5:ttä ja pelaa peliä. :kahvi:
Windowsia ei ole pakko päivittää heti, eikä todellakaan ole pakko käynnistää uudelleen samantien.

Steam ja Epic ovat ainakin hyvin muistaneet omat tunnukseni, ei tarvitse muistella niitä erikseen. Muutenkin launchereiden päivitykset ovat ohi muutamassa sekunnissa, eikä ainakaan Epic:iä ei tarvitse muistaakseni heti päivittää.

Mikä peli ”vaatii” ajuripäivityksen? Eipä ole tullut vielä vastaan. Harvassa ovat olleet myös ne tilanteet, joissa peli ei toimisi…

Tehdäänkö asioista taas tarkoituksella hankalia?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
5 464
Peli ilta.
Laahusta pelipöydän ääreen. Avaa PC, päivitä wintoosa. Käynnistä kone uudelleen. Avaa steam/epic/gog, päivitä. Käynnistä uudelleen samalla etsien ne unohtuneet tunnukset ja salasanat. Etsi peli ja imuta koneelle. Avaa peli ja totea, että vaatii kuitenkin vielä niitä ohjainpäivityksiä. Avaa selain, päivitä. Käynnistä selain uudelleen. Mene ohjaisivulle, etsi omasi, päivitä. Käynnistä kone uudelleen. Avaa peli ja totea, errorien saattelemana ettei se kuitenkaan halua vielä käynnistyä ja iltakin on jo muuttumassa yöksi. Sammuta kone ja laahusta olohuoneen sohvalle pelaamaan sitä jo ennakkoon kännykällä herätettyä PS5:ttä ja pelaa peliä. :kahvi:
Tuo voi olla totta ja PC:tä käyttää muutaman kerran vuodessa, silloin sitä tuskin kannattaa muutenkaan hankkia. Yleensä nuo pysyvät päivitettynä koko ajan pois lukien MSFS jossa peli täytyy käynnistää erikseen tarkistakseen päivitykset. Steam hoitaa päivitykset työpäivän aikana. Samalla tavalla se pleikkari kaipaa päivityksiä jos on ollut pitkään sammutettuna.

PC:n osalta modaaminen vaikeuttaa, konsoleilla modit ovat testatumpia ja rajatumpia. Kun valinnanvaraa ei ole niin ylläpito helpottuu. MSFS:n suhteen suurin osa ilmasista hyvistä modeista jää boksilla saamatta (vain pelin oma market place), pleikalle peliä ei edes saa. Suurimmassa osassa pelejä eroa tosin ei ole. Omasta mielestäni CoD:it taikka Fortnite on pelejä joissa on ihan sama millä ne pelaa. Osassa peleissä täyden elämyksen saa vain PC:llä, tosin joskus se vaatii työtä. Konsolipelaaminen on massoille sopivaa, ei tarvitse tietää tekniikasta mitään. PC kirjo on taas niin monipuolinen että monella menee sormi suuhun jo ostovaiheessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 952
Peli ilta.
Laahusta pelipöydän ääreen. Avaa PC, päivitä wintoosa. Käynnistä kone uudelleen. Avaa steam/epic/gog, päivitä. Käynnistä uudelleen samalla etsien ne unohtuneet tunnukset ja salasanat. Etsi peli ja imuta koneelle. Avaa peli ja totea, että vaatii kuitenkin vielä niitä ohjainpäivityksiä. Avaa selain, päivitä. Käynnistä selain uudelleen. Mene ohjaisivulle, etsi omasi, päivitä. Käynnistä kone uudelleen. Avaa peli ja totea, errorien saattelemana ettei se kuitenkaan halua vielä käynnistyä ja iltakin on jo muuttumassa yöksi. Sammuta kone ja laahusta olohuoneen sohvalle pelaamaan sitä jo ennakkoon kännykällä herätettyä PS5:ttä ja pelaa peliä. :kahvi:
Olen pahoillani jos joka ilta tuo sama toistuu. Itse henkilökohtaisesti tekisin jotain asialle. Varmaan sama masentunut laahustaminen jatkuu sitä PS5:sta kohti kun mietit miten iso OS päivitys tällä kertaa odottaa. Se nyt ei ole paha mutta ohjaimen firmware update vaatii Type-C kaapelin ja vaimo on ottanut sen mukaa kun lähti yövuoroon... pelikään ei ole asennettuna vaan sinun pitää kaikkien kikkailujen jälkeen etsiä se sieltä "pelikirjasto" valikon alta jossa pelit ovat "suositellut" järjestyksessä. Löytö, lataus, käynnistyksen jälkeen päivitys... Kello kohta puoli kaksitoista... antaa olla...

Ei ole pelaaminen helppoa... silti sitä haluaa harrastaa vaikka yhtenäkään iltana ei ole pelaamaan päässyt... laahustamista vain pisteestä A pisteeseen B.

:kahvi:
 

finWeazel

FIREd
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
5 303
Levyn nopeudella ei ole kyllä pahemmin tekemistä pelin pyörimisen kanssa, muutakuin sen parin sekunnin ajan kun tekstuurit latautuu....
En jaksa kaivaa tarkkoja lukuja, mutta gran turismo7 tais olla jotain 6s latausaika ps5:lla per kisa ja ps4:lla jotain 40s+. joku 7x ero. Kai tollanen alkais jo ottamaan pattiin, jos/kun tietää paremmasta. Tämäkin tietty peliengine mikä on pitänyt tehdä ps4 tuki edellä. Mitä lie saadaan irti, kun ei tarvi tehdä enää crossgen pelejä. Spiderman II tulee kertomaan paljon striimauksesta ja muutenkin grafiikoista, kun verrataan sitä miles moralesiin. Kun pudotetaan ps4 tuki pois niin avautuuko uusia mahdollisuuksia vai ei,...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 939
Vaikka nämä yksittäisten kuukausien nostot ovatkin ihan hauskoja, niin usein on tapana postata jonkinlainen pidemmän aikavälinkin yhteenveto kokonaiskuvan hahmottamiseksi. :kahvi:



Lähde: NPD data
Mitä ajattelit graafeillasi tuoda esille? Sen että pleikkari otti tukevan kärkisijan revenuen osalta kilpailijoiden jäädessä imemään pölyjä perästä? :think: Ero kun tulee olemaan jatkossa vaan kasvamaan päin pleikkarin saatavuuden parantuessa entisestään...

Selvennätkö vähän mitä tarkoitat tuolla paremmilla performansseilla? Pleikkarilla sekunnin pari nopeammat latausruudut, mutta resot vastavuoroisesti alemmat. Onhan sieltä firstpartya tulossa ihan tänä vuonnakin, ensi vuonna sitten lisää. Sonylla näyttää tulevan kuivakausi God of Warin jälkeen, sakkaa pahasti.
Pleikkareillahan oli useammin tilanne se, että pelit pyörivät paremmin vrt. Xbox alemmalla resolla. Pelien osalta luulisi olevan aika no-brainer kumpaa arvostaa enemmän?

Ok eli PS5:n hienoilla arkkitehtuureilla saadaan sekunnin pari lyhyemmät latausruudut. Vautsivau vau vau... Seuraavaksi voidaan miettiä kuinka suuri merkitys sillä sekunnilla tai kahdella on. Ihan yhtälailla vaikkapa Forza Horizon 5:ssä voi teletä ympäri mappia ja lataukset on joitain sekunteja.
Kohtuullinen downplay menossa vaihteeksi. Nopeammalla levyllä kun dataa voidaan esim. FPS-pelien osalta striimata lennosta kattamaan ainoastaan pelaajan näkemän alueen mukaan, jolloin voidaan käyttää korkeampilaatuisia assetteja vrt. se tilanne jossa assetit pitää ladata etukäteen laitteen RAM-muistiin levyn ollessa hitaampi.



Järkyttävää sähläämistä kyllä Microsoftilta pelistudioidensa kanssa.
Miten tämän piti olla edes mahdollista? Pelihän julkaistiin Day One hehkutetussa Gamepassissa, jossa piti olla kymmeniä miljoonia pelaajia pelille heti alusta alkaen? Vai olisiko kuitenkin niin että jakelutavoista huolimatta pelin pitää olla rautaa myös sisällöltään, jotta se pärjää nykyisessä kilpailussa..? :think: 343i tiputti pallon todella pahasti, joten eipä ihmekään että Bonnie Ross sai kenkää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
En jaksa kaivaa tarkkoja lukuja, mutta gran turismo7 tais olla jotain 6s latausaika ps5:lla per kisa ja ps4:lla jotain 40s+. joku 7x ero. Kai tollanen alkais jo ottamaan pattiin, jos/kun tietää paremmasta. Tämäkin tietty peliengine mikä on pitänyt tehdä ps4 tuki edellä. Mitä lie saadaan irti, kun ei tarvi tehdä enää crossgen pelejä. Spiderman II tulee kertomaan paljon striimauksesta ja muutenkin grafiikoista, kun verrataan sitä miles moralesiin. Kun pudotetaan ps4 tuki pois niin avautuuko uusia mahdollisuuksia vai ei,...
Kyse on yhä pelien pyörimisestä ei pelin lataamisesta. Kyllä ottaisi pattiin jopa PS5:lla tulisi 6 sekunnin tauko kesken saman radan ajon. Open World peli voi pyöriä hieman paremmin kun ladataan seuraavan Kartta Cellin tekstuurit PS:lla. Tosin tuota ei edes yleensä edes huomaa jos peli on Sata SSD:llä tai M2. NVME:llä.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Vaikka nämä yksittäisten kuukausien nostot ovatkin ihan hauskoja, niin usein on tapana postata jonkinlainen pidemmän aikavälinkin yhteenveto kokonaiskuvan hahmottamiseksi. :kahvi:



Lähde: NPD data
Näyttäisi noissa olevan sama ilmiö havaittavissa jossa pleikkari ja Nintendo dominoi ja Xbox tulee siellä peränpitäjänä. Tuttu kaava jo neljättä konsolisukupolvea. :thumbsup:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Näyttäisi noissa olevan sama ilmiö havaittavissa jossa pleikkari ja Nintendo dominoi ja Xbox tulee siellä peränpitäjänä. Tuttu kaava jo neljättä konsolisukupolvea. :thumbsup:
Vuoden 2022 laitemyyntien osaltahan Switch on keulilla, Xbox toisena ja PS5 kolmantena. :kahvi: Toinen kuva ylhäältä on vuoden kokonaismyynnit.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Yllätys yllätys, hinnankorotuksesta huolimatta PS5 tuntuu menevän kaupaksi.

”Stock improvements in the US have allowed the PS5 to finally top the charts in August 2022, following a string of recent defeats to the evergreen Nintendo Switch. Sony's hefty device was the best-selling hardware of the month, both in terms of units and dollar sales”

Tuoretta myyntitilastoa Japanista. Siellä oli nyt ensimmäinen viikko, kun PS5:iidettä myytiin uudella, paremmalla eli korotetulla hinnalla. :kahvi:

Hardware Sales
Switch 127,588
Xbox Series S/X 14,077
PS5 11,180
3DS 29
PS4 12

Software Sales
1. [NSW] Splatoon 3 – 506,610 / 2,441,290
2. [NSW] Dragon Quest X Offline – 143,836 / NEW
3. [PS4] Dragon Quest X Offline – 48,100 / NEW
4. [PS5] Dragon Quest X Offline – 28,371 / NEW

5. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 9,661 / 4,837,415
6. [NSW] Nintendo Switch Sports – 7,463 / 732,175
7. [NSW] Trinity Trigger – 6,698 / NEW
8. [NSW] Minecraft – 6,629 / 2,792,678
9. [NSW] Kirby and the Forgotten Land – 5,027 / 888,934
10. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate – 4,720 / 4,976,532
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
467
Tuoretta myyntitilastoa Japanista. Siellä oli nyt ensimmäinen viikko, kun PS5:iidettä myytiin uudella, paremmalla eli korotetulla hinnalla. :kahvi:


Nytkö nämä ”yksittäisten kuukausien nostot” ovatkin ok, tai tässä tapauksessa viikon? :geek:


Vaikka nämä yksittäisten kuukausien nostot ovatkin ihan hauskoja, niin usein on tapana postata jonkinlainen pidemmän aikavälinkin yhteenveto kokonaiskuvan hahmottamiseksi. :kahvi:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
En tiedä, sano sinä kun ensin kuitenkin postasit. :kahvi:
Eihän niiden postaamisessa pitäisi mitään vikaa olla. Voisit itse vastata kysymykseen kun kysytään. Meinaan taidat olla täällä ainoa joka niiden postaamisesta on useaan otteeseen mieltään osoittanut ja kysellyt miksi näitä postaillaan. :think:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Niin? Ei minulla ole ollut mitään valittamista? Sinähän tuota olit ensin kritisoimassa, mutta teet sitten itse samaa? :tdown:
Yritin vain postata hyvässä hengessä samalla idealla kuin sinäkin. :kahvi: Jätetään kritiikki siis pois ja positive vibes only. :tup:

Eihän niiden postaamisessa pitäisi mitään vikaa olla. Voisit itse vastata kysymykseen kun kysytään. Meinaan taidat olla täällä ainoa joka niiden postaamisesta on useaan otteeseen mieltään osoittanut ja kysellyt miksi näitä postaillaan. :think:
Niin, äkkiseltäänhän luulisi että jos jotain erilaisia tilastoja postailee vähän niinkuin uutisointimielessä, niin postaa myös silloin kun se oma lempparikonsoli ei olekaan siellä kärkipaikalla. Vähän niinkuin vaikka pörssikursseista uutisoidaan nousut ja laskut, eikä pelkästään vain ne nousut. Mutta tämähän riippuu tietysti siitä, että mitä sillä uutisoinnilla tavoitellaan. :kahvi:
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Niin, äkkiseltäänhän luulisi että jos jotain erilaisia tilastoja postailee vähän niinkuin uutisointimielessä, niin postaa myös silloin kun se oma lempparikonsoli ei olekaan siellä kärkipaikalla. Vähän niinkuin vaikka pörssikursseista uutisoidaan nousut ja laskut, eikä pelkästään vain ne nousut. Mutta tämähän riippuu tietysti siitä, että mitä sillä uutisoinnilla tavoitellaan. :kahvi:
Pata kattila soimaan vaan. :rofl2:



Alla oleva twiitti on aika hyvä muistutus Microsoftille ja heidän viikottaiselle uhriutumiselle markkina-asemastaan. Puhutaan Sonynkin ostavan studioita ja sen takia A-B diili on ihan fine. Unohtuu vain faktat siitä, että siellä on jo valmiiksi enemmän studioita kuin Sonylla ja Sony ei ole ikinä maksanut useita miljardeja studioistaan puhumattakaan siitä, että ostelisivat Bethesdan ja Activisionin kaltaisia multiplatform-julkaisijoita.

Rivien välistä luettuna voisi kuvitella, että Nadellakaan ei usko Microsoftin pystyvän haastamaan Sonya ilman, että heillä on 100 miljardia poltettuna rahaa ja tuplamäärä studioita hallussa. :D Ovatkohan unohtaneet, että niitä studioita voi ihan itsekin kehittää tekemään hyviä pelejä sen sijaan, että kaiken pitää ostaa valmiina pakettina? Vai onko tässä kyse siitä mistä se Martti Servokin aikanaan tunnetusti hoilasi? ;)
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 122
Niin, äkkiseltäänhän luulisi että jos jotain erilaisia tilastoja postailee vähän niinkuin uutisointimielessä, niin postaa myös silloin kun se oma lempparikonsoli ei olekaan siellä kärkipaikalla. Vähän niinkuin vaikka pörssikursseista uutisoidaan nousut ja laskut, eikä pelkästään vain ne nousut. Mutta tämähän riippuu tietysti siitä, että mitä sillä uutisoinnilla tavoitellaan. :kahvi:
Näytätkö itse esimerkkiä? Oletko itse noudattanut tätä periaatettasi?
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Näytätkö itse esimerkkiä? Oletko itse noudattanut tätä periaatettasi?
Enpä ole kyllä hirveästi välittänyt noita myyntilukuja postailla. Ne ei yleensä herätä kovinkaan hyvähenkistä keskustelua, kun tilastot ei ilmeisesti ole kaikille mieleisiä. :kahvi: Switchin megamenestys on monelle kova pala eikä Xboxinkaan nousujohteinen taival näytä jostain syystä kaikille maistuvan.

Viimeksi taisin postata kun Xbox myi ensimmäistä kertaa ikinä Japanissa paremmin kuin Playstation-konsoli. Se ylitti uutiskynnyksen aika monellakin kansainvälisellä sekä kotimaisella pelisaitilla ja kommentointi oli varsin hupaisaa. :rofl2:
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
277
Alla oleva twiitti on aika hyvä muistutus Microsoftille ja heidän viikottaiselle uhriutumiselle markkina-asemastaan. Puhutaan Sonynkin ostavan studioita ja sen takia A-B diili on ihan fine. Unohtuu vain faktat siitä, että siellä on jo valmiiksi enemmän studioita kuin Sonylla ja Sony ei ole ikinä maksanut useita miljardeja studioistaan puhumattakaan siitä, että ostelisivat Bethesdan ja Activisionin kaltaisia multiplatform-julkaisijoita.

Rivien välistä luettuna voisi kuvitella, että Nadellakaan ei usko Microsoftin pystyvän haastamaan Sonya ilman, että heillä on 100 miljardia poltettuna rahaa ja tuplamäärä studioita hallussa. :D Ovatkohan unohtaneet, että niitä studioita voi ihan itsekin kehittää tekemään hyviä pelejä sen sijaan, että kaiken pitää ostaa valmiina pakettina? Vai onko tässä kyse siitä mistä se Martti Servokin aikanaan tunnetusti hoilasi? ;)
Juuri maksoivat 3,6 miljardia Bungiesta, joka on multiplatformia julkaissut? Pitäisikö sitä rahaa makuuttaa tilillä vain koska kilpailijalla ei ole yhtä monta studiota? Embracer groupin alla on 76 studiota, Tencent ja NetEase laajentaa bisneksiään myös jatkuvalla syötöllä. Microsoft ei vain saisi koska syyt? Liikaa rahaa?
Sony on ostanut 22 studiota aikanansa, esimerkiksi Guerilla Gamesin ja Insomniacin, joista molemmat tekivät pelejä kaikille konsoleille. Sony on ainut joka pihtaa niitä pelejään omalla matolaatikollaan.
Ihan hyvin näyttää Microsoft haastavan Sonya kun noita aiemmin postattuja lukuja katselee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 939
Tuoretta myyntitilastoa Japanista. Siellä oli nyt ensimmäinen viikko, kun PS5:iidettä myytiin uudella, paremmalla eli korotetulla hinnalla. :kahvi:


Ja silti myytiin kuitenkin kaikki mitä myytäväksi asti saatiin? Series S:llä näihin lukuihin vaadittiin cashback-tarjous. Kerrotko samalla mitä haet näillä toistuvilla väritetyillä viesteilläsi?



Ilmeisesti samalla logiikalla Series X ei kiinnosta japanilaisia edes kymmenesosaa mitä PS5 disc edition korotetulla hinnallaan? :D
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Juuri maksoivat 3,6 miljardia Bungiesta, joka on multiplatformia julkaissut? Pitäisikö sitä rahaa makuuttaa tilillä vain koska kilpailijalla ei ole yhtä monta studiota? Embracer groupin alla on 76 studiota, Tencent ja NetEase laajentaa bisneksiään myös jatkuvalla syötöllä. Microsoft ei vain saisi koska syyt? Liikaa rahaa?
Sony on ostanut 22 studiota aikanansa, esimerkiksi Guerilla Gamesin ja Insomniacin, joista molemmat tekivät pelejä kaikille konsoleille. Sony on ainut joka pihtaa niitä pelejään omalla matolaatikollaan.
Ihan hyvin näyttää Microsoft haastavan Sonya kun noita aiemmin postattuja lukuja katselee.
1. Bungie ei ole mikään videopelien julkaisija samalla tapaa kuin Bethesda ja Activision. Vai montako videopeliä Bungie on viime vuosina julkaissut poislukien Destinyt?

2. Bungien pelit pysyvät multiplatformina (konsolit mukaan lukien!) toisin kuin Microsoftin ostamilla studioilla

3. Ostohinta on pikemminkin reilut 2 miljardia. Miljardi menee tuosta vuosien mittaan Bungien työntekijöille bonuksina.


Ja kun katsot kohdan 2 niin voit huomata miksi Microsoftin ostot ovat huomattavasti syöpäisempää settiä kuin Tencentin ja muiden yhtiöiden toiminta sillä heidän julkaisemat pelit pysyy kumminkin edelleen multiplatformina.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
1. Bungie ei ole mikään videopelien julkaisija samalla tapaa kuin Bethesda ja Activision. Vai montako videopeliä Bungie on viime vuosina julkaissut poislukien Destinyt?

2. Bungien pelit pysyvät multiplatformina (konsolit mukaan lukien!) toisin kuin Microsoftin ostamilla studioilla

3. Ostohinta on pikemminkin reilut 2 miljardia. Miljardi menee tuosta vuosien mittaan Bungien työntekijöille bonuksina.


Ja kun katsot kohdan 2 niin voit huomata miksi Microsoftin ostot ovat huomattavasti syöpäisempää settiä kuin Tencentin ja muiden yhtiöiden toiminta sillä heidän julkaisemat pelit pysyy kumminkin edelleen multiplatformina.
Haha, kylläpä kaivelee. :rofl2: Toivotaan että MS ostaisi lisää pelistudioita, kun kerran näin viihdyttävää settiä on seurauksena.

P.s Kannattaa ehkä miettiä vielä kohdan 2. sisältöä. Kaikki uudet Xbox-pelit on jo kauan aikaa julkaistu 1) Xboxille, 2) PC:lle sekä 3) xCloudiin. Kolme eri alustaa. Se että rakas Pleikkarisi ei löydy tältä listalta ei tarkoita etteikö nämä pelit olisi silti multiplattareita. :kahvi: Multi = moni, platform = alusta eli multiplatform-peli = monialustapeli.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
574
Haha, kylläpä kaivelee. :rofl2: Toivotaan että MS ostaisi lisää pelistudioita, kun kerran näin viihdyttävää settiä on seurauksena.

P.s Kannattaa ehkä miettiä vielä kohdan 2. sisältöä. Kaikki uudet Xbox-pelit on jo kauan aikaa julkaistu 1) Xboxille, 2) PC:lle sekä 3) xCloudiin. Kolme eri alustaa. Se että rakas Pleikkarisi ei löydy tältä listalta ei tarkoita etteikö nämä pelit olisi silti multiplattareita. :kahvi: Multi = moni, platform = alusta eli multiplatform-peli = monialustapeli.
Mitä kohtaa et tästä ymmärtänyt?

2. Bungien pelit pysyvät multiplatformina (konsolit mukaan lukien!) toisin kuin Microsoftin ostamilla studioilla
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Mitä kohtaa et tästä ymmärtänyt?
Ymmärsin hyvin sen, että valitat multiplatform-peleistä ja MS on mielestäsi tässä se ongelmatapaus, vaikka tähän pystyisi samantien tekemään pitkän listan peleistä, jotka Sony on lukinnut rahahatuilla omalle alustalleen. :kahvi: MS sen sijaan ei ole enää moneen vuoteen lukinnut pelejään vain yhdelle alustalle.

Lisäksi rajaat tilanteen sopivasti vain Bungieen, jotta Sonyn muut viime vuosien studio-ostokset ja näiden siirtyminen multiplatform-kehittäjistä yksinoikeuspelien kehittäjiksi ohitettaisiin keskustelussa. :think:

Sony on saanut mellastaa pelimarkkinoilla viimeiset 20 vuotta studioita ostellen ja rahahattuja jaellen, mutta aikansa kutakin. Kannattaa alkaa sopeutua muuttuneeseen markkinatilanteeseen, niin ei tunnu niin pahalta. :kahvi:

P.s Tietokilpailukysymys: mikä pelialan yritys teki ensimmäisen pelistudio-oston? Bonuskysymys: minä vuonna, mikä oli ostetun yrityksen nimi ja paljonko oli kauppahinta? :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 328
Viestejä
3 506 952
Jäsenet
62 495
Uusin jäsen
Miksi_

Hinta.fi

Ylös Bottom