Pc pelaamiseen siirtyminen

Hei. Olen siirtymässä PC pelaamiseen. Tarvitsisin vähän neuvoa/kokemuksia työpöydästä. Tarkoitus olisi tehdä nurkkaan pöytä johon kaareva näyttö tulisi. Onko se nurkkaan laitettuna hyvä/huono vai onko parempi suoraa seinää vasten. paljonko tarvitsen tilaa pöydällä näytön edessä (näppäimistö/hiiri) En ole vielä pc:llä pelannut niin nämä asiat mietityttää. Nurkka pöydän voin tehdä joko L mallin tai kolmion muotoisen. Tilaa on noin 1,5m molemmin puolin. Toivottavasti tekstistä saa selvän eikä ole liian sekava 😂

Pöydän malli vaihtoehtoja

IMG_20241229_161806.jpg

IMG_20241229_162020.jpg

IMG_20241229_162030.jpg

Alin kuva on jos ei mahdu nurkkaan.
No nythän mä vasta hokasin, mitä kysytään. 34" ultrawide on reilun 80cm leveä ja vaatii seinän nurkkaan vähintään 40cm etäisyyden. Siitä vähän mieltymysten mukaan pöydän etureunaan tarvitsee vähintään toiset 40cm, mieluummin vähän enemmän, jos kokee että näyttö on silloin liian lähellä. Eli pyödän etureuna saisi olla nurkasta 80cm - metrin.

No nythän mä vasta hokasin, mitä kysytään. 34" ultrawide on reilun 80cm leveä ja vaatii seinän nurkkaan vähintään 40cm etäisyyden. Siitä vähän mieltymysten mukaan pöydän etureunaan tarvitsee vähintään toiset 40cm, mieluummin vähän enemmän, jos kokee että näyttö on silloin liian lähellä. Eli pyödän etureuna saisi olla nurkasta 80cm - metrin.
Onko kokemusta ultrawide näytöstä kuinka kaukaa sitä suunnilleen katsoo. Varmasti riippuu tuuma koosta

Itellä on nurkkapöytä, mutta tässä on ihan sama heikkous kuin keittiöissä uunin/lieden sijoittelussa nurkkaan eli nurkkaan jää vaikeasti hyödynnettävää tilaa. Ja jos haluaisi useampia näyttöjä kuten valtaosalla pelaajista nykyisin on niin ei nykyiseen ratkaisuun sovellu.

Tuo 34" on niin leveä, että nurkkaan sijoitettuna sen taakse jäisi lähes 60 senttiä seinänsuuntaisesti "hukkatilaa".

Omassa ratkaisussa näytön edessä on ~40cm tilaa näppikselle ja hiirelle ja juurikaan vähempää ei ainakaan saisi olla kyllä.

Siksipä sanoisin että jos pakottavaa syytä ei ole niin kannattaa pöytä sijoittaa vain toiselle sivulle, siihen tuo 150cm tila toimii paljon paremmin.

Tuossa näytön koko on kasvanut niin tila myös näppikseltä pienentynyt. Yhtään suurempaa ei tähän kyllä enää laiteta :(

Yritin etsiä aiheesta ketjua. Ei sattunut omaan silmään. Kiitos

Onko kokemusta ultrawide näytöstä kuinka kaukaa sitä suunnilleen katsoo. Varmasti riippuu tuuma koosta
Mulla ei ole ultrawidea, mutta 27" 16:9, jotka on 34" ultrawiden kanssa saman korkuisia. Itse tykkään siitä n. 40cm etäisyydestä pöydän reunaan, lähempänä on liian lähellä.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 293
Jäsenet
75 137
Uusin jäsen
Miggorrr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom