PayPal, kysymyksiä ja keskustelua.

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 407
Varmaan monella jo tiedossa, mutta meikeläiselle tuli pari kk sitten yllärinä, että PayPal hyvittää palautuksen postikulut. Tämä siis nettikauppoihin, jotka eivät tätä itse tee ja tuota hyvitystä voi hakea 10 - 12 kertaa vuodessa max 30€ posteille.

Palvelun aktivointia ei vähemmän yllättäen mainosteta PayPalin sivuilla ja jos asetuksissa jossain kohtaa on vipu sen aktivointiin, niin en ole moista löytänyt. Sain sen itse päälle näin:
  1. Kirjaudu PayPal tilillesi
  2. Mene sen jälkeen osoitteeseen Hyvitetyt palautukset – PayPal ja seuraa ohjeita
  3. Palautusten hyvitys on nyt käytössä ja tämän jälkeen jokaisen tilauksen tiedoissa on kohta "Hae palautus hyvitystä" tms.
En ole itse vielä käyttänyt tuota, mutta tutun mukaan paketti palautukseen ja valokuva sun muut dokkarit hintatietoineen PayPalille tuon "Hae palautus hyvitystä" toiminnon kautta.

Ja sitten on vielä tuo PayPalin valuuttakonversion asetus, millä saat PayPalin laskuttaamaan sillä valuutalla, millä tuote on ostettu. Normaalisti PayPal kääntää kotivaluutaksi (euro) ja nappaa siinä jonkun prosentin osan itselleen. Alla olevilla ohjeilla luottokorttiasi laskutetaan ostovaluutalla ja valuuttakurssi on varmasti PayPalin omaa suotuisampi. Olen vaihtanut "laskuta ostovaluutalla" täppään vuosia sitten, mutta vähemmän yllättäen jossain päivitysten vaiheessa asetus oli taas kääntynyt PayPalin konversiolle.

Save Money By Changing This Paypal Currency Setting
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Mistä Paypalissa löytyy "sallitut veloittajat"? Tarkoitan välilehteä, jossa vai sallia tai kieltää tahoja veloittamasta rahaa (en ole löytänyt sivu-uudistuksen jälkeen). Olen käyttänyt esimerkiksi maksaessa jostain suoraveloituspalvelusta, joka heti evää oikeuksia (esimerkiksi tilaajille tarkoitettuja tarjouksia), kun tilauksen katkaisee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Mistä Paypalissa löytyy "sallitut veloittajat"? Tarkoitan välilehteä, jossa vai sallia tai kieltää tahoja veloittamasta rahaa (en ole löytänyt sivu-uudistuksen jälkeen). Olen käyttänyt esimerkiksi maksaessa jostain suoraveloituspalvelusta, joka heti evää oikeuksia (esimerkiksi tilaajille tarkoitettuja tarjouksia), kun tilauksen katkaisee.
Oikeassa ylänurkassa rattaankuva (asetukset). Sieltä välilehti Maksut. Siinä on heti Toistuvat maksut. En tiedä tarkoititko tätä mutta en keksi muutakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 137
Tänään iskettiin tällaisella, aina hyppää ensiksi sydän kurkkuun näiden kanssa. :D

PayPaI Support <webmailpaypalnotificationid-7125973-noreplythismailid-zrk@mail-supportpayapl.com>
la 1.12.2018, 21.06




Saturday, November 01 2018



We were unable to complete your last transaction

Here are the details of transactions had issues:

Merchant
Target.com

Shipping address:
Makayla C Colebatch
9 Warren Avenue
CAVES BEACH, New South Wales, 2281
Australia.

Description: Apple iPad 9.7\ Wi-Fi Only (2018 Model, 6th Generation) ($459.99)

lf You don't recognize this transaction Please open an attachment document (PDF) and complete the steps required to re-secure your account.


Sincerely,

PayPal Support



Copyright © 1999-2018 PayPal, Inc. All rights reserved. PayPal is located at 2211 N. First St., San Jose, CA 95131.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Osaako joku sanoa mihin kohtaan paypalissa saa syötettyä paketin seurantatiedot, paketti pitäisi lähettää ensimmäistä kertaa ulkomaille mutta ei vaan tahdo tuota kohtaa löytyä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 997
Osaako joku sanoa mihin kohtaan paypalissa saa syötettyä paketin seurantatiedot, paketti pitäisi lähettää ensimmäistä kertaa ulkomaille mutta ei vaan tahdo tuota kohtaa löytyä.
PayPal ei ole kuljetusyhtiö se ei kuljeta mitään paketteja joten ei sille myöskään tietenkään voi laittaa paketinseurantatietoja.

Se ei ole TransPal se on PayPal ;-)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
PayPal ei ole kuljetusyhtiö se ei kuljeta mitään paketteja joten ei sille myöskään tietenkään voi laittaa paketinseurantatietoja.

Se ei ole TransPal se on PayPal ;-)
"Myyjien turva Kelpoinen, kun seuraavat vaatimukset täyttyvät: Toimitat tällä sivulla olevaan osoitteeseen.
Tallennat seuranta- tai toimitustiedot.
"
Noin siellä ainakin lukee, muistan kuulleeni jostain että kun olen laittanut paketin matkaan niin seurantatunnus pitäisi syöttää maksutapahtumaan jos haluaa tuon myyjän turvan.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 997
"Myyjien turva Kelpoinen, kun seuraavat vaatimukset täyttyvät: Toimitat tällä sivulla olevaan osoitteeseen.
Tallennat seuranta- tai toimitustiedot.
"
Noin siellä ainakin lukee, muistan kuulleeni jostain että kun olen laittanut paketin matkaan niin seurantatunnus pitäisi syöttää maksutapahtumaan jos haluaa tuon myyjän turvan.
Eikös ne varsianiset myyntitilit ole erikseen PayPalissa niin että jos haluaa niihin liityviä ominaisuuksia täytyy olla se tili käytössä, itse oletin että olet ostamassa jotain et myymässä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Mystinen homma, mulle pistettiin reiluhko donate muistaakseni 29.12 ja tuosta ei edelleenkään näy mitään mun paypalilla. Donaten laittaja puolestaan pisti screenshottia jossa näkyi mulle menneen siirto (kahdesti, koska ihmettelin ekalla kerralla kun mitään ei näy, eikä toisellakaan). Ja kun vieläpä näkyi meikäläisen nimi screenshotissa, joten siirtoja on laitettu. Ennen tuota ei ole mitään ongelmia ollut.

Maksupuolella taas ei ole mitään ongelmia, viimeksi 1kk sitten ebaysta ja redbubblesta tilasin tavaraa.
Miksi ei voi ottaa molemmat yhteyttä paypalliin, sillähän ne ongelmat selviää että minne se raha on jäänyt.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
857
Jouduin tekemään pitkästä aikaa disputen Paypalin kautta ja nähtävästi pystyy ihan suomen kielellä kirjailemaankin nykyään.Täytyy sanoa, että aivan tautisen nopeaa toimintaa tällä kerralla. Eilen aamupäivällä avasin disputen ja iltapäivällä tuli päätös ja tilaus hyvitetty.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mielenkiintoinen juttu PayPaliin liittyen, jos tästä on joku parempi ketju niin joku mode vois heittää muualle.

Onko viime aikoina liikkunut jotain kusetus-yrittäjiä tai PayPal tunnuksen kalastelijoita? Mulla oli roinaa myynnissä tori.fi ja joku ulkom. kaveri otti yhteyttä. Vaihdoin pari viestiä ja se halus maksaa PayPalin kautta. Ihmettelin hieman kun huonekaluista kyse mutta ok. Se selitti että hän voi maksaa heti ja kun minä näen että on maksu tullut perille tililleni niin hän järjestää kuljetuksen Doneskiin (Ukrainaan). Tossa vaiheessa rupesin miettin että mitä ihmettä :confused: Donesk??

En antanut sille PayPal tietoja (eli olis halunnut Paypal emailin ja mun puh.nron), vaan kysyin häneltä että tietääkö hän paljonko about maksaa jonkun sohvan roudaaminen 2500km päähän kuormurilla? Kuormurilla jos ajaa ilman pysähdyksiä niin menee +35h tuollaiseen :lol: Ei oo sen jälkeen tullut kommenttia vaikka aiempiin vastasi ihan nopeasti..

Mietin että olisko vaan yrittänyt kalastella mun Paypal tietoja tilin murtoa varten tai jotain vastaavaa? Onko tämmöiseen törmätty viime aikoina? Muuta (järki)selitystä en keksi.


PS. ihmettelen miksi hän edes sanoi tuosta kuljetuksesta Ukrainaan..olisin antanut tiedot hänelle jos olisi ollut normaali kohde tai ei olisi ilmoittanut mihin on kuskaamassa, koska oletin että on joku ulkomaalainen opiskelija (koska niitä on paljon täällä perällä). Eikö Paypalilla sinänsä olisi ihan turvallista myydä jos tavaran laittaa liikkeelle vasta kun näkee suorituksen omalla tilillä? Eli silleen tässä en olisi nähnyt ongelmaa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Hei, huomasin vasta tänään Verkkopankin tilitiedoissani, että viime vuoden puolella ulkomaisessa verkkopalvelussa luottokortilla Paypalin kautta tekemäni alle 5€ kertaostos olikin poikinut automaattiveloituksella 30€/kk tililtäni tämän vuoden loppuun saakka. Sain firman paypal-asetuksistani sulkuun tästä päivästä eteenpäin ja pankin tilillä oleva "varaus"-tilassa oleva erä ehkä ei ehdi lähteä. Huomiseen mennessä Paypal lupasi ottaa yhteyttä selvitettyään maksutapahtumaa. Skarpimpi olisi pitänyt olla tilitapahtumien seuraamisen suhteen ja yleensä tunnetuista ulkomaisista verkkokaupoista tilaamani on tähän mennessä veloitettu oikein. Onko mitään mahdollisuutta saada tähän mennessä menetettyä takaisin? Tämä kyseenalainen firma on epoch.com. Tämän jälkeen tarkkaavaisuus on valttia. Luulin, että paypal on maksuvälineenä kertaluonteisiin ostoksiin turvallinen.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Kiva "vastata" tässä itselleni, jotta oon tyhmä kuin känttyrä saapas.
Kumma kyllä ikävä ja sivaltava opetus tulee vasta tarkkaavaisuuden heikentyessä ja palveluiden "lumoissa".
+50 hieman kalkkiviivoilla olevalle nykymiehelle suosilmäkkeeseen uppoaminen hetkeksi antaa pientä adrenaalia. Aikoinaan riitti ohje: Älä pidä pullottavaa lompsaasi tarjottimella takataskussa.
No, nykyään lompsassa löytyy enää korkeintaan pankkikortti (vailla lähimaksua) ja pari euron kolikkoa.
Vakavammin: Paypal-palvelusta tuli tyly vastaus, että oikaisuni ovat hylätty.
He ovat vetäytyneet vastuusta.
Onneksi sain sentään viimeisimmän tänään eräytyvän 30€ sulkuun.
Sekin oli lähes jos?
Seitsemän kertaa 30€ ehti kuitenkin tapahtua. -210€ loppusummana.
Olin suorittanut 4.90€ jostain 24 tunnin suoratoistopalvelusta.
Sitäkään en saanut silloin toimimaan.
En voinut tuolloin aavistaa että Epoch.com voi käyttää Paypalia välineenä kuukausittaiseen jatkoveloitukseen.
Minä, jolla ei ole edelleenkään edes älykännykkää..."huijattiin" jatkotoimenpiteillä näin.
Luottamukseni Paypalin kohdalla aikaisemmin varmalla välineellä rahansiirroissa mm. Ebayssa...on kokenut nyrkiniskun tajuntaani.

Onneksi fittan-fiiliksen jälkeen ainakin tulisi maalaisjärkeä jopa paypalin kanssa tilaillessa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Kiva "vastata" tässä itselleni, jotta oon tyhmä kuin känttyrä saapas.
Kumma kyllä ikävä ja sivaltava opetus tulee vasta tarkkaavaisuuden heikentyessä ja palveluiden "lumoissa".
+50 hieman kalkkiviivoilla olevalle nykymiehelle suosilmäkkeeseen uppoaminen hetkeksi antaa pientä adrenaalia. Aikoinaan riitti ohje: Älä pidä pullottavaa lompsaasi tarjottimella takataskussa.
No, nykyään lompsassa löytyy enää korkeintaan pankkikortti (vailla lähimaksua) ja pari euron kolikkoa.
Vakavammin: Paypal-palvelusta tuli tyly vastaus, että oikaisuni ovat hylätty.
He ovat vetäytyneet vastuusta.
Onneksi sain sentään viimeisimmän tänään eräytyvän 30€ sulkuun.
Sekin oli lähes jos?
Seitsemän kertaa 30€ ehti kuitenkin tapahtua. -210€ loppusummana.
Olin suorittanut 4.90€ jostain 24 tunnin suoratoistopalvelusta.
Sitäkään en saanut silloin toimimaan.
En voinut tuolloin aavistaa että Epoch.com voi käyttää Paypalia välineenä kuukausittaiseen jatkoveloitukseen.
Minä, jolla ei ole edelleenkään edes älykännykkää..."huijattiin" jatkotoimenpiteillä näin.
Luottamukseni Paypalin kohdalla aikaisemmin varmalla välineellä rahansiirroissa mm. Ebayssa...on kokenut nyrkiniskun tajuntaani.

Onneksi fittan-fiiliksen jälkeen ainakin tulisi maalaisjärkeä jopa paypalin kanssa tilaillessa.
Tosin kiihkeimmän adrenaalivirtauksen aikana erehdyin likinäköisenä vastaamaan +442031503764 tulleseen puheluun.
Kuullessani äänen "Hello Arto, How are you?", pistin poikki vastaamatta.
Tosin paniikki iski hetkeksi jos toimenpide toi taas pari sataa eurojen menetystä.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Taitaa Paypal hävitä kohta monesta verkkokaupasta.

Tähän asti myyjät ovat maksaneet PayPalille kiinteän transaktiomaksun ja lisäksi 2,9 prosentin komission myynnin arvosta. Jos ostaja on vaatinut rahansa takaisin, myös myyjä on saanut rahansa takaisin PayPalilta pientä transaktiomaksua lukuun ottamatta. Jatkossa PayPal pitää rahat kokonaan itsellään. Rahojen palauttamisesta ei sinänsä edelleenkään peritä mitään maksua.

Techspotin mukaan myyjät ovat muutoksesta raivoissaan ja huomauttaneet, että esimerkiksi 1000 dollarin kaupoista voi nyt loppujen lopuksi seurata 29 dollarin lasku, jos ostaja muuttaa mielensä.
PayPal tekee muutoksen – tästä eivät verkkokaupat tykkää
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 745
Hurr, maksaa noissa kiinaverkkokaupoissa + ebayssä ilman paypalia :/ ei oikein maistu.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Kiva "vastata" tässä itselleni, jotta oon tyhmä kuin känttyrä saapas.
Kumma kyllä ikävä ja sivaltava opetus tulee vasta tarkkaavaisuuden heikentyessä ja palveluiden "lumoissa".
+50 hieman kalkkiviivoilla olevalle nykymiehelle suosilmäkkeeseen uppoaminen hetkeksi antaa pientä adrenaalia. Aikoinaan riitti ohje: Älä pidä pullottavaa lompsaasi tarjottimella takataskussa.
No, nykyään lompsassa löytyy enää korkeintaan pankkikortti (vailla lähimaksua) ja pari euron kolikkoa.
Vakavammin: Paypal-palvelusta tuli tyly vastaus, että oikaisuni ovat hylätty.
He ovat vetäytyneet vastuusta.
Onneksi sain sentään viimeisimmän tänään eräytyvän 30€ sulkuun.
Sekin oli lähes jos?
Seitsemän kertaa 30€ ehti kuitenkin tapahtua. -210€ loppusummana.
Olin suorittanut 4.90€ jostain 24 tunnin suoratoistopalvelusta.
Sitäkään en saanut silloin toimimaan.
En voinut tuolloin aavistaa että Epoch.com voi käyttää Paypalia välineenä kuukausittaiseen jatkoveloitukseen.
Minä, jolla ei ole edelleenkään edes älykännykkää..."huijattiin" jatkotoimenpiteillä näin.
Luottamukseni Paypalin kohdalla aikaisemmin varmalla välineellä rahansiirroissa mm. Ebayssa...on kokenut nyrkiniskun tajuntaani.

Onneksi fittan-fiiliksen jälkeen ainakin tulisi maalaisjärkeä jopa paypalin kanssa tilaillessa.

Onneksi minulle palautui 5x 30€, 2x 30€ vielä saamatta. Laitoin Paypalille automaattiveloituksista & palatetuista yhteenvedon. Joukossa kummitteli Paypalin -0,01 EUR veloitus viime syyskuussa, josta alkoi automaattiveloituksien sarja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Pystyykö semmoinen henkilö jolla ei ole Paypal tiliä siirtämään rahaa meikäläisen paypaliin?.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Pystyykö semmoinen henkilö jolla ei ole Paypal tiliä siirtämään rahaa meikäläisen paypaliin?.
Ei.

Mutta sellainen henkilö voi avata Paypal tilin minuuteissa ja yhdistää siihen pankkikorttinsa - ja maksaa sinulle.

Alle 5 minuuttia kestää koko toimenpide.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Pystyykö semmoinen henkilö jolla ei ole Paypal tiliä siirtämään rahaa meikäläisen paypaliin?.
Valitse Pyydä ja lähetät sieltä maksu pyynnönkyseiselle henkilölle? Samalta sivulta voit myös koittaa luoda paypal.me-linkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Luinkohan minä nyt oikein että my paysafecard tilillä pystyy käyttämään niitä korttien pin koodeja rahan lataukseen paypaliin, vai käsitinkö taas väärin?.

Edit: Meni puurot ja vellit sekaisin, ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Olen varaamassa hotellia, joka ohjaa Paypalin sivulle varauksen maksamista varten. Sivulle syötetään vain korttitiedot kuten mille tahansa muullekin maksunvälittäjälle, mutta Paypal ei suostu maksamaan maksua ilman Paypal-tilin avaamista.

Miten pakollinen Paypal-tilin avaaminen ohitetaan vai ohitetaanko mitenkään?
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Miten pakollinen Paypal-tilin avaaminen ohitetaan vai ohitetaanko mitenkään?
Jos ei tarjoa suoraa kortilla varaamista, niin ei ohiteta. Jos olet vanhan liiton miehiä, eli tykkäät paljaaltaan, niin joskus voi varata puhelimitse.

Tee se tili olisi vahva suositus.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 181
Tein tilauksen verkkokaupassa, maksoin Paypalin kautta luottokortilla. Nyt muutin tilausta ja saan siis rahallista palautusta, koska tilauksen arvo laskee.

Tuleeko tuo hyvitys suoraan luottokortilleni, vai täytyykö jotenkin kikkailla / olla yhteydessä PayPaliin?
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Tänään ei saata Paypali olla enää monessakaan paikassa maksutapana.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Taas temppuilee tuo Paypalin tekstiviestivarmistus kun ei tule yksikään tekstiviesti perille eikä täten pääse kirjautumaan sisään. Heti kun tuo alkaa toimimaan niin pitää kyllä vaihtaa tuo varmistus tekstiviestistä koodigeneraattoriin (Authyyn).

Edit. Kun tarpeeksi monta kertaa tilailee tuota tekstiviestiä uudestaan niin näköjään tunnuskin menee sillä tavalla lukkoon. Paypalissa tulee virheilmotus että salasanaa on yritetty liian monta kertaa, vaikkei kyse ole suoranaisesti salasanasta. Paypal ehdottaa vaihtamaan salasanan, mutta ei sillä ole vaikutusta itse ongelmaan.

Ilmeisesti lukitus aukeaa vuorokauden jälkeen, mitä luin paypalin tukipalstalta mutta toinen keino on soittaa myös asiakastukeen.

Soitinpa sitten tuonne Irlantiin asiakastukeen ja 20min selviteltiin asiaa englanniksi, mutta ei se loppujen lopuksi selvinnyt. Asiakaspalvelija väitti poistaneensa tililtäni kaksivaiheisen tunnistuksen, jotta kirjautuminen onnistuisi ilman tekstiviestivahvistusta, mutta sama tekstiviestivahvistussivu aukeaa jokaisella kirjautumiskerralla. Aikoi selvittää tapausta lisää ja soittaa tunnin päästä takaisin, puhelua ei kuulunut. Sähköpostiin tuli ilmoitus että Paypal on vastannut sähköpostiini (mitään sähköpostia en ole lähettänyt) ja että viesti olisi luettavissa Paypalin viestikeskuksessa, mihin en kuitenkaan pääse kirjautumisongelman vuoksi. :facepalm:

Periaattessa tili ei ole enään lukittu, koska tuota virheilmoitusta ei enään tule, mutta kirjautuminenkaan ei toimi niin kauan kun Paypalin tekstiviestit eivät tule perille. Asiakaspalvelija sanoi että joskus operaattorit estävät Paypalin viestien lähetykset eli täytynee tässä sitten vain odotella, josko ne alkaisivat joku päivä taas toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Ymmäränkö oikein, eli kuluttajana paypal ei periaatteessa maksa. Se on kuori joka laitetaan kortin ympärille ja siinä on hyötyjä jos tuotteiden kanssa on ongelmia. Ja nämä sivut maksavat paypalille jokaisesta transaktiosta jonkun procentin?

Mutta, meneekö se niin että jos ostaa vaikka kaupasta jossa on toinen valuutta kun euro paypallin kautta missä liitettynä kortti niin silloin paypal ottaa oman kurssin joka on kalliimpi kuin että maksaisi vain suoraan kortilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 317
Ymmäränkö oikein, eli kuluttajana paypal ei periaatteessa maksa. Se on kuori joka laitetaan kortin ympärille ja siinä on hyötyjä jos tuotteiden kanssa on ongelmia. Ja nämä sivut maksavat paypalille jokaisesta transaktiosta jonkun procentin?

Mutta, meneekö se niin että jos ostaa vaikka kaupasta jossa on toinen valuutta kun euro paypallin kautta missä liitettynä kortti niin silloin paypal ottaa oman kurssin joka on kalliimpi kuin että maksaisi vain suoraan kortilla?
Paypalilla maksaessa saa päättää maksaako esim. dollareissa vai euroissa maksun, toinen menee paypalin kurssimuutoksen mukaan ja toinen sitten pankin mukaan.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
338
Ymmäränkö oikein, eli kuluttajana paypal ei periaatteessa maksa. Se on kuori joka laitetaan kortin ympärille ja siinä on hyötyjä jos tuotteiden kanssa on ongelmia. Ja nämä sivut maksavat paypalille jokaisesta transaktiosta jonkun procentin?

Mutta, meneekö se niin että jos ostaa vaikka kaupasta jossa on toinen valuutta kun euro paypallin kautta missä liitettynä kortti niin silloin paypal ottaa oman kurssin joka on kalliimpi kuin että maksaisi vain suoraan kortilla?
noinhan se menee, tieten on joitain kauppapaikkoja jotka maksattavat niitä paypal-maksuja ostajalla eli jonkun prosentin lisää jos maksat paypallilla
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 269
Paypalin asetuksista saa valittua että oletuksena maksaa alkuperäisellä valuutalla, niin menee pankin kurssin mukaan, joka useimmiten on ostajalle halvempi. Jos maksaa euroina (siis alkuperäisen valuutan ollessa muu kuin euro), niin menee paypalin kurssilla.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Paypalin asetuksista saa valittua että oletuksena maksaa alkuperäisellä valuutalla, niin menee pankin kurssin mukaan, joka useimmiten on ostajalle halvempi. Jos maksaa euroina (siis alkuperäisen valuutan ollessa muu kuin euro), niin menee paypalin kurssilla.
Itse en tuota kohtaa ainakaan enää löytänyt.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
"Myyjien turva Kelpoinen, kun seuraavat vaatimukset täyttyvät: Toimitat tällä sivulla olevaan osoitteeseen.
Tallennat seuranta- tai toimitustiedot.
"
Noin siellä ainakin lukee, muistan kuulleeni jostain että kun olen laittanut paketin matkaan niin seurantatunnus pitäisi syöttää maksutapahtumaan jos haluaa tuon myyjän turvan.
Jos sinulla on paypal personal account se ei tue kaikkia ominaisuuksia. Myymiseen pitää vähintään olla premium account. Toinen mikä estää osan ominaisuuksista on jos tiliä ei ole varmistettu.

Tässä on lyhesti erilaiset Paypalin tilien ominaisuudet suurimmalla osalla on käytössään personal account:
Personal Account
The Personal Account is the “standard” account type. You can load money into it and use that money to buy things online or send it to friends and family members. It’s very useful for things like shopping on eBay, repaying friends for dinner, and sending your sibling a Christmas gift.

Premier Account
The Premier Account is for anyone who wants to sell stuff online as a one-person operation, whether in a hobby or professional capacity. Owners of Premier Accounts can receive PayPal payments on eBay, accept debit or credit payments from anyone, and receive the PayPal Debit Card (more on this below).

Business Account
The Business Account is for anyone who wants to sell stuff online under the name of a company or organization. In addition to Premier benefits, Business Accounts can accept bank transfers (with a per-transaction fee), grant limited access to up to 200 employees, and utilize special features like Express Checkout.

Student Account
The Student Account is a limited account that’s meant to ease adolescents (ages 13 and up) into the whole concept of managing money. Student Accounts come with a provided debit card that the student can use anywhere that MasterCard is accepted.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Se on vähän monen mutkan takana.

Settings (rattaan kuva) -> Payments -> Manage your automatic payments -> (vasemmalta alhaalta) manage automatic payments -> (siirtyy toisenlaiseen Paypal sivuun) set availlable funding sources -> Conversion options
Tämä taitaa olla se toinen cash cow kun kerran tekivät sen tahalteen noin vaikeaksi
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Onko mitään enää tehtävissä ?

Tein tarvike-tilauksen maanantaina 5.8 iltamyöhäisellä www.kinetikmsystem.de sivustolta, maksoin samantien PayPalin kautta.

Puolet tilauksen arvosta koostui 4 alumiiniprofiilista halutun mittaisena sekä loput ns. hyllytavarasta.

Keskiviikkona 7.8 sain valitettavasti kuitenkin tietää, että tulen menettämään nykyisen asuntoni, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin laittaa nopiasti SFX-100 projekti jäihin.

Laitoin samantien peruuntumaan kaikki tilaukset jotka olin kerennyt ma/ti akselilla tekemään, osan onnistuin peruuttamaan mutta muutamia taasen en.

www.kinetikmsystem.de kohdalla laitoin 7.8 tilauksen peruutuspyynnön heidän oman yhteydenottolomakkeensa kautta, sivusto ilmoitti viestin lähetyksen onnistuneeksi, mitään sähköposti vahvistusta yhteydenotosta ei kuitenkaan tullut.

Torstaina 8.8 iltapäivästä laitoin vielä sähköpostia varmuuden vuoksi, jotta eivät vain ehtisi työstää alumiiniprofiileja.

Perjantaina 9.8 puoliviiden aikoihin iltapäivästä tulikin sitten vahvistusviesti pdf:nä tilauksestani, sama siis joka oli tullut tilauksen yhteydessä maanantaina 5.8 mutta tuolloin vain pelkän sähköpostin muodossa.

Vahvistusviestin jälkeen laitoin samantien uuden viestin kaikkiin kolmeen sähköpostiosoitteeseen, jotka kyseiseltä firmalta vain löysin.

Kuten edellisessäkin viestissä pyysin hyvin kohteliaasti peruuttamaan tilaukseni, kerroin myös syyn sekä pahoittelin kaikkea vaivaa mitä tästä mahdollisesti aiheutui.

Puolen tunnin päästä tästä sain vihdoin ensimmäisen ja viimeisen viestin "Thank you for your e-mail. We are sorry but we cannot accept your cancel of order. The order was confirmed from our shopping system and the material is right produced and in transfer."

Vastasin kohteliaasti etten tule hyväksymään tätä ja tulen riitauttamaan tämän PayPalin kautta.

En odotetusti saanut vastausta, myöhemmin illemmalla tein sitten riitautuspyynnön PayPalille.

20h päästä lauantaina 10.8 sain vastauksen PayPalilta, "Olemme saaneet vastauksen kauppiaalta ja myös tarkistaneet riitautuksesi kaikki tiedot. Myyjän vastaukseen ja meillä tällä hetkellä oleviin tietoihin perustuen joudumme hylkäämään riitautuksesi. Tämä päätös tehtiin, koska laskutusvalituksesi ei täytä edellytyksiämme laskutusvalitukselle."

En suostunut hyväksymään päätöstä, joten avasin uudelleen riitauspyynnön asiasta lauantai-iltasella, 16h päästä sain jälleen uuden vastauksen PayPalilta, "Olemme saaneet vastauksen kauppiaalta ja myös tarkistaneet riitautuksesi kaikki tiedot. Myyjän vastaukseen ja meillä tällä hetkellä oleviin tietoihin perustuen joudumme hylkäämään riitautuksesi. Tämä päätös tehtiin, koska laskutusvalituksesi ei täytä edellytyksiämme laskutusvalitukselle."

Ymmärrän kyllä sen, että jos toimittaja on oikeasti ehtinyt aloittaa alumiiniprofiilien työstön, tätä ei voisi enää keskeyttää mutta en usko siihen koska useat kymmenet harrastelijat ovat tilanneet juurikin samat tarvikkeet kuin allekirjoittanut ja eri foorumi-palautteiden mukaan toimitusajat ovat aina olleet todella pitkät parista viikosta aina 40-45 päivään asti.

Lisäksi kyseinen firma on tunnettu myös erittäin huonosta informoinnista, tuotteet ovat kyllä aina lopulta löytäneet perille eli mistään epäluotettavuudesta ei siis ole kyse.

Kysehän ei ole "kuin" reilun 200€ tilauksesta, jotka toivottavasti saisin pienellä tappiolla myytyä eteenpäin mutta siltikin tämä harmittaa.

Minulla on vielä 10pv aikaa tehdä vastine riitautukseen ja aattelin ainakin odottaa siihen asti kunnes tuotteet ovat minulla, jos toimitus ei ehdi tässä ajoissa perille, ainakin minun mielestäni olisi tuolloin täysin selvää, etteivät olleet edes aloittaneet työstämään kuten väittivät.

Yksi asia mitä minun olisi pitänyt ehdottaa (näin jälkikäteen viisastuneena), olisi ollut ehdottaa, että poistaisivat ainakin tilauksestani ne hyllytavara tarvikkeet.

Onko siis mitään enää tehtävissä vai tyytyä vain siihen, että oma moka ja hyväksyä asia ?
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
20h päästä lauantaina 10.8 sain vastauksen PayPalilta, "Olemme saaneet vastauksen kauppiaalta ja myös tarkistaneet riitautuksesi kaikki tiedot. Myyjän vastaukseen ja meillä tällä hetkellä oleviin tietoihin perustuen joudumme hylkäämään riitautuksesi. Tämä päätös tehtiin, koska laskutusvalituksesi ei täytä edellytyksiämme laskutusvalitukselle."
Kannattaisi opetella ne lakipykälät jos maksu on jo hyväksytty niin rahojen palautusta pitää pyytää myyjältä ei paypalilta ja myyjälle pitää antaa kohtuullinen aika käsitellä pyyntöä yleensä vähintään kaksi viikkoa. Vasta sen jälkeen kun myyjä kieltäytyy palauttamasta rahoja tai ei vastaa pariin viikkoon voi tehdä disputen tai riitautuksen paypalille rahoista ja laittaa perusteeksi myyjän kieltäytyminen tai vastaamattomuus kohtuullisessa ajassa.

Se, että teikäläistä kiukuttaa myyjän hitaus tai passiivisuus reagoida tälläisiin tilanteisiin ei anna mitään oikeutta paypalille poistaa myyjälle annettua kohtuullista aikaa siis noin pari viikkoa harkita asiaa. Lisäksi jos tilaus on jo lähetetty niin rahojen palautusta voi pyytää vasta kun tilaus on palautettu. Tällöinkin rahojen palautusta pyydetään ensisijaiselti myyjältä ja vasta sen jälkeen paypalilta jos myyjän kanssa ei päästä parissa viikossa yhteisymmärrykseen.

Jos paypal näkee jo riitautuksen tiedoista, että tilaus on peruttu 7.8 ja rahojen palauttamista vaaditaan 10.8 ei paypalille jää muuta vaihtoehtoa kuin laittaa koko riitautus roskakoriin samantien, koska myyjälle ei ole annettu kohtuullista aikaa antaa oma vastineensa ja palauttaa rahat tai kieltäytyä palauttamasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 109
Paypalilla on varmasti melkoinen määrä dataa kauppojen luotettavuudesta. Toiset kauppiaat vetänevät disputeja puoleensa, ja toisten kanssa ei ole mitään ongelmia.
Ihme, ettei Paypalilla ole mitään tietopalvelua kauppiaiden luotettavuudesta.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Kirjoitinkin tuossa aiemmin pitkän tarinan omasta kokemuksestani erään Saksalaisen firman kanssa, 5.8 tehdyn tilauksen yritin siis peruuttaa ensimmäisen kerran kahden päivän sisällä tilauksestani.

Vastauksen sain heiltä 9.8 heidän todetessa, etteivät enää voisi peruttaa tilaustani koska tilaus on jo otettu työn alle.

Eilen sain sitten odotetun viestin, että tilaukseni on lähtenyt matkaan.

Itse en jaksa alkaa tappelemaan kyseisen toimittajan kanssa palautuksesta alkuunkaan, joten hyväksyn kiltisti tappioni ja yritän saada tilaamani tarvikkeet ajan myötä myytyä jollekulle toiselle harrastelijalle.

Perusteita PayPal riitaukselle näillä toimilla/ehdoilla ei varmastikaan ollut.

Kolmesti asiaa kohteliaasti PayPalilta kuitenkin kysyneenä, että miten allekirjoittaneen kannattaisi asian suhteen toimia, sain aina saman ennalta määritellyn "kopioi/liitä" vastauksen, joka ei auttanut itseäni millään tavoin.

Koska eivät vaivautuneet edes tämän vertaa vastaukseen panostamaan, päätin etten halua olla missään tekemisissä tälläisen palvelun kanssa, joten suljin tilini.
 
Viimeksi muokattu:

Murmanskaya

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
81
Ostin luottokorttiin liitetyllä pay-palilla ostoksen ja maksu tapahtui siis pankkitililtä ja nyt olisi tarkoitus palauttaa ostos. Siirtyykö palautettava raha pay-pal tilille vai suoraan pankkitilille?

Olen ymmärtäny että menee suoraan pankkitilille? Jos nyt irrotan luottokortin pay-pal tilistä niin meneekö palautettava summa pay-pal tilille?
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Ostin luottokorttiin liitetyllä pay-palilla ostoksen ja maksu tapahtui siis pankkitililtä ja nyt olisi tarkoitus palauttaa ostos. Siirtyykö palautettava raha pay-pal tilille vai suoraan pankkitilille?

Olen ymmärtäny että menee suoraan pankkitilille? Jos nyt irrotan luottokortin pay-pal tilistä niin meneekö palautettava summa pay-pal tilille?
Ainakin itselläni palautukset tulee paypal tilille (paitsi jos maksu on tehty äskettäin ja se peruutetaan heti), mutta rahan voi halutessaan siirtää omalle pankkitilille sen jälkeen. Siellä oli joku withdraw funds tai vastaava nappula.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
57
Mistä Paypal tyrkyttää edelleen maksaessa vanhaa osoitettani? Paypalin sivuilla olen sen tietoihini ja kortin tietoihin päivittänyt mutta edelleen sitä noissa maksuissa oletuksena tyrkyttää. Myöskin olen vanha luonnollisesti samalla kokonaan poistanut.

Kiva taas huomata että briteistä on kirja tulossa väärällä osoitteella kun tottumuksesta taas klikkailee vaan menemään. Sivustolla siis tuo Paypal Checkout valittavissa niin ei tarvitse erikseen näpytellä osoitetietoja.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 997
Mistä Paypal tyrkyttää edelleen maksaessa vanhaa osoitettani? ...
Puhutko Paypal kännykkäsovelluksesta vai nettiselaimesta jos puhut nettiselaimesta niin tyrkyttäjä ei ole Paypal vaan se nettiselain jonka välimuistia et tyhjentänyt.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
57
Puhutko Paypal kännykkäsovelluksesta vai nettiselaimesta jos puhut nettiselaimesta niin tyrkyttäjä ei ole Paypal vaan se nettiselain jonka välimuistia et tyhjentänyt.
Selaimestahan minä, empäs tullut tätä ajatelleeksi. Kiitos vastauksesta, jospa virhetilaukset jäisi jatkossa pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 663
Viestejä
4 220 985
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom