PayPal, kysymyksiä ja keskustelua.

Liittynyt
26.06.2019
Viestejä
12
Missä voisi olla vika kun mulle on tulossa pari kappaletta paypal palautuksia, mutta refund sivulla ei ole mitään merkintää et ne olisi edes käsittelyssä. Ilmeisesti palautus tilanteessa paypal myös lähettää sähköpostia asiasta, mutta sellaistakaan en ole saanut. Luonnollisesti rahatkaan eivät ole palautuneet luottotilille eikä paypal tilille.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Onko muut huomanneet paypalissa jotain palveluiden alenemaa tai ongelmia spankin kanssa?

Yritän muuttaa kortin vanhenemisaikaa, mutta tulee vaan joku errori, että "Pahoittelut. Emme pysty käsittelemään pyyntöäsi juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen." Sama viesti tullut nyt muutamana päivänä.

Sitten yritin siirtää rahaa paypal tilille sen trustly kautta, että menisi nopeammin, mutta siinä jää sivu roikkumaan valkoiseen ruutuun sen jälkeen, kun olen valinnut pankin ja summan.

Ehkä vähän tuntuu siltä, että tässä voisi olla jotain hämärää myös spankin puolella.

Kohtalotovereita?

edit. Kortin sain menemään, kun lisäsin kokonaan uuden kortin päivittämisen sijasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Monesti huomannut erinäisissä palveluissa, että kannattaa suosiolla vaan poistaa ja luoda uusi kortti, jos vain voimassaolo aika muuttunut, pelkästään sen vaihtaminen tuntuu olevan mahdoton operaatio.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Kauan sitten nuorempana tyhmänä poikana minä koitin myydä minun Lords Mobile accountin paypalin kautta.
Sain myytyä minun accountini 220eurolla ja ehdin käyttää lähes jokaisen pennin. N.6kk myynin jälkeen ostaja laittoi valituksen, että ei saannut ostamaansa tuotettaan koskaan, ja hävisin kiistan paypalin kanssa ja paypal tilini jäi näin ollen n.220euroa miinukselle (velkaa paypalille)
ostaja sai tuotteen jonka möin (accountin, ja rahat takas) olin huijattu. scammed.

Omaa tyhmyyttähän tuo täysin oli kun en lukennut sääntöjä, ja myöskin kun olin niin idiootti, että luulin että noita accounteja voisi edes myydä. (Sain minun accountini takaisin)

mutta itse ongelmaan:
Voinko koskaan käyttää Paypalia ilman että joudun maksaa heille sen 220e+?
Vanhentuuko ne keissit siel?
onko niinkin helppoa, että käyttäisin vain toista accountia?
unohdanko koko paska paypalin? (Heillä ei ollut juridisia oikeuksia vaatia ulosoton kautta rahojani aijemmin niin en tarvinnut koskaan maksaa.)
Onko käyttö ehdot menneet vahvemmaksi ja nyt täytyy olla pakollisena suora pankki linkitys, vai ihan henkilö korttista kuva?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Hahaa meitsi lähestyy tapahtumatasoja. Olinkin meinannut tulla tähän ketjuun ihmettelemään miksi nykyään joudun joka kerta syöttämään puhelinvarmistuksen kun yritän kirjautua Paypaliin, todella vaivalloista kun haluaisin vain ihailla saldoani. Vaikka mulla on kiinteä IP ja sama hemmetin selain jne. koko ajan enkä tyhjennä keksejä, enkä käytä Paypalia mistään muualta/muulla.

Sinänsä kyllä olisin luullut että noilla on jo mun tietoni, mun tilini on jotain 15 vuotta vanha. Ne varmaan haluaa tälläisiä ajokorttikuvia tms. kaasulaskuja mitä noi kaikki muutkin. Koskaan aiemmin en edes muista vastaanottaneeni senttiäkään rahaa Paypalin kautta.
Tarvitsemme lisätietoja sinusta

Hei leffo

Olet vastaanottanut 1 800 euroa tai sitä vastaavan kokonaissumman PayPal-tilillesi.

Viranomaisten asettamien vaatimusten vuoksi meidän on kerättävä ja varmistettava tietoja asiakkaistamme. Koska lähestyt tapahtumatasoa, jolla meidän on ehkä rajoitettava tilisi toimintaa, pyydämme sinua antamaan nämä tiedot nyt. Voit silti käyttää PayPal-tiliäsi normaalisti rahojen lähettämiseen tai vastaanottamiseen.

Näin toimitat tarvitsemamme tiedot:
- Kirjaudu PayPal-tilillesi.
- Valitse "Ilmoitukset" (ilmoituskuvake) sivun oikeassa ylälaidassa.
- Noudata ohjeita ja tee kaikki annetut tehtävät.

Kiitos.

PayPal
Täytyy katsoa illemmalla. Ei luulisi että tuossa on mitään kovin ihmeellistä.

Hmm ei kai muuten Paypal voi alkaa vinkumaan mitään provisiota noista? Luulis että jos ne rahojen lähettäjä on firma, ettei. Siihen kyllä loppuisi Paypalin käyttö tähän touhuun.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Onko Paypalia käyttäen seuraava mahdollinen:

Syöttäisin sinne toisen debit kortin vanhan jo siellä olevan lisäksi. Mulla olisi tällä toisella kortilla vaikkapa 400e, ja sillä alkuperäisellä sitten enemmän.

Haluaisin tehdä 500e ostoksen, niin voiko siihen laittaa että Paypal käyttäisi ensisijaisena sitä korttia jolla on 400e, se ottaisi sen verran sieltä, ja loput toisella kortilla? Tai säätää maksaessa että se ottaisi uudelta kortilta X 400e ja loput Y:ltä? Vähän pelkään ettei tuo onnistu.

Netistä löytyi jotain että ehkä jossain tapauksissa onnistuu mutta ilmeisesti se riippuu kaupasta. Vai voiko tuo olla ongelma lähinnä credit korteilla, kun niissä on noita ylimääräisiä turvia jotka ehkä monimutkaistaisi tilannetta jos sama ostos on tehty eri luottoyhtiöiden korteilla. Luulisi että debiteillä tuo olisi vaan yksinkertaista että määrittää ota 400 tältä kortilta ja loput tältä toiselta, mitä ihmettä siinä voisi olla ongelmaa Paypalille tai maksun vastaanottajalle.

Mutta onko joku kokeillut tai nähnyt kokemuksia miten tuo oikeasti toimii?

(tuosta muuten kommenttina mun edellisestä viestistä, Paypay on ollut tyytyväinen kun tein tuon vahvistuksen tms. En edes muista mitä ne kysyi mutta luultavasti ajokortin skannasin sinne yms, standardi KYC prosessi. Olin tuossa yhteensä vastaanottanut ehkä ulkomuisista vajaa 3k euroa Coinbasesta, nyt olen muutaman kuukauden ajan käyttänyt toista kryptopörssiä joka ei tue Paypalia niin noita ei ole tullut enempää. Eivät alkaneet haluamaan mitään provisiota noista maksujen vastaanottamisesta, ainakaan noilla mun summilla.)

Sinänsä, joka hemmetin kerta kun kirjaudun tuonne Paypaliin, tulee sieltä popup heidän pieruappsinsa kokeilemisesta. Joka. Saatanan. Kerta. Tosi kivaa nähdä että Paypalia ei huoleta asiakkaiden ärsyttäminen tuollaisella spämmäämisellä. Nykyään sentään pystyi kirjautumaan ilman sitä jatkuvaa puhelinvarmennusta, mutta tuo tympii silti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 155
Mitä jos siirtäisit tuon 400€ PayPal tilille ja sitten maksaessa käyttäisit sitä toista korttia. PayPal veloittaa ensin tuon summan tililtä ja ottaa puuttuvan summan kortilta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 725
Mitä jos siirtäisit tuon 400€ PayPal tilille ja sitten maksaessa käyttäisit sitä toista korttia. PayPal veloittaa ensin tuon summan tililtä ja ottaa puuttuvan summan kortilta.
Tää on joo mahdollisuus sillä olemassa olevalla kortilla, mutta en haluaisi lähteä tuollaiseen että mä siirtelen rahaa edestakaisin paypalin ja pankkitilin välillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Juokseeko miinuksella olevasta paypal saldosta korkoja?
Heikosti kyllä löytyy infoa asiasta, mutta ainakaan tilillä ei voi maksaa mitenkään, ennenkuin on maksettu takaisin. Sitten on eriävää tietoa (liekkö riippuu myös mistä maasta olet), niin saattaa olla 120 päivän takaraja, kunnes pistävät tilin jäihin ja alkavat karhuamaan summaa...

Parhaiten selvinnee, jos kysyy suoraan PayPal itse?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 857
Onkos kukaan saanut paypalilta turvakooditekstiviestejä syyttä? Eli tuli autenttinen viesti sisäänkirjautumisyrityksestä turvakoodilla.

Löytääkö jostain tietoa epäonnistuneista sisäänkirjautumisrityksistä? Eli haluisin selvittää onko tosiaan salasana murrettu vai lähetteleekö joku huvikseen noita viestejä. Taidan kuitenkin vaihtaa salasanan vaikka 2-vaiheinen tunnistautuminen onkin käytössä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 683
Netissä on erinäisiä salasanalistoja liikkeellä. Sitten rikolliset ympäri maailmaa kokeilevat ajoittain käyttää niitä salasanoja eri palveluihin sillä sähköpostiosoitteella. Hyvä tarkistaa ettei niitä vanhoja vuodettuja salasanoja ole missään käytössä.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
602
Olen myymässä rapakon taakse harvinaisempaa kotelon osaa. Vaatimuksena minulla on ollut, että maksu tulee Friend & Family muodossa. Kuinka voin varmistua, että maksu myös tulee näin? En ole paypalin kautta tehnyt kauppaa vuosiin. Onko Friends & Familyssä jotain rajoituksia, tämähän on turvallisempi muoto myyjän kannalta? (maksua vaikea saada palautettua)

EDIT: onko Friends & Family tämä xoom, jolla siirto tehdään suoraan IBAN tilinumeroa käyttäen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Onko normaalia että kun luottokortti menee vanhaksi ja paypal pyytää päivittämään kortin tiedot ja et päivitä, niin kohta tulee ilmoitus että kortti onkin päivittynyt heidän toimestaan? Kortilla sama numero mutta eikös turvakoodi ainakin vaihdu?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Onko normaalia että kun luottokortti menee vanhaksi ja paypal pyytää päivittämään kortin tiedot ja et päivitä, niin kohta tulee ilmoitus että kortti onkin päivittynyt heidän toimestaan? Kortilla sama numero mutta eikös turvakoodi ainakin vaihdu?
Ne saa luottokorttifirmalta tiedot automaattisesti nykyään, kun kortti uusiutuu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Ne saa luottokorttifirmalta tiedot automaattisesti nykyään, kun kortti uusiutuu.
Toivottavasti tuollainen ei ole mahdollista jollekin tilauspalvelullekin, siinähän on hyvä rahavirta, ku ihmiset unohtelee noita tilauksia ja jos kortitkin uusiutuu kohta automaattisesti palveluihin ilman käyttäjältä kyselyitä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
182
Sain todella oudon postin osoitteesta Pay Pal <service@intl.paypl.com>

Nopeasti tarkistettua kyseessä on aito huijaus, mutta lähettäjänä on "Pay Pal" ja vasta kun laitoin nuolen lähettäjän päälle, niin näin koko nimen.

Onko nyt menossa joku "huijausviikko", sillä en ole koskaan saanut mitään vastaavaa..?
1656344042782.pngkuva_2022-06-27_183537156.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Näköjään jopa hyvällä Suomen kielellä kirjoitettu, mikäli laajemmin tuollaista lähetetty, niin voipi osua ja upota osaan...
Aina pitäisi muistaa juurikin tarkistaa, että mihin osoitteeseen annetut linkit menee ja etenkin tärkeissä palveluissa, mennä manuaalisesti sivulle, eikä minkään viestiin laitetun linkin kautta.

Tuollahan oli "oudoista numeroista soittoja" -ketjussa joku saanut puhelinsoiton Britanniasta ja tienneet ihan nimen, numeron, sähköpostiosoitteenkin ja yrittäneet selittää että ois 10k edestä bitcoineja saatavana tjsp. Liekkö taas menossa Suomessa isompi huijausaalto näin helteiden kunniaksi, jos vaikka porukka helpommin haksahtaa väsyneenä...
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 933
Näköjään jopa hyvällä Suomen kielellä kirjoitettu, mikäli laajemmin tuollaista lähetetty, niin voipi osua ja upota osaan...
Aina pitäisi muistaa juurikin tarkistaa, että mihin osoitteeseen annetut linkit menee ja etenkin tärkeissä palveluissa, mennä manuaalisesti sivulle, eikä minkään viestiin laitetun linkin kautta.

Tuollahan oli "oudoista numeroista soittoja" -ketjussa joku saanut puhelinsoiton Britanniasta ja tienneet ihan nimen, numeron, sähköpostiosoitteenkin ja yrittäneet selittää että ois 10k edestä bitcoineja saatavana tjsp. Liekkö taas menossa Suomessa isompi huijausaalto näin helteiden kunniaksi, jos vaikka porukka helpommin haksahtaa väsyneenä...
Se on vaan kun nykyään ei voi domaineihinkaan enää täysin luottaa: IDN homograph attack - Wikipedia

Onneksi tuohonkin on monessa selaimessa joitain suojautumiskeinoja, joita on listattukin tuossa artikkelissa.

Suosittelen itsekin menemään manuaalisesti sivuille.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 542
Vai että ihan Suomen hallitukselta on lähtenyt pyyntö PayPal tilin vahvistamiseksi. Vielä olisi vähän parannettavaa noissa yrityksissä.

Henkilötietoja vaeltaa netissä melkoinen määrä. Joskus olet jostain nettikaupasta tilannut, antanut osoitteen, puhelinnumeron, jne. Sitten toiminta loppuu, joku murtautuu tietoihin, tai sisäpiiriläinen kopioi asiakasrekisterin viimeisenä päivänään kun on saanut potkut tai muuten tullut omasta mielestään väärin kohdelluksi. Erilaiset harrastekaupat on ainakin sellaisia jotka ei välttämättä ole toiminnassa pitkään. Aika moneen on tullut tiedot naputeltua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Jaahas näyttää joku botti yrittävän kirjautua sisään minun tunnuksilla paypalliin, kun tulee vähänväliä kännyyn ilmoitus että haluaisin resetoida salasanani.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
361
Olis Paypalin kans semmone ongelma, että puhelinnumeroni on vaihtunut eikä ole sitä enää. Paypaliin ei pääse kirjautumaan ilman, että laittaa vanhaan numeroon tulevan vahvistuskoodin (jota ei enää ole). Onko tässä muuta ratkaisua kun soittaa paypalin jenkkiaspaan? Itse ainakaan vielä löytänyt mitään. Tilin poistamisesta muutenkin haaveillut, mutta ei taida pystyä sitäkään tekemään ilman sisäänkirjautumista?

Tietäiskö joku onko muita ratkasuja ku soittamine jenkkiaspaa jota ei itse pysty? FB chatillakin tulee samaa löpinää että soitasoita
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 843
Itsellä oli joitakin vuosia (5?) sitten ongelmia, tili oli yllättäen mennyt kiinni ja puhelinnumerolla aktivointi ei toiminut. Ei vain tullut mitään koodia siihen. Lopulta löytyi linkki, jolla sai sähköpostilla yhteyden (piti laittaa kuva henkilöllisyystodistuksesta ja ehkä jopa jostain laskusta). Asia ei edennyt sen enempää kuin että sieltä selvisi, että olin rikkonut käyttöehtoja. Syyllinen olin, olin tehnyt ostoksia VPN-palvelu päällä. Päätin, että en mihinkään jenkkinumeroon ala soittelemaan, pitäköön tunkkinsa.

Asia ei edennyt mihinkään, kunnes joskus vuoden päästä kokeilin -> Nyt vahvistuskoodi tuli puhelimeen ja tili aukeni. Pitää jatkossa koittaa muistaa katkaista vpn kun palvelua käyttää.

Tämä nyt ei ylläolevaa auta ongelmassa mitenkään, mutta kovin vähäpätöisestäkin rikkeestä laittavat luukut kiinni.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Tilasin tuotteen ulkomaisesta nettikaupasta jossa oli maksutapoina pankkisiirto tai luottokortti PayPalin kautta. Aikaisemmin kun olen sieltä tilannut niin on pystynyt maksamaan PayPalilla ilman PayPal-tiliä. Eli PayPalissa aukeaa lomake johon kortin tiedot ja sitten maksaa, ei tarvi tiliä. Nettikaupassa luki että näin olisi edelleen (luki jotain tyyliin "You can pay with a credit card using PayPal without a PayPal account") Nyt ei kuitenkaan pystynyt, vaan pakotti tekemään tilin. Onko tuo muuttunut PayPalin päässä ettei enää onnistu?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Monesti huomannut erinäisissä palveluissa, että kannattaa suosiolla vaan poistaa ja luoda uusi kortti, jos vain voimassaolo aika muuttunut, pelkästään sen vaihtaminen tuntuu olevan mahdoton operaatio.
Mitenhän turvallista kortin lisääminen ylipäätään on PayPalliin kun kortin vahvistaminen ei ikinä vie PayPal sivuilta pankin sivuille vaan vahvistaminen tapahtuu PayPallin sivujen sisällä olevan toisen ruudun sisällä.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
718
Tilasin tuotteen ulkomaisesta nettikaupasta jossa oli maksutapoina pankkisiirto tai luottokortti PayPalin kautta. Aikaisemmin kun olen sieltä tilannut niin on pystynyt maksamaan PayPalilla ilman PayPal-tiliä. Eli PayPalissa aukeaa lomake johon kortin tiedot ja sitten maksaa, ei tarvi tiliä. Nettikaupassa luki että näin olisi edelleen (luki jotain tyyliin "You can pay with a credit card using PayPal without a PayPal account") Nyt ei kuitenkaan pystynyt, vaan pakotti tekemään tilin. Onko tuo muuttunut PayPalin päässä ettei enää onnistu?
Linkin "Payment Methods" ohjeessa: "YES, you can pay by credit card without a PayPal account and without registering with PayPal."


Tuo ei kuitenkaan mitenkään onnistunut, vaan pakotti tekemään PayPal-tilin, jotta maksaminen luottokortilla olisi onnistunut.

Mutta antaa olla, ehkäpä PayPal-tiliä joskus tarvitsee. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta olen aiemmin tilannut ulkomailta vain Amazonista ja AliExpressistä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 933
Pystyykö Paypalille siirtämään rahaa suoraa tililtä?
Pystyy. Kirjaudu Paypaliin ja valitse ylhäältä Lompakko. Ensimmäisenä joudut linkittämään pankkitilisi, että Paypal osaa ohjata rahat oikeaan Paypal tiliin. Tuon jälkeen valitse Lompakko > Siirrä rahaa > Lisää rahaa saldoosi. Tuolla on sitten tarkemmat ohjeet siirtoon.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ollut muutenkin ongelmia OP kanssa maksuissa... nytten sitten paypalia käyttäen Booking varaus jäi katevaraukseksi ja ei tietty mennyt perille asti. Paypal näyttää maksun peruuntuneeksi eli katevaraus palautuu mutta missä ajassa? Kauan noissa yleensä menee että katevaraus palautuu?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 833
näkeekö kela millään lailla paypal toiminnat??. esim kaveri laittaa rahaa mun paypal tilille ja pystyykö ostokset maksaa paypal tililtä kassalla??

Ei näe, mutta tukia (ainakin toimeentulotuki) hakiessa on velvollisuus ilmoittaa saldot muillakin kuin perinteisillä pankkitileillä. Eli teet rikoksen jos pimität tietoa.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ollut muutenkin ongelmia OP kanssa maksuissa... nytten sitten paypalia käyttäen Booking varaus jäi katevaraukseksi ja ei tietty mennyt perille asti. Paypal näyttää maksun peruuntuneeksi eli katevaraus palautuu mutta missä ajassa? Kauan noissa yleensä menee että katevaraus palautuu?
Itselleni vastaten... ei mennyt edes tuntia kun pääs kokeilee uudestaan maksua rahojen palauduttua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
389
Kenelläkään kokemuksia ulkomailta tilatessa kun myyjä haluaa maksun pankkisiirtona paypal Expressin kautta? Ei ole itselle tuttu toiminnallisuus. Onko tuossa samat vakuudet jos tuote ei saavukaan. Myyjän pitäisi kyllä olla luotettava, mitä suomalaisia kokemuksia tiedän. Silti vähän mietityttää.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Kenelläkään kokemuksia ulkomailta tilatessa kun myyjä haluaa maksun pankkisiirtona paypal Expressin kautta? Ei ole itselle tuttu toiminnallisuus. Onko tuossa samat vakuudet jos tuote ei saavukaan. Myyjän pitäisi kyllä olla luotettava, mitä suomalaisia kokemuksia tiedän. Silti vähän mietityttää.
Ei tuo eroa normaalista paypal maksusta mitenkään. Se express on vaan verkkokaupoille helpoksi tehty paypalin alusta mikä nopeuttaa ostamista. Kortilla sen maksun voit siltikin tehdä eikä myyjä tiedä millä sen olet maksanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 175
Hei.

Ulkomaan pakettini ei koskaan saapunut ja sain paypalin kautta maksunpalautuksen. Paypalissa näkyy että eilen on maksunpalautus saapunut, mutta pankkitililläni on varauksena tämä palautus jonka sisältä näkee että alkamispäivä on eilen ja päättymispäivä 10.05. Saanko siis tililleni vasta 10.05 nämä palautukset? Hieman outoa että varauksena näkyy muttei rahat ole kuitenkaan käytettävissä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Mites toi 'friends and family' toimii kun myy? Ostaja ehdotti tuota tapaa maksuunsa. Onko tuossa myyjälle mitään kuoppaa tms joka pitäis ottaa huomioon?
Vaikuttais äkkiseltään että toi on ostajalle huono mutta myyjälle ihan alright.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 833
Mites toi 'friends and family' toimii kun myy? Ostaja ehdotti tuota tapaa maksuunsa. Onko tuossa myyjälle mitään kuoppaa tms joka pitäis ottaa huomioon?
Vaikuttais äkkiseltään että toi on ostajalle huono mutta myyjälle ihan alright.
ei ole kuoppaa, kannattaa käyttää tuota niin ei mene provikkaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Laittelin huvikseni Paypal Cash Mastercard- korttihakemuksen, tiliä kun tulee satunnaisesti verkkokaupoissa hyödynnettyä jos rahoja myynneistä silloin tällöin siellä (Bandcampin tiliini Paypal liitettynä). Mikseipä siis korttiakin ulkona jossain voisi vinguttaa.

Tein korttihakemuksen, ja sinne tosiaan laiton passista ja osoitteesta todistuksen. Vahvistus tulee 2-4 arkipäivän kuluessa, ja lukee että "rajoituksia" sinne saakka. Pitääkö vielä erikseen sitten tuota korttia hakea, hieman sekava että vahvistinko vain tiliäni vai oliko tämä jo samalla korttihakemus?

Toisaalta tuleehan tuolta jatko-ohjeet varmaan vahvistuksen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 251
Laittelin huvikseni Paypal Cash Mastercard- korttihakemuksen, tiliä kun tulee satunnaisesti verkkokaupoissa hyödynnettyä jos rahoja myynneistä silloin tällöin siellä. Mikseipä siis korttiakin ulkona jossain voisi vinguttaa.

Tein korttihakemuksen, ja sinne tosiaan laiton passista ja osoitteesta todistuksen. Vahvistus tulee 2-4 arkipäivän kuluessa, ja lukee että "rajoituksia" sinne saakka. Pitääkö vielä erikseen sitten tuota korttia hakea, hieman sekava että vahvistinko vain tiliäni vai oliko tämä jo samalla korttihakemus?

Toisaalta tuleehan tuolta jatko-ohjeet varmaan vahvistuksen myötä.
Ei suomalaisille tuota myönnetä. Ainoastaan amerikkalaisille.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Paypal on nyt jo 3 kertaa kuukauden sisällä ilmoittanut että tilillä on epäilyttävää toimintaa ja pakottanut resetoimaan salasanan. Tätä ennen ei ole muistaakseni ikinä tullut samaa.

En ole VPN päällä käyttänyt Paypalia eli ei siitäkään pitäisi johtua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Paypal on nyt jo 3 kertaa kuukauden sisällä ilmoittanut että tilillä on epäilyttävää toimintaa ja pakottanut resetoimaan salasanan. Tätä ennen ei ole muistaakseni ikinä tullut samaa.

En ole VPN päällä käyttänyt Paypalia eli ei siitäkään pitäisi johtua.
Ei ole ollut mitään ongelmia...
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Itellekin tuli tänään ilmoitus epäilyttävästä toiminnasta, mutta ei kerrota mitä ja pitäis vaihtaa passu, sekä lähettää kuvallinen henkkari. Onko muilta pyydetty tuota kuvallista henkkaria PayPallissa?
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
150
Itellekin tuli tänään ilmoitus epäilyttävästä toiminnasta, mutta ei kerrota mitä ja pitäis vaihtaa passu, sekä lähettää kuvallinen henkkari. Onko muilta pyydetty tuota kuvallista henkkaria PayPallissa?
Kai oot käyny kirjautuu paypaliin? Näkyyks siel tota pyyntöö? Vai mitä kautta tuli toi viesti?
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Kai oot käyny kirjautuu paypaliin? Näkyyks siel tota pyyntöö? Vai mitä kautta tuli toi viesti?
Mailiin tuli ja sen jälkeen selaimeimella suoraan paypal.com-osoitteeseen (varmistin certinki et oon aidossa osoitteessa), jossa näkyi sama ilmo, eli oli aito imoitus. Lähetin sinne viestiä et miksi tuollainen tuli ja vastasivat, että passu ois vaihdettu pitkän hiljaiselon jälkeen. Passua en muista vaihtaneeni ja sama passu toimi edelleen mikä salasanamanagerissa on tallessa. Ainoa muutos mitä oon tehny on 2FA käyttöönotto alku kuussa muistaakseni ja Bitwarden ilmoittaa alku kuussa tietoja muokatun. En muista vaatiko tuo 2FA:n käyttöönotto passunvaihtoa...

Passun vaihdoin nyt kun ne sitä vaati PayPallin-sivuilla. Henkkaria en oo vielä lähettäny, mut vissiin pitää siihenki nöyrtyä...
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
837
Pystyykö PayPalille siirtämään rahaa luottokortilta, vai onko se vain tilisiirtona mahdollista?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 596
Viestejä
4 205 753
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom