Pathfinder: Wrath of the Righteous

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 512
Owlcatgames, joka tuli kuuluisaksi Pathfinder: Kingmaker pelistään, on julkistanut seuraavan Pathfinder pelinsä.

Pathfinder: Wrath of the Righteous <= edit, laitettu linkki kickstarttiin.

Myös tämä peli tulee käyttämään olemassa olevaa Adventure Path (P&P) RPG lähdemateriaalia pohjanaan:
Wrath of Righteous.jpg


Ainakin itselleni Pathfinder: Kingmaker oli se "seuraava peli" sitten Baldur's Gate:n julkaisun joten odotukset ovat kovat. Toivotaan vaan että nyt alpha/beta testaajat (olen yksi heistä, aloitin testaamisen eilen) saavat enempi testattavaa / pidemmän ajan ettei julkaistu materiaali sisällä alussa niin paljoa bugeja.

Pathfinder: Wrath of the Righteous – The New Upcoming RPG

Pathfinder: Wrath of the Righteous announced | PC Gamer

"
As Owlcat Games announces Pathfinder: Wrath of the Righteous today, the studio looks to build on the series' foundation. “We learned a lot from the launch of the Pathfinder: Kingmaker. Now we are making a lot of effort to make sure the game will be released far more polished. A lot of issues came from the fact that the player has a lot of choices in the game, and some of those choices (especially ones that are set apart by 20-30 hours of gameplay) tend to interact in the ways that we didn’t predict.” said Alexander Mishulin, creative director at Owlcat. Mishulin also described additional tools that have been created to help level designers “follow the entire decision tree to make sure the team appropriately addresses all branches.”
"

Myös Chris Avellone tekee paluun ja osallistuu pelin suunnitteluun.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno homma, tämän tyyppisten tiimien kohdalla se "toinen merkittävä peli" tuppaa olemaan todella kova. Tässä varmaan isommalla budjetilla pääsevät tekemään peliä ja soveltamaan edellisen osan oppeja :tup: Vielä toki pitäisi omalla kohdalla pelata se Kingmaker läpi mutta ehtiihän tässä :btooth:
 
Toivottavasti ainakin pelin rikkovat bugit korjaavat.

Itsellä jäi kingmaker kesken kun tuollainen tuli vastaan ja meni maku pelaamiseen mutta nyt kuin aikaa kulunu voisikin aloittaa uudestaan, eiköhän suurin osa korjattu jo.
 
Toivottavasti ainakin pelin rikkovat bugit korjaavat.

Itsellä jäi kingmaker kesken kun tuollainen tuli vastaan ja meni maku pelaamiseen mutta nyt kuin aikaa kulunu voisikin aloittaa uudestaan, eiköhän suurin osa korjattu jo.

Juu tuosta Kingmaker pelistä oli oikeasti testattu ehkä 2 ensimmäistä osaa vaikka jo kolmannessa osassa tuli monelle bugeja ja pahimmillaan peliä ei pystynyt pelaamaan lävitse.
Toki tuota korjasivat mutta varmasti se vahingoitti pelin mainetta ja kun peli helposti vie jonkun 160 tuntia tms. pelata lävitse ei sitä helposti aloita uudestaan alusta jos bugi iski.

Peliin on tullut kolme DLC:tä ja järkyttävä määrä korjauksia + ilmaista lisäsisältöä, nyt pelin pystyy pelaamaan lävitse eikä ongelmia pitäisi bugien takia tulla (tosin Pathfinder on sääntöinä ns. oikea roolipeli joten voi olla aika raskas ja vaikea omaksua monille = peli on vaikea ihan normaalillakin vaikeusasteella jos ei osaa rakentaa hahmoa tai tajua tehdä buffauksia ennen taisteluita).

Nyt onneksi on jo testit käynnissä tuohon uuteen peliin joten täytyy toivoa että tässä varmaan vuodessa tai parissa mikä kuluu kickstartista julkaisuun myös me (pre)alpha/beta testaajat ehdimme ja saamme testata tuota peliä, myös muuta osaa kuin ensimmäistä osiota (seitsemästä).
 
Kuulostaa hyvältä, kunhan jättävät kaikki managerointihommat pois pelistä. Minulle Pathfinderin Kingdom management oli syynä että jätin pelin kesken. Itse seikkailu "D&D hengessä" kyllä maistui.
 
Kuulostaa hyvältä, kunhan jättävät kaikki managerointihommat pois pelistä. Minulle Pathfinderin Kingdom management oli syynä että jätin pelin kesken. Itse seikkailu "D&D hengessä" kyllä maistui.

Sen manageroinninhan pystyi laittamaan täysin automaattiseksi halutessaan?
 
Toivottavasti ainakin pelin rikkovat bugit korjaavat.

Itsellä jäi kingmaker kesken kun tuollainen tuli vastaan ja meni maku pelaamiseen mutta nyt kuin aikaa kulunu voisikin aloittaa uudestaan, eiköhän suurin osa korjattu jo.

Joo itselläkin jäi Kingmaker alussa tauolle bugien takia. Muutaman kuukauden jälkeen kun palasi niin oli varsin kiva pelikokemus.
 
Sen manageroinninhan pystyi laittamaan täysin automaattiseksi halutessaan?
Käsittääkseni ne kuitenkin vaikuttavat pelin kulkuun ja automatisointi tuottaa vain huonoja lopputuloksia? Muistelen näin lukeneeni. Pitäisi kokeilla tuota uudelleen josko homma toimisi nykyään paremmin.
 
Kuulostaa hyvältä, kunhan jättävät kaikki managerointihommat pois pelistä. Minulle Pathfinderin Kingdom management oli syynä että jätin pelin kesken. Itse seikkailu "D&D hengessä" kyllä maistui.

Tässä on ilmeisesti armeijan/inkvisition managerointia. Paikkojen valtaamista, puolustusta, artifaktien hakuun lähettämistä jne.
 
Kiinnostus vaikuttaa kovalta kun 120k tullut jo parissa tunnissa :eek:
300k tavoite täyttynee helposti.
 
Ja tavoite täynnä:
US$ 300,575 pledged of
US$ 300,000 goal
4,725 backers

Sitten odottelemaan mitä lisätavoitteita tulee.
 
Ensimmäinen lisätavoite saavutettu:
US$ 372,842
pledged of US$ 300,000 goal
6,014
backers

370K oli:
9cb83d5fd49ea83640b6fabae01488a7_original.png


Edit: + seuraava on uusi (11:sta) mukaan tuleva ryhmän jäsen, kuvaus spoilerin sisällä:
The wastelands of the Worldwound are full of traps and hidden treasures, waiting for the right person with a steady hand and a passion for looting. And you just so happen to have such a person in your party. Meet Woljif Jefto, an easygoing, over-talkative tiefling and eldritch scoundrel trying to find his place between two worlds.


Woljif was unlucky enough to be born in Mendev, the land ravaged by demons, where tieflings are still the subject of scorn and distrust. The birth of a boy with horns, a tail, and golden eyes was his family’s undoing. The secret that his seemingly human mother had tried to hide was now out: the blood of the abyssal creature had revealed itself. Woljif’s father left, never to return, and his mother took the boy to Kenabres, to the woman responsible for all the family’s misfortunes. Thus began Woljif’s life in Kenabres. His grandmother felt no remorse for her connection with demons. She saw her grandson only as a tool for stealing food and money, and she beat him mercilessly when he failed. From a young age, Woljif learned that the word “family” meant nothing if you were an unwanted child, and the word “friends” meant even less if you were a tiefling with clearly demonic features. Woljif has never learned anything about his demonic forebears, but he has always known that his heritage is waiting for him: something of both worlds that is truly his and his alone.


Day by day, trying to survive in the back alleys of Kenabres, Woljif learned stealth and magic tricks. Dreaming of wealth and indulging his greed, he made attempts to join local gangs, but those associations never lasted long. Woljif hates the feeling of belonging and fears ties of any sort, so every gang he has ever been in has ceased to exist one way or another, turned over by some “unknown informer.” Except for the Family, the Mendevian crime network better known in Kenabres as the “Thieflings.”


Woljif still works for the Thieflings, but now he does so for the benefit of both Family and Commander. He is a party vendor, always ready to buy your loot and sell you goods carefully selected by the Thieflings (from the homes of Mendevian citizens). Woljif isn’t a huge fan of fighting monsters, but, as an eldritch scoundrel, he sure has a knack for it. Used to relying only on himself, he knows some outstanding buff and debuff spells, as well as flashy magical attacks. Despite his demon-may-care spirit, he is an avid pupil and picks up spells as easily as any wizard. Woljif likes the rogues’ way, and is always ready to spice things up with some nasty magic, which makes him less sneaky but far more versatile than a common rogue. Outside of battle, Woljif is a loud-mouthed braggart, and seldom does it do him any good. He is always ready (apropos of nothing) to tell a tale or two about some guy he once knew and suggest some bizarre con scheme. If you help him find his place in the world, you may get more than just a magical thief and friendly vendor: Woljif Jefto has his own dark, unexplored side, just like the moon that shines down upon both the Abyss and Golarion.
 
Viimeksi muokattu:
Uuh..."boxed edition" olisi muuten voinut houkutella mutta 25 euron postikulut niin ehkäpä nyt ei kuitenkaan :btooth:
 
Seuraava strech goal näyttää räjäyttävän pankin, aika tiuhaan tulee lisää porukkaa ja summa kohoaa, nyt jo päälle 500K. Täytyy myöntää että perinteisissä RPG peleissä (ehkä Kingdom Come - Deliverance poislukien) ei yleensä ole ollut ratsuin käytävää sodankäyntiä ja tässä tulee mukaan myös lentävät olennot mitä discordissa kyselin.


We’ve funded another stretch goal! Thanks to your support, a new companion, the Thiefling and your best party vendor Woljif, is already at the door, rubbing his hands in anticipation. And now we are moving on to the next stretch goal — we know you’re gonna love it! Because who doesn’t love the idea of riding a mastodon?


6b5e6bd56ba0958cef5ae1d698065282_original.png


Mounted warriors are a fantasy staple, be it noble knights with lances on charging warhorses, wolf-riding orcs, or skeletal knights riding undead horses. And in many fantasy stories, those warriors fight each other on horseback (or on whatever-they-are-riding-back). Without mounted combat, epic fantasy loses some of its luster.


In pen-and-paper Pathfinder, there are lots of ways to make your character capable of mounted combat. The easiest and most efficient is to select an animal companion. A druid can call lightning down upon their enemies while riding on a bear. A ranger can shower their enemies with arrows from the back of an elk. A mad dog barbarian can charge into enemy lines on a mastodon.


On the whole, tabletop RPGs rarely shy away from mounted combat. Although that might not always be appropriate: charging into a claustrophobic dungeon on the back of a mastodon probably isn’t the best idea. But, for some reason, video game adaptations usually ignore this exciting and fun feature. Now, thanks to your generous backing, the time has come to fix this issue.


45f14a4c2796ea7c9b91b04f7d427f45_original.jpg


We will make all the appropriate animal companions into mounts, and all your party members will be able to ride them. While mounted, all classes will be able to shoot, attack, cast spells, and generally do most of the things they can do on foot. We know that many players liked the animal companions in Pathfinder: Kingmaker. There were a lot of fans of the mastodons, leopards, and smilodons. Especially the smilodons. Maybe you would have loved them even more had you been able to perform a full-party smilodon cavalry charge?


As always, with any new facet of gameplay, there exists a character specialization to match. Mounted combat must have a dedicated mounted combatant — presenting the cavalier, who charges into enemy lines and leads allies in the heat of battle. This class encompasses a dozen character templates and comes with no alignment restrictions, so a knight in shining armor and a skeletal knight can both be cavaliers in their own right.


ea066236c4426d06caef9e8fb40b2437_original.jpg


Each cavalier pledges himself to a specific order, and with different orders come different personal restrictions and bonuses. Cavaliers of the Order of the Dragon are loyal and faithful to their allies, and their abilities improve the party's strengths. Cavaliers of the Order of the Staff fight together with spellcasters, receiving more significant benefits from magical buffs, and reducing the opponent's saving throws. And cavaliers of the Order of the Cockatrice focus on personal goals and fame, demoralizing enemies and taking down powerful opponents to achieve greater glory in battle. And that is just a small selection of the orders available.


Among the cavalier’s other abilities, two are especially notable. The first is called Challenge: a cavalier may challenge any foe to combat, focusing above all else on bringing that foe down and inflicting additional damage on that enemy at the cost of defending against other opponents. The other ability is called Tactician: befitting a battle leader, this ability allows the cavalier to gain bonus teamwork feats and share them with their party.


Yet not all cavaliers fit this mold; there are other archetypes. The gendarme cares little about tactical precision and specializes in mounted combat even further. The beast rider replaces his warhorse with an assortment of different beasts (including the fan favorite smilodon). The standard bearer raises the morale of allies. The knight of the wall elects to protect their party members instead of leading them. And for those who have no interest at all in mounted combat (though if that’s you, why have you read this far?), there is the disciple of the pike, a cavalier that challenges monsters with his polearm or spear.


So, to arms, crusaders! Get ready to charge into battle on your noble steed!
 
Näköjään tuokin stretchgoal jo saavutettu, 578k$ kasassa.
Saapi nähdä mikä seuraava stretch goal on.
 
Tässä alkaa toivomaan että hioisivat nyt vaan nuo jo saavutetut goalit kuntoon mieluummin. Kunhan ei kohta kävisi vaan niin että peli on täynnä kaiken maailman turhaa gimmickfeaturea eikä mikään toimi oikeasti hyvin.
 
Urgh, mounted combat.. Nyt heräs huoli pelin suhteen. Poislukien mount&blade ei ole tullut vastaan peliä jossa se olisi ollut miellyttävää.

Omasta mielestä ratsut yms. eivät edes kuulu tälläisiin peleihin, ennemmin tehdään kartoista pienempiä kuin teennäisestä pistetään filleriä jotta on pidempiä että voi käyttää turhanpäivästä ratsua.
 
Seuraava tulee ainakin kohtuu nopeasti ja on teoriassa helppo toteuttaa vaikka tietysti vaatii uutta animaatiota jonkun verran:
"
Our next goal is $615,000, and it will be a new feature called Dismemberment!


Experience the brutality of the crusade and bring even more gory flavor to the harrowing experience of fighting the Demon Lords and their followers. With this goal reached, we will add a new system allowing your characters to cut off the limbs of your foes in combat. Behead and rip apart those who stand in your way! The feature works both ways—you might not want to see what a kalavakus or a derakni can do to a man on a battlefield.

"

Epäilen että tuossa ei kuitenkaan ruveta tekemään oikeasti isoja alueita tuon mounted combatin takia. Tosin jos tulee ratsu ja ehkä lentotaistelu herää hieman kysymystä miten hyvin AI siinä toimii ja voiko esim. ratsulla pitää ns. jatkuvasti etäisyyden ja ampua vihollista joka ei ikinä pääse "iholle" ja lyömään. Tosin olihan jo peruspelissä mahdollista esim. loitsuin estää toisen eteneminen ja yrittää tappaa se kaukaa. Lisäksi tietysti ratsut eivät toimi erityisen hyvin vaikkapa kallioiden kielekkeillä tai luolastoissa.

Edit: myös Pathfinder: Kingmaker pelissä oli mastedonttia ja muita eläinkumppaneita joilla oli barbaarin tapaan kykyä millä ne ryntäsivät vihollisen päälle ja talloivat niitä jne, ehkä samantyyppistä "ratsuväen rynnäkköä" voi tulla nyt laajemmassa mittakaavassa?
 
Mitenkähän karttasuunnittelukin onnistuu lentävien ratsujen myötä, ulkotiloissa voit lennellä miten sattuu oikoen?
Sekä tosiaan jousella/taioilla räiskien pelkästään lähitaisteluun kykeneviä tyhmiä otuksia, jotka ei edes osaa kiviä nakella.
Omalla tuurilla tosin varmaan rollaa aina 1 taitotarkastuksissa ja tippuu kuolemaan. :)
 
Se näissä stretch goaleissa aina vähän huolettaa, että pelin sisältö paisuu kuin pullataikina. Kun kickstarter alkoi elättelin jopa toiveita, että stretch goaleja ei tulisi vaan peruspeli tehtäisiin huolella ettei tästäkin tule taas samanlainen bugikasa mikä edeltäjänsä oli launchissa.

Kun bugit oli korjattu niin Kingmaker oli kyllä parasta RPG:tä mitä on hetkeen tullut pelattua joten odotukset tälle on kovat...
 
Miltei 800K täynnä:

US$ 797,518
pledged of US$ 300,000 goal
13,307
backers
30 päivää vielä edessä ja tilanne näyttää tältä:
bdd45b443ad10a3702d0de7035b94f46_original.png


Tosin se että nyt on jo 2 mythic pathia lisää (yhteensä siis 9 jos Legend lasketaan mukaan) mikä toki tarkoittaa "1 per aligment" mutta voi tehdä tiukkaa elävöittää nuo kaikki ja tehdä niistä paitsi erilaisia myös mielenkiintoisia.

Tosin, olihan siihen varattu 155 000$ noiden kahden tekoon mutta siltikin.
 
Pelin pääteema musiikillisesti on julkaistu:



Myös uusin kohta jo saavutettu stretch goal on todella mielenkiintoinen:
c1c6aa6fdea731a827653eba20868797_original.png


Tähän saakka lähes (tietokone RPG) pelissä kuin pelissä druidit ja vastaavat ovat olleet lähinnä täytehahmoja koska muut hahmot ovat olleet aina parempia, ehkä nyt druidit, samoojat ja vastaavat alkavat olla harkittava päähahmo pelissä?
 
Toivottavasti vaan ei dollarit sekoita nuppia, tulee limboon jäävä peli ja kehittäjät pistää rahat huoriin ja viinaan.

Tai yksinkertaisesti alkavat luvata liikaa ja tuloksena on bugeja täynnä oleva sekamelska.

Kauan meni että pathfinder:kingmaker tuli (omasta mielestä) pelattavaksi, vaikka erittäin hyvä onkin nyt.
 
Kuulostaa siltä kyllä että sisältöä alkaa olemaan vähintäänkin tarpeeksi jo, nyt vain hiomaan sitä mitä on. Mutta voisi kuvitella että edellisen pelin KS suosion perusteella ($909,057) osasivat odottaa tällaista määrää rahaa ja ovat siihen varautuneet.
 
Pathfinder: Kingmaker (eli se nykyinen osa) on muuten Humble Bundle Choicessa 14€ (3 peliä yhteensä tuohon hintaan).


Joltain tilaajalta, jota tuo peli ei kiinnosta, voi tuon saada halvemmalla tai vaihdossa.
 
Skald hahmoluokka tuli viimein rahoitettua, seuraavana sinfonia orkesteri:

ec7c7ef18737337751d72eb9c4ae4fc1_original.png


7a47e54efb770b4da44e1a897a47d176_original.png


Myös tarinan päänäyttämöä, Worldwoundia on hieman valotettu ja myös kartta lisätty:

"
The story so far

Some may claim that Sarkoris deserved its fate, treating their arcane casters as they did, like dangerous beasts, leashing them and chaining them inside prison fortresses across the realm. It is no wonder that one of the mages broke. Areelu Vorlesh, whose brilliant mind was matched only by her cruelty, decided that enough was enough. In her attempt to escape and rain vengeance down upon her captors, she created a rift that merged Golarion and the Abyss, the plane where the demons dwell. The abyssal forces led by the demon lord Deskari invaded Golarion, bringing death and destruction to the world. Soon nothing was left of the realm of Sarkoris, its lands lay in ruins, half its citizens were dead, torn apart by demon claws, while the rest were scattered and on the run. The wasteland that was once a proud nation is now called the Worldwound, bleeding corruption through the rift into Golarion.


It fell to other nations to fight off the demon hordes and protect the world from the flames. The neighboring kingdom Mendev accepted the duty of leading the people of Golarion in a war that could easily become the world’s last. Galfrey, the righteous queen of Mendev, launched an offensive against the demons, called the First Mendevian Crusade. Reinforcements came from all over Golarion to join the fight, although only some were drawn there by duty. Many criminals and vagabonds signed up to fight in the crusades, following the scent of easy prey or the tales of the riches of the lost realm.


102d0342a2b3ed94868c0803de392745_original.jpg

Deskari battles Seoni, Merisiel, Alain, and Seelah. Wayne Reynolds © 2014, Paizo Inc.

Despite the motley crowd it consisted of, the crusade went well – up until the point when it approached the demon-infested city of Iz, the former capital of old Sarkoris. The rift between the two planes expanded tenfold, and the second demon lord Baphomet joined the fray. The crusaders retreated, sustaining heavy losses and ceding control of one citadel after another.


All would have been lost if not for the divine intervention of Iomedae, the righteous ruler of Heaven. Her herald erected a chain of Wardstones along the border of the Worldwound to stop the rift spreading further and to provide the crusaders with a firm base for launching counterattacks. Since then, the war has been at a stalemate. The demons have tried to attack the frontier cities and fortresses containing the Wardstones. The crusaders have launched several campaigns into the Worldwound itself. Neither side has seen much success.


bcdb67b93e9d75ed78c9c09de6c653b7_original.png

Map of the Worldwound
The start of the game

Over a hundred years have passed since the opening of the rift. The ever-young and righteous Queen Galfrey continues to lead the resistance, and yet it is clear that she is unable to put a decisive end to the demon invasion. Many join her army out of honor and duty, or to seek fame and fortune under the crusader’s banner, for whoever can stop the demons and close the Worldwound will become a legend.


The world needs a hero, and it’s your chance to roll the dice of fate and put your life on the line. But battling the demons is only the first part of the bargain. You’ll have to deal with many threats and solve the many challenges of the crusade. Will you accept the Crusader Inquisition, which has burned many suspected of being demon collaborators? How will you rule your ragtag army made up of holy paladins and chained criminals forced to fight? Will you gain the trust of Queen Galfrey, or confront her apparent inability to lead the crusades? Be prepared to meet with the Hellknights, the undead army from Geb, the infernal Dukes of Hell, the hideous but honorable mongrels, or even renegade demons, but remember – your allies have their eyes set on you, evaluating your every move. And most importantly, be prepared to wield the mythic power thought to be bestowed upon you by the goddess Iomedae herself.


If all this doesn’t scare you – then welcome to Kenabres! The frontier city is holding a celebration, oblivious to the demonic army ready to attack the Wardstone housed here. Join the crusade, become its Commander, and lead your forces to victory! Learn the true story behind the Worldwound and decide the fate of Golarion!
"
 

Tulee virallinen tuki vuoropohjaiselle taistelulle, voit myös vaihtaa reaaliaikaisen (pausetettavan) ja vuoropohjaisen taistelun välillä lennossa, tosin ehkä ei kesken taistelun.
Painottavat kuitenkin, että peli suunniteltu ja tasapainotettu edelleen reaaliaikaiselle (pausetettavalle) taistelulle.
 
Ollaan päästy 1.2 miljoonaan ja 21 päivää jäljellä.
Maailmaa on elävöitetty (tuplasti reaktioita NPC hahmoilta) ja +1 Archetype per hahmo saavutettu.
Seuraavaksi Espanjan kieli sekä Oread rotu.
d92e1fc38be426bad84b746de4c68447_original.png



10f701ec82c27f9e515dd813010fccdf_original.png
 
Seuraava tavoite 1 500 000$ +2 romance options.

96f910b654fc70c76b882f7368f09cc0_original.png


The more adventures you experience with your companions, the stronger your bonds become. Some will become your close friends, some will merely cease to be your enemies, and others will straight fall head-over-heels in love with you. Every companion romance is a story that will unfold alongside the main plot.


We’re working to make characters more diverse, and that includes their personalities as well as their backstories. This will heavily influence their routes to romance: you may need to teach your romantic interest what love is, you may pursue someone who wants to be close but who is afraid of getting in too deep, or your chosen paramour may just want to have some fun… And that’s not the end of the list. With your support, we are ready to add two more romance options.


And now for the creative part. If you think that our team just came up with the various romance options themselves, you’re vastly underestimating the magic of game-making! The truth is that we Owlcats simply summoned all the Commander’s companions to the studio and asked them if they were open to a relationship. Here are the answers we received:


“Relation...ship? Thanks, I prefer my pleasure boats… Want to go sailing some time?”


***


“It would be… nice, to love someone. I think.”


***


“Are you sure this is an appropriate question to ask a lady?”


***


“No fraternization.”


***


*a drawing of everyone holding hands surrounded by giant flowers and rainbows*


***


“I am open to more work, so call me when you have someone you need me to kill.”


***


“Do I really have to answer that?”


***


“I haven’t experienced true love yet, but I know that the Goddess will show me the way when the time comes.”


***


“Ha ha, when we win, I’ll be open to a good victory party, that’s for sure!”


***


“Nooooooooo, no, no, no… I don’t want to waste money on a relationship. Those things cost a helluva lot of money! Like, flowers and presents and stuff... and if we get married? And, like, have a dog together? Dogs eat a lot! My friend had a dog once, it ate all his magic scrolls! And then he was killed in a fight, ’cause he couldn’t cast a spell. That’s what a relationship is: you get a dog, it gets you killed, and your wife gets all your dough.”


***


“Ha, good one. Now, what’s your real question?”



Ahem… clearly, after that we needed to conduct further research. And after a while we found out that four of our companions are ready to let romance into their lives, and two more need your encouraging (and our working time) to reveal their hearts’ desires:


Camellia—a half-elf raised in a wealthy but strict household. She has the manners of a lady, the powers of a shaman, and enjoys her newly obtained freedom in the Commander’s company.


Daeran—a young Mendevian noble and an aasimar. Extremely handsome and filthy rich, he loves to scandalize noble society with extravagant parties and wanton behaviour. Does he even have a heart, one might wonder? You can find out for yourself!


P. S. And don’t forget about Queen Galfrey, whose heart is still not taken. The Queen’s Watch still needs more faithful crusaders who are ready to achieve our social goals to win their queen’s heart.

Edit: hieman pelikuvaa pre-alpha versiosta:
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisestikin kaikki sosiaaliset (22 saakka) tavoitteet on saavutettu. Saa nähdä tuleeko mitään uutta mikäli saavutetaan 24 tähteä (on viikonloppu + kohtuu aikaista joten Owlcatin tyypit eivät ole vielä hereillä päivittämässä taulukkoa):
7e4cc4fa0eb09eb047979de7311df408_original.png
 
1 500 000 saavutettu, seuraava tavoite tupla määrä hyökkäys animaatioita:
e25ec8ef28c3de83c6559e6897223667_original.png


Pathfinder: Wrath of the Righteous will take lessons in fencing, archery, and other disciplines, and the same fights will have better action! There will be twice as many attack animations for all weapons, which will make combat even more spectacular.

And, thanks to their extra training, your character and their companions will learn how to hold their weapons properly. This means that their stance in the inventory will correspond to the item they are holding! There will be noticeable differences between characters with nunchucks and rapiers. The variety of stances will add a nice little touch to the character and their sheet.
 
500k jos saavat lisää niin pääsevät samoihin lukuihin kun Original Sin 2.
Gamespotin gameplay mätöstä tuli mieleen IWD 2 alussa tapahtuva, Targosin kylän puolustus, jostain syystä.
 
Tavoite saavutettu, seuraavana 1 585 000 lisäominaisuudet roduille. Eli alternative racial traits & feats. Lisäksi yksi arkkityyppi lisää jokaiselle hahmoluokalle (+12 siis)

132579517dba9c594a3061cc415ab0e8_original.png
 
Seuraava tavoite onkin sitten jo mielenkiintoisempi. Eli armeijoiden taktinen taistelu tyyliä Heroes of Might & Magic III & Master of Magic:
7621294388eff1c6d6e2aba64dd7b75f_original.png


Miettien että osa tuosta porukasta on ollut tekemässä aikoinaan HOMM V jne. niin otaksun että sieltäkin asti on jonkun verran tietotaitoa tuon tyyppisen pelin toteuttamiseen.

"
We want to achieve the grandeur of an epic fantasy battle by giving you access to powerful spells that can be used in mass combat. To trash the enemy army with a fireball (its tactical version, that), to burn multiple enemies with your squadron of dragons, to block the enemy advance with your units and then riddle the enemy with arrows from afar. And, of course, we long for a variety of mechanical features this battlefield will allow us to introduce into units.
"
 
Uuuu pelkästään se että ees mainitaan HoMM inspiraationa tulee innostus. Harmi että sarja kuoli neloseen (omasta mielestä, vitonen oli ok mutta sen jälkeen kasaa paskaa jos oikein muistan. 2015 tulleeseen en edes koskenut enään)

Tullut kingmakeria hakattua nyt uudestaan, vasta 40 tuntia näköjään mutta pitkiä taukoja sessioden välissä kun muita ajankuluja ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko tästä nyt uusi HoMMi vai rpg? Itse toivoisin että pysyisivät isometrisen rpgn puolella. Pelottaa noi kickstarter bonukset, kun perinteisesti niiden työmäärät ovat todella alakanttiin arvioitu, jotta saadaan enemmän fyffeä. Lopputuloksena peli myöhästyy helvetisti ja kaikki on tehty vähän sinnepäin kun on tukijoille luvattu fiitsöreitä.
 
Tuleeko tästä nyt uusi HoMMi vai rpg? Itse toivoisin että pysyisivät isometrisen rpgn puolella. Pelottaa noi kickstarter bonukset, kun perinteisesti niiden työmäärät ovat todella alakanttiin arvioitu, jotta saadaan enemmän fyffeä. Lopputuloksena peli myöhästyy helvetisti ja kaikki on tehty vähän sinnepäin kun on tukijoille luvattu fiitsöreitä.

Tämä on siis ns. Baldur's Gate (tai Pillars of Eternity / Pathfinder: Kingmaker) näköinen (c)RPG missä ns. massataistelut tullaan hoitamaan samalla tyylillä kuin HOMM III.

VS se että lähetetään joukot matkaan, saadaan tieto että reissu kestää esim. 2 viikkoa, kuukauden tms. ja sitten saadaan vaan tekstillä tiedot "voitto, saatiin loottia" tai "tappio, hävittiin XX joukkoja / kuoltiin kaikki mitä lähetettiin".

Eli tämä armeijoiden "managerointi" tulee nyt erilaiseksi kuin Pathfinder: Kingmaker pelin valtion hallitseminen (missä oli siis lähinnä taskeja mihin jokin tyypeistä määrättiin esim. rahaston hoitaja tai armeijan komentaja ja tietyn ajan kuluttua tuli vaan tieto onnistuiko homma vai ei). Tosin jos ei kiinnosta voi tietysti ignoorata tuon mahdollisuuden pelata taistelut, käyttää jotain automatic combattia (otaksun) tai sitten saada vaan tieto mitä on tapahtunut. Eli peli ei "pakota" pelaamaan noita armeija taisteluita jos ei halua vaan voi vaan katsoa tulokset.
 
Viimeiset 40 tuntia kulumassa, saimme uuden +10 käsin muokattua ja erikoista kartta kohtaamista täyteen:
feae8752dc5bd35e9d4681b60f5ed909_original.png

Many of you have played Pathfinder: Kingmaker and had the experience of building a kingdom in the dangerous wilderness of the Stolen Lands. The time has come to abandon your hopes for a peaceful reign, because in Wrath of the Righteous, you will not rule a kingdom, but will instead lead the fight against the demons of the Worldwound in the Fifth Crusade. Or, as we like to call it, the Last Crusade.


31f74f0fb9c8bfb524deb883fa4bbfca_original.png


You will raise and command armies of thousands, comprising dozens of troop types (now including cavalry, thanks to your generous pledges), and will slaughter countless demons, their worshipers, and other horrific creatures. Parallel to your own party, these armies will march through the Worldwound at your command, doing the work that only an army can do: liberating the demon-infested lands, excavating the ruins of destroyed Sarkoris, and cleansing old shrines of demonic corruption—all this will bring the crusade ever closer to ultimate victory.


But an army is nothing without proper logistical support and new recruits to fill its ranks. In your fortress, you will construct barracks, stables, and other buildings to bolster your forces. Perhaps one of your advisors might recommend that you build a tavern or a market, to raise the morale of crusaders and citizens alike, and to add more funds to your war chest.


With new challenges come new choices. How will you fight the war—with honor and dignity, or with the cold efficiency of a gore-grinding war machine? Or maybe you prefer unconventional troops and methods, or even strategies that even the most cruel and merciless commanders would have eschewed?


How will you develop your fortress—as a bustling and living city, with civilians, craftsmen, and merchants, or as a grim military installation? Are the people living there your loyal subjects, or merely tools for achieving your goals? Why will they choose to follow you into the depths of the Abyss? For glory? For honor? For gold?


Will you be loyal to Mendev, the nation funding your crusade, or will you seek the help of other countries that may try to weaken or even destroy Mendev outright? What will you do with the horrible and corrupted discoveries you are bound to make in the war against the demons—will you use them in your favor or abstain, fearing the worst?


Speaking of discoveries—the lands of the Worldwound are far from empty. The whole civilization of Sarkoris once stood there, and numerous artifacts lie in these lands to this day, waiting to be recovered. Of course, some of them might be guarded by hundreds of dangerous enemies, but that is precisely why you have an army at your command. Some of these artifacts are ready to use immediately, but some may require lengthy and expensive projects to craft a piece of suitable equipment from them—with numerous decisions to be made in the process. Will you craft the scales of that dragon onto a shield, or will you fashion them into armor? What type of armor will it be? Will those minotaur horns be placed on a helmet or made into vicious daggers? It is up to you to decide. Of course, you will find some of these artifacts simply in the course of your adventures, with no need for an army.


2d8c922602c4406eb50f48704a45c361_original.jpg



Mythic paths, of course, will also have their own unique influence on the crusade. As a lich, you will be able to raise dead enemies and allies as undead. As a demon, you will make your soldiers fight like demons, howling in rage, and feasting on the blood of enemies. As an angel, you will lead celestial beings into battle and resurrect dead allies in the middle of the fight.


Get ready—war, blood, horrors, glory, demons, and riches all await you in the Worldwound. It’s time to lead the crusade.

ja nyt arvoituksia tarjoava demoni:
1ff0649b41e07720addbe424a5d000f7_original.png

Far away, in the place she refuses to call her home, Areshkagal, Demon Lord of portals and riddles, spends her time endlessly asking questions.
1ff0649b41e07720addbe424a5d000f7_original.png

Will she finally be able to take revenge against her half-sister? Which of her plans will work better for the next attack? Whence her draconic wings? How did she not foresee Aldinach’s treachery? When will the next great riddle come to her mind? When will she escape this accursed place and return to the endless whispering sands that were once her home?
As she ponders these questions and myriad more besides, her minions draw her attention to the events happening in the Rasping Rifts and on Golarion in the Worldwound. And with this information, new inquiries spring forth in her mind…
99a7b391fb7d031849d20c9e38ccb82f_original.png

Who is going to claim the spoils—Baphomet or Deskari? Is Baphomet handsome enough for her? Are the mortals genuinely capable of withstanding the combined forces of two Demon Lords? Can Deskari’s Riftcarver truly slice through the planes? What are those two fools doing? Who is leading the mortals? How are they so strong, and getting stronger still? How has mortalkind at large responded to this shift? By what secret means did they acquire that power? Will Areshkagal be able to use that power herself? And when she wields it, what will her sister’s final moments be like?
She puts in motion her own plans to capture, test, and study this new mortal, the one who has been fending off the onslaught of not one but two Demon Lords with just a handful of followers.
Are the mortals smart enough? Will they be able to solve all the riddles she sets them? Will they be cunning enough to escape her trap? What is the best lure for mortals? Will they survive in the harsh conditions of the Blood Clefts, where rivers of blood flow through jagged canyons of crimson rock? Will they be able to withstand her horrific visage? Will she be able to trick the mortals into doing her bidding, lure them with her treasures, or bend them to her will by force?
ccf10a631230a215abcefd942f93f8ee_original.png

She does not know the answers to these questions, but she intends to find out.
To arms?
 
En oikein ymmärrä miksi tähän pitää sotkea tota Kingdom managementtia. Se oli ylivoimaisesti Kingmakerin huonoin osa-alue ja rikkoi seikkailun fiiliksen totaalisesti, kun joka kuun alussa piti palata valtaistuimelle leikkimään civilizationia. Mikä järki panostaa resusseja osaan, jonka merkittävä osa pelaajista todennäköisesti skippaa kun siihen annetaan mahdollisuus?
 
En oikein ymmärrä miksi tähän pitää sotkea tota Kingdom managementtia. Se oli ylivoimaisesti Kingmakerin huonoin osa-alue ja rikkoi seikkailun fiiliksen totaalisesti, kun joka kuun alussa piti palata valtaistuimelle leikkimään civilizationia. Mikä järki panostaa resusseja osaan, jonka merkittävä osa pelaajista todennäköisesti skippaa kun siihen annetaan mahdollisuus?

Itse epäilen että he yrittävät luoda jotain hieman erilaista kuin ns. "perus fantasia peli". Ensimmäisessä (Pathfinder: Kingmaker) se oli juuri tuo osuus minkä P&P versiossa pystyi jopa täysin skippaamaan eli laittamaan NPC'n vaikka sen valtion johtoon. Nyt tässä tulee armeijat ja joukot joita johdetaan sekä itse ristiretki tuon valtion / kuningaskunnan hoitamisen sijaan.

Eli haluavat että pelaajalla on jokin muukin kuin "ihan sama miten tässä pelissä käy, kait tässä joku pääjuoni on olemassa mutta itse vaan koluan luolastoja, teen tason 20 porukkaa ja tapan monsuja" tunne / muistot pelistä.

Ilmeisesti mitään aikarajoituksia ei nyt tule (kuten Kingmakerin alussa oli se 3kk tiukka aikaraja) mutta otaksun että tässäkin jotenkin peli potkii pelaajaa eteenpäin että et voi vaan tehdä sivutehtäviä ja tutkia maailmaa samalla kun ristiretki ja demonit odottelevat toimettomina että pelaaja nostaa itsensä ja ryhmänsä ensin tasolle 20 ja haalii kovat esineet minkä jälkeen kirjoittelee Steamiin arvosteluja "paska peli, muutin vaikeustason Impossible act1 jälkeen mutta ihan läpikävelyä ja olen jo act 3" unohtaen mainita miten ensin story modessa veti act 1 tutkien kaikki sivupaikat ja nostaen tason 20 saakka.

Toki siitä olen samaa mieltä että se miten tuo oli toteutettu suurelta osin Kingmaker pelissä oli hieman tylsä. Eli se että olet vaikka sidottuna huoneeseen 2 viikkoa kun koulutat neuvonantajiasi tai se että näet vain tuloksen (sekä hiiren päälle viemällä heitot) mikä määrää pahimmillaan valtion tipahtamaan ja pelin loppumaan oli aika tylsä ratkaisu.

Nyt sentään saat itse johtaa armeijaa HoMM III tyyliin ja voit katsoa peiliin jos lähetit liian pienen joukon taisteluun.
 
0deb6f3070952a2af224ae71bed48b54_original.png

On seuraava kohde (eli tyyliin Master of Magic / Age of Wonders tai Dominion suuren skaalan taisteluihin liittyvää magiaa).

Tämän jälkeen hyvin luultavasti 2 miljoonan kohde on älykäs ase (tai useampi älykäs ase). Lilacor Baldur's Gate II tulee mieleen ensimmäisenä esimerkkinä pelirintamalta.
081c4ef16b820298abbffdda2d5ca164_original.png
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava on myös mielenkiintoinen, vielä noin 65K vajaa tavoite, Dinosaurukset ja metsästäjä hahmoluokka (hunter):
c9e864b04d6a8583c979b9abf06250ba_original.png

Ainakin Thainen (yksi kehittäjistä) oli erittäin innostunut tästä ja myös aika moni pelaajista.

Hieman statistiikkaa:
KS Comparisons - FINAL (all data from the relevant Kicktraq pages):
PKM: $909,037
PWR: $2,054,339
D:OS II: $2,032,435
----
PWR raised 2.26x more than PKM did.
PWR raised 1.01x more than D:OS II did.
——
PWR raised 1.68x more than PKM did over its last 4 days.
PWR raised 1.26x more than D:OS II did over its last 4 days.
NOTE: For this day only, the “last 4 days” includes the final 4 hours of the drive (which would have been “Day 37”)
 
Viimeksi muokattu:
Monenlaista luvattu niin kiinnostava nähdä sitten puolentoista vuoden päästä mitä tästä tuli.
 
Tässä vielä lyhennelmä kickstartista "yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa":

222783512e9dbb39cb7f4b415a8e34cc_original.png
 
Backer portal on auki ja parin päivän päästä alkaa alpha testi.

Pathfinder: Wrath of the Righteous | Preorder

"
Dear Pathfinders,


We know that you've been waiting for a backer portal since the end of the Kickstarter campaign. We know that many of you are eager to collect your digital rewards and pick up some add-ons, including access to the alpha test. We want to thank you all for your patience. Finally, the portal is here, and you can start managing your pledges. Check your email to find a link to your personal account, you can now do all sorts of things, such as: upgrade your tier or select add-ons, get your code for Kingmaker (if it's included in your tier or one of your add-ons), get your forum badge and special Discord role (to get them, you need to finalize your pledge transfer, then enter your forum nickname and Discord ID in the special forms, and wait for 24 hours for the changes to take place). Anyone who missed the Kickstarter can take part in the slacker backer campaign—so don't hesitate to tell your friends.


If you have any questions, please check the FAQ at the bottom of the portal page. If you don't find the answer to your question there or have encountered an issue, please contact us via email: team@owlcatgames.com.


The launch was a bit rocky for those backers, who came first to visit the portal. We are sorry for this experience, and our team does its best to help everyone who faced any issues. Some specific cases, like missing Kingmaker codes, take up to 24 hours to fix. We respectfully ask you to be patient just a little longer.


Please note that some features are still on their way—like credit card payments. We are expecting to set everything with a payment processing company in a few more days. We will notify you when this feature becomes available.


On a different note: the alpha testing is starting in a couple of days, so it's time to get access if you want to participate. Also, the poll for the new playable race will be launching soon, so keep an eye on future updates!


4700015bd3838cbc073bf2d4fed19041_original.jpg

"
 
Alpha testin kakkosvaihe on alkanut:
"

Alpha Stage 2 Has Launched!​
Greetings, Pathfinders!​
We are happy to announce that Stage 2 of the Alpha Test is live! A lot of changes and addition are coming with it, among them:
Tutorial and Act 3

New archetypes for all classes

New companions and their quests

Next iteration of the Crusade

Another exciting thing is tactical combat, which is coming to Pathfinder: Wrath of the Righteous Alpha Test in 2 to 3 weeks after the launch of Stage 2.​
"
 
Pathfinder: Wrath of the Righteous will enter the beta stage later this month.
Eli aikataulussa ollaan vielä ja todella hyvältä vaikuttaa peli. Toki bugeja ja puuttuvia juttuja vielä Alpha 1 ja 2 aikaan löytyi.
 
"
Pathfinders!

The time is nigh, and the beta is coming!

61f54c4556f720e189a5e94eca105e5c_original.jpg


Initially, we were going to begin the beta in January, but decided to give ourselves a little extra time to add the long-awaited turn-based mode! That’s right, the turn-based mode is coming to beta. And the beta is coming on the 2nd of February.


What else can you expect from the beta? Let’s see: 4 chapters, although the 4th one is only partially finished at the moment, and not all art is ready for it yet; some new archetypes, some new quests you haven’t seen in the alpha, the first stages of some romances, and of course - some bugs. Additionally, you will be allowed to stream the first 3 chapters of the beta. Are you excited? We are very excited! We can’t wait to show you our game, and to stream it, and to watch you stream it, and to see your feedback! It’s the last stage in development where your feedback can affect and change some aspects of the game, and that’s why it’s such an important milestone for us, and hearing what our backers think will be invaluable to our team.



You will be able to see the first stream of beta on our twitch channel and our YouTube channel on the 1st of February at 17:00 CET (11:00 EST/8:00 PST).
"

Eli 2.2 pitäisi Betan olla auki, ensimmäistä 3 osaa pelistä + prelugia saa näyttää youtubessa ja betassa on 4 ensimmäistä osaa pelattavana vaikka neljäs osa onkin vielä kesken (sekä tietysti myös loput vielä tekeillä). Jonkun verran lisää questeja lisätty alphaan verrattuna ekoihin osiin, myös hieman romanssien alkuja joillekin hahmoille. Muutamia uusia hahmoluokkia ja ilmeisesti myös kierrospohjaista taistelua pääsee testaamaan. Itse odotan mielenkiinnolla löytyykö nyt enempi dhamphir hahmolle parannuskeinoja varsinkin alun prelugissa kuin alpha 2 vaiheen aikana jolloin voidaan sanoa että Pathfinder säännöillä peli oli aika armoton koska yhtään parannusta hänelle ei löytynyt silloin vielä. Tosin "rotu" tuli vasta alpha 2:n joten se lieni syynä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 535
Viestejä
4 539 550
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom