Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Oli kyllä hyvä peli muuten. Challenging tasosta alotin mutta piti vaihtaa normalille stag lordin hyypiöiden torjuntaa varten. Oudosti nuo vaikeustasot on tehty kun challenginillä koitin ~10 kertaa eikä edes lähellä ollut, mutta normalilla meni ekalla. Ihan kuin uupuisi siitä välistä taso.
Onkos täällä muita kellä peli ei lähde käyntiin? Lauantaina tuli ostettua ja 4 tuntia tyytyväisesti sain pelattua. Sunnuntaina ei enää käynnistynyt. Latasin pelin uudestaan, run as admin ja compability modet on koitettu mutta no dice. Peli jää limboon taustalle.
Haluaako kukaan kertoa, että paljonko tämä muistuttaa Divinity: Original Sin pelejä ja kuinka paljon Ultimaa, esimerkiksi seitsemättä osaa. Tykkään paljon Ultimoista, mutten tykkää taas Divinityistä, koska niissä on liikaa tekstiä ja lätinää. Ultimassakin on myös jonkin verran tekstiä, mutta minulle sopivasti ja sen tyyli on siisti sekä huumori on hauskaa, kun taas Divinityissä kaikki on jotenkin mautonta eikä alkuunkaan huvita.
Kiitoksia vastauksista! Ostin ensimmäisen Baldur's Gaten ja pelailen sen tuossa. Antaa Pathfinderin vielä muhia hetken.
Joitakin on tullut luettua Kindle:llä ja ihan sellaista perus meininkiä kuten vaikka noissa Forgotten Realms -kirjoissa. Pahtfinder sarjakuvaan kannattaa myös tutustua.Pathfinderista: Tähän lienee rinnalle maailmaan sijoittuvaa fantasiakirjallisuutta? Onko kukaan lukenut ja ovatko mistään kotoisin? Ainakin omaa Baldur's Gate kokemusta paransi lukemani Forgotten Realms kirjat.
En mene siitä todellakaan takuuseen että asia olisi niin. Ainakin vielä julkaisevat nimellä "HOT FIX" joka minusta kuulostaa kriittiseltä bugien korjauksia.Eli toivottavasti tämän jälkeen suurin osa (ainakin kriittisistä) bugeista on saatu tapettua.
Laitoin tänään pelin tilaukseen. Uusin patch taitaa olla Hotfix 1.1.2 – November 29th, 2018.Käsitykseni mukaan peli on teknisen viilaamisen tarpeessa vielä, joten kannattaa vissiin odotella vielä kuukausi tai pari, jos ryhmäropeista tykkää.
Tämä on mielestäni tunnelmaltaan lähempänä BG2:sta kuin mikään muu (ei Black Isle) peli tähän mennessä. Järkyttävän buginen kyllä, vaikkakin ilmeisesti alkaa pikku hiljaa olla pelattavassa kunnossa. Taistelu ei jaksanut innostaa, ja muutaman kerran tuli väännettyä haavoittumattomuus päälle kun alkoi ärsyttämään.
Voisi tuota taas joskus kokeilla - kun löytyy modi jolla saa ajan pysäytettyä. En pidä kiireestä. Olo on kuin kalifornian metsäpalojen sammuttajalla joka ryntäilee palopesäkkeeltä toiselle. Oli peli muutenkin vähän turhan taisteluorientoitunut. RPG nimellistä ja hack&slash maksimissa. Ja vielä rakennettu niin että jos haluaa pärjätä niin pitää hahmot minmaxata ja optimoida taisteluun joka tasonnousulla.
Pelissä taitaa olla autoupdate koska jostain kumman syystä huomasin että on päivittänyt sen itsestään.The Wildcards lisäosa julkaistu, myös Season Pass nyt myynnissä (millä saa 3 ensimmäistä DLC:tä).
Myös isompi päivitys (1.1.3m) julkaistiin:
Dear pathfinders,
Even while delivering our first major DLC, the Wildcards, we never stopped working with your feedback and suggestions. Here is the next batch of fixes and improvements we've made after your comments. Of course, we shall carry on with this work even after the DLC is out. The next big step for us will be Patch 1.2, which should become available in the middle of the January. In the meantime, we will keep reading your bug reports and monitoring your posts in order to resolve the most pressing issues in Hotfixes.
Please, pay attention that the size of this update is quite big because it includes the content of the DLC. Sorry for the inconvenience!
Please, be aware of the plot spoilers in the description below (in the Quest, Areas and Kingdom sections)!
New feature
- The party can teleport between settlements if they have a special building - the Teleportation Circle.
Quests
- Players could re-start the first test from "The Secrets of Suramgamin" quest after its successful completion, which blocked further quest progression. Resolution: fixed.
- The dryad didn't spawn during the "Affairs of the Heart" quest in some cases. Resolution: fixed.
- In rare cases, the "Judgment of the Gods" quest could get stuck at "Withstand the divine trial" stage. Resolution: fixed.
- Some players could not progress in the "Deal with the Devil" quest after completing the "Defeat the hellknights" stage. Resolution: fixed.
- The party could get stuck at the "Oleg's Trading Post" area if the "Trouble with Goblins" quest was failed. Resolution: fixed.
Areas
- Killing Nilak fails the "Reforged Blade" quest from now on. We hope this will make Amiri's "Test of Loyalty" result more clear for the players who have experienced this quest resolution.
- The different ways in which Tristian's "Saving Grace" quest could get resolved don't influence the result of the "Test of Loyalty" event any more (the status of the quest still matters, however). We hope this will make the conditions of Jaethal's and Tristian's survival more clear for the players.
- From now on, if during Jubilost's "Door to Nowhere" quest the player chooses to grant immortality to a random gnome (Nyrd), she will appear in Irovetti's Palace regardless of whether the player killed her before or not. This will allow Jubilost to survive his trial in the "House at the Edge of Time" after being saved by Nyrd.
- From now on, Harrim survives the "Test of Loyalty" event with any successful completion of the "The Unmaking" quest now. We hope this will make Harrim's "Test of Loyalty" result more clear for players.
- Linzi's death could cause an unexpected "game over" in rare cases at the "House At The Edge Of Time" area. Resolution: fixed.
- In some cases, players could meet two copies of Bartholomew at the "Wizard's Laboratory" area. Resolution: fixed.
- An incorrect list of destination options for the portal at the "Camp at the Capital Gates" area could be displayed in some cases. Resolution: fixed.
- Epilogues could work incorrectly if players experienced an issue with the "Problem with Taxes" kingdom event. Resolution: fixed.
- First Mate Wellar didn't leave with the rest of the crew in some cases. Resolution: fixed.
- In rare cases, a dialogue could not be started after defeating Nyrissa at the "House at the Edge of Time". Resolution: fixed.
- The passage to Lantern King remained closed at the "Ravaged Capital — Castle Threshold" sub-area if the last splinter was delivered while talking to the storyteller at the "Ruined Warehouse" location. Resolution: fixed.
- The Curse could still force all enemies to attack the party when entering the area during the last chapter. Resolution: another fix was implemented.
- Players couldn't find the Briar at the "House at the Edge of Time" area. Resolution: fixed.
- The Jabberwock battle scene could be triggered multiple times at the "Other World" area. Resolution: fixed.
- Song Bird could be killed using area effect spells at the "Other World" area, which blocked further progression. Resolution: fixed. For affected save files: Song Bird will re-appear after rest using the the Old Gnome's campfire.
- The Old Gnome dialogue about the party splitting after filling Everblooming Flower with poison blocked further progression. Resolution: fixed.
- A dialogue with Nok-Nok finished incorrectly in some cases if players chose "I'd like to know more about you" option. Resolution: fixed.
- Completing the "King's Return" quest didn't finish Nok-Nok's companion story correctly in some cases. Resolution: fixed.
- Some story events didn't start correctly at the "House at the Edge of Time" area in rare cases. Resolution: fixed.
- The cut-scene of quarrel between Octavia and Regongar didn't happen at the tavern in some cases, which blocked further progression of Regongar's romance. Resolution: fixed.
- Each character in the party started a dialogue with barbarians moving besides them at the "Overgrown Cavern" area. Resolution: fixed.
- Souleater didn't name Valerie correctly at the "Vordakai's Tomb" area. Resolution: fixed.
Kingdom
- Inventory and Journal can be opened in kingdom management from now on.
- Camera could focus on a black screen when flipping through the events description. Resolution: fixed.
- Loading the game while in kingdom management interface could break kingdom management in rare cases. Resolution: fixed.
- The kingdom event when Edrist Hanvaki left the Capital failing "The Lost Brother" quest wouldn't trigger if the Capital had been improved to City by that time. Resolution: fixed.
- Sometimes kingdom events and projects could be shown as ignored even when players did not ignore them. Resolution: fixed, old "ignored" events should become active again.
- Players couldn't skip time on the war table at the "Throne Room" with Auto Kingdom enabled in some cases. Resolution: fixed.
- Special buffs to help with the development of secondary kingdom stats were added.
- Players can cancel unfinished events and projects now. In this case the events are considered failed. As for the projects, they lose all progress and players get back 90% of the project's cost.
User Interfaces
- Tooltip of the skill-check option in an illustrated event ("Book event") represents the companion with the highest corresponding skill now.
- The Action Bar could temporarily disappear when on Pause in some cases. Resolution: fixed.
- Camera scroll could break in rare cases. Resolution: fixed.
- Tooltips are added for the transition points for the "House at the Edge of Time" area map.
- Camp: Skip time didn't work correctly while resting at dungeons.Resolution: fixed.
- A notification was added for cases when traveling the world map is prohibited due to a single companion carrying too much weight.
- Arsinoe and Hyland are marked as important NPCs on the Capital Square map now.
Classes & Mechanics
- The Crusader didn't get a slot for domain spells if there were no non-domain spell slots while levelling up. Resolution: fixed. A domain slot will now appear after resting.
- Vilderavn bleed debuff could get stuck on a character in some cases. Resolution: fixed.
- Premade Build didn't distribute skill points correctly for some classes if the Aasimar race was chosen. Resolution: fixed.
- The Ranged Legerdemain ability was fixed.
Miscellaneous
- Too many active torches could overload the CPU audio thread. Resolution: fixed.
- No special visual effect would be displayed if enemies were killed with a critical hit. Resolution: fixed.
- FR, DE, ZH issues for the Inspect dialogue were fixed.
- Improved inventory character doll appearance.
- The First Crown had no visual model. Resolution: fixed.
- New idle animations were added for some classes.
System
- The Anti-aliasing graphic option didn't work. Resolution: fixed.
- Bloom or Depth of Field graphic options couldn't be turned on within one game session if theywere switched off. Resolution: fixed.
- Game crashes while using 4k resolution. Some video memory optimization was implemented.
- Several improvements were implemented for crashes on startup.
Päähahmo:Pathfinderistä kyllä voi aloittaa. Pitää vain varautua että hahmon tekemiseen ja kehittämiseen pitää lukea netistä vähän opastusta että ei mene täysin metsään. Kädestä ei pidetä, joten päätehtävänkin quest-itemit pystyy myymään ja hävittämään. Vaikeustasoa kannattaa tiputtaa suosiolla jos joutuu usein latailemaan taisteluja uusiksi. 'Normaali' vaikeustaso oli aika brutaali alussa. Tosin taisivat sitä jo muuttaa jossain patchissa.
Koukuttavin peli pitkään aikaan ja pelattavaa riittää.
Tähän pystyy vastaamaan vain joku joka on pelannut enemmän kuin minä. On ollut muita asioita elämässä (real life) tehdä ryhmäni on level 3 ja olen Act 1 ja acteja on ainakin 5 ja en ole pääsyt mihinkään kingdom management osioon. Kingdom Management niin siinä on ymmärtääkseni olemassa automanagement vaihtoehto jos ei siitä pidä. Minulla on aikomus jatkaa tätä peliä kyllä ja pelata se läpi vuoden 2019 aikana. Tuossa on time limit 3 kuukautta peliajassa siis niin ei ole oikein tunnetta että on paljon aikaa tutkia mailmaa sitä sen sijaan menee sinne tänne suorittamaan tehtäviä.Olen vielä hieman siinä hilkulla ostamisen suhteen, ehkä 1.2 päivityksen jälkeen voisi olla sopiva aika. Mutta siltikin, tämä jakaa mielipiteitä ihan genren ystävien välillä niin vaikea sanoa kumpaan ryhmään kuuluisi. Peliä on sanottu esim. BG2:n "oikeaksi" manttelinperijäksi mutta mutta...siis kun tästä katsoo screenshotteja tai let's playtä niin tuntuu olevan taistelua toisensa perään mestoissa jotka näyttää BG1:n random encountereilta. Ja kingdom management- osuus joka on ilmeisesti joko paska tai "ihan jees" riippuen keneltä kysyy.
Laadukasta tekstiä ilmeisesti riittää luettavaksi...mutta siis, onko tässä jotain sellaisia mestoja jotka synnyttää immersiota, herättää tutkimisen riemua, "mitä jännää tuon nurkan takaa löytyy"... kyliä, kaupunkeja, mystisiä paikkoja, luonnonrikkauksia? Kyllähän mä jaksan veivata niitä taisteluita ja min-maxata tyyppejä mutta se vaatii jonkun kontekstin ja motivaation.
Laadukasta tekstiä ilmeisesti riittää luettavaksi...mutta siis, onko tässä jotain sellaisia mestoja jotka synnyttää immersiota, herättää tutkimisen riemua, "mitä jännää tuon nurkan takaa löytyy"... kyliä, kaupunkeja, mystisiä paikkoja, luonnonrikkauksia? Kyllähän mä jaksan veivata niitä taisteluita ja min-maxata tyyppejä mutta se vaatii jonkun kontekstin ja motivaation.
Mutta onko tässä sopivassa suhteessa myös jotain kyliä tai kaupunkimaisemaa missä vähän nuolla haavoja ja nostaa tuoppia?
Kaikki läpipelanneiden kommentit on ollut 100+ tunnin tuolla puolen. Tämä näyttää 140h mutta perustuu vain kahteen tyyppiin Huvittavaa sinänsä, yleensä tuolla on dataa peleille paljon enemmän.
How long is Pathfinder: Kingmaker?
Itseni tunnen sen verran hyvin että yleensä voin ottaa tuon linkin sivuston ja lisätä siihen "main + extras" mediaaniin 10-20%.
Valitettavasti ainakin puolet peliajasta menee latausruutujen tuijotteluun. Koneessa ssd ja 64GB muistia ja silti kaikki aluesiirtymät kestävät ikuisuuden. En tiedä onko viimeisimmät paikkaukset parantaneet tuota, mutta olen ymmärtänyt että ainakin osittain johtuu pelimoottorista.
Joka tapauksessa peli on pelaamisen arvoinen, mielestäni tarina ja kerronta ovat lähempänä BG2/NWN2 MoB/PS:T akselia kuin mikään muu peli tähän mennessä.
Kannattaa laittaa automaatille se kingdomin hallinta.Joo ei noi latausajat kyllä itseä häiritse. Peli sijaistaa 2x 512GB SSD Raidilla. Kyllä ne latausruudut aina sekunneissa laskettuna häviää.
Kingdomin hallinta kyllä alkaa maistumana pidemmän päälle todella puulta. Ekat pari chapteria se oli ihan hauskaa näpertelyä, mutta toistaa pitemmän päälle ihan liikaa itseään.
Tämä nyt on ehkä se kriittisin asia tämän pelifiiliksen kannalta että en kyllä ole koskaan tiputtanut vaikeustasoa kesken pelin edes väliaikaisesti ja tämä ~150 tunnin peli voi sitä jossain kohtaa hitusen haastaa, erityisesti kun mun party ei ole mikään optimoiduin mahdollinen.
Haastaa aivan varmasti viimeisessä kappaleessa, ellei sen vaikeustasoa ole muutettu uusimmissa päivityksissä. Itselläni koko peli meni suht. kivuttomasti Challenging -tasolla mutta lopussa oli vaan aivan pakko tiputtaa vaikka omasta mielestäni kaikki mahdolliset taktiikat tuli kokeiltua. Ihan joka taistelua ei pää kestänyt yrittää 30+ kertaa..
Onkos tässä jo kaikki game breaking -bugit korjailtu? Uskaltaisko tätä jo harkita? Pillars of Eternity 2 olis vähän kesken vielä ja seuraajaa jo kovasti etsitään.