Path of Exile

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PyleP
  • Aloitettu Aloitettu
hitto mitä spedeilyä tuo reddit-lakkoilu
:sdarra:
Reddit johtajaki on kyl melkonen spede :D
PoE subreddit on muutenki aika kuollu kun ollaan jo näin pitkällä liigaa. Lähinnä jotain item showcaseja ja joku satunnainen aloittalijakysymys.
 
jahas, illalla pääsee testaamaan:hungry:



3.21.2 Patch Notes

This patch contains further improvements to Path of Exile's engine.

Engine and Graphics Improvements

  • Replaced Path of Exile's particle system with Path of Exile 2's GPU-based system. This allows more complex effects and offloads particle calculations to the GPU, which is designed for parallel tasks like this. This will slightly improve or slightly worsen particle rendering performance depending on whether you were CPU-bound or GPU-bound before.
  • Added a new Triple-Buffering Graphics Option. Enabling this can offer better framerate stability and is recommended for slower GPUs. Double-Buffering is used when this option is Disabled, which can offer less input latency, and is recommended for faster GPUs.
  • There are now four VSync Graphics Options:
    • Off: Unlocked FPS (unchanged).
    • Locked (previously called On): FPS locked to monitor refresh rate (unchanged).
    • Fast: Performs the same as Off, but without screen tearing.
    • Adaptive: Performs the same as Locked when FPS is high, but temporarily unlocks when you have low FPS.
    • Both Fast and Adaptive fall back to Off if they are not available.
This patch was deployed without restarting the servers, so you will need to restart your client to receive the client changes. After this patch, local cached assets will be cleaned up upon launching the client.
 
näköjään 6 gigaa normilla.. steamista en tiedä kun oli jo päivittänyt huomaamatta
 
Kappas, mielenkiinnolla tosiaan testaamaan miten Manaforged arrows buildi rullaa vielä uudella patchilla...
 
eilen oli vielä pieniä ongelmia, nyt on osaltani peli kunnossa taas 5700G/RX6600

1690302939372.png

1690302965214.png
 
tehdäämpäs pieni yhteenveto ongelmistani;

-patchin jälkeen karmea fps droppailu joka ei parantunut vaikka pelasin jonkun 6 tuntia/renderer

-pelin sisäinen käppyrä näyttää että shader-osatola koko ajan pöhinää

-laitoin windowsin uusiksi ajureineen yms kaikki mahdolliset kikkailut
--ei muutosta

-nyt näyttää rupeavan toimimaan kun ensin poistin koko pelin ja manuaalisesti deletoin kaikki shaderit ja muut pelin fileet

GGG:N päästä tapahtuva shader-cachen tyhjennys ei näemmä aina toimi ja onhan se muutenkin ongelmallinen koska pitäisi kaikki areat ja monsterit käydä kertaalleen läpi ennenkuin lakaa peli rokkaamaan (liigan alussahan tämä ei haittaa koska kaikki vetää storylinen läpi.. or not), mutta ei tou cachen kasau ole näin pahasti kussut standardissa koskaan
 
eli vahva suositus että päivityksen sijaan vedätte koko pelin sileeksi(myös ne pikkufileet piiloista) ennen uutta liigaa
 
intoilin liian aikaisin

-Vulkan ei toimi windowed fullscreen.. alt+tab kaataa, välillä koko explorer.exen joutuu tappamaan task managerissa

-vulkanilla myös "discoa" tulee välillä random mostereiden skilleistä.. yleensä rauhoittuu kun mökö kuollut, välillä ei

-Dx:t nykii ja pätkii.. delven kartan avaus saattaa kaataa taikka peli jää mustaa ruutuun.
 
Mulla toimi se Vulcan ilman ongelma, lukuunottamatta yksi ongelma että piti alt+f4 kerran kun vaihdoin sihen ja sen jälkeen toimi hyvin.
 
Parit kartat oon juossu testiksi Manaforged spammilla patchin jälkeen ja ei ongelmia.
 
For years we've been using Auras to help out our Minions. Now it's time for them to return the favour! Guardian’s Blessing Support supports both a skill that creates Minions and an Aura skill, causing the Aura to have no Mana Reservation and the Minions to take Damage over Time.


eli linkkaa aura(roja) minioneihin ja saa buffit ilman manaa:hmm:
 
Stackaat AG:lle tarpeeks regen nii saat extra auran minion buildiin. This is a buff.
 
tein itselle Standardiin atlaspuun:btooth:

blight ja expedition scarabeilla

oilit, temppelit ja harvestmehu myyntiin.. expedition on harraste:tongue:

 
Huomenna sitä taas mennään vaikka fiilis onkin paskempi kuin edellisissä liigoissa. Etenkin exilecon vähän vei intoa kun todettiin että pelit erotetaan toisistaan ja poe 1 jatketaan sillä 2-3 devin porukalla mitä nytkin on vedetty. Ruthless on ihan kiva mutta se olis mielestäni pitäny jättää vapaaehtoseks eikä tehä siitä kokonaista peliä.

Jotain buildeja porukalla josta ottaa inspiraatiota? Skill balancee näytti olevan minimaalisesti mutta uudet gemit sentään näyttäis enabloivan vähän uusia buildeja.
 
Ei nyt hirveämmin ole itsellänikään inspiraatiota, mutta katsotaan josko intoa löytyisi kun tuosta ekan hahmon takoo kehiin. Tuli private league tehtyä jossa kokeillaan saada parin toverin kanssa hieman vaihtelua siirtymällä SSF:stä 'friend group found' -tyyppiseen elämykseen.

Toivottavasti tämä mekaniikka on sellainen jota kannattaa jo acteja tehtäessä juosta, joka liigassa kun edellistä lukuunottamatta tullut noin tehtyä ja se on aina ihan siistiä.
 
Huomenna sitä taas mennään vaikka fiilis onkin paskempi kuin edellisissä liigoissa. Etenkin exilecon vähän vei intoa kun todettiin että pelit erotetaan toisistaan ja poe 1 jatketaan sillä 2-3 devin porukalla mitä nytkin on vedetty. Ruthless on ihan kiva mutta se olis mielestäni pitäny jättää vapaaehtoseks eikä tehä siitä kokonaista peliä.
On sitä väkeä enemmän ollut PoE1 parissa töissä.

Tuossa mainitaan 20 henkeä:


PoE Dev puhui kahdeksasta hengestä Exileconissa, mutta ilmeisesti ollut enemmän ja nykyliigaa työstää vielä useampi:



Omasta mielestäni parempi, että PoE1 ja PoE2 pidetään omina peleinään, niin ei päädytä siihen ongelmaan että PoE2 suurilla muutoksillaan yliajaa tutun pelin josta moni on tykännyt. Muuten PoE2 lopullinen vaikeus/balanssi jää sitten nähtäväksi, Exileconin versio oli vielä raakile (eivät voineet edes antaa arviota campaingin pituudesta, koska se ei ole vielä valmis).
 
Omasta mielestäni parempi, että PoE1 ja PoE2 pidetään omina peleinään, niin ei päädytä siihen ongelmaan että PoE2 suurilla muutoksillaan yliajaa tutun pelin josta moni on tykännyt. Muuten PoE2 lopullinen vaikeus/balanssi jää sitten nähtäväksi, Exileconin versio oli vielä raakile (eivät voineet edes antaa arviota campaingin pituudesta, koska se ei ole vielä valmis).

PoE 2:sta tulee itse toivottua vähän sellaista, että saisivat tuon perus kampanjagrindin jotenkin merkityksellisemmäksi osaksi peliä. Nykyisellään vähän sellainen että juokset actit läpi ja et palaa niihin ikinä ennen seuraavaa hahmoa. Ei olisi välttämättä huono vaikka noissa olisi jotain endgame-mahdollisuuksia, joita voisi sitten jo jollain tapaa acteja jyystäessä lähestyä.
 
On sitä väkeä enemmän ollut PoE1 parissa töissä.

Tuossa mainitaan 20 henkeä:


PoE Dev puhui kahdeksasta hengestä Exileconissa, mutta ilmeisesti ollut enemmän ja nykyliigaa työstää vielä useampi:



Omasta mielestäni parempi, että PoE1 ja PoE2 pidetään omina peleinään, niin ei päädytä siihen ongelmaan että PoE2 suurilla muutoksillaan yliajaa tutun pelin josta moni on tykännyt. Muuten PoE2 lopullinen vaikeus/balanssi jää sitten nähtäväksi, Exileconin versio oli vielä raakile (eivät voineet edes antaa arviota campaingin pituudesta, koska se ei ole vielä valmis).


Hyvä että on nostettu dev määrää. Muistan kummiskin että viime tai sitä edellistä liigaa teki vain pari tyyppiä.

En silti tykkää että ovat eri pelejä koska kaikki tietävät miten se tulee päättymään. Jos poe 2 kusee niin ggg on käyttäny resursseja turhaan. Jos poe 1 kusee niin se suljetaan lopuksi ja jäädään taas tilanteeseen jossa on vain poe 2. Jos ois yhdistetty niin molempia vois pelata ja sitte ois ollu se yhteine endgame
 
Itsellä nykyisin se periaate liigoissa, että aloitan launchin jälkeen maanantaina niin saattaa hyvällä tuurilla saada jo jotain peruskauraa halvemmalla. Esim. halvimmat 6Lt, toki tuossa ajassa halutut uniikit yms. ei tipu juuri yhtään.
 
sellanen vinkki että blighttikartat on esay-modella eli tornit bugaa ja eivät mene pois päältä vaikka olisit kuin kaukana niistä ;)

teoriassa raportoin jo mutta ennen fiksiä kannattaa koittaa
 
sellanen vinkki että blighttikartat on esay-modella eli tornit bugaa ja eivät mene pois päältä vaikka olisit kuin kaukana niistä ;)

teoriassa raportoin jo mutta ennen fiksiä kannattaa koittaa

Näinpä näköjään tekee. Onpa helppoa blightia jos vaan kone kestää. Oma ukko pärjää juuri ja juuri t14 mapeissa, mutta t14 blighti meni läpi aika helposti kun heitti vaan koko mapin täyteen rank 1 tulipallotorneja ja pari hidastusta. Toki haittapuolena meinasi tietokone sulaa (4080, 12700k ja 32gb rammia), mutta jos vaan kone pyörittää niin nyt on näköjään hyvä aika vetää blight mapit pois pankista.
 
TIL. Tornit ei toimi jos et ole niiden vieressä?
tää on se pointti ollut blight-liigasta asti.. pitää osata liikkua ja keskittää omaa damagea, ne tornit pitäisi mennä pois päältä jos oot noin 2 ruudun päässä niistä

nyt ne ei mene pois päältä ollenkaan:p
 
Näinpä näköjään tekee. Onpa helppoa blightia jos vaan kone kestää. Oma ukko pärjää juuri ja juuri t14 mapeissa, mutta t14 blighti meni läpi aika helposti kun heitti vaan koko mapin täyteen rank 1 tulipallotorneja ja pari hidastusta. Toki haittapuolena meinasi tietokone sulaa (4080, 12700k ja 32gb rammia), mutta jos vaan kone pyörittää niin nyt on näköjään hyvä aika vetää blight mapit pois pankista.
kiva kuulla että sulaa tehokkaammallakin

oma 5700G/RX6600 droppailee ~25fps ravaged-kartoissa mikäli on paljon stunnitowereita @1080p

normiblighttikartat menee sitten lähes 60-50fps
 
Mulla on joissain mapeissa ollut aika raakaa fps-droppia verrattuna entiseen. Infested Valleyssa oli pahimmillaan muun muassa 30-40 fps taisteluissa vaikka normaalisti harvemmin mennyt alle 100.
 
hyvä esimerkki mitä tapahtuu kun nyyppä pelaa täydin sokkona

tekis mieli copy pastettaa standardissa :smoke:

Suurempi kysymys onko hauskaa pelaa sillä?

Ite aloitin uudestaan priva liigassa, eka Ranger tässä liigassa.

Level 77 Explosive Concoction Pathfinder [3.22] (pobb.in)

Onhan se ihan kivaa aloitaa alusta kun ei oiken saa ostettu mitään vaan pitää käytää se mitä löytyy maasta. Eikä saa heti värit miten haluaa.
 
hyvä esimerkki mitä tapahtuu kun nyyppä pelaa täydin sokkona

tekis mieli copy pastettaa standardissa :smoke:

Itsellä sattumoisin myös Ligthning Tendrils Emmentalisti tässä liigassa. Damage näyttää isossa paukussa olevan ~30 kertaa sen mitä tuolla.

Isoilla pojilla onkin sitten ~30 kertaa sen mitä itsellä :smoke:
 
Suurempi kysymys onko hauskaa pelaa sillä?

Ite aloitin uudestaan priva liigassa, eka Ranger tässä liigassa.

Level 77 Explosive Concoction Pathfinder [3.22] (pobb.in)

Onhan se ihan kivaa aloitaa alusta kun ei oiken saa ostettu mitään vaan pitää käytää se mitä löytyy maasta. Eikä saa heti värit miten haluaa.
Itsellä sattumoisin myös Ligthning Tendrils Emmentalisti tässä liigassa. Damage näyttää isossa paukussa olevan ~30 kertaa sen mitä tuolla.

Isoilla pojilla onkin sitten ~30 kertaa sen mitä itsellä :smoke:
jotenkin vaan tuntuu että aikamoista kitettämistä tolla setupilla

mutta se onkin tän pelin hauskuus että melkein kaikki on mahdollista ellei tee copy/paste optimoituja buildejä
 
Viikon eventissä ei ehdi paljo mitää ihmeellist tekemää recombinatoreil jos ei kokoaikaa hinkkaa aamusta iltaa :(
 
Johan se pitäisi jotain buildeja miettiä liigan alkuun. Ei ole tullut mitään ignite-pohjaista pelattua ikuisuuteen niin tuli pyöriteltyä paria eri vaihtoehtoa:
  • Wave of Conviction Elementalist
    • Aika no-brainer; exposure samasta skillistä ja ylipäätään aloitukseen ihan riittävä DPS lähes ilman mitään gearia
    • Defenset alkuun aika kyseenalaiset (vaatii aika paljon loottia spell suppression cappiin)
    • Oletettavasti ajelisi melko pitkälle kivuttomasti, mutta aika ennen spell suppressionia varmaan rippya menoa
  • Flameblast Chieftain
    • Uudistettu Chieftain on vielä kokeilematta
    • Fire-räjähdykset oletettavasti tarjoaisivat ihan hyvän clearspeedin vaikka damage aloitusgeareille on noin puolet elementalistista
      • Elemental overload ei oletettavasti oikein toimisi Flameblastilla
      • Righteous Fireä voisi ajella ja räjäytellä trashia, joten cleari tulisi osittain siitä
    • Selkeästi Elementalistia paremmat defenset
      • Helppo saada max resistit Purity of firen kanssa, joten voisi keskittyä damageen ja chaos resistiin
Saas nähdä, molemmista jotkut puolivillaiset PoBit tuli tehtyä mutta jostain syystä tuo Chieftaini vetää puoleensa vaikka olisi lopulta aika syntisen huono DPS jonka lisäksi tuo Flameblast vaatinee jonkin verran cast speediä ettei pelaaminen ole super epämiellyttävää.

Molemmat oletettavasti SSF-kontekstissa ihan kelpo aloitusjanttereita - itsellä ylipäätään eka hahmo ollut yleensä sellainen jolla farmaillaan kunnes löytyy jotain kiinnostavaa loottia jatkobuildeille.
 
Viimeksi muokattu:
chieftainin explosion on munakas, mehevä mutta vaan keskimäärin jokatoiselle packille käy boom

melkoinen savotta btw laittaa standardin gemitabi uusiksi :srofl:
 
olin muuten prosessissa saada 21/20 alt q CwDT

onneks gemit(9 swapissa ja 12 kamoissa) viittä vaille 20/20 eikä heist-orbeja ollut ostettu:swhew:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 682
Viestejä
4 579 649
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom