Path of Exile

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PyleP
  • Aloitettu Aloitettu
Aikasemmat liigat muistaen, liigan alku on varmaan bugisuudeltaan samaa tasoa kuin Wolcen... :dead:
Todella vähäbugisia on PoE liigat olleet jo pitkään - tai oikeastaan lähes aina. Kyllähän liigojen alussa aina jotain löydetään, mutta kyse on yleensä aika pienistä jutuista, joista jotkut nostavat hirveän haloon. Metamorphin Awakener-bugit osuivat kyllä ikävään saumaan tuon racen kanssa, mutta hyvin harva siitä lopulta kärsi.

En edes muista, että milloin olisin itse kärsinyt PoE liigan alussa bugeista millään tavoin häiritsevästi.
 
Tämä näin, MTXt kun myyvät niin ei ole väliä millainen liiga on. Hirveetä kuraa ollut jo pitkään.
Mistähän johtuu, että nytkin Metamorph liiga oli aika yksiselitteisesti suosituin PoE liiga koskaan ja sitä pelattiin keskimäärin pidempään kuin mitään muita liigoja, mutta sinulle ei vain kelpaa? Olisikohan aika suunnata katseita muihin peleihin, jos PoE:n kohdalla mikään ei riitä.
 
Todella vähäbugisia on PoE liigat olleet jo pitkään - tai oikeastaan lähes aina. Kyllähän liigojen alussa aina jotain löydetään, mutta kyse on yleensä aika pienistä jutuista, joista jotkut nostavat hirveän haloon. Metamorphin Awakener-bugit osuivat kyllä ikävään saumaan tuon racen kanssa, mutta hyvin harva siitä lopulta kärsi.

En edes muista, että milloin olisin itse kärsinyt PoE liigan alussa bugeista millään tavoin häiritsevästi.

Ongelmallisin keissi mikä itselläni tulee mieleen on Blight. Ne blighted mapit crashailivat herkästi ja sen sellaista. Harmitti tuossa liigassa varsinkin kun niitä mappeja tuli niin vähän.

Mistähän johtuu, että nytkin Metamorph liiga oli aika yksiselitteisesti suosituin PoE liiga koskaan ja sitä pelattiin keskimäärin pidempään kuin mitään muita liigoja, mutta sinulle ei vain kelpaa? Olisikohan aika suunnata katseita muihin peleihin, jos PoE:n kohdalla mikään ei riitä.

Mietin ihan samaa. Itselleni viimeisin liiga oli parasta Path of Exilea ikinä.

Aikasemmat liigat muistaen, liigan alku on varmaan bugisuudeltaan samaa tasoa kuin Wolcen... :dead:

Kaippa tässä jotain sarkasmia oli, mutta kai ymmärrät että Wolcen on edelleen varsin rikki? Ei missään PoE launchissa ole ollut kolmen päivän downtimea jossa et ole voinut pelata lainkaan.

Edit: edittejä.
 
Viimeksi muokattu:
Kaippa tässä jotain sarkasmia oli, mutta kai ymmärrät että Wolcen on edelleen varsin rikki? Ei missään PoE launchissa ole ollut kolmen päivän downtimea jossa et ole voinut pelata lainkaan.
Ei downtimea, eikä lähimainkaan samanlaista bugisuutta muutenkaan. PoE launchien pahimmat ongelmat muutaman vuoden ajalta ovat olleet pieniä downtimeja, mutta niistä on päästy yli yleensä viimeistään parin tunnin sisällä, eli mitään katastrofia eivät ole saaneet aikaan.

Yleisesti ottaen ainakin itse pystyn luottamaan todella hyvin siihen, että jokainen PoE liigan launch menee varsin kivuttomasti. Ei minua häiritse edes pienet katkokset, koska niistä on poikkeuksetta päästy yli varsin nopeasti.
 
The Time Zone Converter on kätevä työkalu, mutta klo 22 on oikein.
Juu, siis kellonajan kyllä sain hyvin katsottua. Googleen voi nykyään kirjoittaa suoraan vaan että "noon PST in helsinki", tai vaikka "15:00 PST in helsinki" niin se kertoo.
Ongelma oli siis, että mistä päivästä tässä puhuttiin. Siinä kesti hetki tajuta. :lol:
 
Kaippa tässä jotain sarkasmia oli, mutta kai ymmärrät että Wolcen on edelleen varsin rikki? Ei missään PoE launchissa ole ollut kolmen päivän downtimea jossa et ole voinut pelata lainkaan.
Alotin Wolcenin suoraan offline-hahmolla, niin mitään suuria esteitä pelaamiselle ei ollut. Eli en tarkoittanut täysin pelaamista estävää bugisuutta.
Mutta vähän turhautumista toisinaan aiheuttaa tuo, että pari ekaa viikkoa liigasta on sitä betatestaamista.
 
Mutta vähän turhautumista toisinaan aiheuttaa tuo, että pari ekaa viikkoa liigasta on sitä betatestaamista.
Osaisitko tarkentaa vähän tätä? Betatestaaminen on aika jyrkkä käsite, jos puhutaan parista bugista, jotka eivät häiritse suurinta osaa pelaajista ollenkaan.

Millaisiin bugeihin olet vaikkapa kahden edellisen liigan aikana törmännyt niiden alkuvaihessa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omat kokemukseni ovat olleet erittäin bugivapaita, vaikka pelaan liigojen alussa keskimäärin yli 10h joka päivä.
 
Pieni naurahdus pääsi kun täällä verrataan liigan alkua Wolcenin releaseen. Ei ole kyllä edes samalla hehtaarilla bugisuus.
 
Vaikea näin kylmiltään lähteä muistelemaan joka ikistä ongelmaa, mutta tässä muutama mitä tuli mieleen satunnaisessa järjestyksessä:
- Jäätävät lagipiikit mitä synty betrayal interventioiden takia
- Blighted mapit - lagas GTX 1070:llakin ihan huolella aluksi
- Metamorphin minionit - ei niinkään itselläni ollut ongelmana, kun kone oli tullut päivitettyä ennen liigan alkua
- Yhteysongelmat - muistaakseni blightissä instanssit lagas pirusti itselläni satunnaisesti. Kaverit kuitenkin yleisesti valittelevat enemmän yhteysongelmista kuin mitä itse olen kokenut.
Kaatumisia:
- "Present"
- Delven liian pitkät nodet kaato instanssin/joutu kiertämään
- Random betrayal crashit
- Blight crashit
- Legionin generaalin aiheuttamat crashit (itselläni tuli vastaan vasta metamorphissa)
- Oikeastaan joka liigassa on jotain crash ongelmia, joillakin kaikenaikaan kun toisilla ei juuri yhtään
Balanssiongelmia ja muita nihkeyksiä sais listattua vaikka kuinka paljon
- Organien poiminta käsin
- One-shot mekaniikat (pääpalkinto betrayalille)
- Black on black, ym. visual clutter.
- Blightistä jäi mieleen se, että viholliset saatto käydä päälle vaikkei seisonut niiden tiellä
- Beastiry leaguessa beastit piti verkottaa itse, ennen kuin ne kuoli
- "Melee" "Self cast" "Summoner" -liigat - buffit/nerffit toisinaan yliammuttuja. Esimerkkinä summonereiden ylivoimaisuus viime liigassa, osasyynä tähän tietenkin vaikuttaa liigamekaniikka.

Edit: Suurin osa ongelmista on siis alkuliigan ongelmia jotka on jo korjattu.

Hyvin paljon ongelmista on luonteeltaan sellaisia, että devit on tehny jotain hienoo, mutta kun huomataan että asiaan saattaa liittyä jotain ongelmia tai puutteita, niin ne joka tapauksessa pusketaan peliin sisään sellaisenaan koska kehitysaika alkaa loppumaan kesken. GGG:llä on liiga liigalta kunnianhimoisemmat tavoitteet ja pyrkii tuomaan enemmän sisältöä pelaajille. Älä käsitä väärin, tykkään yhä pelata PoE:ta ja oon pelannu melkein joka liigassa, mutta olis kiva jos vähän painettais sitä jarrua ja ratkoa niitä ongelmia ennen julkaisua. Suurin osa ongelmista mitä muistan niin keskittyy vahvasti incursion-metamorph välille.
 
Näemmä traileri kaivettiinkin jo esiin, tai lipsahti johonkin. Mistä lie linkki löytynyt.

13.3. alkaa.

 
Viimeksi muokattu:
Katsotaanpas: (@Blah)

- Jäätävät lagipiikit mitä synty betrayal interventioiden takia
Tähän sama. Tämä on niitä viimeisiä bugeja minkä muistan itseäni häirinneen.

- Blighted mapit - lagas GTX 1070:llakin ihan huolella aluksi
Osittain sama, mutta omassa koneessa on tehoa sen verran, että kärsin tuosta aika vähän. Varsinaiseksi bugiksi en tätä kutsuisi, vaan optimointi vain jäi vajaaksi.

- Metamorphin minionit - ei niinkään itselläni ollut ongelmana, kun kone oli tullut päivitettyä ennen liigan alkua
Tämänkin osalta oma kone riitti hyvin, joten en itse tuosta erityisesti kärsinyt. Tämäkään ei mielestäni ole varsinainen bugi.

- Yhteysongelmat - muistaakseni blightissä instanssit lagas pirusti itselläni satunnaisesti. Kaverit kuitenkin yleisesti valittelevat enemmän yhteysongelmista kuin mitä itse olen kokenut.
Tähän en törmännyt ollenkaan. Joskus pieniä lagailuja esiintyy tietyllä gatewaylla, mutta gatewayn vaihto auttaa. Lagailu oli ennen isompi ongelma, mutta nykyään ei niinkään.

Kaatumisia:
- "Present"
Tainnut tulla ehkä 1-2 kertaa viimeisen vuoden aikana itselle, joten hyvin pieni ongelma omalla kohdalla ollut.

- Delven liian pitkät nodet kaato instanssin/joutu kiertämään
En törmännyt tähän ollenkaan.

- Random betrayal crashit
Taisi kerran osua omalle kohdalle, joten ei iso ongelma.

- Blight crashit
Ei osunut omalle kohdalle ollenkaan.

- Legionin generaalin aiheuttamat crashit (itselläni tuli vastaan vasta metamorphissa)
Ei ole osunut omalle kohdalle.

- Oikeastaan joka liigassa on jotain crash ongelmia, joillakin kaikenaikaan kun toisilla ei juuri yhtään
Tämä on totta. Vaihtelee aika paljon käytössä olevan laitteiston mukaan. Esimerkiksi AMD:n näyttiksillä on ollut enemmän ongelmia. Omalle kohdalle ei ole nykylaitteistolla osunut mitään erityistä ongelmaa.

Balanssiongelmia ja muita nihkeyksiä sais listattua vaikka kuinka paljon
- Organien poiminta käsin
Ei ole bugi ja muutettiin pikaisesti.

- One-shot mekaniikat (pääpalkinto betrayalille)
Ei ole bugi ja kuuluu myös peliin. Toki näihin mahtuu myös epäreiluja juttuja, mutta suurelta osin eivät ole erityinen ongelma.

- Black on black, ym. visual clutter.
Ei ole bugi, mutta toivoisin tähän itsekin parannusta.

- Blightistä jäi mieleen se, että viholliset saatto käydä päälle vaikkei seisonut niiden tiellä
En muista että tällaista olisi tapahtunut siten, että se olisi tuntunut oudolta. Olisiko ihan tarkoitettu mekaniikka?

- Beastiry leaguessa beastit piti verkottaa itse, ennen kuin ne kuoli
Huonosti ideoitu ominaisuus, ei bugi.

- "Melee" "Self cast" "Summoner" -liigat - buffit/nerffit toisinaan yliammuttuja. Esimerkkinä summonereiden ylivoimaisuus viime liigassa, osasyynä tähän tietenkin vaikuttaa liigamekaniikka.
Samaa mieltä, mutta ei ole bugi.

-------------------------------------------------------

Tässä toistuu se kaava, että kyse ei ole bugeista. Puhuit alunperin nimenomaan bugisuudesta, sitten puhuit betatestaamisesta, jonka tärkein tarkoitus on bugien etsiminen ja korjaaminen. Tämän jälkeen kysyin nimenomaan bugeista, mihin olet törmännyt kahden edellisen liigan aikana. Otit tähän mukaan muitakin liigoja, sekä paljon asioita jotka eivät ole bugeja. Näin tuosta listasta sai toki pitkän, mutta se myös liioittelee sitä määrää ongelmia, mitä liigojen alussa yleisesti on.

PoE ei todellakaan ole täydellinen peli ja itsekin toivoisin pieniä parannuksia vaikka mihin asioihin, mutta tässä kohtaa luulin sinun puhuvan bugeista, kun niistä alunperin selkeästi puhuit. Pelit eivät ole täydellisiä, eli parannuksia voi aina toivoa sinne ja tänne, mutta mitään hirvittävää määrää bugeja PoE:sta ei kyllä löydy edes liigojen alussa.

Älä käsitä väärin, tykkään yhä pelata PoE:ta ja oon pelannu melkein joka liigassa, mutta olis kiva jos vähän painettais sitä jarrua ja ratkoa niitä ongelmia ennen julkaisua.
Niin mikä se sun ratkaisu tähän olisi? Epäsäännöllinen ja epävarma julkaisuaikataulu, jossa venytetään liigojen julkaisuja miten sattuu? Sillä on syynsä, että liigat julkaistaan 3kk välein ja sillä on syynsä, että ne julkaistaan säännöllisesti hyvin pitkälti samoina ajankohtina joka vuosi. Chris puhui tästä jossain konferenssissa pitkästi, video löytyy tubesta. GGG kokeili alkuvaiheissa erilaisia tapoja julkaista liigoja, sekä jonkin aikaa vedettiin 4kk liigoilla. Lopulta huomattiin, että 3kk välein säännöllisellä aikataululla julkaistaessa liigat menestyvät selvästi parhaiten.

On kuitenkin myös pelaajien etu, että GGG menestyy mahdollisimman hyvin ja samalla on pelaajien etu, että tiedetään etukäteen milloin uudet liigat alkavat. Minä ainakin otan tuhat kertaa ennemmin tämän nykyisen systeemin, kuin sen että aletaan julkaisemaan liigoja epämääräisesti ja GGG:n taloudellinen tilanne kärsii. Lopulta liigat julkaistaan kuitenkin todella vähäbugisina, jos ottaa huomioon niiden kehitysajan.
 
Viimeksi muokattu:
sitten puhuit betatestaamisesta, jonka tärkein tarkoitus on bugien etsiminen ja korjaaminen
Tästä voidaan olla montaa mieltä tänä päivänä, mutta en halua alkaa tuosta väittelemään. Ehkä olisin voinut käyttää termiä ongelma bugin sijaan niin keskustelu olisi suuntautunut enemmän aiheisiin jotka aiheuttavat pelaajissa harmia.
Useimmat ongelmat ratkeavat parin viikon sisään ja tuota ajatellen itseäni ei haittaisi jos liigat kestäisivät pidempään -> kehitykselle olisi enemmän aikaa. Lisäoptiona olisi järjestää noita viikon tai kaksi kestäviä race-seasoneita liigojen loppupuolella. Tuohon GGG muistaakseni kommentoi, että järjestely ja niiden palkinnot vaativat liikaa vaivaa. Tuosta eteenpäin keskustelu ei olekkaan mennyt mihinkään suuntaan. Itse ainakin tykkäsin endless ledgestä, descentistä ja descent championista sillon kun niitä pyörittivät.
 
Se olisi pian liigan reveal, mitähän ovat keksineet. :interested:

Ehkä tän seuraavan liigan jälkeen Wolcen on sellaisessa kunnossa että voisi vähän kokeilla. :D



Eikö tämä nyt ole tänään klo 22, ne kirjoitti tuon 10h sitten eli niillä aamulla. Joten niiden huominen on sitten meillä tänään klo 22. Aina vähän menee aivot solmuun kun tuota miettii. :wtf:


en tiedä mistä sekin kertoo että itsellä on windowsissa additional clock joka Wellingtonin ajassa :hmm:
 
No nyt on virallisesti julkaistu.

 
Jaahas, kaikkea kivaa. Nuo uudet uniquet vihjailis vähä melee-buildin tekoon :D
 
eliggäs aloita hahmo ja sen jälkeen lähin "outer" socketti ja sit stackaamaan 50+ jeweliä
:speak:
 
Golemancerithan ei tunnetusti mene yhtään rikki socketeilla
 
Bex vastaillut mietteisiin melko reippaasti täällä:


1582698304635.png


:rofl:
 
eliggäs aloita hahmo ja sen jälkeen lähin "outer" socketti ja sit stackaamaan 50+ jeweliä
:speak:
Taisit ymmärtää jotain väärin? Muistelisin, että jossain mainittiin, että kolme clusteria voi yhdestä outer socketista jatkaa eteenpäin. Ja ainoastaan uniikkijewuilla voi lisätä puun sockettien kokonaismäärää, jos miettii buildeja, jotka hyötyvät socketeista. Eli jos ne ovat harvinaisia, niin kovin helposti ei saa yhtäkään lisä sockettia puuhun.
 
Viimeksi muokattu:
Juu-u
kaikki kiva nerffattu
Fossiilit kustu
Atlas muutokset olemattomia

Harmi että näin kävi
 
Juu-u
kaikki kiva nerffattu
Fossiilit kustu
Atlas muutokset olemattomia

Harmi että näin kävi
Joko alkaa olla PoE niin paskaa, että voit siirtyä muihin peleihin? Ihmeellisen paljon seuraat ja pelaat peliä, jonka jokainen päivitys on mielestäsi maailman huonoin.

Hyvää viihdettä toki tähän ketjuun, ei siinä mitään.
 
Ihan kiva vaan, että peliä "hidastetaan" mitä lähemmäksi päästään PoE2:aa. Toisinaan on tuntunut siltä, että jos ei pelaa jotain nopeaa zoom zoom buildia joka tappaa kaiken yhdestä, pelaa peliä ihan väärin.
 
Nythän ilmeisesti Delirium monstereita skaalataan nimeomaan helan ja defensien suhteen eikä niinkään damagen. Mielenkiinnolla odotan kyllä liigaa.
 
ED/Contagion taitaa lähteä aloitusbuildina notejen pikavilkaisun jälkeen.
 
Itse starttaan selfcast DD/VD necromancerina ja vaihdan jossain kohtaa CoC setuppiin sen. Ajattelin koittaa pelailla vaan yhtä buildia nyt mahdollisimman pitkälle kun yleensä rönsyilee ja teen useita eri hahmoja vaan. Kyllä nuo johonkin 90lvl alkupuolelle tulee vedettyä mutta ei silti otettua kaikkia mehuja pois buildista. Tuolla CoC vaihdoksella toivottavasti saa lisää mielenkiintoa buildiin ja jaksaa vääntää pidempään :)
 
Ajattelin koittaa pelailla vaan yhtä buildia nyt mahdollisimman pitkälle kun yleensä rönsyilee ja teen useita eri hahmoja vaan.
Tää on mulla ajatuksena jokaisen liigan alussa, mutta kertaakaan ei ole onnistunut :rofl2:

Toki en lähde koskaan liigoja pelaamaan sillä ajatuksella, että pelaisin vain yhtä buildia tai hahmoa, mutta rönsyilee kyllä silti pahasti tavoitteista. 3-4 buildia pitkälle vedettynä olisi ideaalitilanne, mutta yleensä lopulta päädyn pelaamaan ehkä yhden vähän pidemmälle, sekä 10-20 buildia sitten jää vähäisemmälle peluulle, vaikka jokaisen osalta tarkoituksena on vetää pitkälle. Kokeilunhalu vie voiton turhankin herkästi.
 
Yhden buildin taktiikka voisi olla kyllä hyvä, jos jaksaisi. Sit vois kaikki "paukut" lyödä vaan yhteen buildiin ja varmasti olis lopulta aika kovat kamat niskassa. Mutta, niin.. :D
 
Each time you Favourite a Map, it gains a 10x multiplier to its drop chance when a Map of that tier drops. You can stack this multiplier on a single Map up to 3 times in a single Region, giving a Map a 30x multiplier to its drop chance. Just to be clear, this doesn't increase the amount of Maps that drop, but makes it much more likely for your Favourite Maps to drop. As an example, if you have 20 T16 Maps completed and a single Map with a 30x multiplier on it, you'll have 19 Maps all with a weight of 1, and your Favourite Map will have a weight of 30, making it quite likely to be chosen. We've implemented this really quickly and are still checking through everything so the numbers may be adjusted before tomorrow but this is how it is currently.

Iha jännä.
 
Tuossa vielä kuva favorite härpäkkeestä.

 
Aika nopsaahan noi jonot on tässä yleensä menny, useampi tuhat per minuutti. Itellä 16k jonossa.
 
itse päivitin ja löin clientin kiinni:cigarbeye:

ajattelin viritellä kakkosmonitorin takaisin--> Kurwarouskun striimi tulille ja Skyrimiä siinä sivussa:smile:

e: here we go
 
Viimeksi muokattu:
ennätysmäärä pelaajia eka tunnin aikana, Ddossia ja serverit kyykähtelee.. eli ei mitn uuutta :joy:

e: standardin puolella ilmeisesti kartta-tabi syö taas karttoja ja uniikkiboonukset kateissa:tdown:
 
28k tais olla pahimmillaan jonoa. Ei siinä mitään mutku välillä erroria joka potki ulos...
 
en tiedä mitä ne on taas koodille tehny mut eipähän juuri tartte pelata.

itellä samat asetukset ja rauta ku viikko sitten mut onku pelais eri peliä.

eniten häiritsee se ettei M1 voi olla mitään muuta kuin move only taikka tulee ongelmia.

toinen on se että vaikka on --waitforpreload käytössä niin siltikin kartat välillä alkaa sillä että puuttuu grafiikoita ja nykii niin vitusti.

pitänee huomenna arpoa myös --noasync yms läpi mutta nyt ei kasetti kestä.
:speak:
 
kokeiltua;
-kaikki pelin omat asetukset
-noasync/noasync+waitforpreload
-kolmet Nvidian ajurit
-windowssin asetukset(nightlight/skaalaukset/kursorin koko/virranhallinta/dx10 asennettu)

jäljellä windowsin asennus taikka uninstall
:sdarra:

kiitos

e: tsekkasin vielä windowsin logit ja ei siellä ole mitään ihmeellistä.. jos olis rauta/softavikaa niin raporttia olisi niin maan perkeleesti
 
Viimeksi muokattu:
Hmm. Itellä ei pätki yhtään missään kohassa.

Ettei steamin clientti kuse jos sitä käytät?
 
ei, kyseessä on valdava UE.

eli Nvidian control panelissa virransäästöt päällä

:sdarra:

vittu kun pitää kaikki tulla vakiona jollekkin läppäreille
:sangry:
 
no nyt on M1 bugi korjattu, pääsee taas lihasmuistilla vetään :joy:

e: tulevan patchin sisältö
"Summary/TLDR
  • Monster Damage: Nerfing on a case by case basis, adjusting on-death effects and improving visuals.
  • Rewards: Monsters deeper in the mist will count more for progress on the encounter reward bar.
  • On-hit Debuffs: Substantially reduced duration.
  • On-death effects: Investigating pack-based mods instead of individual, balancing to be in line with this. Improving telegraphing.
  • Past Content in Delirium: Adding time to the Delirium encounter when interacting with these past encounters.
  • Item Drop Vacuuming: No, sorry!
  • Depth Meter: Investigating a way to do this.
  • Performance: Yes, is being investigated but we're not sure yet what is causing the recent regression.
  • Visibility: Yes, we're working on improving this.
  • Make End Delirium Button Bindable: Yes!"
 
Viimeksi muokattu:
Pätsi ulkona ja sai vaa seistä deliriumin eventissä ja ennen pätsiä melkeen kaikki oneshottas jos ei liikkunu :P
 
Juu-u ihan on kujalla Tencent ja GGG, ja tämä liigan julkaisu ja liiga mekaniikka vahvistavat asian.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 776
Viestejä
4 546 818
Jäsenet
74 846
Uusin jäsen
Urnaakkeliz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom