Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
En oikein ymmärrä mitä +5 to dexterity vaatii ennen kuin sen voi aktivoida, vaikka se polku siihen on auki.
Tää on ihan heitto vaan, mutta voisko olla että toi on avattuna jonkun weapon set passive point haaran päässä (ekan tai tokan) ja koska noita pointteja ei oo et saa sitä aktivoitua?

Muuten hauskaa, mutta minulla on jatkuvasti kartat lopussa, vaikka atlaksesta pisteet niissä. Menetän välillä kuolemissa ja äsken pelasin 5 ja 6 tier mapit, joissa modifierejä. Tuli 2 tier kartta.

Huh, myrkkykäärme tappaa nopeasti, vaikka muuten kestän ok. Perus myrkkykäärme enemmän damagea kuin bossit..

Edit: No nyt tipahteli ja sain väsättyä myös. Taas mennään. Mukavasti sain lisättyä spirittiä. Otan takkiin muutamissa asioissa, joihin toivon tuuria, kun saan exalteja lisää. Sain 4 minionia lisää mukaan. :hammer:
En tiedä jos tiedät mutta voit yhdistää lower tier karta 3 = 1.

Tajusin sen tuossa eilenköhän se oli. Jonkun verran tullut karttoja tuhlattuakin kyllä. Pitää niihin modifieria aina saada, vaikka silti ei aina saa uusia tippumaan. Pelasin nyt tier4 ja 5 kartat eikä tippunut kuin paskoja uniikkeja. Exalteja tarviisin nyt. Muutama erittäin potentiaalinen haarniska/ase on.

Tää on ihan heitto vaan, mutta voisko olla että toi on avattuna jonkun weapon set passive point haaran päässä (ekan tai tokan) ja koska noita pointteja ei oo et saa sitä aktivoitua?

Veikkaan että liittyi jotenkin tuohon weapon set skill pointseihin, joita sai jossain vaiheessa pari käyttää. Olin laittanut ihan normaalisti skill pointseina, enkä käytä kuin siis yhtä weapon settiä muutenkaan. Nyt kun laitoin erään noden aktiiviseksi, joka oli ilmeisesti aiemmin "weapon set skill pointsilla" aukaistu, sainkin nakuttaa varmaan kolme tai neljä nodea lisää vaikka olikin mukamas vain 1 skill point käytettävissä normaalin tasonnousun yhteydessä. Mitäköhän tuossakin nyt tapahtui.

Veikkaan että liittyi jotenkin tuohon weapon set skill pointseihin, joita sai jossain vaiheessa pari käyttää. Olin laittanut ihan normaalisti skill pointseina, enkä käytä kuin siis yhtä weapon settiä muutenkaan. Nyt kun laitoin erään noden aktiiviseksi, joka oli ilmeisesti aiemmin "weapon set skill pointsilla" aukaistu, sainkin nakuttaa varmaan kolme tai neljä nodea lisää vaikka olikin mukamas vain 1 skill point käytettävissä normaalin tasonnousun yhteydessä. Mitäköhän tuossakin nyt tapahtui.
Noi weapon set skill pointsit on vähän epäselviä, mutta kun niihin saa sitä "kapasiteettia" auki ja sitten käyttää jonkin passive pointin weapon set skill pointtina niin siihen menee se yks passive point mutta sen pystyy sitten laittamaan kummallekin weapon setille.

Esim. siis jos sulla ois vaikka 3 passive pointtia ja sen lisäksi kapasiteettia weapon set skill pointseille myös kolme pointtia niin voisit käyttää noi kolme passive pointtiasi vaikka ykkös weapon setille, jonka jälkeen näkyis että sulla on 0 passive pointia mutta voit kuitenkin tehdä vielä ne kolme valintaa tolla kakkos weapon setilläkin koska kolme pistettä dedikoituna tohon weapon set passive point systeemiin.

Tää oli varmasti niin epäselvästi selitetty että meni ohi mutta tässä vielä video asiasta:

Oon pelannut ykköstä vain joku parisenkymmentä tuntia niin varmaan johtuu siitä, mutta en oikein ymmärrä craftausta. Tai siis miksi käyttää orbeja craftaamiseen (SSF:n ulkopuolella), kun tradea selaamalla saa parilla exaltilla parempaa tavaraa, kun mitä itse saa tehtyä craftaamalla?

Mielummin kyllä siis craftaisin itse, mutta sillä määrällä mikä menee craftaamiseen saa jos vaikka mitä tradesta niin tuntuu vain tuhlaamiselta käyttää vähäisiä orbeja siihen?

Ehkä tää muuttuu, kun pääsee endgameen ja orbeja tulee niin paljon, että voi craftaa välittämättä siitä kuinka paljon niitä menee.

Olen nyt a3 cruelin loppupuolella, että varmaan huomenissa pääsen endgamen kimppuun ja tulee vähän enemmän selvyyttä tähän asiaan.

Oon pelannut ykköstä vain joku parisenkymmentä tuntia niin varmaan johtuu siitä, mutta en oikein ymmärrä craftausta. Tai siis miksi käyttää orbeja craftaamiseen (SSF:n ulkopuolella), kun tradea selaamalla saa parilla exaltilla parempaa tavaraa, kun mitä itse saa tehtyä craftaamalla?

Mielummin kyllä siis craftaisin itse, mutta sillä määrällä mikä menee craftaamiseen saa jos vaikka mitä tradesta niin tuntuu vain tuhlaamiselta käyttää vähäisiä orbeja siihen?

Ehkä tää muuttuu, kun pääsee endgameen ja orbeja tulee niin paljon, että voi craftaa välittämättä siitä kuinka paljon niitä menee.

Olen nyt a3 cruelin loppupuolella, että varmaan huomenissa pääsen endgamen kimppuun ja tulee vähän enemmän selvyyttä tähän asiaan.
Traden näkökulmasta dropit/craftaus on nyt epäbalanssissa. Item rarity on tällä hetkellä aika OP, ne pelaajat jotka stackaa geariin paljon raritya saa end-game mapeissa paljon currency droppeja ja ennen kaikkea paljon rare itemeitä. Tradessa on siksi paljon halpoja rareja tarjolla ja kysyntää ei kovin paljoaa (muuta kuin tiettyjen meta buildien romppeilla).
Kannattaa kuitenkin miettiä noiden currencyjen käytössä myös tradeemiseen nähty vaiva vs currencyn käytöstä saatu hyöty. Tradessa on se haittapuoli, että moni ei jaksa vaivautua vastaamaan esim. näihin 1 exaltin tradeihin ja siksi aikaa kuluu kun joutuu etsimään niitä jotka jaksaa vastata. Jos levuttaessa tulee vastaan jokin gearinpalanen joka on selvä upgrade ja siinä on vapaa affix slotti, niin ihan sama slämmäistä siihen se exaltti kun voit saada siitä vain lisähyötyä. Exaltteja löytää end gamessa helposti, varsinkin jos saa geariin edes hiemankin +item rarity affixeja.

• Tykkää
Reactions: mxb
selitetty että meni

Jos oikein ymmärsin, weapon skill set pointseilla avataan ykkös- ja kakkosseteille omia vaihtoehtoisia polkuja skillipuusta, jotka sitten aktivoituvat lennosta kun vaihtaa settiä. Onneksi en kuitenkaan käytä tosiaan kuin yhtä asetta, joten eipä tarvitse päätään vaivata ihan liiaksi vielä tässä vaiheessa. En usko että tahkoan tätä kuitenkaan ihan kuin Diablo 2:sta vuonna 2000 (kolme tai neljä kertaa läpi), mutta todella hyvältä hengenperilliseltä vaikuttaa juuri mahdollisuuksien ja kamarallin takia.

Minäkin olen vielä ainakin pitänyt siinä mielessä simppelinä, että en ole kahta eri settiä lähtenyt yhdistämään. Katsoo joskus, jos tarvetta siihen suuntaan olevaan spesifimpään buildiin ja/tai oman ymmärryksen kasvaessa.

Aloitin tekemään lighting monkkia eli välillä taukoa witchin mapeista. Mukavasti mennyt kuolematta. Act2:ssa juuri Balballan tapoin. 21 level on.

Itselläni myös kartat vähän väliä lopussa. Käytät vaikka t5 kartan ja saat "takaisin" t2 ja t3 kartan. Miten helvetissä pysyt mukana Kartoissa? Tämän jäkeen teet vaikka nuo T2 ja T3 kartat ja saat takaisin kaksi t1 karttaa... Et siltikään pysyty ylläpitämään karttoja (olen myös pistänyt pisteet mitä olen saanut ansaittua niin sinne karttaan että nostaa mahdollisuuksiani saada "parempia" karttoja). Toki olen jo hillittömästi "tuhlannut" kultaa kun voin kuitenkin ostaa t1 karttoja hintaan 5k kultaa niin 15k kultaa on t2 kartta jne. No onneksi tuota kultaa ei oikein tarvitse muuhun niin sitä pystyy lykkäämään noiden t1 karttojen ostoon.

Itsellä kyllä pyöri kartat hyvin siellä t10-t15 ilman sen kummempia, niistä torneista ja sinisillä orbeilla muutettuna kartat vaan että 100% isompi drop chance.
Spark sorsa budjetti gearilla kyllä ihan voimakas, vieläkun saisi ineguity beltin, mutta maksaa 15-25div "kunnollinen"

Onko tuosta +item raritystä oikeasti kuinka paljon hyötyä saada geariin? Nyt pääsin endgameen ja tuhlasin kaikki exaltit tradeen. Sain resistancet +75 ja chaos +10. Reilu 100 kertaa tuli kuoltua infernalistil. Huomenna saapi nähä miten endgames käy..

Onko tuosta +item raritystä oikeasti kuinka paljon hyötyä saada geariin? Nyt pääsin endgameen ja tuhlasin kaikki exaltit tradeen. Sain resistancet +75 ja chaos +10. Reilu 100 kertaa tuli kuoltua infernalistil. Huomenna saapi nähä miten endgames käy..

Näin uutena pelaajana ja kanssa tuhlasin aika paljonkin että saisi item rarityä geariin niin en ole noin 2 viikon aikana huomannut mitään eroa.

Itsellä loppui nyt motivaatio tähän normaalin vaikeuden Act 3:n Utzaal alueelle kun meni liian vaikeaksi.

Normaalit viholliset vaikeutuu tuossa ihan hetkessä että ei oikein pääse eteenpäin niin jääkööt tuohon nyt. Level 43 Cold sorcess hahmona ja joku noin 40h tuli pelattua että sinällään kyllä rahoille tuli vastinetta jo, pitää kyllä kokeilla uudestaan taas joskus jos tuota olisi helpotettu tms. tai jos tohon tulee joku easy-vaikeustaso.

Oli kyllä ihan loistava peli tuohon saakka, jotenkin hämmentävää että ovat voineet tehdä noin 100% Diablo 2 kloonin ilman että noita on haastettu oikeuteen tms. :D Ja myös kyllä hassua kuinka PoE2 on noin miljoona kertaa enemmän Diablo 2:n oloinen kun vaikka Diablo 4 ja muutenkin parempi. Tuli kyllä alussa ajateltua että varmaan tuollaiselta se Diablo 2 näytti ja tuntui omasta mielestä joskus nuoruudessa kun sitä tuli pelattua enemmänkin. Hyvää shittiä ehdottomasti.

Itsellä loppui nyt motivaatio tähän normaalin vaikeuden Act 3:n Utzaal alueelle kun meni liian vaikeaksi.

Normaalit viholliset vaikeutuu tuossa ihan hetkessä että ei oikein pääse eteenpäin niin jääkööt tuohon nyt. Level 43 Cold sorcess hahmona ja joku noin 40h tuli pelattua että sinällään kyllä rahoille tuli vastinetta jo, pitää kyllä kokeilla uudestaan taas joskus jos tuota olisi helpotettu tms. tai jos tohon tulee joku easy-vaikeustaso.

Oli kyllä ihan loistava peli tuohon saakka, jotenkin hämmentävää että ovat voineet tehdä noin 100% Diablo 2 kloonin ilman että noita on haastettu oikeuteen tms. :D Ja myös kyllä hassua kuinka PoE2 on noin miljoona kertaa enemmän Diablo 2:n oloinen kun vaikka Diablo 4 ja muutenkin parempi. Tuli kyllä alussa ajateltua että varmaan tuollaiselta se Diablo 2 näytti ja tuntui omasta mielestä joskus nuoruudessa kun sitä tuli pelattua enemmänkin. Hyvää shittiä ehdottomasti.
Kyllä mulla meni cold sorsalla peli läpi ihan tuosta noin vain. Eli parempaa kamaa tai buildin tarkastelua kehiin :)

Oletko tradennut kamoja? Perusdropeista saa todella vähän mitään hyvää gearia.

Kaveri jäi myös act3 jumiin mercenarylla (witchunter). Onko muilla ollut perusdropeilla vastaavaa? Minä witchillä menin hyvin ja ei mitään syytä olettaa etteikö myös munkki menisi.

Kaveri jäi myös act3 jumiin mercenarylla (witchunter). Onko muilla ollut perusdropeilla vastaavaa? Minä witchillä menin hyvin ja ei mitään syytä olettaa etteikö myös munkki menisi.
Mulla meinaa nyt barbaarilla vähän tökkiä. Sen verran surkeaa loottia on tippunut ja ei tuo buildikaan varmaan parhaasta päästä ole. Kaverilla sitten mercenary kranaateilla ja tuhoaa kaiken ympäriltä. Toki oli silläkin tuskallista tossa yhdessä vaiheessa, mutta sitten yksi droppi ja pari skillpointtia teki tuosta tuhokoneen.

Se act 3 tokavika bossi taitaa olla pelin vaikein. Itse jouduin ottamaan useamman yrityksen monkilla että oppi sen hyökkäysten rytmit. Lisäksi poison + chaos damage oli aika hirveä yhdistelmä :poop:

@zxcv jos ei jaksa alkaa treidaamaan niin toinen vaihtoehto on mennä kaverin kanssa se läpi.

Kamojen ja buildin tarkastelua vaan jos tökkii. Toisellla kierroksella munkki räjäytti kaikki bossit n. 5-10 sekunnissa. Ekalla läpipeluulla mercenaryllä kesti huomattavasti kauemmin ja kuolemia tuli opetellessa. Nyt voi juosta W15 mappeja kaasu pohjassa ja level pian 92.

Se act 3 tokavika bossi taitaa olla pelin vaikein. Itse jouduin ottamaan useamman yrityksen monkilla että oppi sen hyökkäysten rytmit. Lisäksi poison + chaos damage oli aika hirveä yhdistelmä :poop:

@zxcv jos ei jaksa alkaa treidaamaan niin toinen vaihtoehto on mennä kaverin kanssa se läpi.

Jepa. Siihen jäi kaveri. Se on aika paha kyllä, vaikka kerran olen vain kuollut siinä, mutta katsotaan, miten muilla hahmoilla.

Witchillä menin ekalla yrityksellä. Tosissani sain väistellä kyllä. Cruelilla tokalla yrityksellä, kun mokasin keihäissä.

Itselläni myös kartat vähän väliä lopussa. Käytät vaikka t5 kartan ja saat "takaisin" t2 ja t3 kartan. Miten helvetissä pysyt mukana Kartoissa? Tämän jäkeen teet vaikka nuo T2 ja T3 kartat ja saat takaisin kaksi t1 karttaa... Et siltikään pysyty ylläpitämään karttoja (olen myös pistänyt pisteet mitä olen saanut ansaittua niin sinne karttaan että nostaa mahdollisuuksiani saada "parempia" karttoja). Toki olen jo hillittömästi "tuhlannut" kultaa kun voin kuitenkin ostaa t1 karttoja hintaan 5k kultaa niin 15k kultaa on t2 kartta jne. No onneksi tuota kultaa ei oikein tarvitse muuhun niin sitä pystyy lykkäämään noiden t1 karttojen ostoon.
itse opin heti säästämään bossikarttoihin korkeimman tierin waystonet

samoin kannattaa heti alt+aug+regal ja tarvittaessa exaltti, pari kunnes dropchance on +150

ei mitään ongelmaa t1-15 ja ei ongelmaa pysyä T15.. tai noh jotain siirtymiä edelleen teen T11

Olen tässä koettanut täytellä tuota Atlasta, sain muilutettua nyt T15, 15+2 ja 15+2 map bossit ja samaten yhden Breach bossin, mutta vähän alkaa puuduttamaan mappien juokseminen että saa tarpeeksi resursseja edes yhteen yritykseen. Toisaalta, onhan tässä jo vajaa 180h pelikellossa, että ehkä ihan hyvä että pääsee kohta lomilta takaisin töihin :D

Tuo vaikeustason epätaisuus tulee myös koko ajan paremmin esiin, bossitaistelut ovat yleensä täysin triviaaleja ja kestää sen 10-30 sekuntia saada bossi nurin. Toisaalta taas ihan harmittoman näköinen perusmosa voi sitten töräyttää sen +3000 damagea täysien resistien ja 80% evasionin läpi. Olen tässä nyt parin päivän aikana kuollut ehkä kymmenen kertaa
ja vähän kaipailen jotain combat logia josta voisi edes jälkikäteen katsoa että mitä siinä tilanteessa tapahtui :D

Oli kyllä ihan loistava peli tuohon saakka, jotenkin hämmentävää että ovat voineet tehdä noin 100% Diablo 2 kloonin ilman että noita on haastettu oikeuteen tms. :D
Tää kyllä vähän nauratti välillä, esim. siinä vaiheessa kun act 2 aavikolla oli kurmuuttamassa serpent klaanilaisia the lost cityssä.

ja vähän kaipailen jotain combat logia josta voisi edes jälkikäteen katsoa että mitä siinä tilanteessa tapahtui :D
Tuli muuten ihan sama tänään mieleen, olis kiva nähdä oma damage sekä saatu, mielellään elementalien kanssa niin tietäis vähän mitä sieltä tulee. Ja helpottaisi omiakin kokeiluja.

Kumma ettei tässä tuommoista ole vaikka on jotain console-komentojakin. Vai enkö vaan löydä?

Vihdoin pääsin alottelemaan end gamea. Ressit ihan perseellään mutta ainakin vielä alussa tuntuu pärjäävän. Nyt pitäis alkaa saamaan exaltteja että sais cäpättyä ressit ja nostettua mana reg ainakin alkuun.

Utzaal oli sekä ekalla runilla että cruelilla melko työläs, etenkin tuon kaaosvahingon vuoksi. Pienetkin lisät kaaos resistanceen kannatti pistää käyttöön. Amethyst ringien rollaus (transmutation +) augment + regal + exalt jos on, tai ostaa tradesta valmiina muilla resistancelisillä. Helpotti huomattavasti kun nosti vähänkään sietokykyä kaaosta vastaan. Lopulta +15% kaaosresiin itsellä riitti rullaamaan act3:n läpi melko pienellä vaivalla.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 364
Jäsenet
75 179
Uusin jäsen
Sieniö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom