Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Se olis Act 3 cruel läpi ja pääsin endgameen. Tuo Act 3 alkoi kyllä tympimään aivan toden teolla :D Kävi vielä niin, että pelasin kaverin kanssa sen melkein läpi ja kun seuraavan kerran loggasin sisään, niin olin takaisin Waterwaysin kohdalla :poop: Pari kertaa yritin juosta Tier 1 Waystonea, mutta molemmat kusahtivat siihen kun joku örmö oneshottasi.
 
Se olis Act 3 cruel läpi ja pääsin endgameen. Tuo Act 3 alkoi kyllä tympimään aivan toden teolla :D Kävi vielä niin, että pelasin kaverin kanssa sen melkein läpi ja kun seuraavan kerran loggasin sisään, niin olin takaisin Waterwaysin kohdalla :poop: Pari kertaa yritin juosta Tier 1 Waystonea, mutta molemmat kusahtivat siihen kun joku örmö oneshottasi.
Erikoista kyllä, jos eteneminen ei tallentunut kaverin kanssa pelatessa. En ole kuullut, että muilla olisi ollut vastaavia ongelmia. Hyvin itselläkin toiminut, kun välillä kaverin kanssa edennyt.

Endgamen alkuun kannattaa ainakin varmistaa, että elemental resistancet ovat kunnossa (fire, cold, lightning). Sanoisin, että niiden kaikkien pitäisi olla ihan minimissään yli 50% ja mielellään siellä maksimissa, eli 75%. Muuten tulee kyllä ikävän paljon oneshotteja.
 
Erikoista kyllä, jos eteneminen ei tallentunut kaverin kanssa pelatessa. En ole kuullut, että muilla olisi ollut vastaavia ongelmia. Hyvin itselläkin toiminut, kun välillä kaverin kanssa edennyt.

Endgamen alkuun kannattaa ainakin varmistaa, että elemental resistancet ovat kunnossa (fire, cold, lightning). Sanoisin, että niiden kaikkien pitäisi olla ihan minimissään yli 50% ja mielellään siellä maksimissa, eli 75%. Muuten tulee kyllä ikävän paljon oneshotteja.
Ite olen jo tier 3 mapeissa ja saan vieläkin vain haaveilla tollasista resisteista. Jos muistan oikein niin fire ja ice 37% luokkaa ja lightning 3%. Bow:lla pelailen ja damagea on noin hiukan vajaa 5k ja manaa kuluu niin huimasti että miltein koko ajan on pullo tyhjä. Viimeiseen 15 pelitunnin aikana ei ole pudonnyt yhtään mitään parempaa mitä itsellä on päällä. Beltti taitaa olla vielä lvl 28 ja kengät 33.

Noi monsterit jotka saavat healttia lisää niin on kyllä ihan mahdottomia kun ei vaan damage riitä niitä millään tappamaan.

[Edit]
1734712892169.png

1734712917815.png
 
Viimeksi muokattu:
Ite olen jo tier 3 mapeissa ja saan vieläkin vain haaveilla tollasista resisteista. Jos muistan oikein niin fire ja ice 37% luokkaa ja lightning 3%. Bow:lla pelailen ja damagea on noin hiukan vajaa 5k ja manaa kuluu niin huimasti että miltein koko ajan on pullo tyhjä. Viimeiseen 15 pelitunnin aikana ei ole pudonnyt yhtään mitään parempaa mitä itsellä on päällä. Beltti taitaa olla vielä lvl 28 ja kengät 33.

Noi monsterit jotka saavat healttia lisää niin on kyllä ihan mahdottomia kun ei vaan damage riitä niitä millään tappamaan.

[Edit]
1734712892169.png

1734712917815.png
On kyllä huiman näköistä, että vain 1,3k lifeä ja noin huonot resistit. Tuskin pystyy juurikaan iskuja ottamaan ennen kuin kuoli korjaa.

Dexteritya sulla on kyllä turhan paljon. Strengthistä saa lifeä, niin siihen kannattaa lifepohjaisessa buildissa laittaa kaikki "ylimääräiset".

Gearin suhteen kannattaa katsoa vendoreita läpi, sekä yrittää craftailla itse. Lifeä ja resistejä kaipaat kyllä todella kipeästi lisää.
 
On kyllä huiman näköistä, että vain 1,3k lifeä ja noin huonot resistit. Tuskin pystyy juurikaan iskuja ottamaan ennen kuin kuoli korjaa.

Dexteritya sulla on kyllä turhan paljon. Strengthistä saa lifeä, niin siihen kannattaa lifepohjaisessa buildissa laittaa kaikki "ylimääräiset".

Gearin suhteen kannattaa katsoa vendoreita läpi, sekä yrittää craftailla itse. Lifeä ja resistejä kaipaat kyllä todella kipeästi lisää.
Oon vaan järjestäin pistänyt "parempia" kamppeita päälle. Mitä oon löytänyt tai saanut craftattua.

Painan vaan aina "c" ja katson jos lisää resistejä ni pistän päälle js ei niin olen jättänyt pois. Ei taida noissa dex kamppeissa olla shieldiä ollenkaan?

Manat myös hupenee koko ajan liian nopeasti ja mana pullokin täyttyy niin hitaasti. Tyyliin puolet aa ja puolet lightning arroweitä rodin kanssa
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on vielä kamppeet mitä päällä:
1734714242792.png

1734714260728.png

1734714274554.png

1734714289146.png

1734714307116.png

1734714320408.png

1734714332792.png

1734714346806.png
Ringit vaihtoon. Iron Ring on todella huono base endgamessa, kun tuo 1-4 phys dmg ei tee juuri mitään. Ringeistä löytyy baseja, missä on resistejä implicittinä. Sellaiset yrität vaikka craftailla, niin helpottaa jo kummasti.

Ja tuohon amuun kannattaa heittää pari exaa, jos niitä on kertynyt sen verran, että liikenee.
 
Ringit vaihtoon. Iron Ring on todella huono base endgamessa, kun tuo 1-4 phys dmg ei tee juuri mitään. Ringeistä löytyy baseja, missä on resistejä implicittinä. Sellaiset yrität vaikka craftailla, niin helpottaa jo kummasti.

Ja tuohon amuun kannattaa heittää pari exaa, jos niitä on kertynyt sen verran, että liikenee.

Noi exalted orbit tuntuu olevan aika "harvinaisia". Olen koittanut niitä käyttää craftaamisessa. Nyt kuitenkin kun josain youtube videossa oli että voi treidailla gearia muilla ja maksaa noilla exalteilla. Niin katselin että tyyliin kaikki maksaa yhden exalin niin varmaankin kannattaa katsoa mitä itse tarvitsee ja treidata jonkun pelaajan kanssa sen sijaan että koittaisi craftailla? Ei noista itse craftailuista taida kuintenkaan ikinä tulla mitään hyvää itselle?
 
Noi exalted orbit tuntuu olevan aika "harvinaisia". Olen koittanut niitä käyttää craftaamisessa. Nyt kuitenkin kun josain youtube videossa oli että voi treidailla gearia muilla ja maksaa noilla exalteilla. Niin katselin että tyyliin kaikki maksaa yhden exalin niin varmaankin kannattaa katsoa mitä itse tarvitsee ja treidata jonkun pelaajan kanssa sen sijaan että koittaisi craftailla? Ei noista itse craftailuista taida kuintenkaan ikinä tulla mitään hyvää itselle?
Joo tradettamalla saa toki helpommin tavaraa. Oletin ettet halua siihen lähteä, kun olit tähän saakka mennyt itse löydetyillä.
 
Tuli lopultakin chancettua toi Call of the Brotherhood, mutta tossa onkin jännä interaktio kaiken ”x% as extra lightning” damagen kanssa (mukaanlukien archmage) ettei se konvertoidu coldiksi. Vähän sääli, olisi voinut tuota sparkkia mätkiä coldina tupla-shockeilla mutta ei oikein skulaa ilman että kaikki muuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli lopultakin chancettua toi Call of the Brotherhood, mutta tossa onkin jännä interaktio kaiken ”x% as extra lightning” damagen kanssa (mukaanlukien archmage) ettei se konvertoidu coldiksi. Vähän sääli, olisi voinut tuota sparkkia mätkiä coldina tupla-shockeilla mutta ei oikein skulaa ilman että kaikki muuntuu.
Eikös me tästä puhuttu jo aiemmin, että kahteen kertaan konvertoiminen ei ole PoE 2:ssa mahdollista? :)

Extra damaget lasketaan konvertioksi, kuten lasketaan myös PoE 1:ssä.
 
Eikös me tästä puhuttu jo aiemmin, että kahteen kertaan konvertoiminen ei ole PoE 2:ssa mahdollista? :)

Extra damaget lasketaan konvertioksi, kuten lasketaan myös PoE 1:ssä.
No tämäpä, mietinikin tossa asiaa pyöritellessäni että noinkohan toimii. Pakkohan se oli kokeilla kuitenkin.
 
Ei pitänyt kuin 89 levelille asti pelata monkille niin opin, että reforging benchissä voi vaihtaa vaikka kolme tier 10 mappia yhdeksi tier 11 mapiksi :beye: Oispa tiennyt vähän aikaisemmin
 
Ei tuo 3 kerroksen Trial of Sekhemas lopulta ollutkaan niin paha, tosin olin varmaan melko ylilevelinen jo lvl 75. Pääsin vikalle pomolle täysillä honoreilla, mutta siinä meinasi tulla paniikki kun ukko upposi juoksuhiekkaan ja melkein kusahti siihen.
 
Witchillä cruelin act3 nyt. Menipäs helposti act2 vikalopari. Yhden energiaputtelin käytin ja senkin varuilta. Vaihdoin arsonistit snipereihin. Tuntuu paremmalta ja niiden poison skill on kova. Uniikkeja tipahtanut parikin tänään aamulla jo.
 
Barballa aloittelin eilen tuossa ja löytyi stashista joku unique asekkin. Melko helppoa sen kanssa jauhaa, kun kaikki perusvihut kuolee yhdestä lyönnistä ja ei nuo erkkarit/bossitkaan montaa lyöntiä vaadi.
 
On kyllä turhan hasardia meno koko ajan HC:lla aivan alusta lähtien, varsinkin kun SSF:llä vetää. Olisipa edes hiukan parempi kontrolli siihen, että missä tilanteissa henki lähtee ja hahmon saisi rakennettua paremmin kestäväksi ilman huippugeariakin. Kripparianilla on aika hyvä video EA:n tilasta, vaikka onkin viimeisimmän patchin takaa, mutta silti ihan relevantti. Joten eiköhän jäädä odottelemaan, että tuohon mahdollisesti tulisi jotain muutosta, ja silllä aikaa pelailla softia. Jotenkin ei ole löytynyt mielekästä hahmoa, vaikka mobit toki kaatuukin hyvää tahtia monella eri specillä.
 
Nyt on defenssit kohillaan:

1734807882462.png


E: Napsahti gamblella uusi chesti ja nyt onkin jo ihan eri lukemat:

1734816090315.png
 
Viimeksi muokattu:
Barballa aloittelin eilen tuossa ja löytyi stashista joku unique asekkin. Melko helppoa sen kanssa jauhaa, kun kaikki perusvihut kuolee yhdestä lyönnistä ja ei nuo erkkarit/bossitkaan montaa lyöntiä vaadi.
Hitto tällä barballa vaan eteni niin nopeasti tohon act 1 loppuun, että ei enää kestä kyllä ukko iskua yhtään. Pitää hieman grindata lvl ja kamaa. 7lvl aikasemmin pääsi, kun edellisellä hahmolla tuonne loppumanoriin :D
 
No niin nyt on minun witch mapeilla. Act3:ssa Viper on kyllä kuumottava. Toisella yrityksellä meni, kun hermoilin niiden keihäiden kanssa. Noin 75h meni minulla actien kanssa.
 
Hyvää mättöä ollut kyllä, reilu 100h nyt takana lvl 92 rangerilla. Toki paljon parannettavaa ja bugeja, mutta kuuluu EA. Peeceellä tulee pelailtua, lisäilkää kaveriksi: PahaPekka
Ei tarvi yksin tuskailla siellä!
 
Ei tarvi yksin tuskailla siellä!
Tää sorceress on niin rikki niin eipä tartte tuskailla ollenkaan. Halvoillakin (1-2ex per itemslot) saa ukon jolla clearaa tier 15 mappeja pysähtymättä. Eipä tää eroa POE1 millään tavalla clearausnopeuksissa kun voi vaan blinkkailla ja putsata mapit hetkessä.
Tuntuu aika epäreilulta pelailla tälläsellä rikkinäisellä hahmolla ku kavereilla arvokkaamman tavarat eivätkä muilla hahmoluokilla pärjää yhtä hyvin. Tuo mana stäckkäys sorceresilla kun mahdollistaa halvoillakin kamoilla chaos immunityn + yli 7k effectiven HP:n (es + mana) sekä sparkki tappaa offscreenistä viholliset ennen kuin ehtii näkemäänkään ja bossitkin sulavat samantien.

Buildi on about tälläinen:
 
Tää sorceress on niin rikki niin eipä tartte tuskailla ollenkaan. Halvoillakin (1-2ex per itemslot) saa ukon jolla clearaa tier 15 mappeja pysähtymättä. Eipä tää eroa POE1 millään tavalla clearausnopeuksissa kun voi vaan blinkkailla ja putsata mapit hetkessä.
Spark on kyllä liian hyvä, itsellä 90 level Stormweaver SSF:ssa ja olettaisin että tradessa saa muutamalla exaltilla vastaavahkot gearit kuin itsellä (4k manaa, 700 regen, 1.5k life, 25% crit). Tästäkin huolimatta ihan rikki ja esimerkiksi se eka breach bossi kaatui ihan hetkessä. Löytyi vielä tuo Midnight Braid eilen ja ton jälkeen muuttui aivan liian hyväksi survivabilityn osalta.

Tuli act 3 saatua aamusta monkki HC:ssa, tullut kolmen groupilla pelattua ja ihan hyvää viihdettä kyllä. Yksi toveri kaatui juuri session lopuksi joten lähdettäneen alusta taas.
 
Spark on kyllä liian hyvä, itsellä 90 level Stormweaver SSF:ssa ja olettaisin että tradessa saa muutamalla exaltilla vastaavahkot gearit kuin itsellä (4k manaa, 700 regen, 1.5k life, 25% crit). Tästäkin huolimatta ihan rikki ja esimerkiksi se eka breach bossi kaatui ihan hetkessä. Löytyi vielä tuo Midnight Braid eilen ja ton jälkeen muuttui aivan liian hyväksi survivabilityn osalta.

Tuli act 3 saatua aamusta monkki HC:ssa, tullut kolmen groupilla pelattua ja ihan hyvää viihdettä kyllä. Yksi toveri kaatui juuri session lopuksi joten lähdettäneen alusta taas.
Spark ei ole liian hyvä, vaan archmage ja manastacking on rikki. Spark itsessään ei ole mitenkään älytön, jos sitä käyttää ilman archmagea.

Ei tee mieli edes pelata archmagen kanssa mitään, kun tietää että se nerffataan pian suohon, eikä niillä buildeilla edes pääse kokemaan peliä kunnolla, kun kaikki sulaa hetkessä. On myös tavallaan vaarallista tottua liikaa tuohon tämän hetken archmageen ja buildin helppouteen, kun pitäisi myöhemmin sitten palata muihin buildeihin.
 
Spark ei ole liian hyvä, vaan archmage ja manastacking on rikki. Spark itsessään ei ole mitenkään älytön, jos sitä käyttää ilman archmagea.
On tuo mekaanisesti aika rikki kun voi lahdata vihuja ennenkö niitä näkee, tollanen pre-firetys ennen taisteluita jne. Itsellä nyt joku reilu 100% projectile speed ja ~4s duration.

Mitä nyt pikaisesti vilkaisin niin itsellä putoaa ~puoleen damaget jos tiputtaa archmagen pois ja ottaa tilalle Mana Tempestin - veikkaan että ei tuo ratkaisevasti heikennä clearia. Tosta tulee lisäksi yksi forkki lisää, joten voi olla että cleari pysyy ~suht samana.
 
On tuo mekaanisesti aika rikki kun voi lahdata vihuja ennenkö niitä näkee, tollanen pre-firetys ennen taisteluita jne. Itsellä nyt joku reilu 100% projectile speed ja ~4s duration.

Mitä nyt pikaisesti vilkaisin niin itsellä putoaa ~puoleen damaget jos tiputtaa archmagen pois ja ottaa tilalle Mana Tempestin - veikkaan että ei tuo ratkaisevasti heikennä clearia. Tosta tulee lisäksi yksi forkki lisää, joten voi olla että cleari pysyy ~suht samana.
Mana tempest hyötyy myös mana stacking metasta, eli sama manaan liittyvä rikkinäisyys siinäkin tulee vastaan.

Clearissa nyt on moni muukin buildi todella nopea, kun mappien balanssi on mitä on. Suurin osa Spark-buildeista menettää ainakin 70-80% damagestaan, jos otetaan manaan liittyvät älyttömyydet pois. Sen kyllä huomaa jo bosseissa ja clearissakin.

Toki Spark itsessään vaatinee vähän balansointia myös, mutta se ei silti ole nykyisten metabuildien suurin ongelma.
 
Mistä mahtaa johtua että warriori missaa suurimman osan basic attakeistaan?
Jos aidosti missaa, niin joko accuracyssa on ongelmaa, tai sitten hahmo seisoo liian kaukana kohteesta ja huitoo ilmaa.

Toinen vaihtoehto on, että iskut eivät missaa, vaan ne blokataan. Osa vihollisista blokkailee attackeja todella paljon.

Tietysti voi siinä joku bugikin olla, mutta en ole sellaisesta kuullut.
 
Jos aidosti missaa, niin joko accuracyssa on ongelmaa, tai sitten hahmo seisoo liian kaukana kohteesta ja huitoo ilmaa.

Toinen vaihtoehto on, että iskut eivät missaa, vaan ne blokataan. Osa vihollisista blokkailee attackeja todella paljon.

Tietysti voi siinä joku bugikin olla, mutta en ole sellaisesta kuullut.
Seison ihan vieressä. Esimerkiksi act 2 lopussa kun juokset "vihollisen lautoilla" niin oikein mihinkään vastaan tuleviin mobeihin en osunut millään. Kaikki talenttipuusta olen ottanut strengtiä. Paljonko warrulla tulisi olla accuracy?

1734877443367.png


Vaihdoin muutamia nodeja dex niin auttoi huomattavasti. Nyt missailee enään 10 aa niin varmaan tyyliin 2-3. Paljonko accyracya olisi hyvä olla warrulla?
 
Viimeksi muokattu:
Seison ihan vieressä. Esimerkiksi act 2 lopussa kun juokset "vihollisen lautoilla" niin oikein mihinkään vastaan tuleviin mobeihin en osunut millään. Kaikki talenttipuusta olen ottanut strengtiä. Paljonko warrulla tulisi olla accuracy?

1734877443367.png


Vaihdoin muutamia nodeja dex niin auttoi huomattavasti. Nyt missailee enään 10 aa niin varmaan tyyliin 2-3. Paljonko accyracya olisi hyvä olla warrulla?
Dexiä ei pitäisi pelkästään accuracyn takia joutua ottamaan. Yritä löytää kamoja, mistä tulee accua.

Accuracyn ja arvion osumaprosentista näet skillivalikosta:
1734877639605.png
 
Mana tempest hyötyy myös mana stacking metasta, eli sama manaan liittyvä rikkinäisyys siinäkin tulee vastaan.

Clearissa nyt on moni muukin buildi todella nopea, kun mappien balanssi on mitä on. Suurin osa Spark-buildeista menettää ainakin 70-80% damagestaan, jos otetaan manaan liittyvät älyttömyydet pois. Sen kyllä huomaa jo bosseissa ja clearissakin.

Toki Spark itsessään vaatinee vähän balansointia myös, mutta se ei silti ole nykyisten metabuildien suurin ongelma.
Joo, toki hyötyy, mutta manan määrä ei suoraan skaalaa tätä toisin kuin Archmagea - lähinnä regeni auttaa siinä ettei lopu mana kesken.

Korjaus voisi olla muuttaa MoM samaksi kuin PoE ykkösessä - sanotaanko vaikka 30-40% taken from mana niin tuo voisi olla järkevämpi, ei voisi pelkkää manaa tällöin stackata survivabilitya varten ja todennäköisesti pitäisi investoida ne muutkin asiaan liittyvät passivet. Vaihtoehtoisesti sen regenin voisi pudottaa 50% less -> 75% less, ja esimerkiksi Archmage 6% -> 3% manasta damageen.

Voi olla että koko paska hajoaisi mutta se ainakin korjaisi tästä ison osan rikkonaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Seison ihan vieressä. Esimerkiksi act 2 lopussa kun juokset "vihollisen lautoilla" niin oikein mihinkään vastaan tuleviin mobeihin en osunut millään. Kaikki talenttipuusta olen ottanut strengtiä. Paljonko warrulla tulisi olla accuracy?

1734877443367.png


Vaihdoin muutamia nodeja dex niin auttoi huomattavasti. Nyt missailee enään 10 aa niin varmaan tyyliin 2-3. Paljonko accyracya olisi hyvä olla warrulla?
Act 2 lautat on omalle monkille vaikeat. Ei oikein osunut kunnolla. En tiedä oliko mappi vai ne vastustajat.
 
Archmage Sparkilla tullut pelailtua nyt about viikon verran. Level 90 kilahti tänään.
Ja joo, todellakin ylivoimainen taito.. archmage siis. Spark on mahtava clearaamaan, mutta ilman hyvää damagea sillä ei tee mitään. Tähän vielä päälle se, että mana stacking tuo ylivoimaisen kestävyyden ja recoveryn pelaajalle (CI + EB + MoM).
Veikkaan, että GGG nerffaa Archmagen damagenumeroita ja sparkilta lähtee projectile määrää tai speediä pois. PoE1:ssa jo Sparkilta nerffitty proj speediä pariinkiin otteeseen.
Aion jatkaa vielä tuolla buildilla kunnes tipahtaa jotain mielenkiintoista loottia jonka ympärille voisi aloittaa rakentamaan jotain uutta hahmoa. GGG taitaa nyt olla joulutauolla joten nerffejä ei tarvitse pelätä vielä toviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 478
Viestejä
4 558 165
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom