Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tässä ennakkoon tulee haastatteluita katsottua ja teasereita yms. lisäinfoja seurattua, ihan vaan että saa hypeä pidettyä yllä.

Mun raja menee ainakin siinä, että ei kiinnostanut yhtään katsoa, kun joiltakin on tullut act 1-2 full playthrough videoita pihalle. Haluan ensimmäisen läpipeluun olevan kuitenkin mahdollisimman uudelta tuntuva kokemus, eli en halua nähdä niitä acteja ennakkoon.

Kyllä tässä ennakkoon tulee haastatteluita katsottua ja teasereita yms. lisäinfoja seurattua, ihan vaan että saa hypeä pidettyä yllä.

Mun raja menee ainakin siinä, että ei kiinnostanut yhtään katsoa, kun joiltakin on tullut act 1-2 full playthrough videoita pihalle. Haluan ensimmäisen läpipeluun olevan kuitenkin mahdollisimman uudelta tuntuva kokemus, eli en halua nähdä niitä acteja ennakkoon.

Jep kyllä tos yköses on tullu näitä liigarushei minuuttiaikataululla vedettyä ihan tarpeeksi. Tätä kun 5 vuotta odottanut niin rauhassa. Muutenkaan en nää mitään kiirettä, pelaajamäärä tulee oleen niin vitusti isompi, että kaupankäynti ja kauppa käy taatusti vaikka rauhallisemminkin levuttaa.

Toinen ajatus on, että saatan hyvinkin levuttaa pariakin buildia yhtäaikaa tällä kertaa. Riippunee mitä kamaa tippuu.

Trailerit ja joitain Q&A ja random videoita tullut kateltua etukäteen. Mutta mitään kummempaa buildia tai muuta suunnitelmaa en tee, rollaan vaan Sorceressin rupean räiskimään.
Min-max meta kikkailua ehtii harrastamaan myöhemminkin :D

Mutta miten valita hyvä luokka, jos ei tiedä etukäteen niitä ascendency nodeja?
Vaikka tietäisikin etukäteen, niin ei silti voi lopulta tietää miten hyviä eri nodet ovat. Siksi tuo ensimmäisen classin valinta on syytä tehdä fiilispohjalta, eikä yrittää perustaa sitä tarkkoihin faktoihin, kun sellaisia ei lopulta edes voi olla tarjolla.

Vaikka tietäisikin etukäteen, niin ei silti voi lopulta tietää miten hyviä eri nodet ovat. Siksi tuo ensimmäisen classin valinta on syytä tehdä fiilispohjalta, eikä yrittää perustaa sitä tarkkoihin faktoihin, kun sellaisia ei lopulta edes voi olla tarjolla.

Mutta joo onhan noita joitain nodeja jo esitelty joten jotain osviittaa saa.

Tuli mieleen että eiköhän ne kaikkien ascendency nodet nää sieltä skilli puusta kuten ennenkin? Eli valitsee luokan ja starttaa pelin ja avaa skillipuun ja jos ei miellyttä niin tekee heti uuden hahmon.

Viimeksi muokattu:
Mutta joo onhan noita joitain nodeja jo esitelty joten jotain osviittaa saa.

Tuli mieleen että eiköhän ne kaikkien ascendency nodet nää sieltä skilli puusta kuten ennenkin? Eli valitsee luokan ja starttaa pelin ja avaa skillipuun ja jos ei miellyttä niin tekee heti uuden hahmon.
Eihän niitä näe ennen kuin pääsee ascendancyn valitsemaan, jolloin näkee oman classin ascendancyt. Ainoastaan normaali skillipuu näkyy heti, mutta ascendancyt eivät.

Veikkaan kyllä, että ne datamainataan aika nopeasti. Mahdollisesti jo ennen launchia, kun nythän peli on jo ennakkoladattavissa Xboxin puolella ja todennäköisesti tulee jonkin verran ennakkoon myös PC:lle ladattavaksi.

Lienenkö vaan niin kasuaali, mutta en edes ymmärrä ekalle kerralle (varsinkin ea:ssa) mitään muuta tapaa. :D Minä lähden witchillä heti ja se blood mage kiinnosti erityisesti. Sillä pelaan mitä nyt voinkaan ja sitten lähden kokeilemaan jotain muuta. Kiinnostavia oli kyllä kaikki lähtemistavat/classit.

GGG foorumilta myös huono kokemus:
Kävin kokeilemassa kepillä jäätä ja vittuilemassa kuten tapoihini kuuluu. Ainoa minulle tärkeä viesti poistettiin ja viestit joissa kritisoin GGG:tä vastattiin jotta he ei näyttäisi huonolta. Ei mitään edistystä.

Viimeksi muokattu:
Kävin kokeilemassa kepillä jäätä ja vittuilemassa kuten tapoihini kuuluu. Ainoa minulle tärkeä viesti poistettiin ja viestit joissa kritisoin GGG:tä vastattiin jotta he ei näyttäisi huonolta. Ei mitään edistystä.
Kovin paljon tuntuu sulla olevan huonoja kokemuksia. Itselläni ei tule yhtäkään huonoa kokemusta mieleen GGGn supportista tai foorumeistakaan ja aika monta vuotta on tullut näitä selattua. Toki supporttiin on ollut tosi vähän asiaa ylipäätään. Jännä.

Kovin paljon tuntuu sulla olevan huonoja kokemuksia. Itselläni ei tule yhtäkään huonoa kokemusta mieleen GGGn supportista tai foorumeistakaan ja aika monta vuotta on tullut näitä selattua. Toki supporttiin on ollut tosi vähän asiaa ylipäätään. Jännä.
e: GGG toimi puoliksi oikein, joten neutraali fiilis nyt

Viimeksi muokattu:

Kävit vittuilemassa ja tuli huono kokemus. Eikö sen iän pitäisi opettaa parempia toimintamalleja?

Mega hype 1 viikko enää!! !

Olen päätymässä toteemi warcry Warbringeriin. Laittelen toteemeja pystyyn ja huudan no cooldown warcy skillejä koko ajan. Pahan paikan tullen kääriydyn jadeen ja annan toteemien hoitaa homman.

Hype!

Noniin. Muutama päivä piti pommittaa foorumia/supportia viesteillä että sain tahtoni läpi, nyt on hyvä mieli. 🥳

Kävit vittuilemassa ja tuli huono kokemus. Eikö sen iän pitäisi opettaa parempia toimintamalleja?
En minä aina niin vakavissani kirjoittele. Näissä pelijutuissa perseily on aina ollut lähellä sydäntä. :D

Oishan tuossa supportissa varmaan aika paljon parennettavaa, mutta jos vertaa vaikka moderointia Blizzardin foorumeihin, niin GGG:llä tuntuu olevan aika suvaitsevaiset moderaattorit.

Kaitpa sitä voisi jo hype junaan hypätä, niin pääsee pettymään.

Viimeksi muokattu:
Nyt on tuettu Kiinaa 40€:llä Lord of Ogham supporter päkin muodossa ja Gaben sai oman 15 euron siivunsa. :)
Enää pitäisi classi päättää. Warrior voisi sopia hitaaseen pelityylin, jos aloittaa ihan rauhassa.

___

Oli muuten raikas tuulahdus menneisyydestä kun kävin ostamassa PoE in-game shopista sen supporter päkin. Heti ensimmäisenä ruudulle lävähti Global chät ja siellä oli täydessä vauhdissa D2 vs PoE väittely. En muistanutkaan että peleissä on joskus saanut ilmaista tunteita, kun olen viimeisen vuoden elänyt Blizzardin suojakuplassa.

Viimeksi muokattu:
Nyt on tuettu Kiinaa 40€:llä Lord of Ogham supporter päkin muodossa ja Gaben sai oman 15 euron siivunsa. :)
Enää pitäisi classi päättää. Warrior voisi sopia hitaaseen pelityylin, jos aloittaa ihan rauhassa.

___

Oli muuten raikas tuulahdus menneisyydestä kun kävin ostamassa PoE in-game shopista sen supporter päkin. Heti ensimmäisenä ruudulle lävähti Global chät ja siellä oli täydessä vauhdissa D2 vs PoE väittely. En muistanutkaan että peleissä on joskus saanut ilmaista tunteita, kun olen viimeisen vuoden elänyt Blizzardin suojakuplassa.
Taitaa Blizzulla olla vain huomattavasti pidempi kokemus jo WOW puolelta miten kusipäitä ihmiset voi olla sielä chatissa

Onhan tuo ihmisten määrä WOW chatissa huomattavasti suurempi ja kuten sanotaan joukosssa tyhmyys tiivistyy
Onko sulla jotain näyttöä tästä? Käsittääkseni WoWissa pelaajat jaetaan realmeille joten samaan aikaan samassa chatissa ei ole koko pelin populaatiota vaan joku pienempi osajoukko. En menisi itse vannomaan että nuo yksittäiseen chattihuoneeseen mahtuvat pelaajamäärät ratkaisevasti eroaisivat näiden pelien välillä, en tiedä sitten onko tästä julkaistu jotain virallisia numeroita jossain.

Onko sulla jotain näyttöä tästä? Käsittääkseni WoWissa pelaajat jaetaan realmeille joten samaan aikaan samassa chatissa ei ole koko pelin populaatiota vaan joku pienempi osajoukko. En menisi itse vannomaan että nuo yksittäiseen chattihuoneeseen mahtuvat pelaajamäärät ratkaisevasti eroaisivat näiden pelien välillä, en tiedä sitten onko tästä julkaistu jotain virallisia numeroita jossain.

Nämä kaikki ihmiset esimerkiksi on samassa chatissa

Vähän liian aikasin kritisoin GGG:n tukea, mutta oli mulla siihen syy. Itse järjestelmä on typerä koska asiakas jätetään epätietoiseksi ilman mitään vastausta jos käy huono tuuri.

Viestittelin kolmella eri sähköpostilla ja lyhyin vastausaika oli 7 minuuuttia ja pisin 4 päivää. Eli jos joku joutuu kamppailemaan tuen kanssa ja mitään ei kuulu pariin päivään niin kannattaa lähettää uusi viesti vastaamalla vanhaan viestiketjuun, sen jälkeen vastaus saattaa tulla minuuteissa.

GGG:n työntekijät on kyllä mukavia ja viitseliäitä jos sellaisen sattuu saamaan kiinni, mutta voisivat päivittää nuo kivikautiset järjestelmät. Nyt kuitenkin ihan positiivisin mielin odottelen PoE2:sta. 🧙‍♂️

Kannattaa ihan suosiolla odotella helmikuulle jos haluaa bugittoman/ei-epätietoisen kokemuksen beta-kokemuksen sijaan. Tää on tätä nykypäivää että betatestataan peli pelaajilla ensin. Epäilen myös vahvasti että turha miettiä mitään buildeja vielä, koska tulevat muuttamaan asioita 100% varmasti julkaisuun mennessä aika paljonkin.

Fextralifen mietteitä. Minulle ainakin erityisen hyviä uutisia, että ohjain toimii erinomaisesti ja videon tyypin mukaan paremmin kuin hiiri ja näppis - toki hänen mielipide vain. Couch cooppi kelpaa myös. Voisi kummipojan kanssa pelailla. Bugeja on tietysti, mutta ei tuon videon perusteella maa kaadu. Lähden takuulla pelaamaan ensi perjantaina. Haastava on kampanja eikä läpi juosta kuten vaikka Diablo 4:ssa.

Kannattaa ihan suosiolla odotella helmikuulle jos haluaa bugittoman/ei-epätietoisen kokemuksen beta-kokemuksen sijaan. Tää on tätä nykypäivää että betatestataan peli pelaajilla ensin. Epäilen myös vahvasti että turha miettiä mitään buildeja vielä, koska tulevat muuttamaan asioita 100% varmasti julkaisuun mennessä aika paljonkin.
Eiköhän täällä suurin osa juuri odota tuota epätietoisuutta ja uuden testaamista. Jos haluaa varmaa monsujen lahtausta niin aina voi pelata poe 1 mutta osa poe 2 hohtoa on juuri uusi aloitus puhtaalta pöydältä ja uusien actien, buildien ja pelimekaniikkojen löytäminen sekä kokeilu. Toki kannattaa varmaan sinne viralliseen julkaisuun asti odotella jos bugit ja rautalanka guidejen puutos haittaa pelikokemusta.

kylläpä näyttää hyvälle, viiminen niitti D4 arkkuun, toi endgame video oli jo pidempi ku D4 endgame. :D Huomaa kyllä että GGG pojat on kyllä saanut inspiraatiota Last Epochista.
Nojuu. Itselle näytti aika työmaalta tuo endgame mikä ei välttämättä ole aina hyvä juttu.

Eniten ärsyttää se jos on paljon kaikenlaista lisäkontenttia mitä pitää kahlata jonkun tietyn reagentin tms. takia. Kuitenkin kaikki tekeminen on vähän samaa mättöä..

Sopivasti saa olla tekemistä ja sitte joku hyvä perus mekaniikka mikä pitää pelaamisen mielenkiintoisena, vaikka jauhaisikin vähän enemmän samoja paikkoja.

D4ssä ei ol kyllä itellä kertaakaan kontent loppunu kesken.. tavallaan. Olen muuten vaan kyllästynyt( tai ei ole ehtiny pelaa) muutaman kerran kesken seasonin pelailee. Sitte parin kertaa alotin niin myöhään että just kerkesin about end gamen läpäsee.

En koskaan rushinu levutusta, joten ei heti kyllästyny, kun ei ole pelailut viikossa läpi. Nykyään tosin levutus liian nopeaa.

Nykyää ei kyllä kiinnosta seasonit oikein ollenkaan, ihan turhaa alotella alusta vähän väliä. Peli ku peli oikeestaan.

Nojuu. Itselle näytti aika työmaalta tuo endgame mikä ei välttämättä ole aina hyvä juttu.

Eniten ärsyttää se jos on paljon kaikenlaista lisäkontenttia mitä pitää kahlata jonkun tietyn reagentin tms. takia. Kuitenkin kaikki tekeminen on vähän samaa mättöä..

Sopivasti saa olla tekemistä ja sitte joku hyvä perus mekaniikka mikä pitää pelaamisen mielenkiintoisena, vaikka jauhaisikin vähän enemmän samoja paikkoja.

D4ssä ei ol kyllä itellä kertaakaan kontent loppunu kesken.. tavallaan. Olen muuten vaan kyllästynyt( tai ei ole ehtiny pelaa) muutaman kerran kesken seasonin pelailee. Sitte parin kertaa alotin niin myöhään että just kerkesin about end gamen läpäsee.

En koskaan rushinu levutusta, joten ei heti kyllästyny, kun ei ole pelailut viikossa läpi. Nykyään tosin levutus liian nopeaa.

Nykyää ei kyllä kiinnosta seasonit oikein ollenkaan, ihan turhaa alotella alusta vähän väliä. Peli ku peli oikeestaan.
Taitaa se D4 olla parempi peli sinulle. Tuskin tulet tykkäämään Poesta.

Kyllä tässä on olemassa myös välimaasto. Jos joku pelaa D4:sta esimerkiksi 30 minuuttia viikossa ja kontentti ei lopu kesken, niin silloin on ihan oikein sanoa että D4 on hyvä peli. Mutta samalla tavalla se henkilö voisi pelata PoE2:sta 30 minuuttia viikossa ja sanoa että se on hyvä peli. Ei ne pois sulje toisiaan.

Fextralifen mietteitä. Minulle ainakin erityisen hyviä uutisia, että ohjain toimii erinomaisesti ja videon tyypin mukaan paremmin kuin hiiri ja näppis - toki hänen mielipide vain. Couch cooppi kelpaa myös. Voisi kummipojan kanssa pelailla. Bugeja on tietysti, mutta ei tuon videon perusteella maa kaadu. Lähden takuulla pelaamaan ensi perjantaina. Haastava on kampanja eikä läpi juosta kuten vaikka Diablo 4:ssa.

Fextralife julkassut NDA alaista sisältöä, mahdollisesti suljetusta alpha testistä. Video on nyt privaatti.
Yleisestikin ottaen fextralifestä ei ole pidetty, upottanut livestreamiaan fextralife wikisivulle automaattitoistolla ja tuota kritisoitiin aika paljon joskus. Lopulta Twitch pisti lopun upotuksille ja fextra ei oo sen jälkeen streamannut kun kaikki katsojat suli pois :D

Fextralife julkassut NDA alaista sisältöä, mahdollisesti suljetusta alpha testistä. Video on nyt privaatti.
Yleisestikin ottaen fextralifestä ei ole pidetty, upottanut livestreamiaan fextralife wikisivulle automaattitoistolla ja tuota kritisoitiin aika paljon joskus. Lopulta Twitch pisti lopun upotuksille ja fextra ei oo sen jälkeen streamannut kun kaikki katsojat suli pois :D
Erikoista, mutta mitäpä nykyään ei tehtäisi huomion vuoksi. Itse olen lähinnä vältellyt näkemästä PoE2 sisältöä ja laitan youtube videot soimaan siten että kuulen pelkän puheen.

Viimeksi muokattu:
No en mä sitä D4sta ole juuri pelannut, enemmän D2 pre-xpack versiota viimeaikoina ja tuli tossa välissä pelattua PoEssa vanhaa hahmoakin ja alotin uudenkin standardissa.

D4 lisäriin otin refundin kun paskoivat taas noi non-season hahmot ja itemit.

Aiemman viestin pointti oli se että ei sitä end game kontenttia tarvii niin hullusti olla.. vähän riippuu peli tyylistäkin.
Ssfhc niin homma etenee vähän hitaammin jolloin vähempikin sisältö riittää
Itse toivoisin peliltä yleensä että järkevää tekenistä olis vähintää midgame -> endgame.
Nykyään tyylinä monesti että levutus on ihan turhaa ja oikea peli alkaa vasta max level..

No en mä sitä D4sta ole juuri pelannut, enemmän D2 pre-xpack versiota viimeaikoina ja tuli tossa välissä pelattua PoEssa vanhaa hahmoakin ja alotin uudenkin standardissa.

D4 lisäriin otin refundin kun paskoivat taas noi non-season hahmot ja itemit.

Aiemman viestin pointti oli se että ei sitä end game kontenttia tarvii niin hullusti olla.. vähän riippuu peli tyylistäkin.
Ssfhc niin homma etenee vähän hitaammin jolloin vähempikin sisältö riittää
Itse toivoisin peliltä yleensä että järkevää tekenistä olis vähintää midgame -> endgame.
Nykyään tyylinä monesti että levutus on ihan turhaa ja oikea peli alkaa vasta max level..
En voisi olla paljoa enempää eri mieltä. Standardin pelaaminen on omasta mielestä täysin turhaa sillä millään ei oikein ole mitään arvoa koska ekonomia on aivan sekaisin vuosien ja vuosien current league -> standard konversioiden takia ja kyllähän sen nyt kaikki tietää että ainoa oikea tapa pelata on uudet leaguet ja juuri se että kaikki aloittaa nollasta. Poessa kuitenkin monet vetää actit läpi jo 4-5h ssfhc:ssakin ja varsinainen oikea pelaus alkaa vasta mapeissa kun mahdollinen levutus buildi respecataan. Itse nykyään myös pidän actien vetämisestä mutta kyllä se 'end game' on juuri se asia mihin tulisi panostaa ja jossa suurin osa peliajasta vietetään. Tämän myös totesi poe 2 Game Director Jonathan.

En myöskään oikein ymmärrä kommenttia että ''ei sitä end game kontenttia tarvii niin hullusti olla...'' - mitäs sitten jos ei end gamea? Ei kukaan jaksa loputtomasti acteja juosta uudestaan perä jälkeen enkä ymmärrä mitä vikaa siinä olisi jos useampia eri tapoja pelata aukeaa actien jälkeen, eihän tämä ole sinulta mitenkään pois vaikka itse tykkäisit vetää ne actit hitaammin läpi. Mutta toki jos mieluummin D2 tyyliin vetää x100 Mephisto runia ja sen jälkeen toiset 100 Baal runia ja kokee tämän mielekkäämmäksi niin varmaan voi poen end game tuntua oudolta.

Voin sanoa kumpaakin pelisarjaa pelanneena, että sitten kun näitä hakataan satoja ellei tuhansia tunteja ja ollaan pro-tasolla endgamessa niin yhtälailla kummassakin manataan pelimekaanikoita ja toivotaan erinäisiä QoL päivityksiä. Sitten manataan myös kun nerffaillaan hyviä settejä, tästähän on GGG surullisen kuuluisa, aina nerffataan. PoE1 oikein mitään muuta tapahtunutkaan kuin nerffailua. Tämä kun on tuttua, niin pystyn ihan helposti kärsivällisesti odottelemaan ja katsomaan että mitä sieltä tulee.

Ehkä jos PoE2 tapauksessa hyppää heti alkuun mukaan niin saattaa päästä exploittailemaan jotain yltiö rikkinäisiä mekaanikoita. Tämä FOMOn pelkääminen tosin on melko turhaa hommaa.
e:sori jos oli hieman aiheen ohitse.

En voisi olla paljoa enempää eri mieltä. Standardin pelaaminen on omasta mielestä täysin turhaa sillä millään ei oikein ole mitään arvoa koska ekonomia on aivan sekaisin vuosien ja vuosien current league -> standard konversioiden takia ja kyllähän sen nyt kaikki tietää että ainoa oikea tapa pelata on uudet leaguet ja juuri se että kaikki aloittaa nollasta. Poessa kuitenkin monet vetää actit läpi jo 4-5h ssfhc:ssakin ja varsinainen oikea pelaus alkaa vasta mapeissa kun mahdollinen levutus buildi respecataan. Itse nykyään myös pidän actien vetämisestä mutta kyllä se 'end game' on juuri se asia mihin tulisi panostaa ja jossa suurin osa peliajasta vietetään. Tämän myös totesi poe 2 Game Director Jonathan.

En myöskään oikein ymmärrä kommenttia että ''ei sitä end game kontenttia tarvii niin hullusti olla...'' - mitäs sitten jos ei end gamea? Ei kukaan jaksa loputtomasti acteja juosta uudestaan perä jälkeen enkä ymmärrä mitä vikaa siinä olisi jos useampia eri tapoja pelata aukeaa actien jälkeen, eihän tämä ole sinulta mitenkään pois vaikka itse tykkäisit vetää ne actit hitaammin läpi. Mutta toki jos mieluummin D2 tyyliin vetää x100 Mephisto runia ja sen jälkeen toiset 100 Baal runia ja kokee tämän mielekkäämmäksi niin varmaan voi poen end game tuntua oudolta.
Jonathan Rogersin suusta tullutta on myös se, että PoE1:stä ei kannata pelata jos on aikeissa pelata PoE2. Esimerkiksi minun mielestä PoE1 on huono peli. Myös D3 ja D4 on huonoja pelejä, mutta ei ollut parempaakaan tarjolla joten käytin aikaa niihin. D2:lle on odotettu jatkoa vuosikaudet.

Standardi ja off-season on ihan hyviä kun pelaa ssf. Ekonomialla ei väliä kun ei tarvii tradee.

Itse yrittäny pelata sillä buildilla minkä alussa valinnut. Vähän D2 tyyliin, kun ei ollut vielä respecejä.

Niin siis endgamea on hyvä olla, mutta tarviiko sitä olla "endgame"^3 , jos kuitenkin se on lähinnä samaa mättöä eri muodossa? Mielummin vähän vähemmän, mutta laadukasta kontenttia. IMO. En nyt sano että olis välttämättä toistoa PoE2ssa, mutta sitä listaa kun kuunteli, niin jäi vaan päälimmäisenä mieleen "onkohan vähän överi?".

Jooh ja en ole mitään boss runneja juurikaan ikinä vetäny Diablo2ssa. Etenkin kun suurinosa ajasta tullut pelattua Classic. Vanhassa versiossa bossit droppaa vielä surkeesti loottia.

Actit on kiva juosta kerran ja mukava jos niihin voi vielä palata takaisin tekemään jotain endamgame juttuja myöhemmin, ettei ole ihan turhaan luotu aluetta pelkän levutuksen ja tarinan takia.

Mut joo varmaan ihan hyvä peli tulee olemaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
260 141
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom