Path of Exile 2 (PC, PS5, Xbox)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyppi
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan sieltäki nousee ne ns. RF -tier buildit.
Tästä tuli mieleen, että jännä nähdä PoE 2:n RF, kun se on jo kerrottu, että RF pelistä löytyy (tai tulee löytymään). Ilmeisesti jossain määrin erilainen, mutta kuitenkin pohjimmiltaan sama idea ja pitäisi tuntua aika samanlaiselta.

Kuulemma Templarin reveal-videossa sitä oli tarkoitus esitellä, eli en tiedä sitten tuleeko peliin vasta vähän myöhemmin mukaan.
 
Tossahan näytettiin jotain keystoneja ja muun muassa Mind over matter oli muutettu siten, että kaikki damage menee ensin manasta ja mana regeni puolittuu. Hyvin jännä mitä muita vastaavia säätöjä on tehty, aika iso muutos jo tuokin.
 
Vanhoja tuttavuuksiakin oli muuttumattomana, kuten CI.
Kiva nähdä, että PoE1 liigamekaniikat ei ole ihan sellaisenaan copy pastettu PoE2:aan vaan niitä on vähän kehitetty toisenlaisiksi. Erityisesti Sanctumin ja Ultimatumin muuttaminen uusiksi Ascension trialeiksi oli jännä veto. Jotkut tosin ei tuosta ole kovinkaan mielissään - varsinkaan jos ei tykännyt Sanctumista ja Labyistä alunperin :D 2019 Exileconista asti oli jo kyllä tiedossa, että jotkin PoE1 liigamekaniikat tullaan tuomaan myös PoE2, mutta ei tietoa että mitkä.
Jos oikein kuulin/käsitin, niin EA:n aikana jo tulee olee jonkinasteisia "liigoja" ja sitä myöten uusia liigamekaniikoita. Mielenkiinnolla odottelen, että mitä tulevat kokkailemaan pelaajien pään menoksi (ja iloksi).
 
Jos oikein kuulin/käsitin, niin EA:n aikana jo tulee olee jonkinasteisia "liigoja" ja sitä myöten uusia liigamekaniikoita. Mielenkiinnolla odottelen, että mitä tulevat kokkailemaan pelaajien pään menoksi (ja iloksi).
Mulle jäi vähän sellainen käsitys, että EA:n aikaiset liigat sisältävät lähinnä PoE 1:n puolelta tuotuja liigamekaniikkoja, sekä muuta uutta sisältöä. Eli täysin puhtaalta pöydältä luotuja uusia liigajuttuja ei välttämättä nähdä, mutta ei kyllä tarvitsekaan.
 
Omasta mielestäni se kartta atlas näyttää liian karkilta. Kaipaisi gorempaa lookkia.
Vähän samaa mieltä, tuo erottui kyllä aiemman sisällön tyylistä huomattavasti.
Poe2:n kehitys ei onneksi ole loppumassa EA:n julkaisuun saatika edes 1.0:aan. End game voi mennä vielä monta kertaa uusiksi, kuten se on mennyt Poe1:n kohdallakin.
 
kylläpä näyttää hyvälle, viiminen niitti D4 arkkuun, toi endgame video oli jo pidempi ku D4 endgame. :D Huomaa kyllä että GGG pojat on kyllä saanut inspiraatiota Last Epochista.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut eilisestä OT:stä. Olin nauttinut muutaman striimi olusen ja oli vaikea vastustaa foorumille kirjoittelua. Poistin vielä varalta viestit että kukaan ei enää tartu niihin.

Aiheeseen:
Ihan hyvältä näytti se kahden flaskin systeemi, mutta aika pitkälti kaikki muu meni ohi. Olisikohan jossain tiivistelmää mitä striimissä sanottiin?
 
Viimeksi muokattu:
Aiheeseen:
Ihan hyvältä näytti se kahden flaskin systeemi, mutta aika pitkälti kaikki muu meni ohi. Olisikohan jossain tiivistelmää mitä striimissä sanottiin?
Tiivistelmät mitä olen nähnyt ovat olleet PoE striimereiden tekemiä, ja niissä tuntuu olevan pohjalla se ajatus, että katsoja tuntee PoE 1:n hyvin.

Jos PoE 1 ei ole kovin tuttu, niin melkein katsoisin tätä alkuperäistä videota, koska tässä asioita on selitetty ihan kohtalaisesti uusia pelaajia ajatellen. Video on vähän oudosti nimetty, koska sen ensimmäinen puolikas ei koske endgamea, vaan siinä esitellään peliä muilta osin.

 
Viimeksi muokattu:
Siis kyllähän tuo näyttää älyttömän hyvältä ja eniten tykkäsin tuosta Super Mario -karttanäkymästä, mutta silti pelottaa että jotenkin ne vielä onnistuu pilaamaan pelin. Ei ehkä pitäisi maalailla piruja seinille, vaan odotella kiltisti sinne 6. päivään joulukuuta.

Nuo supporter päkit on ihan fiksusti tehty, eli tavallaan siinä maksaa vain kolikoista mutta ylimääräisenä saa jotain kosmeettista sälää kaupan päälle.
 
Kokeilen sitten kun tulee ulos early accesista (ilmeisesti arviolta menee 6kk), eli en aio nyt ostaa supporter packia. Poessa takana jotain 300 tuntia, enkä oikein päässyt sinuiksi pelin kanssa, jokin siinä tökki vaikka muuten puitteet kunnossa.
 
Itsellä on vaihtunut mind set poe2 suhteen. Aluksi ajattelin, että ei tuota hidasta jaksa kukaan mutta nyt olen eri mieltä. Ajattelin aluksi liikaa poe1 mind setillä tuota. Hyvä ruthless grind mind set ja alkaa kiinnostamaan.

Eniten minua huolestuttaa wasd. En tiedä miten voin painaa wasdin lisäksi niitä skillinappeja ja ohjata, ei vaan sormet taivu.

Pystyykö tätä pelaamaan ilman wasdia?
 
Itsellä on vaihtunut mind set poe2 suhteen. Aluksi ajattelin, että ei tuota hidasta jaksa kukaan mutta nyt olen eri mieltä. Ajattelin aluksi liikaa poe1 mind setillä tuota. Hyvä ruthless grind mind set ja alkaa kiinnostamaan.

Eniten minua huolestuttaa wasd. En tiedä miten voin painaa wasdin lisäksi niitä skillinappeja ja ohjata, ei vaan sormet taivu.

Pystyykö tätä pelaamaan ilman wasdia?
Halutessaan voi pelata ilman wasdia ja osa buildeista toimii varmasti hyvin niinkin.

Mutta itse en ole huolestunut skillien käyttämisestä wasdin kanssa, koska nythän hiireen päänappeihin (vasen/oikea) voi bindata kaksi tärkeintä skilliä ja useimmilla meistä on hiiressä muitakin nappeja, joihin saa lisää skillejä. Lisäksi wasdin ympärillä olevia nappeja tulee käytettyä muissakin peleissä usein (Q, E, R, F, C...), eli niihin mahtunee kyllä skillejä tai flaskien käyttöä myös.
 
Pitihän se vanhana RPG-pelaajana sipaista ostoon. Vielä 2 viikkoa!

462551430_1579165382991617_5994553524041460966_n - Copy.jpg
 
Path of Exileä ei tullut kuin rapia 90h pelattua mutta tämä kakkonen kyllä vaikuttaa niin pirun mielenkiintoiselta ja suhteellisen valmiilta tekeleeltä jo tässä ennakossa että ostoon lähtee ehdottomasti. Vielä mietinnässä tyytyykö siihen 30€ maksavaan päkkiin vai ottaako asteen kalliimman :think:
 
Joku monkki buildihan se olisi Lightning taioilla ja täyteen trigger gemejä joilla läsähtää lisää taikoja kun criticalia tai shocked jne. :comp:
 
On kyllä mahdottomalta tuntuva tehtävä valita ekan buildin classia - puhumattakaan itse buildista muuten.

Sama ongelma mulla on kyllä ollut PoE 1 aina liigojen alussa, että ei tässä sinällään mitään kauhean uutta. Nyt vaan tietää classeista ja skilleistä paljon vähemmän, niin se tekee valinnasta enemmän fiilispohjaisen.

Tällä hetkellä Titan ja Deadeye kiinnostaa eniten, mutta tämä nyt vaihtelee jatkuvasti.
 
On kyllä mahdottomalta tuntuva tehtävä valita ekan buildin classia - puhumattakaan itse buildista muuten.

Sama ongelma mulla on kyllä ollut PoE 1 aina liigojen alussa, että ei tässä sinällään mitään kauhean uutta. Nyt vaan tietää classeista ja skilleistä paljon vähemmän, niin se tekee valinnasta enemmän fiilispohjaisen.

Tällä hetkellä Titan ja Deadeye kiinnostaa eniten, mutta tämä nyt vaihtelee jatkuvasti.
Mulla ironisesti on ihan PoE1 puolellakin ollut joku pari PoBia suunniteltuna liigan alkuun ja sitten kun se hahmonluontiruutu lävähtää liigan alussa niin tuleekin vedettyä joku viime hetken peliliike ja tehtyä jotain muuta.
 

Täältä löytyy Ascendancy skillit. Gameplay trailerissa esiteltiin vain osa niistä niin tuonne on päivitetty myös niitä jotka nyt leakannut ja päivitetään varmaan myös pian kun lisää tulee julki. Titanille ja Witchunterille on päivitetty skillejä joita ei ollut trailerissa. Titan näyttää aika kovalta kun on myös PoE ykkösestä Juggernautin tupla armori rintapanssareista ja 20% lifeä. Witchunter vaikuttaa paljon PoE ykkösen Slayerilta.
 
Kiinnostaisi tuo kaksi kätisten vasaroiden tai kirveiden dual wielding ja siihen se warcry explo ascendancy mutta en tiedä onko siellä skillejä jotka hyötyy tuosta kahdesta kaksikätisestä. Jos yksi kaksikätinen ase ja kilpi mahdollista niin olisi kova.
 
Kiinnostaisi tuo kaksi kätisten vasaroiden tai kirveiden dual wielding ja siihen se warcry explo ascendancy mutta en tiedä onko siellä skillejä jotka hyötyy tuosta kahdesta kaksikätisestä. Jos yksi kaksikätinen ase ja kilpi mahdollista niin olisi kova.
2H ase ja kilpi pitäisi olla myös mahdollista. Aika varmasti löytyy myös skillejä, jotka hyötyvät kahden 2H aseen käytöstä, koska eihän tuossa passivessa olisi muuten mitään järkeä.
 
2H ase ja kilpi pitäisi olla myös mahdollista. Aika varmasti löytyy myös skillejä, jotka hyötyvät kahden 2H aseen käytöstä, koska eihän tuossa passivessa olisi muuten mitään järkeä.
Trypanon + kilpi ja crittejä päiviksi? Korjaisi ainakin tuon aseen meemiarvoa vähän, jos se nyt tähän uuteen peliin löytää tiensä. 🥳
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 294
Viestejä
4 503 783
Jäsenet
74 379
Uusin jäsen
Antonsilt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom