Parranajo ja välineet

Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Okei, jos tykkää käyttää noita puhdistusasemia niin mikäs siinä. Mutta eihän se putsaus itse tehtynä ole kuin muutaman minuutin juttu ja kerta viikossa riittää. Meinaan että jos on vaikeuksia saada mahtumaan telakkaa kylppäriin tai entinen telakka on rikki.

Braunin melko umpinaiset teräkasetit puhdistuu sillä, että vettä ja saippuaa kuppiin ja dippailee käynnissä olevaa konetta siihen saippuaveteen. Eli tekee saman kuin minkä se telakkakin tekee. Sitten huuhtelu ja seuraavaa käyttöä odotellessa painovoimainen kuivaus. Pari tippaa öljyä perään ja ylijäämien pyyhkäisy pois vessapaperilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Ja nyt kun vihdoin ja viimein muistan kysyä, niin omistuksessa on Remingtonnin trimmeri, ostettu aikaan anttila. Mitään manuaalia ei tietty ole tallessa, akku finaalissa, mielestäni leikkaa vähän miten sattuu.

Kaipaisko tuo jotain öljyä ehkäpä ja mitä ja mistä, jos siis.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Okei, jos tykkää käyttää noita puhdistusasemia niin mikäs siinä. Mutta eihän se putsaus itse tehtynä ole kuin muutaman minuutin juttu ja kerta viikossa riittää. Meinaan että jos on vaikeuksia saada mahtumaan telakkaa kylppäriin tai entinen telakka on rikki.

Braunin melko umpinaiset teräkasetit puhdistuu sillä, että vettä ja saippuaa kuppiin ja dippailee käynnissä olevaa konetta siihen saippuaveteen. Eli tekee saman kuin minkä se telakkakin tekee. Sitten huuhtelu ja seuraavaa käyttöä odotellessa painovoimainen kuivaus. Pari tippaa öljyä perään ja ylijäämien pyyhkäisy pois vessapaperilla.
Kuulostaa minusta aivan liian työläältä. Tykkään vaan lätkästä masiinan telakkaan ja painaa nappia, surrur ja puhdas on seuraavalla käytöllä. Toki tämä tulee kalliimmaksi, kun pitää noita puhdistuskasetteja ostaa. On silti ollut mielestäni sen väärti, ettei tarvitse itse pestä. Toki satunnaisesti irrotan terän tuosta ja pesen sen hanan alla, tuo puhdistusasema ei ihan kaikkea saa kuitenkaan aina putsattua.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Braunin koneen (made in Germany) sain lahjaksi ja sillä on n. 20v nyt leikattu. Ensimmäinen terä kesti hyvin leikkaavana jotain 10v ja nyt on menossa jo neljäs, joten jotain heikennystä on tainnut tulla niiden materiaaleihin, eikä ne mielestäni enää uusinakaan leikkaa ihan niin hyvin. Akkukin tietysti sippasi joskus enkä ole selvitellyt saisiko uutta mitenkään laitettua. Ikinä en ole mitenkään pessyt.

Samalta ajalta on myös Philipsin hiustenleikkuukone (made in Hungary), se teroittaa itseään leikatessaan joten ei ole tarvinnut huoltaa mitenkään.

Molemmat toimii niin hyvin ettei näköpiirissä ole mitään laitteiden vaihtoa. Braunissa kyllä varmaan on sama kun kännyköissä, että vaikka raudalla menisi hyvin vielä toinenkin samanmoinen hetkinen, niin laite on pakolla vaihdettava uuteen sitten kun valmistajan tuki (yhteensopivien terien myynti) loppuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mites muuten kun mulla on Remington trimmeri minkä joskus Anttilasta ostin, ja käyttöohjeitahan ei tullut luettua. Pitääkö sitä terää joskus öljytä niinkuin hiustenleikkurissa ilmeisesti?

Leikkaa ihan ok, mutta sänki mikä jää, niin sitä kun kynsillä rapsuttelee naamaa niin karvan mujua on kynnenaluset täynnä. Ei se uutena tuollainen ollut.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Kaikkia metallia vasten hankaavia liikkuvia teriä kannattaa välillä öljytä. Tippa öljyä silloin tällöin riittää.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tämä kysymys koskee partaa, joten pistän tähän ketjuun.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta beard growth rollerista? Onko niistä apua heikkoon parran kasvuun? Mitä nyt googlettelin, niin tiede puhuu periaatteessa toimivuuden puolesta. Tosin syy-seuraus-suhdetta ei varmaksi voi sanoa.

Olisi mielenkiintoa lähteä koittamaan, niin saisi vähän runsaamman ja symmetrisen parran.
Olen nyt kolme viikkoa käyttänyt dermarolleria, en kylläkään naamaan vaan päänahkaan. Hiukset alkoivat harventua jo parikymppisenä n. 15 vuotta sitten ja päälaelle on muodostunut jo täysin hiuksetonkin kohta. Kolmen viikon aikana olen tainnut ehtiä 8 kertaa rullailemaan. Nyt näkyy ainakin jonkin verran millin mittaisia uusia hiuksia siellä täällä. Vaikuttaisi siis tekevän ainakin jotain, mutta ottanee vielä pari kuukautta ennen kuin voi sanoa varmasti mitään.

Rullailu itsessään tuntuu lähinnä samalta kuin avojaloin soratiellä kävely, eli aiheuttaa korkeintaan pientä epämukavuutta. Muutama minuutti jälkeenpäin sitten alkaa varsin havaittava polttelu käsitelly alueella, ja se kestää puolisen tuntia. Kaipa se tarkoittaa, että jotain tapahtuu.

Täältä tilasin: Beard Growth Roller
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
233
Tässä huomattavasti DE:tä helpompi vaihtoehto
The Single Edge 2.0
Tuommoinen injector-höylä on turvallisuudeltaan niin lähellä Mach 3 -tyyppisiä kuin voi olla. Ei sellaisella ainakaan naamaan saa haavaa muuten kuin tahallaan, paitsi jos esim. huitaisee terällä huuleen aamuhorroksessa ajellessa niin kuin itse onnistuin tekemään.
Ja siihen käyviä teriä saa aivan pilkkahintaan. Personna Injector Razor Blades

Osta, jos et tykkää niin myy jossain facebookin parranajokampekirppisryhmässä. Eiköhän tuon saa kaupaksi järkevällä hinnalla. Ja jos tykkäät, olet säästänyt ostohinnan verran terissä vs. Mach 3 muutamassa kuukaudessa.

On Mach 3 vieläkin helpompi tietysti kun terä seurailee pään muotoja jne.

edit. toinen vaihtoehto voisi olla hyvä sähkökone? Ainakin ite saan tuommoisella Panasonicilla tarkempaa jälkeä naamassa kuin mitä höylällä olen ikinä saanut. Mutta hiusten ajaminen on varmaan eri juttu kuitenkin ja ehkä siihen höylä on parempi.
Onkos tätä tai vastaavaa porukka tilannut ja noita teriä kanssa? vuosia oon fusion 5:llä sheivannut, mutta aina tulee haavaa/punoitusta jne eikä after shavet paljoa auta. Olisiko tuosta ratkaisua? Just loppui fusion 5 terät niin ajatttelin katsella vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Onkos tätä tai vastaavaa porukka tilannut ja noita teriä kanssa? vuosia oon fusion 5:llä sheivannut, mutta aina tulee haavaa/punoitusta jne eikä after shavet paljoa auta. Olisiko tuosta ratkaisua? Just loppui fusion 5 terät niin ajatttelin katsella vaihtoehtoja.
Ehkä pitäisi kokeilla, mutta en kyllä ymmärrä, miten tuo olisi parempi kuin DE. Pikemminkin näyttää silti, että tuossa olisi terä vaikeammassa asennossa mm. kaulan ja leuan ajelua ajatellen. Ei kaksipuolista terää tarvitse pelätä. Vaatii hetken harjoittelua saada käden liikkeet myötäilemään naaman muotoja, mutta oletan saman koskavan tuollaista yksiteräistäkin jäykkää höylää.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 406
Ehkä pitäisi kokeilla, mutta en kyllä ymmärrä, miten tuo olisi parempi kuin DE. Pikemminkin näyttää silti, että tuossa olisi terä vaikeammassa asennossa mm. kaulan ja leuan ajelua ajatellen. Ei kaksipuolista terää tarvitse pelätä. Vaatii hetken harjoittelua saada käden liikkeet myötäilemään naaman muotoja, mutta oletan saman koskavan tuollaista yksiteräistäkin jäykkää höylää.
Itsellä on tuosta vuoden kokemus, DE höylää olen parin viikon ajan siinä välissä kokeillut, ja tuohon verrattuna DE terillä on ajot sellaista raaputusta, tuntuu että höylä ei oikein leikkaa vaikka hankin eri merkkisiä kokeiluteriä. Ehkä vain en osaa.

Nuo japsiterät olisi parempia (ja kalliimpia) Single Edgeen, sujuvampi ajo, tosin niitä ei voi suoraan kotelostaan ladata höylään, pitää laittaa irrallisena tai ladata Single edgen mukana tulevaan.

 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
233
Itsellä on tuosta vuoden kokemus, DE höylää olen parin viikon ajan siinä välissä kokeillut, ja tuohon verrattuna DE terillä on ajot sellaista raaputusta, tuntuu että höylä ei oikein leikkaa vaikka hankin eri merkkisiä kokeiluteriä. Ehkä vain en osaa.

Nuo japsiterät olisi parempia (ja kalliimpia) Single Edgeen, sujuvampi ajo, tosin niitä ei voi suoraan kotelostaan ladata höylään, pitää laittaa irrallisena tai ladata Single edgen mukana tulevaan.

Sulla on siis tuo the single edge 2.0 käytössä?
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Sain tuossa reilu vuosi sitten 30v-lahjaksi Remingtonin koneen jota voi käyttää suihkussakin, varsin hyvä vehje. Mietin vaan että mitenhän ajan myötä kun näistä akut kuolee, heitetäänkö menemään vai pystyyko akun vaihtamaan?
Itse käytin braunin parranajokonetta ainakin 7v. siten, että aina ajon aikana piuha oli töpselissä. Sitten se lopulta hajosi niin, ettei ottanut virtaa vastaan enää millään. Purin sen ja koetin jotain oppia, mutta sisälmykset eivät olleet vaihdettavissa. Ostin uuden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Sain tuossa reilu vuosi sitten 30v-lahjaksi Remingtonin koneen jota voi käyttää suihkussakin, varsin hyvä vehje. Mietin vaan että mitenhän ajan myötä kun näistä akut kuolee, heitetäänkö menemään vai pystyyko akun vaihtamaan?
Remington trimmerin ostin vuonna Anttila, akkuhan siitä on kuollut, mutta pelaa johdon päässä. Philipsit ei ainakaan tietääkseni pelaa edes piuhalla jos akku on tyhjä tai kaput. Eipä noita akkuja vaihdella. Älä kuitenkaan suihkussa käytä jos laturi on kiinni, näin mutuna luulisin, joten stuntti seis siinä kohtaa kun akku vetää viimisiään :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mulla on sen verran moderni vehjes että tuota ladataan telakassa. :tup:
Tuommosii nykyajan hömpötyksiä:og:

Mut joo, tutulle kävi hilpisin hiustenleikkurin kanssa niin että, piti mennä johonkin tilaisuuteen. Vähän siinä viime hetkillä kun piti tukkaa siistiä, niin lahdattu philips sanoi ei, ja asia jäi vähän puolitiehen kun eihän se perhana toiminut johdon päässäkään. Näky oli sitten juu...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Tuommosii nykyajan hömpötyksiä:og:

Mut joo, tutulle kävi hilpisin hiustenleikkurin kanssa niin että, piti mennä johonkin tilaisuuteen. Vähän siinä viime hetkillä kun piti tukkaa siistiä, niin lahdattu philips sanoi ei, ja asia jäi vähän puolitiehen kun eihän se perhana toiminut johdon päässäkään. Näky oli sitten juu...
Nerokkaimpia on kyllä laitteet joita ei voi operoida, kun ne on piuhan päässä...voi kristus. Tullu vastaan parit kuulokkeetkin missä oli vastaavaa nerokkuutta ja ainakin yks partakone.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Ei vaan ite meinasin että monet tän päivän laitteet on lähinnä kertakäyttökamaa - kun akku kuolee tai jotain niin roskiin ja uutta tilalle.
Harvemmin tollasia tulee kyllä vastaan mihin ei saa DIY-tyyliin vaihdettua akkua. Mutta pitkälti totta; planned obsolescence on isompien firmojen DNA:ssa jo ja tuskin on lähdössä mihkään, varsinkaan jos right to repair tapetaan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 406
Sulla on siis tuo the single edge 2.0 käytössä?
On joo. Kerran päivässä yksi ajo myötäkarvaan, enempää en ole lähtenyt urheileen.
Kyllä siihen sellaista sängentynkää jää, mutta riittää minulle.
Ei sillä varmaan pääse sellaiseen sujuvuuteen kuin Fusionilla kun ei ole kääntyvää ajopäätä, mutta se pakkoraastaminen jää pois.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
Kuulostaa oudolta jos de höylä tuntunu raastamiselta. Varmaa jotain sopimattomia teriä + höylää oot koittanu omalle naamakarvalle. Itellä herkkäiho. Sähkökone ja fusionit aiheutti näppyjä/finnejä joista osa jopa tulehtui ja sykkivät pulssintahtiin. Kaikki se loppui de höylillä ja sopivan aftershaven yhdistelmällä. Sit homma lähtikin lapasesta, kaapista löytyy parikymmentä eri höylää. ja suteja

Teriä tullu toistakymenntä erinlaista testattua. Vodshokkeja sadanpaketti loppui. Ne tuntu välillä itselle hieaman liian tylsähköltä. Ilman testaamista tilasin gilleten wilkinson sword sadanpaketin intia valmisteisia 6,20e . Ei smoothimmista päästä, mut yllättävän teräviä
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 406
Kuulostaa oudolta jos de höylä tuntunu raastamiselta. Varmaa jotain sopimattomia teriä + höylää oot koittanu omalle naamakarvalle. Itellä herkkäiho. Sähkökone ja fusionit aiheutti näppyjä/finnejä joista osa jopa tulehtui ja sykkivät pulssintahtiin. Kaikki se loppui de höylillä ja sopivan aftershaven yhdistelmällä. Sit homma lähtikin lapasesta, kaapista löytyy parikymmentä eri höylää. ja suteja

Teriä tullu toistakymenntä erinlaista testattua. Vodshokkeja sadanpaketti loppui. Ne tuntu välillä itselle hieaman liian tylsähköltä. Ilman testaamista tilasin gilleten wilkinson sword sadanpaketin intia valmisteisia 6,20e . Ei smoothimmista päästä, mut yllättävän teräviä
Tarkoitin Fusionin raastamista. DE terillä kokeilu oli lähinnä sellaista rapsuttelua, en saanut terää oikein leikkaamaan.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
piti raaputus laittaa mut aivot takertu raastamiseen :facepalm:
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Ostin keväällä uutta hiustrimmeriä, ja Tokmannilta löytyi epäilyttävän halpa Hiustenleikkuukone Prego P288 vesipestävä ja ajattelin jo kassalla, että olisi ollut helpompaa vaan heittää rahat vessanpönttöön. Mutta joskus käy näinkin, että liian halpa tuote osoittautuu yllättävän hyväksi. Edellinen Philipsin kone oli kaikin tavoin huonompi, tässä on tehokkaampi moottori jonka ansiosta voi nopeasti ajella koko pään eikä se hyydy, tämä on hiljaisempi, hiustupot ei jää niin herkästi jumiin siihen kampaosaan, teräosan alle jäävä tila on paremmin suojattu irtohiuksilta jne. Jos tämä kestää edes vuoden niin oli ehdottomasti hyvä ostos.

Kokemuksen rohkaisemana ostin saman merkin partakoneen Parranajokone P500b joka on myös toiminut niinkuin pitää. Välillä vähän nyppäisee epämiellyttävästi jonkun karvan, mutta niin nyppivät paljon kalliimmat partakoneetkin kun vuosia sitten viimeksi sellaisia käytin.

Kun ostaa Tokmannilta epäilyttävän halvalla tuntemattoman merkin tuotteen, joka on valmistettu Pohjois-Koreassa, tietää saavansa laatua johon voi luottaa :tup:
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Kuulostaa oudolta jos de höylä tuntunu raastamiselta. Varmaa jotain sopimattomia teriä + höylää oot koittanu omalle naamakarvalle. Itellä herkkäiho. Sähkökone ja fusionit aiheutti näppyjä/finnejä joista osa jopa tulehtui ja sykkivät pulssintahtiin. Kaikki se loppui de höylillä ja sopivan aftershaven yhdistelmällä. Sit homma lähtikin lapasesta, kaapista löytyy parikymmentä eri höylää. ja suteja

Teriä tullu toistakymenntä erinlaista testattua. Vodshokkeja sadanpaketti loppui. Ne tuntu välillä itselle hieaman liian tylsähköltä. Ilman testaamista tilasin gilleten wilkinson sword sadanpaketin intia valmisteisia 6,20e . Ei smoothimmista päästä, mut yllättävän teräviä
Mun parranhöyläys otti uuden paremman askeleen kun aloin käyttää lammasrasvapohjaista partasaippuaa, hoitaa siis ihoa sopivasti samalla ja tietenkin luistaa kivemmin. Lisäksi mulle pidempi varsi antaa paremman, kevyemmän otteen/kulman.
Ainoa höyläyksessä on, kun oon tullut laiskaksi ja parta pääsee pidemmäksi, niin on se karvojen poisto ajojen välissä, mutta ei senkään vaiva oikeasti jää mikään iso ole.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
itse vetelen välillä ihan sentinpartaakin kun ei jaksa aina höylää. Melkovaivattomasti lähteny avoimella höylällä. Tabacilla menny nyt vuoden melkeenpä ja välillä jotain muuta. saippuaa. mitchellin woot fattia avaan seuraavaksi
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Mistähän nykyjään on fiksuinta tilata Gilleten höyliin teriä kun Alistakin lätkästään nykyjään lisämaksut päälle?
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Kävin tuossa pidemmän parran poistattamassa parturissa ja kyl mä ihmettelin kun se hinkkas sähkökoneella kun veitsellä olis lähtenyt niin helposti. Muistui vaan mieleen miksi en jaksa niitä sähkökoneita.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kävin tuossa pidemmän parran poistattamassa parturissa ja kyl mä ihmettelin kun se hinkkas sähkökoneella kun veitsellä olis lähtenyt niin helposti. Muistui vaan mieleen miksi en jaksa niitä sähkökoneita.
Olen kahteen kertaan koittanut parturissa saada naamaa sileäksi, mutta ei tunnu onnistuvan. Ensimmäinen yritti ensin sähkökoneella ja sitten jollain moniteräisellä höylällä. Parta lähti, mutta oli kyllä aikamoista raastamista ja kaula punaisena. Toinenkaan ei osannut käyttää veistä, vaan otti DE-höylän, mutta joutui luovuttamaan leuan kohdalla kun ei vaan osannut. Yritin vihjailla, että vaahdossa tarttis olla paaaljon enemmän kosteutta karvojen pehmittämiseksi, mutta eips. Lopputuloksena sellainen yhden kerran myötäkarvaan ajeltu pikkusänki. Kolmannessa paikassa kyselin josko onnistuisi, kun oikein mainostivat parran muotoiluja. Osasivat kuulemma sitten vain muotoiluja ja vain koneella.

Itse joutuu naamansa ajelemaan jos hyvää haluaa.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
Joo, monella on täälläkin vain parran muotoilu koneella 15e . Mut jossain myydään sit ameriikkalaisena parranajona 45e ihan kunnollinen veitsellä,lämpöset rätit ja kunnon vaahdot
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Joo, monella on täälläkin vain parran muotoilu koneella 15e . Mut jossain myydään sit ameriikkalaisena parranajona 45e ihan kunnollinen veitsellä,lämpöset rätit ja kunnon vaahdot
Onko kellään suositella Helsinki-/pk-seutuakselilla hyvää amerikkalaista parranajoa about kohtuuhintaan? Olennaista ois, että vetäisivät kaljun samaan syssyyn, en tiedä kuuluuko yleensä moinen oletuksena messiin.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
käviskö Dick Jhonson ruoholahendenkadulla
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
käviskö Dick Jhonson ruoholahendenkadulla
Tuo onkin ainoa joka tullut somepöhinän kautta tietoisuuteen. :) Onko tietoa paljon tuolla ko. operaatio maksaa? On melkoisen puzzlemainen tuo ajanvaraus. Joskus muinoin tuolla oli yksinkertaisempi taulukko operaatioihin ja hinnat oli silloin melkosia. Tuntuu myös, että ko. lafkalla saattais olla vähä ylimäärästä brändilisää hinnoittelussa.
Oma tarve siis parran siistiminen + poskien ja kaljun höyläys. Ei oikein ummikko ota selvää, että meneekö tuo parturihinnoittelussa yleisesti pelkällä amerikkalaisella parranajolla (45min), onko tää parranajo + hiustenleikkuu -lisäpalvelu vaiko sitten parranajo + hiustenleikkuu + erikoisleikkuu hiuksille.. Vai onko tapauskohtainen hinnoittelu yleistä alalla vielä nykysellään.

Autuaan tietämätön oon parturipalveluista, kun ei oo varmaa 15 vuoteen tullut käytyä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
no siellä eritasonen leikkaaja ja sheivaaja. kolmella tasolla eri hinnoilla. 15-38e sheivaus + 15-38pää . jeesus jos hoitaa molemmat ni n,70e . Onhan jenkeissäkin jossain premiumliikkeessä parranajokin jopa 150taalaakin . mut kannattaa varmaa soittaa ja kysästi ni saa paremmi pakettihinnan
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Olen kahteen kertaan koittanut parturissa saada naamaa sileäksi, mutta ei tunnu onnistuvan. Ensimmäinen yritti ensin sähkökoneella ja sitten jollain moniteräisellä höylällä. Parta lähti, mutta oli kyllä aikamoista raastamista ja kaula punaisena. Toinenkaan ei osannut käyttää veistä, vaan otti DE-höylän, mutta joutui luovuttamaan leuan kohdalla kun ei vaan osannut. Yritin vihjailla, että vaahdossa tarttis olla paaaljon enemmän kosteutta karvojen pehmittämiseksi, mutta eips. Lopputuloksena sellainen yhden kerran myötäkarvaan ajeltu pikkusänki. Kolmannessa paikassa kyselin josko onnistuisi, kun oikein mainostivat parran muotoiluja. Osasivat kuulemma sitten vain muotoiluja ja vain koneella.

Itse joutuu naamansa ajelemaan jos hyvää haluaa.
Aikanaan kun valkeakoskella asuin, niin siellä ammattikoulussa oli hyvä käydä välillä parturilinjalla käydä naama siistimässä. Siellä oli hieman pulaa asiakkaista, niin tekivät sen vielä ilmaiseksi. Tekijöitä oli moneen lähtöön, mutta shavetella kaikki kyllä hyvän tuloksen sai. Kaikki tehtiin oikein, vaikka kokemattomilla oli hieman epävarmemmat otteet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Ostin keväällä uutta hiustrimmeriä, ja Tokmannilta löytyi epäilyttävän halpa Hiustenleikkuukone Prego P288 vesipestävä ja ajattelin jo kassalla, että olisi ollut helpompaa vaan heittää rahat vessanpönttöön. Mutta joskus käy näinkin, että liian halpa tuote osoittautuu yllättävän hyväksi. Edellinen Philipsin kone oli kaikin tavoin huonompi, tässä on tehokkaampi moottori jonka ansiosta voi nopeasti ajella koko pään eikä se hyydy, tämä on hiljaisempi, hiustupot ei jää niin herkästi jumiin siihen kampaosaan, teräosan alle jäävä tila on paremmin suojattu irtohiuksilta jne. Jos tämä kestää edes vuoden niin oli ehdottomasti hyvä ostos.

Kokemuksen rohkaisemana ostin saman merkin partakoneen Parranajokone P500b joka on myös toiminut niinkuin pitää. Välillä vähän nyppäisee epämiellyttävästi jonkun karvan, mutta niin nyppivät paljon kalliimmat partakoneetkin kun vuosia sitten viimeksi sellaisia käytin.

Kun ostaa Tokmannilta epäilyttävän halvalla tuntemattoman merkin tuotteen, joka on valmistettu Pohjois-Koreassa, tietää saavansa laatua johon voi luottaa :tup:
Itselläkin oli aiemmin Philipsin hiustenleikkuukone joka maksoi tarjouksessa ~30€. Oli aika huono kone jo alkujaan ja ei kestänyt kauan aikaa kun ei leikannut mitenkään hyvin, kone kuumentui paljon ja keräsi noita hiustuppoja jumiin. Ostin sitten alle 20€ Pregon tilalle mikä leikkaa paljon paremmin ja hyvin on toiminut tässä jo muutaman vuoden ajan. Joten voin yhtyä täysin noihin sun kokemuksiin.

Ja parranajokoneista sen verran että aiemmin oli käytössä gigantista hankittu 20€ tarjous Panasonic joka ei ollut mikään kauhean hyvä mutta toimitti asiansa. Joten ostin hyvässä toivossa tarjouksesta ~40€ (ovh luokkaa 80€) Braunin mitä oli kehuttu siellä ja täällä. No se leikkaskin hyvin ensimmäiset pari kuukautta ja sitten terä tylsyi täysin. Ja uudet "terät" siihen maksaisi luokkaa 25-30€. Joten eipä kiinnosta ostella niitä jos kolmen kuukauden välein pitäisi uusi terä systeemi siihen vaihtaa. Ja kun itsellä ei paljoa parta kasva niin tulee vain 2-3 kertaa leikattua viikossa niin olen todennut että perus gillette fusion terillä toi homma hoituu nopeasti ja saa sileäksi vedettyä. Ja noi fusion terät kestää kyllä pitkään ja tuli taas amazonin prime päiviltä ostettua 12 terää lisää joten ei tarvii hetkeen niitäkään miettiä, ehkä vuonna 2023.
Voisi kyllä miettiä tuon Prego parranajokoneen ostamista siltä varalta jos ei jaksa aina höylätä. Kun toi itse kone olisi halvempi kuin uuden terän osto Brauniin joka menee varmaan kierrätykseen tuolta kaapista. Ja kun ei ole aiemmin ollut yhtäkään tuollaista "philips" mallin 3-teräistä testissä/käytössä niin voi halvalla testata sitäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
Oisko suosituksia partakoneesta, nykyinen braum tms alkaa näyttää antautumisen merkkejä tai ainakin terä alkaa olla finaalissa (kuitenkin ikivanha laite kyseessä).

Noita onebladeja on jotain tuhat erillaista jokainen näyttää samalta ja maksaa eri hinnan joten valinta on aika hankala esim niiden osalta.

Budjetti max 100€
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Oisko suosituksia partakoneesta, nykyinen braum tms alkaa näyttää antautumisen merkkejä tai ainakin terä alkaa olla finaalissa (kuitenkin ikivanha laite kyseessä).

Noita onebladeja on jotain tuhat erillaista jokainen näyttää samalta ja maksaa eri hinnan joten valinta on aika hankala esim niiden osalta.

Budjetti max 100€
OneBladeille ainakin vahva välttämissuositus. Se partakonemainen verkko noissa on pelkkä tarra. En tiedä, mitä muuta tarkoitusta se palvelee kun asiakkaan harhaanjohtamista. OneBlade on siis pelkkä trimmeri, joka jättää näkyvän sängen ja roiskii ajellessa karvanpätkät joka suuntaan.

Braun S3 on ollut ainoa kone, jolla minä pystyn ajelemaan. Ei sekään puolentoista päivän mittaista sänkeä saa enää sileäksi, mutta jos joka aamu ajaa, eikä käytä kuivana vaan suihkussa kosteusvoiteen liukastamalla iholla, niin kone hoitaa hommansa.

edit: S3:a on näemmä myös N+1 mallia. Tämmöinen siis: Braun Series 3 Wet&Dry parranajokone 310S - Partakoneet ja -trimmerit
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
OneBladeille ainakin vahva välttämissuositus. Se partakonemainen verkko noissa on pelkkä tarra. En tiedä, mitä muuta tarkoitusta se palvelee kun asiakkaan harhaanjohtamista. OneBlade on siis pelkkä trimmeri, joka jättää näkyvän sängen ja roiskii ajellessa karvanpätkät joka suuntaan.

Braun S3 on ollut ainoa kone, jolla minä pystyn ajelemaan. Ei sekään puolentoista päivän mittaista sänkeä saa enää sileäksi, mutta jos joka aamu ajaa, eikä käytä kuivana vaan suihkussa kosteusvoiteen liukastamalla iholla, niin kone hoitaa hommansa.

edit: S3:a on näemmä myös N+1 mallia. Tämmöinen siis: Braun Series 3 Wet&Dry parranajokone 310S - Partakoneet ja -trimmerit
Hmm joo, ois kiva semmoinen laite jolla ehkä vois vedellä alakertaakin tarvittaessa, vai kannattaako se ostaa sitten erikseen?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Hmm joo, ois kiva semmoinen laite jolla ehkä vois vedellä alakertaakin tarvittaessa, vai kannattaako se ostaa sitten erikseen?
Alakertaan se Oneblade toimii ihan ok. Yläkertaan sitten oikea kone. En kyllä itse samalla koneella vetelisi kaikkia karvoja.

Ja koneeseen kannattaa oikeasti laittaa jo vähän rahaa kiinni. Itse ostin viime vuonna Braunin S9 sarjalaisen saksan Amazonista. Toki sillä hintaa oli 250e (gigantissa ~400e), mutta ei ole kaduttanut yhtään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Hmm joo, ois kiva semmoinen laite jolla ehkä vois vedellä alakertaakin tarvittaessa, vai kannattaako se ostaa sitten erikseen?
Ne sivuttain liikkuvat terät ovat varsin tehokkaita nipsimään etenkin kassien löysempää ihoa eli en kyllä suosittele siihenkään hommaan. Höylä on paljon parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
Alakertaan se Oneblade toimii ihan ok. Yläkertaan sitten oikea kone. En kyllä itse samalla koneella vetelisi kaikkia karvoja.

Ja koneeseen kannattaa oikeasti laittaa jo vähän rahaa kiinni. Itse ostin viime vuonna Braunin S9 sarjalaisen saksan Amazonista. Toki sillä hintaa oli 250e (gigantissa ~400e), mutta ei ole kaduttanut yhtään.
Jooh, joku vekotin ois hyvä alakertaan ja sitten naamakarvoille jotain.
Ei sentään semmoinen rehu kasva että hirmu kallista laitetta tarvitsisi, joten siksi budjetti on mitä on :p

Laitoin tuon Braumin tilaukseen, tuohon entiseen Braumiin olen ollut tyytyväinen joten eiköhän tuo asiansa aja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Itekään en kyllä Onebladen suosiota ymmärrä. Pitkään harkitsin ostoa, mutta tuli "onneksi" saatua lahjaksi ja petyttyä suuremman kerran. Jättää sänkeä, paska parran trimmaamiseen ja alakerran lähelle ei kyllä muutaman kerran jälkeen kiinnosta enää viedä. Kai tolla posket siistii kiireisenä työaamuna, kun ei jaksa höylää kastella, mutta ei moisen takia jaksaisi surrutinta kaapissa säilöä.

Alakerran siistimisestä jos puhutaan, niin Philipsin bodygroom 7100 -vehjes on kyllä paras mitä on vastaan tullut. Verkkoleikkurin sivuissa olevat pienet sivuleikkurit pelottivat aluksi, mutta tolla voi aika huolettomasti kaahata paikat läpi sen seittemäntöista kertaa mitä sähkölaitteilla vaaditaan eikä haavereita oo sattunut.
Laitetta en kuitenkaan halua suositella, koska trimmeripää on huomattavasti kehnompi ja varsinkin muovinen pituusohjaustalla on aika kökkö. Muutaman vuoden ikäinen laite lisäksi kyrvähti mystisesti pari kk sitten niin, ettei trimmeripää suostu enää "latautumaan" ollenkaan, vaikka laturi huutaa vihreää ja verkkoajopää toimii ja kukkuu - trimmeripää surisee noin sekunnin ja sammuu muka virtapuutokseen. :tdown:

Tällä hetkellä onki sitte kaappi täynnä puolikelvollisia laitteita ja silti ei oikein laitetta millä trimmata partaa. Onkohan olemassa mitään oikeasti hyvää all in one -tyyppistä järjestelmää karvamettälle, joka oikeasti kestäisi kunnolla ja tekisi kunnon jälkeä? Olkoonkin sitten vaikka vähän hintavampi.
Aikanaan omistin Moserin hiustenleikkuukoneen ja se oli kyllä semmosta saksalaista tekoa, että kestää kyllä isältä pojalla ja leikkaa vaikka rautalankaa jos terille moista antaa. Nykyään vaan tarvetta lähinnä muiden kuin hiuksien kaitsemiseen ja kaikki muiden osaston laitteet on kyllä semmosta sekundaa tuohon verrattuna, että ottaa kyllä päähän.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Itekään en kyllä Onebladen suosiota ymmärrä. Pitkään harkitsin ostoa, mutta tuli "onneksi" saatua lahjaksi ja petyttyä suuremman kerran. Jättää sänkeä, paska parran trimmaamiseen ja alakerran lähelle ei kyllä muutaman kerran jälkeen kiinnosta enää viedä. Kai tolla posket siistii kiireisenä työaamuna, kun ei jaksa höylää kastella, mutta ei moisen takia jaksaisi surrutinta kaapissa säilöä.

Alakerran siistimisestä jos puhutaan, niin Philipsin bodygroom 7100 -vehjes on kyllä paras mitä on vastaan tullut. Verkkoleikkurin sivuissa olevat pienet sivuleikkurit pelottivat aluksi, mutta tolla voi aika huolettomasti kaahata paikat läpi sen seittemäntöista kertaa mitä sähkölaitteilla vaaditaan eikä haavereita oo sattunut.
Laitetta en kuitenkaan halua suositella, koska trimmeripää on huomattavasti kehnompi ja varsinkin muovinen pituusohjaustalla on aika kökkö. Muutaman vuoden ikäinen laite lisäksi kyrvähti mystisesti pari kk sitten niin, ettei trimmeripää suostu enää "latautumaan" ollenkaan, vaikka laturi huutaa vihreää ja verkkoajopää toimii ja kukkuu - trimmeripää surisee noin sekunnin ja sammuu muka virtapuutokseen. :tdown:

Tällä hetkellä onki sitte kaappi täynnä puolikelvollisia laitteita ja silti ei oikein laitetta millä trimmata partaa. Onkohan olemassa mitään oikeasti hyvää all in one -tyyppistä järjestelmää karvamettälle, joka oikeasti kestäisi kunnolla ja tekisi kunnon jälkeä? Olkoonkin sitten vaikka vähän hintavampi.
Aikanaan omistin Moserin hiustenleikkuukoneen ja se oli kyllä semmosta saksalaista tekoa, että kestää kyllä isältä pojalla ja leikkaa vaikka rautalankaa jos terille moista antaa. Nykyään vaan tarvetta lähinnä muiden kuin hiuksien kaitsemiseen ja kaikki muiden osaston laitteet on kyllä semmosta sekundaa tuohon verrattuna, että ottaa kyllä päähän.


Nopeasti oppii käyttämään, eikä tarvitse enää muita ostaa. Ei lopu akku ja tulee varmasti hyvää jälkeä.
Ei tarvitste hifistellä eikä leikkiä, partaveitsi vain yksinkertaisesti toimii.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559


Nopeasti oppii käyttämään, eikä tarvitse enää muita ostaa. Ei lopu akku ja tulee varmasti hyvää jälkeä.
Ei tarvitste hifistellä eikä leikkiä, partaveitsi vain yksinkertaisesti toimii.
DE-höyliä ja shavetteja räpeltäneenä niin olen aika ronskisti eri mieltä. Hyvää jälkeä tuolla kyllä clean shaveen ehdottomasti saa, jos saatananmoisen oppimiskäyrän ylitse pääsee.
Melkonen Houdini saat vaan olla, että tolla arkitasolla esim. ajankäytössä olet millään tasolla sähköpöristimien kanssa samassa liigassa. Muutaman papukaijamerkin lisäksi heittäsin kylkeen, jos tommosella alakertasi sapeloit virheettä. Vähän huono tolla trimmatakin on.

Mut hei muuten tosi jees!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Itse ostin viime vuonna Braunin S9 sarjalaisen saksan Amazonista. Toki sillä hintaa oli 250e (gigantissa ~400e), mutta ei ole kaduttanut yhtään.
Muuten olen ollut tyytyväinen mutta tuo Series9 ajopää alkaa olla kooltaan kuin leikkuupuimurissa, sillä ei mitään tarkkaa trimmausta tehdä.
Ostin sen oikeastaan märkäajomahdollisuuden takia, voi käytää suihkussa ja partavaahdon kanssa. Sitten vaan pitää putsailla sitä hanan alla eikä voi vaan nakata puhdistusasemaan kuten "kuivana" ajellessa. Että ei tämäkään vielä ole ihan sitä mitä haluan.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
DE höylä ny ainenkaa hidasta touhua ole. Alle 5minsaa vaandotusmukaalukien naama ajettu. Alakertakin hoituu samanlailla . Välillä menee pitempään ku haluaa vaa fiilistellä vaahdotusta ja ajamista. Saattohan sitä alkutaipaleella olla ihan turhaan extra varovaisempi höylätessä. Höylänkulma jää lihasmuistiin, sitä ei senjälkeen tarvitse edes miettiä, tulee luonnostaan . DE höylällä kun homma hanskassa, veitsellä ajamisen luonnistuu nopsaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
DE-höyliä ja shavetteja räpeltäneenä niin olen aika ronskisti eri mieltä. Hyvää jälkeä tuolla kyllä clean shaveen ehdottomasti saa, jos saatananmoisen oppimiskäyrän ylitse pääsee.
Melkonen Houdini saat vaan olla, että tolla arkitasolla esim. ajankäytössä olet millään tasolla sähköpöristimien kanssa samassa liigassa. Muutaman papukaijamerkin lisäksi heittäsin kylkeen, jos tommosella alakertasi sapeloit virheettä. Vähän huono tolla trimmatakin on.

Mut hei muuten tosi jees!
Tuossahan olet juuri menny vikaan, kun olet shavettejen kanssa räpeltänyt. Täysin eri oppimiskäyrä kuin partaveitsellä.

Omat kokemukset noista sähköpöristimistä ovat todella huonot. Aina sai hangata edestakaisin monta minuuttia, ja sen jälkeen oli koko naama punaisena ja kirveli.
Näiden pohjalta väittäisin että vetelen veitsellä samaan liigaan ajankäytössä kuin vetelisin sähkövitkuttimella.

Trimmausta ei ole tullut harrastettua, eikä välttämättä ole kovin helppoa. Sen myönnän.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 421
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom