Umm, mutta jos se puhelin menee "väärälle hepulle" niin että se ei pääse henkilöön käsiksi, niin silloinhan riittää ihan hyvin yksi tapa. Ja jos "väärä heppu" tulee kadulla sulta sen puhelimen ottamaan ja vaatimaan avausta (esim 5€ jakarin suostuttelulla) niin eipä siinä auta vaikka sulla olisi 5:llä eri metodilla puhelin/appsit/jne. lukittuna.ajatus siinä että jos sen jotenkin kaapataan, vihamielinen saa haltuun, niin puhelimen suojaus, esim biometrinen on siinä etu molarina ja sitten itse ohjelmassa sitten joku muu menetelmä, tai toisin päin.
Saako mitään biometristä tunnistusta kännyyn ilman salasanaa? En itse sellaista ole vielä nähnyt. Omassa kännyssä (käytän tosi vähän) appsit esim. pankki, mega, aegis (totp) ja tietenkin itse kännykkä, kaikkiin pitää olla salasana ennen biometrisen tunnistuksen laittamista päälle. EDIT: googlella vielä tapana usein vaatia se salasana/pin eikä suostu avaamaan sillä sormenjäljellä puhelinta, tavallaan ihan hyvä mutta aiheuttaa sen, että salasanaksi ei voi mitään pitkää ja oikeasti turvallista laittaa koska sen naputtelu tietyin väliajoin aiheuttaa aikaista hiustenlähtöä.vetää ihan kaikki yhdellä kannalla ja biometrisellä kaiken, ja "salasanat" sitten sitä varten kun biometriset tilttaa
Viimeksi muokattu: