escalibur
"Random Tech Channel" @ YouTube
Ei tuosta puutu mitään sellaista mitä tarvitsisin. Halusin vaan tietää onko sille mitään muuta varteen otettavaa vaihtoehtoa.
Muutamia vuosia Bitwardenia käyttäneenä tässä ovat tähänastiset löytämäni puutteet:
- Pilviversio sijaitsee USA:n Azuressa. Toistaiseksi ei ole olemassa esim. "EU"-vaihtoehtoa. Itse hostattu versio ei ole sama asia.
- Pilviversiossa ei ole WAF (Web Application Firewall) esim. 1Passwordin tapaan. Olisi kätevää rajoittaa omaa portaalia esim "Salli vain suomalaiset IP:t, estä loput mukaan lukien VPN:t, VPS-palvelutarjoajat yms). Bitwardenilla ei ole alidomain-portaalia, joten tämän poissaolemisen voi jotenkin vielä ymmärtääkin.
- Käyttöliittymä ei välttämättä ole kaikkien mieleen. Itse arvostan loogista ja nopeaa käyttöliittymää, joten ainakaan itse en kaipaa ylimääräisiä #yolo-animaatioita ja viiveitä.
- Salasanojen jakaminen on yhä rajallinen vrt. 1Passwordiin jossa salasana voi jakaa sähköpostilla esim domain-kohtaisesti ajan umpeutumissääntöineen yms.
Hinta/laatu/käytettävyys-suhteeltaan Bitwarden on ylivoimaisesti paras testaamani ja löytämäni vaihtoehto.
Viimeksi muokattu: