paras tapa puhdistaa näyttö?

Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
en tiiä onko tää oikea paikka kysyä, mutta kysyn nyt kuitenkin.
eli olis kiva tietää mitä aineita saa/suositellaan käyttää kun puhdistetaan näytöstä vaikeaakin tahraa.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Itsellä kombo: Akkuvesi+5-10% IPA+muutama millilitraa ONR
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
219
Juuri pesty puhdas ja nihkeä mikrokuitumoppi (se liina) suoraan pesukoneesta. 5/5.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
128
Vastataan hieman humoristisesti, että tälläinen lienee paras


Samanlainen tulee Applen Pro Display XDR - näytön mukana, joka jalustan kanssa maksaa reilut 7000 euroa.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
ok kiitos vastauksista. entäs oisko jotain ainetta millä uskaltais.. mä en lähtis kemistiks mitää akkuvesiä kokeilee :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
ok kiitos vastauksista. entäs oisko jotain ainetta millä uskaltais.. mä en lähtis kemistiks mitää akkuvesiä kokeilee :D
Akkuvesi on suomeksi ns. puhdistettua vettä joka ei johda sähköä.


edit. Yleensä noihin näyttöihin en lähtisi mitään aineita käyttämään, tai sitten pitää olla kyllä likainen näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
tarkotin nyt lähinnä et mikä on tehokkain tapa..
Tehokkain tapa mihin? Tahra on aina jotain erityistä.

Mä en edes tiedä mitä ihmeellisen erikoista ihminen voisi ylipäätään sotkea näyttöön, sitä vielä rikkomatta. Niinkuin mitään sellaista, mitä ei helpolla saa pyyhkäistyä pois ihan millä tahansa. Oletko kokeillut jo lievästi kostealla rätillä? Onko se tahra erityisen rasvainen, silloin voi käyttää veteen sekoitettua tiskiainetta. Siis sen kostean rätin kostuttamiseen, tietysti näytön reunojen takia mitään märkää ei saisi käyttää ettei mene mitään sinne näytön sisään.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
Tehokkain tapa mihin? Tahra on aina jotain erityistä.

Mä en edes tiedä mitä ihmeellisen erikoista ihminen voisi ylipäätään sotkea näyttöön, sitä vielä rikkomatta. Niinkuin mitään sellaista, mitä ei helpolla saa pyyhkäistyä pois ihan millä tahansa. Oletko kokeillut jo lievästi kostealla rätillä? Onko se tahra erityisen rasvainen, silloin voi käyttää veteen sekoitettua tiskiainetta. Siis sen kostean rätin kostuttamiseen, tietysti näytön reunojen takia mitään märkää ei saisi käyttää ettei mene mitään sinne näytön sisään.
joo ei nyt erityisen paskanen näyttö ole.en vain ole uskaltanu kokeilla mitään ettei mee pilalle. täytyypä kokeilla
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
219
joo ei nyt erityisen paskanen näyttö ole.en vain ole uskaltanu kokeilla mitään ettei mee pilalle. täytyypä kokeilla
Näytöt on aivan varmasti aina suunniteltu puhdistettavaksi ja käyttöohjeista voi myös katsoa, jos haluaa ihan varman päälle mennä.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
510
Yks mikrokuituliina, joka kostutettu lämpimään veteen ja toinen mikrokuituliina kuiva jolla voi "kiillottaa" mahdolliset raidat pois.

Joissain näytöissä saattaa olla pinnoite joka kyllä kärsii pidemmän päälle vahvoista pesuaineista saatika liuottimista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 125
Kun tulee silmälaseja putsattua, niin samalla kamalla se menee näyttökin. Suihkaus Optiplussaa näytölle ja mikrokuituliinalla pois. Ei tarvi sen ihmeempiä aineita.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Viimeiset parikymmentä vuotta olen puhdistanut näytöt ja tv ihan yleispesuaineseoksella suihkepullossa, kostealla talouspaperilla huuhtonut ja kuivalla viimeistellyt eikä mikään ole koskaan pilalle mennyt.
 
Liittynyt
09.01.2023
Viestejä
81
kiitos vastauksista :) täytyypä tota optiplussaa kokeilla. mulla tosiaan siis samsungin odyssey 32" peli näyttö.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
426

Tää on ollut ihan toimivaa näyttöihin, läppäriin, puhelimiin ja rilleihinkin. Hintakin ihan kohtuullinen, myyjäfirmasta huolimatta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 456
Viestejä
4 200 028
Jäsenet
70 909
Uusin jäsen
Kake100

Hinta.fi

Ylös Bottom