Paras lompakko?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Vähän on Lapin lisää hinnassa näemmä. Toki sen saa tällä viikolla vs. 2kk, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
117
Minulla on ollut pari vuotta samanlainen ilman nahkaosia, hyvin on toiminut ja maksoi silloin Ebayssa 3,60€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Kaipasin ohuempaa lompakkoa ja löysin halvan. Yhden päivän käytettynä paljon mukavampi taskussa kuin vanha iso lompsa! Kortinkin pystyi lukemaan vain avaamalla lompakon, vaikka muka rfid-suojattu. Lokero löytyy 6 kortille ja niihin voi taitella setelit, jotka on mukana varmuuden vuoksi. https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-miesten-korttikotelo-283h112105
Usein noissa on vain ulkokuori rfid-suojattu. Ottaa päähän kun kaikkiin lompakoihin lykätään tollasta rfid turhaketta. Hyöty nolla ja vaikeuttaa vaan lompakon käyttöä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
570
Usein noissa on vain ulkokuori rfid-suojattu. Ottaa päähän kun kaikkiin lompakoihin lykätään tollasta rfid turhaketta. Hyöty nolla ja vaikeuttaa vaan lompakon käyttöä.
Toisella testauskerralla ei toiminutkaan edes ulkokuoren läpi. Mutta ainakin yhden kortin per puoli saa jätettyä vinoon tuohon, jolloin korttiin ei tarvitse koskea että sen saa luettua, riittää kun avaa kotelon. Olen siis samaa mieltä että suojaus on vain miinusta, mutta tuote on kelvollinen siitä huolimatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Exentri on ollut käytössä vuosikaudet, ja muuten on ollut hyvä, mutta nyt on alkanut löystyä niin että pari korttia on vaarassa tippua.
Menetin tuossa korttilompakkoni, johon olin kovin tyytyväinen ja pitäisi joku saada tilalle. Tuossa oli nahkainen ulkokuori, sisällä kaksi taskua, joiden suuaukot taitokseen päin. Tuossa oli muovi noiden päällä, niin näki mikä päällimmäisenä, yllättävän hyvin kesti, mutta joku kolokin varmaan ajaisi saman asian.

Löystyminen ei siis tuossa haittaa... Ei osunut ketjussa silmään vastaavaa, mistäköhän löytäisi?
 
Liittynyt
29.09.2019
Viestejä
43
Olisiko jollain ideaa kahden kortin korttilompakosta mihin voisi tyrkätä kuntosalin ja uimahallin avainkortit ja käyttää lukijan lähellä ilman että tarvitsee kaivella niitä ulos lompakosta.
Ennen oli käytössä Secridin alumiininen korttikotelo jossa oli nahkainen korttitasku ulkopuolella, johon sai pari avainkorttia, mutta kun siirryin Applen magsafe-lompakkoon niin pitäisi keksiä joku erillinen viritys niille.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Olisiko jollain ideaa kahden kortin korttilompakosta mihin voisi tyrkätä kuntosalin ja uimahallin avainkortit ja käyttää lukijan lähellä ilman että tarvitsee kaivella niitä ulos lompakosta.
Ennen oli käytössä Secridin alumiininen korttikotelo jossa oli nahkainen korttitasku ulkopuolella, johon sai pari avainkorttia, mutta kun siirryin Applen magsafe-lompakkoon niin pitäisi keksiä joku erillinen viritys niille.
Tuo sopii tuohon



Aitoa nahkaa. Minulla on kokemusta ko.. kaupasta, nopeat toimitukset ja laadukkaat lompakot, uudenveroisia jopa 2-3 vuoden jälkeen :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Menetin tuossa korttilompakkoni, johon olin kovin tyytyväinen ja pitäisi joku saada tilalle. Tuossa oli nahkainen ulkokuori, sisällä kaksi taskua, joiden suuaukot taitokseen päin. Tuossa oli muovi noiden päällä, niin näki mikä päällimmäisenä, yllättävän hyvin kesti, mutta joku kolokin varmaan ajaisi saman asian.

Löystyminen ei siis tuossa haittaa... Ei osunut ketjussa silmään vastaavaa, mistäköhän löytäisi?
Tuo Nano täyttää ainakin osan bokseist, kokeilenpa sitä.

 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Bellroy Card Sleeve saapui.

Iskin sisään kaksi yleisimmin käytettyä maksukorttia, ajokortin, kirjastokortin ja pari seteliä, eikä paksuus juurikaan muuttunut tyhjästä. Mahtuu mukavasti Varustelekan taktisten farkkujen kolikkotaskuun.

Tälläinen ollut 3 vuotta. Vieläkin ihan priimassa kunnossa. Muutama painauma avaimista tai jostain muusta tullut, mutta ei mitään kulumisen jälkiä kuten rikkinäisiä kulmia tai repeytymiä.

Ehkä ainoa miinus että aikaisemmin ängin liikaa kortteja tähän niin nyt sivutaskuissa on pakko pitää 2 korttia per puoli että ne ei lentele ympäriinsä. Keskellä myös kaksi joten 6 korttia yhteensä oltava matkassa että kortit pysyvät taskuissa.

Ostan toistekin jos tämä joskus leviää. Ensi kerralla tiedän olla änkemättä miljoonaa korttia pitääkseen taskut nafteina.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tälläinen ollut 3 vuotta. Vieläkin ihan priimassa kunnossa. Muutama painauma avaimista tai jostain muusta tullut, mutta ei mitään kulumisen jälkiä kuten rikkinäisiä kulmia tai repeytymiä.

Ehkä ainoa miinus että aikaisemmin ängin liikaa kortteja tähän niin nyt sivutaskuissa on pakko pitää 2 korttia per puoli että ne ei lentele ympäriinsä. Keskellä myös kaksi joten 6 korttia yhteensä oltava matkassa että kortit pysyvät taskuissa.

Ostan toistekin jos tämä joskus leviää. Ensi kerralla tiedän olla änkemättä miljoonaa korttia pitääkseen taskut nafteina.
Pysyvätkö kortit oikeasti tuollaisessa avonaisessa lompakossa, siis edes ilman että nahka on venynyt? Ja toisena kysymyksenä, että saako sinne tosiaan ujutettua avaimenkin niin, ettei se riko kortteja?

Ja miten helkutissa tuollainen parista nahkapalasta yhteen ommeltu läpyskä voi maksaa 55 euroa? :D
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 834
Pysyvätkö kortit oikeasti tuollaisessa avonaisessa lompakossa, siis edes ilman että nahka on venynyt? Ja toisena kysymyksenä, että saako sinne tosiaan ujutettua avaimenkin niin, ettei se riko kortteja?

Ja miten helkutissa tuollainen parista nahkapalasta yhteen ommeltu läpyskä voi maksaa 55 euroa? :D
Laitoin keskitaskuun avaimen(perus Abloy) ilman kortteja ja avaimenperää. Hyvä että sain pois. Ei lennelly sivussa olevat kortitkaan kun tuota koitin saada pois. Sanoisin että tuonne menee 2 tai jopa 3 avainta helposti eikä se tuntunut painavan kortteja pahemmin.

3 vuodessa mitä tätä olen käyttänyt niin ei ole kertaakaan ollut edes lähelläkään että joku kortti olisi tipahtanut vaikka venytin vähän pilalle. Varsinkin tuo keskimmäinen tasku on sellainen että sieltä ei kyllä mikään tipu.

Kappas. Tämä onkin ollut jo 4 vuotta käytössä. Ainakin kun silloin etsin mahdollisimman pientä lompakkoa kun en ole käteistä käyttänyt kuin poikkeustapauksissa 10 vuoteen niin ei ollut ihan älyttömästi vaihtoehtoja. Toki oli muita vastaavia, mutta niissä oli yleensä jotain ylimääräistä kräppiä kuten seteli klipsuja tai muuta ylimääräistä metallikuorta. Tai sitten ne olivat niitä perinteisiä "vaakasuunnassa" olevia jotka ovat hiukan isompia.

Voihan olla että nykyään on halvempiakin minimalistista korttikoteloita. Tiedän että ainakin Bellroyn Note Sleeve on saanut kritiikkiä siitä miten nopeasti noin kallis lompakko menee huonoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Ja miten helkutissa tuollainen parista nahkapalasta yhteen ommeltu läpyskä voi maksaa 55 euroa? :D
Bellroyt ovat kalliita. Olen pitkään kantanut Note Sleeve -mallia. Kulumaa on sen verran kuin hyvin tehdyltä nahkatuotteelta odottaa. Ei ole kuitenkaan hajonnut. Sanoisin että jos vielä 3 vuotta kestää, niin voin ostaa toisenkin Bellroyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Bellroyt ovat kalliita. Olen pitkään kantanut Note Sleeve -mallia. Kulumaa on sen verran kuin hyvin tehdyltä nahkatuotteelta odottaa. Ei ole kuitenkaan hajonnut. Sanoisin että jos vielä 3 vuotta kestää, niin voin ostaa toisenkin Bellroyn.
Mulla on Belroy Note Sleeve yhä ihan hyvässä kunnossa 2,5v jälkeen. Ei mitään valittamista. Tietenkin on hieman käytön jälkiä, mutta lompakko on kuitenkin siisti ja 100%:isen ehjä.

Kun aika tästä jättää ja haluan saman kokoista, niin Premium-versiota tietenkin tilalle :psmoke: Voisi kyllä hommata toisen lompakon pelkille korteille. Välillä olisi sellaisellekin tarvetta. Mutta jos käyttää vain yhtä, niin tämä on ollut todella hyvä omiin tarpeisiini (noin 6-8 korttia, muutama seteli, varsinkin ulkomailla + jokunen kuitti).
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Osaako joku sanoa mistä kaupasta Tampereelta löytyisi hyvä valikoima lompakoita joita voisi katsoa ja kosketella? Verkosta tuntui olevan aika vaikea hahmottaa lompakon toimivuus. Etsin perinteistä lompakkoa johon mahtuu käteinen, kolikot ja kortit.

Äkkiseltään katselin että ainakin Prismassa, Clash Ohsonilla ja Verkkokauppa.com:issa on lompakoita. Osaako joku suositella muita liikkeitä Tampereella jossa kannatta käydä katsomassa valikoimaa? Onko jotain nahkatuotteiden tai lompakoiden erikoiskauppaa jossa olisi suuri valikoima?
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Osaako joku sanoa mistä kaupasta Tampereelta löytyisi hyvä valikoima lompakoita joita voisi katsoa ja kosketella? Verkosta tuntui olevan aika vaikea hahmottaa lompakon toimivuus. Etsin perinteistä lompakkoa johon mahtuu käteinen, kolikot ja kortit.

Äkkiseltään katselin että ainakin Prismassa, Clash Ohsonilla ja Verkkokauppa.com:issa on lompakoita. Osaako joku suositella muita liikkeitä Tampereella jossa kannatta käydä katsomassa valikoimaa? Onko jotain nahkatuotteiden tai lompakoiden erikoiskauppaa jossa olisi suuri valikoima?
Koskikeskuksessa on lompakkoliike Intersport-kerroksessa.

Koskikeskuksen Nt-Boxista löydät laukut, kassit, salkut, reput, matkalaukut, matkakassit, käsineet, lompakot, vyöt ja sateenvarjot, kaikki saman katon alta

Jos sieltä ei löydy, niin on sitten Ratinassa clasohlson, Sokos ja Stockmann vieressä.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 200
Etsin perinteistä lompakkoa johon mahtuu käteinen, kolikot ja kortit.
Jos taskussaan pitää lompakkoa, suosittelen unohtamaan kolikkotaskun. Se vetoketju niistä aina hajoaa sekä se vetoketjun kelkka (ja kolikot) puristaa usein toiselta puolelta maksukortin hajalle, taskussa kun puristuksissa on. Kolikot voi kipata taskuun ja tyhjentää kotona, setelit ja kortit lompakkoon.
Suosittelen jotakin hieman esimerkiksi tämän kuvan mallista bifoldia, katsoo vaan, että materiaali 100% paksua kunnollista naudannahkaa (full grain) ilman mitään vuorikankaita tms ylimääräistä, pelkästään nahka +ompeleet ja nimenomaan korttitaskut tuonne sisäänpäin, ei vahingossakaan varise mitään ulos sieltä. Todennäköisesti ei tarvitse ainakaan pariinkymmeneen vuoteen vaihtaa ja paranee vaan käytössä.
 

Liitteet

Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Jos taskussaan pitää lompakkoa, suosittelen unohtamaan kolikkotaskun. Se vetoketju niistä aina hajoaa sekä se vetoketjun kelkka (ja kolikot) puristaa usein toiselta puolelta maksukortin hajalle, taskussa kun puristuksissa on. Kolikot voi kipata taskuun ja tyhjentää kotona, setelit ja kortit lompakkoon.
Suosittelen jotakin hieman esimerkiksi tämän kuvan mallista bifoldia, katsoo vaan, että materiaali 100% paksua kunnollista naudannahkaa (full grain) ilman mitään vuorikankaita tms ylimääräistä, pelkästään nahka +ompeleet ja nimenomaan korttitaskut tuonne sisäänpäin, ei vahingossakaan varise mitään ulos sieltä. Todennäköisesti ei tarvitse ainakaan pariinkymmeneen vuoteen vaihtaa ja paranee vaan käytössä.

Vanha lompakko on jotain satunnaista ohuehkoa nahkaa ja vuorikankaita ja muuta ylimääräistä on. Kaikki on kestänyt hyvin parikymmentä vuotta.
Kieltämättä juuri kolikkotaskun vetoketju on hajoamassa ja siksi tarvii hankkia uusi. Se kuitenkin kesti parikymmentä vuotta joten ei suuresti harmita. Verkosta kun katselin niin sieltä löytyi kolikkotaskuja joissa oli läppä ja neppari. Sellainen voisi olla hyvä mutta pitäisi nähdä luonnossa että osaa sanoa kuinka paksuksi se tekee lompakon. Korttitaskut sisäänpäin olisi varmasti hyvä mutta pitäisi nähdä koko luonnossa. En haluaisi nykyistä isompaa tai paksumpaa ja varsinkin paksuutta on todella vaikea arvioida netistä.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
3
Pitäisi ostaa uusi lompakko vanhan korttilompakon tilalle. Nyt vaihtoehdot olisi Verkkokaupasta Exentri tai Secrid. Mahtuuko noihin Airtag sisälle, joko irtonaisena tai Nomadin Airtag-kortin kanssa?

Exentrissä miellyttäisi enemmän se, että siinä ei ole samanlaista mekanismia, mikä voisi hajota.
Exentristä olisi kolikkotaskullinen malli, johon saisi Airtagin, mutta meneeköhän se liian paksuksi? Varsinaisesti kolikoille ei ole tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Mulla on ollut nyt noin 7 vuotta ollut käytössä 10-15e maksanut aliexpressin secrid kopio. Ostin kännireissulompakoksi villissä nuoruudessa joskus varmaan 10v sitten, mutta otin käyttöön tuossa vasta joskus 7-8v sitten kun löysin laatikon pohjalta. Tähän rahaan en keksi parempaa lompakkoa, varsinkin kun toiminnallisuudessa ei ole ollut mitään ongelmia eikä tämä ole silminnähden edes kulunut mitenkään. En välttämättä itse laittaisi aitoon rahojani näillä kokemuksilla =D
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Mulla on ollut nyt noin 7 vuotta ollut käytössä 10-15e maksanut aliexpressin secrid kopio. Ostin kännireissulompakoksi villissä nuoruudessa joskus varmaan 10v sitten, mutta otin käyttöön tuossa vasta joskus 7-8v sitten kun löysin laatikon pohjalta. Tähän rahaan en keksi parempaa lompakkoa, varsinkin kun toiminnallisuudessa ei ole ollut mitään ongelmia eikä tämä ole silminnähden edes kulunut mitenkään. En välttämättä itse laittaisi aitoon rahojani näillä kokemuksilla =D
Mulla on aito ja kopio Secrid käytössä. Muutaman euron kopio on toiminut useamman vuoden ilman mitään ongelmia. Kopiossa ei tietysti ole aitoa nahkaa käytössä eikä aitoustodistusta, pitkää takuuta ja mekanismien välillä on pieni ero tuntumassa, mutta yhtä toiminnallisia ovat. Jos ajattelee että aidosta Secridistä maksoin about 50 EUR ja ebay kopiosta joku 8 EUR, niin ei tarvii miettiä kumpi oli parempi ostos.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
3
Tuolla oli joku kommentti että mahtuu, mutta mallejahan molemmista lompakoista on useampia.

Kävin testaamassa ja en itse laittaisi Airtagia näihin. Slimwallet (ilman nepparia) toimii tuon kortin kanssa nippa nappa, mutta tuntui ahtaalta ja tasku heti venyvän ikävästi. Miniwallet (nepparin kanssa) ei mahdu menemään kiinni.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Jos taskussaan pitää lompakkoa, suosittelen unohtamaan kolikkotaskun. Se vetoketju niistä aina hajoaa sekä se vetoketjun kelkka (ja kolikot) puristaa usein toiselta puolelta maksukortin hajalle, taskussa kun puristuksissa on. Kolikot voi kipata taskuun ja tyhjentää kotona, setelit ja kortit lompakkoon.
Suosittelen jotakin hieman esimerkiksi tämän kuvan mallista bifoldia, katsoo vaan, että materiaali 100% paksua kunnollista naudannahkaa (full grain) ilman mitään vuorikankaita tms ylimääräistä, pelkästään nahka +ompeleet ja nimenomaan korttitaskut tuonne sisäänpäin, ei vahingossakaan varise mitään ulos sieltä. Todennäköisesti ei tarvitse ainakaan pariinkymmeneen vuoteen vaihtaa ja paranee vaan käytössä.
Tuo on hyvä huomio.

Juuri rikoin vanhan lompakon kolikoilla. Joskus paljon niitä niin tuli reikä lompakkoon, 45 euroa maksoi uutena.
Ostin uuden jossa kolikkotasku kyllä on, mutta pidän siinä vain maksimissaan 1-3 kolikkoa ja loput taskussa/repussa/kaupan hevikassissa repussa.

Hyvän lompakon etsiminen minimalistille oli vaikeaa, koska minulla ei ole kuin 5 korttia lompakossa/ylipäätään, mutta tuolta löytyi onneksi :)


Tässä lompakossa on tosi hyvä värivaihtoehto ja vain neljälle kortille tilaa. Ajokortin/henkilökortin voi laittaa suojataskuun lompakossa.
Hieman liian pieni jos käyttää isoja seteleitä ja / tai on paljon kolikoita.

Nyt vielä lompakot tuolla 14% alennusta.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
12
Itse tykästynyt Aviator lompakkoon. Aikoinaan noita kortti-lompakoita tuli kahlattua läpi ja tuohon päädyin. Vähiten bulkkia mielestäni. Ei ole kaduttanut. Todennäköiesti ohuin korttilompakko markkinoilla. Kolikkotaskuun saa mukavasti vielä pari seteliä. Taskuja löytyy parissa eri koossa. Taitaa olla Made in Germany ja varaosia saa mukavasti.

Aikaisemmin käytin perinteisempää Pioneer-lompakkoa joka sekin oli mainio. Materiaalina joku viiltokestävä synteettinen tekstiili. Pysyi huomattavan siistinä verrattuna nahkaverokkeihin. En ikinä enää palaisi nuhjuisiin nahkalompakkoihin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Viisi vuotta ollut kovassa käytössä ja vieläkin kuin uusi: Bellroy Slim Sleeve

Tuosta ei nahkalompsa parane.

edit: secrid löytyy myös mutta jäänyt laatikkoon, liian kliininen ja kova
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Itse tykästynyt Aviator lompakkoon.
Aika karun näköinen, jopa DIY:n ?

Eikö tuollainen teräskantinen lompakko ole hieman hankala ? Itselläni monesti puhelin ja lompakko samassa taskussa. Tuollainen teräskantinen lompakko naarmuttaa kännykän ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
12
Aika karun näköinen, jopa DIY:n ?

Eikö tuollainen teräskantinen lompakko ole hieman hankala ? Itselläni monesti puhelin ja lompakko samassa taskussa. Tuollainen teräskantinen lompakko naarmuttaa kännykän ?
Karun? DYI? Neljän sentin paksuiset kuittivarastot on mun mielestä karun näköisiä. Taitavat 3D tulostella noita osia joten varmasti tehtävissä myös "itse".

Bellroyta on myös tullut käytettyä. Hide & Seek taisi olla malli. Kestää kyllä, mutta edelleen suosin muuta kuin nahkaa.

Itse olen jo pitkään pitänyt luuria vasemmassa taskussa, avaimia/himmeleitä ja lompakkoa oikeassa taskussa. Aviatorista on käytössä hiilikuituversio.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Karun? DYI? Neljän sentin paksuiset kuittivarastot on mun mielestä karun näköisiä. Taitavat 3D tulostella noita osia joten varmasti tehtävissä myös "itse".
Mielipiteitähän nämä. :) ... ei muuta. Ja niitä on aina joka lähtöön.
Tulee vaan mieleen ekana tuollainen DIY lompakko, jossa on peltilevyjä laitettu ruuveilla nippuun.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Karun? DYI? Neljän sentin paksuiset kuittivarastot on mun mielestä karun näköisiä. Taitavat 3D tulostella noita osia joten varmasti tehtävissä myös "itse".

Bellroyta on myös tullut käytettyä. Hide & Seek taisi olla malli. Kestää kyllä, mutta edelleen suosin muuta kuin nahkaa.

Itse olen jo pitkään pitänyt luuria vasemmassa taskussa, avaimia/himmeleitä ja lompakkoa oikeassa taskussa. Aviatorista on käytössä hiilikuituversio.
Harvinaisen hintava lompakko, mutta mikä tuossa on minimi määrä kortteja mikä pysyy sisällä? Sivuilla mainitaan 6-9 korttia, mutta jos laittaa alle 5, niin lentelevätkö mihin sattuu?

EDIT: Ja sisältä taitaa olla ihan valittua materiaalia, eikä mitään pehmeää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Viisi vuotta ollut kovassa käytössä ja vieläkin kuin uusi: Bellroy Slim Sleeve
Ja täällä 3.5 vuotta ollut hiukan isompi Note Sleeve käytössä. Siihen mahtuu setelit hiukan paremmin. Ja hienosti hoitanut hommansa ja pysynyt ehjänä. Halvempiakin on, mutta Bellroyta on silti helppo suositella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Thinking korttikotelo enimmäkseen käytössä ja sitten varalla perinteinen Björn Borg pikkulompakko ja vähän isompi DKNY tarralompakko mikä ollut myös usein käytössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tuo Nano täyttää ainakin osan bokseista, kokeilenpa sitä.

Tämä on ollut hyvä. Vähän kallis tulleineen suhteessa siihen, että miten vähän materiaalia tuossa on, mutta näemmä tuo nyt noin vuoden pysynyt lähes uuden veroisena. Ja tuossa tosiaan täyttyi vaatimus, että kiinni ollessaan kortit eivät voi pudota. Kuutisen korttia tuolla näyttää olevan, muutama seteli ('thirdeinä').
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Ja täällä 3.5 vuotta ollut hiukan isompi Note Sleeve käytössä. Siihen mahtuu setelit hiukan paremmin. Ja hienosti hoitanut hommansa ja pysynyt ehjänä. Halvempiakin on, mutta Bellroyta on silti helppo suositella.
Piti selata ketjua taaksepäin, sinun suosituksesta tilasin näköjään tasan kaksi vuotta sitten tämän ja on myös kestänyt käyttöä eikä ole moitittavaa.

Kolikko"taskun" olemassaolon huomasin vahingossa viime viikolla... :D

Tällainen tuntuisi sopivan parhaiten itselle, Exentri oli muuten hyvä mutta korttien päädyt hioutuivat ajan kanssa ja Secrid ym. mekanismeineen tuntuvat jotenkin turhalta näpräämiseltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Kolikko"taskun" olemassaolon huomasin vahingossa viime viikolla... :D
Joo, mäkin aluksi mietin, että miten pärjään ilman kolikkotaskua. No, hyvin pärjää. Käytännössä käsittelen kolikkoja kotimaassa noin 0 kertaa vuodessa ja lähinnä vain jos satun käymään ulkomailla. Pari seteliä on mukana hätävarana, mutta niillekään ei kotimaassa ole mitään käyttöä koskaan.

Seuraava lompakko luultavasti joku korttilompakko, jossa ei edes setelitaskua. Niin voi sitten napata mukaan sen mitä tarvitsee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Joo, mäkin aluksi mietin, että miten pärjään ilman kolikkotaskua. No, hyvin pärjää. Käytännössä käsittelen kolikkoja kotimaassa noin 0 kertaa vuodessa ja lähinnä vain jos satun käymään ulkomailla. Pari seteliä on mukana hätävarana, mutta niillekään ei kotimaassa ole mitään käyttöä koskaan.

Seuraava lompakko luultavasti joku korttilompakko, jossa ei edes setelitaskua. Niin voi sitten napata mukaan sen mitä tarvitsee.
Etkö ole siis myöskään huomannut että seteliosiossa on läpän alla lokero joka on tarkoitettu kolikoille? Mulla siis meni kaksi vuotta huomata tämä..

En siis itsekään juuri kolikoita käytä mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Etkö ole siis myöskään huomannut että seteliosiossa on läpän alla lokero joka on tarkoitettu kolikoille? Mulla siis meni kaksi vuotta huomata tämä..

En siis itsekään juuri kolikoita käytä mutta kuitenkin.
Olen huomannut, mutta en ole koskaan sitä käyttänyt. Paitsi kerran taisin sinne "piilottaa" jonkin kortin tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
Secrid on paras lompakko. ei ole paluuta.
secrid on ollut pitkään käytössä ja tykännyt noin keskimäärin.. kortti-slot alkoi löystymään vuosien käytön jälkeen ja aspan ehdottama huopatassujen harjaus ei korjannut tilannetta. Lähettivät uuden veloituksetta
ja siinä on oikeastaan sama homma uudesta asti. Kun slotissa on täydet kuusi korttia, tilanne ei ole ihan niin paha, mutta viidellä kortilla noi lähtee vähän liian helposti tuolta liikkeelle. Sääli että tuollaine design-bugi muuten hyvässä lompsassa.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
12
Harvinaisen hintava lompakko, mutta mikä tuossa on minimi määrä kortteja mikä pysyy sisällä? Sivuilla mainitaan 6-9 korttia, mutta jos laittaa alle 5, niin lentelevätkö mihin sattuu?

EDIT: Ja sisältä taitaa olla ihan valittua materiaalia, eikä mitään pehmeää
Jos tarkoitat tuota Aviatoria niin siinä on sille joustavalle remmille säätö korttien määrän mukaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
Pitäisi ostaa uusi lompakko vanhan korttilompakon tilalle. Nyt vaihtoehdot olisi Verkkokaupasta Exentri tai Secrid. Mahtuuko noihin Airtag sisälle, joko irtonaisena tai Nomadin Airtag-kortin kanssa?

Exentrissä miellyttäisi enemmän se, että siinä ei ole samanlaista mekanismia, mikä voisi hajota.
Exentristä olisi kolikkotaskullinen malli, johon saisi Airtagin, mutta meneeköhän se liian paksuksi? Varsinaisesti kolikoille ei ole tarvetta.
airtagin on sellainen paksukainen etten edes yrittäisi tunkea minilompakkoihin. defaulttina 8mm paksu.
harrastelijat on tehneet tähän 'luottokortti' modeja, jolla kokoa on yritetty saada litteämmäksi mutta vie siltikin vielä n. 3 kortin tilan paksuussuunnassa, esim: r/AirTags - Wallet mod for AirTags. With working audio!
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Onko joku syy miksi haluatte juuri AirTagin eikä esim Chipolo käy?


Jos tarkoitat tuota Aviatoria niin siinä on sille joustavalle remmille säätö korttien määrän mukaan.
Juurikin sitä, eli pienimmillään puoliskot menevät sitten melkein kiinni toisiinsa ilmeisesti?
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
520
secrid on ollut pitkään käytössä ja tykännyt noin keskimäärin.. kortti-slot alkoi löystymään vuosien käytön jälkeen ja aspan ehdottama huopatassujen harjaus ei korjannut tilannetta. Lähettivät uuden veloituksetta
ja siinä on oikeastaan sama homma uudesta asti. Kun slotissa on täydet kuusi korttia, tilanne ei ole ihan niin paha, mutta viidellä kortilla noi lähtee vähän liian helposti tuolta liikkeelle. Sääli että tuollaine design-bugi muuten hyvässä lompsassa.
no ei kyllä ole.
täällä on käytössä 3kpl secrideja ja kaikissa kortit napakoina parin vuoden käytön jälkeenkin.
ja toki tilasin ne kaikille keskiseltä (hollannissa saman hintasia ja kyllä, kävin myymälässä) ilmaisilla kaiverruksilla.
onhan mun punanen RED/RED upea KÖYHÄ -tekstillä. :D
#2:lla on se hihnahommeli mistä saa ne kaksi osaa irti, sangen kätevä sekin.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Onko joku syy miksi haluatte juuri AirTagin eikä esim Chipolo käy?
Ei ole enää niin paljon syitä kuin ennen, kun Chipolo One Spotin saa Applen etsimisappiin paritettua. Mutta ainakin AirTagin saa tarkemmin paikannettua jos joutuu etsimään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
Onko joku syy miksi haluatte juuri AirTagin eikä esim Chipolo käy?



Juurikin sitä, eli pienimmillään puoliskot menevät sitten melkein kiinni toisiinsa ilmeisesti?
onko jotain syytä miksi ottaa 3rd party valmistajan laite applen oman sijaan?

ajattelin että hinta vois olla se millä houkuttelevat, jos ois esim alle 20e, mutta ei, tuohan on jopa kalliimpi kuin applen oma tagi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Isken foliohatun päähän. Miksi tagata lompakko jollain Airtagilla. Siksi että rosmot pysty bongaaman sun lompakon joka paikasta vaikka eivät edes näe sitä. Ja kyllä ne pystyy siihen.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Ei ole enää niin paljon syitä kuin ennen, kun Chipolo One Spotin saa Applen etsimisappiin paritettua. Mutta ainakin AirTagin saa tarkemmin paikannettua jos joutuu etsimään.
Joo, se tietenkin, mutta chipolo taas on ohuempi, jolloin voisin kuvitella toimivan paremmin lompakossa, mutta en tiedä, kumpaakaan en omista ja mielenkiinnosta kyselin.
onko jotain syytä miksi ottaa 3rd party valmistajan laite applen oman sijaan?

ajattelin että hinta vois olla se millä houkuttelevat, jos ois esim alle 20e, mutta ei, tuohan on jopa kalliimpi kuin applen oma tagi.
Toimii samassa Find My:ssä ja on ohuempi, mutta kuten yllä, ei ole kumpaakaan ja lähinnä kiinnosti miksi juuri AirTag olisi se valinta lompakkoon vs tuollainen korttimainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom