Pankit

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 708
Ihan epäselvää on millä perusteella edes sain Online kortin aikoinaan. Ikää oli kortin saantihetkellä varmaankin joku 26-27.
Se oli oletuksena alunperin, saattoi hyvin olla ainoa vaihtoehto. Mullakin oli ikää tuota luokkaa koska tuolloin loppui Osuuspankista nuorisoalennus ja palvelumaksut iski päälle, jolloin hankin oman s-kortin ja siihen liittyvät s-pankin palvelut.

Ja tosiaan itselle se tuntui ihan kiinteissäkin isoissa kaupoissa hemmetin hitaalta kun siinä oli ehkä 3-6 sekunnin viive, verrattuna muiden käytännössä samantien tapahtuvaan maksuun. Ei tullut mieleen että joissain paikoissa se ei edes olisi toiminut.

Toinen kortti jonka sain ehkä hieman alle 10 vuotta sitten oli normaali, ja sen huomattuani siirryin sitä käyttämään. Saattaa hyvin olla että sen sai valita, mikä olisi ollut helppo rasti kun tietää kuinka huono se toinen on. Joka tapauksessa kohtalaisen pitkään mulla on ollut S pankissa normaalisti samantien toimiva kortti. Myöhemmin olin unohtanut sen ekan tunnusluvun vähäisen käytön takia, niin peruin koko tilin, ja hetkeä myöhemmin avasin uuden, ottaen siihen uuden kortin joka on samanlainen nopea.

Meinasin aiemmin sanoa että noissa on ehkä joku protokolla ero, kun tuo tavallinen kortti kuitenkin luo katevarauksen joka näkyy kai samantien tilillä. Ainakin tuntia myöhemmin näkyy minkä tässä hiljattain katsoin. Sä selitit sen paremmin.

"- Nykyisin useimmat ostokset varmennetaan offline-kortillakin, vain jos nettiä ei ole päätteessä, varmennetaan heti kun mahdollista (tilinylitys mahdollinen)"
Tää varmennus tekee samalla sen katevarauksen. Mielestäni noita tehdään aina maksaessa. Veloitukset ehkä sitten päivän viiveellä. Joku tekninen ero noissa täytyy olla jossain protokollassa tms., koska miksi muutoin on enää erikseen katevaraus. Kaukana on ne ajat jolloin kaupasta voitiin soittaa jonnekin ja tehdä katekysely.



Kun mun tarvii tuota aktiivisesti käyttämääni korttia ladata aina erikseen, niin mulla on siinä yleensä varsin vähän rahaa. Muutaman kerran mulla ei ole pieni veloitus mennyt läpi kun olen unohtanut ladata tiliä reiluun kuukauteen. Näitä on tapahtunut ehkä 2 kertaa tässä vajaan kymmenen vuoden aikana kun mulla on tämä nykyinen systeemi käytössä. Ei ole koskaan tapahtunut ylityksiä.

Osuuspankilla 2003 tapahtui kerran aika reilukin ylitys. Olin menossa verkkopankissa maksamaan 160 euron vuokraa ja olin ajatellut että sen jälkeen tilillä olisi vielä 50e rahaa. Olikin 50 euroa valmiiksi miinuksella. Oli päivä niin kävin nopeasti laittamassa tilille rahaa, ja mitään huomautusta ei tullut koska se ylitys oli ilmeisesti tapahtunut juuri sinä päivänä. Tuolloin siis oli vanhanaikaiset kansalliset pankkikortit, olin tehnyt jotain isompia ostoksia, ja ilmeisesti luullut että ne tai jotkin aikaisemmat ostokset olisivat jo olleet veloitettu aiemmin, vaikkei niitä ollut.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Osuuspankilla 2003 tapahtui kerran aika reilukin ylitys. Olin menossa verkkopankissa maksamaan 160 euron vuokraa ja olin ajatellut että sen jälkeen tilillä olisi vielä 50e rahaa. Olikin 50 euroa valmiiksi miinuksella. Oli päivä niin kävin nopeasti laittamassa tilille rahaa, ja mitään huomautusta ei tullut koska se ylitys oli ilmeisesti tapahtunut juuri sinä päivänä. Tuolloin siis oli vanhanaikaiset kansalliset pankkikortit, olin tehnyt jotain isompia ostoksia, ja ilmeisesti luullut että ne tai jotkin aikaisemmat ostokset olisivat jo olleet veloitettu aiemmin, vaikkei niitä ollut.
Sen verran mitä ollaan tässä S-pankissa chatbotin kanssa chattailtu, niin botti sanoi ettei tilinylitys ole mahdollinen esim. tekemällä tilisiirtoja tai maksamalla laskuja. Tämän myös varmisti heidän sivuilta löydetty artikkeli, joka kertoo tuosta varsin selkeästi ja kattavasti. Vain tosiaan korttimaksuilla voi tili ylittyä.

Olet oikeassa siinä, että tuolla online-kortilla maksu voi kestää jopa sekunteja, kun Offline-kortilla se menee saman tien.

Siksi sitä korttia kannattaakin vaihtaa mikäli vielä Online-kortti on. Visa Electron -kortteja ei enää edes Visakaan tue, mutta Debit online -kortteja saa myydä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 708
^^^Googlettaessa tulee tosi "lupaavia" hakutuloksia tuon pankin tilanteesta. Myös neljänneksi alhaisin osakkeen hinta, kymmeneksi alhaisin markkina-arvo Helsingin Pörssissä.

Veikkaan että tuota bonusta ei saa samantien rahana tililleen. Tuon suosittelubonuksen voisi helposti ketjuttaa ja katsoa miten Alisan perse kestää tekniikkafoorumin jäsenten bonusgrindausta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
S-pankki kuolletti Online-korttini. Se hävisi mobiilipankista, mutta näkyy vieläkin verkkopankissa.

Kun klikkaan korttitietoja, saan eteen "Kortti on suljettu, korttia ei saa käyttää". Koskakohan tuo kortti poistuu verkkopankista? Onko siinä joku aikaraja.

Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".

Kassatapahtumat nopeampia nyt Offline-kortin takia, kannatti vaihtaa! Vaihdosta ei palvelumaksuja, hetken aikaa oli kolmas kortti tilillä, ei ehtinyt maksu veloittua. Normaalisti kolmas kortti maksaa 2,50 euroa kk kuten pankin hinnastossa lukeekin.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
141
Offline kortti niin pystyy lentokoneessa ja junissakin maksamaan ei vaan ; Anteeksi kortti ei käy . Ulkomailla taas ( card decline ) .
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 393
Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".

Kassatapahtumat nopeampia nyt Offline-kortin takia, kannatti vaihtaa!
Sinänsä ihan jännää jos nuo molemmat pitää paikkansa, että mistä se sitten voi johtua. Siis jos toiminta offline kortilla on identtistä (verkkoyhteyden toimiessa maksu hyväksytään vasta katteen tarkistamisen jälkeen) niin miksi online kortti olisi alunperinkään hitaampi?
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Offline kortti niin pystyy lentokoneessa ja junissakin maksamaan ei vaan ; Anteeksi kortti ei käy . Ulkomailla taas ( card decline ) .
Onkohan sinulla korttirajat kunnossa, oletuksena lienee Suomi. Pitää valita esim. Eurooppa tai tarvittaessa koko Maailma.
Suositus silti lienee pitää sitä kotimaan käytössä (ei vaikuta nettimaksuihin) aina kun on Suomessa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 149
Online ja offline -kortin ero on siis siinä, että online kortti vaatii joka maksulle varmennuksen, offline kortti ei. Jos online-kortti ei saa varmistusta läpi, ei maksutapahtumaa hyväksytä ja tuotteet jää kassalle. Offline-kortti saattaa tehdä varmistuksen, tai saattaa olla tekemättä, mutta myyntitapahtuma voidaan hyväksyä myös ilman varmistusta. Tämän takia online-kortit ei toimi välttämättä mm. lentokoneessa ym. paikoissa joissa nettiä ei ole, kun taas offline-kortit toimivat.

Mitä Offline-kortteihin tulee, niin tilinylitys ei ole mahdollinen, kaikista verkko-ostoksista ja kauppaostoksista kivijaloista on tullut katevaraus.
Ainoastaan silloin tilinylitys mahdollinen, jos verkko ei toimi päätteessä ja veloitus menee "jonoon".
Kuten itsekin toteat, toiminta ei ole identtistä ja tilinylitys on mahdollista. Jos verkko ei toimi niin online-kortin kanssa homma tyssää siihen, offline-kortilla ei.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
141
Kyllä ja se offline limiitti tai saldo on pankin puolelta annettuu kun esim. maksat lentokoneessa pikku purtavat 25eur esimerkiksi ja kun pääte on koneen laskeutuessa kentällä jossain välissä haetaan ne varmennukset ja näin tilin saldo vähenee.
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
141
Onkohan sinulla korttirajat kunnossa, oletuksena lienee Suomi. Pitää valita esim. Eurooppa tai tarvittaessa koko Maailma.
Suositus silti lienee pitää sitä kotimaan käytössä (ei vaikuta nettimaksuihin) aina kun on Suomessa.
Ihan kaikki on kunnossa vastasin vaan aikasempaan viestiin yleisesti mikä ero on online ja offline erolla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
600
SweepBankilta tuli meiliä, että sulkevat tilini 2kk päästä. Oli jo aikakin, melkein unohdin koko olemassaolon. Tuli aikoinaan otettua tuo kun antoivat kaikille tilin tehneille 20€ rahaa.
 
Liittynyt
27.01.2019
Viestejä
39
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 854
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
Tai jos on yli 10k, niin op kasvutuottotilille. Ei maksa mitään ja korko n.3,5%. Voi myös lopettaa koska vain ja rahat saa nostettua myös osissa 4*vuodessa ilmaiseksi
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
817
Tai jos on yli 10k, niin op kasvutuottotilille. Ei maksa mitään ja korko n.3,5%. Voi myös lopettaa koska vain ja rahat saa nostettua myös osissa 4*vuodessa ilmaiseksi
Voiko tuon käydä perustamassa verkkopankissa itse, vai pitääkö olla yhteyksissä omaan pankkiin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 854
Voiko tuon käydä perustamassa verkkopankissa itse, vai pitääkö olla yhteyksissä omaan pankkiin?
Saa tehtyä ja lopetettua itse. Se mikä on tuossa aika huippujuttu, niin tilin lopettaessa saa koron itselleen samantien. Eli korko on periaatteessa mahdollista nostaa vaikka puolivuosittain jos niin haluaa
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
817
Saa tehtyä ja lopetettua itse. Se mikä on tuossa aika huippujuttu, niin tilin lopettaessa saa koron itselleen samantien. Eli korko on periaatteessa mahdollista nostaa vaikka puolivuosittain jos niin haluaa
Tuohan pitää sitten perustaa. Siis miten tuo korko nyt menee, jos nyt perustan niin tasan vuoden päästä on 3 prosenttia taskussa? Entä esim. 3 kuukauden kuluttua etc.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 149
Mitä kokemuksia ihmisillä on svea pankista. Kannattaisiko siirtää säästöt Op:n onnettomalta 0.25% korkoiselta säästöt Sveaan?
Näyttäisi hyvää korkoa saavan niin säästötilille kuin määräaikaisellekin.
Monta vuotta jo ollut säästöt siellä ja pari kertaa nostanutkin rahoja ulos, ei mitään ongelmia ollut.

Korko tilitetään kerran vuodessa ja verot pidätetään automaattisesti niin helppo asiakkaallekin.

Maksamme säästötilillesi kertyneen koron kerran vuodessa, vuoden viimeisenä päivänä tai kun tili lopetetaan.

Tilille maksettava korko on veronalaista tuloa, ja pidätämme maksetusta korosta verot korkotulon lähdeverosta annetun lain (28.12.1990/1341) mukaisesti. Lähdevero (30 %) lasketaan jokaiselle maksetulle korkoerälle ja vero pidätetään, kun korko maksetaan verovelvolliselle tai merkitään tilille tämän hyväksi. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa tätä verottajalle.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
817
Siirsin nyt OP kasvutuottotilille rahat. Ja se tili miltä siirsin jää nyt siis tarpeettomaksi. Ihmettelin vain että kuinka tuo on nyt kerryttänyt jo muka tuon verran rahaa, kun ei se vuoden lopussakaan ole semmoista määrää tienannut.

Siinä on vain täppä että pankki voi periä kuluja jälkikäteen. Ei tuo tili minusta ole edes vuoden lopussa mitään tuottanut. Mitä nyt siis tehdä?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 708
Tuohan pitää sitten perustaa. Siis miten tuo korko nyt menee, jos nyt perustan niin tasan vuoden päästä on 3 prosenttia taskussa? Entä esim. 3 kuukauden kuluttua etc.
Kolme kuukautta on yksi neljäsosaa vuotta. Samalla logiikalla koron määrän voi laskea vaikka sekunnille.

Selvyyden vuoksi ei kauheasti kuitenkaan kannattaisi puhua edes kuukausittaisesta korosta koska siitä voi jollekin syntyä mielikuva että se korko voitaisiin maksaa niin usein(ei juuri koskaan makseta relevanteilla tileillä ) ja että se korko alkaisi kasvaa korkoa itsessään.


Tuossa on hyvä vertailu normaaleista koroista.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
447
Pankin vaihto mielessä, koska Handelsbankenin toiminta kohta loppuu ja kun mulla on ennestään S-pankin asiakkuus, niin voisin siirtää HB:n tilini johonkin toiseen pankkiin.
Mutta mites ne pankkien mobiilisovellukset, onko niiden toimivuudessa millaisia eroja? Handelsbankenin mobiili on toiminut hyvin, muutaman kerran on maksun vahvistus tökkinyt.
Löytyykö täältä säästöpankin mobiilisovelluksen käyttäjien kokemuksia? Ja OP:n myöskin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 165
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom