Ostettu Palvelin, NAS tai sellaiseksi soveltuva

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Minulla on pari vuotta ollut vanha räkkimallinen Dellin PowerEdge kotiserverinä. Tiedostonjakamista, Home Assistanttia, Nextcloudia ja muutama Minecraft-palvelin. Hyvin on toiminut kunnes jotain meni rikki. Tarvitsisin korvaajan tälle.

Budjetti riippuu vähän siitä, millaiseen ratkaisuun päädyn, mutta suunnitelmissa ei ole yli 500e ainakaan tähän laittaa.

Vaatimukset:
- Jaksaa pyörittää listaamiani palvelimia hyvin. (Home Assistant, Nextcloud, Minecraft)
- Levyjä mahtuu sisään mielellään ainakin 4. Nyt mulla ei ole kuin järjestelmälevy ja yksi datalevy, mutta tarkoitus olisi laajentaa
- Vähävirtaisuus olisi iso plussa, mutta ei ehdotonta. Kone on varastossa, jota pitää kuitenkin lämmittää yli puolet vuodesta, niin hukkaan se sähkö menee vain kesäisin.
- Giganen netti

Olen miettinyt vaihtoehtoina vastaavanlaista vanhaa palvelinta tai vähävirtaista vanhaa pöytäkonetta. Myös NUC-tyylinen laite on käynyt mielessä, mutta silloin pitäisi olla ehdottomasti tilaa ainakin SSD + HDD -kombolle. Myös kaupalliset NAS-palvelimet voisi tulla kysymykseen, kunhan on mahdollista ajaa kontteja tai virtuaalikoneita ja nuo mainitsemani pyörivät sujuvasti.

EDIT: Sijaininani Kaarina, eli Turun seudulta jos löytyy, niin voin tulla hakemaan.
 
Liittynyt
26.10.2022
Viestejä
9
Moi, sen verran tuore forumilla että YV:tä en voi vielä lähettää, mutta minulla voisi olla tarpeeseen sopiva rauta. Laitatko vaikka whatsuppia nolnelnol 5I77o77.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 615
Viestejä
4 253 904
Jäsenet
71 346
Uusin jäsen
Sigmeoni

Hinta.fi

Ylös Bottom