Palkkakeskustelu

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Ööh, kerro toki, että miten tuo toiseen ketjuun kirjoitettu liittyy tähän? Ja niin, et ole kertonut, että mikä markkinointi on niin raskasta, että sitä ei saa tehdä kokopäiväisesti.

Sun postaukset on taas 100% trollausta. Mutta ei se mitään, hupiarvoa ainakin löytyy. :rofl:
Unohdit muuten tavaramerkkisi mukaisesti boldata tekstistäsi vähintään yhden kohdan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Kovasti näissäkin näköjään vaihtelua :). Oma brutto näköjään viime vuodelta oli himppusen yli 39 000 (sisältäen siis kaiken). Työkokemusta tosiaan vähän reilu 1.5 vuotta keskussairaalan kir. vuodeosastoilla (3 vuorotyö). Ei niikseen, ettenkö pihinä, lapsettomana sinkkuna nyt toimeen tuollakin tule :D.

En tiedä sitten palkitseeko meidän "firma" teho-osaston työntekijöitä erikoisosaamisesta, päivystyksessä ilmeisesti saavatten jotain henkilökohtaista lisää. Mutta yllättäen ei kuitenkaan päivystysosastolla (jossa oli 1 huone ihan monitoroitavia potilaita varten). Nyt se pakka vähän vaihtuu, kun tulee erillinen teho- ja valvontaosasto.
Melko hämmentävää kun lähihoitajana tienaa n. 37 000 vuodessa 3-vuorossa ja hiukan ylitöitä ja hälyrahoja päälle.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Onko tuo jatkuvaa kolmivuoroa, vai onko myös jaksoja joissa tehdään pelkkää päivää?
Jatkuvaa kolmivuoroa. Toki yövuorojen määrä vaihtelee listoittain. Sanotaan että keskimäärin teen työstäni ehkä 40-50% yövuorona.

Kovasti näissäkin näköjään vaihtelua :). Oma brutto näköjään viime vuodelta oli himppusen yli 39 000 (sisältäen siis kaiken). Työkokemusta tosiaan vähän reilu 1.5 vuotta keskussairaalan kir. vuodeosastoilla (3 vuorotyö). Ei niikseen, ettenkö pihinä, lapsettomana sinkkuna nyt toimeen tuollakin tule :D.

En tiedä sitten palkitseeko meidän "firma" teho-osaston työntekijöitä erikoisosaamisesta, päivystyksessä ilmeisesti saavatten jotain henkilökohtaista lisää. Mutta yllättäen ei kuitenkaan päivystysosastolla (jossa oli 1 huone ihan monitoroitavia potilaita varten). Nyt se pakka vähän vaihtuu, kun tulee erillinen teho- ja valvontaosasto.
Meilläkin taitaa vuode-, valvonta- ja teho-osaston välillä vaihdella palkkataso muutamalla satkulla kuukaudessa. Nyt on vielä odotettavissa nuo valtakunnalliset palkankorotukset + työyhteisön sisällä tehdään palkkaremonttia missä poistetaan vanhentuneita henkilökohtaisia lisiä ja nostetaan yleistä palkkatasoa.
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Sähköasentaja uudisrakennus ja saneeraus kohteissa.

Palkka 2600 euroa brutto/kk
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Tutkinto: tuleva maisteri fysiikan alalta (valmistuminen edessä tänä keväänä)
Työkokemus: opintojen aikaiset kesätyöt eli noin karkeasti puolivuotta
Työnkuva: Design engineer lääketieteellisen tekniikan yrityksessä
Palkka: brutto 2800 e/kk + puhelin

Toissapäivänä tuli allekirjoitettu elämäni ensimmäinen "oikea" työsopimus:). Huhtikuusssa alkaisi työt ja enkä voisi olla yhtään onnellisempi tällä hetkellä. Kerrankin asiat tuntui sujuvan kuin Strömsössä ja saan aloittaa työt heti valmistumisen jälkeen yhdessä unelmatyöpaikoistani. Palkkaukseenkin olen näin vastavalmistuneena tyytyväinen, sillä tosta on hyvä lähteä korottamaan kokemuksen ja näyttöjen kertyessä. Liikkuuko ketjussa muita fyysikoita? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisiin hommiin muut ovat päätyneet ja millaisella palkkatasolla;).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
71
Kahden vuoden kokemuksella lähihoitajana vuositulot 37000 euroa.

Edellisessä elämässä koodailin teollisuuden juttuja ja toimin tuotannon sekä asiakkaiden välissä asiantuntijana. Silloin 10 vuoden kokemuksella vuositulot olivat 28500 euroa.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Kahden vuoden kokemuksella lähihoitajana vuositulot 37000 euroa.

Edellisessä elämässä koodailin teollisuuden juttuja ja toimin tuotannon sekä asiakkaiden välissä asiantuntijana. Silloin 10 vuoden kokemuksella vuositulot olivat 28500 euroa.
Mikä mahtaa ammattinimike olla lähihoitajalla tuolla palkalla?

Tuossa on noin 15 000€ enemmän kuin mitä yksikänn tuntemani lähihoitaja koulutuksen käynyt saa :O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Yksi tuttu lähärinä lastensuojelu"laitoksessa". Mahdollisimman paljon öitä ja mielellään pyhäpäivinä esim. joulunaika yms milloin moni haluaa olla kotona. Nostaa vuositasolla palkkaa kivasti.

Yksityisellä voi olla joko huonommat tai paremmat palkat kuin julkisella.

Käsittääkseni PHHYKYssä lh ja sh lähtöpalkassa ei ole kuin pari/kolmesataa euroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
262
Tunnen hyvinkin. Lähihoitajan peruspalkka on varsin alhainen. Ainakaan lapsi tai vanhuspuolella palkka ei kaksinen ole.

Kolmivuorotyössä varmasti tulee lisää. Mutta tuleeko siitä oikeasti 15 000€ lisää.
No johan se lähihoitajan peruspalkkakin alkaa kakkosella. Siihen lisät päälle.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
21
Valmistun nyt tässä kesällä/syksyllä konetekniikan DI:ksi. Työkokemusta on kertynyt aikasemmilta kesiltä asentajana ja nyt viime kesästä asti oon ollu opintojen ohella insinöörihommissa samassa paikassa. Tekis kuitenki mieli hakea valmistumisen jälkeen johonki inssitoimistoon suunnitteluhommiin. Minkälaista palkkaa niistä hommista voi pyytää vastavalmistuneena? Ja onkohan tosta mun aiemmasta työkokemuksesta mitään hyötyä palkkaneuvotteluissa ku ei kuitenkaan suunnittelua ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4
Tutkinto: Tuta-DI
Työkokemus: Opintojen aikana 1v + valmistumisen jälkeen 2,5v
Työnkuva: Johdon konsultti (keskijohto)
Nettopalkka bonuksineen: 3700€/kk + kämpän vuokra (1400€)
Tunnit: Keskimäärin 50-60h/vko
Paikka: Itä-Aasia

Aasiasta kiinnostaisi Singapore tai sitten Australia työskentelymaana, Euroopasta lähinnä Sveitsi hyvien tienestien takia.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Valmistun nyt tässä kesällä/syksyllä konetekniikan DI:ksi. Työkokemusta on kertynyt aikasemmilta kesiltä asentajana ja nyt viime kesästä asti oon ollu opintojen ohella insinöörihommissa samassa paikassa. Tekis kuitenki mieli hakea valmistumisen jälkeen johonki inssitoimistoon suunnitteluhommiin. Minkälaista palkkaa niistä hommista voi pyytää vastavalmistuneena? Ja onkohan tosta mun aiemmasta työkokemuksesta mitään hyötyä palkkaneuvotteluissa ku ei kuitenkaan suunnittelua ole.
TEK:n suosituspalkka vastavalmistuneelle DI:lle on 3700 e/kk, joka on todella optimistinen ellei jopa epärealistinen. Ainakin vastavalmistuneelle, jolla työtehtävää vastaava kokemus on lähes nolla. Tottakai aloituspalkoissa on vaihtelua riippuen yrityksen koosta ja maantieteellisestä sijainnista, mutta realistinen aloituspalkkatoive voisi olla jossain 2500-3000e/kk välillä. Mielummin tyytyy alussa hieman vähempää ja saa kerrytettyä työkokemusta, kuin jäisi työttömäksi liian korkean palkkatoiveen takia :).
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
664
Valmistun nyt tässä kesällä/syksyllä konetekniikan DI:ksi. Työkokemusta on kertynyt aikasemmilta kesiltä asentajana ja nyt viime kesästä asti oon ollu opintojen ohella insinöörihommissa samassa paikassa. Tekis kuitenki mieli hakea valmistumisen jälkeen johonki inssitoimistoon suunnitteluhommiin. Minkälaista palkkaa niistä hommista voi pyytää vastavalmistuneena? Ja onkohan tosta mun aiemmasta työkokemuksesta mitään hyötyä palkkaneuvotteluissa ku ei kuitenkaan suunnittelua ole.
TEK:n suosituspalkka vastavalmistuneelle DI:lle on 3700 e/kk, joka on todella optimistinen ellei jopa epärealistinen. Ainakin vastavalmistuneelle, jolla työtehtävää vastaava kokemus on lähes nolla. Tottakai aloituspalkoissa on vaihtelua riippuen yrityksen koosta ja maantieteellisestä sijainnista, mutta realistinen aloituspalkkatoive voisi olla jossain 2500-3000e/kk välillä. Mielummin tyytyy alussa hieman vähempää ja saa kerrytettyä työkokemusta, kuin jäisi työttömäksi liian korkean palkkatoiveen takia :).
Ja jos nimenomaan pyrit insinööritoimistoon niin ne palkat ovat tyypillisesti sieltä haitarin pienemmästä päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
TEK:n suosituspalkka vastavalmistuneelle DI:lle on 3700 e/kk, joka on todella optimistinen ellei jopa epärealistinen. Ainakin vastavalmistuneelle, jolla työtehtävää vastaava kokemus on lähes nolla. Tottakai aloituspalkoissa on vaihtelua riippuen yrityksen koosta ja maantieteellisestä sijainnista, mutta realistinen aloituspalkkatoive voisi olla jossain 2500-3000e/kk välillä. Mielummin tyytyy alussa hieman vähempää ja saa kerrytettyä työkokemusta, kuin jäisi työttömäksi liian korkean palkkatoiveen takia :).

Itsellä taisi uran alkuvaiheessa olla palkka luokkaa 2800€ suunnittelutöissä. Nyt viisi vuotta valmistumisesta ollaan päästy juuri hiukan yli 3500€. Toki työnkuvakin on pelkistä suunnittelutöistä laajentunut. Mutta suunnitteluala ei tosiaan ole niitä parhaiten palkattuja. Jos vaan on osaamista, niin esim. lujuuslaskennasta maksetaan käsittääkseni paljon paremmin.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Palkkatietoja:

Koulutus: Kauppatieteiden yo (opiskelut sittemmin keskeytyneet)
Työkokemus: Noin 5v, josta 3,5v täysipäiväistä
Työnkuva: Asiantuntija
Palkka: 50-60kE/vuosi + bonukset

Koulu jäi joitakin vuosia sitten kesken lähinnä oman saamattomuuden ja lusmuilun takia. Päädyin työelämään, jossa olen olosuhteisiin nähden pärjännyt ihan mukavasti. Suunnitelmissa on tutkinnon suorittaminen edes sinne kanditasolle lähitulevaisuudessa, vaikka se tuskin ansioihin lyhyellä tähtäimellä vaikuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Itsellä taisi uran alkuvaiheessa olla palkka luokkaa 2800€ suunnittelutöissä. Nyt viisi vuotta valmistumisesta ollaan päästy juuri hiukan yli 3500€. Toki työnkuvakin on pelkistä suunnittelutöistä laajentunut. Mutta suunnitteluala ei tosiaan ole niitä parhaiten palkattuja. Jos vaan on osaamista, niin esim. lujuuslaskennasta maksetaan käsittääkseni paljon paremmin.
Asiakasrajapinnassa ja projektijohdossa on yleensä paremmat palkat kuin backofficen suunnittelutoimistossa. Asiantuntijahommissa jos haluaa olla, niin pitää olla tosiaan jotain erikoisosaamista tai sitten alalla jossa on oikeasti kovasti kysyntää (kuten tällä hetkellä joissain tietyissä IT-hommissa (AI-neuroverkot, datascience, devops ja "fullstack" devaus).
Palkkatietoja:

Koulutus: Kauppatieteiden yo (opiskelut sittemmin keskeytyneet)
Työkokemus: Noin 5v, josta 3,5v täysipäiväistä
Työnkuva: Asiantuntija
Palkka: 50-60kE/vuosi + bonukset

Koulu jäi joitakin vuosia sitten kesken lähinnä oman saamattomuuden ja lusmuilun takia. Päädyin työelämään, jossa olen olosuhteisiin nähden pärjännyt ihan mukavasti. Suunnitelmissa on tutkinnon suorittaminen edes sinne kanditasolle lähitulevaisuudessa, vaikka se tuskin ansioihin lyhyellä tähtäimellä vaikuttaa.
Minulla kesti 12v tjsp. DI-opintojen kandivaiheen täyteen saanti kun IT-konsultointiura otti varaslähdön ~100op kohdalla. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, että sain ne loput tentit raavittua kasaan, sillä nykyiseen hommaan siirryttäessä rekrytoiva pomo oli selkeästi tyytyväinen kun se yliopistopaperi oli olemassa.

Omien kokemusten mukaan nuo kauppatiedepuolen kurssit ovat sellaisia helpohkosti läpäistävää läpsyttelyä (itselläni kauppatieteiden / tuotantotalouden sivuaine, joten kokemusta 30op) ja niitä voi hoidella kyllä 5-10op lukukaudessa siinä töiden ohessakin jos siltä tuntuu. Vuodessa / parissa pääsee jo paljon eteenpäin siinä 180op kanditutkinnossa.

edit: piti vielä lisätä, että ilman olemassaolevaa kanditutkintoa on turha kinuta MBA:ta työnantajalta. Ja sehän se oikea herrahissin top-floor nappi on jos sitä haluaa joskus tavoitella...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Koulutus: tietoliikenneinsinööri (AMK)
Työkokemus: 19 vuotta
Työnkuva: asiantuntija
Palkka: 82 k€/vuosi

Ei lisiä, ei ylitöitä, peruspalkka
Hyvä liksa asiantuntijalle Suomessa. Oletko paljon hyppinyt firmoista toiseen tai saman korporaation sisällä aina tiukasti liksaa ylöspäin tinkien vai miten tuohon olet päässyt? PK-seutu vai jossain muualla?

Voisi olettaa, että teknisellä asteikolla ollaan sieltä firman korkeimmassa osaamisportaassa ja kun se ruskea alkaa lähestyä pyöriviä osia, niin sinua pyydetään hätiin?
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
101
Hyvä liksa asiantuntijalle Suomessa. Oletko paljon hyppinyt firmoista toiseen tai saman korporaation sisällä aina tiukasti liksaa ylöspäin tinkien vai miten tuohon olet päässyt? PK-seutu vai jossain muualla?

Voisi olettaa, että teknisellä asteikolla ollaan sieltä firman korkeimmassa osaamisportaassa ja kun se ruskea alkaa lähestyä pyöriviä osia, niin sinua pyydetään hätiin?
CVssä ehkä noin 6-7 työpaikkaa. Olen kehittänyt osaamistani 19 vuoden aikana aktiivisesti ja tietysti noilla työvuosilla kokemustakin on muutenkin. Ikää vähän reilu 40.
En ole minkään alan suuri guru, mutta luottomies jonka voi heittää helposti ”epämukavuusalueelle”. Eli just silloin kun paska lentää tuulettimeen, minut saatetaan lähettää paikalle.
Lisäksi historiassani on suht. menestyksekäs oma firma, joka myytiin isommalle strategisesti oikealla hetkellä. Eli jonkun verran ”oikeassa paikassa oikealla hetkellä” -tekijää myös

Pääkaupunkiseutu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Tutkinto: tuleva maisteri fysiikan alalta (valmistuminen edessä tänä keväänä)
Työkokemus: opintojen aikaiset kesätyöt eli noin karkeasti puolivuotta
Työnkuva: Design engineer lääketieteellisen tekniikan yrityksessä
Palkka: brutto 2800 e/kk + puhelin

Toissapäivänä tuli allekirjoitettu elämäni ensimmäinen "oikea" työsopimus:). Huhtikuusssa alkaisi työt ja enkä voisi olla yhtään onnellisempi tällä hetkellä. Kerrankin asiat tuntui sujuvan kuin Strömsössä ja saan aloittaa työt heti valmistumisen jälkeen yhdessä unelmatyöpaikoistani. Palkkaukseenkin olen näin vastavalmistuneena tyytyväinen, sillä tosta on hyvä lähteä korottamaan kokemuksen ja näyttöjen kertyessä. Liikkuuko ketjussa muita fyysikoita? Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisiin hommiin muut ovat päätyneet ja millaisella palkkatasolla;).
Itse opiskelen samaa alaa, mutta aika paljon on vielä kursseja edessä. :vihellys: Oletko Kuopion yliopiston fysiikan laitokselta valmistumassa? Siellä ainakin on lääketieteellinen suuntatumisvaihtoehto.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Itse opiskelen samaa alaa, mutta aika paljon on vielä kursseja edessä. :vihellys: Oletko Kuopion yliopiston fysiikan laitokselta valmistumassa? Siellä ainakin on lääketieteellinen suuntatumisvaihtoehto.
Kuopiostapa hyvinkin. Täällä on tullut opiskeltua niin kandi- kuin maisterivaihekkin. Itä-Suomen yliopisto kantaa harteillaan hieman turhaan "maalaisyliopiston" mainetta. Monesti kuulee, että opetuksen/tutkimuksen taso olisi surkeaa ja jokaisen itseään kunnioittavan tulisi hakea esim. Aaltoon. Itse olen tykännyt pienistä ryhmäkooista ja siitä, että laitoksen sisällä kaikki käytännössä tuntevat toisensa. Meiltä valmistuneiden fyysikoiden työllisyystilannekkin on hyvä. Monet jatkavatkin tohtoriopintoihin, joissa palkka huitelee välillä 2200-2600 e/kk, riippuen julkaistujen artikkeleiden määrästä jne.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Joulukuun brutto oli ~3600e, tosin tein kaikki sunnuntait, itsenäisyyspäivän ja joulunpyhät töitä. Tunteja 160. Tällaisia kuukausia voisi olla useamminkin. :psmoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Paljonko kehtaisi pyytää palkkaa kun työnkuva on koodaamista C++:lla ja pelimoottorin monien ominaisuuksien hyödyntämistä. Olen ainut koodari ja kaikki mitkä pyörii koodin ympärillä on omalla vastuulla? Iso firma ja isot projektit kokonaisuudessaan kyseessä. Ei ole aiempaa kokemusta koodaamisesta työn puolesta, mutta omasta takaa sitä löytyy niin, että uskoisin tarvittavien hommien onnistuvan. Onko 4000e mitenkään kaukaa haettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Paljonko kehtaisi pyytää palkkaa kun työnkuva on koodaamista C++:lla ja pelimoottorin monien ominaisuuksien hyödyntämistä. Olen ainut koodari ja kaikki mitkä pyörii koodin ympärillä on omalla vastuulla? Iso firma ja isot projektit kokonaisuudessaan kyseessä. Ei ole aiempaa kokemusta koodaamisesta työn puolesta, mutta omasta takaa sitä löytyy niin, että uskoisin tarvittavien hommien onnistuvan. Onko 4000e mitenkään kaukaa haettu?
Itse olen aikalailla vastaavissa hommissa, ja sanoisin että tuo 4k edellyttäisi ainakin meillä jo jonkun verran (joitakin vuosia) kokemusta, tutkinnolla tai sen puutteellakin voi olla merkitystä firman käytännöistä riippuen. Kysyä tietysti kannattaa, mutta joku 3,5k on varmaan jo ihan hyvä, ainakin ilman työkokemusta.

Ihan mielenkiinnosta, jos haluat avata hieman, mitä tarkoitat "pelimoottorien monien ominaisuuksien hyödyntämisellä"? Jotain simulaatioita kenties?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Joulukuun brutto oli ~3600e, tosin tein kaikki sunnuntait, itsenäisyyspäivän ja joulunpyhät töitä. Tunteja 160. Tällaisia kuukausia voisi olla useamminkin. :psmoke:
Vertailun vuoksi: 3 sunnuntaita, itsenäisyyspäivä aattoineen, joulu kokonaisuudessaan töissä, uudenvuoden aatto sekä 24 tuntia ylityötä joulukuussa, bruttona 5 944e. Tunteja kaikkiaan 176. Siinä olen samaa mieltä, että en panisi pahakseni vaikka olisi useamminkin vuodessa kuukausi ansiot samaa tasoa.
 

gulliver

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
619
Sinua on huomautettu vastaavista offtopic-heitoista aiemminkin.
En nyt muist amikä oli se rha olisk ollu 50 000 e per vuosi ja sen jälkeen ei onnelisuus lisäänny.

Kyspäisyys monasti kylläkin.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Koulutus: tietotekniikan DI
Työkokemus: 20 vuotta
Työnkuva: ideasta ylläpitoon ja kaikkea siltä väliltä, pääosin "koodausta"
Palkka:
Luulin jo, että huippu ohitettiin kun alle 7000/kk bruttopalkalta pistettiin pihalle päivätöistä, mutta nyt sitten yksinäisyrittäjänä kotona etätöissä 95% ajasta ja laskutusta tulee noin 15000/kk eli eläkemaksun ja kulujen jälkeen voisi maksaa yli 11000/kk palkkaa. Toki sairasajat ja lomat ovat palkattomia. Ihan hyvin siisteistä sisätöistä kotona.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Vertailun vuoksi: 3 sunnuntaita, itsenäisyyspäivä aattoineen, joulu kokonaisuudessaan töissä, uudenvuoden aatto sekä 24 tuntia ylityötä joulukuussa, bruttona 5 944e. Tunteja kaikkiaan 176. Siinä olen samaa mieltä, että en panisi pahakseni vaikka olisi useamminkin vuodessa kuukausi ansiot samaa tasoa.
Paljonkos työkokemusta löytyy? :o
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Vertailun vuoksi: 3 sunnuntaita, itsenäisyyspäivä aattoineen, joulu kokonaisuudessaan töissä, uudenvuoden aatto sekä 24 tuntia ylityötä joulukuussa, bruttona 5 944e. Tunteja kaikkiaan 176. Siinä olen samaa mieltä, että en panisi pahakseni vaikka olisi useamminkin vuodessa kuukausi ansiot samaa tasoa.
Vertailun vuoksi: 3 viikonloppua (17h sunnuntaita jne.), 2 varallaoloviikkoa + arkiylitöitä. Joulu ja uusivuosi tosin lomalla. 6600€. Ei hajuakaan tuntimäärästä. Ja ei en kovin mielelläni tekisi usein, mutta eipä noita usein tule kohdalle niin pitää niistä rahat ottaa pois kun tarjolla. Toisaalta olisi mukava jos olisi sellaisissa hommissa, että voisi tarvittaessa vetää puolen vuotta piippuun ja rahottaa joku auton vaihto tjsp.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
66 000e/v PK-seutu. Eli noin 5300e/kk mukaanlukien pientä bonusta jolloin kokonaissumma kutakuinkin tuo 66k/v. Inssi 5v koodauskokemuksella. Mielestäni palkka on hyvä, mutta itseni tietäen, kunnianhimo janoaa lisää. Tarkoitus onkin kevään aikana konsulttibisneksiä starttailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Itse olen aikalailla vastaavissa hommissa, ja sanoisin että tuo 4k edellyttäisi ainakin meillä jo jonkun verran (joitakin vuosia) kokemusta, tutkinnolla tai sen puutteellakin voi olla merkitystä firman käytännöistä riippuen. Kysyä tietysti kannattaa, mutta joku 3,5k on varmaan jo ihan hyvä, ainakin ilman työkokemusta.

Ihan mielenkiinnosta, jos haluat avata hieman, mitä tarkoitat "pelimoottorien monien ominaisuuksien hyödyntämisellä"? Jotain simulaatioita kenties?
Lähinnä, että pelillistetään nykypäivän standarteja. Esimerkiksi Arkkitehdit voivat tulla omilla avatarilla rakennuksen sisälle ja keskustella asioista. Palkka tuli lopulta olemaan 3400+mahdollisia lisiä. Olen todella tyytyväinen. Muutenkin päivät pitkät sitä tulee ohjelmoitua niin nyt siitä saa sitten rahaakin :).

Vinkkinä heitän tänne, että vaikka varsinaista työkokemusta ei itselläni ollut, pidin kuitenkin portfolioa tekemisistäni, joten siitä pystyi osoittamaan minkälaisia asioita on tehnyt ja pystyy toteuttamaan. Suosittelen muillekkin.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Ja jos nimenomaan pyrit insinööritoimistoon niin ne palkat ovat tyypillisesti sieltä haitarin pienemmästä päästä.
Mä siirryin pk-seudulla heti valmistuttuani senhetkisestä työpaikasta (jonne muun muassa diplomityöni tein) insinööritoimiston leipiin 3500 €/kk alkupalkalla. On siis mahdollista päästä likelle TEK:n alkupalkkasuosituksia, mut tähtien pitää olla oikeassa asennossa. Minulla on 4-5 tuttua konetekniikan DI:tä Otaniemestä, ja jokaisella alkupalkka on ollut mekaniikkasuunnittelijana alle 3000 €/kk. Mekaniikkasuunnittelijoiden paikkoja on aika paljon auki, mutta ilmeisesti myös ottajia on paljon. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Mä siirryin pk-seudulla heti valmistuttuani senhetkisestä työpaikasta (jonne muun muassa diplomityöni tein) insinööritoimiston leipiin 3500 €/kk alkupalkalla. On siis mahdollista päästä likelle TEK:n alkupalkkasuosituksia, mut tähtien pitää olla oikeassa asennossa. Minulla on 4-5 tuttua konetekniikan DI:tä Otaniemestä, ja jokaisella alkupalkka on ollut mekaniikkasuunnittelijana alle 3000 €/kk. Mekaniikkasuunnittelijoiden paikkoja on aika paljon auki, mutta ilmeisesti myös ottajia on paljon. :)
Minkälaisesta hommasta sai vastavalmistunut 3,5k€? Oliko paljon työkokemusta alla?
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Minkälaisesta hommasta sai vastavalmistunut 3,5k€? Oliko paljon työkokemusta alla?
Olen siis energiatekniikan DI koulutukseltani, ja tuo ko. työ piti sisällään lämmön tuotantoon ja jakeluun liittyviä toimeksiantoja, kuten lämpökeskusten hankintaprojekteja, kannattavuus- ja teknologiatarkasteluja, due diligence -tehtäviä ja verkostomallinnuksia. Tuolloin taustalla oli reilu kaksi vuotta (kauko)lämpöön liittyvää työkokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Aika OT, mutta ei kai pelillistäminen tuollaista tarkoita? Tuo on enemmänkin mallintamista?
No ehkä kukin ajattelee sen omanlaisesti, mutta omasta mielestä tuo on malliesimerkki pelillistämisestä. Rakennetaan oma avatar ja liikutaan rakennuksessä ikään kuin oltaisiin pelissä. Mallinnus olisi enemmänkin, että heitetään suunniteltu rakennus 3ds maxiin ja rakennetaan visuaalinen malli siitä. Tässä mennään vielä eteenpäin ja rakennetaan toimiva peli kyseisistä malleista.

Näin ollen voidaan esimerkiksi havainnollistaa hissien toimintaa. Vaihtaa lennossa erilaisia materiaaleja seiniin / lattioihin. Testailla erilaisia huonekaluratkaisuja jne. Kaikki reaaliajassa, muiden arkkitehtien kanssa.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Ikä 29
2017 valmistunut prosessitekniikan DI
Projekti-insinöörinä ja aloituspalkka 3900€/kk isossa insinööritoimistossa. Nyt kun koeaika ohi niin tavoitteena saada nosteltua 4300-4500 paikkeille, mutta saa nähdä mikä on vastaanotto
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 841
Peruspalkka 78te vuodessa ja bonarit + lomarahat päälle. Bonarit n. 10te vuodessa. Kai. Tekee siis n. 90te vuodessa. Viime kesänä aloitin ja sain 10te allekirjoituspalkkiota (pitäis olla noin vuotuisten bonarien verran). Konsulttihommia valmistavalle teollisuudelle teen Euroopanlaajuisesti. Matkapäiviä vaihtelevasti. Vähän myös oman halun ja valinnan mukaan. Varmaan joku 40-60 päivää vuodessa tulee reissattua... loput päivät etänä kotoa. Ihan tyytyväinen ole just nyt. Jää vähän rahaa säästöönkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 366
Peruspalkka 78te vuodessa ja bonarit + lomarahat päälle. Bonarit n. 10te vuodessa. Kai. Tekee siis n. 90te vuodessa. Viime kesänä aloitin ja sain 10te allekirjoituspalkkiota (pitäis olla noin vuotuisten bonarien verran). Konsulttihommia valmistavalle teollisuudelle teen Euroopanlaajuisesti. Matkapäiviä vaihtelevasti. Vähän myös oman halun ja valinnan mukaan. Varmaan joku 40-60 päivää vuodessa tulee reissattua... loput päivät etänä kotoa. Ihan tyytyväinen ole just nyt. Jää vähän rahaa säästöönkin.
Minkälainen tutkinto/pohja hommiin?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 841
DI. Työkokemusta n. 20 vuotta. Koko ajan erilaisia valmistuspuolen IT -hommia.
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
431
Miten ohjelmointipuolella suhtaudutaan tekijään, jos on ohjelmointikokemusta ja -osaamista, mutta ei tiimissä vaan yksin? Toisin sanoen olen nykyisellä työnantajallani ainoa koodaustaitoinen henkilö (+ teen muitakin hommia kuin pelkkää ohjelmointia), enkä ole koskaan työskennellyt missään varsinaisessa ohjelmistotalossa. Jos haen uutta paikkaa, suhtaudutaanko minuun ja palkkapyyntöihini kuin junioriin, koska minulla ei ole ns. oikeaa kokemusta alalta?
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Miten ohjelmointipuolella suhtaudutaan tekijään, jos on ohjelmointikokemusta ja -osaamista, mutta ei tiimissä vaan yksin? Toisin sanoen olen nykyisellä työnantajallani ainoa koodaustaitoinen henkilö (+ teen muitakin hommia kuin pelkkää ohjelmointia), enkä ole koskaan työskennellyt missään varsinaisessa ohjelmistotalossa. Jos haen uutta paikkaa, suhtaudutaanko minuun ja palkkapyyntöihini kuin junioriin, koska minulla ei ole ns. oikeaa kokemusta alalta?
Eniten tietenkin vaikuttaa se mitä osaat. Toki tiimityötaitoja arvostetaan mutta ne nyt oppii nopeasti jos let vähänkään sosiaalinen tyyppi. En tosta kummemmin olisi huolissaan, pikemminkin kääntäisin sen valttikortiksi kykenevänä itsenäiseen työskentelyyn niin pienissä kuin suurissakin tiimeissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Vertailun vuoksi: 3 viikonloppua (17h sunnuntaita jne.), 2 varallaoloviikkoa + arkiylitöitä. Joulu ja uusivuosi tosin lomalla. 6600€. Ei hajuakaan tuntimäärästä. Ja ei en kovin mielelläni tekisi usein, mutta eipä noita usein tule kohdalle niin pitää niistä rahat ottaa pois kun tarjolla. Toisaalta olisi mukava jos olisi sellaisissa hommissa, että voisi tarvittaessa vetää puolen vuotta piippuun ja rahottaa joku auton vaihto tjsp.
Meni kyllä omat laskut ihan pipariksi. Arivoisin tuohon erilliskorvausten määrän kun niiden tilinauha tulee kuun lopussa. Nyt kun se on käsissä niin huhu. Eipä ole koskaan tullut kuitattua tällästä summaa kuukaudessa... 8653€. En usko, että koskaan tulevaisuudessakaan pääsee vastaaviin lukemiin. Ei ainakaan nykyisessä työpaikassa eikä nykyisellä koulutuksella.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 626
Meni kyllä omat laskut ihan pipariksi. Arivoisin tuohon erilliskorvausten määrän kun niiden tilinauha tulee kuun lopussa. Nyt kun se on käsissä niin huhu. Eipä ole koskaan tullut kuitattua tällästä summaa kuukaudessa... 8653€. En usko, että koskaan tulevaisuudessakaan pääsee vastaaviin lukemiin. Ei ainakaan nykyisessä työpaikassa eikä nykyisellä koulutuksella.
Brutto? Minkä alan hommia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 192
Palkkakeskustelua kai se tämäkin... Joten kysytään. Tai sitten joku siirtäkööt parempaan ketjuun.

Kuinka työnantaja määrittelee palkkaryhmän? Kovalla googlauksella en ole löytänyt selkeää vastausta tähän.

Itselläni vähän ongelma, kun esimieheni (joka on Talousjohtaja) että HR johtaja eivät toimenkuvastani käytännössä mitään tiedä, mutta he kuitenkin omasta mielestään "osaavat" palkkaryhmän päättää.
Minun mielestä palkkaryhmäni pitäisi olla pykälää korkeampi, kovasti sitä koitin ihan selkeästi esimerkeilläkin perustella, mutta ei mennyt yllättäen läpi.
Vastapuolen argumentit aika köykäiset, tyyliin "heidän mielestään se on näin..." ilman kunnon perusteluja.

Kyseessä hienonhieno Kaupan ala eli sitä myöten Kaupan Alan TES käytössä, ja olen firman (noin 200 henkeä) ainoa toimihenkilö jonka kanssa noudatetaan "Kaupan ATK-toimihenkilöitä koskeva työsopimuspöytäkirja"-liitettä.

Samaan syssyyn pakko udella, että kun tuossa mainitussa "Kaupan ATK-toimihenkilöitä koskeva työsopimuspöytäkirja"-liitteessä sanotaan näin;
15 § Työkohtaisuuslisä
Sen mukaan, poikkeavatko toimihenkilön työtaito, työteho tai kokemus tahi
hänen tehtävänsä hänelle asettamat vaatimukset kysymyksessä olevan
toimihenkilöryhmän yleisestä keskitasosta, maksetaan hänelle tässä pöytä-
kirjassa mainittua palkkaa korkeampaa palkkaa.


Tähän koitin em. pomoilta saada myös tyhjentävää vastausta, mutta ei irronut. Tokaisuna vain "meillä ei tämä kohta ole käytössä", tosin näin ei kaiketi voi lain mukaan edes sanoa jos työsopparissakin sanotaan että noudatetaan Kaupan TESssiä puolin ja toisin.
Ihan vain että missähän kohden esim. kokemus tässä tapauksessa alkaa kasvattaa ansioita? Tai työtaito? Miten tämä määritellään?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 172
Palkkaryhmähän perustuu työn vaativuuteen ja muihin mittareihin mitä siellä käytetään, esim kokemus (=yleensä työssäolovuodet), koulutustaso jne.. Jos sun työn sisältö on korkeamman palkkaryhmän mukaista, niin silloin palkankin kuuluisi sitä olla. Liiton lakimieheltä kannattaa kysäistä mitä mieltä hän on asiasta kun esität samat prujut hänelle kuin millä yritit perustella palkkaryhmän korotusta esimiehillesi.

Kaupan alahan on pääsääntöisesti työntekijää polkevaa riistokapitalismia pahimmillaan, joten odotukset ilman tappelua tulevalle palkankorotukselle kannattaa pitää matalana. Ja TESin noudattaminenhan ei ole vapaaehtoista, vaan pakollista, joten työnantajasi ei voi vain jättää jotain osaa siitä noudattamatta.

Summa summarun, parhaan vastauksen saat alasi liitolta, ovat perehtyneet juuri kyseisen toimialan pelisääntöihin parhaiten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 836
Viestejä
4 204 130
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom