Paljonko TechBBS tienaa mainoksilla?

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 305
Samana päivänä kun Sampsa on ilmoittanut Porschen ostamisesta, niin joku alkaa kyselemään foorumin mainoksista? Koko ketju lähtenyt liikkeelle vain suomalaisesta perikateudesta :confused:?

Sivuston perustajat ovat alusta asti kertoneet, miten liiketoimintaa pyöritetään. Ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, kun melko avointa ollut sen suhteen. Alla olevan lisäksi YouTuben puolella on avattu taloudellisia lukuja videotuotantoon liittyen. Niistä olikin jo linkki täällä.
Mainokset sivustolla

Sivuston toiminta tullaan ensisijaisesti rahoittamaan mainoksilla. Perinteisten mainosverkostojen skriptien sijaan mainonta tullaan toteuttamaan ei-häiritsevästi käyttämällä staattisia jpg- ja png-kuvaformaatteja ja sivustolla tullaan esittämään vain lukijoille relevanttia tekniikkaan liittyviä mainosaiheita. Adblock-mainonnanesto-ohjelmien käyttö on nykypäivänä Suomessa tekniikka-aiheisilla sivustoilla jopa 50 % tasolla, joten sisällön laatu ja mainonnan toteutus ovat avainasemassa, jos käyttäjien edes haaveillaan lisäävän sivusto mainonnanesto-ohjelmien whitelistille eli mainokset sallivien sivustojen joukkoon.
Mainokset myydään täysin näyttöpohjaisesti eli klikkaamisella ei ole periaatteessa merkitystä. Riittää, kunhan annat mainoksen näkyä selaimessasi. Jos aihe kiinnostaa, niin klikkaamalla mainoksen CTR eli Click Through Rate -statistiikka paranee, joka saattaa auttaa myyntiä.
Henkilökohtaisesti vain sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen sivuston toimintaan. Olen saanut nauttia laadukkaasta sisällöstä käytännössä ilmaiseksi (tukijäsenyys ostettu nimellisen kannatuksen vuoksi) ja sivuston ympärille syntyneen yhteisön kanssa olen saanut viettää vapaa-aikaani minulle mieluisten aiheiden parissa. Jos sivustoa ei olisi, niin tuskin pääsisin aiheista oikein missään ainakaan suomeksi keskustelemaan.

Jos ja kun sivuston pyörittäjät ovat saaneet muodostettua tästä elannon tai jopa hyvin tuottavan bisneksen, niin vielä parempi. Todennäköisesti sivusto jatkaa vielä toimintaansa tulevaisuudessakin, kun hommat rullaavat. Ei se ole minulta mitenkään pois ja mielelläni kirjoittelen mielipiteitäni tänne mukamas ilman korvausta. Ottaen vielä huomioon, että sivuston perustajilla loppuivat työt vajaa 8 vuotta sitten (vaikka eivät puille paljailla olisikaan jääneet), niin täytyy hattua nostaa, miten ovat liiketoimintaansa rakentaneet. Hyvä vaan jos jotkut täällä Suomessa onnistuvat kannattavaa yritystoimintaa rakentamaan.

90xirc (1).jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
633
Huhaika rientää jos tosiaan 8v aikaa kun Sampsa lähti murosta.tiedä sitten onko tää niin tuottavaa mieluusti näkisin joka vuosi uus porchen ja omalla business jetillä lentelis messuille Io techin omistajat koska se ei mulle maksa mitään.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
978
Harmi, kun AP on banneissa. Ihan mielenkiinnosta olisin tiedustellut, että mitä hän tekee työkseen.
 
Liittynyt
04.08.2023
Viestejä
18
Voiko bannit ottaa pois, yleisön pyynnöstä?
Mitä itse kysymykseen, ei hajuakaan. Mutta toivon, että niillä tienataan. Ja, että foorumi pysyy pystyssä.
(btw. pitääkö modeille maksaa)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 030
Koko ketju lähtenyt liikkeelle vain suomalaisesta perikateudesta :confused:?
Älä nyt suomalaisia ala kansanryhmänä morkkaamaan siitä, että siellä ja täällä huuruisesti marxin ajatuksia toistellaan. Ei se ole mikään kansallinen tai rotupiirre. Itse olen ainakin moiseen paskaan täysin syytön ja tunnen tulevani loukatuksi kun kommunismin ja suomalaisuuden välille vedetään yhtäläisyysmerkki. Toisin sanoen älä hei laita tommosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 746
Viestejä
4 368 418
Jäsenet
72 673
Uusin jäsen
Koostumus

Hinta.fi

Ylös Bottom