Paljonko mennyt rempparahaa vaihtoautoon?

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
644
Onkohan otsikon mukainen ketjua olemassa jo? Tämä poistoon jo löytyy, kiitos.
Vaihtoautoa hankkiessa onko sen kanssa käynyt flaksi/helmilöytö vai saitko upottaa siihen rempparahaa enemmän kuin lompakko kestäisi?
Itselläni edellisissä autoissa käynyt ihan kohtuullisen hyvin. Kuluvia osia joutunut ostosta nopsaan vaihdattaa muttei kovin sen suurempaa rahan menoa. Tällä hetkellä nykyiseen A.sarjan mersuun upponut 750eur odottamattomiin vikoihin(kampikammion huohotin esim.) ja nyt lambda herjaa jotain vikaa.
Pojalle ostettiin citroen c4 ja siinä kyllä sai pistää rahaa kuin hullu. Auton arvoon nähden 1500e yllättäviin vikoihin(jäähdytin ,kytkin..) oli aika iso summa rahaa, ja uudet nastarenkaat piti vieläpä koska ei sittenkään uskaltanut ajella niillä kuluneilla kitkoilla.
 
Onkohan otsikon mukainen ketjua olemassa jo? Tämä poistoon jo löytyy, kiitos.
Vaihtoautoa hankkiessa onko sen kanssa käynyt flaksi/helmilöytö vai saitko upottaa siihen rempparahaa enemmän kuin lompakko kestäisi?
Itselläni edellisissä autoissa käynyt ihan kohtuullisen hyvin. Kuluvia osia joutunut ostosta nopsaan vaihdattaa muttei kovin sen suurempaa rahan menoa. Tällä hetkellä nykyiseen A.sarjan mersuun upponut 750eur odottamattomiin vikoihin(kampikammion huohotin esim.) ja nyt lambda herjaa jotain vikaa.
Pojalle ostettiin citroen c4 ja siinä kyllä sai pistää rahaa kuin hullu. Auton arvoon nähden 1500e yllättäviin vikoihin(jäähdytin ,kytkin..) oli aika iso summa rahaa, ja uudet nastarenkaat piti vieläpä koska ei sittenkään uskaltanut ajella niillä kuluneilla kitkoilla.

Juuri laitoin toiseen ketjuun, että omassa autohistoriassa (+30v) en ole koskaan laittanut yhteen huoltoon muutamaa sataa enempää rahaa, koska valitsen auton sen mukaan ettei siinä ole mitään kalliita tyyppivikoja. Käytetty auto on aina riski, mutta hyvällä autotietämyksellä ja huolellisella tutkimisella olen voinut välttää pahimmat suden kuopat.

Autohistoriani on myös 80% ranskalaisia, joten puheet ranskalaisten huonosta laadusta ei pidä kokonaan paikkansa. Pystyn myös paljon tekemään itse ja ranskalaisten perisynti nivelet olen aina vaihtanut itse. Alatukivarteen menee muutama tunti kun vaihtaa, mutta MayleHD vahvistettu alatukivarsi maksaa muutaman kympin ja kestää taas vuosia.

Myös 1500€ autoon kannattaa varautua AINA laittamaan toiset 1500€ rahaa, koska 1500€ et saa ehjää autoa, toki jotkut viat voi olla sellaisia että niiden kanssa pystyy elämään, mutta toiset on sellaisia ettei auto mene katsastuksesta läpi.
 
Juuri laitoin toiseen ketjuun, että omassa autohistoriassa (+30v) en ole koskaan laittanut yhteen huoltoon muutamaa sataa enempää rahaa, koska valitsen auton sen mukaan ettei siinä ole mitään kalliita tyyppivikoja. Käytetty auto on aina riski, mutta hyvällä autotietämyksellä ja huolellisella tutkimisella olen voinut välttää pahimmat suden kuopat.

Autohistoriani on myös 80% ranskalaisia, joten puheet ranskalaisten huonosta laadusta ei pidä kokonaan paikkansa. Pystyn myös paljon tekemään itse ja ranskalaisten perisynti nivelet olen aina vaihtanut itse. Alatukivarteen menee muutama tunti kun vaihtaa, mutta MayleHD vahvistettu alatukivarsi maksaa muutaman kympin ja kestää taas vuosia.

Myös 1500€ autoon kannattaa varautua AINA laittamaan toiset 1500€ rahaa, koska 1500€ et saa ehjää autoa, toki jotkut viat voi olla sellaisia että niiden kanssa pystyy elämään, mutta toiset on sellaisia ettei auto mene katsastuksesta läpi.

Jos perusremontteja ja -huoltoja pystyy tekemään itse, niin säästää pitkän pennin. Samoin ymmärrys autotekniikasta auttaa säästämään rahaa - vaikka ei kaikkea itse tekisikään, niin pystyy jotenkin haistamaan pahimmat koijausyritykset.

Oman autoni päiväledit korjasin vaihtamalla uudet driverit umpioiden sisään, taisivat maksaa 45e kappale Puolasta tilattuna ja remppaan meni pari tuntia. Merkkiliikkeessä tarjottiin korjaukseksi umpioiden vaihtoa, jolloin kustannukset olisivat olleet pitkälti toista tonnia. Pelkkien driverien vaihto muualla olisi kustantanut muistaakseni 350-400 euroa, mutta tässä tapauksessa umpiot olisi joka tapauksessa pitänyt irrottaa itse ja lähettää postilla fiksattavaksi. Autokin olisi tässä jälkimmäisessä tapauksessa seisonut parkkipaikalla ilman etuvaloja ties kuinka kauan.
 
Kaikkiin tulee vanhemmiten vikoja, että en tiedä onko omat olleet helmiä vai ei, mutta sen verran olen opiskellut tunnistamaan surullisen kuuluisia merkkejä ja malleja etten tietoisesti vikapommia ole ikinä ostanut. Kytkimiä, syyläreitä, startteja, latureita, alustanosia, tuulilaseja, polttoainapumppuja jne. kuluvia osia toki menee ennemmin tai myöhemmin.
Jos itse tekee niin halpaa ajoa, mutta jos ei osaa tai ei ole tallia, niin ainakin täällä PK seudulla korjaamoiden tuntitaksat ovat sitä luokkaa että mikään korjaus ei ole halpa.
 
Käytettyä ostaessa kannattaa pitää mielessä, että autot suunnitellaan kestämään keskimäärin n. 10v ja 250tkm, jonka jälkeen alkaa olla tarvetta remonteille.

Premium merkkien pitäminen voi tulla paljon kalliimmaksi kuin halvempien. Jopa huonomaineiset merkit voi olla halvempaa pitää kuin premiumit. Yksi tärkein asia on, että löytyy esittää jotain merkintöjä säännöllisistä öljynvaihdoista ja vuosihuolloista. Moottori on auton kallein osa, jonka pitäisi kestää koko auton käyttöiän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 264
Viestejä
4 485 716
Jäsenet
74 129
Uusin jäsen
GentlePeace

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom