Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaisi varmaan jotenkin kertoa mistä on kyse, mitä mieltä itse on, miksi voisi kiinnostaa. Noin vinkiksi.
Pelkän kuvan perusteella, ei jatkoon. Näitä realityjä on tehty "halvalla kotimaista" -kanavilla jo liikaa, mielestäni.
Mitä tämä tarkoittaa? Minkä tahansa asian hinta on se mitä joku on siitä valmis maksamaan.pidetään korkeaa hintaa
Talous ei toimi näin. Se että sä et tykkää jostain asiasta ei tee siitä "arvotonta".No jotenkin välillä tuntuu siltä, että niissä leijuu aivan älyttömästi ilmaa hinnoissa suhteessa niiden kuntoon, varusteluun ja ylipäätään käytettävyyteen. Jenkeissä hintaa tuo jenkkiys ja V8. Mitään muuta ne ei sitten tarjoakkaan.
Tässäkohtaa voi heittää kysymyksen: Ostaisitteko tuolta pajalta autoa ?
Edit: Siis tuo autohan ostettiin projektiksi vissiin muutamalla tonnilla. Toi on maalattu paukkupullomustalla vähän sinneppäin ja näyttää ihan siltä, ku ois kilo hiomatonta pakkelia alla. Hinta silti mystisesti tuplaantunu, tainnu olla aika kallista maalia. Ehkä tässä on tyypillinen esimerkki siitä, mikä Suomen automarkkinoissa mättää. Ja kummasti noille jenkkiautoille pidetään korkeaa hintaa, oli ne sitte kuinka paskoja tahansa alunperinkin jopa jenkkien mielestä.
Tottakai, mut se mitä haen takaa, on se, että jotkut amerikanraudat oli jo alunperkinkin halpamalleja, jota jenkit itsekkään eivät arvosta enää yhtään. Tuo Lincoln olisi viety romuralliin jenkeissä ja sen jälkeen paaliin. Täällä sitä palvotaan ja pienellä maalityöllä myydään eteenpäin tuplahinnalla, vaikka sen auton todellinen arvo olisi vain pari tonnia tuossa kunnossa. Mustang on taas ikoninen auto, jonka arvo on jopa raatona useita tonneja, koska se on haluttu ja arvostettu auto.
Ja nää tuunauksilla tehtävät voittomyynnit on aivan käsittämättömiä. Kerran näin jossain auton, joka oli käytännössä katsoen pelkkä koppa pyörillä sisusta irrallaan ja todellinen arvo ehkä muutaman satasen. Mutta, ku siihen oli laitettu keulille joku 500 €:n tehokas kone jostain toisesta autosta, ni siitä pyydettiin yli kolme tonnia. Ei vaan pieni mieli millään suostu ymmärtämään, että miten tämmöinen laskelma voi muka myydä.
..laadun.
Talous ei toimi näin. Se että sä et tykkää jostain asiasta ei tee siitä "arvotonta".
Ei oikein toiminut tuo matematiikkakaan. Annettiin ymmärtää, että korjauksiin meni se 2k€ rahaa ja kolmelta mieheltä kultakin kaksi viikkoa työtä. Yllättäen tämä 6 viikon työpanos oli kuitenkin "unohtunut" laskelmista kun laskettiin autosta saatua voittoa Huutokauppakeisarissa ymmärtää, ettei kiinteitä kuluja voi jyvittää yksittäisille esineille, mutta vähän eri asia kun tässä ne henkilökulut ovat selkeästi suurin kuluerä ja käytännössä koko firma tekee yhtä projektia viikkokaupalla.
Tämähän oli täysin sama ohjelma kuin huutokauppakeisari eri hahmoilla. Väligrafiikatkin oli otettu samasta kirjastosta.
Minulla on jotenkin sellainen tunne, että huutokauppakeisarissa oli alussa mukana jotain aitouttakin. Pikkuhiljaahan sekin on muuttunut täysin läpinäkyväksi hömpäksi, mutta hahmot on sentään samaistuttavia ja hyvin erilaiset esineet pitävät mielenkiintoa yllä. Tämä sarja aloitti oikeastaan suoraan siitä hömppävaiheesta. Vaikea samaistua, kun näyttelijöiden taitotaso on aika heikko ja käsikirjoitus liian läpinäkyvää. IMO pienet lapset ei sovi tällaisiin näyttelijöiksi, tuo napero alkoi vituttamaan jo ekassa jaksossa.
Onko jollain tietoa onko tämä ollut oikea bisnes ennen tätä sarjaa, ts. onko firma olemassa ja nuo äijät siellä töissä?
E: Ja enne kun joku tulee viisastelemaan, niin tiedän että kiire ja kahden viikon aikataulu oli käsikirjoitusta, mutta jos kerran noin annetaan ymmärtää, niin kyllä se nyt pitäisi matematiikassa näkyä.
Ei oikein toiminut tuo matematiikkakaan. Annettiin ymmärtää, että korjauksiin meni se 2k€ rahaa ja kolmelta mieheltä kultakin kaksi viikkoa työtä. Yllättäen tämä 6 viikon työpanos oli kuitenkin "unohtunut" laskelmista kun laskettiin autosta saatua voittoa Huutokauppakeisarissa ymmärtää, ettei kiinteitä kuluja voi jyvittää yksittäisille esineille, mutta vähän eri asia kun tässä ne henkilökulut ovat selkeästi suurin kuluerä ja käytännössä koko firma tekee yhtä projektia viikkokaupalla.
Tämähän oli täysin sama ohjelma kuin huutokauppakeisari eri hahmoilla. Väligrafiikatkin oli otettu samasta kirjastosta.
Minulla on jotenkin sellainen tunne, että huutokauppakeisarissa oli alussa mukana jotain aitouttakin. Pikkuhiljaahan sekin on muuttunut täysin läpinäkyväksi hömpäksi, mutta hahmot on sentään samaistuttavia ja hyvin erilaiset esineet pitävät mielenkiintoa yllä. Tämä sarja aloitti oikeastaan suoraan siitä hömppävaiheesta. Vaikea samaistua, kun näyttelijöiden taitotaso on aika heikko ja käsikirjoitus liian läpinäkyvää. IMO pienet lapset ei sovi tällaisiin näyttelijöiksi, tuo napero alkoi vituttamaan jo ekassa jaksossa.
Onko jollain tietoa onko tämä ollut oikea bisnes ennen tätä sarjaa, ts. onko firma olemassa ja nuo äijät siellä töissä?
E: Ja enne kun joku tulee viisastelemaan, niin tiedän että kiire ja kahden viikon aikataulu oli käsikirjoitusta, mutta jos kerran noin annetaan ymmärtää, niin kyllä se nyt pitäisi matematiikassa näkyä.
Laadultaan meni sinne Aarteiden metsästäjät Suomi -tasolle. Kulissit ehkä komeammat, mutta ihan yhtä paskaa sisällöltään. Tyhmä idea ja todella surkeaa näyttelyä. Varsinkin toi pääukon poika. Miksi se on pitänyt edes pakottaa tähän ohjelmaan mukaan.
En tiedä kenellä tämä ohjelma on suunnattu. Autoihmisille kait, mutta jos on yhtään autoihin tai siihen liittyvään liiketoimintaan tekemisissä, niin tajuaa että ihan paskaahan tämä on. Eihän kukaan voi uskoa että kolme mekaanikkoa painaa täyttä päivää yhden auton kimpussa jossain kahden auton autotallin kokoisessa "korjaamossa", ja että tästä kaikesta jää jotain käteen. Vielä kun otetaan se huomioon että parin tunnin aikana mitä itse Paroni oli autonostoreissulla, niin pakoputki oli jo vaihdettua ja pohjatyöt tehty.
Kai tämä johonkin tarhaikäisiin uppoaa. Katson itse ennemmin Wheeler Dealeriä tai vaikka Pimp my rideä.
No ei ole. Olet täysin väärässä joten suosittelen ettet nolaa itseäsi tämän enempää. Jos haluan ostaa Doge Ramin niin miksi mua silloin kiinnostaisi Toyotan hinta? Entä jos niitä Dodgeja ei ole montaa myynnissä niin mikä saisi nykyiset omistajat myymään niitä halvalla? Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.Onhan noi pyynnit ihan poskettomia. 20v vanhasta autosta 15 K€.
Dodge Ram vaihtoautot - Nettiauto
Ja noi on vielä ihan hirveitä autoja.
Olisi kiva tietää mistä toi hinta tulee.
Toivottavasti viisastuit. Aika nolo kommenti oli toi.Selvä, viisastuin varmaan vähän lisää.
No ei ole. Olet täysin väärässä joten suosittelen ettet nolaa itseäsi tämän enempää. Jos haluan ostaa Doge Ramin niin miksi mua silloin kiinnostaisi Toyotan hinta? Entä jos niitä Dodgeja ei ole montaa myynnissä niin mikä saisi nykyiset omistajat myymään niitä halvalla? Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.
Ahaa. No kerrohan miksi muutaman tonnin 70-luvun harrasteauto on nyt "yliarvotettu"? Ymmärrät varmaan pörssikurssien arvon määräytyvän vähän toisin kuin käytettyjen autojen? Voit vielä samalla kertoa miksi mua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen auton hinta jos haluan Dodge Ramin?No et se sinäkään ole paljoa taloutta lukenut, jos et ole koskaan kuullut markkinoiden ylikuumentumisesta tai yliarvottamisesta.
Näistä puhutaan suurin piirtein talousopin toisella luennolla.
Minä olen omat talousluentoni käynyt, niin käyhän sinäkin sivistämässä itseäsi myös toisella luennolla, niin voidaan jatkaa keskustelua ylikuumentumisesta ja yliarvottamisesta.
Ai kotitalouden luennolla? Pointtihan on se että pöljät ostavat tuotetta hintaan mihin hyvänsä laadusta viis. Sen varjolla nää jenkkiropellusharrastukset ja bisnes sen ympärillä pyörii.Voi juku, monta kysymystä joihin vastataan suurinpiirtein ekalla luennolla kun taloutta ryhdyt lukemaan! Mä kävin jo omani niin käy säkin sivistämässä itseäsi, jatketaan sen jälkeen kysynnästä ja tarjonnasta.
Laadusta? Ymmärrätkö että jos jotakuta kiinnostaa harrastaa tiettyä autoa niin silloin se auto on hänelle laadukas. Kannattaa varmaan opetella noi sanojen merkitykset aluksi. Jos se auto vaihtaa omistajaa pyydetyllä hinnalla niin silloin se on oikean hintainen. Sori mutta nyt on jäänyt pojilta koulut käymättä.Ai kotitalouden luennolla? Pointtihan on se että pöljät ostavat tuotetta hintaan mihin hyvänsä laadusta viis. Sen varjolla nää jenkkiropellusharrastukset ja bisnes sen ympärillä pyörii.
Ahaa. No kerrohan miksi muutaman tonnin 70-luvun harrasteauto on nyt "yliarvotettu"? Ymmärrät varmaan pörssikurssien arvon määräytyvän vähän toisin kuin käytettyjen autojen? Voit vielä samalla kertoa miksi mua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen auton hinta jos haluan Dodge Ramin?
Ilmeisesti et edes lukenut koko viestiä kun toistit vaan mun sanoman sitä vahvistaen? Tuolla jossittelullasi voit vaikka "myydä" tupakantumppeja kymppitonnilla, mutta realismi siinä tulee vastaan ja homma jää nimeen omaan "myymiseksi" kuten Rozor sulle jo selittikin edellisessä viestissä Näitä "myynti"miehiähän riittää ihan muillakin aloilla ja yleensä nämä tyypit tunnistaa sloganeista "tosiostaja soittaa" tai "soittaja on voittaja"Laadusta? Ymmärrätkö että jos jotakuta kiinnostaa harrastaa tiettyä autoa niin silloin se auto on hänelle laadukas. Kannattaa varmaan opetella noi sanojen merkitykset aluksi. Jos se auto vaihtaa omistajaa pyydetyllä hinnalla niin silloin se on oikean hintainen. Sori mutta nyt on jäänyt pojilta koulut käymättä.
Ootko sä niitä samoja kavereita jotka ei voi kahvilassa käydä koska kahvipaketin saa kotiin samalla hinnalla? Se on sun mielipiteesi mutta ei markkinataloudessa tee siitä kahvikupista "yliarvotettua" tai "epälaadukasta"
No nyt ei ollut kyse mistää 70 -luvun harrasteautoista, vaan 20 -vuotta vanhasta ramista.
Tästä: Dodge Ram ISO " MÖRKÖ " 5,9 TD HUOM REK 7 HENKILÖN KEVYT KA VERO VAIN 85e VUOSI KOROTETTU YM YM Avolava 1994 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toi hinta ei ole millään markkinatalouden termistöllä, tai mitenkään ylipäätänsä markkinataloudellisesti perusteltavissa.
Ihan oikeasti noi näyttää järjestään olevan päälle 10 k€, mutta en tiedä ostaako niitä kukaan.
Isä koitti 2006-2007 myydä tommosta -94 vuoden ramia 13 ke hintaan, mutta edes 11ke sitä ei kukaan kysynyt.
Se on meillä vieläkin ja itse sillä ajelin hieman kun täytin 18v vajaa kymmenen vuotta sitten.
Ihan paska auto, mitään muuta hyvää tuossa ei ole kuin moottori.
Haluan nähdä sen markkinatalousvelhon joka tuosta autosta maksaa yli 10 k€. Meiltä saisi hakea 6 k€.
Joo en ota kantaa nettiautopelleilyyn. Olen siellä valitettavasti nuorempana muutaman auton myynyt/ostanut... Nousi vaan karvat pystyyn kun joku tossa ulisi että tietty harrasteauto "ei tarjoa mitään" ja on "epälaadukas". Noita kun ei voi ulkopuolinen määritellä. Ja hinta on aina oikea jos kauppa käy. Markkinatalouden lait pätevät autoihinkin vaikka yksittäinen kirjoittaja ei arvostaisi juuri kyseistä mallia.Ilmeisesti et edes lukenut koko viestiä kun toistit vaan mun sanoman sitä vahvistaen? Tuolla jossittelullasi voit vaikka "myydä" tupakantumppeja kymppitonnilla, mutta realismi siinä tulee vastaan ja homma jää nimeen omaan "myymiseksi" kuten Rozor sulle jo selittikin edellisessä viestissä Näitä "myynti"miehiähän riittää ihan muillakin aloilla ja yleensä nämä tyypit tunnistaa sloganeista "tosiostaja soittaa" tai "soittaja on voittaja"
Lincoln Continental Mark V Coupe Coupé 1977 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ja yllätäen sarjan tähtikin löytyy nettiautosta jo.
Tuo nyt ei ehkä se kaikkein paras yksilö alkaa ihmettelemään hintaa, kun tuntuu olevan vähän voimaa haettu tuosta yksilöstä ja siihen kestoonkin panostettu.
Kun katselee myydyistä, niin sieltähän noita normikuntoisina löytyy 5t€->
Muutenkin tuo Nettiauto siinä mielessä kökkö, että porukka joka ei tiedä minkä hintainen oma auto on, katselee mitä muut vastaavat myynnissä olevat maksaa, kun ennenmmin kannataisi katsella minkä hintaisia ne ovat olleet jotka ovat kaupaksikin menneet.
Sulla vaan oli toi haku pielessä. Noi avolavathan löytyy Ram 1500, 2500 ja 3500 valikoiden alta joita nytkin kymmeniä myynnissä.
Ihan ok ohjelma oli. Katson jatkossakin
Eipä esim Wheeler Dealereissakaan koskaan laskettu mitään arvoa Eddin työlle.
Jätkä purki kerran jonkun brittivehkeen täysin atomeiksi ja ohjelman lopuksi se superärsyttavä plösö hihkuu miten saivat 1500 puntaa voittoa..
Silti, tuhat kertaa paremmin tehtyä viihdettä kuin tämä myötähäpeäpläjäys.
Siis se voittohan on niiden palkka.
Eihän tossa hommassa olisi mitään järkeä, jos laskisivat ekaksi tyyliin ostettiin tonnilla auto, osiin meni satku 20 tuntia meni hommia ja myytiin kolmella tonnilla, mutta kun otan palkkaa 150€/h niin tein tällä reilun tonnin miinusta.
Voiton määrä sama, tuntipalkan määrä vaihtelee.
Tuon ohjelman ideahan on se, että näytetään että autojen kanssa pienellä puuhastelulla voi tienata muutaman ropisenkin (välillä hävitäkkin) ei mikään, että kuinka pyöritetään täydellistä autoliikettä merkkikorjaamoineen.
MTV3 sanoi:Jokaisessa jaksossa nähdään myös suomalaisille tuttuja kasvoja mm. Marita Taavitsainen, Antti Reini, Sinuhe Wallinheimo, Jani Wickholm ja Henri Alen.
Wheelers Dealers ja Fast and Loud taitavat kuitenkin saada sen rahansa siitä että tekevät telkkariohjelmaa.Jos unohtaa tuon oman työn hinnan ja sellaiset pikku jutut. Niin kysehän on fiktiivisestä sarjasta, jos wheelers dealers sarjaan verrataan. Fast and loud perustuu ihan tosijuttuun, onhan niillä putiikki ja autoja myytävänä netissä, mitä viimeksi vilkaisin.
Paronillakin on yritys kuten joku yllä jo selvitti. Nyt sitten tälläinen formaatti missä vedetään leveällä pensselillä, kirjaimellisesti aloitusjaksossa. Koko jutut oli melkoista satua ja järjestelyä. Ihmettelen maksetaanko noille jotain siitä että pääsevät telkkariin.
Suomen surkein kuskikaan ei saa mitään rahallista korvausta kuvauksista. Kunhan hupimielessä menee kuvauksiin.
Ram on merkki, ei malli.No niimpä näkyy. Luulin että Ram olisi lyhyempi termi kuin Ram 1500, mutta imeisesti nettiauto ei ymmärrä hakea yleisen mallin mukaan.
Joo huonosti tomii tällänen Suomen kokoisessa maassa :/ Ei yksinkertaisesti ole ostovoimaa tälläiselle harrastelulle.Tuli kanssa tuo ensimmäinen jakso katsottua kun ajattelin et jos nyt olisi ollut mistään kotoisin.
Jäi kyllä viimeiseksi jaksoksi, tuntuu et oli katsottu juurikin yllä mainittuja sarjoja ja koitettu vääntää härmäksi sama.
Ei jatkoon
Millaisia autoja Ram tekee?Ram on merkki, ei malli
Ram Trucks - WikipediaMillaisia autoja Ram tekee?
Joo, lähti viesti keskeneräisenä liikenteeseen.Joo. Noitahan ne. Tässä kuitenkin ymmärtääkseni puhuttiin noista vanhoista Rameista, jotka ovat Dodgen alaisia vekottimia?
Joo. Noitahan ne. Tässä kuitenkin ymmärtääkseni puhuttiin noista vanhoista Rameista, jotka ovat Dodgen alaisia vekottimia?Ram Trucks - Wikipedia
The Ram pickup (formerly the Dodge Ram pickup) is a full-size pickup truck manufactured by FCA US LLC (formerly Chrysler Group LLC) and marketed as of 2010 onwards under the Ram Trucks brand.
Samaa vähän haistelinKeisarilla vaan sattui taas se ensimmäinen wikipedialikki vastaan, minkä perusteella jälleen kerran pätemässä.
Ram on merkki, ei malli.