Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 803
uXkif96.png


Overwatch on Blizzardin tekemä FPS ja Moba pelejä yhdistelevä tiimipohjainen nettiräiskintä, joka on kerännyt suuren suosion.

https://playoverwatch.com/en-us/

Suosittuja youtube kanavia:

https://www.youtube.com/channel/UCEzOHrh9snmHJSGu9wmOvsw
https://www.youtube.com/channel/UCZmz0RdI6LvX_rRmrlwx0Eg
https://www.youtube.com/channel/UClOf1XXinvZsy4wKPAkro2A

Peliresursseja:

Suosittu statsisivusto oman ja muiden progressin sekä pelitilastojen tarkastamiseen:

http://masteroverwatch.com/

Peliseuraa:

Murowatch, muropaketissa siinnyt ja varmaan täältäkin jäseniä ottava discord-hulabaloobalai:
https://discord.gg/nYjGMuz
Tarvitset discord VOIP ohjelman liittymiseen.

Allekirjoittaneen saa vapaasti lisäillä, ja bnetissä kysellä seuraksi jos olen paikalla. bnet ID: CptKuolio#2366
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä sellasta nakerrusta aiheuttanut tää peli viime päivät ettei oo tottakaan.
Tuntuu että rankin nostaminen yli 2500:n on mahdotonta solo queuella, pyörii rankki ~242x-249x ja aina kun voisi nousta voitolla yli 2500:n niin sieltä tulee joku supertiimi joka juoksee kirjaimellisesti yli omasta randomtiimistä. Tätä samaa jatkunut jo monta päivää.
 
Millä hahmolla pelaat? Mä olen huomannu että Zaryalla saa kannettua tiimiä todella helposti, pelasin sillä itseni pari pykälää kovempiin peleihin eli sr2000 -> sr2600 yhdessä iltapäivässä. Zarya on tavallaan hankala pelata, mutta kun pari perustrikkiä oppii niin aissaatana :D

1. käytä suojakuplia vain kun tarvitsee
2. muista että puolet sun hipareista on uusiutuvaa shieldiä, eli voit ottaa damagea sen 200pts ja mennä nurkan taakse, hetken kuluttua shieldit generoi takaisin ja olet täysissä hipoissa.
3. käytä sitä omaa suojakuplaa vasta kun sun shieldit on tippunu nollaan TAI jos haluat kasvattaa latausta.
4. latauksen kasvattaminen ja ylläpito on yhtä tärkeää kuin hengissä pysyminen, ja tähän on pari tipsiä:

4.1 jokaisen matsin alussa katso että onko vihulla junkrat joka spämmää johonkin kohtaan. jos on, niin mene pommien eteen ja paina shieldi päälle = full charge.
4.2 jokaisen matsin alussa vihujen reino seisoo ekalla chokella kilven kanssa, ja parin sekunnin toljotuksen jälkeen tekee tulihuitasun. Mene tulipallon eteen ja laita shieldi päälle = charge 50%
4.3 laita aina shieldi winstoniin tahikka muuhun omaan, joka sukeltaa vihutiimin keskelle = useimmiten charge 100%

5. älä missään helvetin nimessä tuhlaa niitä suojakuplia
6. muista että sädetykki menee läpi diivan matrixista, mutta alt-fire ei.
7. muista että alt-fire knokkaa vihua, näppärä jos vihu ihan reunalla -> knokkaa yli.

Tällä metodilla tulee itse keikuttua useimmiten otteluiden parhaana depsinä ja erittäin hyvänä off-tankkina reiskan kainalossa.

 
Opetellut nyt Genjia ja onhan se mukava. Mobility vailla vertaa ja vastustajatiimin ärsyttäminen kaikkein mukavinta. Paras hero, aion jatkaakin sillä. Tuosta Kopteenin Zaryasta, totta! Hyvä Zarya on todella vaikea saada hengiltä ja on kyllä yksi parhaimpia tiimiä kantamaan. Osaispa itsekin, no ehkä kun kyllästyy Genjiin ;)
Genjillä saa kyllä vastustajan käämit kärisemään. Samoin kuin Meillä, nykyisin ne jääpuikot ovat oikeasti tappavia ja vaarallisia, sekä ulti hieman parempi.
 
... Samoin kuin Meillä, nykyisin ne jääpuikot ovat oikeasti tappavia ja vaarallisia, sekä ulti hieman parempi.

Oon ruennu pelaa nyt viimesen pari viikkoa Meitä. Aika jäätävää tulosta pystyy tekemään KOTH-mapeissa, ja payloadeissakin kun puollustaa. IMO Mei on ihan pakko-picki 75% peleistä, ja mikä "parhainta" niin Meille ei oo kovaa countteria :D

Eilen sain jonkun äijän lähtemään kompista kesken matsin, rages vaan chättiin "fuck you koulio, fuck your mei!" ja sit poukkas vittuun. Kävi lucio-mainin sieluun kun kuspäinen mei iski aina jääseinän seläntaakke, eristi tiimistä, pisti jäihin ja kuolo korjas. Kakstoista kertaa :D
 
Analla sain nostettua rankin sinne diamondin puolelle. Tällä hetkellä tässä pelissä voittaa se tiimi joka hyödynnettyä Anan nanoboostit parhaiten, tai jonka Ana saa nollattua vastapuolen nanoboostit sleepdartilla. Toissapäivänä voitin 4 peliä putkeen oikeastaan sillä että osuin lähes jokaisen dartin ja tiimi käsitti jättää nukkuvat vihut rauhaan. Eli Anaa vain alle ja voittamaan :smoke:

Roadhoggia olen myös harjotellu, en oo vielä uskaltanu compin puolella sitä pelata mutta qp:ssa tulee jo hyvää jälkeä. Zaryaa en osaa pelata ollenkaan eikä se pelityyli edes houkuta.
 
Se on kun on perkele ton osumatarkkuuden kanssa vähän niin-ja-näin, saakutan dartti sinkoaa liian usein just inan verran ohi :) Noh, harjotusta harjotusta.
 
Kyllä se avautuminen täällä selvästi kannatti, nyt paukkui se 2500 rikki.
Eniten tuli pelattua varmaan junkrattia (escortit def + joissain myös attack, muutoin pharah/soldier/reaper attackiin) ja luciota (domination vai mitä ne nyt on viralliselta nimeltään ne king of the hillit), vähän myös Zaryaa
 
Pitäs löytää jostain motivaatiota pelata, voi olla että jää vähän vähemmälle kunhan pääsee BF1:tä pelaamaan.
Ei oo oikeen jaksanu soolona pelata ja murowatchissa nii hiljasta viimeaikoina ettei sielläkään kukaan oo pelejä juuri huudellu.
 
Ite olin tyytyväinen kun rankki nousi +2600, nyt tippunut parin viimesen viikon aikana +2200 eli huonosti on mennyt. Yleensä tiimin comppi ei yksinkertasesti vaan toimi, tulee huonoja hero-valintoja, luovutetaan yhen hävityn erän jälkeen tai muuten vain trollaillaan. Tosi monta vastustajan ylijuoksua on tullut tuossa häviöputkessa. Supporttia oon pelannut suurimman osan peleistä, en tiiä pitäiskö vaihtaa roolia kun solona pelaa, yleensä oma tiimi ei kiinnitä mitään huomiota oman supportin hengissä pitämiseen ja viimeaikoina on suosittuna trendinä ollut winston hyppimässä kimppuun takaapäin.
 
Tänään meni omat pelit kyllä pikkusen keturalleen, lopetin compin kun oli tullu rankki satasen alas. Oisko ollu siis viis tappiota putkeen.

Tästä oli jollain OW-kanavalla puhetta, että on hyvä yrittää tunnistaa ittestään turhautumisen ja yliyrittämisen merkit. Mulla rupes siinä kolmannen perättäisen tappion jälkeen varmaan olemaan kaikki mittarit aika tapissa, kun oli ollu pelkkää trollitiimiä ja hirveetä voice-ulinaa = oma peli lähti ihan lapasesta ja mistään tullu enää mitään. Jos oisin jääny pelaamaan niin varmaan ois ollu lopputulema joku -500 rankkia niin että heilahtaa.

Vaihdoin QP:en, ja pelata lätkytin ilosesti pelkkää terapia-Meitä. Jos sitten huomenna taas komppia virkeemmällä mielin :)
 
Tänään meni omat pelit kyllä pikkusen keturalleen, lopetin compin kun oli tullu rankki satasen alas. Oisko ollu siis viis tappiota putkeen.

Tästä oli jollain OW-kanavalla puhetta, että on hyvä yrittää tunnistaa ittestään turhautumisen ja yliyrittämisen merkit. Mulla rupes siinä kolmannen perättäisen tappion jälkeen varmaan olemaan kaikki mittarit aika tapissa, kun oli ollu pelkkää trollitiimiä ja hirveetä voice-ulinaa = oma peli lähti ihan lapasesta ja mistään tullu enää mitään. Jos oisin jääny pelaamaan niin varmaan ois ollu lopputulema joku -500 rankkia niin että heilahtaa.

Vaihdoin QP:en, ja pelata lätkytin ilosesti pelkkää terapia-Meitä. Jos sitten huomenna taas komppia virkeemmällä mielin :)

Tässähän mulla oli ongelma sillon ku pelasin aktiivisesti että vaikka päivä vaihtu, uusi päivä, ja vaikka miten nukkui ja koitti eri heroja ja elin elämääni niin viikon aikana joka päivä lähes pelkkiä häviöitä :facepalm:. En voi kuvailla sitä vitutuksen määrää :dead:.
 
Itse pelaan QP:ssa muutaman pelin ja päättelen sen perusteella kannattaako comppiin lähteä. Pitäähän se muutenkin lämmitellä ja siinä samalla kyllä huomaa onko oma peli kohdallaan vai ei. Eilen ei ollu, häviötä häviön päälle ja tilttiä pukkas joten peli kiinni :)
 
Tuli peli eilen ostettua ja pakko sanoa että on piristävää vaihtelua cyka blyat CS:sän ja kurwa wotin jälkeen:geek:

En tiedä miten harvinaista, mutta 12 avattua halloween laatikkoa jotka saanut levuttamisesta ja 6 kappaletta legendary skinejä, mukaanlukien Reaperin Pumpkin, mercyn witch ja dr junkstein ja hogin frankenstein:btooth:
 
Tuli peli eilen ostettua ja pakko sanoa että on piristävää vaihtelua cyka blyat CS:sän ja kurwa wotin jälkeen:geek:

En tiedä miten harvinaista, mutta 12 avattua halloween laatikkoa jotka saanut levuttamisesta ja 6 kappaletta legendary skinejä, mukaanlukien Reaperin Pumpkin, mercyn witch ja dr junkstein ja hogin frankenstein:btooth:

Luulisin että aika hyvällä todennäköisyydellä noita tulee koska ainakin kaikilla streamaajilla tuntuu olevan kaikk kerättynä. Pitäisi itsekin vaivautua, pari lootaa vasta saanut nyt eventin aikana ja 0 legeä.
 
Mulle kelpais rankediin peliseuraa, itse pyörin 2800-3100 välillä tällä hetkellä.
 
Mulle kelpais rankediin peliseuraa, itse pyörin 2800-3100 välillä tällä hetkellä.

Kattelin tuossa eilen sun striimiä;)

Harmi kun en ole Ranked kelpoinen vielä, kun levelin seutuvilla vielä tuhnuista (14):itku:
 
Kattelin tuossa eilen sun striimiä;)

Harmi kun en ole Ranked kelpoinen vielä, kun levelin seutuvilla vielä tuhnuista (14):itku:
Oho. :darra:
Pakko oli hieman striimia testailla kun tuli i7 hankittua alle, niin pyörii pelitkin sulavasti vaikka OBS jauhaisi taustalla. Mikin laatu taitaa olla aika tuuhea tällä hetkellä tosin, meni headsetti rikki ja käytössä on nyt tuo perus zalmanin MIC-1.
 
Oho. :darra:
Pakko oli hieman striimia testailla kun tuli i7 hankittua alle, niin pyörii pelitkin sulavasti vaikka OBS jauhaisi taustalla. Mikin laatu taitaa olla aika tuuhea tällä hetkellä tosin, meni headsetti rikki ja käytössä on nyt tuo perus zalmanin MIC-1.

Mikki oli ehkä turhan kovalla kun ääni vähän "räsähteli" korvaan ajoittain.

Heh, itseasiassa meinasin silloin kysyä chatissa kuinka hyvin toimii i5 prossulla ja millä asetuksilla, kun luki striimin tiedoissa, mutta kysytääs sittenkin millä aseetuksilla ja bitratella ajelit tuolla i7 kivellä?
 
Mikki oli ehkä turhan kovalla kun ääni vähän "räsähteli" korvaan ajoittain.

Heh, itseasiassa meinasin silloin kysyä chatissa kuinka hyvin toimii i5 prossulla ja millä asetuksilla, kun luki striimin tiedoissa, mutta kysytääs sittenkin millä aseetuksilla ja bitratella ajelit tuolla i7 kivellä?
Se oli testiä, ei oo vielä hiottu nuo asetukset. Pitää säätää tuo mikki vähän pienemälle sitten. Skaalattu 720p, 48 fps, enkooderi asetettu fast, 2500 bitrate + CBR käytössä. Varmaan uppaan vähän bitratea siihen 3000. Katoin jälkikäteen lähetystä ja näytti hieman rakeiselle.
 
Itsellekin kelpaisi peliseura. S1 pyöri rank 55-60, S2 pyöri pitkään 2700-2850 välillä kunnes päätin alkaa sooloqueemaan ja siitä se sitten laskikin pahimmillaan varmaan 2200 ja nyt lienee jossain 2350. Esim. duoque olisi oikein buenoa jotta täältä rupurankilta pääsisi takaisin tuonne mikä nyt edes jotenkin kuvastaa omaa tasoa. Heroista mieluiten pelailen Zaryaa, Zenyattaa, Anaa, Roadhogia, Junkrattia joissain defuissa, sillontällön S76 / McCree.

@autonaamio ja muutkin jos kiinnostaa niin addailkaa ihmeessä.

BTag: Janz #2114
 
Itsellekin kelpaisi peliseura. S1 pyöri rank 55-60, S2 pyöri pitkään 2700-2850 välillä kunnes päätin alkaa sooloqueemaan ja siitä se sitten laskikin pahimmillaan varmaan 2200 ja nyt lienee jossain 2350. Esim. duoque olisi oikein buenoa jotta täältä rupurankilta pääsisi takaisin tuonne mikä nyt edes jotenkin kuvastaa omaa tasoa. Heroista mieluiten pelailen Zaryaa, Zenyattaa, Anaa, Roadhogia, Junkrattia joissain defuissa, sillontällön S76 / McCree.

@autonaamio ja muutkin jos kiinnostaa niin addailkaa ihmeessä.

BTag: Janz #2114
Lisätty, illasta voisi katsoa pelejä.
 
Kokeilin tuota Zaryaa ja D.Va:ta opetella enemmän pelaamaan niin tykästyin kyllä täysin tuohon D.Va:han. PTR:lle on tullu uus pätsi missä ne testaa et D.Va:lla olis 600 hiparia 500 sijasta, sekä pystyy tulittamisen aikana liikkumaan 25% nopeammin, tekis kyllä aika kovan tankin siitä jos tulee nuo muutokset sellaisenaan normiversioon.

Tuossa muut testattavat muutokset:
Patch notes:http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20749857162

General

  • Dealing damage to non-players (like like Torbjorn's turrets or Symmetra's teleporter), no longer charges ultimate abilities
  • Ultimate costs have been increased by 25% for all heroes
D. Va

  • Mech health increased to 200 (formerly 100). Armor remains at 400
  • Movement speed while firing has been increased by 25%
Soldier: 76

Pulse Rifle

  • Bullet damage increased from 17 to 20
  • Maximum bullet spread Increased from 2.2 to 2.4
Ana

Nano Boost

  • No longer increases move speed
Mei

Blizzard

  • Ultimate cost has been increased by 15%
Lúcio

Amp It Up

  • Healing-per-second has been decreased by 10%
Zarya

Particle Barrier

  • Power gained from barriers decreased by 20%
Projected Barrier

  • Power gained from barriers decreased by 20%
Torbjörn

  • Scrap is now automatically generated over time
  • The amount of scrap collected from a fallen enemy has been decreased by 40%
Forge Hammer

  • Swing speed increased by 25%
  • Damage decreased by 27%
 
Tuli juuri ostettua tämä halvalla, katsotaan miten käy..
 
Kannatti näköjään lopettaa tuo supportin pelaaminen ja alkaa pelaan comppia D.Va:lla, nyt on jo 100 pojoa noustu ylöspäin, et ehkä sitä pääsee takas sinne +2600 mihin haluaiskin. On ollu lähes joka pelissä tapot ja dmg kultaa, toimii kyllä itelle tosi hyvin tuo hahmo vaikkei oo aikasemmin juuri pelannut sillä.
KJ7fyot.jpg
 
Itsellä on taas eilen ja tänään ruennu kääntymään mielenkiinto kohti PTR:ää. Ihan hulluja muutoksia siellä, Blizzu tosin tiedottaa että eivät tällä kertaa varmastikaan tuo kaikkia PTR-muutoksia livelle vaan haluaavat nyt kokeilla vähän radikaalimpiakin juttuja.

@mikkelson Diiva ainakin sai aika namin buffin; 100% lisäys liikkumisnopeuteen kun ampuu. Patch-noteseissa lukee että 25% lisäys, mutta tosiasiassa se on nyt siis 0.5xNormaali mitä se livellä on 0.25xNormaali. Ja hipareita lisää. Se mitä tuo tekee, oman testin mukaan, on että D'va voi nyt "lennähtää" jonkun kohteen kimppuun eikä tämä pääse enää yhtä nopeasti karkuun, vaan D'valla on *kaksi kertaa enemmän* aikaa ampua kohden nurin ennenkuin se ehtii juosta 'tehollisen tappoalueen' kantamattomiin. Käytännössä siis iso buffi luciota ja muita liukkaita pikku paskiaisia vastaan! Ja lisäksi tietty 100pts lisää hipareita :)

Yks mitä ihmettelin oli Pharan damagebuffi. Siis rakettien AOE-lämää nostettu, ei suoran osuman, se on säilynyt.

Ja jos widowi-buffit tulee livelle niin taitaa vaihtua hyökkäys-hanzot hyökkäys widoweihin :)

Muutama muu samanlainen 'lapsus' tuolla noteseissa, mutta redditiä seuraamalla pysyy hyvin kärryillä.
 
Menee kyl melko fyysiseksi noi pelit just ennen Diamondia. Kävi SR 2998:ssa kunnes Blizzu paiskas mut takas tonne 2950 tietämille minne ilmeisesti kuulun. Oon pitäny kirjaa SR laskusta ja noususta ja kolme kertaa nyt putkee käyny nii et ku rankki menny yli 2950 nii tullu sit joko ylijuoksuhäviö tai sit tiukka häviö jonka takia rankki laskenu tonne 2940 tietämille. Jännä ylipäätää et compissa näillä rankeilla on mahollista tulla ihan täysiä ylijuoksupelejä.
 
No niin, level 25 ja comp kelpoisuus levelin päässä ja kysäisempä nyt asiantuntijoilta miltä nämä tähän asti pelatut Quick Play statsit kokeneempien silmään näyttävät:btooth:
612twce.png
 
Viimeksi muokattu:
Olisit voinut vaan suoraan linkata profiilis sen sijaa et laitat jättiscreenshotin.

Ja statit ei kerro mitään kelposuudesta comppiin. Senkun painat comp queuee, pelaat 10 pelii ja jännität Blizzun antamaa tuomiota.
 
@Uke En ole asiantuntija, mutta tässä oma mielipiteeni supporteista. Zen on hyvä valinta mihin pelimuotoon tahansa, mutta kannattaa opetella Lucion pelaaminen myös. Se yleensä antaa healia tiimille kaikista parhaiten ja se nopeusbuusti on koth mapeissa hyvin tarpeellinen, melkein ehdoton valinta jos toista supporttia ei tiimissä ole. Mercy on tällä hetkellä se huonoin valinta (tiimi periaatteessa 5v6) ja pohjautuu pelkästään sen ultin käyttämiseen. Jos tiimi ei pelaa tiivisti ja kuole yhtä aikaa niin siitäkään ei enään ole kovin suurta hyötyä jos ressaa 1-2 pelaajaa kerrallaan.

Yleensä ottaen QP-pelit on rennompia ja helpompia kuin comp-pelit, joten nuo QP statsit ei mee varmaan 1-1 compin statsien kanssa. Kannattaa ainakin pelata siellä compissa noita mitä parhaiten osaat ja harjoitella muita hahmoja QP:n puolella.
 
Olisit voinut vaan suoraan linkata profiilis sen sijaa et laitat jättiscreenshotin.

Ja statit ei kerro mitään kelposuudesta comppiin. Senkun painat comp queuee, pelaat 10 pelii ja jännität Blizzun antamaa tuomiota.

No pistin tuon kuvan spoileriksi niin ei tarvitse jumittaa nettiä sillä turhaan.

Joo kohtahan se selviää, kun tuon yhden levelin vielä grindaa ja pääsee comppia mätkimään. Ihan liian helpolta tuntuu tuo QP vaikka välillä vastassa joitain pre-made +100 lvl jannuja.

@Uke En ole asiantuntija, mutta tässä oma mielipiteeni supporteista. Zen on hyvä valinta mihin pelimuotoon tahansa, mutta kannattaa opetella Lucion pelaaminen myös. Se yleensä antaa healia tiimille kaikista parhaiten ja se nopeusbuusti on koth mapeissa hyvin tarpeellinen, melkein ehdoton valinta jos toista supporttia ei tiimissä ole. Mercy on tällä hetkellä se huonoin valinta (tiimi periaatteessa 5v6) ja pohjautuu pelkästään sen ultin käyttämiseen. Jos tiimi ei pelaa tiivisti ja kuole yhtä aikaa niin siitäkään ei enään ole kovin suurta hyötyä jos ressaa 1-2 pelaajaa kerrallaan.

Yleensä ottaen QP-pelit on rennompia ja helpompia kuin comp-pelit, joten nuo QP statsit ei mee varmaan 1-1 compin statsien kanssa. Kannattaa ainakin pelata siellä compissa noita mitä parhaiten osaat ja harjoitella muita hahmoja QP:n puolella.

Lucio ei oikein iske, kun tiimin kuoltua (tätä käy liian usein) yksin jäädessä ei mitään mahdollisuutta taistella vastaan ja Zenillä voitan lähes jokaisen 1v1 tilanteen, vaikka vastassa olisi Genjiä tai Reaperia.

Eli summattuna, omien ollessa täysiä botteja tehden itsareita rynnimällä Reiskalla yksin vihujen keskelle ei Lucio tunnu tuovan mitään lisäarvoa tiimiin toisinkuin Zenin Orb, jolla voi edes yrittää pitkittää väistämätöntä omien tehdessä Kamikaze iskuja viittä vihua vastaan:D
 
Healerin pelaamisessa useimmiten se pääpointti on kuitenkis se hiilaaminen, ja Zenyattan hiili on pelin heikoin. Että junou.. Lucio on ollu 'paras healeri' todella pitkään, koska se hiilaa aoe-aurana kaikkia tiimiläisiä ympärillään line of sightilla.

Lucion hiili per ukkeli on sama kuin Zenyn healing-orbi, eli heikohtko, mutta tosiaan siis.. kaikille. Ja amped uppina se on ihan yhtä hyvä (perstuntumallä tämä, en oo kattonu lukuja) kuin mercyn healisäde... ja taas, kaikille. Se mikä Luciosta tekee kuitenkin ns. "pakollisen" on toi speedbuustin käytännöllisyys. Mäkkäri kertoo kellonajan? Speedbuustilla koko tiimi pikapikaa nurkan taakse. Diiva heittää pommimechin? Buusti taas päälle ja tiimi ravaa suojaan. Mei nakkaa blizzun? Speedi taas töhisemään ja ukot pois nietoksista. Ylipäätänsä speedin pitäis olla aina päällä kun tiimi ei ota vahinkoa ja ei näin tartte hiiliä.

Mutta se missä speedbuusti on täyttä rautaa: lumipallottaminen. Tiimi käppää ekan pointin, ja sinne tulee vielä käpin "loppuvaiheessa" kaks vihua töhöilemään. Ne tapetaan. Lucio laittaa speedin päälle, amped up, koko oma tiimi on vikalla pointilla ennenkuin vihun kaksi töhöilijää on päässy pois spawnista ja se tappelu siellä on sillon 6 vs 4, ja pitäs olla tosi helppo poimii vihuja yksitellen, ja näin voittaa pointti. Tota ei voi tehdä ilman speedboostia.
 
Healerin pelaamisessa useimmiten se pääpointti on kuitenkis se hiilaaminen, ja Zenyattan hiili on pelin heikoin. Että junou.. Lucio on ollu 'paras healeri' todella pitkään, koska se hiilaa aoe-aurana kaikkia tiimiläisiä ympärillään line of sightilla.

Lucion hiili per ukkeli on sama kuin Zenyn healing-orbi, eli heikohtko, mutta tosiaan siis.. kaikille. Ja amped uppina se on ihan yhtä hyvä (perstuntumallä tämä, en oo kattonu lukuja) kuin mercyn healisäde... ja taas, kaikille. Se mikä Luciosta tekee kuitenkin ns. "pakollisen" on toi speedbuustin käytännöllisyys. Mäkkäri kertoo kellonajan? Speedbuustilla koko tiimi pikapikaa nurkan taakse. Diiva heittää pommimechin? Buusti taas päälle ja tiimi ravaa suojaan. Mei nakkaa blizzun? Speedi taas töhisemään ja ukot pois nietoksista. Ylipäätänsä speedin pitäis olla aina päällä kun tiimi ei ota vahinkoa ja ei näin tartte hiiliä.

Mutta se missä speedbuusti on täyttä rautaa: lumipallottaminen. Tiimi käppää ekan pointin, ja sinne tulee vielä käpin "loppuvaiheessa" kaks vihua töhöilemään. Ne tapetaan. Lucio laittaa speedin päälle, amped up, koko oma tiimi on vikalla pointilla ennenkuin vihun kaksi töhöilijää on päässy pois spawnista ja se tappelu siellä on sillon 6 vs 4, ja pitäs olla tosi helppo poimii vihuja yksitellen, ja näin voittaa pointti. Tota ei voi tehdä ilman speedboostia.

Totuus vain tuppaa olemaan se, että solona pelatessa omat levällään pitkin mappia kuin Jokisen eväät ja tuosta Lucion AOE healista/speed boostista ei juuri iloa kellekkään.

Osaavalla tiimillä kirjoittamasi pitää täysin paikkansa.
 
Lucion hiili per ukkeli on sama kuin Zenyn healing-orbi, eli heikohtko, mutta tosiaan siis.. kaikille. Ja amped uppina se on ihan yhtä hyvä (perstuntumallä tämä, en oo kattonu lukuja) kuin mercyn healisäde... ja taas, kaikille.

Sen verran tarkennan että Lucion pelkkä aura on 12hp/s (40hp/s ampattyna) ja Zenyn orbi 30hp/s.
 
No niin, 3 comppi peliä takana joista 2 hävittii ja yksi voitettiin. Jokaisessa Luciolla tai Zenillä päälle 20K healia ja tappoja vinot pinot, mutta kun tiimi ei osaa ajoittaa Ulteja yhtään vaan räimii ne seinille miten sattuu niin tulos on tämä:beye::grumpy:

Tuo peli missä voitettiin niin oli meille sellainen ylijuoksu koska kommunikaatio pelasi eikä defussa ollut kolmea Traceria ja kahta Reaperia ottamassa päihin:darra:

En myöskään ymmärrä omien vimmaa mennä yksin kuolemaan kun muu joukkue ottaa lepiä spawnilla, vaikka kuinka hakkasi group up with me pyyntöä.
 
Vinkki: rupee juttelee voicessa. Ihan vaan "hello guys" matsin alkuun, ja sitten koita olla rageematta kenellekkään :) Toi "ole rageematta kenellekkään" pitäis olla kyl mantra. Parempi aina mennä kohteliaan kautta, ettei jengi rupee tilttailemaan, vittuilemaan ja trollaamaan. Tänään olin matsissa jossa joku vaan töksäytti että "hey N, hanzo is shit you know, play something else" <hanzo has left group chat> ja sit tää sama kaveri alotti hirveen ragen ja ulinan chättiin -> ekan pointin jälkeen se rupes trollaamaan ja pelas hyökkäys-zymmetraa ja mitälie.

Ja se Hanzo oli ihan paska pikki.

Mutta jos se ois esittäny asian jotenkin, "hey N, i think team would be better with Zarya then Hanzo, or Diva, or Hog or something. Mind changing?" niin se hanzo-jäbä ei ois lähteny voipista, ja vaikkas se ois hanzolla pelannukkin niin parempi se silti on voipissa pitää jos meinaa siellä huudella vihujen sijainteja ym.
 
Juurikin noin itse toiminut eli matsin alussa perus "hello team" ja matsin kuluessa calloutit "reaper behind us" ja "kill tracer, cant heal if she kill me from behind" setit, mutta vastakaikua ei saanut kahdessa ekassa pelissä vaikka jotain ison levelin jannuja oli seassa.

Eikä tuolla tartte ite ruveta saunomaan tiimille kun joku slaavi sieltä löytyy aina joka tylyttää omia vaikka itse bottina reiskalla chargee vihujen keskelle:btooth:
 
No niin, 3 comppi peliä takana joista 2 hävittii ja yksi voitettiin. Jokaisessa Luciolla tai Zenillä päälle 20K healia ja tappoja vinot pinot, mutta kun tiimi ei osaa ajoittaa Ulteja yhtään vaan räimii ne seinille miten sattuu niin tulos on tämä:beye::grumpy:

Tuo peli missä voitettiin niin oli meille sellainen ylijuoksu koska kommunikaatio pelasi eikä defussa ollut kolmea Traceria ja kahta Reaperia ottamassa päihin:darra:

En myöskään ymmärrä omien vimmaa mennä yksin kuolemaan kun muu joukkue ottaa lepiä spawnilla, vaikka kuinka hakkasi group up with me pyyntöä.

No eihän tuo vielä mitään. Siinä vaiheessa alkaa vituttamaan kun paska todenteolla osuu siihen tuulettimeen niin lujaa että "saat olla putsaamassa naapurinkin tonttia siitä paskasta sakkojen uhalla". Itse nähnyt jos jonkin näköistä sankaria tässä pelissä vaikka en ole hetkeen pelannutkaan. Muutamia mainitakseni.. Numbani, deffupuoli, itse d.valla. Vihun solttu hyökkää keskelle cappipointtia yksin, löi ultiin päälle, meikäläine heittää defense matrixin vastaan ja se tyyppi kuoli alle 5s. Näitä tapahtuu puolin ja toisin. Ja tämä oli vain yksi tapaus joka jäi hyvin mieleen, niiden muiden onnettomien "I AM SUPERMAN...*DIED*" ohella. Ja Uke, älä huoli tuo on vasta alkusoittoa siihen paskaan mitä vielä tuut kokemaan tämän pelin parissa :vihellys:.

Toinen puoli aivoistani käskee pelata tätä peliä jatkuvasti, se toinen puoli taas yrittää estää sitä..
 
  • Tykkää
Reactions: Uke
@Uke ei kannata yhdistää leveliä pelaajien taitoon, et siellä saattaa olla vaikka +500 leveli jollain, eikä se tee siitä sen parempaa pelaajaa, sitten kun oot ne placement matsit pelannu niin niistä SR luvuista näät paremmin taitotason kuin levelistä.
 
@Uke ei kannata yhdistää leveliä pelaajien taitoon, et siellä saattaa olla vaikka +500 leveli jollain, eikä se tee siitä sen parempaa pelaajaa, sitten kun oot ne placement matsit pelannu niin niistä SR luvuista näät paremmin taitotason kuin levelistä.

Jotain tuon suuntaista päättelinkin noiden esitysten perusteella:D

Kaveri vain varoitteli, että myös korkeammilla rankeilla buustattuja pelaajia, jotka pre-maden mukana nousseet korkeammalle kuin oikeasti ehkä kuuluisivat ja saattavat solona sitten aiheuttaa ongelmia kun eivät osaa kuin yhtä roolia tietyllä kokoonpanolla pelata. Jännityksellä odotan mihin arpa heittää placementtien jälkeen:geek:
 
http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20749698219#post-1

Tuolla on juttua Season 3 muutoksista. S2 päättyy 24.11 ja S3 alkaa 1.12, eli nyt on vain viikko niiden välissä, ihan hyvä juttu kun QP:n pelaamiseen tylsistyy aika nopeasti.

S2:ssa ilmeisesti osa pelaajista sai placementtien jälkeen liian hyvän SR:n S1:een verrattuna ja huonon pelikokemuksen kun joutuivat sen jälkeen häviöputkeen. Myöskin kulta ja platinum tasolla pelaavilla on liian suuria tasoeroja, joita halutaan välttää S3:ssa. S3:ssa ilmeisesti tarkoituksella annetaan pelaajille pienempi SR kuin edellisellä seasonilla, mutta tasapainoksi he saavat voitoistaan enemmän pisteitä ja voivat "kivuta" takaisin normaalille tasolleen nopeammin.

Vissiin tuolla nyt yritetään saada enemmän eroa pelaajien väliin, että tulisi tasaisempia matseja jatkossa.
 
Ekan kultasen pyssyn sain hankittua ja laitoin sen Analle. Tracerille sitten seuraava.
 
No niin, placementtien jälkeen Rankiksi napsahti 2484:geek:

GlF1wZA.jpg
 
Jos olet vielä pelilinjoilla tunnin päästä niin lisää autonaamio#2722

Addaan, ja koitan olla linjoilla, mutta en voi vielä varmaksi sanoa kun muuta hommaa tehtävä välissä:kippis:

Ps: 2527 paukahti tauluun, eli nousee nousee:kahvi:
 
Nyt tapahtui jotain niin huikeeta ja rusinoita rasauttavaa, että pakko avautua.

Comppimatsi Volskayassa, kokoonpano Lucio (minä) Ana, Widowmaker, Hog, Mcree ja Torbjörn.

Kyseessä meidän hyökkäys leiviskä ja asiaa yhtään tuntevat huomaavat jo tässä vaiheessa katastrofin reseptin. No tämähän ei tietenkään tähän jää.

Matsi alkaa koko meidän retkueen täysteurastuksella, josta seuraa hyvin mielenkiintoinen ja ehkä koko OW pro sceneä mullistava (not) tapahtumaketju.

Ana ja Widow päättävät hiippailla ohi ekasta cäpistä kohti vihujen spawnia ja lyövät sinne jonkinlaisen sniputuspisteen pystyyn. Tällä välin meidän Torb virittelee turretteja meidän omalle spawnille siinä uskossa että se olisi matsin objektive.

Koko karmeus kruunautuu raivoisalla itkulla voice chattiin näiden kahden "Simo Häyhän" toimesta kun he vaativat itkunsekaisesti, että valssaisin tieni ohitse kuuden (6) vihun tuonne heidän spawnilleen jossa nämä valopäät yrittävät hernepyssyillään haalia kasaan muutamaa sääli frägiä.

Tässä vaiheessa jonkinlaisen aivotoiminnan omaavana pelaajana haistatin koko lontoon kirosana varastoni näille kahdelle teininörtille ja jäin wall raidaamaan Luciolla spawnille pelin loppuun asti.

Hyvää yötä!
 
Payload mapeissa ärsyttää se että porukka aina pystyttää sen puolustuslinjan aivan liian kauas tai peruuttelee koko ajan kun pitäis nimenomaan haastaa se payload jottei se kulkis eteenpäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 498
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom