- Liittynyt
- 04.12.2017
- Viestejä
- 416
Eiköhän tuo ole ihan tehtaan jäljiltä. Jokin moka sattunut juotoksen annostelussa tms.. Tuotteessa on valmistusvirhe ja se on ihan sama vaikka se olisikin maannut puoli vuotta käyttämättömänä edellisellä omistajalla. Jos tuota ei uskalla itse ottaa pois, niin sitten kiikuttaa sinne Giganttiin. Jälkiähän tuon korjauksesta ei käytännössä jää, koska kiinnitysruuvi siihen lopuksi nirhataan samaan paikkaan.
Eihän valmistusvirheitä tarvitse katsoa sormien läpi vain siksi ettei itsellä ole tutkintoa mikroelektroniikasta.Viesteistä tulee hyvin esiin se ettei kirjoittajalla ole mitään hajua elektroniikan tuotannosta. Tuolla tinapallolla ei ole mitään vaikutusta toiminnan kannalta ja jos niin kovasti häiritsee niin juottimella pois alle minuutissa.
Mutta kortissa on juotosvika, ja laadunvalvonnassa on vikaa mikäli kortti tuollaisenaan lähtee asiakkaalle. Joku tunari tuota on mielestäni selvästi tökkinyt kolvillaan. Mikäli tuo tökkiminen on tapahtunut tehtaalla (mitä tosin en aivan usko) niin väärin tökitty. Se että onko käyttämättömänä myyty levy käyttämätön vaiko "käyttämätön", sitä en lähde tässä yhteydessä arvailemaan. Tai arvailen kyllä muttei siitä sen enempää.Ja kyllä noita kortteja tarvittaessa käsin juotetaan jos niissä havaitaan jälkikäteen jotain vikoja juotoksissa tehtaan laadunvalvonnassa.
Takuun antaminen on vapaaehtoista. Ostaja ei voi vaatia sitä. Jos takuuta ei ole, myyjä vastaa tavaran virheestä virhevastuuta koskevien lainsäännösten perusteella. Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla...
...Myös takuuajan pituus vaikuttaa siihen, antaako takuu ostajalle lisäetua lakiin verrattuna. Myyjä vastaa virheestä ensimmäisten kuuden kuukauden ajan kaupasta laissa olevan kuuden kuukauden virheolettamasäännöksen nojalla. Ostajan on kuitenkin osoitettava virheen olemassaolo.
Jos tavaralle on annettu takuu, näyttövelvollisuus virheestä on takuunantajalla. Tämä koskee sekä kuuden kuukauden virheolettaman soveltamisaikaa että sen jälkeistä aikaa. Takuunantajan on vastuusta vapautuakseen osoitettava, että tavaran huonontuminen johtuu todennäköisesti tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta syystä. Tämä on kuluttajalle lisäetu lain säännöksiin verrattuna.
Kiitos. Nyt oli kyse siitä, että antaako tuo yksi nähty "outous karvoineen" syyn epäillä emossa olevan mahdollisesti myös muuta epämääräistä. Kyse oli myös siitä, että jos tuota sitten lähtee omin nokkineen vaan fiksaamaan, niin mahtaneeko mennä takuu.Eikös tuo kohta ota kontaktia muutenkin koteloon/runkoon vaikka olis yhtä iso/pieni kuin muut kohdat. Korokepalan ja ruuvin kautta menee kontakti runkoon anyway.
Onpas tinapallolla kokoa :astonished: . En ole ennen moista nähnytkään. Kuvan perusteella näyttäisi siltä, ettei se ainakaan kotelossa ole ollut kiinni tuosta reiästä koska ruuvit jättää jäljet noihin tinoihin. Voisiko kyseessä olla joku tehdaskorjattu emo? Muutenkin tuon tinauksen ympärys näyttää omituiselta karvoineen kaikkineen ja PCB:n lakan alta näkyy normaalia enemmän kuparia. Kerro ihmeessä miten tämän kanssa käy jos/kun sitä takuuseen viet.
Oliskos myyty käytetty emo uutena.
Joku puuhapate olis ollut tinaushommissa.
Tosiaan noi perskarvat ja jotakin mössöä emossa.
Tai sitten ruuvinvääntimen (porakone iskulla...) kanssa vähän lipsuttu ruuvin kannasta ja piirilevylle tullut kuoppa yritetty täyttää tinalla?Joku puuhapate olis ollut tinaushommissa.
Kyllä tuon pitäisi mennä ihan takuuseen, kun tuotteessa on virhe (olettaen tietenkin, ettei edellinen omistaja ole tuhertanut). Monesti kuluttajan pitää ihan tivata oikeuksiaan. Kuinka kauan siitä kuitissa olevasta ostopäivästä nyt on?Okei. Gigantti sanoo, että eivät vaihda emoa uuteen.
Pisti viestin myyjälle. Katsotaan mitä vastaa.
t3bbo: Samoja ajatuksia pyörii omassa päässäni.
En usko että valmistajalla on tuon "gnöölin" kanssa mitään tekemistä. Mutta olen ennenkin ollut väärässä.Mites valmistajan vastuu? En tiedä miten menee mut eikö tota valmistajalta kannattais vielä kysyä.
Tätä!En usko että valmistajalla on tuon "gnöölin" kanssa mitään tekemistä. Mutta olen ennenkin ollut väärässä.
Miksi kukaan laittaisi tuollaisen möntin tinaa keskelle ruuvireikää? Siihen on todennäköisesti yhdistetty vain maalinjoja ja tuossahan yksi veto kiertää ruuvia ympäri. Vähän kolvilla sulattaa ja tinaimurilla imaisee pois. Good as new.En usko että valmistajalla on tuon "gnöölin" kanssa mitään tekemistä. Mutta olen ennenkin ollut väärässä.
Voi tietysti olla näinkin mutta ihmetyttäis sekin miksi joku vaivautuisi juottamaan tollasen knöllin tohon.En usko että valmistajalla on tuon "gnöölin" kanssa mitään tekemistä. Mutta olen ennenkin ollut väärässä.
Eihän yhden emolevyn takuuhuolto voi olla näin vaikeata. Jos emolevyssä on takuu voimassa, miksi ylipäätään pitäisi lähteä tukkanuottasille edellisen omistajan kanssa?Otin yhteyttä emon myyjään. Ostin siis emon täältä ns uutena/käyttämättömänä. Emo oli ostettu siis Gigantista keväällä, mutta oli myyjän mukaan ollut "kaapissa varalla".
Miten te tässä tilanteessa toivoisitte tapahtumien etenevän ostajan ja myyjän välillä? Pitääkö ajatella, että olen itse mokannut ja nyt vaan kärsin, vai onko myyjällä jokin vastuu?
Tehtaalla tapahtunut ongelmahan tuo selkeästikin on ja näköjään käyttämätön emo.Miten te suhtautuisitte siihen, että uudessa emolevyssä olisi tälläinen juttu. (Kuva)
Kyseessä on emon ruuvien kiinnitysreikä emon yläkulmassa muistipankkien luona. Pystyn kyllä tuon poistamaan itse kolvilla, mutta mahdollinen takuukäsittely joskus myöhemmin saattaa kosahtaa tuohon?
Tuolla tinapallolla ei ole mitään vaikutusta toiminnan kannalta
Aikanaan Jonnyguru.comissa oli kuvia kirjaimellisesti karrelle palaneista emolevyista, kun ylikiristetty kiinnitysruuvi oli murskannut piirilevyn kerrokset oikoseen.Tuolle tinapallolle ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ruuvi päälle.
No ei nyt todellakaan kannata pihdeillä nyhtää.Nyppäse pois, kiristä ruuvi päälle tai juota pois. Ei tuosta nurkasta mikään mene rikki. Ei voi olla noin vaikeaa.
Ja kyseisen emolevyn käyttämättömyyshän on helppo tarkistaa/todistaa muiden kiinnitysreikien kohdalta.Siksi tuo palautus kauppaan korjausta varten olisi järkevin idea.
Itsekin näin ko kuvan ja kun on tullut nähtyä useita kertoja, mitä ruuvit tekevät noille kiinnitysreikien ympäristöille, niin siitä ei voinut muuta, kuin todeta, että ko emossa oli varmasti joko suunnittelu tai valmistusmoka TAI sinne oli pistetty väliin jotain todella sopimatonta, kuten liian laaja lukitsemisrikka...Aikanaan Jonnyguru.comissa oli kuvia kirjaimellisesti karrelle palaneista emolevyista, kun ylikiristetty kiinnitysruuvi oli murskannut piirilevyn kerrokset oikoseen.
Ja ruuvi tuon tinapallon päälle kyllä tekisi herkästi rajun pistekuormituksen.
Ruuvi saattaisi myös hieraista tuon irti ja tuollainen tinapallo osaisi saada aikaan oikosulun sopivaan paikkaan tippuessaan.
No ei nyt todellakaan kannata pihdeillä nyhtää.
Siinä voi lähteä vähän piirilevystäkin pintaa mukaan jos tuon ote onkin pitävä.
Ja sen jälkeen sitä vasta olisikin hankala saada minkäänlaista takuuta toimimaan.
Voi kun olisikin aina täysin selvää.Jos piirilevyn suunnitelleella insinöörillä on yhtään minkäänlaista järkeä, niin on täysin selvää, että noihin kohtiin, mitkä tyypillisesti litsataan ruuvin ja pidikkeen väliin ei laiteta muuta, kuin maajohteita lähistölle..
Luulen, että emon valmistaja olisi ottanut virheeseen myönteisen kannan ja hoitanut homman.Itse olisin ennen omia korjailuja ollut yhteydessä myös valmistajaan ja kysynyt mielipidettä myös sitä kautta.
Tosin jos itsellä on mahdollista saada kolvi (Tai sopivat sivuleikkurit) käyttöön, niin ei tuollaisen takia kannata emoa mihinkään lähetellä, eikä myöskään myyjän kannata korvata tuollaisesta kauneuspilkusta yhtäänmitään (muutenkaan tuo ei ole myyjän ongelma). Sitten on eri asia, jos emossa on oikeita vikojakin.Luulen, että emon valmistaja olisi ottanut virheeseen myönteisen kannan ja hoitanut homman.