• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Optimus Polaris Optifuel tactical -Monipolttoainekeitin 88 € + postit.

Tuote: Optimus Polaris Optifuel tactical
Tarjoushinta: 88 €
Normaalihinta: n. 200-250 €
Kauppa: XXL.fi
Voimassa: Outlet-tuote
Linkki: XXL.fi | Optimus Primus Optifuel tactical -monipolttoainekeitin

Kommentti tarjouksesta:
Verkkokaupan varastosta. Optimuksen monipuolisimpia keittimiä, joka kelpuuttaa ilman suuttimien vaihtoa polttoaineita bensasta kerosiiniin, mikä etenkin talvella kätevää. Helppo käyttää myös tavallisia kierteellisiä retkikaasusäiliöitä. Tactical versiossa ilmeisesti erona tavalliseen malliin musta väri liekin säätökahvassa ja pumpussa normaalin vihreän sijaan. Polttoainepullo ostettava erikseen, jos bensaa tai muita nesteitä haluaa polttaa. Hyviä kamppeita, vaikka eivät täysin huoltovapaita.

Monen monta vuotta trangian bensakeittimellä menty, mutta turhauttaa muun trangian astiaston kantaminen lyhkäisemmillä reissuilla. Pitääpä tilata tämä kaveriksi. Kiitos!

Kiinnostelisi kanssa hankinta.

Kaasutrangian käyttäjänä kuitenkin mietityttää, että joudut kuitenkin kantamaan kattilaa/pannua ihan paisto/vedenkeittoon joten olisiko joku primus lite järkevämpi tms. vai sitten juuri tämä ja joku pieni monikäyttöinen alumiinikattila tms.

En nää jotenkin tolle nestelitkuilla pelaamiselle käyttöä, toki sellainen ihan kiva olla varalle. Luulen kuitenkin että varalle se juuri jää.

Kiinnostelisi kanssa hankinta.

Kaasutrangian käyttäjänä kuitenkin mietityttää, että joudut kuitenkin kantamaan kattilaa/pannua ihan paisto/vedenkeittoon joten olisiko joku primus lite järkevämpi tms. vai sitten juuri tämä ja joku pieni monikäyttöinen alumiinikattila tms.

En nää jotenkin tolle nestelitkuilla pelaamiselle käyttöä, toki sellainen ihan kiva olla varalle. Luulen kuitenkin että varalle se juuri jää.

Joo, kyllä sitä kannattaa miettiä onko tarvetta. Nyt vaan todella hyvä tarjous. Kaasutrangiahan on todella oiva peli, jos ei kylmpimpiin aikoihin niin paljon retkeile!

Minulla monipolttoainekeitin on uusin hankinta retkikokkailuvälineistä ja tuli ennen kaikkea talviretkeilyä varten. Sitä ennen olen mennyt trangian peruspolttimolla ja juurikin Primuksen litellä. Molemmissa on ongelmana tuo talvikäyttö, koska kumpikaan ei polttoaineidensa (ja fysiikan) vuoksi sovellu kovin hyvin yli 10-15 asteen pakkasille. Litessä ongelmana on lisäksi se, että joskus retkellä on kiva kokkailla pidemmällä kaavalla ja se ei oikein sovellu muuhun kuin veden keittoon sillä perusastiallaan. Sitä varten olen hankkinut siihen isomman vanhan mallisen 1 litran XL-kattilan, mutta talvi sillekin on ongelma. Litessä kun ei ole mahdollista kääntää pulloa ympäri, mikä kylmällä auttaisi kaasun ulostulossa kaasusäiliöstä.

Tarpeeksi monta retkeä, kun tuli kikkailtua sormet jäässä, niin vuosi sitten tammikuussa hankin bensakeittimen ja on ollut kylmään aikaan loistopeli. Lisäksi bensakeittimen käyttö on halpaa, jos lähellä on Nesteen pienkonebensaa pumpusta myyvä Nesteen asema (Voi tarkistaa Nesteen sivuilla). Pienkonebensa on alkylaattibensana hyvä polttoaine, koska ei juurikaan haise, palaa puhtaasti eikä sisällä bentseeniä. "Perusbensoja" en ole käyttänyt.

Trangiaa spriillä en juurikaan enää käytä. Lite on kaasulla käytössä ehkä 40 % retkistä ja pyöräretkille se on ehdoton valinta. Sillä keitän vedet ruokiin ja kahviin. Kylmän ajan ja isompien kokkailujen lähiretket puolestaan on multifuel käytössä joko kaasulla tai bensalla.

EDIT: lisäksi Litestä on sanottava, että poltinosan jalassa on muovinen kruunu minkä sakara ainakin minulla on murtunut. Tämä aiheuttaa kattilan keikkumista. Uuden osan saa vajaalla 20 € Primuksen kautta, mutta en silti pidä mitenkään kestävimpänä ratkaisuna. Näissä monipolttoainekeittimissä huoltotarvetta on suuttimissa, tiivisteissä ja pumpun männissä, mutta ensimmäisen vuoden aikana ei ole tarvinnut tehdä mitään toimenpiteitä sen takia, että ei olisi keitin toiminut. Eli ei varmasti niin huolettomia kuin Trangia, mutta varsinaisesti rikki hankala saada peruskäytöllä.

Viimeksi muokattu:
Tämmösen hankkimista jahkaillu pidempään. No nyt on sit semmonen hankittu. Ei tarvii enää talvikaasun kans jännittää.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 649
Jäsenet
82 398
Uusin jäsen
Arpa Nex

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom