OP:n ajotapapilotti keskustelu

Vaikka ilmat on vielä hyvät, niin jos ei naapurit pidä hulluna, tms, iskehän auto ihan koemielessä siihen piuhaan kiinni, jotta saa dataa mitä se purkki oikeasti siihen reagoi:D

Jos nyt oikeasti ymmärsin, niin jos autossa ei ole ns. sähköt päällä - kuten laturi, niin se katsoo ettei se liiku mihinkään, korjatkaa jos olen väärässä.

Saa tosiaan nähdä. Itselläkin c-tek työntää virtaa akkuun kun on lohkolämmittimen piuha kiinni. Tosin meitin tolppa työntää -5c asti virtaa 30sek ja on sitten 5min mykkä. Pakkasen tiukentuessa lämmitysaika pitenee, joten aika jännittäviä tuloksia voi tuolla systeemillä tulla...
 
Vaikka ilmat on vielä hyvät, niin jos ei naapurit pidä hulluna, tms, iskehän auto ihan koemielessä siihen piuhaan kiinni, jotta saa dataa mitä se purkki oikeasti siihen reagoi:D

Taitaa ne pitää jo muutenkin. Eli roikka on kiinni.:D

Positiivista. Ei tullut 2 tunnin ajokertaa ku laturi oli päällä. Nähtävästi sen vertaa on älyä, että auton pitää edes jonnin verran liikkua. Seuraava testi on lätkäyttää auto käyntiin latauksen aikana ja käydä ajamassa. :)
 
Taitaa ne pitää jo muutenkin. Eli roikka on kiinni.:D

Positiivista. Ei tullut 2 tunnin ajokertaa ku laturi oli päällä. Nähtävästi sen vertaa on älyä, että auton pitää edes jonnin verran liikkua. Seuraava testi on lätkäyttää auto käyntiin latauksen aikana ja käydä ajamassa. :)

Ok, ei muuta kun seuraava kenttätesti käyntiin ja nähdään miten purkki käyttäytyy. Tämähän on mielenkiintoista viihdettä, kun ei tässä muutakaan viikonloppuna ole:lol:

Hyvä että sulla on ymmärtävät naapuri:tup:
 
Tää laite olisi jopa parempi autokouluihin, niin opettaja pystyisi seuraamaan oppilaan kehittymistä ja sekä tää voisi olla yhtä hyvin kaksi enimmäistä vuotta. Voitaisiin seurata, miten ajot sujuvat
 
Tää laite olisi jopa parempi autokouluihin, niin opettaja pystyisi seuraamaan oppilaan kehittymistä ja sekä tää voisi olla yhtä hyvin kaksi enimmäistä vuotta. Voitaisiin seurata, miten ajot sujuvat

Autokouluista en sano mitään.

Yhden kaverin nuorin poika osti just auton, toista vuotta kortti ollut ja ajellut onnettomuuksitta ja sakoitta vanhempiensa autoilla siitä lähtien kun kortti on ollut. Pari vuotta vanhempi veljes ei ole vielä ostanut omaa autoa, mutta vanhempien autoilla myös ajanut, ongelmitta.

Kun nuo juniorit ovat ristiin ajelleet kahdella autolla + vanhempien omat ajot, niin data voisi olla aika mielenkiintoista. Kun ei kaikki osta omaa autoa heti kun kortin saa.
Laitteen pitäisi olla henkilökohtainen ja vain yksi saisi ajaa samalla autolla. Tai sitten muuttaa systeemi jo ajopiirturiksi henkilökohtaisella kortilla, jos niitä kuskeja ja autoja sattuu olemaan enemmän, eli aika säätämämiseksi menisi. Unohtamatta kyttäämistä ja muita juttuja.
 
Tai sitten muuttaa systeemi jo ajopiirturiksi henkilökohtaisella kortilla, jos niitä kuskeja ja autoja sattuu olemaan enemmän
Äiti äiti. Mun vakuutusmaksut on taas nousemassa, käytkö kaupassa mun autolla.
 
Äiti äiti. Mun vakuutusmaksut on taas nousemassa, käytkö kaupassa mun autolla.

Briteissähän on ihan omanlaatuisensa vakuutussysteemi, mitä tunnen vaan sen mitä telkkarissa nähnyt. Ei mitään purkkeja, vaan pisteet, moottorin koko, ja mitä lie. Turha sitä on täkäläisiin on silti verrata.

Sitä on vaan kaikenlaisia kuskeja, ja nyt tämä keskustelu lähtee raiteiltaan:rolleyes:
 
Briteissähän on ihan omanlaatuisensa vakuutussysteemi, mitä tunnen vaan sen mitä telkkarissa nähnyt. Ei mitään purkkeja, vaan pisteet, moottorin koko, ja mitä lie. Turha sitä on täkäläisiin on silti verrata.

Sitä on vaan kaikenlaisia kuskeja, ja nyt tämä keskustelu lähtee raiteiltaan:rolleyes:

Siellä on myös semmoisia vakuutuksia, että kortin haltija saa ajaa vain tiettyä autoa eikä muita. Se vakuutus taitaa siellä olla jotenkin sidottu käyttäjään eikä suoraan ajoneuvoon ja niitä sitten on erilaisia, että saako vain yhtä autoa ajaa vai mitä tahansa autoa.
 
Siellä on myös semmoisia vakuutuksia, että kortin haltija saa ajaa vain tiettyä autoa eikä muita. Se vakuutus taitaa siellä olla jotenkin sidottu käyttäjään eikä suoraan ajoneuvoon ja niitä sitten on erilaisia, että saako vain yhtä autoa ajaa vai mitä tahansa autoa.

Jotenkin näin olen itsekin asian käsittänyt. Nuorisoa siellä varsinkin rangaistaan noilla säännöillä, no rangaistaan ja rangaistaan, mutta vakuutusmaksut voi olla tähtitieteellisiä jos ajaa jollain vanhalla V8 Range Roverilla tms. Pitäiskin kaivaa joku brittiläinen vakuutusfirma ja katsoa josko siellä olisi jotain laskureita jollekin tyypilliselle jonnemobiilille:think:
 
Briteissähän on ihan omanlaatuisensa vakuutussysteemi, mitä tunnen vaan sen mitä telkkarissa nähnyt. Ei mitään purkkeja, vaan pisteet, moottorin koko, ja mitä lie. Turha sitä on täkäläisiin on silti verrata.

Sitä on vaan kaikenlaisia kuskeja, ja nyt tämä keskustelu lähtee raiteiltaan:rolleyes:
Ei mulla kyllä britanniasta ollu mitään vaan siitä että tarttee rauhallisemman kuskin tasapainoittamaan omia kaahailuja.
 
Viikonlopun kenttäkokeet on saatu valmiiksi ja tulokset on seuraavanlaiset:
Lauantaina ei tehnyt mitään tapahtumaa 2h latauksesta.
Sunnuntaina oli tehnyt mystisen 1s ajotapahtuman latauksen päättyessä.
Sunnuntai-iltana vajaan kahden tunnin latauksen päätteeksi lähdin käymään ajelulla ja tulos oli odotetun kaltainen, 1 tunti ja 49 minuuttia tyhjäkäyntiä. :D

upload_2017-9-18_0-11-41.png


Lisätutkimuksena mittailin purkin virrankulutuksen.
Auto käynnissä purkki vilkuttaa tupla vihreää 4 s välein: 5-30 mA
Pari minuuttia auton sammutuksen jälkeen purkki puskee data maailmalle, kestää vajaan minuutin: ~100 mA
Sitten menee lepotilaan, vihreä vilkkuu noin 4 s välein: 3,3-4,0 mA.
 
Onko sulla siis akkulaturi, joka sotkee tuota totaalisesti? Eihän se voi vaikuttaa pelkästään jos on roikan päässä?
 
En kyllä lämpene ajatukselle "maksa niin kuin ajat". Tässä on niin moneen muuhun, myöhemmin ikäväänkin ajatukseen ammennettavissa oleva seurantalaite, joka sen mahdollistaa.

Haluan pitää bonuskäytännöt (ehken vähiten siksi, että ne alkavat olemaan jo saldossaan täynnä).

Ymmärrän toki, että riskikiihdytys koskee ohituksia, mutta liikennevaloissa on jo tarpeeksi kaikenmaailman vanhuksia.
 
Viikonlopun kenttäkokeet on saatu valmiiksi ja tulokset on seuraavanlaiset:
Lauantaina ei tehnyt mitään tapahtumaa 2h latauksesta.
Sunnuntaina oli tehnyt mystisen 1s ajotapahtuman latauksen päättyessä.
Sunnuntai-iltana vajaan kahden tunnin latauksen päätteeksi lähdin käymään ajelulla ja tulos oli odotetun kaltainen, 1 tunti ja 49 minuuttia tyhjäkäyntiä. :D

upload_2017-9-18_0-11-41.png


Lisätutkimuksena mittailin purkin virrankulutuksen.
Auto käynnissä purkki vilkuttaa tupla vihreää 4 s välein: 5-30 mA
Pari minuuttia auton sammutuksen jälkeen purkki puskee data maailmalle, kestää vajaan minuutin: ~100 mA
Sitten menee lepotilaan, vihreä vilkkuu noin 4 s välein: 3,3-4,0 mA.

Tämähän toimii juuri niinkuin pitää, eiku?:facepalm: Ajatelkaa millainen sotku siitä olis tullut kun Berner ja kumppanit olisi saannut tälläiset boxit pakollisiksi kaikkiin autoihin!
 
Onko sulla siis akkulaturi, joka sotkee tuota totaalisesti? Eihän se voi vaikuttaa pelkästään jos on roikan päässä?

CTEKin akkulaturi. Boksi mittaa akun jännitettä ja päättelee sen mukaan milloin auto on käynnissä. Normi lohkolämmitin ei vaikuta boksiin mitenkään.

Tämähän toimii juuri niinkuin pitää, eiku?:facepalm: Ajatelkaa millainen sotku siitä olis tullut kun Berner ja kumppanit olisi saannut tälläiset boxit pakollisiksi kaikkiin autoihin!

Juurikin näin, "tekniikka on jo olemassa..." Tekniikka ehkä on, mutta muuttujia on pikkasta vaille paljon eri autojen ja käyttäjien välillä.
 
CTEKin akkulaturi. Boksi mittaa akun jännitettä ja päättelee sen mukaan milloin auto on käynnissä. Normi lohkolämmitin ei vaikuta boksiin mitenkään.



Juurikin näin, "tekniikka on jo olemassa..." Tekniikka ehkä on, mutta muuttujia on pikkasta vaille paljon eri autojen ja käyttäjien välillä.

Eniten mua huolestuttaa se että ihmiset vapaaehtoisesti tekee nyt sen lehmän työn ja beta-testaa näitä. Fakta on se että tähän tämä paska on menossa, kaikkea vahditaan halusit tai et.

Sitten juhlitaan kun saadaan 22% alennusta ja ajetaan alinopeutta tuolla liikenteessä ja lopuksi hintoja korotetaan 50% koska jonkun se boxi ym. pitää maksaa ja autoilijahan tunnetusti maksaa kaiken tässä maassa, että onnea vain. Yhtään sen halvempaa tämä ei tule olemaan.:tup:
 
Eniten mua huolestuttaa se että ihmiset vapaaehtoisesti tekee nyt sen lehmän työn ja beta-testaa näitä. Fakta on se että tähän tämä paska on menossa, kaikkea vahditaan halusit tai et.

Ymmärrän. Ennemmin tosin mä haluan itse betatestata tätä ja nähdä nämä sudenkuopat jo nyt, ettei tule myöhemmin sitten yllätyksenä. Siksi tämä onkin perheen kakkosautossa jolla sahataan tasan yhtä väliä: työpaikka - koti - työpaikka.
 
Eniten mua huolestuttaa se että ihmiset vapaaehtoisesti tekee nyt sen lehmän työn ja beta-testaa näitä. Fakta on se että tähän tämä paska on menossa, kaikkea vahditaan halusit tai et.
Totta kai se on menossa - ei kai ne tienvarsimainoksia huvikseen ole laittaneet (esim. Turussa).

Itsellä kyllä vaihtuu yhtiö välittömästi sellaiseen joka tarjoaa halvimman "ei-isoveli-seuraa" vakuutuksen. Hmm... Koskahan noita voisi alkaa ulkomailta katsomaan tosissaan - tai olisiko saumaa uusille yrittäjille vakuutuspuolella kun veikkaan että aika moni ei tykkää isoveljestä auton takapenkillä valvomassa missä ajat, koska ja miten...
 
Taidan seuraavaksi autoksi ostaa sen 60-luvun vehkeen niin siinähän seuraavat OBD-portista ihan rauhassa!
 
Nykyinen ei seuraa OBD-portin kautta, joten tuskinpa tulevatkaan sitä tulevat tekemään. Tämä on GPS jossa on kiihtyvyysanturit, ei muuta. OBD tuskin tarjoaa yhtään mitään lisäinfoa.
 
Nykyinen ei seuraa OBD-portin kautta, joten tuskinpa tulevatkaan sitä tulevat tekemään. Tämä on GPS jossa on kiihtyvyysanturit, ei muuta. OBD tuskin tarjoaa yhtään mitään lisäinfoa.
Jep.
Käytännössä, ja varmasti testilaitteena onkin toiminutkin, tuo on vain kännykkä. Tosin paremmilla gps antenneilla että toimii konepellin alla.
 
Eniten mua huolestuttaa se että ihmiset vapaaehtoisesti tekee nyt sen lehmän työn ja beta-testaa näitä. Fakta on se että tähän tämä paska on menossa, kaikkea vahditaan halusit tai et.
En itsekkään lähtökohtaisesti pidä suuntauksesta, mutta meinaatko ettei nämä tule jos testaajia olisi? Tosin mieluusti olen mukana tekemässä systeemistä vähemmän huonoa.

Sitten juhlitaan kun saadaan 22% alennusta ja ajetaan alinopeutta tuolla liikenteessä ja lopuksi hintoja korotetaan 50% koska jonkun se boxi ym. pitää maksaa ja autoilijahan tunnetusti maksaa kaiken tässä maassa, että onnea vain. Yhtään sen halvempaa tämä ei tule olemaan.:tup:

Systeemi ei kannusta alinopeutta ajamiseen, vaan jopa rankaisee siitä. Siinä olet oikeassa, että vakuutukset ei halpene. Sama se tuleeko purkkia vai ei.
 
Joskus kuulin juttua että jopa ammatti vaikuttaa vakuutusmaksuihin. Onkohan ollut oikeasti noin tai vaikuttaako edelleen.
Kyllä sitä ainakin kysytään kun pyytää tarjouksia. Samaten postinumeroalue vaikuttaa vakuutusmaksuihin ja se onko auto kadun varressa, parkkiluolassa vai missä parkitettuna. Myös se nostaa vakuutusmaksuja jos ilmoitat, että ajat kilsakorvattuja ajoja työnantajan piikkiin.

Eikö suomessakin menty noihin henkilökohtaisiin, ei autokohtaisiin vakuutuksiin?
Liikennevakuutuksen kiinteä bonustaulukko poistuu: Mitä riskaabelimpi kuski, sitä kalliimpi vakuutus
 
Viimeksi muokattu:
Viideltä päivältä dataa tallessa. Alennus 22% eli 79 pistettä. Heikoimmat pisteet 68 ja parhaat 88.

Ensimmäiset kaksi päivää meni mietiskellessä, kuinka tuolla saisi täydellisen ajosuorituksen. Tulin siihen tulokseen, että se vaatisi täysin muusta liikenteestä vapaan ajoympäristön. Kolme seuraavaa päivää on mennyt laitetta sen kummemmin noteeraamatta ja keskiarvo on kokoajan pysynyt samana. Ainakin Oulun alueella on täysin mahdollista ajaa, jopa helposti, 20% alennuksen tuottavalta ajotyylillä. Poislukien ehkä ilta- ja aamupäiväruuhkan kiivaimmat 15 minuuttia keskustassa. Eikä varmasti ole tien tukkona saati muulle liikenteelle haitaksi vaikka pyrkii tuohon hyvään pistemäärään.
 
Ottaako OP:n isovelivakuutus muuten huomioon auton seisomisen vai onko 30pv/kk liikenteessä oleva auto "turvallisempi" kuin 30pv tallissa seisova?
 
Ottaako OP:n isovelivakuutus muuten huomioon auton seisomisen vai onko 30pv/kk liikenteessä oleva auto "turvallisempi" kuin 30pv tallissa seisova?
Tuosta kannattaa laittaa kyselyä OP:lle. Olen melko varma että eivät ole ottaneet huomioon koko asiaa. Periaatteessa bonuspisteitä pitäisi tulla siitä että pitää sen pirssin pois vahinkojen tieltä.
 
Mikä on OPn tavoiteltu loppuasetelma tässä? Ihmiset ajavat niin varovasti, ettei tule onnettomuuksia ja silti maksaa vakuutusta = ilmaista rahaa? Eikös tässä vähän ammuta omaan nilkkaan, kun eikös vakuutusyhtiöt tavallaan elä kolareilla eli ihmisten pelolla maksumieheksi joutumisesta.

Epäilen että jossain vaiheessa autonomisten autojen valmistajat alkavat mainostaa maksavansa kulut, mikäli heidän autonsa on syypää onnettomuuteen.
 
Mitä tähän asti on tapahtunut:

- Koneellisesta autopesusta tuli matka ja kartan mukaan auto oli pomppinut ympäri ämpäri pesuhallin kiinteistöä.
- Auto oli huollossa ja siitäkin tuli matka. Auto myös ajoi GPS:ssän mukaan metsässä huollon aikana. Odotan millainen matka katsastuksesta tulee.

Edelleenkin aivan umpisurkea kapistus, joka aiheuttaa enemmän ongelmia kuin parantaa ajoa. Laite olisi ehkä hieman parempi, jos se pystyisi seuraamaan auton sielunelämää. Voimakas jarrutus olisikin oikeasti jarrutus, jossa jarrupedaalia painetaan yli 40% sen liikeradasta ja samanlainen toteutus kiihdytyksissä kaasun kanssa.

Jarrutuksista rankaiseminen on kyllä aivan saatanasta, koska "voimakas jarrutus" syntyy todella pienessäkin vauhdissa. GPS-laitteelle riittää, että auto nytkähtää hieman jarrutuksen aikana esim. Stop-merkille pysähdyttäessä ja tämä ei ole millään tavalla riippuvainen sen hetkisestä nopeudesta.

Ei voi suositella ilman useamman vuoden viilausta.
 
Laitoin tuonne sähköpostia, että voisivat lisätä ominaisuuden, jossa näitä harhahyppelyitä voisi poistaa tai lisätä kommentteja, jotta reitin todellinen luonne paljastuisi seuraajalle. Samoin annoin palautetta siitä, että mitä virkaa tuolla puhelimen sovelluksella on kun mielenkiintoisin data löytyy nettisivulta.
 
Erinomaista! Kyllä henkilö, joka ottaa autoonsa seurantalaitteen, myös sen verran yhtiön edessä matelee, että alkaa manuaalisesti vielä tarkistaa ja korjata laitteen toimintaa. Hyvä hyvä.

kuinka alas voi ihminen vajota?
 
Erinomaista! Kyllä henkilö, joka ottaa autoonsa seurantalaitteen, myös sen verran yhtiön edessä matelee, että alkaa manuaalisesti vielä tarkistaa ja korjata laitteen toimintaa. Hyvä hyvä.

kuinka alas voi ihminen vajota?

Meinaat, että noista purkeista pitäisi niin paljon älyä löytyä, että tietävät, milloin autoa kenkii huoltomies ja milloin sinä?
 
Järjestelmä on tehtävä erehtymättömäksi. Säännöllisestä Yhteistyökumppanin™ liikkeessä huollattamisesta voisi saada pienen alennuksen (hintaa ei nosteta niin paljon). Tieto huollossa käynnistä menee tietenkin suoraan vakuutusyhtiölle. Muista huolloista ei niin väliä.

Matkustamoon pitää myös saada mikrofoni. Klassisen musiikin kuuntelu antaa lisäpisteitä kun taas aggressiivinen musiikki tai ajonaikainen keskustelu vähentää niitä.
 
Meinaat, että noista purkeista pitäisi niin paljon älyä löytyä, että tietävät, milloin autoa kenkii huoltomies ja milloin sinä?
Kyllä se teoriassa mahdollista olisi, mutta ei nykypurkeissa, eikä nykytekniikalla. Se edellyttäisi kuitenkin ajonestolaitetta ja kuljettajan tunnistusta.

Meinaatkos sinä taas, että vakuutusyhtiöiden sovellus, jonka ainoa käyttötarkoitus on heidän näkökulmastaan saada autoilija ajamaan mahdollisimman vähän ja hiljaa, voisi sisältää ominaisuuden, jolla hurjasteluita voi poistaa historiasta säilyttäen täydet vakuutusalennukset?

Ei tässä seurannassa ole oikeasti mitään järkeä, mutta jos tällaiseen "kuivana kakkoseen" -menetelmään on halukas taipumaan, niin sitten pitää käytännössä olla valmis kärsimään näistä lieveilmiöistäkin. Ei muuta kuin seuraavalla kerralla itse kyytiin valvomaan koeajoa ja valittamaan jarrupalojen vaihdon jälkeen huoltomiehelle, että ei saa jarrutella noin voimakkaasti, kun sitten vakuutus maksaa 50snt enemmän.
 
Tämän järjestelmän järjellisyyteen tai järjettömyyteen puututaan vasta siinä vaiheessa kun iltapäivälehdissä on uutinen miten 11 kuukautta aiemmin katsastettu uudehko auto karkasi moottoritiellä käsistä koska äkkitilanteessa jarruttaessa ruostuneet jarrupalat repesivät irti ja löivät renkaan lukkoon ja auto lensi ajoradalta päiväkodin pihaan ja rusikoi 27 3-6 vuotiasta. Kuljettaja sanoi että halusi pitää vakuutusmaksut alhaisina eikä koskaan painanut jarrua.
 
Kyllä se teoriassa mahdollista olisi, mutta ei nykypurkeissa, eikä nykytekniikalla. Se edellyttäisi kuitenkin ajonestolaitetta ja kuljettajan tunnistusta.

Meinaatkos sinä taas, että vakuutusyhtiöiden sovellus, jonka ainoa käyttötarkoitus on heidän näkökulmastaan saada autoilija ajamaan mahdollisimman vähän ja hiljaa, voisi sisältää ominaisuuden, jolla hurjasteluita voi poistaa historiasta säilyttäen täydet vakuutusalennukset?

Ei tässä seurannassa ole oikeasti mitään järkeä, mutta jos tällaiseen "kuivana kakkoseen" -menetelmään on halukas taipumaan, niin sitten pitää käytännössä olla valmis kärsimään näistä lieveilmiöistäkin. Ei muuta kuin seuraavalla kerralla itse kyytiin valvomaan koeajoa ja valittamaan jarrupalojen vaihdon jälkeen huoltomiehelle, että ei saa jarrutella noin voimakkaasti, kun sitten vakuutus maksaa 50snt enemmän.

Onnistuu jo tuolla laitteella, koska siihen on saatavissa kuljettajan tunnistus tägillä lisävarusteena ja sen saa myös kytkettyä auton ajonestoon ynnä muita hienouksia mitä tuolla op:n sovelluksella ei vain tueta.
 
Onnistuu jo tuolla laitteella, koska siihen on saatavissa kuljettajan tunnistus tägillä lisävarusteena ja sen saa myös kytkettyä auton ajonestoon ynnä muita hienouksia mitä tuolla op:n sovelluksella ei vain tueta.
Mitä se pelkkä tagi auttaisi, varsinkaan jos se olisi liitetty ajonestoon, kun sitten se huoltomies ei voisi ajaa testiajoa huoltojen yhteydessä/jälkeen lainkaan. Jos se taas ei olisi kytketty ajonestoon, niin eihän sillä olisi mitään virkaa, kun siinä tapauksessa autolla voisi ajella miten sattuu, kunhan vain "vahingossa unohtaa" tagitarran kotiin jne.
 
Mitä se pelkkä tagi auttaisi, varsinkaan jos se olisi liitetty ajonestoon, kun sitten se huoltomies ei voisi ajaa testiajoa huoltojen yhteydessä/jälkeen lainkaan. Jos se taas ei olisi kytketty ajonestoon, niin eihän sillä olisi mitään virkaa, kun siinä tapauksessa autolla voisi ajella miten sattuu, kunhan vain "vahingossa unohtaa" tagitarran kotiin jne.

Se tägi on sitä varten, että voidaan erottaa kuljettajat eikä sillä sen ajoneston kanssa ole mitään tekemistä. Toimii ilman sitäkin.
 
Se tägi on sitä varten, että voidaan erottaa kuljettajat eikä sillä sen ajoneston kanssa ole mitään tekemistä. Toimii ilman sitäkin.
Jos vakuutus on autokohtainen, niin mitä sillä on merkitystä kuka sillä ajaa? Ja jos se taas ei ole autokohtainen, niin sitten pitää muuttaa lakia, kun liikennevakuutus on kuitenkin pakollinen, eli jos autossa ei ole vakutuusta eri kuljettajan ajaessa, niin silloin sillä ei saa julkisella tiellä ajaa. Tässä taas tulee se ajonestolaite kyseeseen. Vai onko tunnistamattomilla kuljettajilla aina kalliimpi vakuutusmaksu ja jos on, niin kuka sen sitten maksaa ja millä perusteella tunnistamattoman kuskin ajelut vaikuttavat vakuutusten kokonaiskustannuksiin?

Pointti oli, että aika helkutisti on vielä kaikenlaisia selvitettäviä porsaanreikiä ja muuta omituista tässä seurantasekoilussa.
 
Ja itse huomasin, että GPS on epätarkka eli ajelen jalkakäytävällä ja jopa talojen läpi sekä ojassa. Mutta ei olisi pitkä matka siihen, että saadaan päiväkohtaiset maksut eli maksat vain niiltä päiviltä, kun ajat. Ja maksat enemmän viikonloppuajosta tai maksat esim. 21.00-07.00 välisenä aikana isompia vakuusmaksuja.
 
Jokainen jarrutus on rankaiseva ja se on väärin. Tällä ajanut nyt Turun aamuliikenteessä töihin ja iltapäiväliikenteessä takaisin. Ohikulkutietä käytän etten mene keskustaan ja parhain tulos on 59. Jopa kaasun nostaminen on välillä tälle laitteelle sama kuin "äkkijarrutus" mitä seurasin nettisaitilta tuota. Aika uskomaton vehje. Toimii kyllä hyvin kun köröttelee jossain suoraa tietä taajamassa, mutta jos on vähänkin muuta liikennettä ja aikoo töihin päästä hidastamatta muita... no go.
 
Siis minkä ihmeen takia joku antaisi tietonsa suomalaiselle firmalle? Sivua nopeasti silmäilemällä en löytänyt tietoa vakuutusmaksujen alennuksesta tms :confused:
 
Max 25% alennus
Oikeasti? :D Älkää nyt hemmetissä menkö tollaseen kusetukseen mukaan jos siitä ei edes makseta kunnolla. Suomalaiset ajavat muutenkin niin vähän että hidastelemalla liikenteessä ei säästä juuri mitään rahaa. Luuriin kyllä löytyy noita ajotapasovelluksia jos sellasta on ihan pakko käyttää. Ja ne ei vuoda tietoja suomalaisille.
 
Oikeasti? :D Älkää nyt hemmetissä menkö tollaseen kusetukseen mukaan jos siitä ei edes makseta kunnolla. Suomalaiset ajavat muutenkin niin vähän että hidastelemalla liikenteessä ei säästä juuri mitään rahaa. Luuriin kyllä löytyy noita ajotapasovelluksia jos sellasta on ihan pakko käyttää. Ja ne ei vuoda tietoja suomalaisille.
No mutku ne lupas -25% ja tuulipuvut kahisee!
 
Eipä ole tuo enää 21.9 jälkeen päivittänyt matkoja. Tuli kokeiltua meinaat ajaa Turku - Hese - Turku joten sais nähdä mitä mieltä se on 120km/h motarista ja pätkimisestä tunneleissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 691
Viestejä
4 496 063
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom