OP:n ajotapapilotti keskustelu

No kun katsoo miten ihan mikä tahansa vaikuttaa, esim. kameratolpat (nopeuden sahaamista, jarruttelua), niin ei ole mielestäni kovin kaukaa haettua että tuollainen "me kerrotaan miten sun pitäis ajaa ja unohdat sen muun liikenteen tai autokoulun" -laite ei varmaan ainakaan paranna asiaa...
Tasan samaa mieltä. Minun mielestä valvonta ja holhous on jo aikoja sitten mennyt ihan absurdiksi mm. lievien ylinopeuksien osalta. On ihan hilkun päässä että otanko kaikki ajoneuvoni pois gridistä ja alan ajelemaan ihan miten lystää. Työmatkalla tietty vähän ikävää jos joutuu ajella poliiseja karkuun, mutta sitten voisin ehkä muutenkin siirtyä valtion elätettäväksi niin ei tarvitse sitäkään enää miettiä. En ylipäätään tykkää siitä retoriikasta, missä yhteiskunnan pohjasakkaa on töissäkäyvä ja yhteiskunnalle tuottava yksityisautoilija. Minun elämistä hankaloitetaan jatkuvasti ihan joka sektorilla ja suurimmilta osin juuri tuollaisten OP:n kaltaisten ääliöiden vuoksi, joiden takia pitää alentua samalle tasolle kuin ne imbesillit joille kaupassa käynti on kiitosta ja ylistystä vaativa suoritus.
 
Siinä tapauksessa olisi pitänyt kirjoittaa:
"Hyödynnä moottorijarrutusta aina kun on tarve hidastaa nopeutta"

Ei se saatana ole niin vaikeaa. Mutta onhan se jos ei ole edes pienintä kykyä ajatella... Ei saatanan saatana.

Ja sitten, kun ihmiset käyttävät moottorijarrutuksia, niin sitten ihmetellään, että jarrut ovat jumissa/ruosteessa. Kiitos vaan sen takia, kun niitä ei käytetä.

Ihmettelen sitä, että osallistuin itsekkin ja tuli viestiä, että laite on postissa. En tiedä, miten ne mahtaa pitää, jos ei hae pakettia tai sitten pitää koko 3kk laitteen vaan paketissa. Itsellä on pelkästään liikennevakuutus, niin tuon mukaan minun ei pitäisi pystyä edes liittymään tähän eli OP:een sivuilla on näin:

Koska vahinkojen todennäköisyyksien ja ajotapaan liittyvien tietojen yhteyksiä voidaan tilastollisesti tulkita toistaiseksi vain kolarivahinkojen osalta, pilottiin osallistuminen on mahdollista vain ajoneuvolla, jonka vakuutuksessa on kolariturva. Kevytkaskoon ja Superkaskoon sisältyy kolariturva, jota Osakaskossa ei ole. Koska ajotavalle ei voida määrittää samanlaista yhteyttä Osakaskon maksuihin kuin kolariturvan sisältävien vakuutusten maksuihin, Osakaskolla vakuutetulla ajoneuvolla ei voi osallistua pilottiin.

Pilotti ei myöskään koske lakisääteistä liikennevakuutusta, jonka tarkoitus on korvata toisille osapuolille aiheutettuja vahinkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään taas laite sekoillut useamman kerran. Sijainti näkyy kartalla ihan väärissä paikoissa ja osa matkasta puuttuu kokonaan kartalta.
Kyseessä näköjään vähän tämmöinen toimii ei toimi toteutus. Yhden kerran aiemmin asiasta kysyin ja silloin oli kuulemma niiden päässä jotain vikaa missä tuosta datasta kartalle tiedot muodostetaan.
Melkein kaikki pisteetkin lähti pois.
 
Tänään taas laite sekoillut useamman kerran. Sijainti näkyy kartalla ihan väärissä paikoissa ja osa matkasta puuttuu kokonaan kartalta.
Kyseessä näköjään vähän tämmöinen toimii ei toimi toteutus. Yhden kerran aiemmin asiasta kysyin ja silloin oli kuulemma niiden päässä jotain vikaa missä tuosta datasta kartalle tiedot muodostetaan.
Melkein kaikki pisteetkin lähti pois.
Lähteehän ne pisteet jos oot kaahannu 4592kmh keskustassa ja ajanu ostarin läpi ja ylittäny joenki ilman siltaa. :P
 
Jos asentaisi mujan autoon tai moottoripyörään salaa tuon ja pitäisi oman auton vapaana moisesta jäljittäjästä :vihellys::p:rofl::think:
 
Jos asentaisi mujan autoon tai moottoripyörään salaa tuon ja pitäisi oman auton vapaana moisesta jäljittäjästä :vihellys::p:rofl::think:

Helposti sen saa kyllä niin laitettua ettei matti meikäläinen sitä huomaa ollenkaan. Asiaa helpottaa vielä mikäli omistaa semmoisen auton missä akku ei ole näkyvillä.
 
Helposti sen saa kyllä niin laitettua ettei matti meikäläinen sitä huomaa ollenkaan. Asiaa helpottaa vielä mikäli omistaa semmoisen auton missä akku ei ole näkyvillä.
Moniko oikeasti katsoo sinne konepellin alle sen tarkemmin. Itselläni ainoa syy avata konepelti on nykyään tuulilasinpesunesteen lisääminen. Siellä konehuoneessa voisi olla ihan mitä vain ja en sitä todenäköisesti huomaisi ennen pesunesteen loppumista, jos silloinkaan.
 
Tuli tässä mieleen että meidän, jotka ajelevat hieman dynaamisemmin, pitäisi ottaa nuo laitteet autoihin. Saisi vakuutusyhtiöille oikeaa dataa, eikä vain hissuttelijoiden letkanvetoa. :)
 
vahinkojen%20m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4.jpg


Dynaamiset BMW-kuskit ainakin hyötyisivät moisesta.
 
Tuli tässä mieleen että meidän, jotka ajelevat hieman dynaamisemmin, pitäisi ottaa nuo laitteet autoihin. Saisi vakuutusyhtiöille oikeaa dataa, eikä vain hissuttelijoiden letkanvetoa. :)
Tämä kävi omassakin mielessä; ottaisi tuollaisen laitteen testiin ja ajaisi sik... normaalilla tavalla sen mitä ajelee (näin pyöräkaudella auto voi seistä 5pv viikossa niin että emäntä ajaa sillä pienen lenkin parina päivänä ja itse ehkä kerran viikossa)...
 
Oli pakko rekistöröityä tänne, jotta voin ottaa osaan keskusteluun. Itselläni on laite ollut 2 päivää kiinni ja en ottaisi tällä olevaa vakuutusta ollenkaan.

Jarruttamisesta rangaistaan, kiihdyttämisestä nopeusrajoitukseen rangaistaan, rampeilla suositusnopeuden ajamisesta rangaistaan. Laite ja ohjelma on suunniteltu loputtoman suoran tien ajamiseen, jossa ei tule muita autoja vastaan tai eteen. Itselläni on tunne, että pisteytyksen seuraaminen tulee vielä johtamaan vahinkoon.
 
Antaako tää siis jotain reaaliaikaista palautetta - kuten kännykkä piippaa jos menee yli rajojen? Jos omaa normaalireittiä kuvittelisin ajavan, niin eräältä rampilta ylinopeudet 40kmh päivittäin melkein, sama toisella rampilla satasesta 50kmh, varsin nopea jarrutus tai hidastus, eli tuplat missä se merkki nyt sattuukaan olemaan... ja silti ajan taloudellisesti enkä kaahaa turhaa, koska ei sakot kiinnosta. Nuo pari ramppia nyt riskipaikkoja, mutta eipä ole poliiseja näkynyt.
 
Antaako tää siis jotain reaaliaikaista palautetta - kuten kännykkä piippaa jos menee yli rajojen? Jos omaa normaalireittiä kuvittelisin ajavan, niin eräältä rampilta ylinopeudet 40kmh päivittäin melkein, sama toisella rampilla satasesta 50kmh, varsin nopea jarrutus tai hidastus, eli tuplat missä se merkki nyt sattuukaan olemaan... ja silti ajan taloudellisesti enkä kaahaa turhaa, koska ei sakot kiinnosta. Nuo pari ramppia nyt riskipaikkoja, mutta eipä ole poliiseja näkynyt.

Ei anna reaaliaikaista vaan, kun ajo on lopetettu ja auto sammutettu niin se päivittää ne tiedot nettiin hetken viiveellä mistä puhelimen appi ne hakee. Vaihtoehtoisesti ne voi netin kautta myös katsoa minkälaiset tulokset on saatu.
Ihan täysi fiasko rehellisesti. Antanut itselleni 150km/h nopeuksia taajamassa, kun on hieman sekoillut sijainnin kanssa.
 
Palaute tulee jälkikäteen ja se laskee tavoiteltavaa alennusprosenttia. Laite antaa ripeistä kiihdytyksistä miinuspisteitä. Tänään kiihdyttelin reippaasti 50km/h - > 105km/h nopeuteen työmaan jälkeen ja tämä oli suuri synti palautteen mukaan moottoritiellä.

Laite ei myöskään osaa ottaa huomioon hidastetöyssyjä, joihin ei auta lujaa jarrutella. Parhaimmat pisteet saa nostamalla kaasun ja antamalla auton lipua alle 20km/h hidasteisiin ilman jarrulla käyntiä. Kokeilkaapa tehdä tätä ruuhka-aikoihin ja peräänajo on todellinen uhka, kun lipumisen saa aloittaa 50m ennen töyssyä eikä auton jarruvalot välähdä hidastamisen merkiksi.

Samaa hulluutta on ramppeihin jarruttaminen. Järjestelmän mukaan on palkittavaa alkaa tiputtamaan vauhtia ennen rampille siirtymistä, jotta a) ei joudu jarruttamaan liian lujasti b) voimakkaasti kaartuvaa ramppia ei voi ajaa edes 30 km/h ilman miinuspisteitä. Pisteytys luo aivan käsittämättömiä vaaranpaikkoja, kun voimakkaista jarrutuksista rangaistaan. Kertaakaan ei ole tämän testin aikana auton omat turvallisuusjärjestelmät (Abs, Esp) puuttuneet ajamiseen, mikä antaa aika hyvän kuvan kuinka "voimakkaista" kiihdytyksistä tai jarrutuksista edes puhutaan.

Risteysalueet pitäisi hyvien pisteiden saamiseksi pystyä ajamaan pysähtymättä. Valoihin pysähtymisestä rangaistaan, jolloin on taloudellisesti kannattavaa ajaa vaihtuvia valoja päin ajon pysymiseksi sujuvana.
 
Ei anna reaaliaikaista vaan, kun ajo on lopetettu ja auto sammutettu niin se päivittää ne tiedot nettiin hetken viiveellä mistä puhelimen appi ne hakee. Vaihtoehtoisesti ne voi netin kautta myös katsoa minkälaiset tulokset on saatu.
Ihan täysi fiasko rehellisesti. Antanut itselleni 150km/h nopeuksia taajamassa, kun on hieman sekoillut sijainnin kanssa.

Hyvä beta testi kuitenkin, todistettavasti näyttää mitä sattuu ja tästä voi vetää suoran viivan bernerin visioihin. Ei siis toimi juuri millään tasolla. Itse kun jollain sovelluksella katselin omia ajoja muutama vuosi takaperin, niin gps näytti vaan suunnilleen sinnepäin, ei toki mitään nopeuksia tai muuta dataa, vaan mutkat suoriksi tyyliin.

Saksan rekkaterrorismi tulee mieleen, siinähän oli sentään jotain dataa missä ja milloin ja miten auto meni. Mutta sen tarkemmin mitä tapauksesta muistan, niin onhan tuossa bugeja enemmän kuin riittävästi.
T1kkaaja ehtikin jo heittää omaa kommenttia. Seuraan ketjua:kahvi:
 
Kun tämän OP:n systeemin markkinoinnin ensimmäisen kerran näin, niin että voisihan sen ottaa jos samalla hankkisi gps blockerin..

Silloin taitaisi jäädä hinnanalennukset saamatta.
 
Nyt kun tällä tullut ajeltua, pakko yhtyä. Ei tämän kanssa voi kyllä mitään ajaa missään. Mietin et jos tämä asennettuna (1.4 litrainen vapari Fiati) se sakottaa ykköstiellä motarilla tehdystä 80km/h -> 120km/h kiihdytyksestä kolmosvaihteella (johon menee tolla autolla n. tunti), niin voin vaan kuvitella miten paljon tämä whineää jollain autolla jossa on oikea moottori. Kivihoviin tultaessa 60km/h rajoituksena ja loiva mutka, sakottii sitten siitäkin et liian voimakkaasti menin muka siihenkin... Ei saatana mitä paskaa. Kaupungilla ajo on rangaistavaa, pahintaa on pysähtyä tai edes painaa jarrua missään välissä, yhtälailla se rankaisee myös valoista kiihdytyksiä tai ihan normaali mutkia mitä kaupunkiajossa nyt joskus ehkä jossain on.

Ei jatkoon.
 
Mikä saa ihmisen kokeilemaan tälläistä ja myymään tiedot ilmaiseksi vakuutusyhtiölle!? 1000€/kk niin saa laittaa tuollaisen mun autoon ja jos haluaa mainostaa sitä tai jotain muuta mainosta niin pistetään pakettihintaan 1500€/kk.
 
Mikä saa ihmisen kokeilemaan tälläistä ja myymään tiedot ilmaiseksi vakuutusyhtiölle!? 1000€/kk niin saa laittaa tuollaisen mun autoon ja jos haluaa mainostaa sitä tai jotain muuta mainosta niin pistetään pakettihintaan 1500€/kk.

sekä mahdollisuuden vaikuttaa vakuutusmaksuunsa.
joka on siis -25%.

Pilotti ja betatestihän tuo on, ja nyt luettujen kokemusten mukaan ei toimi kovin hyvin. 3kk kestää tuo kokeilu ja sen jälkeen osallistujat voi kertoa vaikka täällä tuliko sitä alennusta ja miten muuten meni.
 
Mikä saa ihmisen kokeilemaan tälläistä ja myymään tiedot ilmaiseksi vakuutusyhtiölle!? 1000€/kk niin saa laittaa tuollaisen mun autoon ja jos haluaa mainostaa sitä tai jotain muuta mainosta niin pistetään pakettihintaan 1500€/kk.

Itseäni kiinnostaa ihan kohtalaisesti tällainen. Tätähän on Berner visioinut jokaiseen autoonkin jossain vaiheessa ja toki jatkossa melko monikin vakuutusyhtiö tällaisia suosittelee. Nyt tämän vielä lyhyen kokeilun perusteella tämä sakottaa jo käytännössä normista ajeluista, välillä taas antaa Turun keskustaan jotain päättömiä lukemia tyyliin 177km/h halki keskustan aamukasilta. No okei, ehkä autollani vapaassa pudotuksessa Jupiterilla tuota vauhtia päästään. Nyt kun tietää kuinka hiton heikko ja turha kapine tuo on, täytyisi tätä viilata aivan helvetin paljon jotta tästä olisi käytännössä mitään hyötyä missään. Laitteen epätarkkuus sekä autistinen sakottaminen normaaliajosta on täysin uskomatonta. Eläkeläisille jotka ovat tien tukkona tai joillekin Auris Hybridikuskeille varmasti sopiva peli.
 
Itse lähdin tähän pelkästään sen takia, että saan tietoa tulevaisuuden vakuutusmaksuista ja voin hyödyntää tätä tietoa vuoden sisään tulevassa auton vaihdossa. Jo nyt on käynyt selväksi, että 150+ heppaset autot tulevat kärsimään vakuutusmaksuissa tällaisesta järjestelmästä.
 
Itse lähdin tähän pelkästään sen takia, että saan tietoa tulevaisuuden vakuutusmaksuista ja voin hyödyntää tätä tietoa vuoden sisään tulevassa auton vaihdossa. Jo nyt on käynyt selväksi, että 150+ heppaset autot tulevat kärsimään vakuutusmaksuissa tällaisesta järjestelmästä.

Njoo, kärsivät jo nyt.

Lisäksi voidaan spekuloida, että onko tuolla virhepisteiden välttämisellä (todella laiska ajo) ja vakuutusvahinkojen välttelyllä kuinka suuri korrelaatio. Tapahtuuko niille laiskoille kuskeille oikeasti vähemmän.
 
Näköjään kun ajaa kuten talvella, eli todella hissutellen ja toooodella loivien muutoksien kanssa niin vakuutusbonukset kasvaa... Yhtään ei varmaan aiheuta närää kiihdyttää autoa kuten 80-luvun 200d mersua ja pysäyttää kuten pappatunturia olemattomin rumpujarruineen...

Tätähän se Berner tosiaan visioi joskus. Taitaa tulevaisuus olla sellainen jottei paljoa yli 1.0 ekojuustoja suurempia kannata hankkia, siis jos tästä tulee pysyvämpi juttu. Kuten aiemmin mainittu niin tästä tosiaan puuttuu muun liikenteen havainnointi-ominaisuus ja täten kaikkia törttöjä väistellessä itse sitten nostat vakuutusmaksuja...
 
joka on siis -25%.

Pilotti ja betatestihän tuo on, ja nyt luettujen kokemusten mukaan ei toimi kovin hyvin. 3kk kestää tuo kokeilu ja sen jälkeen osallistujat voi kertoa vaikka täällä tuliko sitä alennusta ja miten muuten meni.
Mä haluan nähdä sen kaverin joka saa tuosta - 25% alennusta, veikkaan että on +25% lukemani perusteella.
 
Mielestäni on kuitenkin hyvä, että OP on tällaisen pilotoinnut nyt. Mikäli käyttäjien palautetta kuunnellaan, niin eiköhän pienellä viilailulla tästäkin saada ihan ok. Erinomaista ei ikinä, mutta suht toimiva. Propsit ainakin siitä että ensimmäisenä lähtevät kokeilemaan tällaista rajatulla testijoukolla. Voisin kuvitella että tähän pilottiin tulee enemmänkin tekniikkaorientoitunutta porukkaa, jolta saa hyvää palautetta ja kritiikkiä. Joltain soccer-mom tasoiselta ihmiseltä kun tuskin mitään rakentavaa irtoaa.
 
Tälle laitteelle on 20m liian lyhyt matka. Kävin tuossa tankkaamassa ja ajoin parkkiin. Eipä näkyny matkaa. Mutta asiaan, jos joltain varastetaan auto ja tällä laitteella voidaan jälkikäteen selvittää auton sijainti.

Tämä laite olisi yrityksille/verottajalle parempi/helpompi työmatkojen seurantaan. Voitaisiin erotella omat ajot ja työmatkat erikseen. Mutta olisi huono juttu siinä, että jos on esim. 120km työmatkaa ja asuu viikot kaverin, rakkaan tai jonkun tutun luona. Verottaja pystyisi jälkikäteen todistamaan, oletko ajellut vai et.
 
Haha, kuten aiemminkin sanoin, niin omaksumalla yhtä varovainen ajotyyli kuin talvella, näyttäisi auttavan nostamaan prosentit aika korkeiksi

Mitenhän se muuten talvella toimii, voi tulla sudituksia joita esp toki korjaa, ja jarrutuksia joissa abs rapisee. Tämä siis ihan autosta ja kuskista riippuen. Tuo pilottijaksohan taitaa olla 3kk kestoltaan, jaksanut tarkistaa koska alkanut ja koska loppuu... talviajo kuitenkin voi näyttää erilaisia käppyröitä.

Voisin kuvitella että tähän pilottiin tulee enemmänkin tekniikkaorientoitunutta porukkaa, jolta saa hyvää palautetta ja kritiikkiä. Joltain soccer-mom tasoiselta ihmiseltä kun tuskin mitään rakentavaa irtoaa.

Tämä kyllä. Jos asiakasta eli testaaja ei pahemmin kiinnosta mitä tai miten testi toimii, niin palautteen laatu voi olla jotain sellaista millä ei ole paljoa arvoa.
 
Haha, kuten aiemminkin sanoin, niin omaksumalla yhtä varovainen ajotyyli kuin talvella, näyttäisi auttavan nostamaan prosentit aika korkeiksi

Mä ajamassa kesällä samallalailla kuin talvella, muut autolijat tykkää, onnea!:facepalm:

Halvalla taas menee...
 
Lukemani perusteella laite siis rankaisee aktiivista, ympäristöään seuraavaa ja ripeästi ajavaa kuljettajaa. Vastaavasti se palkitsee peräkylän mummon tai papan jolla ei toimi kaasu-/jarrujalka, jonka niska ei käänny huomioimaan muuta liikennettä ja joka ei uskalla ajaa moottoritielläkään yli kuuttakymppiä.

Jokin tässä yhtälössä ei nyt oikein täsmää.
 
Ei ole luistonestoa 2005 primerassa... Samalla tavalla sillä varmaan mummoilee talvellakin...Ja liikenne on kaikkea muuta kuin sujuvaa.

Niinpä, ne opit taloudelliseen ajoon, jossa ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen on suotavaa, rankaiseekin tässä systeemissä. Hyvät prosentit saa kun painaa kaasua vain kuin kuvittelisi kananmunan olevan polkimen alla...Samoin hidastukset aloittaa vaihdejarrutuksen 500m ennen valoja...

Ei tällä tavalla kyllä toimi kovin hyvin tämä systeemi, ainakaan taloudellisen ajon ja liikenteen sujuvuuden kannalta.
 
Monellakin tavalla kuvottava idea, mikäli tällainen tulee pakolliseksi jossakin vaiheessa (tai jos siihen käytännössä pakotetaan vakuutusten hinnoittelulla).

Ei ole kovin kaukaa haettua olettaa, että vakuutusyhtiöt voivat laittaa pienellä präntättyihin ehtoihin klausuulin mm. kolarikorvauksista pidättäytymisestä jos laite on rekisteröinyt ylinopeuden, tai "holtitonta käyttäytymistä" ennen kolaria tms. Lisäksi olisin huolissani myös siitä mitä kaikkea tietoa kerätään ja kuka niihin pääsee käsiksi.


Tuossa on vaikka mitä muutakin omituista, mutta sehän on selvää, kun sitä kehittää vakuutusyhtiö. Ei siinä ole tarkoitus hakea järkeä käyttäjän näkökulmasta.

Onko tuo sinusta hyvä periaate, että muiden asiakkaiden tarvii maksaa perseilijöidekin puolesta? Jos se on hyvä periaate, pitäiskö sitä kehittää pidemmälle sen periaatteen suuntaan.

Eli että kaikki saman verran, riippumatta siitä miten ajaa, paljonko ajaa, millä ajaa, missä ajaa, tai ylipääätään onko edes autoa millä ajaa? Eli kaikille sama maksu.
 
Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla tuota, mutta ois kyllä aika tuuheat vakuutusmaksut kun en jää valoihin ja risteyksiin tai ramppeihin munimaan.

Samoten start-stop toimii sen verran ärsyttävästi, että parempi rullata pitkälle ja jarruttaa suht voimakkaasti, kun että himmailis hiljakseen. Sillä tavalla motti sammuu liian aikaisin. Huonosti säädetty softa, ehkä se joskus korjataan, mutta kostautuisi kyllä tuossa testissä aika pahasti.

Ei tuohon osallistuminen vakuutusmaksuihin vaikuta ainakaan nostavasti. Seuraavan vuoden maksuihin saa jonkun alennuksen, mutta se ei pelkästään tuon ohjelman luvun mukaan määrity.
 
Ei ole luistonestoa 2005 primerassa... Samalla tavalla sillä varmaan mummoilee talvellakin...Ja liikenne on kaikkea muuta kuin sujuvaa.

Niinpä, ne opit taloudelliseen ajoon, jossa ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen on suotavaa, rankaiseekin tässä systeemissä. Hyvät prosentit saa kun painaa kaasua vain kuin kuvittelisi kananmunan olevan polkimen alla...Samoin hidastukset aloittaa vaihdejarrutuksen 500m ennen valoja...

Ei tällä tavalla kyllä toimi kovin hyvin tämä systeemi, ainakaan taloudellisen ajon ja liikenteen sujuvuuden kannalta.

No, onhan se parempi että yksi vakuutusfirma tekee näitä testejä, mitkä voidaa todeta paskaksi - ennenkuin valtio alkaa ammattitaidolla toteuttamaan jotain samanlaista ties minkä varjolla. Voinee todeta että tekniikka ei ole valmis tähän.

Offina, hyvin kauan sitten joku tukkirekka, Sisu?, jäi jumiin johonkin metsätiellä, soitti tehtaalle ja sanoi että tehoa tarvis lisää, ja tehdas jotenkin sen aikaisella tekniikalla lähetti lisää heposia ja matka jatkui. Nyt kun mexicon lahdella myrskysi, niin Tesla päivitteli autoihin lisää voltteja patteriin että porukka saisi lisää rangea poistumiseen. OT
 
Purkki odottaa pöydällä, että jaksais käydä ruuvaamassa sen paikalleen. Ihmetyttää aika paljon tuon purkin asennuspaikka, monesti akku on aikamoisessa onkalossa konepellin alla tai niin kuin itellä kuljettajan jalkojen alla. Ei se ole ihme, että GPS kuuluu vähän nihkeästi...
 
Purkki odottaa pöydällä, että jaksais käydä ruuvaamassa sen paikalleen. Ihmetyttää aika paljon tuon purkin asennuspaikka, monesti akku on aikamoisessa onkalossa konepellin alla tai niin kuin itellä kuljettajan jalkojen alla. Ei se ole ihme, että GPS kuuluu vähän nihkeästi...

Saa sen halutessaan laittaa ihan mihin itse haluaa piuhojen pituuden suhteen vaan voi joutua tekemään kompromisseja. Niitä piuhoja valmistajan mukaan saa myös jatkaa, mutta kun kyseessä ei ole oma laite niin ei siihen taida uskaltaa lähteä.
 
Purkki odottaa pöydällä, että jaksais käydä ruuvaamassa sen paikalleen. Ihmetyttää aika paljon tuon purkin asennuspaikka, monesti akku on aikamoisessa onkalossa konepellin alla tai niin kuin itellä kuljettajan jalkojen alla. Ei se ole ihme, että GPS kuuluu vähän nihkeästi...

Onneksi omassa autossa on akku konetilassa, mutta huomasin tän laskevan akunvarausta aika nopsaan. Puolentoista päivän jälkeen akun varaus oli tipahtanut 12.3v normaalin 12.7v sijasta. Entäs, talvella tai viikon ajamattomuuden jälkeen? Laitteelle olisi hyvä saada virtakytkin tai ainakin väliin, jolla saisi sähköt pois.

Mersu on ainakin käyttänyt w211 akkua takakontissa.
 
Ei, mutta sehän tuossa on tulevaisuudessa tarkoituksena. Nostetaan vakuutusmaksut ylöspäin ja alennusta saa jos ajaa nätisti tollaisella laitteella.

Jos laittaisin riittävän ison tarran, että olen OPn aurovakuutuspilotin testikuski koko pilotti loppuisi muiden kuskien palautteeseen. Valuttelen todella pitkältä risteyksiin tyhjäkäynnillä, jotta saan nopeuden tiputettua 20 km/h risteyksiin ja liikenneympyriin parhaiden pisteyden saamiseksi.

Olen myös huomannut, että jarrutan nykyään todella vähän. Yritän maksimoida pisteet, joka tarkoittaa jarrutuksien vähentämistä ja matelemista risteysalueilla. En anna jalankulkijoille yhtä paljon tilaa kuin aikaisemmin, jos en pysty siihen valmistautumaan pidemmältä. Jarrutuksista rankaiseminen vaikuttaa hyvin negatiivisesti oman ajon joustavuuteen muille tienliikkujille. Tänäänkin ajoin rohkeasti risteyksen läpi, vaikka oikealta kolmion takaa tuleva paku kuvitteli olevansa etuajo-oikeutettu. Maksumies oli siis selvillä ja nopea jarrutus olisi vaikuttanut negatiivisesti omaan alennukseen.
 
Jos laittaisin riittävän ison tarran, että olen OPn aurovakuutuspilotin testikuski koko pilotti loppuisi muiden kuskien palautteeseen. Valuttelen todella pitkältä risteyksiin tyhjäkäynnillä, jotta saan nopeuden tiputettua 20 km/h risteyksiin ja liikenneympyriin parhaiden pisteyden saamiseksi.
Tossahan on ideaa...

"Joo, otan tän teidän paskalaitteen mutta laitan autoon tarrat 'Ajanko päin persettä? Soita OP-vakuutukseen, nro 0800-haistapaska'!" :D
 
Tossahan on ideaa...

"Joo, otan tän teidän paskalaitteen mutta laitan autoon tarrat 'Ajanko päin persettä? Soita OP-vakuutukseen, nro 0800-haistapaska'!" :D

Periaatteessa kyllä, voi olla että OP saattaa laittaa jonkun merkinnän tietokantaan mainoksesta:vihellys: ja sitten jos jotain sattuu, niin ei hyvä.:D
 
No niin... Ekat kilometrit purkin kanssa ajettu ja :facepalm:.

Ensimmäinen 10 km ajo ja pisteitä 77 -> 21%, sitten siirtyminen kaupasta toiseen 0,4 km ja pisteitä 30. Tästä seuraa loogisesti, että pisteet on (77+30)/2 = 54 -> 6%. Eli pisteet ovat matkojen pisteiden keskiarvo, uskomatonta.

Ensimmäisen ajossa on kaksi kohtaa "punaisena" kartalla. Yksi tietyömaa ja toinen suoralla tiellä 100 km/h rajoitusaluella.
Toisessa pätkässä olisi vissiin pitänyt ajaa kytkintä luistattamalla kaupan parkkipaikalla kun sen mutkat huutaa punaista. Pikkasen vaille paljon on kehitettävää, ennen ku tuo on missään määrin järkevä systeemi.

Seuraava testi on, että mitä se sanoo kun auto on lämmitystolpasta 2 tuntia latauksessa. Varmaankin tippuu pisteet nollaan ku käy pari tuntia "tyhjäkäyntiä"...
 
Tässä on nähtävissä mahtava potentiaali automaattisakotukseen. Sähköautoilu ei ole enää uhka valtion kassalle.
 
Kävin tuolta nettipalvelusta kattelemassa karttoja tarkemmin ja nähtävästi syynä suoralla tiellä olevaan punaiseen väriin on alinopeus kun siinä on satasen rajoitus. Ainoa vaan ku auton ajoneuvokohtainen rajoitus on 80 km/h. Eli tämähän kannustaa ajamaan ylinopeutta. :D
 
Seuraava testi on, että mitä se sanoo kun auto on lämmitystolpasta 2 tuntia latauksessa. Varmaankin tippuu pisteet nollaan ku käy pari tuntia "tyhjäkäyntiä"...

Vaikka ilmat on vielä hyvät, niin jos ei naapurit pidä hulluna, tms, iskehän auto ihan koemielessä siihen piuhaan kiinni, jotta saa dataa mitä se purkki oikeasti siihen reagoi:D

Jos nyt oikeasti ymmärsin, niin jos autossa ei ole ns. sähköt päällä - kuten laturi, niin se katsoo ettei se liiku mihinkään, korjatkaa jos olen väärässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 693
Viestejä
4 496 103
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom