Onko valmiiksi kasattu nykyään todella halvempi kuin itse kasattu?

Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
202
Tällaisia väitteitä olen kuullut, mutta en kunnon perusteluita. Miten siis voi olla mahdollista, että itse komponenteista kasaamalla ei saisi samaa halvemmalla kuin valmiiksi kasattuna. Kasaaminenhan on työtä ja se maksaa, joten en ymmärrä logiikkaa, jos se kerran näin on.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 037
Näytönohjainten järjetön hintatasohan tuon tilanteen on luonut. Isot yhtiöt HP, Lenovo jne ostavat näyttikset suoraan valmistajilta, joten siellä hinnannousu ei ole ollut niin suurta.
Ja noista ns markettikoneistakin vain kampanjatuotteet on hinnoiteltu kilpailukykyisesti, joka viikko on jokin tietsikka gigantis, poweris ym tarjouksessa.

Myös pienemmät toimijat, mainitaan nyt nimeltä Datatronic on hinnoitellut omavalmiste-tietsikoita kilpailukykyisesti, ne taas pitkälti perustunevat seuraaviin seikkoihin:

1. Kun kone myydään kokonaisena niin yksittäisen komponentin katteesta voi hieman tinkiä
2. Kokoamisessa käytetään varastossa olevia tuotteita, jotka mahdollisesti saatu edullisemmalla sisäänostohinnalla tai käytetään osia jotka ei muuten liiku ulospäin tarpeeksi vilkkaasti
3. Komponenttivalmistajat tarjoavat etuja kun koneen kasaa heidän tuotteistansa
4. Edullisempi hinta lisää myyntiä, kallista saa roikottaa hyllyllä maailman tappiin asti.

Nyt tilanne on tosin näyttisrintamalla mennyt pari kuukautta reilusti parempaan suuntaan, valikoimaa on hyllyssä ja yleinen hintatasokin sitä myötä seurannut perässä -> Itse kokoamalla saa juuri sellaisen kun haluaa ja siitä ei tarvi maksaa enää välttämäti ekstraa kovin paljoa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 710
Tällaisia väitteitä olen kuullut, mutta en kunnon perusteluita. Miten siis voi olla mahdollista, että itse komponenteista kasaamalla ei saisi samaa halvemmalla kuin valmiiksi kasattuna. Kasaaminenhan on työtä ja se maksaa, joten en ymmärrä logiikkaa, jos se kerran näin on.
Viimeiset puolitoista vuotta on näytönohjaimien saatavuus ollut luokkaa "maksa 150% yli msrp hinnan tai unohda koko juttu". Siinä ei paljoa auta kasata konetta itse kun 500€ näytönohjain maksaa kaupan hyllyllä tonnin, samalla kun HP:n ja Lenovon tapaiset massatuotanto valmistajat myyvät koneita lähestulkoon msrp hinnalla jos kone sattuu olemaan hyvässä alennuksessa.

Esimerkiksi viime vuoden puolella pahimpien näytönohjain pulien aikaan sai Lenovon omasta verkkokaupasta Ryzen 5800 + RTX3070 + (OEM) Samsung 980 PRO 1tb varustettuja pakettikoneita alle 1300€ hintalapulla.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 154
Valmiskoneissa käytettävät osat ovat myös yleisesti niitä kaikista halvimpia OEM-virityksiä ja jäähdytys, virransyöttö, virtalähde riittävät osille juuri ja juuri.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 013
Viestejä
4 243 050
Jäsenet
71 288
Uusin jäsen
Joonasi1996

Hinta.fi

Ylös Bottom