Onko sinulla korollista luottokorttivelkaa? (kysely)

Onko sinulla korollista luottokorttivelkaa?

• Ei käytännössä koskaan

Ääniä: 292 73,4%
  • Harvoin

Ääniä: 31 7,8%
  • välillä on, välillä ei

Ääniä: 28 7,0%
  • Melkein aina

Ääniä: 16 4,0%
  • Joka kuukausi ollut ainakin pari vuotta

Ääniä: 31 7,8%

• Ääniä yhteensä
    398
Siina tajuaa paremmin mita kaikki maksaa. Sita saattaa jopa alkaa miettimaan etta Prisman viikonlopun ostoksien eteen taytyi tehda 3 paivaa toita. Kortilla maksaessa kaikki vaan vilahtaa ohitse kuin se olisi vain satua.
Eikö toi nyt ole periaatteessa sama kun maksaa käteisellä että sulla on siinä vaan paperinpaloja mitkä menee kassaan niin että vilahtaa tajuamatta paljonko jää tilille? Vai meinaatko että koko palkka/tili pidetään lompsassa aina mukana että näet paljonko vielä jää rahaa. Vai miten se voi olla niin vaikeampaa laskea numeroilla kuin fyysisillä seteleillä?

Siina tajuaa paremmin mita kaikki maksaa. Sita saattaa jopa alkaa miettimaan etta Prisman viikonlopun ostoksien eteen taytyi tehda 3 paivaa toita. Kortilla maksaessa kaikki vaan vilahtaa ohitse kuin se olisi vain satua.

Tämähän on kiinni ihan ihmisestä. Minä ainakin hahmotan summan nähtyäni sen vaikka kassakuitista ja myös tiedostan paljonko esim. kuukaudessa on rahaa käytettävissä.

Lisäksi verkkopankit tarjoavat ainakin Nordealla ja OP:lla jonkinlaisen kuluseuranta-featuren ja tietysti mahdollistavat saldon seurannan. Tämmöiset käteismaksuveivaukset kuulostavat omaan korvaan vähän siltä, että rahan käyttö ei ole hallinnassa.

Tämähän on kiinni ihan ihmisestä. Minä ainakin hahmotan summan nähtyäni sen vaikka kassakuitista ja myös tiedostan paljonko esim. kuukaudessa on rahaa käytettävissä.

Lisäksi verkkopankit tarjoavat ainakin Nordealla ja OP:lla jonkinlaisen kuluseuranta-featuren ja tietysti mahdollistavat saldon seurannan. Tämmöiset käteismaksuveivaukset kuulostavat omaan korvaan vähän siltä, että rahan käyttö ei ole hallinnassa.

Yksittäisen ostoksen hahmottaa tietysti helposti, kun se on yksittäinen numero, samoin kuin käytettävissä oleva budjetti. Mutta useita ostoksia ja niiden summaa on vaikeampi hahmottaa kortilla ostaessa, ellei jatkuvasti seuraa tilin saldoa, mitä en ainakaan itse tee. Tämä siitä huolimatta että olen aika tarkka rahankäytön suhteen.

Eikö toi nyt ole periaatteessa sama kun maksaa käteisellä että sulla on siinä vaan paperinpaloja mitkä menee kassaan niin että vilahtaa tajuamatta paljonko jää tilille?
En se ollut mina joka sanoi etta kateisen kaytto ahdistaa. Yritin vain arvailla miksi se ahdistaa. En tieda miksi jankkaat tilin saldosta vaikka tyyliin 3 kertaan on selitetty etta ero on psykologinen ennen ja maksun aikana.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 849
Jäsenet
76 118
Uusin jäsen
SeOHenri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom