Ei ole. Vie tilaa & tekee kotelosta ruman kuin synti.
en ymmärrä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole. Vie tilaa & tekee kotelosta ruman kuin synti.
Tarvitsee (turhaa) tilaa kotelon etuosaan. Toki noissa R4/R5 jne. on vielä levykelkat edessä, jotka nekin alkaa pikkuhiljaa olemaan turhuutta.
en ymmärrä
Mainitsinkin jo aikaisemmin suoratoistopalveluiden tarjonnan puutteen yhtenä ratkaisevana tekijänä itselle, miksi tarvitsen edelleen BD- DVD- asemaa. Valikoima voi olla iso mutta ei erityisen laadukas. Ja niitä käytettyjä levyjä saa ihan pilkkahintaan ostettua.@Ben Horne
Nojuu, vaikka bitrate on hiukan eri kun verrataan levyä ja suoratoisto palvelua.
Jaksanko käydä ostamassa kaupasta leffan, tai tilata netistä, hintaan 10-20€. Sitten kun haluan sen katsoa niin pitäisi vielä jaksaa nousta sohvalta ja lykätä se soittimeen.
Vai pidänkö sittenkin automaattivelotuksella suoratoistopalvelua, katselen sieltä sillä sekunnilla juuri sitä mitä haluan, kun haluan, hintaan 15,99€/kk.
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta se että bluray levyltä toistettaessa se leffa näyttäisi hiukan paremmalta, kuin suoraan suoratoistopalvelusta.
Ei, CD/DVD/Bluray -asema ei ole enää relevantti, muissa kuin pelikonsoleissa.
Mainitsinkin jo aikaisemmin suoratoistopalveluiden tarjonnan puutteen yhtenä ratkaisevana tekijänä itselle, miksi tarvitsen edelleen BD- DVD- asemaa. Valikoima voi olla iso mutta ei erityisen laadukas. Ja niitä käytettyjä levyjä saa ihan pilkkahintaan ostettua.
Myöskin argumentti "suoratoistopalvelun sisältö on huonoa" on aivan paskapuhetta.
Mene johonkin poliitikkojen paskakerhoon vääristelemästä sanojani. Kiitos.Ei sen pahempi kuin väittää että sieltä löyty kaikki mitä haluaa katsoa.
Silti ne pitää jostain hankkia, olkoon vaikka ilmaisia sitten. Ne pitää silti hyllystä hakea ja laittaa soittimeen.
Se suoratoistopalvelu on vain niin paljon helpompi ja vaivattomampi. Se riittää valtaosalle väestöstä.
Mene johonkin poliitikkojen paskakerhoon vääristelemästä sanojani. Kiitos.
Xboxilla tulee katseltua BR ja DVD, musiikki puhelimesta. Silti viimeksi viime viikolla tarvitsin kun pöytäkoneen WLAN sovitin hajosi juniorin säätäessä ja uuden ajuri tuli CD levyllä. Hankkii slot-in slim aseman ja vaikka tulostelee päheän etulevyn siihen jos ulkonäkö haittaa. Ulkoista asemaa en kyllä hankkisi ainoaksi. Samsung joka itseltäni löytyy on aivan paska suhteessa työaseman sisäiseen versioon.Blurayt katsotaan pleikkarilla tai soittimella eikä PC:llä.
Millä saat DVD-elokuvien kopiosuojauksen ohitettua?Minulla on tuolla nurkassa kone, jossa on DVD-asema. Minulla on 300 DVD-elokuvaa. Ne on tarkoitus siirtää NAS:iin kaikki. Olen ripannut 6..
Hankin Bluray-aseman myöhemmin. Odotan ohjelmatuen kypsymistä ja sen yleistä hyväksymistä, että kopiointieston ohittaminen on laillista. Varsinkin, kun ottaisin omista leffoistani kopion ja vapautuisin optisista asemista.
dvdbackup - ArchWiki
Levy sisään,
$ dvdbackup -M -p
Tuon jälkeen jos haluat siististi yhdeksi tiedostoksi, teet iso-tiedoston:
$ mkisofs -dvd-video -udf -o elokuva.iso hakemisto_jossa_raina_sijaitsee/
Kodi tunnistaa ja toistaa .iso-tiedostot ongelmitta.
Keskutellaanko täällä tehokkaan kopiosuojauksen murtamisesta?dvdbackup - ArchWiki
Levy sisään,
$ dvdbackup -M -p
Tuon jälkeen jos haluat siististi yhdeksi tiedostoksi, teet iso-tiedoston:
$ mkisofs -dvd-video -udf -o elokuva.iso hakemisto_jossa_raina_sijaitsee/
Kodi tunnistaa ja toistaa .iso-tiedostot ongelmitta.
Ei suinkaan, kyseessä on silkka väärinymmärrys, jossa käsitin kyseen ollen huolen DVD:llä olevien kotivideoiden taltioimisesta. Ei huolta tunnollinen kansalainen, korjasin alkuperäisen viestini sisällön ettei väärinymmärryksiä enää synny, jonka sisältö on vain ja ainoastaan kotivideoiden sekä kotielokuvien varmuuskopiointia koskeva ohjeistus.Keskutellaanko täällä tehokkaan kopiosuojauksen murtamisesta?
Sitten vaan ulkoista koteloa kehiin, https://www.amazon.com/Vantec-NST-536S3-BK-NexStar-External-Enclosure/dp/B01MRUN0HQSiinä vaan on sellainen juttu että nykyään tuo 5.25" laitepaikka rupeaa olemaan melko harvinainen uusissa koteloissa.
Tullut aikoinaan nähtyä miten kaverilla hyllyt täpötäynnä elokuva-, sarja-, peli- tms lootia, mikäpä siinä, vaikuttavalta näyttää, näin meni itselläkin tiettyyn pisteeseen asti. Lopulta omalla kohdalla olen kokenut käytönnöllisempänä ratkaisuna pitää ne on kiintolevyillä hiilikopioina - konteksti kiinnostaa, ei loputtomat lootat sekä laitteet tilaa viemässä, sekä eritoten miten helppoa niitä on käyttää. Sen sijaan että vatkaa eri konsoleiden, soittimien kanssa levy- ja pelikasettihippaa, Kodin sekä Lutriksen avulla saa hetkessä minkä tahansa videon toistumaan tai pelin, alkuperäisestä alustasta huolimatta, pyörimään ilman säätöä.Tullut noita kyllä ihan kiitettävästi aikanaan annettua kavereille ja heitettyä menemään, eihän noista kukaan mitään maksa.
Kyllähän noita leffoja on mielestäni kiva fyysisenä omistaa, vaikkei aktiivisesti katsoisikaan. On niitä pöhkömpiäkin keräilykohteita. Itse vasta viimeaikoina olen taas ruvennut haalimaan vanhempia konsolipelejä, PC:llä digipelit on toki tätä päivää, mutta konsoleilla ainakin itse tykkään enemmän omistaa fyysisenä. Ja toki PS3/X360:aa vanhemmilla laitteilla vähän pakollistakin vaikkakin tuo oma PS2 on softamodattu ja HDD:llä varustettu, lähinnä USA-versiot kovolla 60Hz takia.
Softat latautuu netistä ja Windows asentuu usb:ltä, mutta blurayn kuvanlaatu on sukupolven edellä suoratoistopalveluiden teräväpiirtoa, varsinkin 4G-liittymällä. Siitä huolimatta, 80% käytöstä on hyvien "vanhojen" tv-sarjojen dvd-julkaisujen rippaamista koneelle.
Mulla oli joitakin dvd levyjä jotka eivät toimineet. Sain ne toimimaan dvdaseman firmware päivityksellä. Kokeile päivittää asemasi firmware.
Normiaikoina se blurayn kuvanlaatu oli ennemmin sellainen iloinen "yllätys" ainakun viitsi ottaa levyn katsottavaksi striimauspalveluiden välissä. Nyt poikkeusaikana Netflixin 1080p on tippunut lähelle dvd-tasoa, mikä vahvistaa pointtia sille että jos tunnistaa suosikkielokuvia ja -sarjoja joita haluaa katsoa toisenkin kerran, ne kannattaa ostaa fyysisenä.Pitkään aikaan ei ole kyllä jaksanut kuvanlaatu enää kiinnostaa elokuvissa/sarjoissa. Vaikka blurayssa kuva on tarkempi, niin ei jää mitään puuttumaan kokemuksesta, vaikkei kuva HD-laatua olekaan. TV:n normikanavien laatukin aivan ok, samoin netflixista on tilauksessa ainoastaan SD-laadun paketti.
Palaillaas aiheeseen, sain tossa läppärin bluray-aseman mutta osoittautui liian paksuksi läppäriini, olisko esim. tällainen mistään kotoisin?