Tuli tässä nyt mieleen kun koneessa on ollut tuon verran jo pienen ikuisuuden, hyötyisikö tuon lisäämisestä jotakin? Pelit ja miljoona tabia auki selaimessa ovat varmaan eniten muistia käyttävät jutut mitä teen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
RECOMMENDED SPECS
- Processor (AMD): AMD FX 8350 Wraith
- Processor (Intel): Intel Core i7 4790 or equivalent
- Memory: 16GB RAM
- Graphics card (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
- Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
- DirectX: 11.1 Compatible video card or equivalent
- Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
- Available Disk Space: 50GB
Hmm pitää ilmeisesti päivitellä.
Mitäköhän DDR3 muistia kannattaisi ostaa 2x 8GB?
Alkaa noita nykyään olemaan ihan hyvin, myös sellaisia jotka vaativat 64-bittisen alustan. Se on toki eri asia onko peliä suunniteltu käyttämään silti hirveästi muistia.Kuinkas monelle nykypelille (Windowsilla ja jos ei lasketa lähdemuunnoksia vanhemmille, esim. ID:n peleille) on amd64-binäärit?
Eikös tuo muistin nopeus vaikuta suorituskykyyn lähinnä DDR4. Kun ainakin DDR3 ei nopeudella ole suorituskykyyn juuri mitään merkitystä.
Muistan itse vielä elävästi ajat jolloinka 256MB näyttismuistia sanottiin turhaksi rahanhaaskaukseksi, nykyään jo 4GB VRAM on useiden mielestä alakanttiin. Sama homma kun kuluttajamalliston dual-core prossut tulivat 2005, vasta n. vuotta myöhemmin alkoivat yleistymään, ja sekin puhtaasti Core 2:n suorituskyvyn vuoksi
Muistan itse vielä elävästi ajat jolloinka 256MB näyttismuistia sanottiin turhaksi rahanhaaskaukseksi, nykyään jo 4GB VRAM on useiden mielestä alakanttiin. Sama homma kun kuluttajamalliston dual-core prossut tulivat 2005, vasta n. vuotta myöhemmin alkoivat yleistymään, ja sekin puhtaasti Core 2:n suorituskyvyn vuoksi
Kyllä, 2x4 tällä hetkellä käytössä. Pitää kysellä kavereilta, että onko kenelläkään jäänyt ylimääräisiä 2x2 tai 2x4 kittejä varastoon pölyttymään. Halvin 2x2 kitti uutena 32e ja 2x4 55e. Ei taida maksaa vaivaa.Kannattaa melkeinpä tuplata samantien, korkeintaan käytettynä 2x2 kittinä voisi tuollaista 4GB lisäystä perustella. Uutena kun 2x2 kitissä en näe mitään järkeä, ja yhden 4GB kamman lisäys romuttaa dualchannelin (oletan että on 2x4 kammat tällä hetkellä).
4GB VRAM voi heittää vesilintua, aika moni peli vaatii jo 6GB+ jos haluaa päästä silmiä hiveleville tekstuurin tarkkuuksille.
Eläs nyt hupiveikoksi rupea Tässä moni sekoittaa taas sen, mitä peli tykkää varata ja mitä oikeasti vaaditaan.
Fallout 4 varmaan ainoita pelejä, missä muistien nopeudella merkitystä.Ei ihan täysin noin yleistettynä.
Jotkin pelit kuten Fallout 4 ja monet muut prosessoritehoa vaativat pelit hyötyvät yleensä myös nopeammista muisteista, mutta tietenkään muisteihin ei kannata hirveästi satsata, mutta 20€ lisäpanoksella saa jo 3200MHz CL16 muistit vs 2666MHz 15, joka on jo mielestäni kannattava summa.Muistelisin asian olleen juuri näin. Sama homma latenssien kanssa, ei oikeastaan suorituskykymerkitystä yhtään. DDR4 en tiedä mitään kun en käytä. Oiskohan jopa ollut @Asmola joka tätä mörössä testasi?
Hyvä huomio, itse en ole noihin non-K alustoihin koskenut, niin tuppaa unohtumaan moinen. Lisätään sen verran, että käsittääkseni mikään muu kuin Z170 piirisarja ei tue yli 2133MHz muistikellotaajuutta, muuten kuin väylätaajuutta nostamalla.Perus nettikäytölle ja vanhempien pelien pelaamiselle, 8Gb on aivan tarpeeksi.
Mutta kun aletaan pelailemaan pelejä viimeiseltä ~1.5 vuoden ajalta ja tästä eteenpäin niin 16Gb on kyllä suositeltava "minimi" määrä.
Nopeudethan taas sen sijaan pitää katsoa emolevyn mukaan. Esim. useimmat H110/B150 ja jopa jotkut H170 eivät tue XMP:tä (näin Intelin nykyistä settiä esimerkkinä käyttäen) jolloin muisti juoksee aina 2133Mhz, eikä enempää vaikka kuinka iskisit 3200Mhz tikut sisään.
Hyvä huomio, itse en ole noihin non-K alustoihin koskenut, niin tuppaa unohtumaan moinen. Lisätään sen verran, että käsittääkseni mikään muu kuin Z170 piirisarja ei tue yli 2133MHz muistikellotaajuutta, muuten kuin väylätaajuutta nostamalla.
Tämä on hyvä tieto. Pitäisikin varmaan tehdä joku "Emolevy-wiki", josta löytyy kaikki olennaiset tiedot eri emolevyjen ja piirisarjojen eroista.H170 ja B150 puolelta löytyy kyllä myös muutamia emolevyjä jotka tukevat korkeampia muisteja.
Tämä on hyvä tieto. Pitäisikin varmaan tehdä joku "Emolevy-wiki", josta löytyy kaikki olennaiset tiedot eri emolevyjen ja piirisarjojen eroista.
Ei muuta kuin tuumasta toimeen?Tämä on hyvä tieto. Pitäisikin varmaan tehdä joku "Emolevy-wiki", josta löytyy kaikki olennaiset tiedot eri emolevyjen ja piirisarjojen eroista.
Löytyi tällainen kattava lista piirisarjojen eroista. Yleisesti Intelillä, jos piirisarja ei tue prosessorin ylikellotusta, niin silloin ei myöskään muistien, poislukien tietyt emolevyt, joissa valmistaja on itse mahdollistanut ko. ominaisuudet erityisellä biosilla.Ei muuta kuin tuumasta toimeen?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Itse lähtisin, mutta sehän onkin ihan käyttäjästä kiinni. Jos enempi tykkää pelata (minä en), niin toki silloin se noin 8GB riittänee muutamia vuosia eteenpäin.Toki, mutta kuinka kauan? En ainakaan itse lähtisi tässä vaiheessa 4GB korttia metsästämään
No jos aloituksessa kysytään DDR3 niin ei varmaan emolevy tue silloin DDR4?Jeppistä, ite tossa pari viikkoa sitten nappasin kaverilta 2x4GB G.Skill Sniper 1600-kitin 20 eurolla, aiempi 2x4 Kingston Valueram 1333 kitti toiselta kaverilta 10eur. DDR4 kyllä mennyt sen verran hyvin jo ohi hinta/laatusuhteeltaan, että kovin heppoisin perustein näitä ei tosiaan uutena kannata hommailla.
Niin? Eikö tuossa rivien välistä pysty lukemaan, että DDR3 muistia ei kannata ostaa uutena täydellä hinnalla, sillä jossain vaiheessa varmasti myös AP päivittää konetta ja silloin muistit tulevat olemaan DDR4.No jos aloituksessa kysytään DDR3 niin ei varmaan emolevy tue silloin DDR4?
Ahaaaaa!Niin? Eikö tuossa rivien välistä pysty lukemaan, että DDR3 muistia ei kannata ostaa uutena täydellä hinnalla, sillä jossain vaiheessa varmasti myös AP päivittää konetta ja silloin muistit tulevat olemaan DDR4.
16 GB DDR4 on nyt koneessa (2x8 GB kitti). Jos ostan toisen vastaavan kitin, onko yhteensopivuus kuinka varmaa aiemman kitin kanssa?
Muistelen jostain lukeneeni joltain atk-foorumilta taannoin, että ongelmia saattaisi ilmetä. Rahat tiskiin ja muistit koneeseen?
Tilaa suoraan Mindfactorystä, tulee varmasti nopeammin ja halvemmalla hinnalla, ellei ne sitten oikeasti ole jo jossain verkkokaupan varaston nurkassa piilossa?alkuperäiseen kysymykseen, onko 8Gb riittävästi.. mun 32Gb kitti kadonnout jonnekkin verkkiksen toimitus varaston kätköihin. eli koneessa edellee 2 x 4Gb kapulat ja kaikki rokkaa ihan kybällä. tästä tuli mieleen katsoa verkkiksestä missä helvetissä ne muistit kuppaa.. edelleen toimitus aika kyseisille kammoille 6 - 8 päivää ja mä odottanut reilut 2 viikkoa.. siis nämä tulossa:https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ent-Z-DDR4-3200-Mhz-32-Gt-muistimodulipaketti
huomion arvoista se, että mun tilaushetken hinta oli 294€ eli pikkasen noussu
ei muuten huono vinkki! jostain kumman syystä saksasta tilailu jäänyt vuosien varrella. kiitän ja kumarran valveutunutta modea ja perun verkkiksen tilauksen.. säästän vähän fyrkkaa ja saan muistiniTilaa suoraan Mindfactorystä, tulee varmasti nopeammin ja halvemmalla hinnalla, ellei ne sitten oikeasti ole jo jossain verkkokaupan varaston nurkassa piilossa?
http://www.mindfactory.de/product_i...t-Z-DDR4-3200-DIMM-CL14-Quad-Kit_1033422.html
Tuo lienee paras siedettävällä hinnalla oleva muistikitti, luulisi kellottuvan 3600C16 asetuksille helposti pienellä jänniitteen nostolla, 1.45v on normikäytössä vielä täysin turvallinen jännite.ei muuten huono vinkki! jostain kumman syystä saksasta tilailu jäänyt vuosien varrella. kiitän ja kumarran valveutunutta modea ja perun verkkiksen tilauksen.. säästän vähän fyrkkaa ja saan muistini
edit. haluan just ton cl14 setin ja katson mihin ne saa venymään.