Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Laitetaas tilanne päivitys:
1. KKV puhelinpalvelu oli täysin tukossa tänään että sinne ei päässy läpi.
2. RTX Seurantanumero näkyy postissa jo kirjaantuneena
3. Reklamaatio viesti kirjoitettu valmiiksi proshoppia varten (Lähetän kunhan näyttis on saapunut suomen puolelle)
 
Eihän niitä voi olla kahta jos ne ei ole samaa tuotetta :D

Mut sinällään kuulostaa puhelulta jonka voisi nauhoittaa huvin vuoksi :D

Muista mainita, että nauhoitat puhelin niin se on oikeudessakin toimiva nauhoite. Jos et mainitse sitä niin ne voi hylätä sen sopimattomana.
 
Muista mainita, että nauhoitat puhelin niin se on oikeudessakin toimiva nauhoite. Jos et mainitse sitä niin ne voi hylätä sen sopimattomana.
Laitan sähköpostilla ensimmäisen reklamaation niin näkee miten proshop reagoi ja saa kaiken tarkasti laitettua...
Lisäksi saa laitettua liitteenä täällä saadun todisteen siitä että ne tarjoaa LHR malleja korvaavana tuotteena.
 
Edelleen odottelen jimmsiltä takuuvaihdokkia. 3060ti hajosi talvella. Jimms ei suostunut palauttamaan rahoja, eikä ole tullut korvaavaa korttiakaan tilalle. KKV ilmoitti myös ottaneensa sinne yhteyttä. Ei taida heitä kiinnostaa. Kuitenkin lähemmäs 10k€:lla ostanut heiltä tavaraa tänä vuonna. Taidan siirtää asiakkuuteni muualle.
 
Edelleen odottelen jimmsiltä takuuvaihdokkia. 3060ti hajosi talvella. Jimms ei suostunut palauttamaan rahoja, eikä ole tullut korvaavaa korttiakaan tilalle. KKV ilmoitti myös ottaneensa sinne yhteyttä. Ei taida heitä kiinnostaa. Kuitenkin lähemmäs 10k€:lla ostanut heiltä tavaraa tänä vuonna. Taidan siirtää asiakkuuteni muualle.
Oliko non LHR malli? Kerta niiden takuu vaihdossa on kuulemma, jotain epäselvyyksiä että miten toimitaan...
Jossain muistan lukeneeni maininnan että kyseiset kortit kävi tehtaalla asti korjattavana koska kyseessä on nimenomaan Non LHR malli mitä ei enään valmisteta... tämän todenperäisyydestä en ole sitten varma kun sen vahvistaminen on lähes mahdotonta.
 
Oliko non LHR malli? Kerta niiden takuu vaihdossa on kuulemma, jotain epäselvyyksiä että miten toimitaan...
Jossain muistan lukeneeni maininnan että kyseiset kortit kävi tehtaalla asti korjattavana koska kyseessä on nimenomaan Non LHR malli mitä ei enään valmisteta... tämän todenperäisyydestä en ole sitten varma kun sen vahvistaminen on lähes mahdotonta.
Juu, ei ollut LHR.
 
Fiilis että nyt kun LHR linjaus on tehty että jos asiallisesti reklamoi ja pyytää LHR mallia tilalle niin sen voisi saada...
Olen ilmoittanut korttia viedessä että mikä tahansa 3060ti käy tilalle. Ainakin silloin myyjä sanoi kirjaavansa kommentin ylös. Huhtikuussa palautetun kortin tilalle ehdottivat jossain vaiheessa että jos maksan erotuksen ostohinnan (659€) ja uuden kortin välillä niin se sopii. Silloin halvimmat 3070 kortit olivat jossain 1100€ nurkilla. En tietenkään tähän suostunut. Tuohan olisi käytännössä sama asia kuin kaupan purku + rahat lahjakorttina takaisin, ja kuluttajalla on oikeus saada rahat rahana jos kauppa puretaan.
 
Olen ilmoittanut korttia viedessä että mikä tahansa 3060ti käy tilalle. Ainakin silloin myyjä sanoi kirjaavansa kommentin ylös. Huhtikuussa palautetun kortin tilalle ehdottivat jossain vaiheessa että jos maksan erotuksen ostohinnan (659€) ja uuden kortin välillä niin se sopii. Silloin halvimmat 3070 kortit olivat jossain 1100€ nurkilla. En tietenkään tähän suostunut. Tuohan olisi käytännössä sama asia kuin kaupan purku + rahat lahjakorttina takaisin, ja kuluttajalla on oikeus saada rahat rahana jos kauppa puretaan.
Näissä reklamaatio tapauksissa kannattee aina tehdä ne sähköpostilla tai vastaavalla että saat kirjallisen dokumentin...
Kerta muuten tuollainen lappu tai note katoaa johonkin välillä... varsinkin kun kesä hessut on töissä...
 
Näissä reklamaatio tapauksissa kannattee aina tehdä ne sähköpostilla tai vastaavalla että saat kirjallisen dokumentin...
Kerta muuten tuollainen lappu tai note katoaa johonkin välillä... varsinkin kun kesä hessut on töissä...
Kortin palauttamisen jälkeen kaikki keskustelu on käyty sähköpostilla.
 
Itsekkin olen tilannut proshopilta 3070 eaglen hintaan 669, ja siellä näkyy olevan samaa mallia lhr lisäkkeellä ihan hyllyssä satoja euroja kalliimmalla. Pitääpäs soitella.
Mistä ap kaivoi yksityisasiakkaille sähköpostiosoitteen tonne?
 
Itsekkin olen tilannut proshopilta 3070 eaglen hintaan 669, ja siellä näkyy olevan samaa mallia lhr lisäkkeellä ihan hyllyssä satoja euroja kalliimmalla. Pitääpäs soitella.
Mistä ap kaivoi yksityisasiakkaille sähköpostiosoitteen tonne?
1628921589653.png
 
Itsekkin olen tilannut proshopilta 3070 eaglen hintaan 669, ja siellä näkyy olevan samaa mallia lhr lisäkkeellä ihan hyllyssä satoja euroja kalliimmalla. Pitääpäs soitella.
Mistä ap kaivoi yksityisasiakkaille sähköpostiosoitteen tonne?
Ei siellä näytä olevan ku OC mallia
 
Itsekkin olen tilannut proshopilta 3070 eaglen hintaan 669, ja siellä näkyy olevan samaa mallia lhr lisäkkeellä ihan hyllyssä satoja euroja kalliimmalla. Pitääpäs soitella.
Mistä ap kaivoi yksityisasiakkaille sähköpostiosoitteen tonne?
Itsellä on toi Gigabyte RTX 3070 Eagle Oc tilattuna hintaan 689€ ja eivät ole tarjonneet LHR mallia tilalle. Tilaus tehty 07.03.2021
Ja prohopin sivu näyttää ETA 18.08.2021 omaan varastoon tuolle LHR mallille. Ei tosin tietoa kuinka monta kappaletta on saapumassa kun se RTX korttien seurantasivu ei näytä kuin 0kpl LHR 2.0 mallille.

Pitäiskö olla yhteydessä sinne?
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys tilanteeseen:
Näytönohjain saapuu huomenna ellei suomen posti kuse vaihteeksi...
Reklamaatio tapaus avattu proshopille
LHR Mallin laskun eräpäivä on 26.8.2021 Klaranalla eli toivotaan että saadaan ratkaistua asia ennen sitä. Jos jostain syystä Proshopin vastaus venähtää niin teen ongelma ilmoituksen klarnalle, jolla pitäisi saada muutama päivä käsittely aikaa lisää...


Nyt sitten odotetaan mitä tapahtuu...
Huonoimmassa tapauksessa proshop ei ala yhteistyöhön, jolloin kortti jää itsellä kynsiin. Ne jotka oli halukkaita ostaan tuon pois tässä tapauksessa niin laittakaa yv:tä niin otan yhteyttää sitten jos tilanne siihen menee.
 
Itsellä on toi Gigabyte RTX 3070 Eagle Oc tilattuna hintaan 689€ ja eivät ole tarjonneet LHR mallia tilalle. Tilaus tehty 07.03.2021
Ja prohopin sivu näyttää ETA 18.08.2021 omaan varastoon tuolle LHR mallille. Ei tosin tietoa kuinka monta kappaletta on saapumassa kun se RTX korttien seurantasivu ei näytä kuin 0kpl LHR 2.0 mallille.

Pitäiskö olla yhteydessä sinne?
Laitoin nyt Proshopin supporttiin kysymystä tuosta että siirretäänkö tilaukseni LHR malliin. Ilmoittelen kun vastaavat.
Kun tuskin Gigabyte toimittaa enää non LHR mallia kun kerran toimittavat jo LHR mallia samasta kortista.
GIGABYTE GeForce RTX 3070 EAGLE OC LHR - 8GB GDDR6 RAM - Näytönohjaimet
 
Itsellä on toi Gigabyte RTX 3070 Eagle Oc tilattuna hintaan 689€ ja eivät ole tarjonneet LHR mallia tilalle. Tilaus tehty 07.03.2021
Ja prohopin sivu näyttää ETA 18.08.2021 omaan varastoon tuolle LHR mallille. Ei tosin tietoa kuinka monta kappaletta on saapumassa kun se RTX korttien seurantasivu ei näytä kuin 0kpl LHR 2.0 mallille.

Pitäiskö olla yhteydessä sinne?
Jos soitat proshopin aspaan ja kysyt suoraan niin saat tietoon monta kyseistä korttia on tulossa kyseisenä päivänä...
Kerta tuo lista on manuaalisesti päivitettävä josta he vissiin ovat luopumassa....
 
Jos soitat proshopin aspaan ja kysyt suoraan niin saat tietoon monta kyseistä korttia on tulossa kyseisenä päivänä...
Kerta tuo lista on manuaalisesti päivitettävä josta he vissiin ovat luopumassa....
Ei jaksa nyt soittaa joten odottelen mailiin vastausta. Joku automaattinen ticket maili sieltä tulikin jo. Ja siinä mailissa mainitsin myös että esim. Jimms siirtää kaikki tilaukset automaattisesti LHR jonoon.

Edit. Proshop oli päivittänyt sivuaan ja nyt näyttää ETA 17.08.2021 tuolle Gigabyte RTX 3070 Eagle OC LHR kortille. Eli huomenna pitäisi saapua heidän varastoon.
Ja heidän vanha RTX kortti jonolista näyttää että 32kpl olisi jonossa tuohon korttiin ja viimeisin tilaus mikä on toimittamatta on tilattu 25.02.2021. Eli en ole jonossa ainakaan ensimmäisenä tuolla 07.03.2021 tilauksella.
Ja listaus näyttää lisäksi jotain 2.0 LHR mallia mitä ei ole tulossa tuon listan mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei jaksa nyt soittaa joten odottelen mailiin vastausta. Joku automaattinen ticket maili sieltä tulikin jo. Ja siinä mailissa mainitsin myös että esim. Jimms siirtää kaikki tilaukset automaattisesti LHR jonoon.
Itsellä on nyt se reklamaatio vetämässä, joka käytännössä riippuen päätöksestä voi vetää tän koko pakan levälleen...

Alla on mahdolliset skenaariot asiasta:

1. Proshop hyväksyy reklamaation
- Vanhalla jonolla ei ole tällöin mitään merkitystä.

- Vanhat tilaukset ovat voimassa siinä mielessä että voit tilata LHR mallin ja mitätöidä sen laskun vanhan tilauksen perusteella.
- Jotta saat LHR mallin niin joudut tekemään uuden tilauksen vastaavasta LHR mallista.
- LHR mallien suoramyynti jonon ohi jatkuu

2. Proshop kieltäytyy reklmaatiosta

- Vanha jono on ns. kuvitteellisesti pystyssä, mutta jota ei edistetä mitenkään.
- LHR malleja myydään vanhasta jonosta piittaamatta


Mutta päivitän tähän ketjuun kun asia etenee...
 
Itsellä on nyt se reklamaatio vetämässä, joka käytännössä riippuen päätöksestä voi vetää tän koko pakan levälleen...

Alla on mahdolliset skenaariot asiasta:

1. Proshop hyväksyy reklamaation
- Vanhalla jonolla ei ole tällöin mitään merkitystä.

- Vanhat tilaukset ovat voimassa siinä mielessä että voit tilata LHR mallin ja mitätöidä sen laskun vanhan tilauksen perusteella.
- Jotta saat LHR mallin niin joudut tekemään uuden tilauksen vastaavasta LHR mallista.
- LHR mallien suoramyynti jonon ohi jatkuu

2. Proshop kieltäytyy reklmaatiosta

- Vanha jono on ns. kuvitteellisesti pystyssä, mutta jota ei edistetä mitenkään.
- LHR malleja myydään vanhasta jonosta piittaamatta


Mutta päivitän tähän ketjuun kun asia etenee...
Toivotaan että saat miellyttävän vastauksen. Oma veikkaukseni on, että vastaus on=eri kortti, ei hyvitystä. Toivottavasti tekevät erilailla kuin verkkokauppa.com vastaavassa tilanteessa (he siis hoitivat asian noin)
 
Toivotaan että saat miellyttävän vastauksen. Oma veikkaukseni on, että vastaus on=eri kortti, ei hyvitystä. Toivottavasti tekevät erilailla kuin verkkokauppa.com vastaavassa tilanteessa (he siis hoitivat asian noin)
Itsellä reklamaatiossa on onneksi liitteenä kopio viestistä jossa Proshop itse tarjosi yhteen tilaukseen LHR mallia
 
Jos soitat proshopin aspaan ja kysyt suoraan niin saat tietoon monta kyseistä korttia on tulossa kyseisenä päivänä...
Kerta tuo lista on manuaalisesti päivitettävä josta he vissiin ovat luopumassa....
Soitin nyt proshopin aspaan ja sanoivat että eivät ole tehneet päätöstä tuon kortin suhteen että korvataanko LHR malleilla. Mut sanoi että joidenkin korttien suhteen on niin tehty.
Ja sanoi että noita 3070 Eagle oc LHR kortteja olisi huomenna mahdollisesti tulossa 10kpl mutta osa voi mennä kokoonpanoihin mitä myyvät niin ei luvannut sitä että kuinka monta tulisi suoraan myyntiin.
Aika epämääräistä jos jotkin kortit korvataan LHR malleilla ja jotkut ei. Kai se riippuu valmistajasta että miten ne on informoinut proshopille tietyn kortin valmistuksen lopettamisesta yms.
No en pidä toivoa yllä että saisin tuon LHR mallin hetkeen ku jonoakin on minun edessä kuitenkin ja milloin sitten päättävät että tuon eagle oc kortin LHR malleja käytetään jonon lyhentämiseen. Mutta tuskin proshop niitä non LHR malleja saa enää mistään jos nyt kerran LHR malleja tulee heille. Joten saisivat kyllä laittaa noi LHR mallit jonottajille.

Edit. Joten vaikuttaisi vähän tältä, kuten kirjoitit
- Vanha jono on ns. kuvitteellisesti pystyssä, mutta jota ei edistetä mitenkään.
- LHR malleja myydään vanhasta jonosta piittaamatta
 
Proshop on luovasti liikkeellä omalla linjallaan, jossa ei roikoteta pelkästään ei-LHR-korttien jonottajia vaan myös päätöstä siitä, korvataanko LHR:llä. Siis sillä aikaa kun LHR-kortteja myydään markkinahintaan. "Ei ole päätöstä" ei merkkaa mitään, jos tosiasiassa käyttäydytään kuin olisi päätös (olla korvaamatta). Jos OIKEASTI ei olisi päätöstä, niin LHR-kortteja ei tietenkään myytäisi ohi jonojen, vaan odotettaisiin että se päätös on tehty.

Ihanaa aikaa olla kuluttaja.
 
Vaikka Jimms sanoi siirtävänsä kaikki alkuperäiset tilaukset LHR jonoihin, ei se kauheasti mieltä lämmitä kun he eivät tunnu noita LHR kotteja tilaavan/saavan. Oma sijoitus julkkaripäivän 3080TUF:in kanssa ei ole 3kk aikana liikkunut yhtään.

Kävin aiheesta KKV:n kanssa emailikeskustelua ja he totesivat ettei mitään aikarajoja ole. Jimms voi pitää tilauksen kirjoilla vaikka 10 vuotta ja lain kirjainta on silloin ilmeisesti noudatettu.
 
Vaikka Jimms sanoi siirtävänsä kaikki alkuperäiset tilaukset LHR jonoihin, ei se kauheasti mieltä lämmitä kun he eivät tunnu noita LHR kotteja tilaavan/saavan. Oma sijoitus julkkaripäivän 3080TUF:in kanssa ei ole 3kk aikana liikkunut yhtään.

Kävin aiheesta KKV:n kanssa emailikeskustelua ja he totesivat ettei mitään aikarajoja ole. Jimms voi pitää tilauksen kirjoilla vaikka 10 vuotta ja lain kirjainta on silloin ilmeisesti noudatettu.

Näin asia on nykyisen lainsäädännön ja tähänastisen tulkinnan suhteen. Näkemystä on kuitenkin syytä haastaa kuluttajapuolelta, jotta uusiin outoihin ja kuluttajavastaisiin käytäntöihin saadaan myös uusia tulkintoja, linjauksia, ennakkopäätöksiä ja mahdollisesti jopa ihan lainsäädäntöäkin. Eli ei muuta kuin asia kuluttajariitalautakuntaan ja vaikka oikeuteen saakka. Ja kun KKV:lle tulee riittävän paljon tapauksia tietoon, niin sieltäkin saattaa löytyä askel askeleelta enemmän ärhäkkyyttä jälleenmyyjien suuntaan.

Toki pitää sanoa tähän, että Jimm's on toimittanut näyttiksiä varmasti eniten Suomessa, eli ovat yleisestä kuluttajanäkökulmasta peräti positiivinen poikkeus. Ei tietenkään lohduta yhtään, jos juuri sitä omaa korttimallia ei liiku.
 
Mä laitoin juttuvinkkiä Helsingin Sanomiin. Suosittelen muita tekemään samoin.
Katsotaan jos ne kiinnostuvat asiasta.
 
Mä laitoin juttuvinkkiä Helsingin Sanomiin. Suosittelen muita tekemään samoin.
Katsotaan jos ne kiinnostuvat asiasta.
Tänään oli Hesarissa juttua. Samassa yhteydessä myös siitä miten Jimms on kasvanut.
Puhelimella en Hesarin äpistä heti saa linkkiä.
 
Laitetaanpa päivitystä:
Posti jaksoi viimein polkea tämän tänne asti...
Asukselta tuli hetki sitten vastaus kyselyyni:
Unfortunately customer service does not have this information at the moment.

You will need to follow our press releases and with your local store for the latest updates.

Proshop ei ole vielä vastannut reklamaatioon

IMG_20210818_154541.jpg
 
- LHR malleja myydään vanhasta jonosta piittaamatta
Näin siinä sitten kävi kuten Snowfly alunperin kirjoitti. Proshop on tänään myynyt Gigabyte RTX3070 Eagle OC LHR kortteja ja niitä ei tarjottu non LHR mallin jonottajille.
Mielenkiinnolla odottelen käyttäjän @Snowfly reklamaation tulosta.
 
Viimeksi muokattu:
Näin siinä sitten kävi. Proshop on tänään myynyt Gigabyte RTX3070 Eagle OC LHR kortteja ja niitä ei tarjottu non LHR mallin jonottajille.
Mielenkiinnolla odottelen käyttäjän @Snowfly reklamaation tulosta.
Tuo Nvidia supportin vastaus antoi taas yhden vastineen proshoppia vastaan... että non LHR chipit menee Founders edition kortteihin... ja kaikille muille menee LHR piirit...
Mielen kiinnolla odotan sitä ensimmäistä vastausta sieltä :D
 
Tuo Nvidia supportin vastaus antoi taas yhden vastineen proshoppia vastaan... että non LHR chipit menee Founders edition kortteihin... ja kaikille muille menee LHR piirit...
Mielen kiinnolla odotan sitä ensimmäistä vastausta sieltä :D
Toivotaan. Kyllä niitä non lhr piirejä voi silti olla jossain lojumassa, joten ei kannata hengitystä pidätellä. Eikös nuo jämyt odota että valmistajat ilmoittaa ettei enää ko. kortteja tule?
 
Toivotaan. Kyllä niitä non lhr piirejä voi silti olla jossain lojumassa, joten ei kannata hengitystä pidätellä. Eikös nuo jämyt odota että valmistajat ilmoittaa ettei enää ko. kortteja tule?
Se vaan että riittääkö Nvidian lausunto siitä että piirejä ei toimiteta enään... siihen että kyseiset mallit on lakkautettu
 
ei tossa lausunnossa mun mielestä annettu mitään. Eli orrkis piirejä tehdään vielä eikä mitään ole korvattu millään.
 
Jos tuon customer supportista saa tietää, niin se on kyllä vähän arpapeliä onko oikein vai väärin. Usein siellä on jotain ulkoistettua henkilökuntaa jonka tietämys asiasta on heikompaa kuin täältä foorumeilta löytää. Jos NVidialta ei ole jonkun johtajan virallista lausuntoa asiasta, niin en mitään menisi allekirjoittamaan :)
 
Jos tuon customer supportista saa tietää, niin se on kyllä vähän arpapeliä onko oikein vai väärin. Usein siellä on jotain ulkoistettua henkilökuntaa jonka tietämys asiasta on heikompaa kuin täältä foorumeilta löytää. Jos NVidialta ei ole jonkun johtajan virallista lausuntoa asiasta, niin en mitään menisi allekirjoittamaan :)
Asus support ei tiedä mitään asiasta.
Nvidia support tiesi... kertoo että jossain paikoissa tieto oikeasti kulkee...
Mutta se että kulkeeko tieto välillä Nvidia -> Asus -> Asus support kerta tämä on todennäköisesti se yksi tärkeä kerta... jos tämä ei toimis niin...
Tämä näkyisi tällöin myös että Asus->Proshop tietolinja ei toimisi....

Lisäksi kysyin nuista virallisista lausunnoista silloin niin:
Snowfly: Is there some where press statement from this?
Sonal: RTX 3080 GPU is a new GPU and its still in production like all the all the other RTX 30 series GPU
Sonal: The official statement is released only when any GPU is put into EOL category
 
Onko alkuperäiset tilaajat saaneet niitä luvattuja kylkiäispelejä, nyt kun näyttiksiä on alkanut liikkumaan ja myyjät vaihtaa kortteja LHR malleihin?
 
Onko alkuperäiset tilaajat saaneet niitä luvattuja kylkiäispelejä, nyt kun näyttiksiä on alkanut liikkumaan ja myyjät vaihtaa kortteja LHR malleihin?

Minun kylkiäisenä piti olla geforce now tilaus olikohan vuodeksi. Sitä vaan ei mitenkään lue alkuperäiselläkään tilausvahvistuksella. En edes muistanut sitä silloin kun kortti tuli. Ja en siis ole saanut sitä.
 
Onko kukaan tilannut aiemmin proshopista tuotetta klarnalla täällä?
Pitäis saada tieto tekeekö klarna maksutapa proshopin tilaushistoriaan ylimääräisen merkinnän, joka alkaa tekstillä "KLAD:", joka tulee laskun jälkeen...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 451
Viestejä
4 512 628
Jäsenet
74 371
Uusin jäsen
garlicbun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom