OnePlus 8T

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Ei kai siihen 11-sarjan käyttikseen tule enää mitään tietoturvapäivityksiä ja ainoa päivitys olisi sitten takaisin tähän 12-version paskaan? Lähinnä että jos teet vaikka pankkijuttuja kännykällä niin pitää huomioida riskit tuossa, vaikkakin pienehköjä ne lienevät.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
603
Mulla Warp Charging näyttäisi lakanneen toimimasta tuon päivityksen myötä. Lisäksi tämä Remove the "Log in to account"? taas pitää tehdä uudestaan.

edit: toi warp charging saattaa olla vain GUI muutos eikä oikea ongelma
Vooc Charge teksti oli näköjään muuttunu takaisin Warp Charge 65 tekstiksi (kiitos OP forumin mielensäpahoittajien). Latausnopeus on mulla ainakin ennallaan.

Tuosta loggaus jutusta en tiedä, koska itse olen kirjautunut sisään.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Vooc Charge teksti oli näköjään muuttunu takaisin Warp Charge 65 tekstiksi (kiitos OP forumin mielensäpahoittajien). Latausnopeus on mulla ainakin ennallaan.

Tuosta loggaus jutusta en tiedä, koska itse olen kirjautunut sisään.
Ei saatana noi mulkut ovat estäneet tuon aiemman tavan poistaa se "Log in to Account". Noh toivottavasti lähiviikkoina tuohon löytyy ratkaisu.

OnePlussa kyllä on yrittänyt parhaansa olla mahdollisimman epämukava yritys käyttäjien suhteen jo vuosia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Miten tässä Android 12:sta saa mm. Whatsapin notifikaatiot näkymään lock screenissä. Edellisessä android-versiossa viestiä sai klikattua lukitusnäytössä ja sormenjäljen antamisen jälkeen avasi sovelluksen ja näytti viestin. Nyt mm. Whatsapin notifikaatiot ei tule ollenkaan lock screeniin, vaan ensin pitää avata lukitus ja sitten vetovalikosta avata notifikaatio näkyviin. Sovelluksen ilmoitus-asetuksiakin koittanut roplata, mutta ei tunnu auttavan.

Ei sinänsä suuri ongelma, mutta ärsyttävä kuitenkin. Muutenkin toi lock screenin toiminta on jotenkin kummallinen entiseen verrattuna.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mainitaan nyt täälläkin että ainaskin 8 Pro alkoi pukkaamaan Android 12 versiolle päivitystä. C20 tais olla.

Edit. onkin jo tieto täällä. tuli uudet viestit viiveellä.
 

Janick

Insanity's crescendo
Make ATK Great Again
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
251
@zxcv

Tuon "Log in to account" homman saa pois tuolla aiemmalla ohjeella kun vaihtaa poistettavan ohjelman nimeksi "com.oneplus.membership", eli
Koodi:
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.oneplus.membership
Ensivaikutelma päivityksestä on positiivinen, kaikki tuntuu taas sutjakkaammalta. Minulla esim. Chrome tuntui koko ajan vähän tahmealta edellisen päivityksen jälkeen mutta ei enää. Samoin lukitusruutu, siihen liittyvä liikkeentunnistus ja sormenjälkilukija toimii paremmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Facebook ei suostu auekamaan läheskään joka kerta vaan puhelin heittää mustaksi. Tiedä sitten onko puhelimen vika vai sovelluksen, mutta 11 versiossa toimi hyvin.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
379
skippasin aiemmin android 12 päivityksen ja pri viikkoa sitten päivitys tuli uudelleen tyrkylle. Nyt kun viimeisimpien viestien rohkaisemana olisin viimein päivittänyt niin päivitus painikkeen painaminen ilmoitti että your system is up to date" eli päivitys ei olekkaan oikeasti tarjolla. Mennään siis yhä Android 11:lla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
@zxcv

Tuon "Log in to account" homman saa pois tuolla aiemmalla ohjeella kun vaihtaa poistettavan ohjelman nimeksi "com.oneplus.membership", eli
Koodi:
adb shell pm uninstall -k --user 0 com.oneplus.membership
Ensivaikutelma päivityksestä on positiivinen, kaikki tuntuu taas sutjakkaammalta. Minulla esim. Chrome tuntui koko ajan vähän tahmealta edellisen päivityksen jälkeen mutta ei enää. Samoin lukitusruutu, siihen liittyvä liikkeentunnistus ja sormenjälkilukija toimii paremmin.
Kiitos tästä! Elämä taas hieman hymyilee tuon suhteen :D
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
70
Miten tässä Android 12:sta saa mm. Whatsapin notifikaatiot näkymään lock screenissä. Edellisessä android-versiossa viestiä sai klikattua lukitusnäytössä ja sormenjäljen antamisen jälkeen avasi sovelluksen ja näytti viestin. Nyt mm. Whatsapin notifikaatiot ei tule ollenkaan lock screeniin, vaan ensin pitää avata lukitus ja sitten vetovalikosta avata notifikaatio näkyviin. Sovelluksen ilmoitus-asetuksiakin koittanut roplata, mutta ei tunnu auttavan.

Ei sinänsä suuri ongelma, mutta ärsyttävä kuitenkin. Muutenkin toi lock screenin toiminta on jotenkin kummallinen entiseen verrattuna.
Tämän ongelma kanssa itsekin tuskaillut ja tuntuu olevan muillakin ongelmaa kun englanniksi googlettaa. Minulla ainakin tuo ongelma ilmenee eniten silloin jos puhelimen lukitus on ollut auki kun viesti tulee ja sitten lukitsee niin ei näy ilmoitusta. Välillä ilmenee tuota ongelmaa vaikka puhelin lukittuna tulee viesti.
Ja kaikki ilmoitus asetukset katsottu moneen kertaan läpi ja kaiken pitäis olla ok.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
skippasin aiemmin android 12 päivityksen ja pri viikkoa sitten päivitys tuli uudelleen tyrkylle. Nyt kun viimeisimpien viestien rohkaisemana olisin viimein päivittänyt niin päivitus painikkeen painaminen ilmoitti että your system is up to date" eli päivitys ei olekkaan oikeasti tarjolla. Mennään siis yhä Android 11:lla.
Sama täällä. Olisin viimeinkin päivittänyt tuohon, niin ilmeisesti pitäisi Oxygen Updaterilla suorittaa homma, ellei halua odotella OTA:n saapumista.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Kaiken muun hauskan lisäksi 8T älyttömiä vaikeuksia siirtyä Wifi --> mobiilidata kun siirtyy Wifi kantaman ulkopuolelle, vaatii monesti rebootin että mobiilidata alkaa toimia. Uskomattomin puhelin mihin olen törmännyt bugisuuden kanssa, 12 versio löi vettä myllyyn vielä lisää.

"Do not disturb" läpi paukkuvat whatsap viestit ansaitsee raikuvat aploodit.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Minkähän takia sijainnin ikoni on alkanut näkyä oikeassa yläkulmassa? Sijainti on kyllä päällä kuten ennenkin mutta ikoni ilmestyi vasta pari päivää sitten näytölle. En ole päivittänyt 12:een. Sikäli pikkujuttu mutta jokseenkin erikoinen (ja ehkä ärsyttävä kun se tuolla näkyy koko ajan) kun mitään muutoksia ei ole laitteeseen tehty
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Mikähän mättää, kun yhtäkkiä näppis ei ainakaan selaimessa (Edge) foorumeilla (TechBBS, Beyond3D testattu, molemmat xenforo) tekstiä syöttäessä näppäimistö lävähtää vain päälle ja tekstikenttä ei liiku ylös vaan jää piiloon?
Ei toki pois suljettua että vika on jossain muualla kuin luurissa. Kts kuva
Screenshot_20220618-033241.jpg
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
603
Mikähän mättää, kun yhtäkkiä näppis ei ainakaan selaimessa (Edge) foorumeilla (TechBBS, Beyond3D testattu, molemmat xenforo) tekstiä syöttäessä näppäimistö lävähtää vain päälle ja tekstikenttä ei liiku ylös vaan jää piiloon?
Ei toki pois suljettua että vika on jossain muualla kuin luurissa. Kts kuva
Mikä näppis tuo on? Testasin Edge+SwiftKey kombon, joka toimi ongelmitta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Mikähän mättää, kun yhtäkkiä näppis ei ainakaan selaimessa (Edge) foorumeilla (TechBBS, Beyond3D testattu, molemmat xenforo) tekstiä syöttäessä näppäimistö lävähtää vain päälle ja tekstikenttä ei liiku ylös vaan jää piiloon?
Ei toki pois suljettua että vika on jossain muualla kuin luurissa. Kts kuva
Käytän Operaa ja SwiftKeytä, tuota ei ole tapahtunut kertaakaan. :hmm:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Tuo lagi nova launcherin ja ohjelmien välillä on pysynyt poissa. Onneksi se korjaantui suht nopeasti päivityksillä. Muuta ärsyttävää tässä op8t:n android 12:ssa ei ole tullut vastaan. Siis sellaista, joka jäisi vaivaamaan. Voisin vielä kolmannenkin oneplussan ostaa.
 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
69
Itsellä tuli päivitettyä OP8T android 12:ta. Muuten pelitti hyvin, mutta Play kaupan sertifioinnin puute (Google Pay) sekä whatsapin lukitusnäytön ilmotusten puute ajoivat takaisin A11 version pariin.
Toivotaan, että julkaisisivat korjaavan päivityksen piakkoin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Kirjoitan tänne kun toinen 8 ketju aika kuollut. Onko muillakin tuota bugia että luuri väittää 5G verkon olevan päällä vaikka cellmapper näyttää pelkkää LTE (ei siis NSA eikä SA ole edes saatavilla tukiaseman/maston solulta) itsellä Android 12 ja 8 Pro.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Screenshot_2022-07-12-23-27-56-21_ffbad1d3365dc318e70a4282340f21a4.jpg
Screenshot_2022-07-12-23-27-50-38_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg


Edit. Perun sanani. 5G available mutta ei ole cellmapper perusteella aktiivisena ja älykäs 5G on pois päältä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9
Onko kenelläkään ollut Op:n tai S-pankin sormenjälkitunnistuksen kanssa ongelmia? Eilisestä lähtien ei ole enää kumpikaan toiminut.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Hupaisaa miten erilainen kokemus voi olla luurin kanssa, kun mutsi hommas 8T:n Elisan myyjän kusetettua sitä taas kerran ja sen 8T sekoilee ihan urakalla. Sormenjälkitunnistin ei välillä toimi ja näytön kosketustoiminnot ihan sekasin. Edellisen päivityksen yhteydessä sekos, lopetti hyväksymästä koodiakin, joka kuitenkin kelpas ihan hyvin recoveryssä...resetoi sieltä sit luurin, toimi hetken, nyt taas sekos, pisti viimeisimmän päivityksen ja taas toimii.
Itsellä ei ole ollut ongelman ongelmaa koko n. vuoden omistajuuden aikana. Myönnettäköön, että itsellä on aina ollut ihan käsittämättömän hyvä tuuri luurien toimivuuden kanssa. Pixel 2XL toimi moitteetta liki nelisen vuotta.
 

Janick

Insanity's crescendo
Make ATK Great Again
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
251
Onko kenelläkään ollut Op:n tai S-pankin sormenjälkitunnistuksen kanssa ongelmia? Eilisestä lähtien ei ole enää kumpikaan toiminut.
Täällä toimii OP C.21 päivtyksen jälkeenkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo sormenjälkitunnistuksen osittainen rikkoutuiminen on known issue Oneplussan Android 11 -> 12 päivityksessä. En tarkemmin muista miten sen saa kuntoon, että riittäisikö joidenkin välimuistien tyhjennys, vai olisiko jopa vaatinut ihan factory resettiä. Mutta käsittääkseni ongelma on kumminkin korjattavissa omin avuin. Googlaamalla saattaisi jopa löytyä tarkemmin ohjeita minkä tason siivousta laite vaatii.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Kristus, että tästä tuli ärsyttävä viimeisimmän päivityksen jälkeen. Olin lykännyt päivittämistä pari kk, kun mutsilla se pisti luurin ihan sekasin.
Itsellä lopetti DND-moodi toimimasta (normaalisti luuri ring-tilassa ja DND päällä eli vain puhelut ja tekstarit pitää ääntä), nyt kaikki pitää meteliä, vaikka DND on päällä.
Ilmeisen iso päivitys, kun pisti sekasin kaikki pikakytkimet dropdownista ja vaikka mitä. Lockscreen meni kans kokonaan uusiks. Voi elämä. Ja kokoajan jotain popuppia "uusista" toiminnallisuuksista.
Aika vähäisessä käytössä luuri, että ei näillä nyt hirveä merkitys elämään ole, mutta eipä ole moista tullut ennen nähtyä, että pistää näin paljon uusiks.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
180
Mulla ei toimi Google Pay enää Android 12 päivityksen jälkeen. Valittaa, että laite ei täytä turvavaatimuksia. Onko kellään muulla ollut samaa ja voiko tuolle mitään tehdä? C.20 versio nyt. C.21 ei ole tullut vieläIMG_20220723_144213.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Mulla ei toimi Google Pay enää Android 12 päivityksen jälkeen. Valittaa, että laite ei täytä turvavaatimuksia. Onko kellään muulla ollut samaa ja voiko tuolle mitään tehdä? C.20 versio nyt. C.21 ei ole tullut vielä
Joo, tuo on C.20-versiossa oleva bugi. Itse asensin Android 11:sta päälle C.20:sen ja tämä sama homma ilmeni, ei tosin ole haitannut omalla kohdallani, kun en Payta käyttänyt aikaisemminkaan. C.21:n kuulemma pitäisi korjata tuo, kunhan se nyt joskus tulisi kunnolla jakoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.04.2019
Viestejä
81
Vai että on niin paskas mennyt päivityshommat oneplussalla. Android 11 toimii virheettömästi ja miksi sitä pitäisi sitten päivittää? Tässä on kohta kova miettiminen, että minkämerkkisen puhelimen uskaltaa seuraavaksi ostaa. Kiinan asenne ukrainan sotaa kohtaan on ollut sitä luokkaa, että kiinanroinan ostamista kannattaa mielestäni vähentää. Mulla ei ole periaatteessa mitään väliä maksaako puhelin 600 tai 1600. Tähän asti olen ostanut omasta mielestä hinta/laadultaan parhaan laitteen. Jatkossa katsottava mihin kannattaa panostaa hintaan katsomatta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
254
Onko siis todella niin, että tätä ei edelleenkään kannata pävittää? Joku c16 päivitys odottaa, yritin sitä kerran asentaa mutta ei edes lähtenyt lataamaan. Ilmeisesti puhelin yrittää suojella itseään.. onpa surkeaksi mennyt OnePlus:n suunta. Miten nuo uusimmat tietoturvapäivitykset saa jos ei tuota järjestelmäpäivitystä halua asentaa? Seuraava puhelin ei kyllä tule olemaan OP
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Onko siis todella niin, että tätä ei edelleenkään kannata pävittää? Joku c16 päivitys odottaa, yritin sitä kerran asentaa mutta ei edes lähtenyt lataamaan. Ilmeisesti puhelin yrittää suojella itseään.. onpa surkeaksi mennyt OnePlus:n suunta. Miten nuo uusimmat tietoturvapäivitykset saa jos ei tuota järjestelmäpäivitystä halua asentaa? Seuraava puhelin ei kyllä tule olemaan OP
Ei ole itsellä 8T puhelinta, mutta Nord 2 ja 8 Pro. Ja molemmilla luureilla Android 12 toimii aivan hyvin. Ei siis mitään eroa edelliseen, eli toimii kuten ennenkin.

Ainut "buki" on 24h kello esim herätyskellossa.

Joku taisikin jo mainita, että custom romilla saa Android 12 ja uusimmat päivitykset myös, mutta en ainakaan itse halua sellaiseen ryhtyä (8 Pro). Koska tomii aivan hyvin ilmankin custom romia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Onko siis todella niin, että tätä ei edelleenkään kannata pävittää? Joku c16 päivitys odottaa, yritin sitä kerran asentaa mutta ei edes lähtenyt lataamaan. Ilmeisesti puhelin yrittää suojella itseään.. onpa surkeaksi mennyt OnePlus:n suunta. Miten nuo uusimmat tietoturvapäivitykset saa jos ei tuota järjestelmäpäivitystä halua asentaa? Seuraava puhelin ei kyllä tule olemaan OP
Itse olen kyllä tykännyt OxygenOS 12:sta, C.20-versio minulla. Ei mitään omaa päivittäistä käyttöä häiritsevää bugia, ja puhelin toimii nopeammin, sulavammin ja omaa myös selkeästi paremman akkukeston kuin mitä koskaan aikaisemmin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Niin paljon kaikkea pientä häiritsevää ja toimimatonta ominaisuutta oli tuossa android 12 päivityksessä että oli pakko palauttaa 11 takaisin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Onneksi noita sovelluksia (herätyskellot jne) voi vaihtaa. Menis hermot muuten joka luuriin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Se jos olisikin ainut häiritsevä asia niin se 12 vielä menisi. Mutta kun ei ole. En kyllä ymmärrä kuka vajukki tuon uusimman adroidin on suunnitellut ja kuvitellut sen olevan vanhaa parempi.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
Niin paljon kaikkea pientä häiritsevää ja toimimatonta ominaisuutta oli tuossa android 12 päivityksessä että oli pakko palauttaa 11 takaisin.
Olisko antaa esimerkkejä? Itse en oo huomannut alun ongelmien jälkeen mitään erikoista. Ainoastaan herätyskello ärsyttää ja se ettei "sulje kaikki" sulje ilmeisesti aina viimeisintä sovellusta. Ilmeisesti sen osaltakin mulla on vain jokin sovellus unohtunut lukituksi tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Olisko antaa esimerkkejä? Itse en oo huomannut alun ongelmien jälkeen mitään erikoista. Ainoastaan herätyskello ärsyttää ja se ettei "sulje kaikki" sulje ilmeisesti aina viimeisintä sovellusta. Ilmeisesti sen osaltakin mulla on vain jokin sovellus unohtunut lukituksi tms.
Viestien merkkiääni ei soi 5s pidempään, jostain syystä rajoitettu. Olen laittanut töihin liittyen pidemmän äänen joka ei siis tuolla 12 versiolla toimi, useampaa sovellusta testasin. 11 versiossa ei ongelmia. Useampi sovellus jumittaa, kamera jumittaa eikä aina aukea. Ihan helvetisti turhia ilmoituksia joka asiasta, joilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Whatsapp viestien ilmoitukset ei näy yläpalkissa vaikka pitäisi.Nuo nyt päällimmäisenä.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Itselläni oli joskus kauan sitten OP 3T ja siitä jäi todella positiivinen maku.

Sen jälkeen on kuitenkin ollut pelkkiä Samsungin puhelimia, kunnes muutama kuukausi sitten hommasin OP 8T puhelimen. 160 eurolla (käytetty) sai periaatteessa todella hyvän laitteen, olen aivan myyty tuolle pikalataukselle, prosu on ainakin omaan käyttöön aivan riittävän nopea ja 120 Hz näyttö oli selkeä parannus edelliseen. Raudan osalta ei siis mitään valittamista, päinvastoin.

Mutta tuo softa. On tää kyllä sellainen räpellys (Android 12 asennettuna), että todella korkea kynnys olisi enää tämän jälkeen hommata OnePlussaa.

Pari päivää sitten meni hermot ihan totaalisesti ja asensin tähän Nova Laucher, joka korjasi monia ongelmia ja nyt puhelin alkaa minusta vihdoin olla käytettävä. Mutta kyllä tästä kaiken kaikkiaan jäi todella paska maku suuhun ja suurella todennäköisyydellä seuraava puhelin ei todellakaan tule enää olemaan OnePlus.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 199 047
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom