OnePlus 6

Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
6T:lle on tosiaan omakin ketju: OnePlus 6T

On vain ilmeisesti jäänyt monelta huomaamatta, kun keskustelua on levinnyt tännekkin.
Jes, muistelin samanlaista ja vilkaisin listaa, mutta oli vissiin tippunut pois eka sivulta. Muuten en ois laittanut mutta tähänkin ketjuun oli laitettu tagiksi oneplus 6t.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Mikäs olis tällä hetkellä paras softa puheluiden tallennukseen? Itsellä ollu, tässäkin ketjussa mainittu, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstar.callrecorder käytössä jo vuosia. Huomasin nyt, että syystä tai toisesta vastapuolen puhe tallentuu erittäin huonosti. Oma ääni kyllä kuuluu kirkkaasti.

Google kertoili, että tässä on olemassa jo sisäänrakennettu softa? Vai onko tämä sittemmin poistunut päivitysten myötä?
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
143
Mikäs olis tällä hetkellä paras softa puheluiden tallennukseen? Itsellä ollu, tässäkin ketjussa mainittu, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstar.callrecorder käytössä jo vuosia. Huomasin nyt, että syystä tai toisesta vastapuolen puhe tallentuu erittäin huonosti. Oma ääni kyllä kuuluu kirkkaasti.

Google kertoili, että tässä on olemassa jo sisäänrakennettu softa? Vai onko tämä sittemmin poistunut päivitysten myötä?
OnePlus 6T
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
414
Miten hyvin muilla on kestänyt etu/takalasi? Ihtellä putosi kuoret päällä reilu polven korkeudelta parketille. Tarviiko olla huolissaan, että jännitteitä syntyi ja seuraavasta pudotuksesta säpäleiksi, vai onko kestänyt porukalla?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Miten hyvin muilla on kestänyt etu/takalasi? Ihtellä putosi kuoret päällä reilu polven korkeudelta parketille. Tarviiko olla huolissaan, että jännitteitä syntyi ja seuraavasta pudotuksesta säpäleiksi, vai onko kestänyt porukalla?
Reiden korkeudelta putosi hiekalle (murskeelle) ja takalasi sököksi edellisestä kutosesta viime kesänä. Pariin otteeseen tippunut uusi kutonen lattialle maton päälle jne josta ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Itse olen tiputtanun monen monta kertaa rintataskusta eteenpään kumartuessa betonille/laminaatille/soralle yms. Päällä puhelimessa on oneplussan oma carbon bumber ja ainakaan tähän mennessä mitään vahinkoja ei ole syntynyt.

Pitäisi opetella laittamaan tasku kiinni.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
Noniin. Puhelin katuun ja näyttö paskana. Onko joku vauhdattanu näyttöä Oneplussalla, mitähän maksaa?

Suomessa näyttäis olevan suht suolainen 269€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Katsoin tuossa youtubesta MKBHD:n oneplus 7 videota, ja hän näytti siinä, että developer optionseista näkee keskimääräisen muistinkulutuksen ja tuo näkyy olevan myös OP6:ssa. Minulla on tuo 8/128 malli kutosesta ja "Avg 4.6GB of 8.0GB memory used". Mitenkäs muilla?

Helpoiten tuonne (ainakin jos käyttis on englanniksi) pääsee kun kirjoittaa settingsin hakuun "memory".
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
951
Katsoin tuossa youtubesta MKBHD:n oneplus 7 videota, ja hän näytti siinä, että developer optionseista näkee keskimääräisen muistinkulutuksen ja tuo näkyy olevan myös OP6:ssa. Minulla on tuo 8/128 malli kutosesta ja "Avg 4.6GB of 8.0GB memory used". Mitenkäs muilla?

Helpoiten tuonne (ainakin jos käyttis on englanniksi) pääsee kun kirjoittaa settingsin hakuun "memory".
Minulla näytti olevan 4,3 Gt käytettynä kahdeksasta. Chrome näytti vieneen enimmillään 1,9 Gt. Enpä oikeastaan luurilla muuta teekkään nettiselailun lisäksi, joten ei yllättänyt. Nytkin on 31 välilehteä auki...

Toivoisin kyllä, että puhelimeen saisi tilan, jossa se ei putsaisi muistia itse koskaan. Kaikki sovellukset pysyisivät auki, jos niitä ei itse sammuttaisi. Silloin pääsisi oikeasti hyödyntämään uusien puhelimien isoja keskusmuisteja. Nytkin vähän ajan kuluttua chrome on unohtanut taas suurimman osan noista 31 välilehdestä jos annan puhelimen olla vähän aikaa. Sitten alkaa se uudelleen latailu. En tiedä olisiko tuollainen mahdollista custom romin avulla... :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 914
Onko muilla puhelin boottaillu täysin randomisti tässä parin viikon sisällä? Oma puhelin saattaa bootata kesken puhelun, surffailun ja useamman kerran ihan idlessä. Viimeiset päivitykset on asennettu.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Itsellä esiintynyt aina joskus, tuntuu että muisti jotenkin loppuu tms. Ennen boottausta ohjelmat kaatuvat aukaistaessa, riippumatta siitä mitä appia yrittää aukaista.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
53
Muistin loppumiseen tuo boottailu useasti viittaa, kannattaa katsoa läpi tuo juuri yläpuolella mainittu muistin kulutus - sieltä voi syyllinen löytyä.

Tällä hetkellä tosin itsellä yksi eniten muistia syövistä on käyttöjärjestelmän ydin eli kernel, näin ei kaiketi pitäisi olla...

Tänään muuten lähti jakoon 9.0.6 OOS, päivitin juuri tuon muistivuodon takia heti, seuraillaan tilannetta nyt.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
852
Viimisen päivityksen jälkeen joka oli joskus alkukuusta niin parikertaa bootannut ja mikä enemmän häirinnyt niin puhelut on katkeillut. Aiemmin ei ole ollut ongelmia. Toivottavasti ei ole rauta vikaa ilmestynyt...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Viimisen päivityksen jälkeen joka oli joskus alkukuusta niin parikertaa bootannut ja mikä enemmän häirinnyt niin puhelut on katkeillut. Aiemmin ei ole ollut ongelmia. Toivottavasti ei ole rauta vikaa ilmestynyt...
Täällä kanssa juhannuksena puhelin reboottaili itsestään pari kertaa, sitä ennen tai jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
Auttakaas, puhelimen käyttööotosta asti tekstiviestit ja fasen mese viestit on sikinsokin sekaisin keskenään. Mistä nuo saa eriteltyä, ettei molemmat viestit mene samaan näkymään?
Hankaloittaa lukemista, kun puhelinnumero on jossain paskalistalla ja tekstiviestimainoksia tulee kokoajan. ideoita miten siitä pääsee eroon, muuten kun vaihtamalla numeron?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
Siellä on mennyt nyt Messenger SMS-softaksi.

1. Avaa Messenger-sovellus.
2. Näpäytä profiilikuvaasi vasemmassa ylänurkassa
3. Asetukset-otsikon alla on Tekstiviestit
4. Vedä liukuri pois päältä.
5. Sulje Messenger-sovellus
6. Avaa Asetukset-sovellus
7. Avaa Sovellukset ja ilmoitukset
8. Avaa Oletussovellukset
9. Valitse uusi sovellus kohtaan Tekstiviestisovellus
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
OxygenOS 9.0.15 -päivitys tuli saataville. Mukana mm. kesäkuun tietoturvakorjaukset sekä Screen Recorder -toiminto.
OxygenOS 9.0.15 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.7 OTA for the OnePlus 6
Tuo Oneplussan oma Screenrecorder oli ihan kiva lisä. Kaipaisin vielä tapaa jollain tapaa nauhoittaa kun äänilähteenä on käytössä järjestelmän/appin sisäiset äänet. Tokihan tuolla voi nauhoittaa videota ja siitä leikata sitten vain ääniraidan, mutta menee askarteluksi ja jos videota nauhoittaa alhaisella laadulla niin vaikuttaakohan myös ääniraidan laatuun. Hyvä laatu taas vie aika reilusti tilaa puhelimesta.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
143
Onko tossa mun 6t kamerassa jokin säätö päin hanuria kun ottaa kuvan niin värit eivät ole todellakaan luonnollisia vaan erittäin kirkkaita...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
110
Kutosessa ei toimi vieläkään 5ghz hotspotti, vuosi mennyt ettei ole korjattu.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
86
Kutosessa ei toimi vieläkään 5ghz hotspotti, vuosi mennyt ettei ole korjattu.
Ootko varma että päätelaite tukee 5 ghz eikä pelkkää 2.4 ghz.
Oma vanhempi läppäri ei tue 5ghz ja ihmettelin kanssa miksei löydä wifiä..
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Ittellä ainakin näyttää liipasevan kans värit kovin kirkkaalle. HDR pistää värit räiskymään, jos vaihdat HDR automaatilta manuaaliselle, ja jätät sen pois päältä, kun et väriloistoa tarvitse, alkaa tilanne tasottua. @Funny boy
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Kuvia kertynyt luuriin enkä ole pilviä pahemmin käyttänyt, lienee paras tapa siirtää ne PClle ihan perinteikkäästi USB letkua pitkin massamuistina?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Mulla on pieni ongelma kahden eri laturin kanssa. Toinen tuli 3 mukana ja toinen 6 mukana jonka oon omistanut nyt jonkun vuoden verran. Laturit eivät meinaa pysyä puhelimessa ollenkaan ja jos vähäänkään liikauttaa niin puhelin lopettaa latauksen kokonaan tai dash charge loppuu. Korjaantuisikohan tämä uudella laturilla tai no oikeastaan johdolla. Vai pitääkö viedä huoltoon putsattavaksi koska itse en ainakaan ole saanut puhdistettua tarpeeksi hyvin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
213
Mulla on pieni ongelma kahden eri laturin kanssa. Toinen tuli 3 mukana ja toinen 6 mukana jonka oon omistanut nyt jonkun vuoden verran. Laturit eivät meinaa pysyä puhelimessa ollenkaan ja jos vähäänkään liikauttaa niin puhelin lopettaa latauksen kokonaan tai dash charge loppuu. Korjaantuisikohan tämä uudella laturilla tai no oikeastaan johdolla. Vai pitääkö viedä huoltoon putsattavaksi koska itse en ainakaan ole saanut puhdistettua tarpeeksi hyvin.
Itsellä oli sama homma, taskunöyhtää yms. kakkendaalia oli kertynyt niin paljon latausportin pohjaan ettei pysynyt enää johto kunnolla kiinni. Itse putsasin raakasti paperiklipsulla ja taas toimii. Varmaan joku sähköä johtamaton materiaali olis turvallisempi... :)
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Otin rohkeasti vaan tuon sim-kelkan avauspään ja sillä törkin. Tuli muuten paskaa. Mutta nyt voi vaikka roikottaa johdon päästä puhelinta eikä tipu ja lataa kuin uusi. Kiitoksia:tup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
194
Oma OnePlus 3 ollut aika tarkalleen kolme vuotta käytössä, ja alkaa osoittaa väsymisen merkkejä. Sain tämän 1+6 128 GB version Prime Days diilistä hintaan 319 e. Ilmeisesti ihan käypä luuri edelleen? Ainakin näyttäisi täällä olevan ihan tyytyväistä porukkaa.

Ylläolevaan USB-löystymiseen, niin omassa 1+3 liittimessä oli samanlaista ongelmaa. Siihen ei auttanut edes lian rapsuttelu, joten jouduin vaihtamaan koko portin uuteen. Ei kyllä ollut kovin paha homma, ja maksoi noin 15 euroa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
278
Ilmeisesti ihan käypä luuri edelleen? Ainakin näyttäisi täällä olevan ihan tyytyväistä porukkaa.
Uskollinen kumppani on ollut. Tai oikeastaan kaikki, joita on ollut on olleet. 1, 2, 3, 3T, 5 ja 6. Hyvää vastinetta rahalle. Edellispäivänä sekosi kutonen ja piti MSMDownloaderilla ajaa käyttöjärjestelmä uusiksi sisään. Työpuhelin on puhdas ja privaatti rootattu Magiskilla, että saa Youtuben mainokset pois ja puheluiden nauhoituksen käyttöön. Varmaankin jää kyllä viimeiseksi OnePlussaksi ellei 3,5mm jackki tee paluuta tulevissa malleissa. Handsfreenä käytössä Samsung EHS64AVFWE, joka on ollut lyömätön äänenlaadussa ja toimintavarmuudessa.
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
672
Olikos täällä yleistä konsensusta siitä, että mikä on paras ruudunsuoja OP6:lle? Mulla on ollut ostohetkestä asti eli nyt melkein vuoden ollut tuo muovinen paske, joka puhelimessa oli valmiina mutta se alkaa repsottaa oikeasta reunasta vähän niin meinasin, että jos vihdoin ostaisi jonkun kunnollisen. Ja onhan tuo aika naarmuillakin. Toivottavasti ei ole mennyt naarmut näyttöön asti. :joy:

Katselin tuommoista dBrandin Prismaa mutta 30$ + tullit on kyllä vähän suolasta, onko kellään kokemusta tuosta, onko hintansa arvoinen? Myös muita hyväksi todettuja saa tosiaan ehdottaa.

Vai revinkö tuon vanhan vaan pois ja ajelen paljaalla? :comp2:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Olikos täällä yleistä konsensusta siitä, että mikä on paras ruudunsuoja OP6:lle? Mulla on ollut ostohetkestä asti eli nyt melkein vuoden ollut tuo muovinen paske, joka puhelimessa oli valmiina mutta se alkaa repsottaa oikeasta reunasta vähän niin meinasin, että jos vihdoin ostaisi jonkun kunnollisen. Ja onhan tuo aika naarmuillakin. Toivottavasti ei ole mennyt naarmut näyttöön asti. :joy:

Katselin tuommoista dBrandin Prismaa mutta 30$ + tullit on kyllä vähän suolasta, onko kellään kokemusta tuosta, onko hintansa arvoinen? Myös muita hyväksi todettuja saa tosiaan ehdottaa.

Vai revinkö tuon vanhan vaan pois ja ajelen paljaalla? :comp2:
Oneplussan oma näytönsuoja istuu täydellisesti ja on ihan kohtuuhintainen (~20€), tietty saatavuus voi olla huonoa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Itte hain just ElisaShopitista 6T:lle uuden 1+ lasin (oli suoraan hyllyssä). Edellinen hajos weekendin purussa, mutta olin tyytyväinen kyllä tähän lasiin ja eritoten sen istuvuuteen. Käytä sitä luurin mukana tullutta kumi/muovikuorta lasin asennuksessa "asettimena". Sillä saa tähdättyä sen kohdalleen.
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
172
Olikos täällä yleistä konsensusta siitä, että mikä on paras ruudunsuoja OP6:lle? Mulla on ollut ostohetkestä asti eli nyt melkein vuoden ollut tuo muovinen paske, joka puhelimessa oli valmiina mutta se alkaa repsottaa oikeasta reunasta vähän niin meinasin, että jos vihdoin ostaisi jonkun kunnollisen. Ja onhan tuo aika naarmuillakin. Toivottavasti ei ole mennyt naarmut näyttöön asti. :joy:

Katselin tuommoista dBrandin Prismaa mutta 30$ + tullit on kyllä vähän suolasta, onko kellään kokemusta tuosta, onko hintansa arvoinen? Myös muita hyväksi todettuja saa tosiaan ehdottaa.

Vai revinkö tuon vanhan vaan pois ja ajelen paljaalla? :comp2:
Oli itselläkin sama ongelma aiemmin ja katselin aika paljon läpi eri vaihtoehtoja. Päädyin itse tälläiseen vaihtoehtoon https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07P9SZQNP, joka sisältää kaksi suojusta siltä varalta, jos toinen menee rikki.
Aika kätevä oli asentaa tuon asettimen kanssa ja aika siistiä tuli, kun pidin muovista lärpäkettä tämän asentamiseen asti.
Pieniä ilmakuplia jäi vasempaan laitaan, mutta olen itse tyytyväinen lopputulokseen. Kestävyydestä ei ole tietoa, koska asensin vasta muutama päivä sitten.

20190724_140834.jpg
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
@Inehmo| sellane huomio, että 1+ lasien alle jää aluksi ilmakupla tai pari - mutta vuorokaudessa ne häviää ihan ittellään sieltä pois.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Mistä saisin säädettyä että yläpalkin notificationit häviää kun niiden pitäisi. Esim. jos on tullut sähköposti, olen lukenut yms. sen niin silti se näyttää sen infossa ennen kuin swiippaan sivuun.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Mistä saisin säädettyä että yläpalkin notificationit häviää kun niiden pitäisi. Esim. jos on tullut sähköposti, olen lukenut yms. sen niin silti se näyttää sen infossa ennen kuin swiippaan sivuun.
Ei ainakaan oma kutonen tai seiska koskaan tehnyt noin, ilmoitus häviää esim. Gmailissa jo menemällä sinne sisään vaikka viesti jäisikin lukematta. Onko se aina tehnyt sulla noin vai onko uusi ongelma? Jos uusi ongelma niin oletko milloin käynnistänyt luurin uudestaan viimeksi...?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Ei ainakaan oma kutonen tai seiska koskaan tehnyt noin, ilmoitus häviää esim. Gmailissa jo menemällä sinne sisään vaikka viesti jäisikin lukematta. Onko se aina tehnyt sulla noin vai onko uusi ongelma? Jos uusi ongelma niin oletko milloin käynnistänyt luurin uudestaan viimeksi...?
Ei ole kyllä ennen, oisko uuden päivityksen tms. myötä. Koitan käynnistää vielä uusiksi. Kiitos avusta.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Oli itselläkin sama ongelma aiemmin ja katselin aika paljon läpi eri vaihtoehtoja. Päädyin itse tälläiseen vaihtoehtoon https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07P9SZQNP, joka sisältää kaksi suojusta siltä varalta, jos toinen menee rikki.
Aika kätevä oli asentaa tuon asettimen kanssa ja aika siistiä tuli, kun pidin muovista lärpäkettä tämän asentamiseen asti.
Pieniä ilmakuplia jäi vasempaan laitaan, mutta olen itse tyytyväinen lopputulokseen. Kestävyydestä ei ole tietoa, koska asensin vasta muutama päivä sitten.
Tämän otin itellekin kokeiluun, kun ei kallis ollut.

Kaikki tarpeellinen ja tarpeeton tuli mukana, ja asennus helppoa varsinkin tuon asettimen kanssa. Lasia asetettaessa paljastui karu totuus, miksi oneplus varmaan tekee omaan lasiinsa ne mustat reunat, näytön kaarevuudesta johtuen lasi jää reunoiltaan irti noin millin. Sama ilmiö varmasti oneplussan lasissa, ainakin lasin reunoilla olevasta likamäärästä päätellen.

Mutta hintaansa nähden ihan hyvä ostos, jos tällä nyt taas jonkun kuukauden eteenpäin pääsee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom