olaw
ASRock advocate
- Liittynyt
- 11.12.2016
- Viestejä
- 825
Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena tässä oma ex NA miata:Jatketaan miata linjalla...
Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena tässä oma ex NA miata:Jatketaan miata linjalla...
Heh, tein juuri päinvastoin...bemarin 3.0ttdi vaihtui tohon bensaan. Onhan nuo bensa ja dieseli täysin päinvastaiset ominaisuuksiltaan. Omassa V6 on SLK:n pienessä kopassa, mutta kyllä siinäkin automaatti kolme-neljä pykälää pienemmälle pudottaa kun ripeän ohituksen haluaa.Täällä vaihdettiin 3L V6 bensa Mondeo -> Audi A6 3.0tdi tiptronic -08. ST220 Mondeo on ihan siisti ja vähän erikoinenkin auto mutta päivittäisessä ajossa alkoi tympimään heikko alavääntö ja kytkimen polkeminen ruuhkassa. Hauskinta siinä oli hyvät ja "autoon sopimattomat" äänet, miinuksena kova kulutus ja ajoneuvovero ja hieman halpamuovinen sisusta. Auton ominaisuudet menivät tavallaan hukkaan kun työmatka vaihtui kehä 3 suunnalle.
Tuo orkkishan taivaallisen kaunis, kun vertaa tähän ylimatalaan autoon, jossa on selkeästi väärää kokoa olevat renkaat. Miata on todella matala auto jo luonnostaan, joten en ymmärrä miksi sitä mataluutta pitäisi viel korostaa. Omaan silmään ihan karseen näköinen tuollaisena. Noh makuja on monia ja tuning oli kova juttu ysärillä...Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena tässä oma ex NA miata:
RX-5, vuosimallia 1976. Täytyy sanoa että on kyllä pirusti laittoa ennen kuin lähtee maaliin, mutta toivottavasti on sen arvoista. Korjauspeltejähän tähän ei löydy millään joten pitää vääntää kaikki itse.mikä RX?
Eipä niitä osia ausseissakaan hirveämmin ole. Tosin takapäädyn onnistuin löytämään alkuperäisenä korjauspaneelina harresteryhmän kautta. Irto-osia ja peltejä minulla on onneksi jo paljon.Korjauspaloja koriin ei niinkään.13b moottori?
peltejä/osia kannattaa etsiä Australiasta/Uudesta-Seelannista
rx2/3:sta itse kattelin aikoinaan mutta hinnat on noussut ihan simona 20 vuoden aikana.
Pari vuotta sitten sai vielä aika halvalla noita ensimmäisiä rx7:ja mutta nyt saat vähä ruosteisen auton ilman moottoria/laatikkoa samaan hintaan.
Joskus 2002-03 kattelin noita RX malleja niin silloin niitä sai alle 5 tonnilla(AUD), alfan 105 oli pari tonnia enemmänNuo alkupään RX:sät ovat kyllä pompauttaneet hintaansa ihan hyvin.
Nuo sun kuvat näyttää siltä kun olis 2 täysin erilaista autoo yritetty väkisin laittaa yhteen [emoji1] Varmaan aika saatanasta ollut ajettava [emoji51]Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena tässä oma ex NA miata:
Tuota kävin itsekin ihailemassa. Peräkontti oli vaan vähän pieni meidän käyttöön, mutta kyllä sen kaupanteon päättymisen loppujen lopuksi ratkaisi myyjän hälläväliä -asenne.Muutaman viikon alla ollut nyt Kian proceed 2019. On kyllä mukava ajaa, sekä hyvät varusteet mätkitty kiinni. Verrokkina vanhana autona audi a3 2014.
Sillä yksilöllä, jolla itse ajelin oli Dynamic VCDS madalluksen jälkeen vielä täysin käyttökelpoinen korkeus.Itse auton omistaja oli tuossa ylempänä kyllä eri mieltä Dynamicin käyttökelpoisuudesta.
Ja tuntuu tuokin myös hieman hassulta, että autoon on laitettu napista neljä eri korkeutta ja sä ehdotat että läppärillä kymmenen minuutin säädöllä on mukavampi muutella.
Kväin tuota katsomassa GT mallina. Tykkäsin ulkokuoresta, mutta jäi häitritsemään liikaa pieniä detaileja tekniikassa ja muussa toteutuksessa (verrokkina 2017 Mersun CLA). Yksi erittäin häiritsevä tekijä oli moottorin feikki äänimaailma, jota ei saanut pois esim. napista. Todella hölmön kuuloinen ja jotenkin epäaito.Muutaman viikon alla ollut nyt Kian proceed 2019. On kyllä mukava ajaa, sekä hyvät varusteet mätkitty kiinni. Verrokkina vanhana autona audi a3 2014.
Pieniä lapsosia tosiaan löytyy, mutta verrattuna muihin mitä kävin koeajamassa, niin rahalle sai huomattavasti enemmän vastinetta.Kväin tuota katsomassa GT mallina. Tykkäsin ulkokuoresta, mutta jäi häitritsemään liikaa pieniä detaileja tekniikassa ja muussa toteutuksessa (verrokkina 2017 Mersun CLA). Yksi erittäin häiritsevä tekijä oli moottorin feikki äänimaailma, jota ei saanut pois esim. napista. Todella hölmön kuuloinen ja jotenkin epäaito.
Keyless oli huonompi kuin esim. Volvossa ja Mersussa. takakontin mukavuusavaus oli typerä, piti seistä kontin edessä x- aikaa, jotta luukkuu aukeaa, tai painaa nappulasta. HUD-näyttöä ei saatavilla, todella iso miinus. Mittariston ja näyttöjen muokattavuus suppea 2019 autoon. Laatuvaikutelma hieman halvahko ratista ja materiaaleissa sisällä. Peilien ja penkkien muistitoiminto oli muistaakseni hieman alkeellinen. Apukuskin penkeissä ei sähköjä. Oli vielä enemmänkin pieniä asioita, mitä ei saanut edes rahalla kuntoon.
Toki eri hintaluokan autot mihin vertailin (2017 CLA ja 2014 Volvo V60), mutta jo tuossa Volvon 2014 mallissa oli paljon paremmin toteutettuja asioita ja laatuvaikutelma paljon parempi. Olisin hommannut tuon parhaana mallina, eli GT ja ne muutama lisuke mitä olisi saanut ja noilla auton hinta olisi ollut n. 41k€.
Harmi sinänsä, koska ulkonäkö oli jees ja muutenkin Kia on kyllä tullut eteenpäin huimasti.
Kuinka paljon säästöä jäi verrattuna GT? GT kuitenkin olisi ollut kohtuu hyvä suorituskyky ja muistaakseni siinä tuli vielä jotakin lisää varusteluun?Pieniä lapsosia tosiaan löytyy, mutta verrattuna muihin mitä kävin koeajamassa, niin rahalle sai huomattavasti enemmän vastinetta.
Hudille ei itselle merkitystä, mittaristostakin kiinnostaa vain digitaalinen nopeus näkymä ja tuo "smart" kontin avaus on ihan ok loppujen lopuksi. Pitää tosiaan noin 2sekunttia seisoa luukun takana niin aukeaa automaattisesti.
Ratin nahka tosiaan vähän heikkoa laatua ylhäältä ja alhaalta, mutta keskellä sivuille hyväntuntuinen.
Muokattuvuus tosiaan rahalla aika heikohko. Tuo versio tosiaan gt-line business premium + isommat vanteet ja täysnahka sisusta. Kylkeen lohkolämppäri, sisälämppäri, kitkat vanteilla ja irrotettava vetokoukku ja hinta jäi muutaman touhutonnin alta 40.
Olisiko noin 3-5 tonnia tullu lisää gt tasoon. Ainut mikä tuossa käsittääkseni tulee tehon lisäksi on ne feikki moottorinäänet kaiuttimista. Itselle teholla ei niinkään väliä, joten en nähny tarpeellisena ottaa isommalla koneella.Kuinka paljon säästöä jäi verrattuna GT? GT kuitenkin olisi ollut kohtuu hyvä suorituskyky ja muistaakseni siinä tuli vielä jotakin lisää varusteluun?
Itsekin kun uusia autoja kyselin Suomesta niin nopeasti totesin, että jo ihan perusmallit nousi äkkiä hinnaltaan turhan korkeaksi puhumattakaan sitten vähän paremmin varustelluista yksilöistä. Lopulta pihaan tuli aivan uuden veroinen ja 6kk vanha ja 7tkm ajettu Optima farkku phev kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla. Hinta jäi reilusti alle 35k€ ja nyt 2500km ajettu ja noin 8 litraa kulunut bensaa kokonaisuudessaanMuokattuvuus tosiaan rahalla aika heikohko. Tuo versio tosiaan gt-line business premium + isommat vanteet ja täysnahka sisusta. Kylkeen lohkolämppäri, sisälämppäri, kitkat vanteilla ja irrotettava vetokoukku ja hinta jäi muutaman touhutonnin alta 40.
Kakkosen eli pikkuauton alustalle tehty. Ahdashan tuo on kuin mikä. Itselläkin tuntui, että kuskin paikalla on kaikki vähän liian lähellä. Niin ovi kuin vieressä istujakin. Taakse ei sitten mahtunut enää ketään. Lisäksi äkkiä 30 tonnia kun vähän parempaa varustetasoa ja automaattia ottaa. Viimeisimmässä uudistuksessa kai paransivat äänieristystä niin ei ole enää paha.Hieno valinta tuo Matsuda! Näitä näkee harvinaisen vähän Suomen teillä, lieneekö se että hintaa on hippaisen liikaa vrt. saman tason VW-kilpailijoihin nähden. Itsellä kokemusta perus Mazda 3:sta ja se on ainakin nätti ja soiva peli. Rengastuksella ilmeisesti aika paljon väliä mitä rengasääniin tulee, koska itseäni ei häirinneet koskaan. Hieno peli.
Ehkä ainoa mikä tässä tuntuu vaikealta on sen napin painaminen ja siitä jotkut tekee elämää suuremman kysymyksen. Se kosketukseen perustuva systeemi kun ei kuitenkaan ratkaise, että jollain kosketuksella ne ovet ovat myös lukittava eli yhden painalluksen se vähentää.Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...
Komia väri on. Nappaa keulasta vielä kilventaustalevy pois niin näyttää sekin hienommaltaTuli tuossa männä viikolla huuhtastua tuo akka kolomonen ja todettua että on se vaan melkosen menevä väri tuo estorilblau vaikka ei ihan ykkössuosikki välttämättä ookkaan.
Veitsenterävä läppä.Hieno tabletti. Onko jälkiasenteinen?
Mitä? En tiedä mistä autosta on kyse muuta kuin että Mersu. Ilmeisesti niissä on tuollainen nykyään sitten? Näyttää kyllä aika jälkiasenteiselta...Veitsenterävä läppä.
Juu, uudehkolta pikkumersulta näyttää ja niissä tosiaan vakiosoitin/navin ruutu on tuollainen:Mitä? En tiedä mistä autosta on kyse muuta kuin että Mersu. Ilmeisesti niissä on tuollainen nykyään sitten? Näyttää kyllä aika jälkiasenteiselta...
Mersu CLA takapenkin pääntilat on ainakin aivan olemattomat. Mersu CLA "farmarin" pääntilat on jo ihan riittävät. A kumminkin eli "pikkumersu"."Pikkumersusta" juu, vaikka en tiedä onko tässä CLA SB:ssä varsinaisesti mitään niin pientä.
Melkein voisi vaan menköön nyt tämän kesän tuollaisena, ei just nyt jaksa alkaa kittailu- ja maalaushommiinKomia väri on. Nappaa keulasta vielä kilventaustalevy pois niin näyttää sekin hienommalta
Siis sehän on mallia irrotettava... Kilpi sit suoraan puskuriin kiinni ilman moloa telinettäMelkein voisi vaan menköön nyt tämän kesän tuollaisena, ei just nyt jaksa alkaa kittailu- ja maalaushommiin
1.0 Ecoboost 125hv automaatilla. Otin rohkeasti kokeiluun vaikka ei olekkaan hirveästi aikaisempaa kokemusta näistä uudemmista ahdetuista pikkukoneista eikä tässä nyt mitään valittamista ole ollut näillä ajoilla ainekaan, varsin jouhevasti toimiva kombo.Mites foordin voimalinja ja tekniikka? Aika hurjalta vikalista kuulostaa noin uuteen autoon.
Tuota punaista väriä kannattaa kyllä huoltaa, joten pinnoite varmasti hyvä valinta.
Meni läpi katastuksesta. Toki jarrut tehtynä ja valot kunnostettuina.tuollainen odottelee tallissa kevään kesärengaskelejä. Ans kattoo meeneekö kattastuksesta läpi ekalla.
Itse ostin S8:iin sellaisen mini iso-paikkaan cd-vaihtajan liittimen tilalle menevän mokkulan. Laite ottaa virran suoraan radiosta, maadoitusjohdon ruuvasin kiinni radion runkoon. Eli ei tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa cd-vaihtajan piuha irti radiosta, lykätä bt-piuha kiinni ja maadoitusjohto.Pitäisi löytää jostain bluetooth-pulikka, jolla saisi musiikit kuulumaan kännykän kautta. Tässä ilmeisesti MMI 2G High eli värinäytöllinen ja navillinen versio radiosta. Onko jollain vinkata halpaa ja hyvää viritystä?
Näissä vähän uudemmissa MMI-vehkeissä järjestelmä on vähän monimutkaisempi, eikä koko radiota ole käytännössä edes missään käsillä; on vain ohjausnamikat vaihdekepin vieressä ja näyttö kojetaulussa. Sen lisäksi siellä on optista kaapelia yms seassa. Joku tällainen sinne kävis, mutta ihan suorilta en viitsi noin kallista tilata, jos jostain löytyisi edullisempaakin ratkaisua.Itse ostin S8:iin sellaisen mini iso-paikkaan cd-vaihtajan liittimen tilalle menevän mokkulan. Laite ottaa virran suoraan radiosta, maadoitusjohdon ruuvasin kiinni radion runkoon. Eli ei tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa cd-vaihtajan piuha irti radiosta, lykätä bt-piuha kiinni ja maadoitusjohto.
Heh, tätä lukiessa jo luulin, että olit pitänyt "liian hauskaa" ST:llä ja jäit vapaaehtoisesti odottamaan kyttiä Mieluisalla autolla sitä ajelee ihan huvikseenkin, niin ei varmaan harmita että nyt tulee kilsoja enemmän? Itsellä tulee tuo 10tkm jo 3 kuukaudessa, niin on hyvä tekosyy panostaa autoon enemmänVihdoin illan cruisailun yhteydessä itsellä yli 10tkm täyteen ST:llä ja tuli kyttiä pysähdyttyä odottelemaan (rattis josta kuvamateriaalia mutta eipä tullut ilmeisesti tarvetta kun ohi ajelivat pysähtymättä mahdollisesti rattiksen kotiosoitetta kohti tms) ja pakko oli napsia ajelulta kuvaakin. On se vaan pirun hauska kippo vaikka vasta nyt alkaa kilsoja saada työpaikan takia enemmän hupiajon lisäksi. Ja tietenkin oikeaoppisesti katto auki ja ikkunat auki kesäillassa.
Joo ei sentään . St onneksi lentää aika hyvin tutkan alla kun ei tuo eroa St-linestä ulkoisesti juuri mitenkään.Heh, tätä lukiessa jo luulin, että olit pitänyt "liian hauskaa" ST:llä ja jäit vapaaehtoisesti odottamaan kyttiä Mieluisalla autolla sitä ajelee ihan huvikseenkin, niin ei varmaan harmita että nyt tulee kilsoja enemmän? Itsellä tulee tuo 10tkm jo 3 kuukaudessa, niin on hyvä tekosyy panostaa autoon enemmän