- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 196
Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa
Noita on saanut ihan tehtaalta 7-paikkaisina, penkit nousee tuolta kontin lattiasta:Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa
Vähän joutui penkomaan, mutta ilmeisen harvinaisia nuo 7 paikkaiset c mersut. Itseasiassa olen ajanutkin kerran tuollaista 7 hengen meseä, oli taksi ja muistaakseni siinä oli penkit takana, ja koulukyytejä sillä ajettiin kanssa. Itse taksiyrittäjä on niin pihi mies että ostaa autonsa aina käytettynä, ja sitten kun alkaa olla melko "valmis", niin pirssi siirtyy vara-autoksi ja perheen käyttöön.Onko tuohon tehty takapaksiin lisäpenkit vai mistä tulee 7 paikkaa? Tuuheat tummennukset etulaseissa
Jos viittaat lestoihin niin ei ne kauheasti mersuja ostele, tai jos ostavat niin joku 27paikkainen sprinteri tms..Pohjanmaalla varmaan suosittuja.
Kai se vähän riippuu perheestä ja muksujen iästä. Tuossa tullut paljon katseltua yhtä lestaperhettä joka ajattaa maansiirtoautoja; pihalta löytyy (kaikki uudehkoja) 5-sarjan bemaria, E-mersua, Volvoa ja pienempää A4 Audia.Jos viittaat lestoihin niin ei ne kauheasti mersuja ostele, tai jos ostavat niin joku 27paikkainen sprinteri tms..
Joo, varmasti riippuu tapauksesta mutta kaikki lestat joita minä tiedän niin ei-premiumia on yleensä pihassa, farkkuja toki tai sitten niitä ns. oikeita lestabusseja.Kai se vähän riippuu perheestä ja muksujen iästä. Tuossa tullut paljon katseltua yhtä lestaperhettä joka ajattaa maansiirtoautoja; pihalta löytyy (kaikki uudehkoja) 5-sarjan bemaria, E-mersua, Volvoa ja pienempää A4 Audia.
Siis samalta pihalta. Ja näitä ihmisiä on haettu konkurssiin useammankin kerran (mutta tietty helppo jatkaa jos löytyy aina uutta nimeä paperiin)...
Nätti mese. Kyllä ne katsastuksessa sanovat noista etusivuista, tai poliisi tienpäällä jos huomaa, ja on aikaa/mielenkiintoa puuttua. Näkeehän noita tummennuksia, itselläkin ollut.Joo samanlainen musta nahkapenkki on peräkontissa tuossa ostamassani. Saas nähdä mitä seuraavalla katsastuksella meinaavat etulaseista
Rouheen näkönen se omaan silmään on.
varsinkin kun tietääkseni c:tä ei 7-paikkaisena ole, pelkästään eemeliä.Vähän joutui penkomaan, mutta ilmeisen harvinaisia nuo 7 paikkaiset c mersut. Itseasiassa olen ajanutkin kerran tuollaista 7 hengen meseä.
Edit: hidas
No ei se kyllä nyt ihan harvinainen ongelmakaan ole ja varsin tiedossa oleva. Eikä se aina tee mitään totaalituhoa, mutta ei se melkein tukossa oleva sihtikään hyvää tekee koneelle vaikka käyttäjä ei mitään huomaisikaan.Meinaan ei nuo nyt kovinkaan usein ole tuon takia räjähdelleet ja 3 osuman kohdalle tulo vaatii jo varmaan useamman tuhannen otoksen, jotka kaikki on huoltaneet autoa miten sattuu. Itsellä ollut kaksi tuollaista ja tunnen kaksi henkilö joilla ollut vastaava auto/moottori. Ei ole kyllä vielä yhdelläkään porsinut.
Kahdella, toisella meni kerran ja toisella porsi myös vaihtokoneKuinka monella kaverilla sulla oikein sattuu olemaan 2005-2007 mallin Audi? Meinaan ei nuo nyt kovinkaan usein ole tuon takia räjähdelleet ja 3 osuman kohdalle tulo vaatii jo varmaan useamman tuhannen otoksen, jotka kaikki on huoltaneet autoa miten sattuu. Itsellä ollut kaksi tuollaista ja tunnen kaksi henkilö joilla ollut vastaava auto/moottori. Ei ole kyllä vielä yhdelläkään porsinut. Eka b7 oli 120tkm ajettu kun ostin ja LL huolloista huolimatta tuo sihti oli lähes täysin roskaton. Nykyisessäni ei ole longlifea käytetty, joten en ole vaivautunut tarkastamaan.
No eikös se jo kolme kertaa ole todistettu että noita on c malleja on 7 hlö versioinavarsinkin kun tietääkseni c:tä ei 7-paikkaisena ole, pelkästään eemeliä.
Missä on todistettu? heeposkin kuvassa on kyllä E-sarjan farkku. E-farkkua sai suomeen 7-paikkaisena tiettyyn vuosimalliin asti, mutta sitten trafi/ake hienossa viisaudessaan päätti kieltää selkä menosuuntaan olevista penkeistä. Jotaikin Land Rovereitahan on 7-paikkaisina, joissa penkit ovat 90 asteen kulmassa menosuuntaan nähden (näiden kohtalosta ei tietoa).No eikös se jo kolme kertaa ole todistettu että noita on c malleja on 7 hlö versioina
Ei niin missään, nyt kun katsoin vähän ajatuksen kanssa, ja oma googlauskin meni pieleen ja huomasin virheen vasta linkistä kun uudestaan katsoin E-mese tuo on. Ja itse olin väärässä af, myönnän tappioniMissä on todistettu? heeposkin kuvassa on kyllä E-sarjan farkku. E-farkkua sai suomeen 7-paikkaisena tiettyyn vuosimalliin asti, mutta sitten trafi/ake hienossa viisaudessaan päätti kieltää selkä menosuuntaan olevista penkeistä. Jotaikin Land Rovereitahan on 7-paikkaisina, joissa penkit ovat 90 asteen kulmassa menosuuntaan nähden (näiden kohtalosta ei tietoa).
Jos nyt oikeasti luet noiden ketjujen aloituspostausta pidemmälle, niin ei sielä kovinkaan moni ole tuota sihti ongelmaa kohdannut suoraan. Toisesta noista löytyy minunkin tekstiä, sillä aika pitkään on tullut rinkulakeuloja harrastettua ja harrastajafoorumin keskusteluihinkin osallistuttua. Kolmannekseen yhdeltä suomen aktiivisimmista merkkifoorumeista saa toki hyvää tietoa, mutta myös hieman valheellisen käsityksen siitä kuinka yleinen joku vika on. Siellähän yleensä nimenomaan itketään vikoja. Neljännekseen noissa ketjuissa on sekaisin 1st gen ja kakkos generaation moottoreisra puhuvia. Kaikille ei ole ihan selvää, että ovat täysin eri moottorit, sillä molemmat on brändätty 2.0TFSI:ksi.No ei se kyllä nyt ihan harvinainen ongelmakaan ole ja varsin tiedossa oleva. Eikä se aina tee mitään totaalituhoa, mutta ei se melkein tukossa oleva sihtikään hyvää tekee koneelle vaikka käyttäjä ei mitään huomaisikaan.
2.0 tfsi öljynpaineongelma - Audifinns
Audi A4 Quattro 2.0 TFSI 2007, öljynpainevalo syttyi. - Audifinns
2.0 TFSI öljynpaineiden mittaaminen - Audifinns
Siksihän noissa on sihti vaihdettu toisen malliseen. LL huoltoväli öljyille on kyllä saatanan keksintö, menee ehkä jos ajetaan aina pitkää matkaa.
Ilmeisesti 520hv versio? ABT:tä kehiin niin takuutkin hoituu Itselläni menee uusi S3 suoraan noille parin kuukauden päästä, kun saapuu.Tiistaina sai viisi vuotta mua palvellut dieseli väistyä bensaversion tieltä. Toistaiseksi tämä on vakio, mutta katsellaan sitten kun takuut ja goodwillit on ohi, että olisiko vaikka 666 heppaa tavoitteena
Kyllä minä hyvin tiedän, että siellä tullaan itkemään, ei kehumaan, että mulla toimii, sattumalta ko. Foorumia on tullut seurattua alusta asti, minä kun sen ensimmäisen foorumisoftan asensinkin. Mutta ko. ongelma on silti ihan todellinen, muutenkin ll huolletuissa ollu aika mönjiä sisällä. Asiasta on tullut juteltua jonkin verran noita korjanneiden kanssa ja se on kuitenkin tyyppivika, siinä missä ah niin ihanat öljynsyönnit tai (t)fsi koneiden imuvenojen karstoittuminen. Näillä vageilla ajaminen vaatii kyllä joko ettei ole ihan kaikki kortit pakassa tai täytyy tykätä riskien ottamisesta. Voih...välillä sitä oikein kaipaa i5t20v aikoja.Kolmannekseen yhdeltä suomen aktiivisimmista merkkifoorumeista saa toki hyvää tietoa, mutta myös hieman valheellisen käsityksen siitä kuinka yleinen joku vika on. Siellähän yleensä nimenomaan itketään vikoja.
Joo, ei todellakaan mitään ABT:n huijauslaatikoita. S8:a eivät osaa edes softata (taitaa olla sama S3:ssa), vaan käyttävät aina erillistä yksikkö johtosarja ja ECUn välillä. Noiden säätö on vähän niin ja näin ja suorituskyky luonnollisesti huonompi kuin oikeassa softauksessa. APR:n softa kolmelle eri oktaaniluvulle tai Erikoismoottorin softa varmaan ne mun vaihtoehdot. Erilisessä boksissa on tietysti se etu, että kun isketään VAS:n kiinni, niin tehtaan järjestelmään ei tuli TD1 koodia muutetusta softasta.Ilmeisesti 520hv versio? ABT:tä kehiin niin takuutkin hoituu Itselläni menee uusi S3 suoraan noille parin kuukauden päästä, kun saapuu.
No joo, onhan se tavallaan huolettomampaa, mutta vituttais silti kun ne pienetkin jäljet lähtee herkästi ruostumaan ja varsinkin silloin jos muuten siistikuntoinen.Myös halvan auton iloja kun ei tarvitse välittää jos joku ovi tai luukku käy tolppaan tai reunaan.
Sellainen kutina, että katsuri kokeilee aina sähkölasien toimivuuden ja yleensä näin vielä kuskinpuoleltaYhden leimasin kalvot ikkunassa kesällä niin että kuskin ikkuna oli auki, repsikan ikkunassa niin mieto kalvo etteivät sitä huomanneet, ja se repsikan ikkuna oli ylhäällä. Kunhan kokeilin onnea, ja läpihän se meni.
Toivottavasti et suhtaudu samalla mentaliteetilla muiden autoilijoiden omaisuuteen.Myös halvan auton iloja kun ei tarvitse välittää jos joku ovi tai luukku käy tolppaan tai reunaan.
Hieno oletus. Miksi suhtautuisin? Ainoastaan tuohon Alfaan on muut kolhineet parkkiksilla kun ei ole ovilistoja suojaamassa.Toivottavasti et suhtaudu samalla mentaliteetilla muiden autoilijoiden omaisuuteen.
Pitääkin kysäistä myös tuolta Erikoismoottorilta, kun firma tuossa naapurikylässä sijaitsee, että mitä saisi S3:sta irti Softa, putkisto ja parempi ilmanotto niin pitäisi sieltä päälle 400hp ja 500 Nm tulla.Joo, ei todellakaan mitään ABT:n huijauslaatikoita. S8:a eivät osaa edes softata (taitaa olla sama S3:ssa), vaan käyttävät aina erillistä yksikkö johtosarja ja ECUn välillä. Noiden säätö on vähän niin ja näin ja suorituskyky luonnollisesti huonompi kuin oikeassa softauksessa. APR:n softa kolmelle eri oktaaniluvulle tai Erikoismoottorin softa varmaan ne mun vaihtoehdot. Erilisessä boksissa on tietysti se etu, että kun isketään VAS:n kiinni, niin tehtaan järjestelmään ei tuli TD1 koodia muutetusta softasta.
EDIT: ja siis tuo auto ei ole uusi, mutta sen verran pienillä kilsoilla vielä, että tehtaan goodwill toimi varmasti. A8:nkin ostin pari viikkoa takuun umpeutumisen jälkeen ja silti ne muutaman ongelmat mitä tuli, meni goodwillinä. Tässä kuitenkin vielä myyjäliikkeen erityinen takuu.
Toiselta foorumilta luin jotain sellaista että lain mukaan ikkunan pitää pysyä ylhäällä, ja samassa ketjussa joku kertoi leimanneensa auton niin että mitkään sähkölasit ei toimineet. Kai se on vähän katsurista kiinni miten menee.Sellainen kutina, että katsuri kokeilee aina sähkölasien toimivuuden ja yleensä näin vielä kuskinpuolelta
Porkkis taatusti saa sen irti mitä laitteesta on irti saatavissa. Itse tosin nyt saatan päätyä APR:ään, kun..noh.. mulla on siihen historiasta johtuen "suhde" ja toisekseen tykkään ajatuksesta että on sitten valittavissa useampi eri softa vakkarin viiksestä. Tiedä vaikka joskus haluis kisabensalla ajella.Pitääkin kysäistä myös tuolta Erikoismoottorilta, kun firma tuossa naapurikylässä sijaitsee, että mitä saisi S3:sta irti Softa, putkisto ja parempi ilmanotto niin pitäisi sieltä päälle 400hp ja 500 Nm tulla.
Sittenhän varmaan tiedät, että samaa sihti konstrutiota on käytetty jo b5 aikakaudelta 90 luvun puolelta ja hajoamisia löytyy myös 1.8t koneista niin Audi, Skoda kuin Volkkarin merkin takaa. Kuitenkin tuota 1.8:sia pidetään "jumalmoottorina", mutta 2.0 on sitten samalla sihdillä ongelmakone?Kyllä minä hyvin tiedän, että siellä tullaan itkemään, ei kehumaan, että mulla toimii, sattumalta ko. Foorumia on tullut seurattua alusta asti, minä kun sen ensimmäisen foorumisoftan asensinkin. Mutta ko. ongelma on silti ihan todellinen, muutenkin ll huolletuissa ollu aika mönjiä sisällä. Asiasta on tullut juteltua jonkin verran noita korjanneiden kanssa ja se on kuitenkin tyyppivika, siinä missä ah niin ihanat öljynsyönnit tai (t)fsi koneiden imuvenojen karstoittuminen. Näillä vageilla ajaminen vaatii kyllä joko ettei ole ihan kaikki kortit pakassa tai täytyy tykätä riskien ottamisesta. Voih...välillä sitä oikein kaipaa i5t20v aikoja.
Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.Toiselta foorumilta luin jotain sellaista että lain mukaan ikkunan pitää pysyä ylhäällä, ja samassa ketjussa joku kertoi leimanneensa auton niin että mitkään sähkölasit ei toimineet. Kai se on vähän katsurista kiinni miten menee.
Varmaan noin ihan pykälien mukaan. Ei jaksa etsiä tarkempia sääntöjä näinkin selvässä asiassa Mun autohistorialla en kyllä edes muista mitä mistäkin on sen paremmin syynätty. Joskus aikasemmin jakson olla mukana paremmin siinä katsastuksessa, nykyään ei niin kiinnosta, saatan lompsia sinne halliin juttelemaan mukavia ja siinä samalla jos jotain korjattavaa on, niin kuulen ja näen siinä samalla mikä autoa vaivaa.Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.
1.8T:llä on vähemmän ajettu LL huoltoväleillä ja lisäksi 2.0TFSI on öljylle erilainen ympäristö. Kovahkot puristukset ja pakolämmöt, joita joudutaan jäähdyttämään järjettömän paksuilla seoksilla (0,76 lambdaa taitaa löytyä vakiostakin kun vetää lämä tiskissä). 2.0 TFSIhän työntää kaasulla mustaa kuin diesel konsanaan On niitä 1.8t:täkin sihdin takia kilahtanut, mutta vähemmän. Sinällään 1.8T:n jumalmoottorinimitys on kyllä audifinnsillä ollut alunperin lähinnä vitsi, jolla vittuiltiin teinilippiksille. Tai siis oli sitä ainakin yhdessä vaiheessa.Sittenhän varmaan tiedät, että samaa sihti konstrutiota on käytetty jo b5 aikakaudelta 90 luvun puolelta ja hajoamisia löytyy myös 1.8t koneista niin Audi, Skoda kuin Volkkarin merkin takaa. Kuitenkin tuota 1.8:sia pidetään "jumalmoottorina", mutta 2.0 on sitten samalla sihdillä ongelmakone?
Siinä on kyllä hieno Audi.Tiistaina sai viisi vuotta mua palvellut dieseli väistyä bensaversion tieltä. Toistaiseksi tämä on vakio, mutta katsellaan sitten kun takuut ja goodwillit on ohi, että olisiko vaikka 666 heppaa tavoitteena
Piti ihan uteliaisuudesta kurkata katsastajan käsikirjaa ja siellä ei lukenut mitään etulasien toimivuudesta (tai ei ainakaan silmään osunut). Ainoastaan hyväksyntämerkeistä.Taisi olla niin että etuikkunoiden pitää toimia (eli aukaisumekanismi oli se sitten sähköinen tai kampi toimii) ja pelkkä ylhäällä pysyminen ei riitä. Ainakin itsellä ovat kokeilleet, että molemmat etulasit toimivat napista.
Puhut 2.0TFSI:stä ja 1.8T:stä, mutta tekstistä päätelleen tarkoitat lähinnä uudempaa 1.8TFSI:tä joka on melkolailla vähemmän myyty kuin tuo vanha "jumalmoottori" 1.8T (90-luvulta peräisin oleva) ja muutenkin ihan eri maineessa.On niitä 1.8t:täkin sihdin takia kilahtanut, mutta vähemmän. Sinällään 1.8T:n jumalmoottorinimitys on kyllä audifinnsillä ollut alunperin lähinnä vitsi, jolla vittuiltiin teinilippiksille. Tai siis oli sitä ainakin yhdessä vaiheessa.
Lueppas nyt ihan ajatuksella kuitenkin. En tarkoita. 1.8TFSI:ssä on ihan samalla tavalla kovat puristukset ja paksut seokset kuormalla, kuten 2.0TFSI:ssa. 1.8T oli amiskoneen maineessa osin jo 15 vuotta sitten. Jumalkone, kun sillähän päihitti ferraritkin (jutuissa). Vanhan liiton miehille se oikea jumalmoottorin kuitenkin on 2.2t 20V, siitä se vitsailu alkoi. Vanhassa 1.8T tosiaan vähemmän noita totaalilaukeamisia tapahtunut, mutta harmillisen paljon niissä taas oli pikkuvikoja. Jatkuvasti kävi vikakoodin luvussa mun luonakin 1.8T autoja kun vielä aktiivisenä klubin toiminassa olin ja autoin porukoita, olihan se tietysti yleisin moottorikin. Yleensä ongelma oli onneksi MAF/Lambda/imuvuoto. Ja tosiaan LL huolletuista sitten taas saattoi tuo kuuluisa öljysihti mennä tukkoon. Tukkeutumiset vaan tuntuneet tapahtuneen enemmän ajettuina kuin TFSI koneissa, varmaankin 1.8T ympäristö muuten hellempi öljyille. Sytytyshäiriöitähän näissä tosiaan kanssa oli, puolat paukkui. Mutta se taas taisi olla loppujen lopuksi yksi viallinen erä puolia ja jos en väärin muista, niistä oli sitten vaihtokampanja.Puhut 2.0TFSI:stä ja 1.8T:stä, mutta tekstistä päätelleen tarkoitat lähinnä uudempaa 1.8TFSI:tä
No tuon ajan VAGit olivat muutenkin täynnä pikkuvikona, oli kyseessä sitten etupään osat, järjetön öljynsyönti 2.0:ssa, juuri nuo MAFfit, kannen tiivisteet V6:ssa, diseleiden vauhtipyörät, Boschin ABS-yksiköt, hajoavat Multi- tai Tiptronicit (OK, ei niin pieniä).Vanhassa 1.8T tosiaan vähemmän noita totaalilaukeamisia tapahtunut, mutta harmillisen paljon niissä taas oli pikkuvikoja.
Ei siinä, kyllä minäkin aikanaan olisin ihan varmasti valinnut 1.8T:n esim. Vapari V6 koneen sijasta, jos olisi joskus moisilla valinnoilla autoa ostanut. Keskimäärin kuitenkin hyvin luotettava moottori. Mutta vielä kerran toistaen: Jumalmoottorinimitys on vitsi.
01E ehkä kestävin ja paras VAGin manuaalilootista. Ainoa mikä niissä oli, niin 1->2 vaihto oli pitkä ja se synkro tuppas menemään niistä jos yritti liian nopeasti vaihtaa ja sitten pahimmassa tapauksessa hajos se ykkösen ratas. Jenkit tietysti puhuu heikosta vaihteistosta, mutta totuus on, että se piti käytöllä hajottaa. Ettei menisi nyt sulta sekaisin alkupään S2:n 01A loota (3B koneen yhteydessä), joka oli enemmän hajoavaa sorttia. 01E on sama loota, jolla on ajeltu kiihdytysautokäytössä ja sama loota on esim. kaikissa 2.7bt manuaaleissa. Taisi tulla myös S2:een ABY koneen myötä. Tietysti alkupään lootissa ei ollut leveää ykköstä, mutta mullakin oli esim. -91 vuosimallin urS4 viisvaihteisella 01E:llä reilusti viritettynä ja 200tkm ajettuna sitten kun synkroremppaa oli luvassa, niin vaihdoin samalla kuusvaihteiseen askiin kun halvalla sain. Oli muuten aito SUOMIAUTO tuo, kangaspenkit, manuaali-ilmastointi ja vakionopeussäädin ja siinä taiskin olla kaikki varusteet Yksi niistä viidestä maahantuojan myymistä suomiautoista.saanut kuin quattrolla tai Seatin Leonin keulalla nelivetoisena). Se kuuluisa 2.2:nenkin kävi mielessä, mutta se hajoava manuaaliloota mikä siihen urS4:n oli sen kanssa yhdistety ei oikein kuumottanut...
Itsellä ei ainakaan tsekattu ja hyvä niin kun oli silloin alkukesästä pelkääjän puolelta mekanismi paskana mikä on aika yleinen probleema E36:sissa.Porkkis taatusti saa sen irti mitä laitteesta on irti saatavissa. Itse tosin nyt saatan päätyä APR:ään, kun..noh.. mulla on siihen historiasta johtuen "suhde" ja toisekseen tykkään ajatuksesta että on sitten valittavissa useampi eri softa vakkarin viiksestä. Tiedä vaikka joskus haluis kisabensalla ajella.
Hetken olin jo että mun auto Sulla on sentään vanteissa vähän enemmän kokoaTommonen pommi
S2:nen taisi tosiaan olle mielessä - hommasta alkaa olemaan >15 vuotta niin muisti pätkii jo!Ettei menisi nyt sulta sekaisin alkupään S2:n 01A loota (3B koneen yhteydessä), joka oli enemmän hajoavaa sorttia.
On kyllä hienon näköinen peli! Mikäs kone tuossa on?Tiistaina sai viisi vuotta mua palvellut dieseli väistyä bensaversion tieltä. Toistaiseksi tämä on vakio, mutta katsellaan sitten kun takuut ja goodwillit on ohi, että olisiko vaikka 666 heppaa tavoitteena