Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Paroni herätelty 2v levolta. Laakista käyntiin ku ois edellisenä päivänä sen siihen jättäny. :D
Pesun jälkeen alko näyttää taas autolta. Hitsuuhommien ja alustajumpan jälkeen toivottavasti ajoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 733
Paroni herätelty 2v levolta. Laakista käyntiin ku ois edellisenä päivänä sen siihen jättäny. :D
Pesun jälkeen alko näyttää taas autolta. Hitsuuhommien ja alustajumpan jälkeen toivottavasti ajoon.
Kappas, Urpo Paroni. :D

Tuo on kyllä kaikessa rumuudessaan juuri niin "ysäriä" kuin olla ja voi.
En ole muuten ennen huomannut, vaikka noita 90-luvulla tuli paljonkin vastaan, että tuossa on kovin samanlainen keula kuin jossain 1-gen Octaviassa, luukut vain puuttuu. :)
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

Todella käytännöllisen näköinen ajopeli, eipä tarvitse lasti päällä jossain mökkitiellä käydä :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Itellä on nyt vaan perus tylsä isukkiavensis hieman piristeltynä, D2 alusta 6kg/mm etu & 18.6kg/mm takajousilla, 8,5x18 & 10,5x18" kiinatinat, projektorivalot, ja kaikkea muuta pientä kivaa. Talven aikana jos sais pellistä takakaaret askarreltua niin pääsis ylimaalauttamaan koko laitoksen.

En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
No ainakin takavedossa leveämpi rengastus siellä takana on luontevampaa kuin etuvedossa vastaava, mutta mitään järkevää tuollaisessa lookissa ei muutenkaan ole niin varmaan aivan sama :confused:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Tojotassa näyttää naurettavilta mutta bemmissä ja audissa helvetin hyvältä?
Mistäs noin päättelit? Yhtä urpolta se näyttää jos autosta tehdään liian matalan näkönen ja siihen laitetaan renkaat, jotka eivät istu oli merkki sitten audi, bmw tai toyota.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Ei tuo Avensis minun mielestä mitenkään pahalta näytä, omaan makuun ehkä aavistuksen liian "kentässä". Jollain perverssillä tavalla tuo takalokasuojan kaarilevikekin ihan hauska idea. Kaipais eteen kans, mutta takakaariahan oli tarkoitus pellistä muokkailla.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.
epätasainen alusta missä auto on. Korkeussäädettävä alusta niin voi hieroa loputtomasti asentoa. Mutta kyseessä olikin yliampuvat renkaat ja näissä näyttää jopa normaalilta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
Sinisessä kaasen laen rako ei enää suhtees kello 9-10 ja 2-3. Jonka takia näyttää vaan liian raskaasti lastatulla jouset väsyneeltä kivireeltä. Mitä tasaisempana kaaren rako pysyy koko matkaltaan sitä paremmalta näyttää. Kyse ei siis ole varsinaisesti koosta vaan miten lokasuojan kaari on suhtees.
Tuosta mustasta olisi hyvä myös nähdä kuva suoraa takaa paljonko vanne tulee kaaren ulkopuolelle ja miten paljon kumi onkaan venytetty, mutta tuosta kulmasta ei kovin pahalta näytä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539


225/40/18 et30, mahtuu pyörimään vaikka mitä lastaisi kyytiin.
Nojoo, eihän tuo vanne niin pahasti törrötä ulos.
Tuossa myös omasta rengastuksesta kuva, miten bemuun sopii erilevyiset vanteet ja kumit eteen ja taakse. Edessä 8,5x19 ja 235, takana 9,5x19 ja 285.
Muutoin omasta mielestä kohtuu hyvin istuu, mutta tuo takarenkaiden leveysero tekee sen että pulleamman näköiset sivusta vaikka profiili muistaakseni sama.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Nuo postatut bmw ja audit kieltämättä näyttävät vielä järkevältä, kun lokasuojan muodot mukailee renkaan muotoa ja rengas ei painu lokarin sisään. Näkeehän tuosta jo selkeästi, että on reipas madallus, mutta ie mene vielä luonnottoman näköiseksi. Ajomukavuutta kyllä hieman epäilen noin matalalla alustalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
Ajomukavuutta kyllä hieman epäilen noin matalalla alustalla.
Tietysti tottumiskysymys, mutta tuolla edestä ihan tappiin lasketulla ajomukavuus on kyllä ihan hyvä normi maanteillä, mutta kaikki terävät reunat asfaltissa esim. vanhan pois jyrsityn asfaltin kynnys takaisin päällysteen päälle lyö käsille erittäin kovaa jos ei tiedä hidastaa reilusti. Tässä kohdin taasen pitää antaa kunniamainintaa hyvälle vanteelle jollaiset kestää ihan älytöntä rääkkiä, kun taas joskus jokin kiinantina meni kieroksi ekasta routamontusta vaikka oli puolta löysempi jousitus päällä ottamassa iskuja vastaan.
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
näyttävät vielä järkevältä, kun lokasuojan muodot mukailee renkaan muotoa ja rengas ei painu lokarin sisään
No kuka pitää mistäkin, itsestä rengas on se pyörän (ja koko auton) rumin osa ja mitä vähemmän sitä näkyy sitä parempi.

(lievästi OT)
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
825
tuossa taitaa olla jo muutakin vikaa, kun koko rengas vinossa
Mulla on avensiksessa vielä rutkasti enemmän camberia takana :joy::joy:

En tiedä mikä tuossa "piristyksessä" on pointtina, mutta näyttää lähinnä huvittavalta tuolla ylisuurella rengastuksella ja maata laahavalla madalluksella. Voisi kuvitella, että todella epämukava ajaa :facepalm:

No ainakin erottaa oman avensiksensa kaupan parkkipaikalla muista samanvärisistä.
Ai, luulin että 205/35 @ 8.5 ja 225/40 @ 10.5 rengastus ois tarpeeksi pieni, no täytyy koittaa metsästää 30 profiilia eteen ja taakse :btooth:
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
825
Mitä tolla ylivedetyllä camberilla oikein haetaan? Onko se paremman näköinen joidenkin mielestä vai?
Kuvittele vaikka tuo golffi tuosta ilman camberia, mahtuuko rengas kaareen madalluksen kanssa? No eipä mahtunu.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Ei ole vielä autotehtaan lisävarustelistoja selatessa osunut silmiin optiota vinosta renkaasta ja en pysty ymmärtämään miksi kukaan haluaisi muutenkaan pilata autonsa ulkonäön tuollaisella :facepalm:

Noh ehkä on aika lopettaa omalta osalta tämä, kun ei ymmärrä tuollaisen amistuuningin päälle.
Tässä on vähän sama ilmiö, kun osalla julkkisnaisista... jo vähän liian vanhaan runkoon tungetaan botoxia ja tehdään törröttävät ankkahuulet yms. kuvitellen sen olevan kaunista. Todellisuudessa suurin osa jengistä pitää karseen näkösenä ja naureskelee.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Kuvittele vaikka tuo golffi tuosta ilman camberia, mahtuuko rengas kaareen madalluksen kanssa? No eipä mahtunu.
No sitte pienempää rangasta tai vähemmän madallusta. :D

Ei ole vielä autotehtaan lisävarustelistoja selatessa osunut silmiin optiota vinosta renkaasta ja en pysty ymmärtämään miksi kukaan haluaisi muutenkaan pilata autonsa ulkonäön tuollaisella :facepalm:
Juu on kyllä kamalan näköiset. :wtf: Tosin kuka tykkää mistäkin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 229
Driftaamisessa (Ainakin ammattisellaisessa) camberilla haetaan kyllä enemmänkin pitoa kun on tarkoitus mennä luisussa mahdollisimman näyttävästi. Heikolla pidolla ja paskalla renkaalla se kun ei onnistu. Amikset sitten erikseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 710
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
 

Hammu

Rauchbegrenzungskennfeld
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei ole :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Oli se helppoa tuolloin, wunderbaumit kilpaili kenoasteista. Toki myös aiemminkin. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 710
Minimi maavara on 80mm ja tosiaan alustan muutoskatsastuksessa vaaditaan nykyään pyöränsuuntauslappu jossa kaikki arvot ns. vihreällä. Siinä sitten onkin miettimistä miten saa alustan lappuihin jos esim. camberin säätöä ei ole :D
Jeps, tänään oli kaverin korjaamolla, ja tuosta äsken mainitusta autosta oli puhetta. Ja noi arvot vihreällä yms. jutut tuli siinä kuultua. Minimi maavarasta en tiennyt. Kuitenkin se pointti oli siinä että muutoskatsastus muuttu lähes mahdottomaksi:D
Itse olen noiden suhteen niin epätekninen että nuokin tuli vähän uutena tietona:)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 813
Menee vähän ohi aiheen (taas), mutta eikös nuo muutoskatsastussäännöt ole nykyään jo sellaisia, että vaaditaan ties mitä todistusta ja paperia että auton saa ns. tonttiin. Meinaan että loppuu ne madaltamiset ja jäljelle jää sitten ne yksilöt mitkä on jo muutoskatsastettu.

Yhdellä tutulla pihassa sellainen auto missä maavaraa on noin 3-4cm, etupyörät ei käänny, tai kääntyy mutta ottaa renkaat kiinni loksuihin jos ei osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi varovaisesti. Mitään turhan jyrkkiä käännöksiä turha edes ajatella. Etujousitusta käytännössä ei ole, renkaat niin viturallaa, camber, ettei mitään rajaa. Laillinenhan se ei tietenkään ole ja ja autona käyttökelvoton. Leimassa on ja muutoskatsastuksesta en kysellyt, vanha rottelo kuitenkin.
Nykyään vaaditaan nelipyöräsuuntaus raportti, jossa kaikki arvot pitää olla tehtaan toleransseissa. Tuollaiset ei siis mene enää muutoskatsastuksesta läpi.
Sinänsä huvittavaa, sillä kaikki vakiokorkeudellakaan olevat autot eivät menisi tuosta läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 710
Nykyään vaaditaan nelipyöräsuuntaus raportti, jossa kaikki arvot pitää olla tehtaan toleransseissa. Tuollaiset ei siis mene enää muutoskatsastuksesta läpi.
Sinänsä huvittavaa, sillä kaikki vakiokorkeudellakaan olevat autot eivät menisi tuosta läpi.
Tarkoitat siis muita mahdollisia alustamuutoksia, jotka ovat? Valistakaa nyt tyhmää:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Tuossa esimerkki miten käy, kun camber on pielessä. Eli rengas kuluu sisäreunalta kankaille.

Videolla myös kerrottiin, että jarrutusmatka pitenee, koska renkaan kontaktipinta on niin pieni. Jos siis eturenkaissa on säädöt driftausta varten.

rangas.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 229
Huoh.. Eturenkaissa jotka kallistuu kääntäessä rattia.. Ei takarenkaissa jotka ei känny ja kallistu.



Muuttuu luumu takavetokin driftariksi leveillä kumeilla kun taakse yhtä isot camberit mitä eteen.

No eturenkaissa eturenkaissa, mitä sitten väitin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
tuo takarenkaiden leveysero tekee sen että pulleamman näköiset sivusta vaikka profiili muistaakseni sama.
Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.

"Rengasprofiili on suhdeluku, joka kuvaa renkaan leveyden suhdetta korkeuteen. 60-sarjan renkaan korkeus on siis 60% renkaan leveydestä."

Esim. itsellä edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 ja nämä kumit ovat yhtä korkeat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
539
Ryssit sitten tuon rengastuksen oikein kunnolla. Jos kapeampi ja leveämpi kumi ovat samalla profiililla, kuten sulla nyt ilmeisesti on, niin se leveämpi ei vain näytä korkeammalta, vaan se on myös korkeampi. Kannattas nyt hommata ne oikean kokoiset kumit tohon, koska nyt näyttää typerältä.

"Rengasprofiili on suhdeluku, joka kuvaa renkaan leveyden suhdetta korkeuteen. 60-sarjan renkaan korkeus on siis 60% renkaan leveydestä."

Esim. itsellä edessä 235/35/20 ja takana 275/30/20 ja nämä kumit ovat yhtä korkeat.
Joo sehän on selvä että on korkeampi. Toinen saatavilla oleva vaihtoehto on reilun sentin matalampi profiili kun leveys pitää pysyä samana, enpä nyt tiedä tekeekö tuo ratkaisevaa eroa kuitenkaan. Mutta varmasti seuraava pari tulee olemaan silti tuo kunhan nämä saa kulutettua loppuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
59


205/50/17, perkule kun oli niin pieni ero kuitenkin 215/45/17:ään jotka oli aiemmin, mutta niin vaan alko osumaan sisälokariin. :l Vaikka hieman venykumi onkin ja kapeampi niin halkaisija kasvoi juuri ratkaisevasti. Isommissa joustoissa rengas käännettyinä pieni hankaus. :(
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Videon nimenä on "Amisten pilluralli 1996", mutta video on selvästi 80-luvun alusta tai puolivälistä. Voihan se olla, että tullut typo ja pitäisi olla 1986.
En tiedä oletko trolli, mutta kyllä tuo ihan oikeaan ajankohtaan osuu. Katso vaikka "NYT" toimittajien kautta, jos et muuten usko. Eikö myös alun hitech muka vie 90-luvulle?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
227
315/30ZR18 Pirelli P Zerot 18x12" vanteilla ET-15 eikä KENENKÄÄN tarvi tykätä, riittää että se on just niin ku MÄ haluun :cool:

Voishan noissa leveyttä olla vähän enemmän mutta joka tapauksessa ihan loistava setup verrattuna edellä esitettyihin volkkareihin joissa vanteet törröttää ja kulmat aivan viturallaan...
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 563
Eipä tuu ainakaan talvella ongelmia lumen kanssa:


Sorry :D Radallako tuota ajat?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Keuliiko auto ilman downforcea vai miksi etupuskurissa on tuo helvetin ruma lumiaura?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 217
Viestejä
4 216 428
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Raxe

Hinta.fi

Ylös Bottom