• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Olympus Pen E-PL10 -mikrojärjestelmäkamera + pannukakkuobjektiivi, Power, 199 €

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nyhky
  • Aloitettu Aloitettu
Saimme valitettavasti tiedon, että tilauksenne tuotteessa OLYMPUS E-PL10 PANCAKE KIT JÄRJESTELMÄKAMERA oli lähettävässä myymälässä saldovirhe. Tuote on myös muista varastoistamme loppu, joten emme pysty tätä tilausta toimittamaan. Suuret pahoittelut tilanteesta! Joudumme ikävä kyllä perumaan tilauksenne. Tilauksen maksu palautuu alkuperäiselle maksutavalle


^tällainen tuli äsken :redface:
Jaaha, meni tappeluksi. Ei se ihan noin toimi että yksipuolisella ilmoituksella perutaan kaupat. Itse ainakin vaadin korvaavan tuotteen samaan hintaan.
 
Poskettoman halvaltahan tuo järkkäriksi tuntui. Varmaan oli vaan myymälöissä noita eikä sen enempää varastossa.
 
Kokeiles ottaa kuvanvakain sitten pois testiksi. Kuulostaa melkein vialliselta yksilöltä jos kuvanvakaimesta jotain tärinöitä ja ääntä syntyy, en muista ainakaan sellaiseen itse törmänneeni aiemmin.
Kuvanvakaimen pois päältä laittaminen ei vaikuta tuohon mitenkään. Googlettelin kyllä asiaa ja tuo kuvanvakain eli "IBIS" ilmeisesti pitää jonkinlaista ääntä mutta se jäi vähän epäselväksi että onko normaalia kun tuo kuvanvakain on toiminnassa tauotta asetuksista riippumatta.

Kannattaa varmaan panostaa niihin Olympuksen ammattilaismalleihin jos tuollaiset pienet yksityiskohdat kuluttajatuotteessa häiritsevät.
En nyt tiedä onko kyse pienestä yksityiskohdasta jos rungon ääni tekee videoista melkein käyttökelvottomia. Etenkään kun tähän ei saa erillisistä mikkiä kiinni. Asia ei tietysti itseäni niin pahasti häiritse kun en videoita oikeastaan kuvaa mutta yritän nyt vain selvittää että onko tämä viallinen yksilö.

Pitänee kysyä asiasta vielä Olympuksen asiakaspalvelusta.
 
Jaaha, meni tappeluksi. Ei se ihan noin toimi että yksipuolisella ilmoituksella perutaan kaupat. Itse ainakin vaadin korvaavan tuotteen samaan hintaan.
Joo huomasin äsken itsekkin tuolta tilausseurannasta että tilaus on peruttu... Tein oman tilauksen lauantaina 23 paikkeilla, jotenki jännä että tuotetta oli vielä jopa seuraava päivänä tarjolla.

Mitenköhän ois paras tapa alkaa vaatimaan vastaavanlaista tuotetta tässä tilanteessa? Onko Power vastuussa tälläisessä tilanteessa vai onko vaan voi voi keissi?
 
Joo huomasin äsken itsekkin tuolta tilausseurannasta että tilaus on peruttu... Tein oman tilauksen lauantaina 23 paikkeilla, jotenki jännä että tuotetta oli vielä jopa seuraava päivänä tarjolla.

Mitenköhän ois paras tapa alkaa vaatimaan vastaavanlaista tuotetta tässä tilanteessa? Onko Power vastuussa tälläisessä tilanteessa vai onko vaan voi voi keissi?
Mulla tapahtunut vastaavia useita kertoja. Ei sieltä mitään hyvityksiä saa
 
"VERKKOKAUPAN tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksesta seuraa korvausvastuu."

"Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron."
 
"VERKKOKAUPAN tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus, sillä myyjä ei voi perusteettomasti livetä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Sopimusrikkomuksesta seuraa korvausvastuu."

"Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron."
Mistäs tämä on?
 
Ensin sanoi chätissä että tottakai katotaan korvaava tuote ja sitten tuli taas pahoitteluja ja 20e lahjakortti tarjous... LOL

Mä laitan ainakin reklamaatiota, käyn hakemassa sitten verkkokaupasta vastaavan tuotteen, saavat sitten maksaa hinta eroituksen.
 
Vittu että mä vihaan tota poweria, ei niinku ole yksi tai kaksi kertaa kun näiden idioottien takia saa silmien nykymistä aiheuttavan vitutustilan päälle :mad:
 
Poskettoman halvaltahan tuo järkkäriksi tuntui. Varmaan oli vaan myymälöissä noita eikä sen enempää varastossa.
Samalla hintaa ollut aika monesti ennenki. Tosin tainneet olla vanhempaa mallia. Mitään suuria eroja ei kuitenkaan ole. On halpa koska on halvin järkkäri. ”Normaalihinnalla” tuota ei osta kukaan. 15 vuotta sitten sai jo Nikon D40 järkkäriä kittiobiskalla 299€ isommalla kennolla.
 
Jaaha, tämmöinen keissi. Sama ilmoitus saldoista tuli tännekin. Nyt sitten selvitellään miten tästä kannattaa reklamoida.
 
Reklamaatiota vaan kaikki laittamaan, laittomia tuommoset yksipuoliset kauppojen purut.


 
Reklamaatiota vaan kaikki laittamaan, laittomia tuommoset yksipuoliset kauppojen purut.


Pitääkö ennen reklamaation laittoa ottaa yhteyttä poweriin vai suoraan vaan tolla?
 
Aika tyypillistä verkkokauppojen toimintaa.

Ei noihin auta kuin kova kovaa vastaan ja ilmoittaa, että sopimus on syntynyt ja joko toimitatte alkuperäisen tuotteen tai sovitaan korvaavan tuotteen toimittamisesta.

Tarvittaessa sitten kateosto muualta ja korvausvaatimus Powerin suuntaan.
 
Jaa, itse tosiaan sain tuon paikallisesta powerista noudettua eilen kun toissapäivänä tilasin. Lienenkö kuinka poikkeustapaus kun kameran sainkin?

Mut sitä tulin itse asiassa kysymään, että käykö tähän siis minkä tahansa merkkinen "Micro Four Thirds" -linssi? Aika halvallakin näkyi "MFT"-linssejä f1.8 aukolla kiinteänä saavan.
 
Keskustelua tosiaan enemmän tuolla toisessa ketjussa, mutta tässä lehtijuttu aiheesta:


Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV kertoo saavansa kuluttajaneuvontaansa yhä enemmän ilmoituksia siitä, että verkkokaupat yrittävät vetäytyä sopimuksia koskevista vastuistaan. Kaupat yrittävät perua yksipuolisesti asiakkaidensa tilauksia vedoten toimitusvaikeuksiin tai varaston riittämättömyyteen.


KKV muistuttaa, että sopimus sitoo kaupan kumpaakin osapuolta. Viranomainen kuvailee ongelmaa ”huolestuttavaksi ilmiöksi” ja etenkin elektroniikkamyynnin osalta jopa ”riesaksi” kuluttajille.
 
Suosittelen nyt ensin kuitenkin neuvottelemaan heidän kanssaan. Jos ilmoittavat että yksipuolisesti purkavat teidän välisen sopimuksen ja eivät näe tehneensä mitään väärää niin sitten vaan valitusta eteenpäin.
Tuohan on nimenomaan neuvottelua heidän kanssaan virallista tietä pitkin, reklamaatio lähetetään myyjälle.
 
Sama täällä, en ottanut tarjottua lahjakorttia, pitää koittaa reklamaation kautta eteneekö mihinkään. Eipä varmaan.
 
Sama viesti tuli, tilaus laitettu about 20:00 La.
50 euron lahjakortti tarjottiin myös.
Jep. Ehkä arvelevat joutuvansa korvaamaan tästä syntyneet kulut, kun nostavat lahjakorttien arvoa? Vai mitä..?

Eihän tuo kamera koko maailmasta ole loppu.
Power voi sitä tilata varmasti jälleenmyyjiltä lisää.
 
Niin. Lahjakorttihan on kaupan kannalta käytännössä lähes ilmainen tapa päästä liukenemaan kusetuksen jälkeen vastuusta.

Jos tuolta nyt jonkun 50€ tuotteen hakee niin varmaan rahallinen tappio pn pari kymppiä. Ja ideaalitapauksessa lahjakortin saanut hakee jonkun parin sadan tuotteen jolloin koko homma on jo voitolla tai nollissa.

Jos kameralle on tarvetta ja tuollainen entry level tuote kelpaa niin pitäytyisin siinä, että toimittakaa tuo tai korvaava.
 
Itse kirjoitan ainakin reklamaation tuon reklamaatioapuri.fi kautta. Minusta Power on vastuussa hoitamaan asiakkaille nuo tuotteet vaikka se heidän varastostaan on "loppu". Tuotetta on takuuvarmasti saatavilla kyllä tukusta ja jälleenmyyjiltä.

Katsotaan mihin johtaa vai johtaako mihinkään.
 
Niin. Lahjakorttihan on kaupan kannalta käytännössä lähes ilmainen tapa päästä liukenemaan kusetuksen jälkeen vastuusta.

Jos tuolta nyt jonkun 50€ tuotteen hakee niin varmaan rahallinen tappio pn pari kymppiä. Ja ideaalitapauksessa lahjakortin saanut hakee jonkun parin sadan tuotteen jolloin koko homma on jo voitolla tai nollissa.

Jos kameralle on tarvetta ja tuollainen entry level tuote kelpaa niin pitäytyisin siinä, että toimittakaa tuo tai korvaava.

Täsmälleen näin. Jotain tuokin kertoo, että aluksi tarjottiin 20€ lahjakortteja ja sen jälkeen 50€. Ihan merkityksetön summa Powerille. Tämä on melko selkeä virhe Powerin toimesta. Eivät edes vedonneet hintavirheeseen vaan saldovirheeseen, jolloin vastuu on ymmärtääkseni yrityksellä tilata tuotetta lisää. Tuon reklamaatioapurin kanssa sen reklamaation veivaa tosiaan 10 minuutissa, joten kaikki jotka ovat harmissaan, tehkää nopsaan reklamaatio, niin ehkä saadaan edes vähän Powerille painetta.
 
Vaatikaa nyt hyvät ihmiset vastaavaa tilalle, kun kerran mahdollisuus moiseen on ilman mitään kommervenkkejä. Näiden takiahan ne ohjeistukset on olemassa.

Tuommoisesta 50 euron lahjakortista ei Power todennäköisesti päädy edes ottamaan mitään turpiin, kun se tappio katetaan jo sillä, kun jengi ostaa (vieläpä tod. näk. yli 50 euron tuotteen) Powerista eikä kilpailijalta. Katetta sen verran, että saattavat jopa jäädä voitolle.

Menee isosti ohi aiheen, mutta taannoin kuukauden päivät venailin 500 euron tuotetta Gigantista, joka näkyi jo lähetettynä. Sanoivat, että oli lähetetty. Isomman selvityksen jälkeen selvisi, että saldovirhe ja peruivat homman ja palauttivat rahat 10 euron lahjakortilla varustettuna (joka oli koodi, joka vaati asioimista liikkeessä, eikä voinut edes käyttää verkossa). En lähtenyt tappelemaan saati tajunnut pyytää edes vastaavaa tuotetta tilalle. Otin noin 500 euroa siinä takkiin, kun ostin tuotteen sitten muualta. Tämmöisissä kämmeissä pitäisi vähintäänkin päästä omilleen, mielellään jopa saada kunnon hyvitystä, kun palaa aikaa ja vaivaa selvittelyihin.
 
Kyselin chatista mahdollisuutta jäädä odottamaan varastontäydennystä tai saada vastaava tuote tämän tilalle, aika laihoin tuloksin.
Tuossa punaisen viivan kohdalla selailin itseni Powerin sivuille katsomaan onko siellä jotain kameroita saldoilla, en aivan ehtinyt kun asiakaspalvelija jo riensi auttamaan muita hädänalaisia :sori:

Kaippa minäkin sitten naputtelen tuollaisen reklamaation menemään.


chatti.png
 
Tuommoisesta 50 euron lahjakortista ei Power todennäköisesti päädy edes ottamaan mitään turpiin, kun se tappio katetaan jo sillä, kun jengi ostaa (vieläpä tod. näk. yli 50 euron tuotteen) Powerista eikä kilpailijalta. Katetta sen verran, että saattavat jopa jäädä voitolle.

Joo näitä lahjakorttikampanjoita on melkein joka päivä. Kaikki mitä kotona, on hankittu lahjakorteilla. Nämä lahjakortit kun on firmoille, niin kannattavaa puuhaa...

sitten heräsin ja päästin kissan ulos.

Edit: Aina miettiny miksi oma firma ei lähde raketoimaan. Pitäis jakaa lahjakortteja.
 
Kyselin chatista mahdollisuutta jäädä odottamaan varastontäydennystä tai saada vastaava tuote tämän tilalle, aika laihoin tuloksin.
Tuossa punaisen viivan kohdalla selailin itseni Powerin sivuille katsomaan onko siellä jotain kameroita saldoilla, en aivan ehtinyt kun asiakaspalvelija jo riensi auttamaan muita hädänalaisia :sori:

Kaippa minäkin sitten naputtelen tuollaisen reklamaation menemään.


chatti.png
Jos tuo alleviivattu kohta on totta, niin sitten saa aika iso porukka mennä shoppaileen naapuriliikkeeseen ja poweri maksaa erotuksen.
 
Jos tuo alleviivattu kohta on totta, niin sitten saa aika iso porukka mennä shoppaileen naapuriliikkeeseen ja poweri maksaa erotuksen.

Ja mikä parasta, kun Power maksaa erotuksen, niin voi palauttaa hyvillä mielin sitten naapuriliikkeeseen. :D
 
Sama peruutus viesti tuli tännekin. Heräteostoksena kakkos kameraksi olisin ostanut.
 
Juttelin äsken Power chatissa ja sieltä tarjottiin 40€ lahjakorttia, koska ei ollut vastaavia tuotteita tarjolla? Noh aloin luottelemaan noita kaupassa olevia kameroita, niin ei kuulema ole vastaavaa tuolle kyseiselle kameralle.
Noh en ottanu 40€ vastaan ja teen nyt reklamaation
 
Mitähän tohon reklamointiapuriin kuuluu laittaa tohon "mitä asiaa valituksesi koskee?", kun ei siellä ole mitään tilauksen peruutus kohtaa?
 
Chattaan tässä just powerin kanssa, mulle eivät tarjoa edes mitään lahjakorttia :D
Ilmoitin että tässähän teillä on varastossa OLYMPUS E-M10III PANCAKE KIT 14-42 MM F/3.5-5.6 MUSTA mutta vastaa vaan että "taustatiimimme mukaan ei ole vastaavia tuotteita ja olympus tuotteet poistuvat, pahoittelut"...
 
Chattaan tässä just powerin kanssa, mulle eivät tarjoa edes mitään lahjakorttia :D
Ilmoitin että tässähän teillä on varastossa OLYMPUS E-M10III PANCAKE KIT 14-42 MM F/3.5-5.6 MUSTA mutta vastaa vaan että "taustatiimimme mukaan ei ole vastaavia tuotteita ja olympus tuotteet poistuvat, pahoittelut"...
Ei taida olla nyt "taustatiimillä" muita vaihtoehtoja kuin tilata lisää tuotteita mitä on myyny asiakkailleen, tai kirjottaa semmosia lahjakortteja joilla saa vastaavan tason kameran, tai maksaa erotus naapuriliikkeen kameraan.
 

Tuon GX880 olen saanut outletista uudenveroisena 147 eurolla. Se on Panasonicin vastine tuolle mallille, pienikokoinen selfie-kamera pannukakkuobjektiivilla, kääntyvällä näytöllä ja hyvät vlog-ominaisuudet. Kamerana E-PL10 on kuitenkin parempi ja huomattavasti arvokkaampi. Enemmän tarkennuspisteitä ja kaikenlaista. Keskeisin ero lienee kuitenkin että GX880:ssa ei ole lainkaan kuvanvakaajaa. Vähän siis vastaava, mutta riisutumpi. Itseäkin siis kiehtoi päivittää GX880:stä E-PL10:een, mutten kuitenkaan tilannut. 50 euron lahjakortti kuulostaa kuitenkin sellaiselta että mieluusti olisin sellaisen ottanut.
 
Laitoin itsekin kirjallisen reklamaation Powerille jonka jälkeen otan yhteyttä KKV:hen. Olisin voinut itsekin noutaa kyseisen kameran ihan liikkeestä, mutta valitsin postituksen, kun mukamas kiireinen viikko.. Jäin jälkeenpäin miettimään, että tosiaan liikkeestä noudettuna sen olisi varmaan saanut.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin sähköpostiosoitteeseen lähetitte reklamaation?
Lisäsittekö siihen loppuun myös että haluatte kameran tai että saa käydä ostamassa sen muusta liikkeestä jolloin poweri hyvittää erotuksen?
Vai kuuluuko siihen kirjoittaa jotain noita "vaatimuksia"? :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom