Kävin hakemassa Frapinin ja kyllähän tämä hyvää on, kiitos @overclock orange suosituksista, tuskinpa olisin muuten näin kallista sokkona ostanut!
Muista sitten kunnon aromipesä, eikun tarkoitan aromilasi.
http://www.chezmarius.fi/kattaus-tarjoilu/viski-grappa-ja-konjakkilasit/
Ja muista antaa hapettua lasissa ainakin 10 minuuttia tuon tavaran, maku muuttuu vieläkin paremmaksi.
Viskeissä sääntö oli että ½-1minuutti per vuosi, en muista nyt että olikose puoli vai kokonainen minuutti.
Tietenkinhän sitä kannattaa maistaa heti sellasenaan, ja sitten kohta hapettumisen jälkeen..
Ja niin pieniä suullisia ettei siittä jää juurikaan nieltäväksi.
Mikään lasin pyörittely ei sitten auta koska silloin sekaan menee kanssa typpeä ilmasta joka ei reagoi minkään kanssa tavallisesti.
Happihan hapettaa koko ajan kaikkea, makuhan muuttuu kanssa samaan aikaan kun juot sitä pulloa.
Harmi kun konjakin iästä ei pysty sanomaan juuri mitään kun ne on ne minimi-iät vain mainittu.
Itse olen sellaisessa käsityksessä että tuo Frapin on kanssa aika yllättävän vanhaa kamaa... tiedä sitten.
Itse käytän tällä hetkellä Glengairn lasia koska olen hajottanut yhden tuollaisen grappalasi ja aika usean kirpparilta ostetun lasin.