Oletetusta Radeon RX Vegasta 3DMark 11 -testituloksia

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 964
No voi jumalauta. Itse ostan ja käytän vain nVidian ja Intelin vehkeitä koska niissä on paras FPS-kombinaatio.

No, paljon sieltä 24/7 koneesta löytyy sitä paukkua. Jollain maksimi LN2/Helium kelloilla tee mitään kun ei niitä voi käyttää 24/7 koneissa.

Itsellä 24/7 koneessani 5.4Ghz, CinebenchR15 ydin teho 235 pojoa. Revi siitä jos 1800X antaa 160 pojoa. Prossuni on 45% eli melkein puolet nopeampi.

Eli haluan nähdä kun kellotat 1800X:ää +45% että saa edes samat tehot. Eli näytä mulle 1800X koneesi fakta tulokset ja jos ne on lineaariset niin 1800X pitää käydä ~5.8Ghz kelloilla.

ODOTTELEN SINGLE CORE TULOKSIA ko. kelloilla ja siis normi käytössä eli 24/7 kelloilla.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 964
Asiaton käytös
Punikit menkää jo ladon taakse kerta ei löydy sitä tehoa niin on aivan turha sitä mahdotonta unelmaanne täällä edesauttaa.
Jos ei löydy faktaa niin ei löydy, en minä sille voi mitään, sry nyt vaan.

Minä vaan heitin haasteen että näyttäkää nyt se Ryzenien Jumaluus peleissä tai kellotuksissa?
Mulla kun on vaan kämänen Intelin 4-ydin prossu ja silti irtoaa yli 100fps pelissä kuin pelissä...

Edit. Vielä kerkisin tuon kirjoittaa ennen kuin se yksi tulee taas näyttämään että MINÄ OLEN JUMALA. OLEN KAOTIK.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
441
Ai että AMD vehkeitä ei oo kelloteltu ikinä, kas kummaa kun vanha Opteron 170 puski ilosesti 24/7 käytössä 800mhz korkeemmilla kelloilla kun vakiona. Ja vaikka Bulldozerit ja sen myöhemmät johdannaiset oli aivan täyttä kuraa, kellotaajuutta niistä silti sais puristettua huomattavasti enemmän ku saman ajan Intel-vehkeistä. Ja melkein syyttäsin enemmän GloFon valmistustekniikkaa, kun AMD:tä Ryzenien kellotaajuuksista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Punikit menkää jo ladon taakse kerta ei löydy sitä tehoa niin on aivan turha sitä mahdotonta unelmaanne täällä edesauttaa.
Jos ei löydy faktaa niin ei löydy, en minä sille voi mitään, sry nyt vaan.

Minä vaan heitin haasteen että näyttäkää nyt se Ryzenien Jumaluus peleissä tai kellotuksissa?
Mulla kun on vaan kämänen Intelin 4-ydin prossu ja silti irtoaa yli 100fps pelissä kuin pelissä...

Edit. Vielä kerkisin tuon kirjoittaa ennen kuin se yksi tulee taas näyttämään että MINÄ OLEN JUMALA. OLEN KAOTIK.
Ei tää niin vakavaa ole, itsekin käytän intel + nvidia osia. Tosin en enää kellota paljoa nykyisin. Ostan aina sitä merkkiä millä sattuu olemaan paras hinta suhteessa suorituskykyyn.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 964
Ai että AMD vehkeitä ei oo kelloteltu ikinä, kas kummaa kun vanha Opteron 170 puski ilosesti 24/7 käytössä 800mhz korkeemmilla kelloilla kun vakiona. Ja vaikka Bulldozerit ja sen myöhemmät johdannaiset oli aivan täyttä kuraa, kellotaajuutta niistä silti sais puristettua huomattavasti enemmän ku saman ajan Intel-vehkeistä. Ja melkein syyttäsin enemmän GloFon valmistustekniikkaa, kun AMD:tä Ryzenien kellotaajuuksista.
Kuka on väittänyt ettei niitä ole ikinä kelloteltu?

Koska et toki tunne minua niin mulle on AIKA turha tulla sanomaan moista että olisin joku AMD heitteri. :(

Itse vedin uudella XP:llä Maailman Ennätyksen joskus vuonna 2003 tjsp. Laitoin sen 1800Mhz AMD:n prossun kulkemaan 2800Mhz nopeudella. Tulokseni oli jtn. 8 päivää maailman kovin ylikellotus tulos ko. prossulla.

En dissaa AMD:tä mitenkään, puhun vain omista kokemuksista. Heti 290 julkkarissa ostin kortin, ja sanomani on faktaa ja sama hommahan on ollut senkin jälkeen, eikö? Ei niitä paljoa kellotella vai onko tekstini niin vaikeaa luettavaa?

Ostan aina sitä merkkiä millä sattuu olemaan paras hinta suhteessa suorituskykyyn.
Sama, mutta kun ei ole Punainen tarjonnut ~10 vuoteen mitään räjäyttävää (ok, 290-sarja oli OK julkkarissa), no, meni taas 1/2 vuotta ja hommasin GTX 980:n. Meni 1/2 vuotta ja SLI 980. 4 Kuukauden jälkeen möin kortit ja julkkarista custom 980Ti. Viime kesänä julkkarissa Custom 1080. Nyt talvella Custom 1080Ti...

AMD:n olisi pitänyt vaan tehdä seuraaville korteille jotain samaa eikä luovuttaa hommaa ja suostua keskitason korttien valmistajaksi.

Toi AMD:n RX 4xx sarja > 5xx sarjaksi on täyttä kuluttajien kusetusta ja aliarvioimista.

Ja sama pentti-perus kuluttajien kusetus homma saa taas uutta vaihdetta, jostain luin eilen että vanha, jos oikein muistan niin vanha RX460, tai siis RX5x0 kortti nimetään uuden sukupolven RX5x0 D:ksi!

Eniwei, toivon todellakin että VEGA RX tulee näyttämään mikä pitää olla kuluttaja hinta ko. tehoiselle kortille. KILPAILU on aina hyväksi kuluttajille.

AMD:hän on AINA shokeerannut hinnoillaan, kuten oli aikoinaan 290 julkkarissa ja viime talvena Ryzenissa!!!

Paljosta ollaan AMD:lle velkaa, sitä en ole kieltänyt eikä varmasti moni muukaan..

Varsinkin kun tiedetään mitä sai AMD aikaan MANTLE:llaan. THX AMD!
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
AMD on yleensä viimeisen 6-8 vuoden aikana pärjännyt lähinnä FPS:stä huolimatta suurempina kehyksien viiveinä eli FCAT suuremmat kuin nVidian korteilla. :(
AMD on korjannut frametimen heittelyt ihan siinä missä NVIDIAkin korjasi omansa aikoinaan.

AMD:n tuntien! Heidän kamppeitaan ei paljoa kellotella, oli kyse sitten CPU tai GPU puolelta, sen asian tiedät itsekkin. Ryzenit vedellä hätäseen 4Ghz, ja jotkut jää silti 3.9Ghz.

Siinä missä Intelit menee 5Ghz eli Raisenit vikisee jonon hännillä kun vuosia ja vuosia vanhemmalla Intelin tekniikalla saadaan pienemmät peli-latenssit eli enemmän kehyksiä/sekunti.
Kellotaajuus != suorituskyky.
Ryzenit ovat kilpailukykyisiä Inteleiden kanssa myös pelikäytössä, eroa on joissain peleissä enemmän, joissain vähemmän, mutta ei taida olla ainuttakaan peliä missä kummankaan suorituskyky muodostuisi ongelmaksi asti.
GPU:t, yhtä säälittävää kellottavuutta AMD:ltä.

290/290X:t olivat AMD:n mukaan 1Ghz ytimiä, no, sehän oli mihin ne maksimissaan pystyivät, jos piti konetta about pakkasessa. Käytännössä Core loikki 800-950Mhz välillä.

Eikä suhteessa FIJI tekniikka muuttanut yhtään asiaa, samaa kellottamattomuutta (< prkkle mikä sana :D).

Viimeisimmät eli Ryzenit sen jo näyttää, AMD:n tuotteista ei paljoa vakiota enemmän revitellä toisin kuin nVidia/Intel tuotteissa jotka hyötyvät kellotuksista 15-20%!!!
Riippuu ihan mihin prosessoriin mitäkin vertaat.
Esimerkiksi Ryzen 7 1700 @ 4 GHz on jo 33,33...% ylikellotus peruskellotaajuudesta. Intelillä vastaavia prosentteja ei taideta saada yhdestäkään kellotettavasta prosessorista irti.
Aivan oikeassa olet eli kuten juuri vastasin JarJarGangbangs:lle, AMD:n tuotteita ei paljoa ole kelloteltu IKINÄ vaikka kuinka olisi punainen lakki päässä sekä HC vesi-vehkeet.
Mä vaan jätän tän tähän. Ei näy paljoa muita kuin AMD:n prosessoreita tolla listalla vaikkei niitä ole paljoa ikinä kellotetukaan, kaksi Intel Celeronia näkyy mahtuvan mukaan, tuo Celeron D julkaistiin 2006 ja perustuu Netburstiin (P4) o_O
upload_2017-7-7_11-51-7.png
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Niin? Meinasit että vedellä ei kellotu yhtään mutta LN2:lla ~tuplat vakioihin? Joku tuossa veisteli että niitä ei ole IKINÄ kelloteltu. Tähän lähinnä puutuin. Mutta lisää tuonne inttämisketjuun jos haluaa jatkaa.
Mitä nyt nopeesti kännykällä kattelin, niin sain käsityksen, että vedestä oli kyse. Nyt itseasiassa kun mietin, niin en tainnut ihan ajatella loppuun... Kyllähän ne bulldooseritkin kellottui.


___
Näköjään eräällä keitti sitten pahemmin yli...
 

Osjur

ლ(ಠ益ಠ)ლ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
153
OT: mitähän tämä hiikerin hermanni oikein höpöttää... ei taida jamppa tietää mistään mitään. AMD:lla on ollut hyvin kellottuvia kortteja ihan GCN aikakaudella kuten esim 7950 joista parhaimmat kellottuivat 800mhz vakiokelloista yli 1.3ghz kelloihin ihan custom jäähyllä eli yli 60%. Samoin muisteja pysty vetelee yli 50% kellotuksilla. Onkohan Nvidialla ollut yhtäkään korttia lähimenneisyydessä joka olisi kellottunut yhtä paljon. 980Ti taitaa päästä lähelle.
/OT

Tästä karkkimarkkituloksesta ei pysty tekemään mitään päätelmää kun CPU vaikuttaa aivan liian paljon grafiikkatulokseen tässä 11 versiossa.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Tulee olemaan vitullinen floppi
Tulee olemaan ennustukseni 399€ myös oikein, gtx1080 tason kortti. Mutta ei riitä.
Voi voi AMD myykää se surkea Radeon osasto Applelle he maksavat siitä 18 miljardia euroa heti. Tehkää jotain parempaa x86 kivikautis spurgu arkkitehtuurille, tai keksikää uusi, jota CEO haluaakin.

Ette muuten varmaan tienneet että AMD koittaa saada ympättyä GPU+CPU yhteen nippuun myös koodi tasolla? Eli että GPu voisi pyörittää C++ koodia.

Ovat tehneet sitä jo vuosikausia, toivottavasti intel ja nvidia pysyy perässä. Se nimittäin tulee pian.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Tulee olemaan vitullinen floppi
Tulee olemaan ennustukseni 399€ myös oikein, gtx1080 tason kortti. Mutta ei riitä.
Voi voi AMD myykää se surkea Radeon osasto Applelle he maksavat siitä 18 miljardia euroa heti. Tehkää jotain parempaa x86 kivikautis spurgu arkkitehtuurille, tai keksikää uusi, jota CEO haluaakin.

Ette muuten varmaan tienneet että AMD koittaa saada ympättyä GPU+CPU yhteen nippuun myös koodi tasolla? Eli että GPu voisi pyörittää C++ koodia.

Ovat tehneet sitä jo vuosikausia, toivottavasti intel ja nvidia pysyy perässä. Se nimittäin tulee pian.
???
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Unohtamatta kerroinlukittua Duronia josta lukituksen sai auki lyijykynällä :cigar2:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
74
Ylipäänsä en tajua tuollaista ylenpalttista AMD-vihaa, jota nähnyt vuosikausia.
Ennemminkin kaikenmaailman valmistajien fanitus ja vastaavasti kilpailijoiden bashaaminen ylipäätään. That being said, se, että sanoo huonoa sanaa tuotteesta x ei suoraan tarkoita suunnatonta vihaa tuotetta tai valmistajaa kohtaan. RX vega on mun silmissä aika turha release ellei undercuttaa vastaavantehoista nvidia korttia selkeästi, kuitenkin reippaasti jäljessä julkaisuajankohdan suhteen ja tulee inhottavasti tämän näyttisgeneraation loppupuolella ja näinollen missasi jo valtaosan mahdollisista ostajista (mukaanlukien minut).
Vähänkin parempi ilmankierto kotelossa, niin hyvin pysyi vakaasti 1GHz (kevyt kellotus) oma R9 290
Oma halpatierin 7950 pyöri aikanaan 24/7 1150MHz kelloilla nätisti. Vaikkei mikään toptier kellitys ollutkaan kyseiselle kortille, oli se kuitenkin ~40% harppaus vakiokelloista. On näitä AMD vehkeitä joskus kelloteltu, tää "AMD:n tuotteita ei paljoa ole kelloteltu IKINÄ" on ollut ehkä ketjun paskin heitto so far.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Ennemminkin kaikenmaailman valmistajien fanitus ja vastaavasti kilpailijoiden bashaaminen ylipäätään. That being said, se, että sanoo huonoa sanaa tuotteesta x ei suoraan tarkoita suunnatonta vihaa tuotetta tai valmistajaa kohtaan. RX vega on mun silmissä aika turha release ellei undercuttaa vastaavantehoista nvidia korttia selkeästi, kuitenkin reippaasti jäljessä julkaisuajankohdan suhteen ja tulee inhottavasti tämän näyttisgeneraation loppupuolella ja näinollen missasi jo valtaosan mahdollisista ostajista (mukaanlukien minut).
Meinaatko että AMD:n olisi fiksumpaa vain panostaa R&D:hen (jota he aivan varmasti tekevät nytkin) ja jättää julkaisematta tätä korttia ollenkaan tuolla "turhalla releasella"? Nvidialta on tulossa Volta sitten joskus, AMD:lta Navi omalla mutututkalla taas hieman myöhemmin. Varmaan Naviakin on turha puskea markkinoille jos tulee myöhässä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
74
Meinaatko että AMD:n olisi fiksumpaa vain panostaa R&D:hen (jota he aivan varmasti tekevät nytkin) ja jättää julkaisematta tätä korttia ollenkaan tuolla "turhalla releasella"?
Mahdollisesti jos se tarkoittaa että AMD pystyy aidosti kilpailemaan nvidian kanssa korkeammissa hinta/teholuokissa seuraavassa generaatiossa. Tällä releasejankohdalla rx vega kilpailee jämäostoista, mututuntumalla väittäisin että tässä genissä näyttispäivitykset on jo pitkälti tehty ja ne jotka vielä holdaavat, holdaavat voltaa tai navia varten.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Mahdollisesti jos se tarkoittaa että AMD pystyy aidosti kilpailemaan nvidian kanssa korkeammissa hinta/teholuokissa seuraavassa generaatiossa. Tällä releasejankohdalla rx vega kilpailee jämäostoista, mututuntumalla väittäisin että tässä genissä näyttispäivitykset on jo pitkälti tehty ja ne jotka vielä holdaavat, holdaavat voltaa tai navia varten.
Suurin osa näyttisten ostajista ei ole tämän foorumin käyttjien kaltaisia, jotka tietävät etukäteen mitä rautaa on tulossa ulos ja milloin, vaan he päivittävät silloin kun on tarve. Eli jos sieltä tulee hinta/tehosuhteeltaan hyvä kortti ulos, niin ostajia löytynee. Jostain perf/W tai tehonkulutuksesta määkimistä en ole ikinä ymmärtänyt, sähkö on halpaa ja sitä saa valtakunnanverkosta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Mahdollisesti jos se tarkoittaa että AMD pystyy aidosti kilpailemaan nvidian kanssa korkeammissa hinta/teholuokissa seuraavassa generaatiossa. Tällä releasejankohdalla rx vega kilpailee jämäostoista, mututuntumalla väittäisin että tässä genissä näyttispäivitykset on jo pitkälti tehty ja ne jotka vielä holdaavat, holdaavat voltaa tai navia varten.
Kuten aessukin tuossa totesi, näyttiksiä ostetaan yleensä silloin kuin koetaan tarve sille uudelle näyttikselle, ei sen mukaan milloin joku julkaisee jonkun uuden tuotteen.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
...
Aivan oikeassa olet eli kuten juuri vastasin JarJarGangbangs:lle, AMD:n tuotteita ei paljoa ole kelloteltu IKINÄ vaikka kuinka olisi punainen lakki päässä sekä HC vesi-vehkeet.
Ikinä on hyvin pitkä aika ... kun mulla on ollut ihan ilmalla 100% ylikellotettu AMD prosessori 24/7 käytössä vuosia ilman mitään ongemia (sattui hirveän hyvä tuuri AMD Duron lotossa).
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Muutama päivä vielä, mutta vuotoja malttamattomille!

Result
ylikellotettu Vega 64, mikähän mahtaa olla kortin sähkönkulutus tuossa vaiheessa? :D Tulos vaikuttaa jo ihan hyvältä verrattuna kellotettuun GTX 1080:een.

Ja Vega 56:sta väitettyä:
"RX Vega 56 clock 1,590 MHz mem 800 MHz(I found just 1 samples) 3Dmark score FS-19320 ,FSE-9210 ,FSU-4615 ,TS-6120"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 399
Viestejä
4 197 535
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom