Juuri tällaista maailma tarvitsee tämän kaiken koronasurkeuden keskellä.
Olet täysin oikeassa! Tämän jälkeen koronaan sairastuminen tuntuu jo nautinnolta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri tällaista maailma tarvitsee tämän kaiken koronasurkeuden keskellä.
Täällä jäi melko laimea tunne ja volyymitaso pilasi teatterikokemuksen täysin. Ehkä elokuvaa olisi onnistunut seuraamaan paremmin, jos ei olisi saanut rytmihäiriötä aina kun jotain oli tapahtumassa. Oli hilkulla, ettei kävelty vaimon kanssa ulos.
Tuskin leffa nyt on kyseisen herran huonointa tuotantoa vaikkei nyt ikisuosikki Inceptionia voittaisikaan.
Siis ihan varta vastenko sinä tosiaan etsit noita arvosteluita, missä kirjoittaja ei ole pitänyt leffasta?
Onhan Nolanilla kaikenlaisia ohilyöntejäkin historiassa, mutta toisaalta aika laajasti herraa on verrattu mm. Spielbergiin ja Kubrickiin.
Taistelukohtaukset oli myös vähän epäuskottavia. Välillä päähenkilö pistää ukkoa pinoon vasemmalla kädellä, välillä tuntuu ettei hommasta tule yhtään mitään.
Itse leffa pitää nähdä toiseen kertaan että tajuaa koko kuvion nyt selkeämmin, mutta en nyt toistaiseksi sanoisi miksikään mestariteokseksi.
Olen noihin isompien salien action-leffoihin (varsinkin IMAX) ottanut jo pitkään korvatulpat mukaan, ja tarpeeseen on tullut. Hyvä tietää ettei unohda niitä myöskään jos tätä Tenetiä menee katsomaan. En minä ainakaan noista leffoista pysty enää nauttimaan noilla äänenvoimakkuuksilla ilman tulppia.
Eipä oikeastaan, isänä pystyi aika hyvin ymmärtämään tilanteen.Ärsyttikö ketään muuta naisen jatkuvat puheet pojastaan?
Kyllä se on toivottavaa käyttää kun kyseessä kuitenkin suht uusi elokuva. Erilaisia sitten jos olisi ollut 6kk sitten ensi-ilta.Varoitus! Spoilereita luvassa, mutta käsittääkseni niistä voi keskustella ilman spoiler-tageja, kun leffa on kuitenkin jo teattereissa.
Lisäsin spoileritagit nyt tuohon omaan viestiini, mutta käsittääkseni linja on aina aiemmin ollut, että Suomessa julkaistujen leffojen/sarjojen kohdalla niitä ei tarvitse käyttää. Nykyisen linjauksen voisi ehkä lisätä selvyyden vuoksi foorumin sääntöihin, niin ei tarvitse kenenkään arvailla.Kyllä se on toivottavaa käyttää kun kyseessä kuitenkin suht uusi elokuva. Erilaisia sitten jos olisi ollut 6kk sitten ensi-ilta.
Hyvä kuitenkin että mainitsit heti alussa niin pystyi rullaamaan ohi.
Noniin... sitten asiantuntijan mielipidettä asiasta!
Iso miinus helvetin lujasta äänimiksauksesta joka teki katselusta melko epämiellyttävää.
-Esineiden inversiota ei käytetty ampumaratakohtauksen jälkeen lainkaan(?). Tästä olisi saanut varmasti enemmänkin irti.
-Samoin käsiele yhdistettynä "Tenet"-sanaan oli olevinaan todella mystinen ("käytä varoen"), mutta sitäkin käytettiin vain kerran.
Tähän saakka olet omienkin sanojesi mukaan pyrkinyt etsimään vain arvosteluita, joissa elokuvaa mollataan, joten oletan että tämä jatkaa samaa linjaa? En jaksanut katsoa tuota videota, mutta sen verran huomasin että asiantuntijasi hehkutti mm. Dunkirkiä, josta taas en itse liiemmin juurikaan välittänyt, joten oletan meidän vaan pitävän hieman erityyppisistä elokuvista.
Saako kysyä missä salissa kävit? Imax -salissa äänenvoimakkuus ja selkeys oli täyttä priimaa. Elokuvien äänimaailman dynamiikka on aivan toista luokkaa kun kotiasohvalla ja ajoittainen suuri äänenvoimakkuus kuuluu asiaan.
Ei ota, vaan sinun asenteesi ja toimintatapasi ottaa päähän samalla tavalla kuin sillä sinun edelliselläkin tunnuksella. Ja kukas muu tuolle leffalla nyt sitten on antanut "kovaa kritiikkiä" sinun lisäksesi? Ja mikä tämä mestariteos-höpinä on?Huh huijaa... ottaako tosiaan noin koville että Tenet saa kovaa kritiikkiä... Tuossa videolla kerrotaan mistä se mielipide muodostuu. Yleensä on syyt sille jos jotain elokuvaa pidetään mestariteoksena.
Onko joku väittänyt tällaista?Mitä Tenetissä oli sellaista mitä ei ole jo aiemmin nähty parempana, Nolanilta? Jos nyt siitä vaikka aloittaisi...
Se on totta, että jotain tuolle pitäisi tehdä. Eihän se nyt ole mistään kotoisin, että elokuvateatterissa pitää olla kuulosuojaimet mukana, jotta kuulo ei kärsi. En tiedä kenen kuningasidea on ollut laittaa äänet niin kovalle. Dunkirk oli samasta syystä aikoinaan melkoista tuskaa.Itse kävin Itiksen IMAXsissä. Tein sen päätöksen että boikotoin Finnkinoa toistaiseksi. Jatkuvat täysillä olevat äänet myös väsyttävät. Toiseksi kuuntelen mielummin jännittäviä äänen yksityiskohtia kuin sitä että äänet ovat vain todella kovalla.
Tuntuu jopa niin että nyt Tenet (2020) oli se joka eniten kärsi tästä kovasta metelistä. Toiminnasta tuli nopeasti hyvin itseään toistavaa... nyt korostui äänimaailman tärkeys. Itselleni kuva ja ääni tulevat aina olemaan 50/50.
Osalta tämän juoni menee yli "hilseen", ja sen puoleen varmaan ei tykätä. Osa taas, kuten minä tykkää että leffassa on pohtimista jälkikäteenkin.Okei, kiinnostavaa kuulla. Tenet (2020) selkeästi jakaa porukan mielipiteitä. Harvoin olen nähnyt näin suuren luokan leffasta, näinkin eriäviä näkemyksiä. Asteikolla 0-100 ... kriitikot antavat arvioita 40-100 ... elikkä nelosesta kymppiin. Surkeasta mestarieteokseen.
![]()
Tenet (2020) - Metacritic reviews - IMDb
Tenet (2020) - Movies, TV, Celebs, and more...www.imdb.com
"Oli hyvä ja viihdyttävä leffa. Ei ehkä kolahtanut yhtä kovaa kuin Interstellar tai Inception..."
Juu... kai lienee ok sanoa että yleinen arvio on kuitenkin enemmän pettymys kuin se mestariteos. Tavallaan voisi ehkä kysyä sitten mikä leffassa mättää pahiten? Mikä ei toimi? Onko leffa jopa liian monimutkainen? Liian suoraviivainen toiminta? Jotain?
Miksi muiden pitää kertoa sinulle onko leffa hyvä tai huono? Käyt itse katsomassa ja sillähän se selviää.
Pitääkö tämän olla mestariteos? Luetko edes mitä sinulle kirjoitetaan? Pointini oli että käy itse katsomassa ja muodosta ihan oma mielipide, ihan sama minulle onko se mestariteos vai paska kriitikon tai nettiritarin mukaan.Usein mestariteokset erottuvat siten että lähes kaikki ovat sitä mieltä että nyt on käsissä jotain todella kovaa matskua.
Tenet ei sitä ole, kyllä se koville ottaa :/
Pitääkö tämän olla mestariteos? Luetko edes mitä sinulle kirjoitetaan? Pointini oli että käy itse katsomassa ja muodosta ihan oma mielipide, ihan sama minulle onko se mestariteos vai paska kriitikon tai nettiritarin mukaan.
Itse toivon viihdyttävää elokuvakokemusta kunhan menen katsomaan.
Niin kuuluu asiaan, mutta äänenvoimakkuus on kyllä mainittu hämmentävän usein ketjussa että en usko että kyseessä on vain "suuri voimakkuus" vaan se että lähennellään epämiellyttävän/kivuliaan voluumin rajaa. En ole tätä nähnyt mutta on tuttu kokemus Finnkinon saleista, tällä alueella olevassa Finnkino/yleisessä teatteriketjussa tms. tullut myös usein esiin.Saako kysyä missä salissa kävit? Imax -salissa äänenvoimakkuus ja selkeys oli täyttä priimaa. Elokuvien äänimaailman dynamiikka on aivan toista luokkaa kun kotiasohvalla ja ajoittainen suuri äänenvoimakkuus kuuluu asiaan.
Mitä sitten? Mitä yrität taas todistaa? Sitä itsestäänselvyyttäkö, että kaikki eivät ole kaikesta samaa mieltä?metacritics antaa Tenetistä 40-100 arvioita. Kriitikot. jos nyt aloitetaan siitä.
![]()
Tenet
Tenet movie reviews & Metacritic score: Armed with only one word - Tenet - and fighting for the survival of the entire world, the Protagonist (John David Washington) journeys through a twilight world...www.metacritic.com
Oli tämä Eternal64 vissiin leffan lopulta katsonut, mutta muiden kertomat negatiiviset mielipiteet tuntuvat silti olevan tärkeämpiä. Elokuva on pettymys, koska se ei ole kaikkien kriitikoiden mielestä mestariteos. Byäääh!Pitääkö tämän olla mestariteos? Luetko edes mitä sinulle kirjoitetaan? Pointini oli että käy itse katsomassa ja muodosta ihan oma mielipide, ihan sama minulle onko se mestariteos vai paska kriitikon tai nettiritarin mukaan.
Sitä tämä aivan varmasti on, kunhan ei etukäteen asennoidu niin että menee katsomaan maailman suurinta elokuvataiteellista pettymystä.Itse toivon viihdyttävää elokuvakokemusta kunhan menen katsomaan.
Kyllä, pitäisikö sinunkin yrittää?Luetko lainkaan tätä ketjua?
Pointini oli että käy itse katsomassa ja muodosta ihan oma mielipide, ihan sama minulle onko se mestariteos vai paska kriitikon tai nettiritarin mukaan.
Et itse tiedä miksi elokuva on sinusta huono (Nolanin huonoin)? Vai pitääkö sinun väkisin olla samaa mieltä kriitikoiden kanssa?En ole sanonut että Tenet huono. Se on vain Nolanin selkeästi huonoin leffa eikä yllä hänen vakio tasolleen kuten muut hänen elokuvansa.
Se on paljon sanottu. Nyt on netti täynnä videoita ja kriitikoita jotka kokevat samoin, minua kiinnostaa ne syyt miksi elokuva on huono.
metacritics antaa Tenetistä 40-100 arvioita. Kriitikot. jos nyt aloitetaan siitä.
![]()
Tenet
Tenet movie reviews & Metacritic score: Armed with only one word - Tenet - and fighting for the survival of the entire world, the Protagonist (John David Washington) journeys through a twilight world...www.metacritic.com
Usein mestariteokset erottuvat siten että lähes kaikki ovat sitä mieltä että nyt on käsissä jotain todella kovaa matskua.
Tenet ei sitä ole, kyllä se koville ottaa :/
Itselle on uusi tapaus tämä @Eternal64 (edellisistä viesteistä sain kuvan että joku tällä puolella vanha tuttu eri nimellä, olen lähinnä Räbässä itse), mutta ei voi tajuta että välttää kaikkia artikkeleita, trailereita jne mutta tulee silti pari päivää ennen leffan näkemistä tsekkaamaan leffaketjuja ja vielä kysymään kysymyksiä. Kaippa täälläpäin käyttyäydytään paremmin, monissa paikoissa joku haluaisi päästä spoilaamaan vaikka henki menisi.
Et itse tiedä miksi elokuva on sinusta huono (Nolanin huonoin)? Vai pitääkö sinun väkisin olla samaa mieltä kriitikoiden kanssa?
Tarkoitti sitä, ettei kirjoittaja ole seurannut räbän lisäksi foorumin muita alueita, eikä siten tiedä niitä sinun aiempia seikkailuita. Ihmetteli myös, että miksi sanoit yrittäväsi pitää itsesi erossa elokuvasta ennen sen näkemistä, kun kuitenkin kaivoit ensin esiin kaikki mahdollisimman negatiiviset arvostelut ties miltä sivuilta ja lueskelit tätäkin foorumia jne.En valitettavasti ymmärtänyt sanaakaan mitä yrität sanoa. Eikö siellä Räbässä ole juuri sellainen villin lännen meininki.
Siis ei ollut huono, mutta oli kuitenkin huono. Kumpaa se nyt sitten oli?En ole sanonut että Tenet huono. ...
-----
...minua kiinnostaa ne syyt miksi elokuva on huono.
Et pysynyt mukana juonessa, etkä osaa päättää mitä mieltä olet elokuvasta, mutta olet silti sitä mieltä että elokuva ei ollut huono, vaikka sitten olikin ja vähintään "nyt on mokattu ja pahasti"?Leffa on juuri sellainen että en osaa 1.katselukerran perusteella päättää mitä mieltä, mutta on selvää että nyt on Nolan mennyt mokaamaan ja pahasti.
Kat oli ainoa keino päästä käsiksi Satoriin ja se järeästi säilytetty taulu taas oli Satorin avain Katin hallintaan. Protagonist lupasi että vapauttaa Katin vastineeksi siitä, että pääsee hänen avullaan Satorin lähelle, joka taas tarkoitti että pitää saada se taulu haltuun.Minulle tämä oli liian monimutkainen, putosin kärryiltä siinä kohtaa kun tämä taulu tuli kuvioihin, että mikä se on, miksi niin tärkeä, jne. Alun oopperakohtaus ei myöskään auennut täysin mistä kyse, mihin liittyy.
Kai tämä on joku globaali ilmiö. Elokuvateatterit yrittävät taistella jatkuvasti kehittyvien kotiteattereiden kanssa ja äänenpaineen lisääminen kipurajalle saakka ja jopa sen yli on koettu yhdeksi apukeinoksi. Harva tuosta kuitenkaan pitää, joten josko tulisivat jossakin vaiheessa järkiinsä.Ensinnäkin volyymiongelmaan, ja siihen että Finnkinoa on syytelty kovasta volyymitasosta. Imdb:n kommentteja kun lukee, monet valittavat kovasta volyymista, tuskin kaikki he ovat leffaa Finnkinossa katsoneet. Näyttäisi olevan globaali ongelma. Itseäni äänet eivät kuitenkaan häirinneet.
Elokuvassa tuotiin esille, että kyseessä oli kaiken saavuttanut, narsistinen ja sairaalloisen omistushaluinen venäläinen oligarkki, joka oli kuolemassa haimasyöpään ja siten hän halusi että "jos hän ei saa elää, eivät saa muutkaan". Perinteinen elokuvapahis siis tässä mielessä.Elokuvan pahiksen motivaatiot jäävät melko lailla mysteeriksi, eli hän nyt vain sattumoisin haluaa tuhota maailman, koska pahuus?
Kyllä sekin avattiin mielestäni kohtuullisen selvästi. Sillä "algoritmillä" olisi ollut mahdollista kääntää ajan suunta samantien, pysyvästi ja kaikkialla. Lopputuloksena kaikki tapahtunut olisi pyyhkiytynyt pois. Algoritmin oli kehittänyt joku keksijä tulevaisuudessa viimeisenä oljenkortena ilmastonmuutoksen aiheuttamaan maailmanloppuun, mutta siitä olikin tullut lopulta pelastuksen sijaan kaiken tuhoava ase. Tämän vuoksi sitä myös verrattiin elokuvassa Oppenheimeriin ja hänen katumukseensa atomipommin kehittämisestä. Keksijä oli jakanut algoritmin yhdeksään osaan ja piilottanut ne ja niitä leffassa metsästellään sieltä täältä.Ja miten se maailma sitten käytännössä tuhoutuisi, sitäkin voisi vähän avata. Kuulema paljon pahempi kuin ydintuho? Olisi tätä voinut jollain visiolla vähän avata.
Lasin toisella puolella elettiin aikajanalla toiseen suuntaan. Huoneen päädyssä oli ilmalukko/portaali, jonne Sator ryntäsi Katin kanssa ja muutti heidän aikajanan suuntaa sillä hetkellä kun Ives ja tämän joukot hyökkäsivät paikalle. Varastoon mennessä Kat näkee aidan takana auton, jossa on mies happinaamari päässä, eli tämä oli jo siinä vaiheessa suorittamassa "pincer movementia". Huoneiden välissä taas oli joku laite, joka käänsi takaperoisen puheen pienellä viiveellä selväksi. Sator ampuu Katia käännettynä (ennen kuin Kat on käännetty) ja Protagonist ja Neil parantavat tämän seuraavien kohtausten aikana kuljettamalla tämän Oslossa näkemäänsä toiseen aikakoneeseen. Käännetty luoti kääntämättömässä henkilössä aiheutti elokuvassa pikaisesti kerrottuna jonkinlaisen kuolettavan säteilysairauden ja tämä oli ainoa keino parantaa Kat.Tipuin kärryiltä viimeistään siinä Tallinnan varasto-kohtauksessa, kun lasin molemmilla puolella alkaa tapahtua. En siis välttämättä tipahtanut juonen suhteen, vaan sen suhteen, mitä helvettiä ruudulla tapahtuu. Jos nimittäin toimintakohtauksesta ei ota erkkikään selvää, mitä siinä tapahtuu, siinä vain loppuu mielenkiinto. Ja joo, varmasti tämä vaatii sen 5 katsomiskertaa, että kaiken ymmärtää, mutta kun ei todellakaan tätä kiinnosta katsoa yhtä kertaa enempää.
Aika jännä että kukaan olisi valmis antamaan noin huonon arvion. Vaan eipä siinä, toiset tykkäävät ja toiset eivät. Toivottavasti elokuvaa ei kuitenkaan päädytä moittimaan sen vuoksi, ettei katsoja ymmärtänyt tapahtumia.Tämä on Nolanin tuotannosta mielestäni ehkä kaikkein heikoin (Followingia en ole nähnyt). Esim. hieman samanhenkinen Inception oli paljon parempi. Arvosana 5/10 (alle 5 olisi kuitenkin liioittelua, koska on paljon huonompiakin leffoja tulee tuutista koko ajan).
Kai tämä on joku globaali ilmiö. Elokuvateatterit yrittävät taistella jatkuvasti kehittyvien kotiteattereiden kanssa ja äänenpaineen lisääminen kipurajalle saakka ja jopa sen yli on koettu yhdeksi apukeinoksi. Harva tuosta kuitenkaan pitää, joten josko tulisivat jossakin vaiheessa järkiinsä. Käsittääkseni elokuvien mukana tulee myös speksit siitä millä tasolla ne tulee esittää, joten osa syystä lankeaa Nolanin tuotantoryhmnän harteille.
Kyllä sekin avattiin mielestäni kohtuullisen selvästi. Sillä "algoritmillä" olisi ollut mahdollista kääntää ajan suunta samantien, pysyvästi ja kaikkialla. Lopputuloksena kaikki tapahtunut olisi pyyhkiytynyt pois. Algoritmin oli kehittänyt joku keksijä tulevaisuudessa viimeisenä oljenkortena ilmastonmuutoksen aiheuttamaan maailmanloppuun, mutta siitä olikin tullut lopulta pelastuksen sijaan kaiken tuhoava ase. Tämän vuoksi sitä myös verrattiin elokuvassa Oppenheimeriin ja hänen katumukseensa atomipommin kehittämisestä. Keksijä oli jakanut algoritmin yhdeksään osaan ja piilottanut ne ja niitä leffassa metsästellään sieltä täältä.
Aika jännä että kukaan olisi valmis antamaan noin huonon arvion. Vaan eipä siinä, toiset tykkäävät ja toiset eivät. Toivottavasti elokuvaa ei kuitenkaan päädytä moittimaan sen vuoksi, ettei katsoja ymmärtänyt tapahtumia.
Oli IMDB:n arvioista nyt sitten mitä mieltä tahansa, niin kyllähän 5/10 on jo ihan susipaskan leffan arvosana. Minä tykkään käyttää 1-5 tason tähditystä, jota useimmat arvostelijatkin käyttävät. Siltä pohjalta minun arvio tälle on 4/5.Mielestäni 5/10 ei ole huono, vaan se on keskitasoa. Imdb (ja vastaavat) ovat tietysti muuttaneet ajatteluamme siten, että leffan pitäisi saada 8 pojoa, että se olisi katsottava, mutta ainakin itse yritän arvioida tämän ajattelun vastaisesti. Keskitasoa leffa oli mielestäni siksi, että se ei juuri herättänyt mielenkiintoa nähdä sitä uudestaan. Juonen näennäisesti monimutkaisuudesta huolimatta, koska sellaista kiinnostusta ei vain herännyt.
Normisalissa katsoin minäkin ja äänet olivat vielä ihan ok tasolla. Dunkirkin katsoin Scapessa (vai mikä iSENSE se nykyään onkaan) ja oli ihan hilkulla, etten lähtenyt pois salista liian kovien äänten vuoksi.Ehkä näin, tai sitten levittäjältä/studiolta/ohjaajalta/younameit on tullut ohjeistus, että leffa pitää ajaa volyymit kaakossa, koska leffa "tuntuu näin paremmalta" tms. Itse katsoin tämän ns. tavallisessa Finnkinon teatterissa, en IMAX:ssa, ja äänet olivat toki kovat, mutta eivät liian kovat. Valittajilta ehkä kysyisin, että oletteko olleet koskaan musiikkikeikalla ja miten kestitte sitä, koska niissä volyymit ovat yleensä huomattavasti kovemmat kuin missään leffassa.
Voihan tuon 5/10 kääntää 2,5/5 jos tuntuu tutummalta. Mutta arvosanat tosiaan ovat vähän hankalia, kun jokaisella on oma käsityksensä skaalasta.Oli IMDB:n arvioista nyt sitten mitä mieltä tahansa, niin kyllähän 5/10 on jo ihan susipaskan leffan arvosana. Minä tykkään käyttää 1-5 tason tähditystä, jota useimmat arvostelijatkin käyttävät. Siltä pohjalta minun arvio tälle on 4/5.
Valittajilta ehkä kysyisin, että oletteko olleet koskaan musiikkikeikalla ja miten kestitte sitä, koska niissä volyymit ovat yleensä huomattavasti kovemmat kuin missään leffassa.
Voihan tuon 5/10 kääntää 2,5/5 jos tuntuu tutummalta. Mutta arvosanat tosiaan ovat vähän hankalia, kun jokaisella on oma käsityksensä skaalasta.
Osaako muuten joku selittää, miten
Sator oli hengissä myöhemmin, vaikka Kat ampui hänet laivalle? Kyseessä ei voinut olla rinnakkaisulottuvuuskaan, koska Kat oli nähnyt itsensä hyppäämässä mereen. Meninkö jotenkin sekaisin aikajanoissa?
Voihan tuon 5/10 kääntää 2,5/5 jos tuntuu tutummalta. Mutta arvosanat tosiaan ovat vähän hankalia, kun jokaisella on oma käsityksensä skaalasta.
Osaako muuten joku selittää, miten
Sator oli hengissä myöhemmin, vaikka Kat ampui hänet laivalle? Kyseessä ei voinut olla rinnakkaisulottuvuuskaan, koska Kat oli nähnyt itsensä hyppäämässä mereen. Meninkö jotenkin sekaisin aikajanoissa?
Tuollaisena se onkin järkevämpi ja kertoo, että 2,5 tähteä antanut arvioija on sitä mieltä että leffa on juurikin korkeintaan keskitasoa. IMDB-asteikolla 5/10 olisi kuitenkin leffa, johon ei kannata käyttää sekuntiakaan aikaa ja Tenetin luokitteleminen sellaiseksi olisi huutava vääryys, sillä vaikka ei tapahtumia ensimmäisellä katsomalla ymmärtäisikään, niin onhan tämä silti huomattavan laadukas tuotanto.Voihan tuon 5/10 kääntää 2,5/5 jos tuntuu tutummalta. Mutta arvosanat tosiaan ovat vähän hankalia, kun jokaisella on oma käsityksensä skaalasta.
Ja lisäksi tämä häiritsevän kova äänentaso leffateattereissa on oikeastaan tullut ilmiöksi vasta 2010-luvulla.
Ei ongelma ole muutamaa viime vuotta lukuun ottamatta ollut koskaan aiemmin sellainen, että korviin sattuu ja pitää pelätä kuulonsa puolesta.Äänenvoimakkuudesta on (elokuvateattereissa) on valitettu jo Tähtien Sodasta (1977) lähtien, ja varsinkin THX aikaan se oli jopa yleinen vitsi. Digitaalisen äänentoiston aikana, ja varsinkin viimeisen vuosikymmenen aikana teatterien äänentoiston laatu on mielestäni jopa parantunut. Ylilyöntejä eli äänen säröytymistä tms en ole huomannut enää vuosikausiin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.