Oculuksen virtuaalilasit tulevat vaatimaan jatkossa Facebook-tilin

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Mä onnistuin rekisteröitymään aikoinaan prepaidilla ja väärällä sukunimellä :)
Varmasti se onnistuu edelleen, mutta jossakin vaiheessa voi silti käydä niin, että se tili vaan katoaa alta kun FB tulkitsee sen feikiksi ja sillä siisti.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Miksi sille tilille pitäisi ostella mitään pelejä? Steamissa kaikki minun omistamat VR-pelit on vaikka Oculus Rift S:llä pelaan.
Miksi meno jatkuisi yhtä helppona vuoden 2023 kohdalla, kun tuki Oculus-tileille loppuu kokonaan? Mikä estää Facebookkia vuonna 2023 vaatimaan, että jokainen peli pitää aktivoida myös Facebookissa, tai ostaa Facebook-tilillä? Ja sen lisäksi tulee tietty hyväksyä käyttöehdot kaiken datan lähettämisestä eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Ihan mielenkiinnosta. Mikä estää luomasta tiliä omalla nimellä, mutta ei vain käytä sitä? Vai onko kaikilla täällä aktiivinen facebook tili johon eivät halua yhdistää? Sitten ymmärrän...


Juuri näin. En ole huomannut mainosten kasvavan, mutta miksi ei tarjoaisi lisäsisältöä vaan näyttäisi niitä vanhoja, jo nähtyjä postauksia? Alkaa taas menemään siihen, kun valitetaan vaan kaikesta ilman, että edes hetkeksi pysähdytään miettimään muutosta.

Omalla ostoslistalla on ollut Quest 2 eikä tämä muuta sen suhteen mitään. Kunhan Quest 2 julkaistaan ja saan sen hankittua, niin poistan nykyisen ikivanhan Fabotilin ja luon omalla nimellä uuden. Tätä uutta tiliä sitten käytän näissä laseissa sekä muutamassa Facebookin hyvässä ominaisuudessa, kuten yhteisössä sekä kirpparissa. Ystäviä ei tarvitse lisätä tai siellä jakaa omia "päivityksiä" tai muutenkaan sen enemmän käyttää kuin tarve.

Jos sinulla ei ole Facebook tiliä ja luot sen tätä varten, mutta et käytä sitä itse facebookkia, niin eikö se tunnus toimi silloin ihan niin kuin kaikki muutkin käyttäjätunnukset?
Kai sä tiedät että FB vakoilee sua ja sun selaimen (ja puhelimen jos on asennettyu) toimintoja vaikka et olisikaan kirjautuneena faceen. Se on niin käsittämätön vakoilukoneisto että mä en ota omalle koneelle mitään mikä on missään tekemisissä Facebookin kanssa. Mulla on kotikoneella blokattu kaikki faceen liittyvät eikä mun koneella pääse edes faceen.
Mua ei haittaa vaikka joka vitun ikistä kilkettä varten nykyään joutuu tekemään tilin ja salasanat sun muut, mutta ne on ihan pilipalia verrattuna siihen mitä tapahtuu kun Faceen tekee tilin ja se rupee urkkimaan tietoja ja yhdistelemään tilejä ja asioita. Ei paljon kiinnosta että jossain netin syövereissä on mun henkilökohtaista dataa myytävänä eniten tarjoaville.
Aikanaan Spotifyn käyttö loppu kun seinään kun siinä tuli Face pakotus (joka sittemmin poistui, mutta en enää koske periaatteesta siihen). WhatsAppi tai Instagrameja ei myöskään ole eikä tule ja ilmeisesti ei tule sitten Oculustakaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
Kai sä tiedät että FB vakoilee sua ja sun selaimen (ja puhelimen jos on asennettyu) toimintoja vaikka et olisikaan kirjautuneena faceen. Se on niin käsittämätön vakoilukoneisto että mä en ota omalle koneelle mitään mikä on missään tekemisissä Facebookin kanssa. Mulla on kotikoneella blokattu kaikki faceen liittyvät eikä mun koneella pääse edes faceen.
Mua ei haittaa vaikka joka vitun ikistä kilkettä varten nykyään joutuu tekemään tilin ja salasanat sun muut, mutta ne on ihan pilipalia verrattuna siihen mitä tapahtuu kun Faceen tekee tilin ja se rupee urkkimaan tietoja ja yhdistelemään tilejä ja asioita. Ei paljon kiinnosta että jossain netin syövereissä on mun henkilökohtaista dataa myytävänä eniten tarjoaville.
Aikanaan Spotifyn käyttö loppu kun seinään kun siinä tuli Face pakotus (joka sittemmin poistui, mutta en enää koske periaatteesta siihen). WhatsAppi tai Instagrameja ei myöskään ole eikä tule ja ilmeisesti ei tule sitten Oculustakaan.
Nykyaika jakaa jengiä aikalailla. On niitä, jotka ovat huolissaan kaikesta datan keruusta yms yksityisyydesta ja sitten niitä, jotka eivät ole asiasta niin huolissaan. Sinulle nämä asiat ovat selvästi tärkeitä, joten sinun kannattaakin pysyä Oculuksesta mahdollisimman kaukana. Itseasiassa outoa jos ylipäätään olet käyttänyt Facebookin omistamaa tuotetta tähän asti?

Itseäni nuo asiat ei samalla tavalla huoleta, vaikka vähän huolettavatkin. Siksi, kuten aiemmin kirjoitin, aion hankkia Quest 2 (ellei siihen mennessä ole tullut vastaavaa langatonta kilpailijaa) ja käyttää sitä tyhjällä, omalla, Face tilillä. Näkisin, että tässä asiassa tyhjän facebooktilin tekemisen välttely on vähän turhaa jos samalla käyttää instagram/whatsapp/jokumuufacebookäppi.

En itsekkään varsinaisesti pidä nykyisestä suunnasta tiedonkeruussa ja mainosspämmissä mitä google ja face harrastaa, mutta samaan aikaan pidän liikaa heidän tuottamista palveluista, että joudun maksamaan sen hinnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Nykyaika jakaa jengiä aikalailla. On niitä, jotka ovat huolissaan kaikesta datan keruusta yms yksityisyydesta ja sitten niitä, jotka eivät ole asiasta niin huolissaan. Sinulle nämä asiat ovat selvästi tärkeitä, joten sinun kannattaakin pysyä Oculuksesta mahdollisimman kaukana. Itseasiassa outoa jos ylipäätään olet käyttänyt Facebookin omistamaa tuotetta tähän asti?

Itseäni nuo asiat ei samalla tavalla huoleta, vaikka vähän huolettavatkin. Siksi, kuten aiemmin kirjoitin, aion hankkia Quest 2 (ellei siihen mennessä ole tullut vastaavaa langatonta kilpailijaa) ja käyttää sitä tyhjällä, omalla, Face tilillä. Näkisin, että tässä asiassa tyhjän facebooktilin tekemisen välttely on vähän turhaa jos samalla käyttää instagram/whatsapp/jokumuufacebookäppi.

En itsekkään varsinaisesti pidä nykyisestä suunnasta tiedonkeruussa ja mainosspämmissä mitä google ja face harrastaa, mutta samaan aikaan pidän liikaa heidän tuottamista palveluista, että joudun maksamaan sen hinnan.
En ole koskaan käyttänyt mitään Facebookin tuotetta.
Yksityisyys on minulle tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on se että ei ole sidottuina liikaa asioita yhteen tiliin, varsinkaan maksettuja tuotteita niin että tili voidaan tuosta vain päättää poistaa.
Steam, GOG ja Uplay löytyy ja se saa riittää. Ja nuokaan ei ole mitään varsinaisia vakoilijoita. Googletili löytyy koska puhelin ja sähköposti mutta se on käytännössä pakollinen jos meinaa puhelinta käyttää. Luotan kuitenkin Googleen enemmän kuin Faceen joka automaattitunnistaa kuvista ihmisiä sun muuta mukavaa. Ja Google tilin luomiseen riitti pelkkä etunimi ja sukunimen eka kirjain. Mitään muuta tietoja sinne en ole antanu (toki se on kerännyt yhtä ja toista).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Eli välissä pitää ottaa lasit pois päästä tai kurkkia raoista, että näkee sohia hiirellä. Lisäksi tosiaan välissä on se SteamVR, joka vaikutti ainakin aiemmin jonkin verran pelien pyörimiseen.
Ei pidä. Sekä Oculuksen että SteamVR:n käyttöliittymät on käytettävissä lasit päässä.
Miksi meno jatkuisi yhtä helppona vuoden 2023 kohdalla, kun tuki Oculus-tileille loppuu kokonaan? Mikä estää Facebookkia vuonna 2023 vaatimaan, että jokainen peli pitää aktivoida myös Facebookissa, tai ostaa Facebook-tilillä? Ja sen lisäksi tulee tietty hyväksyä käyttöehdot kaiken datan lähettämisestä eteenpäin.
Tuo nyt on jo niin änkyrätason spekulointia ja paniikinlietsontaa että jätetään omaan arvoonsa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ei pidä. Sekä Oculuksen että SteamVR:n käyttöliittymät on käytettävissä lasit päässä.
Samaan aikaan? Miten niiden välillä vaihdetaan?

Tämä on siis ihan oikea kysymys, ei saivartelua. Viimeksi kun testasin, niin se oli joko tai ja se Steamin UI ei edes ainakaan minulla koskaan toiminut kunnolla Riftin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Ekan kerran noin 6 vuotta sitten tuli uutinen, että Facebook osti Oculuksen niin päätin etten jo siinäkohtaa, että jätän vehkeen hankkimatta jo 6 vuotta sitten, saatoin jopa hieman haistaa, että näin tulee käymään, facebook on aika musta aukko.
Tuohan oli päivänselvää kaikille aikoinaan, siinä vain kesti hieman oletettua pidempään. Itse veikkasin silloin kahta vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Samaan aikaan? Miten niiden välillä vaihdetaan?

Tämä on siis ihan oikea kysymys, ei saivartelua. Viimeksi kun testasin, niin se oli joko tai ja se Steamin UI ei edes ainakaan minulla koskaan toiminut kunnolla Riftin kanssa.
Ne aukeaa eri napeista / eri tavalla. Oculuksen vasemman ohjaimen Home napista. Steamin taisi tulla sitten oikean ohjaimen vastaavasta painikkeesta. En muista nyt kunnolla ulkoa kun en ole hetkeen pelannut VR:ää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
737
Tuo nyt on jo niin änkyrätason spekulointia ja paniikinlietsontaa että jätetään omaan arvoonsa.
Onkohan se sitten loppujen lopuksi? Eikös ne joskus julkaissut ajuripaketin joka sisälsi keinotekoisen eston steamvr:n ja oculuksen yhteispelille joka sitten poistettiin kun ihmiset valittivat tarpeeksi? Steamvr streaming optiokin taidettiin poistaa Questiltä.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Tuo nyt on jo niin änkyrätason spekulointia ja paniikinlietsontaa että jätetään omaan arvoonsa.
Ai niinkö? Sama yritys osti aikoinaan Whatsappin ja sanoi että ei ole teknisesti mahdollista yhdistää kahden eri palvelun käyttäjiä keskenään. Myöhemmin kuitenkin teki niin, ilman käyttäjien suostumusta, ja sai siitä EU tuomioistuimessa sakotkin.

Tässä vielä uutiset vuosien takaa, kun kerran meni sulta ohi;


 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Ei pidä. Sekä Oculuksen että SteamVR:n käyttöliittymät on käytettävissä lasit päässä.

Tuo nyt on jo niin änkyrätason spekulointia ja paniikinlietsontaa että jätetään omaan arvoonsa.

Lisään tuohon vielä, että kun pelit on kerran käynnistänyt steamin kautta, näkyvät ne myös oculus kirjastossakin pikakuvakkeena. Ainakin 1kk sitten toimi noin, kun viimeksi pcvr puolta pelailin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Joo kyllähän tämä facebook-tunnusten vaatiminen on huono asia, ennemmin silti facebook ku twitter. :D

Mulla on ollu nyt Oculus Quest käytössä 6 viikkoa ja sekin kyllä ehdotteli facebook-tunnusten käyttöä aluksi, mutta tarkasti lukemalla huomasi että tilin pystyi tekemään myös ihan normaalilla sähköpostilla.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Samaan aikaan? Miten niiden välillä vaihdetaan?

Tämä on siis ihan oikea kysymys, ei saivartelua. Viimeksi kun testasin, niin se oli joko tai ja se Steamin UI ei edes ainakaan minulla koskaan toiminut kunnolla Riftin kanssa.
Jos ei muuten niin Oculuksen oman virtual desktopin kautta onnistuu Steamin käyttö aika helposti.
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
121
Löysin tämmösen jutun joka vaikutti aluksi lupaavalta mutta...

Upcoming Changes to How You Log In for Development and Use Your Oculus Dashboard | Oculus

Logging In for In-Headset Development
Starting in October 2020, there will be two options for logging into your Oculus devices for development purposes with full testing and demoing functionality:

  • a Test User account
  • your personal Facebook account
Logging in with a Test User account will provide you with access to the apps uploaded by your organization and allow you to test features such as Entitlement Checks, In-App Purchases, and social features, in addition to playtesting your application. A Facebook account is not required to use a Test User account.

Logging in with a Facebook account will enable you to friend users outside of your organization and purchase content from the Oculus Store, which you can’t do with a Test User account. If you choose to log in with your personal Facebook account, you’ll need to merge it with your Oculus Developer account. It’s important to note that merging your Oculus Developer account with your personal Facebook account is a permanent change and cannot be reversed, similar to when a user merges their Oculus and Facebook accounts. Developers who decide to log in with a Facebook account can also use Test User accounts.

There will also be an option to continue logging into current devices for development purposes using your unmerged Oculus Developer account, but with limited functionality. For example, you will not be able to test new, updated, or social features, which require a Test User account or a Facebook account.
... mutta ei ollut sittenkään ihan niin lupaava kuin kuvittelin:

Oculus

Test User accounts are automatically Facebook linked so you can test features that require a Facebook account. Because the Test User has a Facebook Test User account connected to it, data generated based on the Test User’s activities will be shared with Facebook.
:poop:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
Kai nämä tilistä valittajat valittaa myös kaikista muista laitteista ja sovelluksista jotka vaatii tilin luomisen?
Kylläpä hieman ärsyttää, että joka paikkaan pitää joku tili olla. Siis etenkin kun sen pitää olla joku sähköposti tai palvelu minkä haluaisi pitää erossa kaikesta muusta tauhkasta. Eriasia esim. joku steami missä vaan 25v sitten tehty username ja salasana ja haluamasi sähköposti vain siellä tilitiedoissa, mihin saapuu sitten kuitit ostoista jne.
On eri asia vaatia geneeristä tiliä, vs. linkkausta johonkin sellaiseen tiliin mikä lähtökohtaisesti sisältää massiivisen määrän henkilötietoa. Facebook lisäksi vahtii aktiivisesti sitä että sinne ei perusteta mitään feikkitilejä, eli käytännössä myöskään erillisen mock-tilin luonti ei onnistu.
On mulla ainakin ollut ainoastaan feikkitili facessa vuodesta 2012 tai jotain. 2010 poistin oman alkuperäsen.
Mä onnistuin rekisteröitymään aikoinaan prepaidilla ja väärällä sukunimellä
Ei tarvinnu puhelinnumeroa silloin kun tein feikkitilin :)

Hieman ihmetyttää mitä tää Ladex täällä puolustelee tuota päätöstä. Tuosta Facebook pakotuksesta, kun ei periaatteessa ole mitään hyötyä kenellekkään kuluttajalle. Toki voisihan siellä optiona olla "tunnistaudu facebookilla".. jättää sitten sen oculus tilin erikseen defaultiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
TPU:n puolella jo postasinkin että mikä tässä nyt varsinaisesti on ongelma, mikäli facebook-tunnuksia ei ole entuudestaan niin käyttää sen 5min Matti Meikäläinen -tilin tekoon ja pelit päälle.

Facebook toki firmana on mikä on, mutta uskoisin että aika moni täältäkin käyttää whatsappia ja/tai instagramia mikäli ei itse pääpirua käytä.
Ja sitten on meitä jotka eivät käytä. Ja meille toi on melkoisen suuri dealbreaker. Vale- ja haistapaskatilejä voi perustaa sinne tänne, mutta Face on yks minne en koskaan tule tekemään yhtäänmitään tunnusta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Yksi iso ongelma jota mikään feikkitili ei ratkaise on se että facebook tilin luodaksesi joudut hyväksymään aika kasan ToSseja jotka antavat FB:n kerätä vaikka mitä dataa sinusta. Ja se feikkitili on suhteellisen triviaalia yhdistää oikeaan henkilöllisyyteesi hetki kun ostat yhdenkin pelin tai jos ylipäätään ostit oculus laitteen itse.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Mulle se on sama vaikka seuraavatkin, mutta se että kuvia levitetään fbn toimesta kolmansille osapuolille ei enää kovin hyvä juttu ole. Ottaa vielä huomioon, että quest sekä riftis kamerat. Olihan fb haastettu oikeuteen taas jokunen viikko sitten instagram kuvien ja henkilöiden tietojen myymisestä ym.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Hieman ihmetyttää mitä tää Ladex täällä puolustelee tuota päätöstä. Tuosta Facebook pakotuksesta, kun ei periaatteessa ole mitään hyötyä kenellekkään kuluttajalle. Toki voisihan siellä optiona olla "tunnistaudu facebookilla".. jättää sitten sen oculus tilin erikseen defaultiksi.
En mielestäni erityisemmin puolustele. Lähinnä päivittelen tätä yleistä huutopotkukänkkäränkän määrää mikä joillain ihmisillä tiettyjä yrityksiä ja tuotteita kohtaan aina ilmenee.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113

Redditissä oli näköjään se alkuperäinen lupaus
Sama juttu tapahtui myös, kun Facebook osti WhatsAppin. Ensin luvattiin, ettei tietoja yhdistetä mutta kuinka siinä lopulta kävikään?
Sauraavaksi data menee iloisesti sekaisin muidenkin Facebookin palveluiden kanssa?
Facebookin julki tulleet suunnitelmat sen omistamien WhatsApp-, Instagram- ja Facebook Messenger -palveluiden yhdistämisestä kiinnostavat tietosuojaviranomaisia.

Lehtitietojen mukaan eri palvelut toimisivat jatkossakin omina sovelluksinaan, mutta Facebookin perustaja Mark Zuckerbergin tavoitteena on yhdistää ne toimimaan teknisesti samalla alustalla.

Suunnitelma herätti välittömästi huolia käyttäjien yksityisyydestä, sillä palvelujen yhdistäminen voisi lisätä Facebookin mahdollisuuksia kerätä tietoja käyttäjistään entistä tehokkaammin. Koska Facebookin Euroopan päämaja sijaitsee Irlannissa, maan tietosuojavaltuutettu on alkanut tutkia asiaa.

– Irlannin tietosuojavaltuutettu on pyytänyt Facebookilta pikaista selvitystä suunnitelmasta, viranomainen tiedottaa verkkosivuillaan.

– Aiemmat suunnitelmat tietojen jakamisesta Facebookin omistamien yhtiöiden välillä ovat aiheuttaneet huomattavia tietosuojahuolia, ja Irlannin tietosuojavaltuutetun toimisto toivoo varhaisessa vaiheessa takuita, että Facebook ottaa nämä huolet huomioon kehittäessään suunnitelmaansa.

Viranomainen muistuttaa myös, että yhtiön suunnitelmien täytyy noudattaa EU:ssa viime keväänä voimaan tulleita gdpr-tietosuojalakeja.

Facebookin vastauksiin ei ole voinut luottaa

Facebookin WhatsApp-kauppa vuonna 2014 herätti heti alusta asti epäluuloja. WhatsApp-palvelu on ilmainen, mutta siinä ei ole myöskään mainontaa, ja kaupan aikaan Facebook ilmoitti, ettei se aio tehdä siihen muutoksia. EU-komission harkitessa kaupan hyväksymistä Facebook ilmoitti, ettei sen ja WhatsAppin käyttäjätietojen yhdistäminen automaattisesti ole mahdollista.

Facebookin ilmoitus osoittautui vääräksi tai vähintään harhaanjohtavaksi tiedoksi, sillä elokuussa 2016 WhatsApp päivitti käyttäjäehtojaan. Uusiin ehtoihin sisältyi mahdollisuus yhdistää WhatsApp-käyttäjien tiedot Facebookiin.

Viranomaiset sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa alkoivat tutkia asiaa, ja Facebook joutui perumaan suunnitelmansa ainakin osittain.

Kaiken lisäksi EU-komissio totesi tutkimuksissaan, että Facebook tiesi mahdollisuudesta jo harkitessaan kauppaa. Väärien tietojen takia komissio määräsi yhtiölle 110 miljoonan euron sakot, muttei enää lähtenyt peruuttamaan lupaansa kaksi vuotta sitten tehdylle yrityskaupalle.
 

caden

Häseltäjä
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
219
Eipä ole FB tiliä eikä koskaan tule olemaan. Oculus lähtee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin. Harmi sinänsä kun olen S:iin ollut tyytyväinen ja sitä ennen tuli virtuaalimaailmoita tutkittua cv1:llä.

Jospa ne reverb g2:t lähtisi kohta tilaukseen..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
2023 asti käyttää oculus tiliä ja myy sitten setin pois ja ostaa uudet kehittyneemmät lasit .. ei Facebook laseja :)
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Ei tässä ole mitään hätää jos muutkin valmistajat siirtyvät seuraavaksi Oculus Questin tapaisiin all-in-one laseihin. Enimmäkseen sitä tulee käytettyä normaalisti johdon kanssa tässä PC:llä, mutta mahdollisuus mennä johdottomasti minne vain katselemaan Netflixiä isolta kankaalta, työpöytäkäyttöä virtuaalimonitoreista tai kevyttä VR-pelaamista on erittäin iso plussa.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
80
Onhan se upeaa, että näyttö ei toimi ilman Facebook tiliä. Toivottavasti muut oheislaitevalmistajat eivät ota koppia tästä, ettei pian joku Corsairin headsetti vaadi tiliä ennen kuin äänet kuuluu.
No, usalla on tiukasti ja tukevasti hallinnassaan koko maailman tietotekniikka ja kaikki mainittavat tietokone ohjelmat. Pelit, Prossut,Näyttikset jne jne.. kaikki käyttikset ja kaikki muukin tietokoneisiin liittyvä on usan tiukassa otteessa ja hallinnassa. Myös koko internet on usan hallinnassa. Joten voivat tehdä mitä haluavat ja hinnoitella miten haluavat. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Kai nämä tilistä valittajat valittaa myös kaikista muista laitteista ja sovelluksista jotka vaatii tilin luomisen?
Totta ihmeessä. Jos ostan jotain rautaa rahalla, niin haluan tietenkin pystyä käyttämään sitä ilman mitään online-tiliä, joka on olemassa vain mainos- ja vakoilutarkoituksessa.

Se taas on ihan eri asia, jos haluaa käyttää jotain kaupallisen yhtiön tarjoamaa somepalvelua. Silloin on vallan ymmärrettävää, että joutuu luomaan tilin. Sen sijaan on vaan ihan väärin, että jonkin laitteen käyttö sitä vaatii, oli mikä hyvänsä tili. VR-headset rinnastuu täysin monitoriin tai videoprojektoriin. Tosin nykyäänhän pitää jo tehdä tili etäohjatakseen ilmalämpöpumppua ja kohta varmaan jääkaapin säätöä varten. Tämä on ihan yleistä laitteissa, jotka eivät ylipäänsä tarvitsisi pääsyä internetiin edes siinä tapauksessa, että ne halutaan liittää paikallisesti verkkoon eli/ja/tai käyttää kaukosäätöisenä paikallisesti ja/tai käyttää niitä järkevällä käyttöliittymällä. Se jos mikä on suoraan helvetistä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Totta ihmeessä. Jos ostan jotain rautaa rahalla, niin haluan tietenkin pystyä käyttämään sitä ilman mitään online-tiliä, joka on olemassa vain mainos- ja vakoilutarkoituksessa.

Se taas on ihan eri asia, jos haluaa käyttää jotain kaupallisen yhtiön tarjoamaa somepalvelua. Silloin on vallan ymmärrettävää, että joutuu luomaan tilin. Sen sijaan on vaan ihan väärin, että jonkin laitteen käyttö sitä vaatii, oli mikä hyvänsä tili. VR-headset rinnastuu täysin monitoriin tai videoprojektoriin. Tosin nykyäänhän pitää jo tehdä tili etäohjatakseen ilmalämpöpumppua ja kohta varmaan jääkaapin säätöä varten. Tämä on ihan yleistä laitteissa, jotka eivät ylipäänsä tarvitsisi pääsyä internetiin edes siinä tapauksessa, että ne halutaan liittää paikallisesti verkkoon eli/ja/tai käyttää kaukosäätöisenä paikallisesti ja/tai käyttää niitä järkevällä käyttöliittymällä. Se jos mikä on suoraan helvetistä.
Pystyikö Riftiä (tai questia) käyttää ilman Oculus tiliä? No nyt ei tietenkään pysty ilman Facebook tiliä, mutta muistelen että Oculus tili oli pakollinen kun Riftin asensi.
Pointtina se että Oculus "tili" eli tunnus piti kuitenkin luoda. Tiedän että se on eri asia mutta tili kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
Kaikki hardware mikä vaatii kirjautumisen ja tilin on omalta kohdalta automaattinen valmistajan vaihto mikäli vain mahdollista. Tällä hetkellä ärsyttää jokainen käynnistys kun näppäimistö, vesijäähdystys softa ja näytönohjain jokainen vaativat kirjautumisen sovellukseen.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Kaikki hardware mikä vaatii kirjautumisen ja tilin on omalta kohdalta automaattinen valmistajan vaihto mikäli vain mahdollista. Tällä hetkellä ärsyttää jokainen käynnistys kun näppäimistö, vesijäähdystys softa ja näytönohjain jokainen vaativat kirjautumisen sovellukseen.
Jep. Tässä yksi syy miksi en Razerin hiirtä/oheislaitteita tule ostamaan, hiiri kun ainakin taitaa tarvita tunnuksen jotta voit käyttää Razerin softaa.
Toinen älytön on GeForce Experience Nvidialta, en sitä tule lataamaan mutta onneksi kyseessä nyt onkin jokin pilipaliohjelma mitä ei muutenkaan tarvitse. Mutta kyllä ärsyttäisi jos esim ajureiden lataamiseen tarvitsisi tunnarit.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Tällä hetkellä ärsyttää jokainen käynnistys kun näppäimistö, vesijäähdystys softa ja näytönohjain jokainen vaativat kirjautumisen sovellukseen.
eikö niissä ole "Muista kirjautumiseni" -nappia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
220
eikö niissä ole "Muista kirjautumiseni" -nappia?
On toki, mutta nzxt:n oma softa vaatii kirjautisen uusimisen silloin tällöin ja sama koskee nvidiaakin. Varsinkin kun päivityksiä tulee. Ja kyse on kuitenkin ihan puhtaasti periaatteesta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
On toki, mutta nzxt:n oma softa vaatii kirjautisen uusimisen silloin tällöin ja sama koskee nvidiaakin. Varsinkin kun päivityksiä tulee. Ja kyse on kuitenkin ihan puhtaasti periaatteesta.
Nvidialla, itellä oli joskus joku versio joka vaati joka käynnistyksessä experienceen kirjautumisen, nyt en muista millon olisin viimeksi salasanan kirjoittanu, razeri on vaatinu tasan kerrran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Jep. Tässä yksi syy miksi en Razerin hiirtä/oheislaitteita tule ostamaan, hiiri kun ainakin taitaa tarvita tunnuksen jotta voit käyttää Razerin softaa.
Toinen älytön on GeForce Experience Nvidialta, en sitä tule lataamaan mutta onneksi kyseessä nyt onkin jokin pilipaliohjelma mitä ei muutenkaan tarvitse. Mutta kyllä ärsyttäisi jos esim ajureiden lataamiseen tarvitsisi tunnarit.
Razer vituttaa, mutta sekin oli aika simppeli ja se loi itse kirjautumistunnukset kunhan laittoi siihen sähköpostin. Ja ton pitäis toimia myös offlinena normaalisti.

Experienceä itse käytän koska sillä saa "SweetFX" toimimaan nopeasti pelissä kuin pelissä ilman että anticheatit sun muut alkaa herjaamaan. Mitään muuta en siinä sitten käytäkkään. Kirsikkana kakun päällä Experiencessä jos on täppä päälle tuolle "Pelinsisäiselle limitykselle" niin näyttö ja kone ei mene lepotilaan ollenkaan :facepalm:
Pitää aina laittaa täppä päälle ja pois pelaamisen ajaksi.

Mua ei sinällään noi tommoset haistapaskatilit kiinnosta pätkääkään mihin ei ole sidottu mitään tiettyä, esim pelejä tai ohjelmia eikä tiliä voi tuosta vaan poistaa koska algoritmi luulee että on postattu tissikuva. Razerillekkin mulla on varmaan kolme eri tiliä ollut aikoijen saatossa ku en ole koskaan muistanu tunnareita ku uuden laitteen ostanu.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Kirsikkana kakun päällä Experiencessä jos on täppä päälle tuolle "Pelinsisäiselle limitykselle"
Onks toi niinku In-Game Overlay:n suomennos? limitys on multiplex ja semmosta en löytänyt (koitin myös etsiä interleave enkä sitäkään löytänyt). Tuo kai on peite(kerros) suomeksi mutta ei sitä kukaan ymmärrä jos sitä käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 817
Onks toi niinku In-Game Overlay:n suomennos? limitys on multiplex ja semmosta en löytänyt (koitin myös etsiä interleave enkä sitäkään löytänyt). Tuo kai on peite(kerros) suomeksi mutta ei sitä kukaan ymmärrä jos sitä käyttää.
Emminä tiiä mikä se on. Suomeks se on toi ja suomeks mä sitä käytän kun suomi siitä löytyy.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Juuri juniorin kanssa tapelleena aiheesta miksi en suostu tekemään omissa nimissäni tiliä jotta pääsee pelaamaan peliä X niin tällä konstilla jää alle 18v VR pelaajat vähemmistöön. Eikö FB tili vaadi täysi-ikäisyyttä?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Juuri juniorin kanssa tapelleena aiheesta miksi en suostu tekemään omissa nimissäni tiliä jotta pääsee pelaamaan peliä X niin tällä konstilla jää alle 18v VR pelaajat vähemmistöön. Eikö FB tili vaadi täysi-ikäisyyttä?
Ei vaadi vaan 13 vuotta.

E:
1598374651715.png
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
No onpas tämäkin saatu sekavaksi. Tässä taas sanotaan että se vaatiikin käytännössä vanhemman hyväksynnän.
"Facebook pyytää 13–15-vuotiaita käyttäjiään nimeämään vanhemman tai muun huoltajan, joka sitten hyväksyy nuoren Facebook-käytön. Jos ei näin tee, ei saa käyttöönsä täysin personoitua versiota palvelusta. "
 
Liittynyt
03.07.2019
Viestejä
47
"Nykyiset käyttäjät voivat joko yhdistää Oculus- ja Facebook-tilinsä tai pitäytyä pelkässä Oculus-tilissä 1.1.2023 asti, mutta tämän jälkeen tuki Oculus-tileille lopetetaan täysin"

3 vuoden päästä kehitys on harpannut näissä jonsen verran eteenpäin, että varmasti on jo muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Näköjään jää pakostakin kaikilla viimeisiksi Oculuksen laseiksi, kun nimi muuttuu Facebookiksi. :D

 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Tuleeko mieleen äkkisiltään sellaista jossa nimenomaan peruskäyttö olisi (online) tililukon takana? Esim hiiret voi "vaatia" tilin (kuten vaikkapa razerilla) mutta toimii peruskäyttöön ilmankin. Puhelimet haluaa google ja vendor tiliä mutta eipä nekään taida olla 100% pakollisia jotta laitetta voisi käyttää. Pleikkariin piti tehdä tili mutta sekin onnistuu vain paikallisella tilillä, kuten käyttöjärjestelmät PC:llä. Ominaisuuksia voi jäädä saamatta mutta se on sitten eri asia.
Kaikki Razorin tuotteet toimivat plug and play periaatteella eli mitään ajureiden, softien tai tilien avaamista ei tarvita. Tosin aivan kaikki asetusten varmuuskopiointi pilveen ja näppäin makrojen ohjelmointi ja hieno säädöt ei onnistu ilman razorin softaa ja synapse tiliä. Tosin jos razorin tuotteet alkaisivat vaatia fakebook tiliä siihen loppuisi meikäläisen Razorin käyttö vaikka kyseisen firman tuotteita paljon käytänkin. :hmm:

Osa razorin hiiristä on jopa tehty siten, että kaikki toiminnit toimivat ilman tiliä ja softaa kun asetukset voi tallentaa suoraan hiiren omaan muistiin ja profiileja voi vaihtaa hiiren napeista joten hiiri toimii myös koneessa jossa ei ole mitään softia tai tilejä kunhan hiireen on kerran tallennettu halutut asetukset.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
"Nykyiset käyttäjät voivat joko yhdistää Oculus- ja Facebook-tilinsä tai pitäytyä pelkässä Oculus-tilissä 1.1.2023 asti, mutta tämän jälkeen tuki Oculus-tileille lopetetaan täysin"

3 vuoden päästä kehitys on harpannut näissä jonsen verran eteenpäin, että varmasti on jo muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja.
miksi nyt? dk2 on viis vuotta vanha ja edelleen käytössä. Miksi Questit ja ässät pitäis heittää roskikseen neljässä?
ei tuo kehitys ole ollut kuin inkrementaalista mitään hurjia loikkia ei ole näkyny.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 400
Facebook on joutunut Oculus -virtuaalilasien ja facebook -tilin kytkemisen kanssa vaikeuksiin saksassa, ja lasien myyminen on toistaiseksi keskeytetty.
Tarkkaa syytä myynnin keskeytykselle ei ole kerrottu, mutta sen arvellaan sen arvellaan johtuvan siitä, että facebook -tilikytkös mahdollisesti rikkoo saksan tiukkoja tietosuoja- ja kilpailulakeja.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
496
Itse pistin oculus softat palomuurista blockkiin niin ei ota yhteyttä mihinkään facebook hässäkkään eikä turhia päivittele. Oculuksen turha store ja muut turhuudet ei toimi mutta kunhan steamVR toimii niin muuta en tarvi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Itse pistin oculus softat palomuurista blockkiin niin ei ota yhteyttä mihinkään facebook hässäkkään eikä turhia päivittele. Oculuksen turha store ja muut turhuudet ei toimi mutta kunhan steamVR toimii niin muuta en tarvi.
Eli estit samalla myös firmware-päivityksien saamisen. Nerokasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Facebook on joutunut Oculus -virtuaalilasien ja facebook -tilin kytkemisen kanssa vaikeuksiin saksassa, ja lasien myyminen on toistaiseksi keskeytetty.
Tarkkaa syytä myynnin keskeytykselle ei ole kerrottu, mutta sen arvellaan sen arvellaan johtuvan siitä, että facebook -tilikytkös mahdollisesti rikkoo saksan tiukkoja tietosuoja- ja kilpailulakeja.
Tuohan liittyy suoraan GPDR:ään ja on aika selvää, että Facebook rikkoo myös Suomessa lakia (GPDR bundlauskielto) jos se pakottaa laitteen aikaisemmin ostaneet käyttäjät yhtäkkiä käyttämään facebook accounttia.

Suomen hampaaton ja kyvytön kuluttajansuoja ja oikeusjärjestelmä ei vaan pelota FB:tä.
Itse pistin oculus softat palomuurista blockkiin niin ei ota yhteyttä mihinkään facebook hässäkkään eikä turhia päivittele. Oculuksen turha store ja muut turhuudet ei toimi mutta kunhan steamVR toimii niin muuta en tarvi.
Sitten kun steamvr päivittyy ja tarvitset fw-upgraden riftiin, niin mites?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
496
Tuohan liittyy suoraan GPDR:ään ja on aika selvää, että Facebook rikkoo myös Suomessa lakia (GPDR bundlauskielto) jos se pakottaa laitteen aikaisemmin ostaneet käyttäjät yhtäkkiä käyttämään facebook accounttia.

Suomen hampaaton ja kyvytön kuluttajansuoja ja oikeusjärjestelmä ei vaan pelota FB:tä.

Sitten kun steamvr päivittyy ja tarvitset fw-upgraden riftiin, niin mites?
No jos se ikinä lakkaa toimimasta niin aina voi ottaa sen palomuuri säännön väliaikaisesti pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 629
Viestejä
4 186 668
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom