Nykyisen kokoonpanon päivitys "parempaan" jäähdytykseen

Liittynyt
14.06.2022
Viestejä
46
Tervehdys,

Päivitin rautaa taannoin ja nyt (vanha) NZXT H510i vaatisi päivityksen tehokkaampaan koppaan, kun CPU/GPU lämmöt alkaa olla jo sen verran kovat. Pelkästään CPU:n idle lämmöt hyppii yli 70 asteen paikkella Fractal Design Celsius+ S24:lla, joten jotain on tehtävä ennenkuin osat on entiset.

Joten kertokaahan, mikä olisi suositeltava mid-atx kotelo + jäähdytysratkaisu RTX 3080:lle ja i7-13700k:lle? Fractacl design Torrenttia olen pohdiskellut, mutta kannattaako tuo vanha Celsius päivittää muuhun, esim. perus ilmajäähyyn?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 669
Tervehdys,

Päivitin rautaa taannoin ja nyt (vanha) NZXT H510i vaatisi päivityksen tehokkaampaan koppaan, kun CPU/GPU lämmöt alkaa olla jo sen verran kovat. Pelkästään CPU:n idle lämmöt hyppii yli 70 asteen paikkella Fractal Design Celsius+ S24:lla, joten jotain on tehtävä ennenkuin osat on entiset.

Joten kertokaahan, mikä olisi suositeltava mid-atx kotelo + jäähdytysratkaisu RTX 3080:lle ja i7-13700k:lle? Fractacl design Torrenttia olen pohdiskellut, mutta kannattaako tuo vanha Celsius päivittää muuhun, esim. perus ilmajäähyyn?
Taitaa tuo Fractalin jäähy olla jo lahonnut/tukossa jos idlessä ollaan yli 70C paikkeilla, ihan sama onko se H510 etupaneeli roskaa ilmankierroltaan vai ei (ja sitä se onkin, kotelon ilmankierto toimii todistetusti paremmin kun edessä ei ole lainkaan tuulettimia).
Suositeltavaa on laittaa 360mm vesijäähy tai järeä/järein ilmajäähy 13th gen inteleille, ja silti hakataan kovassa CPU-rasituksessa lämpörajoihin.

Tuolta voi kysellä koteloita: Mikä kotelo minulle?
Omat tämähetkiset FOTM-kotelot on NZXT H6 ja Phanteks NV5.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Tervehdys,

Päivitin rautaa taannoin ja nyt (vanha) NZXT H510i vaatisi päivityksen tehokkaampaan koppaan, kun CPU/GPU lämmöt alkaa olla jo sen verran kovat. Pelkästään CPU:n idle lämmöt hyppii yli 70 asteen paikkella Fractal Design Celsius+ S24:lla, joten jotain on tehtävä ennenkuin osat on entiset.

Joten kertokaahan, mikä olisi suositeltava mid-atx kotelo + jäähdytysratkaisu RTX 3080:lle ja i7-13700k:lle? Fractacl design Torrenttia olen pohdiskellut, mutta kannattaako tuo vanha Celsius päivittää muuhun, esim. perus ilmajäähyyn?
Kuva kokoonpanosta voisi auttaa ongelman määrityksessä.
Onhan kaikki tuulettimet puhaltamassa oikeinpäin ja siivottu pölystä kunnolla päivityksen yhteydessä?
Lisäksi lista osista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 020
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom