NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilfa
  • Aloitettu Aloitettu
Veikkaan et noi customit repii ~300W sähköä niin saa kyllä jäähdytys ollakin järeä, ei tainnu 1080 jäähy riittää kun uuden tekivät, 980 -> 980ti tais olla sama jäähy ja aika rajoilla 980ti:n kanssa.
2,5 slottiahan tuo on järeän siilen kanssa. Eli veikkaan että ihan riittävä.
 
MSI seahawk sais tulla pikku hiljaa. Ei jaksais odottaa tai sitten hakee sen Fe Editionin ja laittaa vesille customilla joskus. Ois vaan niin helppo valmiina koko paketti....
 
MSI seahawk on sellanen kortti jossa nesteblokki valmiina?

Vai onko vielä ollut juttua 1080Ti jossa custom looppia varten valmiiksi blokki?
 
MSI seahawk on sellanen kortti jossa nesteblokki valmiina?

Vai onko vielä ollut juttua 1080Ti jossa custom looppia varten valmiiksi blokki?
MSI-Nvidia-GeForce-GTX-1080-Ti-Full-Lineup.jpg


Juu tuo EK malli on customiin soveltuva ja sea hawkissa on aio valmiina.
 
MSI seahawk on sellanen kortti jossa nesteblokki valmiina?

Vai onko vielä ollut juttua 1080Ti jossa custom looppia varten valmiiksi blokki?

Seahawkki ja ekn titan xp blokit menee suoraan fe malleihin. Täällä foorumilla myös joku pultannut jo ekn 1080 blokinkin kiinni.
 
Mitenkäs muuten esimerkiksi noi EVGA:n AIO-blokit. Kopassani on vain 1 140mm poistoilman reikä, jossa tällä hetkellä Noctuan tuuletin. Jos isken GPU:n tuollaiselle EVGA:n AIOlle, ja isken sen AIOn tuulettimen tuohon 140mm poistoreikään, niin hoitaako tuo AIO:n tuuletin tarpeeksi ilmanvaihtoa samalla koko koppaan, vai estääkö se ilmaa kulkemasta kopan läpi, tukahduttaen prosessorin ja emon jäähdytyksen? Toisinsanoen, pitäisikö olla toinenkin poistoilmareikä, että kannattaisi AIOa edes harkita?
 
Seahawk ek lienee gaming x jossa blokki eli ei refu pcb:llä. Minä sovitin vanhan 1080 FE blokin -> 1080TI FE
 
Joo kiitti selvennyksistä, eli varmaankin esim seahawk EK menee ostoon tai sitten ihan refu johon blokki kiinni. Lienee hinnaltaan aika samoissa... Blokki kuitenkin reilua satasta + postit niin melkein samantien tuo Seahawk EK.
 
En malttanut sitten odottaa ja pistin MSI:n Founders Editionin tilaukseen, huomenna pitäis olla kortti hyppysissä.

Mitä työkalusettiä suosittelette kortin avaamiseen, ku ois aikomus tilata Evgalta hybridi-jäähy GPU:lle?

Tartteeko joitain erityistyökaluja, vai löytyykö esmes ihan Motonetistä hyllyltä sopevia vermeitä?

Niin, ja meneekö tuo gtx 1080 & 1070 korteille tarkoitettu jäähy heittämällä vaiko tuo ftw:lle tarkoitettu versio?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Ei auta kyl tähän kuumeeseen toi et kaikki käy ja sopii ja saa laitettuu =D, nyt miettii tää päivä viel et laittaisko tulemaan heti vaan korttia.
 
Jos jotain sea-hawkia tms. kaipailee niin kannattaa tosiaan harkita ton evga-refun + evgan coolerin ostamista. Pienellä tunnin askartelulla saa tehtyä "sea-hawkit", ja yhteishinta noille on jonkun matkaa edullisempi mitä toi paketti on "valmiina".

Gamers Nexus teki tuosta ton kolmiosaisen videon, jossa on: 1. purku 2. kasaus 3. testitulokset. Ja hyvin näyttää jytisevän, sekä olevan hiljainen.

En jaksa uskoa että valmistjien omat "AIO-vesijäähdytykset" on yhtään tuota parempia, ehkä VRM:ien osalta marginaalisesti mutta jäähtyyhän ne tuossakin tolla blower-puhaltimella. Jota siis voi ajaa tosi hiljaisilla kierroksilla, kun se varsinainen lämmöntuottaja eli GPU-piiri jäähtyy sitten ton vesiblokin kautta.








Ei näytä pahalta operaatiolta. Paljon hankalampiakin jäähyjä asentanu, esim. arcticin accelerot :)

Tuota kannattaa harkita jos tommosesta "AIO-vesijäähdytetystä" haavailee. Noi palikat on heti saatavilla, eikä hintakaan päätä huimaa.
 
Itselle tuli MSI:n FE versio viime viikolla ja hieman jännitti laittaa tuo pieneen Lian Li TU-200 ITX-koppaan, jossa ainoa jäähdytys edessä 140mm tuuletin ja pohjassa muutama reikä, mutta yllättävän hyvin Nvidian lehtipuhallin hoitanut hommansa näinkin ahtaassa tilassa, ei ole näyttiksen kellotaajuus ihan hirveästi laskenut pelatessa (lämpötila rajoitettu 84 asteeseen).

Voin siis suositella vastaavan kokoisiin ITX-koppiin harkitseville!
 
Tuota noin...

Minä kun en enää (joskus aikoinaan kylläkin) oikein näytönohjaimien päälle ymmärrä, niin mikä versio 1080 Ti:stä on se "must have"? Tarkoituksena saada yksiselitteisesti paras.
 
Tota... Minä kun en enää (joskus aikoinaan kylläkin) oikein näytönohjaimien päälle ymmärrä, niin mikä versio 1080 Ti:stä on se "must have"? Tarkoituksena saada yksiselitteisesti paras.
Odota customeita. Ei ole olemassa mitään The Parasta, vaan on monia hyviä. Zotac Amp Extreme, Gigabyte Xtreme, HOF, mitä näitä nyt on. Sitten on AIO-vesijäähylliset; MSI Seahawk ja EVGA Hybrid esimerkiksi. Mitkä on mielestäsi "parhaan" kriteerit?
 
@Härkönen Customeita, customeita, mutta mikä niistä? Hinta-laatusuhteeltaan paras: käy hiljaisena, viileänä ja vääntöä löytyy. MSI:tä on yleisesti ainakin kehuttu.
 
@Härkönen Customeita, customeita, mutta mikä niistä? Hinta-laatusuhteeltaan paras; käy hiljaisena, viileänä ja vääntöä löytyy. MSI:tä on yleisesti ainakin kehuttu.
Kaikki edellä mainitut ovat hyviä. Kuten sanoin, ei ole olemassa mitään yhtä parasta. Tai en ole varma, sillä ei ole tullut revikoita kuin vasta parista eri mallista. Kuten sanoin, odota customeita ja revikoita niin voi sitten vertailla, vaikka tuskin nuo ihan hirveästi ovat muuttuneet aiempien korttien jäähyistä.
 
EVGA:n 1080/1070 FE kitti menee nähtävästi 1080ti FE:lle. Vaatii tosin rautasahaa, jotta saa 6-pinnin lisävirtareiän paikan kuoreen, mitä 1080 kuorissa kerta ei ole. Muuten ruuvitukset ja kaikki passaavat. Itse ajattelin tosin odottaa ihan 1080ti versiota.

Tai sitten jättää ulkokuoren asentamatta.
Liquid Cooling Our GTX 1080 Ti: Hybrid Project Pt. 1, Tear-Down

Itse asiassa tuo 1080 kitin baseplate ei mene semmoisenaan Ti:n piirilevylle, vaikkakin ruuvipaikat täsmää. Ti:n piirilevyssä on peräpäässä pari kapasitaattoria ja virransyötön vieressä ylimääräinen R22-siru jota ei 1080 piirilevystä löydy, nämä ottavat kiinni kitin baseplateen. Dremelillä kyllä niistäkin selviää (edit. dremeliä baseplatelle, ei kapasitaattoreille), mutta vähän työtä se vaatii.

Itse menin helpomman kautta ja laitoin kittien pumppu/radikombon FE-coolerin kanssa. Alla kuva minkä jo aikaisemminkin laitoin.

Edit. Sanottakoon vielä, että jos hiljaisuutta arvostaa, niin kannattaa radiin laittaa tuon evgan ropellin tilalle jokin toinen 120mm rupeli jota voi ohjata emolevyn kautta. Jos evgan oman tuulettimen laittaa kiinni hybridikitin liitäntään, niin se puhaltaa koko ajan 100% kierroksilla, tuota ei voi hiljaiseksi kutsua. Itselläni on Fractalin Venturi HP-12 tuulettimet noissa radeissa, tuulettimet kiinni emolevyssä ja speedfanilla asetettu säätämään kierroksia näytönohjaimien lämpöjen mukaan.
 

Liitteet

  • IMG_20170318_033938.jpg
    IMG_20170318_033938.jpg
    3,2 MB · Luettu: 68
Viimeksi muokattu:
Itselle tuli MSI:n FE versio viime viikolla ja hieman jännitti laittaa tuo pieneen Lian Li TU-200 ITX-koppaan, jossa ainoa jäähdytys edessä 140mm tuuletin ja pohjassa muutama reikä, mutta yllättävän hyvin Nvidian lehtipuhallin hoitanut hommansa näinkin ahtaassa tilassa, ei ole näyttiksen kellotaajuus ihan hirveästi laskenut pelatessa (lämpötila rajoitettu 84 asteeseen).

Voin siis suositella vastaavan kokoisiin ITX-koppiin harkitseville!

Kiva tietää. Itsellekin tuli EVGA :n refu tänään, ja huomenna Node 304:an sen asennan.:tup:

Kuitenkin olisi kiva jos joku osaisi antaa vinkkiä, että voiko aio:n tuulettimen/heatsinkin iskeä kopan -ainoaan- poistuvan ilman 140mm reikään, vai tappaako tämä samalla cpu:n ja muun jäähdytyksen. Tietty jos asia on sellainen mitä kukaan ei ole testannut ja osaa siihen vastata, voin toki kokeilla miten käy.:happy: Tosin menen nyt vähän aikaa refuilla kun on tässä atk-kasaamistarpeet tyydytetty toistaiseksi, mutta josko kuukauden päästä alkaa taas punttia vipattaan.:vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Itse asiassa tuo 1080 kitin baseplate ei mene semmoisenaan Ti:n piirilevylle, vaikkakin ruuvipaikat täsmää. Ti:n piirilevyssä on peräpäässä pari kapasitaattoria ja virransyötön vieressä ylimääräinen R22-siru jota ei 1080 piirilevystä löydy, nämä ottavat kiinni kitin baseplateen. Dremelillä kyllä niistäkin selviää (edit. dremeliä baseplatelle, ei kapasitaattoreille), mutta vähän työtä se vaatii.

Itse menin helpomman kautta ja laitoin kittien pumppu/radikombon FE-coolerin kanssa. Alla kuva minkä jo aikaisemminkin laitoin.

Edit. Sanottakoon vielä, että jos hiljaisuutta arvostaa, niin kannattaa radiin laittaa tuon evgan ropellin tilalle jokin toinen 120mm rupeli jota voi ohjata emolevyn kautta. Jos evgan oman tuulettimen laittaa kiinni hybridikitin liitäntään, niin se puhaltaa koko ajan 100% kierroksilla, tuota ei voi hiljaiseksi kutsua. Itselläni on Fractalin Venturi HP-12 tuulettimet noissa radeissa, tuulettimet kiinni emolevyssä ja speedfanilla asetettu säätämään kierroksia näytönohjaimien lämpöjen mukaan.

Noin aattelin itekin tuon jäähyn asentaa, kiitti vinkeistä. :happy:
Millä työkaluilla tuon kortin sai avattua? Muistaakseni joillekin muutamille ruuveille tartti jotain spesiaalia...
 
Kiva tietää. Itsellekin tuli EVGA :n refu tänään, ja huomenna Node 304:an sen asennan.:tup:

Kuitenkin olisi kiva jos joku osaisi antaa vinkkiä, että voiko aio:n tuulettimen/heatsinkin iskeä kopan -ainoaan- poistuvan ilman 140mm reikään, vai tappaako tämä samalla cpu:n ja muun jäähdytyksen. Tietty jos asia on sellainen mitä kukaan ei ole testannut ja osaa siihen vastata, voin toki kokeilla miten käy.:happy: Tosin menen nyt vähän aikaa refuilla kun on tässä atk-kasaamistarpeet tyydytetty toistaiseksi, mutta josko kuukauden päästä alkaa taas punttia vipattaan.:vihellys:

Yhtälailla se ilma poistuu radin läpi. lisää vaan rinkiä fyrryyn jos tuntuu ettei ilma poistu. Tosin ei ole optimi jos muut lelut jäähtyy ilmalla kun silloin niistä syntyvä lämmin ilma lämmittää radia. Itse pitänyt nyrkki sääntönä että radeista ilma ulos päin ja sitä mukaan sitten tulo ilmaa ettei kotelon sisäilma lämpene.
 
Yhtälailla se ilma poistuu radin läpi. lisää vaan rinkiä fyrryyn jos tuntuu ettei ilma poistu. Tosin ei ole optimi jos muut lelut jäähtyy ilmalla kun silloin niistä syntyvä lämmin ilma lämmittää radia. Itse pitänyt nyrkki sääntönä että radeista ilma ulos päin ja sitä mukaan sitten tulo ilmaa ettei kotelon sisäilma lämpene.

"Lisää rinkiä fyrryyn"??? Cunfutsed.:confused:

Ilmalla toimii kaikki tällä hetkellä ihan hyvin, 7700k 4.8ghz @1.25v ja jäähynä noctua 14 jotain, lämmöistä ei ongelmia. Poistoilmana kanssa noctuan 140mm hyrrä, ja ajattelin että jos Evga:n aion iskisi, niin adapterin avulla saisi saman noctuan hyrrän Evga aioonkin kiinni, kunhan tämä sitten poistoilmaksi koko kopalle riittäisi.
 
Noin aattelin itekin tuon jäähyn asentaa, kiitti vinkeistä. :happy:
Millä työkaluilla tuon kortin sai avattua? Muistaakseni joillekin muutamille ruuveille tartti jotain spesiaalia...
https://www.ekwb.com/shop/media/cat...1e35df139433887a97daa66f/u/n/unior-2_1600.png Ainakin tämmöistä 4mm tarvitaan takalevyn poiston jälkeen, kun takalevy/baseplate on kiinni noilla 4mm hex-ruuveilla. Muuten pärjää parilla erikokoisella ruuvarilla/ruuvarin kärjellä ja kuusikulma-avainsarjalla.
 
Poistoilmana kanssa noctuan 140mm hyrrä, ja ajattelin että jos Evga:n aion iskisi, niin adapterin avulla saisi saman noctuan hyrrän Evga aioonkin kiinni, kunhan tämä sitten poistoilmaksi koko kopalle riittäisi.

En muuten suosittelisi välttämättä laittamaan 120mm AIO-radiin 140mm tuuletinta. Kokeilin tuota itse kun mulla on noita Fractalin Venturi HP-14 tuulettimia joissa voi kulmapalat vaihtaa 120mm rei'ityksille sopivaksi. Ajattelin että tottakai isompi tuuletin jäähdyttää tehokkaammin. Mutta näin ei ollut, antoi huonommat tulokset lämmön/äänen suhteen. Mutuna sanoisin että johtui siitä, kun isomman tuulettimen reunat tulee niin paljon radin reunojen yli, että tuo ei sen takia saa puskettua ilmaa niin tehokkaasti radin läpi. Ts. tuulettimen staattinen paine kait heikkenee.
 
En muuten suosittelisi välttämättä laittamaan 120mm AIO-radiin 140mm tuuletinta. Kokeilin tuota itse kun mulla on noita Fractalin Venturi HP-14 tuulettimia joissa voi kulmapalat vaihtaa 120mm rei'ityksille sopivaksi. Ajattelin että tottakai isompi tuuletin jäähdyttää tehokkaammin. Mutta näin ei ollut, antoi huonommat tulokset lämmön/äänen suhteen. Mutuna sanoisi että johtui siitä, kun isomman tuulettimen reunat tulee niin paljon radin reunojen yli, että tuo ei sen takia saa puskettua ilmaa niin tehokkaasti radin läpi. Ts. tuulettimen staattinen paine kait heikkenee.
Joo, tota kyllä itsekin ajattelin. Mietin kans, että josko pienellä tuulettimella siitä tuulettimen kanssa samankokoisesta jäähdyttimestä ilmanpaine tulee tehokkaammaksi kuin ylisuurella tuulettimella.

Mutta se on sinänsä sama, sillä tuuletinhan on valmiina olemassa, kunhan kokeilee kumpaakin. Tärkeintä itelleni on tietää vaan se, että jos Gpu:n aion iskee ainoan poistuvan tuulettimen tilalle, niin tuhoaako tämä kopan läpivedon ja cpu:n lämmöt.
 
Joo, tota kyllä itsekin ajattelin. Mietin kans, että josko pienellä tuulettimella siitä tuulettimen kanssa samankokoisesta jäähdyttimestä ilmanpaine tulee tehokkaammaksi kuin ylisuurella tuulettimella.

Mutta se on sinänsä sama, sillä tuuletinhan on valmiina olemassa, kunhan kokeilee kumpaakin. Tärkeintä itelleni on tietää vaan se, että jos Gpu:n aion iskee ainoan poistuvan tuulettimen tilalle, niin tuhoaako tämä kopan läpivedon ja cpu:n lämmöt.
Mikset laita eteen sitä AIO:n radia imemään raitista ilmaa sisään?
 
Sitten radi lämmittää prossua ja muita emon komponentteja. Radin kannalta tuo paras mutta kaikessa muussa tulee takkiin. @WaspPike kyllä se ilma poistuu radin läpi yhtälailla.
Kokeilemallahan se sit selviää.. Jos edessä on 2 tuuletinta niin ihan hyvin sen voi laittaa toiseen, ei se niin paljoa kuitenkaan vaikuta. Tuossakin videolla ei näyttiksen lämmöt edes karanneet vaikka olikin radi edessä.
 
Kokeilemallahan se sit selviää.. Jos edessä on 2 tuuletinta niin ihan hyvin sen voi laittaa toiseen, ei se niin paljoa kuitenkaan vaikuta. Tuossakin videolla ei näyttiksen lämmöt edes karanneet vaikka olikin radi edessä.
Itselläni tuossa kopassa etutuulettimet on vain 92mm, joten niihin ei varmaan 120mm radia kiinni saa. :(
 
Kokeilemallahan se sit selviää.. Jos edessä on 2 tuuletinta niin ihan hyvin sen voi laittaa toiseen, ei se niin paljoa kuitenkaan vaikuta. Tuossakin videolla ei näyttiksen lämmöt edes karanneet vaikka olikin radi edessä.

OT: Eihän tuossa videossa näy muutakun se kuinka näyttis lämmittää radia kun radi katossa. Tuo se perus ongelma kun toinen ilmalla ja toinen vesillä. Kokeilemalla toki selviää mikä on paras paikka radille mutta noin yleisesti ottaen vesijäähyjen idea on siirtää lämpö toisaalle eli ideaali tilanteessa kotelon ulkopuolelle. Nykykoneissa kuitenkin muitakin paljon lämpeneviä osia kuin cpu ja gpu joten mieluummiin matalemmat kotelon lämmöt.
 
Mullakin on prossun 360mm radi asennettuna kotelon eteen ottamaan ilmaa sisään, ja jos laitan samanaikaisesti vaikka heavenin ja prime95 pyörimään testatakseni koko kokoonpanon kellotuksien vakautta, niin näyttisten lämpötilat useilla asteilla alhaisemmat kun prossujäähyn tuulettimet pyörivät korkeilla kierroksilla, kuin että laittaisin pelkän heavenin pyörimään jolloin prossujäähyn tuulettimet eivät juurikaan ottaisi kierroksia (näyttisten radit puhaltamassa ulos, toinen takana ja toinen sivupaneelissa).

Mutta tuo prossujäähyn tuulettimien puskema ilma on pitkänkin prime95 session jälkeen viileää, vaikka CPU:n lämmöt pyörisivät 70-80c välillä. Tuo johtuu täysin siitä, että prossu on korkkaamaton ja kuumutta puskevan sirun ja prossujäähyn välissä on prossun lämmönlevittäjä, joten kuumuus ei loppuviimein siirry erityisen tehokkaasti prossua jäähdyttävään radiin. Tästä syystä minun tilanteessani on täysin ok laittaa prossua jäähdyttävä AIO eteen asennettuna ilman pelkoa kotelon sisälämpötilan liiasta kuumenemisesta.

MUTTA näyttiksen jäähy on suoraan kiinni näyttiksen sirussa ilman mitään lämmönlevittäjiä välissä, joten näyttiksen sirun pinnalta lämpö siirtyy tehokkaasti radiattoorille. GPU:n lämpöjen ollessa 50c on radiaattorin läpi puskettu/vedetty ilma oikeasti todella kuumaa. Tästä syystä en todellakaan laittaisi GPU:n radiaattoria ottamaan ilmaa sisälle kuumentamaan kotelon sisäilmaa ja muita komponentteja.
 
Parikymppiä halvempi Strix. Alkaa kuulostamaan no-brainerilta, jos ei halua FE:tä laittaa vesille. Jos noille FE:eille ei kuitenkaan tule mitään OC BIOSia, niin joutuu noita rimpulasoftia sitten asentelemaan kellotusta varten. Strixillekin varmaan tulee blokit jossain vaiheessa ja varmaan useammalta valmistajalta. 11GB Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Itse toivon saavani nuo Strix OC:t ensimmäisten joukossa MF:stä. :hungry:
 
Koittakaa nyt laittaa ne radit kopan ulkopuolelle, mulla ne on noin 1,5m päässä lattialla. Ylikelloilla ne voikin sitten laittaa ämpäriin jossa lunta viilentämässä toki ruostuvat ennepitkään.
 
Mutta tuo prossujäähyn tuulettimien puskema ilma on pitkänkin prime95 session jälkeen viileää, vaikka CPU:n lämmöt pyörisivät 70-80c välillä. Tuo johtuu täysin siitä, että prossu on korkkaamaton ja kuumutta puskevan sirun ja prossujäähyn välissä on prossun lämmönlevittäjä, joten kuumuus ei loppuviimein siirry erityisen tehokkaasti prossua jäähdyttävään radiin. Tästä syystä minun tilanteessani on täysin ok laittaa prossua jäähdyttävä AIO eteen asennettuna ilman pelkoa kotelon sisälämpötilan liiasta kuumenemisesta.

MUTTA näyttiksen jäähy on suoraan kiinni näyttiksen sirussa ilman mitään lämmönlevittäjiä välissä, joten näyttiksen sirun pinnalta lämpö siirtyy tehokkaasti radiattoorille. GPU:n lämpöjen ollessa 50c on radiaattorin läpi puskettu/vedetty ilma oikeasti todella kuumaa. Tästä syystä en todellakaan laittaisi GPU:n radiaattoria ottamaan ilmaa sisälle kuumentamaan kotelon sisäilmaa ja muita komponentteja.
Pakko oikoa vähän tuota fysiikkaa viestissä. Huono lämmönsiirtymä ei ole se syy että prossu lämmittää koteloa vähemmän kuin näyttis. Kaikki watit niiltä piisiruilta kuitenkin loppujenlopuksi siirtyy lämpönä ulos.

Kokonaislämpökuorma prossusta ei siis mihinkään häviä vaikka purkkaa onkin siirtymistä haittaamassa. Huono kontakti tarkoittaa sitä että lämpötilaero jäähdyttimen ja piisirun välillä pitää olla suurempi jotta tietty määrä lämpötehoa siirtyy -> prossun lämpötila on suurempi.

Suurin syy eroon on yksinkertaisesti se että prossu tuottaa yleensä max 100W, pelikäytössä luultavasti reilusti allekin kun kuormaa harvoin on 100% kaikille coreille. Tehokkaat näyttikset taas ovat 200-250W paikkeilla. Näyttis voi siis helposti tuottaa 3-4x lämpöä prossuun verrattuna normaalissa pelitilanteessa, joka on massiivinen ero, harvoin tulee vain ajateltua että ovat melkoisia syöppöjä prossuun verrattuna.

Loppupäätelmä toki pätee edelleen, GPU lämmittää koteloa reilusti enemmän kuin prossu jos radi puhaltaa sisään. Ulospuhallus vs. sisäänpuhallus meneekin sitten enemmän nestejäähyketjujen aiheeksi, molemmissa on omat hyvät puolensa radien määrästä ja kotelosta riippuen.
 
Ilmeisesti Micron on muuttanut/muuttaa valmistusprosessia halvemmaksi (huonommaksi). Koska muisteja tuntuu tulevan halvelmpiin malleihin, eikä kulje kovempaa.

"OEMs will have the option to build GTX 1080’s with 11Gbps GDDR5X (up from 10Gbps) and GTX 1060’s with 9Gbps GDDR5X (up from 8Gbps)"

Voi toki olla että vegan jälkeen heti tulee TI paremmilla muisteilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ai että Minfactorystä ei voi tilata luottokortilla tai laskulla. :grumpy:

Ite en kyllä ennakkoon ala millään suorilla maksuilla maksamaan.
 
Omat ostokset mf:stä on onnistunut luottokortilla ihan tavalliseen tapaan. Ryzen-setin tilasin sieltä viimeksi, joku kuukausi sitten? Silloinkin preorder.
 
Vielä noista EVGA:n korteista. Guru3d:n kommenttiosiosta:

Nice looking cards but according to one of the EVGA reps who posts on OCUK forums they won't be available until May.

Yikes. Mitenköhän muilla valmistajilla..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 097
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom