On se itselläkin tosiaan auki tuolla jossai välilehdessä. Muistaa ainakin maanantaina alkaa tiirailemaan striimiä, kun alkaa möly yks kaks kuulumaan tuolta jostain. Laskuria en sentään jaksa tuijotella, enkä varsinkaan tsättiä.Huvittava tuo nvidian twitch-streami kun nytkin 1800 seppoa pönöttää katsomassa laskentaa
Ei eikä tyhmät. Lisäksi on vielä epäselvää tuleeko sieltä "RTX 2060" vai eiMoi! Mikä on arvio RTX 2060 suomi hinnasta? Tietääkö viisaat
Jep. Olen nimittäin hankkimassa uutta ykköskorttia ja nyt on sen verran jännää ettei varmaan kannata Polarista tai Pascalia hommata?Ei eikä tyhmät. Lisäksi on vielä epäselvää tuleeko sieltä "RTX 2060" vai ei
Arvioita voi aina heitellä. Itse veikkaan 449e.Moi! Mikä on arvio RTX 2060 suomi hinnasta? Tietääkö viisaat
Odota maanantaihin, kuten kaikki muutkin. Sitten tiedetään enemmän.Jep. Olen nimittäin hankkimassa uutta ykköskorttia ja nyt on sen verran jännää ettei varmaan kannata Polarista tai Pascalia hommata?
Vaikka kapeampi 7nm prosessiin ollaan vähitellen siirtymässä niin en lähtisi ennustelemaan amd tai nvidian grafiikkapiirien pitkä- tai lyhytikäisyyttä pelkän viivanleveyden perusteella.No joo kyllähän tämä vähän sellaiselta rhat pois julkaisulta alkaa vaikuttaa joka on jäämässä lyhytikäiseksi kun 7nm jo kolkuttelee ovella. Tiedä sitten yllättikö toi 7nm aikataulu jotenkin nvidian housut kintuissa vai onko tämä Turinki myöhässä suunnitellusta.. Mutta kuten mainittu niin tuon Ti:n tuominen jo nyt myyntiin kyllä puhuu vahvasti sen puolesta että lyhytikäinen tulee tästä. Eli kehittelyyn kun oli rahaa tuhlattu niin jukaistaan tämä nyt sitten pois ja otetaan kehityskustannukset pois, sitten uutta rautaa taas pihalle.
Sehän on sitten jokaisen oma asia että lähteekö näihin talkoisiin mukaan vaiko ei.
Ja edelleen haluaisin niitä lähteitä joissa AMD nimenomaan kertoo kilpailevanta Ti:tä vastaan Vegalla?Kilpailun puute = Amd:n alle vuoden ikäinen vega ei pärjää edes nykyisille puolitoista vuotta vanhoille pascal gp102 korteille ja näillä näkymin sieltä olisi tulossa 64:sta tehokkaampi gpu aikaisintaan q4/2018.
No eikös se ole aika normaalia että parannellun prosessin tuotteet korvaa edelliset tuotteet?Btw, jos nvidian 'housut kintuissa' julkaisemat 12nm tu102 ja tu104 piirit jää lyhytikäisiksi niin samalla logiikalla voinee väittää erään valmistajan 14nm 1k ryzen suorittimien hapantuneen 12nm ryzen+ 2k julkaisun jälkeen.
En tiedä, jälkikäteen on paha sanoa mitä AMD oikeasti lupaili tai mitä artikkelin kirjoittaja tarkoitti 6/2017 vega frontier edition uutisessa kommentilla...Ja edelleen haluaisin niitä lähteitä joissa AMD nimenomaan kertoo kilpailevanta Ti:tä vastaan Vegalla?
Aha eli tuostako vedettiin johtopäätöksiä että sieltä tulee 1080Ti:n tappaja?En tiedä, jälkikäteen on paha sanoa mitä AMD oikeasti lupaili tai mitä artikkelin kirjoittaja tarkoitti 6/2017 vega frontier edition uutisessa kommentilla...
Ainakaan ensimmäinen 3DMark-testi ei lupaa hyvää Vegalle, mutta toisaalta AMD on painottanut, ettei Radeon Vega Frontier Editionia ole tarkoitettu pelikäyttöön ja että Radeon RX -mallin odottaminen olisi sen arvoista.
r/nvidia - Rumor: parallel lines of RTX and GTX graphics cardsRumor of a parallel GTX line with some Tensor and RT cores disabled. Source: 关于新卡,再给大家点消息吧,黄氏刀法,天下无敌【nvidia吧】_百度贴吧
102: RTX 2080Ti, Titan
104: RTX 2080, GTX 1180
104: cutdown version, planned for the future
106: RTX 2070, GTX 1170
106: RTX 2060, GTX 1160
Reference design: Gas Stove
Kuulostaa että tuo olisi omaan jalkaan ampumista. Jos kerran RT coret ja mahdolliset tensor coret halutaan gaming line-uppiin niin parempi silloin jättää nuo "GTX" line-upin variantit sitten julkaisematta.
Ensi vuoden mallistoon sitten, niin saadaan taas päivityssykliä mukavasti liikkeelle.Kuulostaa että tuo olisi omaan jalkaan ampumista. Jos kerran RT coret ja mahdolliset tensor coret halutaan gaming line-uppiin niin parempi silloin jättää nuo "GTX" line-upin variantit sitten julkaisematta.
No jos noi tulevat highend kamat on sellaisia että niillä jotain reaaliaikaista saadaan aikaiseksi niin menee kyllä muutama sukupolvi jotta noi keskiluokan kortit saati lowend kortit on sillä tasolla että niihin mitään erillistä säderautaa kannattaa alkaa tunkemaan.Eiköhän ne RT ja Tensor-ytimet sieltä siirry myös halvempiin kortteihin, jahka tuo säteenseuranta alkaa ottaa enemmänkin tuulta alleen.
Niin..?No jos noi tulevat highend kamat on sellaisia että niillä jotain reaaliaikaista saadaan aikaiseksi niin menee kyllä muutama sukupolvi jotta noi keskiluokan kortit saati lowend kortit on sillä tasolla että niihin mitään erillistä säderautaa kannattaa alkaa tunkemaan.
Odotellaan nyt ja katsellaan ihan rauhassa että mitä noilla nyt yleensä saa aikaiseksi. Se on varmaa että on ihan turha hihkua mitään 6x paskal mantraa mitä jensen jaksoi hokea, sellaista ei tulla näkemään vielä vuosiin. Toki jotain 24fps matskua voi rendata joo mutta entäs kun pelin pitää pyöriä 144fps vähintään? Kun nykyisilläkin korteilla on vaikeuksia 144fps kanssa.
Vai onko säteet yht äkkiä niin kuumaa hottia että fps:llä ei ole väliä? Kunhan pyörii 24fps ja on säteet niin ihan perkeleen mahtavaa?
Kannattaiskohan noi lasit vaihtaa kun olet ilmeisesti hernepalon tunkenut nenään?Niin..?
Tarttiskos noita luureja hiukan löysätä, kun tuntuu taas tänään niin kiristävän pään seutua?
Eiköhän Nvidian ja muidenkin valmistajien insinöörit tiedä, mitä kannattaa milloinkin laittaa piireihin x, y ja z. Mukaan lukien säteenseuranta. Nvidian laskelmien mukaan Turing on 6x nopeampi säteenseurannassa kuin Pascal, eiköhän heidän luku johonkin perustu. Tarkka näkemys näyttää olevan montako sukupolvea tarvitaan mihinkin, mutta kuitenkin "katsellaan että mistä tässä nyt oikeastaan on kyse ja mitä saadaan aikaiseksi". En oikein ymmärrä, miksi säteet aiheuttavat tuollaisen allergian ja vouhottamisen. Ilmeisesti kehitystä ei saisi tapahtua, ei ainakaan mitään säteisiin liittyvää.No jos noi tulevat highend kamat on sellaisia että niillä jotain reaaliaikaista saadaan aikaiseksi niin menee kyllä muutama sukupolvi jotta noi keskiluokan kortit saati lowend kortit on sillä tasolla että niihin mitään erillistä säderautaa kannattaa alkaa tunkemaan.
Odotellaan nyt ja katsellaan ihan rauhassa että mitä noilla nyt yleensä saa aikaiseksi. Se on varmaa että on ihan turha hihkua mitään 6x paskal mantraa mitä jensen jaksoi hokea, sellaista ei tulla näkemään vielä vuosiin. Toki jotain 24fps matskua voi rendata joo mutta entäs kun pelin pitää pyöriä 144fps vähintään? Kun nykyisilläkin korteilla on vaikeuksia 144fps kanssa.
Vai onko säteet yht äkkiä niin kuumaa hottia että fps:llä ei ole väliä? Kunhan pyörii 24fps ja on säteet niin ihan perkeleen mahtavaa?
No niin, nyt kuulostaa järkevämmältä. Kiitoksia.Pointti siis oli että nvidia demosi reaaliaikaista säde rendausta lähinnä pätkissä joissa oli valmiit kamera-ajot, eli tuollaisessa matskussa voidaan kikkailla aika tavalla. Voi olla hiukan eri asia alkaa jotain avointamaailma sädettämään. Ja edelleen ne demot pyöri 24fps, eli johonkin cinema pätkiin ihan jees mutta johonkin shootteriin ei todellakaan.
Tarkoitus on siis hiukan koittaa palautella porukkaa takaisin maan kamaralle kun tuntuu että raketti on vienyt osan jo marssiin tässä sädehuumassa.
Kyllä se ihan Microsoftin DXR on mille NVIDIAkin on tukensa rakentanut vaikka miten markkinoi "RTX:ää"Käyköhän nvidian raytracingille samoin kuin physx teknologialle... raytracing partner program jytkyä odotellessa..
=/
Käyköhän nvidian raytracingille samoin kuin physx teknologialle... raytracing partner program jytkyä odotellessa..
=/
No jos olisit vähän viitsinyt tutkia asiaa niin se perustuu puhtaasti siihen että sen starwars demon rendaus vaatii 6 paskal korttia (4 Volta korttia) ja nyt olivat pystyny saman pätkän rendaamaan yhdellä kortilla.Nvidian laskelmien mukaan Turing on 6x nopeampi säteenseurannassa kuin Pascal, eiköhän heidän luku johonkin perustu.
Lisänä noissa rendauksissa avainsanana on framebuffer, yhdessä 2000 euron kortissa ei ole kovin suurta framebufferia.No jos olisit vähän viitsinyt tutkia asiaa niin se perustuu puhtaasti siihen että sen starwars demon rendaus vaatii 6 paskal korttia (4 Volta korttia) ja nyt olivat pystyny saman pätkän rendaamaan yhdellä kortilla.
Ja noi oli siis quatroilla/tesloilla sun muilla massiivisilla piireillä saavutettuja lukemia. Eli tuo 2080Ti tuskin pääsee tuohon 24fps vauhtiin tuossa starwars demossa.
Eli siis 6x nopeus ero tulee siitä kun paskal rendaa cudalla kaiken, kun taas turinki offloadaa säteet erillisille säde ytimille + tensoreilla tekee kohinanpoiston.
Voltalla saavutettiin jonkinverran nopeutusta paskaliin verrattuna kun siinä cudalla laskettiin osa säteistä ja loput sitten tensoreilla kohinanpoistona. Turinki on siis noin 4x nopeampi Voltaan verrattuna tuossa starwars demossa koska Voltan julkaisussa nvidia demosi samaa pätkää sillä 4 kortin masiinalla.
Se mitä NVIDIA on tehnyt on se, että se on tuonut noihin uusiin piireihinsä ominaisuuksia, jotka helpottavat ray tracing laskentaa ja siten mahdollistavat ray tracingin käyttöä peleissä, teoriassa jo nyt.Ai, nvidian huangin puheessa mainosti että ketä on lähtenyt mukaan, niin oletin olevan nvidian tuote.
Tiedän kyllä mihin Nvidia lukuineen viittasi Siggarphissa. Kuten itsekin totesit, 6x on todellinen nopeusero tietyssä tilanteessa. Säteenseuranta vaikuttaa positiiviselta kehitykseltä ja sitä käytetään aluksi todennäköisesti vain efektien luomiseen. Ainakin itse ajattelin pelata jotain muuta kuin Star Warsin demoa, sikäli yhdentekevää millä fps:llä kyseinen demo pyörii. Edelleenkään en ymmärrä vouhottamistasi ja säteistä johtuvaa allergiaasi. Mikä tässä nyt on sinulle pääasiallinen ongelma?No jos olisit vähän viitsinyt tutkia asiaa niin se perustuu puhtaasti siihen että sen starwars demon rendaus vaatii 6 paskal korttia (4 Volta korttia) ja nyt olivat pystyny saman pätkän rendaamaan yhdellä kortilla.
Ja noi oli siis quatroilla/tesloilla sun muilla massiivisilla piireillä saavutettuja lukemia. Eli tuo 2080Ti tuskin pääsee tuohon 24fps vauhtiin tuossa starwars demossa.
Eli siis 6x nopeus ero tulee siitä kun paskal rendaa cudalla kaiken, kun taas turinki offloadaa säteet erillisille säde ytimille + tensoreilla tekee kohinanpoiston.
Voltalla saavutettiin jonkinverran nopeutusta paskaliin verrattuna kun siinä cudalla laskettiin osa säteistä ja loput sitten tensoreilla kohinanpoistona. Turinki on siis noin 4x nopeampi Voltaan verrattuna tuossa starwars demossa koska Voltan julkaisussa nvidia demosi samaa pätkää sillä 4 kortin masiinalla.
Joo, raytracing mahdollisuus oli jo 80-luvulla Amigalla softalla aikoinaan, ja että nyt tulee rautaan DXR mahdollisuus. Arvelen että itsellä ehkä 6vuoden päästä on DXR tukevaa rautaa. Hyvähän se on että kehitystä tulee.Se mitä NVIDIA on tehnyt on se, että se on tuonut noihin uusiin piireihinsä ominaisuuksia, jotka helpottavat ray tracing laskentaa ja siten mahdollistavat ray tracingin käyttöä peleissä, teoriassa jo nyt.
Eipä ole tullut testivuotoja, eli ei kukaan tiedä mitään.Alkaa olemaan vuodettu jo hienosti näitä uuden sukupolven kortteja: GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti and RTX 2080 Series Graphics Cards Leaked
Joko harrastajat osaa sanoa et tuliko hyvät kortit ja ennenkaikkea et kuinka iso ero on nykyiseen sukupolveen?
Joo, raytracing mahdollisuus oli jo 80-luvulla Amigalla softalla aikoinaan, ja että nyt tulee rautaan DXR mahdollisuus. Arvelen että itsellä ehkä 6vuoden päästä on DXR tukevaa rautaa. Hyvähän se on että kehitystä tulee.
Lähinnä se kun osa tuntuu kuvittelevan että kohta saadaan starwars demon kaltaista pelikokemusta.Tiedän kyllä mihin Nvidia lukuineen viittasi Siggarphissa. Kuten itsekin totesit, 6x on todellinen nopeusero tietyssä tilanteessa. Säteenseuranta vaikuttaa positiiviselta kehitykseltä ja sitä käytetään aluksi todennäköisesti vain efektien luomiseen. Ainakin itse ajattelin pelata jotain muuta kuin Star Warsin demoa, sikäli yhdentekevää millä fps:llä kyseinen demo pyörii. Edelleenkään en ymmärrä vouhottamistasi ja säteistä johtuvaa allergiaasi. Mikä tässä nyt on sinulle pääasiallinen ongelma?
Kuka on kuvitellut, että peligrafiikat muuttuvat pian demon kaltaisiksi? Jos joku on niin tehnyt tekeekö se silloin säteenseurannasta huonon kehityssuunnan. Jokseenkin sen vaikutelman aiemmista viesteistäsi sai vai miksi olet niin huolissasi muiden kuvitelmista? Sekavahkosta vuodatuksesta jäi se vaikutelma, että pelkäät seuraavien pelien olevan 24fps, koska mielestäsi säteenseurannan vuoksi kehittäjiä ei kiinnosta fps. Tästä esitit jonkinlaisena todisteena aiemmin mainitun demon. Yksittäisen demon fps on mielestäni yhdentekevää, koska demoissa voidaan kikkailla monin tavoin.Lähinnä se kun osa tuntuu kuvittelevan että kohta saadaan starwars demon kaltaista pelikokemusta.
Ei se ole ollenkaan yhdentekevää että millä FPS:llä kyseinen demo pyörii kun se kertoo hyvin pitkälti sen mihin tehot parhaassa tapauksessa nyt riittää. Eli kovimmalla kortilla, ei siis pelikortilla päästään juuri elokuva fps:n. Jos haluttaisiin 60fps niin vaatittaisiin jo 2,5 kertaisesti tehoa.
Ja sekin nyppii että demolla tavallaan johdetaan harhaan, kaikki ei tunnu ymmärtävän että sädetettyä tulee olemaan vain jotkin efektit kuten itsekin sanoit joka latistaa kyllä tunnelmaa suuresti siitä mitä demottiin.
Jaa... En minä ole kyllä nähnyt tässä ketjussa yhtään viestiä, missä joku olisi kuvitellut kohta pelailevansa star wars demon tasoisilla grafiikoilla...Lähinnä se kun osa tuntuu kuvittelevan että kohta saadaan starwars demon kaltaista pelikokemusta.
Ei se ole ollenkaan yhdentekevää että millä FPS:llä kyseinen demo pyörii kun se kertoo hyvin pitkälti sen mihin tehot parhaassa tapauksessa nyt riittää. Eli kovimmalla kortilla, ei siis pelikortilla päästään juuri elokuva fps:n. Jos haluttaisiin 60fps niin vaatittaisiin jo 2,5 kertaisesti tehoa.
Ja sekin nyppii että demolla tavallaan johdetaan harhaan, kaikki ei tunnu ymmärtävän että sädetettyä tulee olemaan vain jotkin efektit kuten itsekin sanoit joka latistaa kyllä tunnelma suuresti siitä mitä demottiin.
Paitsi että se on jo tulossa?Raytracingiä tuskin tulee lähivuosina mihinkään peleihin. Se on vaan se kaunis demottava, jota kilpailijalla ei ole.
No tuota raytracingiä on ainakin helppo skaalata. Otetaanko se 1 sample per pixel vai kuinka monta tuota voi sitten skaalata niin paljon kuin tehot antaa periksi. Tosin noissa demoissa joku 5+ samplea näytti olevan jo sen verran että suuremmasta määrästä ei juuri nopeasti parannusta nähnyt.Uskoisin, että raytracing debytoi samaan tapaan kuin nykyään ambient occlusion (SSAO, HBAO jne.): laskennallisesti raskas valo- ja varjoefekti on valinnainen, ja siitä on mahdollisesti kustannukseltaan erilaisia versioita. Näitä voi sitten asetuksista tökkiä päälle sen mukaan, mitä oma rauta kestää. Mitä pitemmälle mennään, sitä laajemmaksi raytracingin käyttö muodostuu. Parin kolmen sukupolven jälkeen voisi olla mahdollista, että yksittäisissä peleissä renderointi on täysin RT-pohjaista.
Nooh, enemmän älämölöä ja keulimisia on kuultu ja nähty turhempienkin dx12 fiitsöreiden eduista ja käytöstä (puhumattakaan muista rajapinnoista) jos erään valmistajan rauta tukee niitä paremmin kuin kilpailija.Pointti siis oli että nvidia demosi reaaliaikaista säde rendausta lähinnä pätkissä joissa oli valmiit kamera-ajot, eli tuollaisessa matskussa voidaan kikkailla aika tavalla. Voi olla hiukan eri asia alkaa jotain avointamaailma sädettämään. Ja edelleen ne demot pyöri 24fps, eli johonkin cinema pätkiin ihan jees mutta johonkin shootteriin ei todellakaan.
Tarkoitus on siis hiukan koittaa palautella porukkaa takaisin maan kamaralle kun tuntuu että raketti on vienyt osan jo marssiin tässä sädehuumassa.
Ongelma vain että jos otetaan liian vähän säteitä se kuva on huonompi kuin kokonaan ilman. varsinkin harmaat värit kohisevat hirveästi silloin.No tuota raytracingiä on ainakin helppo skaalata. Otetaanko se 1 sample per pixel vai kuinka monta tuota voi sitten skaalata niin paljon kuin tehot antaa periksi. Tosin noissa demoissa joku 5+ samplea näytti olevan jo sen verran että suuremmasta määrästä ei juuri nopeasti parannusta nähnyt.