Kuten kerroinkin, niin keskeistä ei ole tuollaisilla 320-350W power limiteillä se, että saavuttaako kortti sen vai ei. Keskeistä on, että Nvidia tarjoaa tällä kertaa niin paljon headroomia kuin ainakaan millään ilmajäähdytteisellä vakiokortilla on mahdollista käyttää. Toisin sanoen Turingien täysin keinotekoiset rajoitteet kulun suhteen puuttuvat Amperesta, eikä tämän toteamiseen tarvita mitään muuta tietoa korteista kuin tuo vakio TGP.
Itselleni on aivan sama, kuinka paljon tuosta TGP:stä kortit haukkaa vakioasetuksilla. Määritän joka tapauksessa omalleni oman jännite/kellokäyrän, jolla optimoin suorituskyvyn ja virrankulutuksen suhteen. Ja olen iloinen, ettei tällä kertaa ahdista Nvidian power limitit, vaan ainoat määräävät tekijät ovat sirun laatu ja jäähyn mekaaninen rakenne.
Niin eli mikä nyt on 3000 sarjassa paremmin kuin 2000 sarjassa? 3000 sarjasta on jo kuva jossa näkyy että 3080 kortti haukkaa yli 310W ja tiedetään että esim 2080Ti haukkaa vähintään sen ilmoitetun 260W eli molemmat kortin vaikuttaisi käyttävän helposti sen budjetin mitä on ilmoitettu.
Vai onko sulla nyt joku kuvitelma että 3080 esim tulisi +100% powerlimitillä että senkun sliderista vääntää niin 640W ei ole mikään ongelma? Vai mikä tää juttu nyt on?
Entäs jos siinä 3080 ei saa sliderilla kuin 10% lisää? Eikös se olisi silloin entistä kuristetumpi? En tosin muista ulkoa että paljonko esim. 2080Ti FE:ssä pystyi powerlimittiä nostamaan.
Ja vaikka sen limitin saisi kokonaan pois niin ei ole mitään takeita että noi kelloittuisi juurikaan. Tai sitten voi kellottua vaikka kuinka paljon jota kuitenkin epäilen.
Vesiblokit & 3090
Hieman epäilyttää tuo 3090 (ja ehkä 3080 20GB?) vesiblokin toimivuus kun puolet muistipiireistä ja ehkä osa power stageistakin on tällä kertaa takana? Tavallinen backplate ei nyt oikeen vakuuta, mutta mitäs mieltä muu raati on?
Se muistipiiri on kyllä sen verran iso että se joku 3W lämpökuorma poistuu siitä ihan ilman mitään erillistä jäähdytystä kunhan se ei ole eristyksissä. Olikin jo jonkun toimesta puhetta esim quatroista joissa nurjanpuolen piirit on ihan nakuna.
Ei ole. 2000 sarjan imut ilmoitettiin TDP:nä. Usko jo sinä ja kaikki muutkin jotka ihmettelee että MIKÄ KIUAS KUN OTTAA 3080 320W!!!
Vertaa nyt vaikka tässä mun 2080Ti kuvaani: TDP:tä ottanut vain 214.5W ja TGP:tä 269W. Jäikö vielä jotain epäselvää?
.
Ero on jotain 25% eli paljon! BTW, toi on vaan yhden pelini main menu idleä mulla nyt joka kuuluu asiaan X. Erot on silti validit. Kun peliä pelaan niin täydet 380W on ottanut jossain vaiheessa (mulla siis 380W TDP bios).
260W TDP on about sama kuin nykyisten 3000-sarjalaisten TGP 325W! PISTE. UGH. OLEN PUHUNUT.
Niin eli sinä postaat kuvan jossa TDP ja TGP ero on lähes 55W ja kun aiemmin sinulle laitoin kuvan jossa 2080TI haukkasi 273W kun nvidia ilmoittaa 260W ja oletin kuvitteellisen tilanteen että nvidian ilmoittama on TDP niin silloin eroa olisi 13W mikä ei voi pitää paikkaansa koska muut komponentit kortissa kuluttaa väistämättä enemmän kuin 13W (ja kuva jonka laitoit vain todistaa tämän). Eli voidaan tehdä johtopäätös että nvidian ilmoittama 260W on alakanttiin ilmoitettu TGP.
Sinä et siltikään tätä ymmärtänyt vaan edelleen koitan vängätä että nvidia ilmoittaa vain TDP:n.
Ja jos se sun 380W "TDP" bios ilmoittaa 380W GPU Chip Power Draw, niin sitten koko kortin, eli TGP on pitkälti päälle 400, vähintään 440W. Eli se Board Power Draw.
Mutta jos sä olet siis nähnyt sen 380W tuossa Board Power Draw, niin sitten se bios ei ole 380 TDP bios koska se GPU Chip Power Draw on vähintään noin 60W alhaisempi, eli luokkaa 320W.
Vuosia myöhästynyt konsoleille pääosin suunnattu puolalaispelikö? Mikä siitä nyt niin erityisen tekisi. Varmaan ihan hyvä peli, mutta onhan noita hyviä pelejä paljon.
Joo itse en ymmärrä tätä CP joukkohysteriaa, jossain tube videolla sälli totesikin että se mitä nvidia tuosta pelistä näytti 3000 julkkarissa oli itseasissa aika surkean näköistä hypeen suhteutettuna, että nyt on jo ulkona pelejä jotka näyttää paremmalta.