NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Edelleen, tuo oli se BiliBili, joka oli aikaisemmin jäänyt kiinni feikatuista testituloksista. Eli ehkä testasivat, ehkä vain naputtelivat exceliä.

En ole perehtynyt, mutta tuo pili pali näytti vaan joltain Kiinan facebookilta. :confused: Techlab tms oli se revikan postannut paja. Entiä mutta kookkaalta jytkyltä vaikutti.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 914
En ole perehtynyt, mutta tuo pili pali näytti vaan joltain Kiinan facebookilta. :confused: Techlab tms oli se revikan postannut paja. Entiä mutta kookkaalta jytkyltä vaikutti.
VideoCardzin artikkeli on nyt päivittynyt mm. seuraavalla:
We can confirm that the driver used in this test (456.16) is the press driver for GeForce RTX 3080 reviews
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Tuolla bilibilissä on kyllä aina aika paljon nda:n alaista materiaalia vuodettuna.. Mikä lie sivusto on, mutta paljo käyttäjiä.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 914
Tässä on se poistettu BiliBilin video:
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Ei ole. 2000 sarjan imut ilmoitettiin TDP:nä. Usko jo sinä ja kaikki muutkin jotka ihmettelee että MIKÄ KIUAS KUN OTTAA 3080 320W!!!

Vertaa nyt vaikka tässä mun 2080Ti kuvaani: TDP:tä ottanut vain 214.5W ja TGP:tä 269W. Jäikö vielä jotain epäselvää?

.
Ero on jotain 25% eli paljon! BTW, toi on vaan yhden pelini main menu idleä mulla nyt joka kuuluu asiaan X. Erot on silti validit. Kun peliä pelaan niin täydet 380W on ottanut jossain vaiheessa (mulla siis 380W TDP bios).

260W TDP on about sama kuin nykyisten 3000-sarjalaisten TGP 325W! PISTE. UGH. OLEN PUHUNUT.
1080ti otti myös paikotellen yli 300W:a, mutta ei sekään lämmennyt kuin 70-72 astetta. 780ti otti paikotellen jopa yli 600W:a, mutta sekään ei ollut ongelma lämpöjen kannalta veden kanssa. En minäkään ymmärrä tuota hysteriaa kiukaasta, kun ilmajäähy riittää helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 699
Varaamatta? ;)
Juuri tuossa penkkasin Onward VR-peliä, niin sekin varasi lähemmäs 8GB (eli melkein täydet) vaikka suht kevyt peli.
GPU käyttö oli maksimissaan ollu 84%.
Todennäköisesti. Jos ois oikeesti imeskelly menemään ton määrän VRAMia, niin kyllähän se ois stutterointina sit näkynyt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Joo, kun on vimpan päälle optimoitu Vulkan. Itse tykkää pelata pelejä ilman tekstuurien streamausta kun saa autenttisemman hiiren tuntuman. 2560x1440 ei tartte edes "Ultra" asetuksia parissa pelissä kun on jo Allocated eli varattu VRam muistin siellä 2080Ti:n maksimin lähellä eli esim. 10.5Gb... Ja kun peli ei tue uusia nVidia kikkoja eli IO VRAMia, niin vähiin varmaan jää 10Gb VRAM.
Noh, Horizon Zero Dawn ei ainakaan jätä VRAMia käyttämättä :kahvi:

Ymmärsin että nvidia on julkassu artikkelin muistin käytöstä (moni kun oli huolissaan 10gb riittävyydestä). Pelit kuulemma @4k käyttää pahimmillaan 6.5 gigaa. Se varaa muistia paljon, mutta se ei käytä niistä läheskään kaikkea.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Todennäkösest tullaan näkee, miten 3090 tulee haukkaa yli 20gb muistia, afterburnerin mukaan.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 061
Ymmärsin että nvidia on julkassu artikkelin muistin käytöstä (moni kun oli huolissaan 10gb riittävyydestä). Pelit kuulemma @4k käyttää pahimmillaan 6.5 gigaa. Se varaa muistia paljon, mutta se ei käytä niistä läheskään kaikkea.
Sitten odotellaan neutraalia benchmarkkia jossa käytännössä testataan missä tilanteissa 3080 vram loppuu siten että fps droppailee.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 573
1080ti otti myös paikotellen yli 300W:a, mutta ei sekään lämmennyt kuin 70-72 astetta. 780ti otti paikotellen jopa yli 600W:a, mutta sekään ei ollut ongelma lämpöjen kannalta veden kanssa. En minäkään ymmärrä tuota hysteriaa kiukaasta, kun ilmajäähy riittää helposti.
Itse taas ymmärrän hysterian kiukaasta.
Mulla toi 375w hd7990 on kyllä melkonen kiuas. Ihan vakiona koska cooleri ei kestä isompia lämpöjä.

Sillon kun gpu lämmöt näyttää 95c ja kuulostaa lehtipuhaltimelta, huoneen lämpömittari näyttää 30c niin on se kiuas vaikka vesille laittais.

Eihän 7990 ole sama kun joku rtx 3080/90, eikä tdp ole suoraan virrankulutus, mutta voisi kuvitella ettei sitä tpd:tä ole turhaan ilmoitettu korkeaksi.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 980
Eiköhän 7990 ole vähintään tasoissa 3080:n kanssa virrankulutuksessa ja saattaa hyvinkin viedä voitonkin.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Itse taas ymmärrän hysterian kiukaasta.
Mulla toi 375w hd7990 on kyllä melkonen kiuas. Ihan vakiona koska cooleri ei kestä isompia lämpöjä.

Sillon kun gpu lämmöt näyttää 95c ja kuulostaa lehtipuhaltimelta, huoneen lämpömittari näyttää 30c niin on se kiuas vaikka vesille laittais.

Eihän 7990 ole sama kun joku rtx 3080/90, eikä tdp ole suoraan virrankulutus, mutta voisi kuvitella ettei sitä tpd:tä ole turhaan ilmoitettu korkeaksi.
Se jäähy oli paska ja alimitoitettu.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
101
Ymmärsin että nvidia on julkassu artikkelin muistin käytöstä (moni kun oli huolissaan 10gb riittävyydestä). Pelit kuulemma @4k käyttää pahimmillaan 6.5 gigaa. Se varaa muistia paljon, mutta se ei käytä niistä läheskään kaikkea.
Nvidian työntekijä sanoi siis näin Redditin Q&A:ssa:

Why only 10 GB of memory for RTX 3080? How was that determined to be a sufficient number, when it is stagnant from the previous generation?
[Justin Walker] We’re constantly analyzing memory requirements of the latest games and regularly review with game developers to understand their memory needs for current and upcoming games. The goal of 3080 is to give you great performance at up to 4k resolution with all the settings maxed out at the best possible price.
In order to do this, you need a very powerful GPU with high speed memory and enough memory to meet the needs of the games. A few examples - if you look at Shadow of the Tomb Raider, Assassin’s Creed Odyssey, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Gears of War 5, Borderlands 3 and Red Dead Redemption 2 running on a 3080 at 4k with Max settings (including any applicable high res texture packs) and RTX On, when the game supports it, you get in the range of 60-100fps and use anywhere from 4GB to 6GB of memory.
Extra memory is always nice to have but it would increase the price of the graphics card, so we need to find the right balance.
Johon joku OCUK:n foorumeilla vastasi hyvin:
Allow me to highlight the important bit that you seem to have missed. You need to look at what is not said as well as what is said.

He never actually said that 10GB is all we need. He didn't say that 10GB was good enough. Infact he didn't actually directly comment on the memory capacity of the 3080.
He never addressed future/next gen games only current titles (Just because they spoke to game developers about upcoming titles doesn't mean they took everything that was discussed into account when they designed the 3080. You could argue that these discussions would help them in planned obsolescence).

He said it's a balance and acknowledged that more memory would be a good thing.

The only thing that we can take away from this, is that the capacity they settled on was done for cost reasons. Not because it is good enough for next gen titles as some people seem to be insinuating from this quote.
Ei kukaan pysty varmasti tällä hetkellä vielä sanomaan, mihin asti tuo 10GB tulee oikeasti riittämään.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 914
Nvidian työntekijä sanoi siis näin Redditin Q&A:ssa:

Why only 10 GB of memory for RTX 3080? How was that determined to be a sufficient number, when it is stagnant from the previous generation?


Johon joku OCUK:n foorumeilla vastasi hyvin:


Ei kukaan pysty varmasti tällä hetkellä vielä sanomaan, mihin asti tuo 10GB tulee oikeasti riittämään.
Riittää se toistaiseksi, kunnes Cyberpunk vie 11gb. :geek:
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 914
Vuosia myöhästynyt konsoleille pääosin suunnattu puolalaispelikö? Mikä siitä nyt niin erityisen tekisi. Varmaan ihan hyvä peli, mutta onhan noita hyviä pelejä paljon.
Tekstuurit, RTX ON ja siihen päälle jytkympi reso, niin en yhtään ihmettelisi. :)
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
101
Riittää se toistaiseksi, kunnes Cyberpunk vie 11gb. :geek:
Tämän vuoden julkaisut on varmasti ok (pl. joku katastrofaalisen sysipaska porttaus), mutta enpä yllättyisi jos vaikka ensi vuoden joulumarkkinoille tulisi jo joku raskaamman sarjan AAA-julkaisu. Tosin noissa korkean profiilin peleissä onneksi DLSS tullee jelppimään meitä vram-invalideja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Riittää se toistaiseksi, kunnes Cyberpunk vie 11gb. :geek:
Miks kaikki kuvittelee, että se peli tulee vaatimaan tähtitieteellisen pc:n Ne tekee pelin isolle massalle ja tietää mitä komponenttejä suurimmalla osalla ihmisistä on. Siis jos mun mielipidettä kysytään, se peli pitäis tehdä niin, että se pyörii vaan uusimmalla ja parhaimmilla. Itelläni ei olis mitään hätää, prossu on 10900k ja kortti tulee olemaan se 3090. Ongelma tässä on se, ettei se peli tule myymään, jos vaatii sen RTX3090 ja vähintään ryzen 3900x tai i9 9900k.
 
Liittynyt
02.07.2017
Viestejä
168
Itse ainakin odotan innolla louhimisen testaamista. Tiedä vaikka talven aikana saisi siihen investoidut rahat takaisin, koska kaikki 3080 tuottama lämpö/ kuluttama sähkö menee talon lämmitykseen.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 455
Vuotaneiden benchmarkien perusteella 3080:kin on tiukkaa päästä 1440p 144Hz tasoon. AA pitää ainakin pudottaa pois/minimiin. Tosin ehkei ole pakko vääntää kaikkia graffa-asetuksia maksimiin.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 061
Tosin ehkei ole pakko vääntää kaikkia graffa-asetuksia maksimiin.
Pelien tekijöitä kyllä opetetaan olemaan laittamatta vaativia graffa asetuksia peleihinsä koska ihmiset sitten sanoo että kalliilla PC:llä saa huonot fps lukemat niiden peliin max asetuksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Vuotaneiden benchmarkien perusteella 3080:kin on tiukkaa päästä 1440p 144Hz tasoon. AA pitää ainakin pudottaa pois/minimiin. Tosin ehkei ole pakko vääntää kaikkia graffa-asetuksia maksimiin.
No jotain 43k Firestrikessä graphics score, Mun wanha Vega 64 CF sai reilusti yli 45k pelkästään alivoltitettuna. Prossuna oli 2700x ja tässä sentään intteli testialustana.
Mutta eihän tästä voi mitään sanoa mitään ennenku tulee oikeat testit ulos.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Firestrikesta nyt ei enää nykyvehkeiden osalta kannata paljon johtopäätöksiä vetää. Time Spyn perusteella laskeskelin, että DF:n videollakin mainittu lisäys eli +80% 2080:een on osuva. Ja Port Royalen perusteella RT-tehoa ehkä jopa vähän sitten enemmän. Kyllä suorituskyky on nyt jo aika hyvin haarukoitu, toki erityistapauksia selviää lisää vähitellen.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 098
Kuten kerroinkin, niin keskeistä ei ole tuollaisilla 320-350W power limiteillä se, että saavuttaako kortti sen vai ei. Keskeistä on, että Nvidia tarjoaa tällä kertaa niin paljon headroomia kuin ainakaan millään ilmajäähdytteisellä vakiokortilla on mahdollista käyttää. Toisin sanoen Turingien täysin keinotekoiset rajoitteet kulun suhteen puuttuvat Amperesta, eikä tämän toteamiseen tarvita mitään muuta tietoa korteista kuin tuo vakio TGP.

Itselleni on aivan sama, kuinka paljon tuosta TGP:stä kortit haukkaa vakioasetuksilla. Määritän joka tapauksessa omalleni oman jännite/kellokäyrän, jolla optimoin suorituskyvyn ja virrankulutuksen suhteen. Ja olen iloinen, ettei tällä kertaa ahdista Nvidian power limitit, vaan ainoat määräävät tekijät ovat sirun laatu ja jäähyn mekaaninen rakenne.
Niin eli mikä nyt on 3000 sarjassa paremmin kuin 2000 sarjassa? 3000 sarjasta on jo kuva jossa näkyy että 3080 kortti haukkaa yli 310W ja tiedetään että esim 2080Ti haukkaa vähintään sen ilmoitetun 260W eli molemmat kortin vaikuttaisi käyttävän helposti sen budjetin mitä on ilmoitettu.
Vai onko sulla nyt joku kuvitelma että 3080 esim tulisi +100% powerlimitillä että senkun sliderista vääntää niin 640W ei ole mikään ongelma? Vai mikä tää juttu nyt on?
Entäs jos siinä 3080 ei saa sliderilla kuin 10% lisää? Eikös se olisi silloin entistä kuristetumpi? En tosin muista ulkoa että paljonko esim. 2080Ti FE:ssä pystyi powerlimittiä nostamaan.
Ja vaikka sen limitin saisi kokonaan pois niin ei ole mitään takeita että noi kelloittuisi juurikaan. Tai sitten voi kellottua vaikka kuinka paljon jota kuitenkin epäilen.

Vesiblokit & 3090

Hieman epäilyttää tuo 3090 (ja ehkä 3080 20GB?) vesiblokin toimivuus kun puolet muistipiireistä ja ehkä osa power stageistakin on tällä kertaa takana? Tavallinen backplate ei nyt oikeen vakuuta, mutta mitäs mieltä muu raati on?
Se muistipiiri on kyllä sen verran iso että se joku 3W lämpökuorma poistuu siitä ihan ilman mitään erillistä jäähdytystä kunhan se ei ole eristyksissä. Olikin jo jonkun toimesta puhetta esim quatroista joissa nurjanpuolen piirit on ihan nakuna.

Ei ole. 2000 sarjan imut ilmoitettiin TDP:nä. Usko jo sinä ja kaikki muutkin jotka ihmettelee että MIKÄ KIUAS KUN OTTAA 3080 320W!!!

Vertaa nyt vaikka tässä mun 2080Ti kuvaani: TDP:tä ottanut vain 214.5W ja TGP:tä 269W. Jäikö vielä jotain epäselvää?

.
Ero on jotain 25% eli paljon! BTW, toi on vaan yhden pelini main menu idleä mulla nyt joka kuuluu asiaan X. Erot on silti validit. Kun peliä pelaan niin täydet 380W on ottanut jossain vaiheessa (mulla siis 380W TDP bios).

260W TDP on about sama kuin nykyisten 3000-sarjalaisten TGP 325W! PISTE. UGH. OLEN PUHUNUT.
Niin eli sinä postaat kuvan jossa TDP ja TGP ero on lähes 55W ja kun aiemmin sinulle laitoin kuvan jossa 2080TI haukkasi 273W kun nvidia ilmoittaa 260W ja oletin kuvitteellisen tilanteen että nvidian ilmoittama on TDP niin silloin eroa olisi 13W mikä ei voi pitää paikkaansa koska muut komponentit kortissa kuluttaa väistämättä enemmän kuin 13W (ja kuva jonka laitoit vain todistaa tämän). Eli voidaan tehdä johtopäätös että nvidian ilmoittama 260W on alakanttiin ilmoitettu TGP.
Sinä et siltikään tätä ymmärtänyt vaan edelleen koitan vängätä että nvidia ilmoittaa vain TDP:n.
Ja jos se sun 380W "TDP" bios ilmoittaa 380W GPU Chip Power Draw, niin sitten koko kortin, eli TGP on pitkälti päälle 400, vähintään 440W. Eli se Board Power Draw.
Mutta jos sä olet siis nähnyt sen 380W tuossa Board Power Draw, niin sitten se bios ei ole 380 TDP bios koska se GPU Chip Power Draw on vähintään noin 60W alhaisempi, eli luokkaa 320W.

Vuosia myöhästynyt konsoleille pääosin suunnattu puolalaispelikö? Mikä siitä nyt niin erityisen tekisi. Varmaan ihan hyvä peli, mutta onhan noita hyviä pelejä paljon.
Joo itse en ymmärrä tätä CP joukkohysteriaa, jossain tube videolla sälli totesikin että se mitä nvidia tuosta pelistä näytti 3000 julkkarissa oli itseasissa aika surkean näköistä hypeen suhteutettuna, että nyt on jo ulkona pelejä jotka näyttää paremmalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Firestrikesta nyt ei enää nykyvehkeiden osalta kannata paljon johtopäätöksiä vetää. Time Spyn perusteella laskeskelin, että DF:n videollakin mainittu lisäys eli +80% 2080:een on osuva. Ja Port Royalen perusteella RT-tehoa ehkä jopa vähän sitten enemmän. Kyllä suorituskyky on nyt jo aika hyvin haarukoitu, toki erityistapauksia selviää lisää vähitellen.
Edelleen suurin osa peleistä käyttää DX11 käskykantaa. Moni on tosin saanut DX12 päivityksiä, mutta silti. En hirveästi nyt hurraisi tän vuodon tuloksilla. Lähinnä kun on jo ilmoitettu tuon 3080:an virrankulutuksen olevan aika muikea.

Edit: Jäitä hattuun siis. Tosin uskon itse että tämä on samanlainen hyppy ku 900- 1000 sarjoilla, mutta virrankulutuksen kustannuksella.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Niin eli mikä nyt on 3000 sarjassa paremmin kuin 2000 sarjassa? 3000 sarjasta on jo kuva jossa näkyy että 3080 kortti haukkaa yli 310W ja tiedetään että esim 2080Ti haukkaa vähintään sen ilmoitetun 260W eli molemmat kortin vaikuttaisi käyttävän helposti sen budjetin mitä on ilmoitettu.
Vai onko sulla nyt joku kuvitelma että 3080 esim tulisi +100% powerlimitillä että senkun sliderista vääntää niin 640W ei ole mikään ongelma? Vai mikä tää juttu nyt on?
Entäs jos siinä 3080 ei saa sliderilla kuin 10% lisää? Eikös se olisi silloin entistä kuristetumpi? En tosin muista ulkoa että paljonko esim. 2080Ti FE:ssä pystyi powerlimittiä nostamaan.
Ja vaikka sen limitin saisi kokonaan pois niin ei ole mitään takeita että noi kelloittuisi juurikaan. Tai sitten voi kellottua vaikka kuinka paljon jota kuitenkin epäilen.
Jos et halua ymmärtää, niin en mä sille mitään voi. Mutta selitän nyt vielä kolmannella sanavalinnalla. Turingeilla kortilla jos toisellakin oli vittumaista, kun tarjolla olisi ollut lisäjännitteitä, lisäkelloja ja lisäkulkuja täysin asiallisella melutasolla, mutta ei niihin päässyt käsiksi kun power limitit oli alimitoitetut. Amperella power limit on ainakin kaikilla 3080-korteilla niin korkea, että rajoitukset löytyvät tuulettimista ja lämpökuormista, eivät keinotekoisesti alimitoitetuista BIOS-biteistä. Mun mielestä se on ihan piristävä muutos. Jos on turhan kuuma, niin alaspäin säätäminen on aina helppoa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Edelleen suurin osa peleistä käyttää DX11 käskykantaa. Moni on tosin saanut DX12 päivityksiä, mutta silti. En hirveästi nyt hurraisi tän vuodon tuloksilla. Lähinnä kun on jo ilmoitettu tuon 3080:an virrankulutuksen olevan aika muikea.

Edit: Jäitä hattuun siis. Tosin uskon itse että tämä on samanlainen hyppy ku 900- 1000 sarjoilla, mutta virrankulutuksen kustannuksella.
No suurin osa mua kiinnostavista peleistä ei kyllä todellakaan käytä DX11:tä, mutta lisäksi kannattaa huomioida että Firestrike ei ole mitenkään yleispätevä DX11-mittarikaan. Se alkaa olla muinaisjäänne, paljon paremmin skaalautuvia DX11-nimikkeitä löytyy kyllä.

En silti hurraa mitenkään suuresti, totesin vaan että tuo +80% 2080:iin verrattuna alkaa olla aika selvä trendi. Onko se paljon vai vähän on jokaisen itse arvioitava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
No suurin osa mua kiinnostavista peleistä ei kyllä todellakaan käytä DX11:tä, mutta lisäksi kannattaa huomioida että Firestrike ei ole mitenkään yleispätevä DX11-mittarikaan. Se alkaa olla muinaisjäänne, paljon paremmin skaalautuvia DX11-nimikkeitä löytyy kyllä.

En silti hurraa mitenkään suuresti, totesin vaan että tuo +80% 2080:iin verrattuna alkaa olla aika selvä trendi. Onko se paljon vai vähän on jokaisen itse arvioitava.
Ja tässähän taas vaikutta tuo uusi Cuda- ytimien rakenne. Jotkin toimii helvetisti paremmin, jotkin ei niinkään. Riippuu siitä mistä roikkuu. Suorituskyky voi heitellä aika paljon eri pelimoottoreiden välillä ja tätä on varmaan kompensoitu tuolla GDDR6x:ällä ja kasvaneella muistikaistalla.
Kaikki selviää kunhan saadaan jotain testejä ja siihen ei mene kauaa.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
409
17.9 tulee palstan testit julki , mutta tuleeko silloin custom kortit myyntiin vai ennakkotilattavaksi
Toivottavasti tällä kertaa tulee testeissä lämpökamera kuvat ja testin lopuksi purkukuvat ja suurennuslasilla tehdyt tarkastukset komponenteista

Ei liene luultavaa että heti kättelyssä tulee moniakaan customien rinnakkaismalleja hyllyvalikoimiin
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 185
17.9 tulee palstan testit julki , mutta tuleeko silloin custom kortit myyntiin vai ennakkotilattavaksi
Toivottavasti tällä kertaa tulee testeissä lämpökamera kuvat ja testin lopuksi purkukuvat ja suurennuslasilla tehdyt tarkastukset komponenteista

Ei liene luultavaa että heti kättelyssä tulee moniakaan customien rinnakkaismalleja hyllyvalikoimiin
Myyntiin tulevat 17.9. klo. 16. Ennakkotilauksia ei tällä kertaa ole.
Se on sitten ihan toinen asia milloin noita käsiinsä saa tai esim. myymälästä suoraa mukaan ostella.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Vuotaneiden benchmarkien perusteella 3080:kin on tiukkaa päästä 1440p 144Hz tasoon. AA pitää ainakin pudottaa pois/minimiin. Tosin ehkei ole pakko vääntää kaikkia graffa-asetuksia maksimiin.
1440p näytölle on ihan kiva kortti 2- 3 vuodeksi.
min n.100fps
4k näyttö
n.60fps min pahimmat skenariot.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 736
Vuotaneiden benchmarkien perusteella 3080:kin on tiukkaa päästä 1440p 144Hz tasoon. AA pitää ainakin pudottaa pois/minimiin. Tosin ehkei ole pakko vääntää kaikkia graffa-asetuksia maksimiin.
Tuohan riippu täysin pelistä ja siinä käytetystä enginestä. Ei ne kaikki peli enginet edes väänny mitenkään sinne 144fps lukemiin vaikka olisi mikä rtx10000 näyttis.
Edit. Ja samaa mieltä olen että eiköhän toi RTX3080 riitä useammaksi vuodeksi 1440p resolle ja myös 4K resolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
1440p näytölle on ihan kiva kortti 2- 3 vuodeksi.
Ja tämä on aivan yhtä varma tieto kuin neliytiminen riittää aina.

Uskomaton hype kyllä nyt päällä. Mainaajat vie kaiken, mistä saa ennakkotilattua jne...

Jäitä ostohousuihin. Totuus selviää pian.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Ja tämä on aivan yhtä varma tieto kuin neliytiminen riittää aina.

Uskomaton hype kyllä nyt päällä. Mainaajat vie kaiken, mistä saa ennakkotilattua jne...

Jäitä ostohousuihin. Totuus selviää pian.
Niin, että väität, että tuolla ei pärjäisi paria vuotta?
Eiköhän se kiva kortti pariksi vuodeksi ole tuolle resolle.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
409
Myyntiin tulevat 17.9. klo. 16. Ennakkotilauksia ei tällä kertaa ole.
Se on sitten ihan toinen asia milloin noita käsiinsä saa tai esim. myymälästä suoraa mukaan ostella.
Nettikaupoissa on hyvin yleisesti klausuuli ; toimitukset alkaen "joku päivä" ja vielä se että sitäkin siirretään tulevaisuuteen.
Täällä tuntuu nyt olevan kanta , että tilauksia tehdään useilta myyjiltä ja niitä peruutellaan sitten pitkin talvea , amppelihysteriää liikkeellä , pikavippifirmojen liikevaihdot nousee
Eli ennenkuin tuollaisella kortilla pääsee pelaamaan ja testaamaan frameja , se täytyy hankkia ja asentaa johonkin laitteeseen
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 185
Nettikaupoissa on hyvin yleisesti klausuuli ; toimitukset alkaen "joku päivä" ja vielä se että sitäkin siirretään tulevaisuuteen.
Täällä tuntuu nyt olevan kanta , että tilauksia tehdään useilta myyjiltä ja niitä peruutellaan sitten pitkin talvea , amppelihysteriää liikkeellä , pikavippifirmojen liikevaihdot nousee
Eli ennenkuin tuollaisella kortilla pääsee pelaamaan ja testaamaan frameja , se täytyy hankkia ja asentaa johonkin laitteeseen
Hysterioista tai amppeleista en tiedä, mutta itse ajattelin tilata Nvidian omasta kaupasta ja jos ei sieltä pysty, niin sitten varmaan katotaan kotimaiselta toimijalta joku malli. Jos kumpikaan noista ei natsaa, niin sitten odottelen mitä AMD:n näytönohjainten julkistus saa aikaan. Kiirekös tässä, valmiissa maailmassa. :kahvi:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 572
Viestejä
4 288 984
Jäsenet
71 675
Uusin jäsen
simo!

Hinta.fi

Ylös Bottom